60-120 km/h
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
-tohtorisykerö- kirjoitti:mä koitin omalla kopperolla joskus aikoja sitten nii se oli jotain 9 päälle..Tehot on 145/290...
Aika linjassa ton meikäläisen 3b:n kanssa (AFN + psi:n boksi). Ei penkitetty, mutta noilla nurkilla (ehkä jopa alle) ne tehot ja väännöt liikkuu. G4 ja 3b painaa muistaakseni saman verran. Mulle tuli käsiajanotolla melko tasan 9 sek vakiorengastuksella.
Mutta pitäähän siinä olla ihan törkeesti vetoja jotta menee 60-120 5 sekunnissa!!!
Muistelin tuossa kun entisessä etuveto kipossa oli 1000 kiloa ja 232hv/300nm bensamoottorissa niin se meni 80-120 3sella vajaa 3 sekuntia. Ja tuo kortopa riuhtoo samoja lukemia varmaan kuin se jos sillä ois lähtenyt 60-120... Tai jotain... On se vaan kevyt ja tehokas Seat oltava....
Muistelin tuossa kun entisessä etuveto kipossa oli 1000 kiloa ja 232hv/300nm bensamoottorissa niin se meni 80-120 3sella vajaa 3 sekuntia. Ja tuo kortopa riuhtoo samoja lukemia varmaan kuin se jos sillä ois lähtenyt 60-120... Tai jotain... On se vaan kevyt ja tehokas Seat oltava....
siis nyt on vnt:n siivet niin auki kun lähen vetämään että ei kunnolla nosta ahtoja kun vasta 70km/h kohdalla vaikka painaa kaasun pohjaan jo 50km/h kohdalla 3 vaihteella. mutta pitäs parantua kun säätää siipiä enemmän kiinn, savuaa aivan valtavasti ennen ahtojen nousua. nyt pitää vielä iq:ta säätää pienemmälle niin paranee tuo aika jonkin verran, siis tuo tulos oli monen vedon keskiarvo, todella monen.
eipä tuo veto kummosia vaadi, suoran pätkän ja vähän vakioo enemmän voimaa ja kun on kevyt kippo niin siinäpä ne. malttakaa vähän niin käytän dynossa niin sitten voidaan puhua paljonko siinä on.
eipä tuo veto kummosia vaadi, suoran pätkän ja vähän vakioo enemmän voimaa ja kun on kevyt kippo niin siinäpä ne. malttakaa vähän niin käytän dynossa niin sitten voidaan puhua paljonko siinä on.
Viimeksi muokannut Eerop, 8.8.2007 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muistelin tuossa kun entisessä etuveto kipossa oli 1000 kiloa ja 232hv/300nm bensamoottorissa niin se meni 80-120 3sella vajaa 3 sekuntia. Ja tuo kortopa riuhtoo samoja lukemia varmaan kuin se jos sillä ois lähtenyt 60-120... Tai jotain... On se vaan kevyt ja tehokas Seat oltava....
Tämä onkin dieselvoimaa ;) Onhan noita nähny paljon kun suurempi tehoisempi bensa-auto ottaa hopeeta noissa 80kmh -> kiihdytyksissä.
mihin asti muuten se vetää kolmosella ? itellä nyt pysää meno 140 kohdille, sinne asti melkeen kaikki tehot käytössä mutta kans herääminen huonoo, 1749VB:n kanssa alko paljo alempaa vetämään, ton kanssa aika myöhään... iteoita millain sais inan aikasemmin heräilemään.. nyt 2500 paikkeilla vasta alkaa jotain tapahtua ;) 100-140 välin menee kyllä suht äkäseen :P nyt laskee ahdot 3000-4000 välillä, uutta ohjelmaa odotellessa ;)
sulla on eri laatikko ja siks on vähän paha mennä sanomaan minne vetää mut vetää se 130km/h asti ja sen jälkeen rupee hyytymään mutta alkaa olla kierrokset tapissa. säädät vaan siipiä kiinnipäin tai rajoitin ruuvia niin jo paranee herääminen
jos ei oo pakopainemittaria niin ei kannata hirveesti säädellä miten sattuu. kyllä tuo herää siinä 2000rpm kohalla ihan hyvin kun siivet on säädetty enemmän kiinni.
ei mulla paineet laske ollenkaan edes 5000rpm:ssä vaikka painetta on paljon
jos ei oo pakopainemittaria niin ei kannata hirveesti säädellä miten sattuu. kyllä tuo herää siinä 2000rpm kohalla ihan hyvin kun siivet on säädetty enemmän kiinni.
ei mulla paineet laske ollenkaan edes 5000rpm:ssä vaikka painetta on paljon
itellä kans kierroksia siinä 5000, 140 vauhdissa, rajotinruuvvilla oon sitä säärelly mut kait tarvii harjotella lisää ;) pakopainemittari tarvii kyllä laittaa, ei o saanu viä aikaseks, mulla laskee paineet 3-4 tonnin välillä.. sitten taas kyllä ahtaa loppuun asti kunnolla... ihme notkahdus... no kait se saadaan uuden ohjelman kans pelaa. kuinka paljo paineita sulla ? ja millä ahtimella ? itellä 1.7 paikkeilla pysyy... nyt piikittää liikaakin, tarkotus ottaa vähän pois.. käy yli 2 pahimmillaan
Omalla kulkineella tasan 9s, sisältäen vahdon 3->4:lle.
Painoa taitaa olla aikasta lähelle 1.5t kuskin kanssa, ja ulkolämpötila +25 varjossa.
59km/h alotettu tallapohjaan pohjaan periaatteella...
Tänään tein uuden testin. Suurin piirtein samat keliolosuhteet kuin edellisen kerran mitattaessa, mutta ainut muuttunut tekijä on rengastus joka muuttui 205/40/17 --> 195/50/15.
Ajasta lähti pois 0.5s, eli tuo taittuu nyt 8.5s.
Painoa taitaa olla aikasta lähelle 1.5t kuskin kanssa, ja ulkolämpötila +25 varjossa.
59km/h alotettu tallapohjaan pohjaan periaatteella...
Tänään tein uuden testin. Suurin piirtein samat keliolosuhteet kuin edellisen kerran mitattaessa, mutta ainut muuttunut tekijä on rengastus joka muuttui 205/40/17 --> 195/50/15.
Ajasta lähti pois 0.5s, eli tuo taittuu nyt 8.5s.
Viimeksi muokannut malandio, 23.8.2007 1:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'99 IV-Golf dieselillä yhden hengen kuormalla ja melkein tyhjällä tankilla 23 sekuntia (vaihdot 3-4-5). En katsonut aiheelliseksi kellottaa sen tarkemmin kuin cd-soittimen laskurista. Kyllä, se on SDI.
'06 Polo 1.4:lla kahden hengen kuormalla ja puolella tankilla aika 10.3s. (kolmosella), mutta tämä tietysti onkin bensapeli. Tiedoksenne, toi 1.4:nen Sportline sadalla hepalla on aidosti reipaskulkuinen pikkuauto.
Kolmas auto on kokeilematta vielä ja voi olla että jääkin ensi kevääseen se kokeilu. Veikkaan jotain 5,5 luokkaa, mutta eihän noi museopaskat mihinkään kuljekaan.
'06 Polo 1.4:lla kahden hengen kuormalla ja puolella tankilla aika 10.3s. (kolmosella), mutta tämä tietysti onkin bensapeli. Tiedoksenne, toi 1.4:nen Sportline sadalla hepalla on aidosti reipaskulkuinen pikkuauto.
Kolmas auto on kokeilematta vielä ja voi olla että jääkin ensi kevääseen se kokeilu. Veikkaan jotain 5,5 luokkaa, mutta eihän noi museopaskat mihinkään kuljekaan.
Kylläpäs se bensapolokin liikkuu. Mulla menee aika tarkasti saman verran aikaa samankoppasella ja samantehoisella riisselillä. Toki pitää vaihtaa 3-4 kun 3500rpm eteenpäin on aika kihnutusta vakio-ohjelmalla ja turbolla (päivitystä odotellessa ;) Kulkee justii sen 120km/h kolmosella kun kierroksia on 4500rpm.
A6 2.5tdi v6 se 110kw
Painoa otteen mukaan 1880kg ja neliveto
Niin pari videoa ei pitkiä mutta huono laatuisia
http://s16.photobucket.com/albums/b2/si ... via128.flv
http://s16.photobucket.com/albums/b2/si ... via127.flv
Painoa otteen mukaan 1880kg ja neliveto
Niin pari videoa ei pitkiä mutta huono laatuisia
http://s16.photobucket.com/albums/b2/si ... via128.flv
http://s16.photobucket.com/albums/b2/si ... via127.flv
sen verran pitäs ollakkin ;) ei vormula sentäs.... eikä oo oma, kuhan huoltelen sitä ;) ny vaihtelemaan nokka-akseleita ja kattomaan paraneeko yhtään ;) oman auton virittelystä lähti kyl maku :D... videoo en viitti laittaa näkyville ku ei oma auto oo. mut ei tosta ton enempää sorry et sekotin japskipaskat tähän =)
mä voisin kans lähteä kokeilee tuota GT TDI:ä...tuommoinehan pesee vakiona jopa erään nopean volkkarin,vai mitä MJF .. hah..jopa säkin jäisit toiseksi jos tohon viilais karaa = )
No,vitsi vitsinä ja tuohon alle kuuteen pitää olla oikeasti voimaa , eikä mitään wannabee hevosia mistä kuulee tuolla esson kahvilassa.
No,vitsi vitsinä ja tuohon alle kuuteen pitää olla oikeasti voimaa , eikä mitään wannabee hevosia mistä kuulee tuolla esson kahvilassa.
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23.10.2006 21:10
Piti kans tesmata omaa mopoa, vakio comfortline golf suoriutuu jotain 7.5 sekkaan kolmosella mittarinopeudella 60-120, ei mikään raketti ku vertaa noita muiden aikoja, mutta 140 heppaselle kai normaali aika, yli 150 tonnia mittarissa, joten sisäänajokin on suoritettu...
Nelosella 80-120 meni muistaakseni n 6 s.
Nelosella 80-120 meni muistaakseni n 6 s.
Moro vaan kaikille, ensimmäinen viesti tälle foorumille tosiaan :).
Elikkäs joo, autona on audi 80 1.6TD, ja aika synkiltä näyttää ajat:
60-120km/h ~17s (3 sekkarilla mitattuna, mittarivirhe yritetty huomioida mukaan)
0-100km/h 16,9s
Tuo 60-120 kiihdytys aloitettu vähän alle kuudenkympin mittarissa tasakaasulla ajaen kolmosella, vaihto neloselle n.satkun kohdalla ja reilut 120 mittariin. Ajat siis kolmella sekkarilla mitattu, ja kaikkiin tuli melkein sama aika. Kyydissä kuskin lisäksi kolme herrashenkilöä ja tankki puolillaan.
Nollasta sataseen ajasta vois saada paremmalla alulla nipistettyä jokusen sadasosan pois.
Autosta ei löydy tällä hetkellä muuta viriä kun pop-offi tukittu, jolloin kuulemma (?) ahdot nousee 0,9bar:iin, ja ahtopaineenalainen rikastinkara käännetty lähes ääriasentoonsa. Perussyötön ruuvista löytyy vielä tehtaan sinetti, eikä sitä ole käännelty mihinkään siis.
Pieniä aavistuksia että olisko tuosta nyt hevoset päässeet karkailemaan laitumille vai onko ihan normaalia käytöstä tuollaset ajat? Ahtomittariakaan en ole kerinnyt asentelemaan, kun auto on ollut itelläni vasta parisenviikkoa.
Elikkäs joo, autona on audi 80 1.6TD, ja aika synkiltä näyttää ajat:
60-120km/h ~17s (3 sekkarilla mitattuna, mittarivirhe yritetty huomioida mukaan)
0-100km/h 16,9s
Tuo 60-120 kiihdytys aloitettu vähän alle kuudenkympin mittarissa tasakaasulla ajaen kolmosella, vaihto neloselle n.satkun kohdalla ja reilut 120 mittariin. Ajat siis kolmella sekkarilla mitattu, ja kaikkiin tuli melkein sama aika. Kyydissä kuskin lisäksi kolme herrashenkilöä ja tankki puolillaan.
Nollasta sataseen ajasta vois saada paremmalla alulla nipistettyä jokusen sadasosan pois.
Autosta ei löydy tällä hetkellä muuta viriä kun pop-offi tukittu, jolloin kuulemma (?) ahdot nousee 0,9bar:iin, ja ahtopaineenalainen rikastinkara käännetty lähes ääriasentoonsa. Perussyötön ruuvista löytyy vielä tehtaan sinetti, eikä sitä ole käännelty mihinkään siis.
Pieniä aavistuksia että olisko tuosta nyt hevoset päässeet karkailemaan laitumille vai onko ihan normaalia käytöstä tuollaset ajat? Ahtomittariakaan en ole kerinnyt asentelemaan, kun auto on ollut itelläni vasta parisenviikkoa.
12s on kyllä vähän hankala uskoa audin painoiselta 75hp autolta, etenkin noilla välityksillä.
MJF: Paljos ilmotetaan tuolle typ89 audille muuten 0-100? 14s kieppeille? Tosiaan saattaa tehdä aika paljon omassa vedossa kun neljä kohtuullisen kokoista herrashenkilöä oli tällöin kyydissä, eikä tuo otollisin vaihtaminen vielä ollut ihan hallussa....
Ei sieltä ehkä sittenkään NIIN hirveästi ole hummia kadoksissa.
MJF: Paljos ilmotetaan tuolle typ89 audille muuten 0-100? 14s kieppeille? Tosiaan saattaa tehdä aika paljon omassa vedossa kun neljä kohtuullisen kokoista herrashenkilöä oli tällöin kyydissä, eikä tuo otollisin vaihtaminen vielä ollut ihan hallussa....
Ei sieltä ehkä sittenkään NIIN hirveästi ole hummia kadoksissa.
Saakos täällä ajaa vanhalla paiseella? Pikku kiihdytys kolmosella ilman vaihtoja:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... I_1880.flv
Välitykset ei oikein satu, mutta sehän on pelkästään tehon puutetta. Tonnikakssatasen 34hv ei taida oikein muutenkaan piisata näissä karkeloissa. :/
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... I_1880.flv
Välitykset ei oikein satu, mutta sehän on pelkästään tehon puutetta. Tonnikakssatasen 34hv ei taida oikein muutenkaan piisata näissä karkeloissa. :/
Uteliaisuuttani myös minä kokeilin kellottaa tuota AJM-moottoria evryllä.
Kalenterista mitattuna 60-120 km/h meni aikaan 9,1 sekuntia, vakiona kiihtyi lähes kolme sekuntia pidempään. Nollasta sataan evrytettynä kiihtyi tasan kaksi sekuntia vakiota nopeammin. Evry antaa ihan kelpo lukemat hintaisekseen. ;)
Kalenterista mitattuna 60-120 km/h meni aikaan 9,1 sekuntia, vakiona kiihtyi lähes kolme sekuntia pidempään. Nollasta sataan evrytettynä kiihtyi tasan kaksi sekuntia vakiota nopeammin. Evry antaa ihan kelpo lukemat hintaisekseen. ;)
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
Neloselta lähtien ja pakko vaihtaa vitoselle kun lava-autoissa on hiukka erilaiset nuo välitykset :D 13.5 sek
http://www.youtube.com/watch?v=TCm8U0Bf7Xc
http://www.youtube.com/watch?v=TCm8U0Bf7Xc
Tuon Tempes GTx:n tulokset on mitä sattuu. Edellisellä bemarilla varttimaililla meni oikeasti 14.057sek./163km/h ja GTx antoi tuloksia välillä 12.8sek./149km/h - 13.9sek./172,4km/h ja loput neljä näiden väliltä.
60-120km/h mitattiin G-Techillä toistuvasti 5.3sek. pintaan ja GTx antoi 4.9sek. - 9.1sek.
Eipä paljon vakuuttanut tarkkuudellaan.
60-120km/h mitattiin G-Techillä toistuvasti 5.3sek. pintaan ja GTx antoi 4.9sek. - 9.1sek.
Eipä paljon vakuuttanut tarkkuudellaan.
Unohdit oleellisen, eli mikä GPS laite on käytössä.. GTx vain tulkitsee tiedon minkä gepsi antaa. Myös paljon vaikuttaa paljonko sateliitteja on käytössä.
Itse olen tempestillä saanut ihan järkeenkäypiä tuloksia suht pienellä marginaalilla, gepsinä toimii noksu sirfIII piirillä.. joka pitäisi olla jokaisella gps mittailijalla käytössä.
Itse olen tempestillä saanut ihan järkeenkäypiä tuloksia suht pienellä marginaalilla, gepsinä toimii noksu sirfIII piirillä.. joka pitäisi olla jokaisella gps mittailijalla käytössä.
Leikkasin kaasupolkimen alta pellin pois ja ilmastoinnista kompuran hihna poikki sitten
testasin tolla "näyttää ihan mitä sattuu" tempesillä.
Kolme vetoa, samasta paikasta lähtö (paikaltaan) ja tempesissä asetuksina 60-120kmh.
Tässä keskimmäinen tulos (kaksi muuta oli +0.3 ja -0.1)
11.09.2008 18:13
60-120 km/h: 6.0 s
60-70 km/h: 1.1 s
60-80 km/h: 1.8 s
60-90 km/h: 2.7 s
60-100 km/h: 3.6 s
60-110 km/h: 4.7 s
60-120 km/h: 6.0 s
60-70 km/h: 20 m
60-80 km/h: 35 m
60-90 km/h: 56 m
60-100 km/h: 82 m
60-110 km/h: 114 m
60-120 km/h: 157 m
Peak: 122 km/h
Ja mittalaitteina Nokia E71, Tempes Gtx ja Insmat InSirf III bluetooth GPS.
testasin tolla "näyttää ihan mitä sattuu" tempesillä.
Kolme vetoa, samasta paikasta lähtö (paikaltaan) ja tempesissä asetuksina 60-120kmh.
Tässä keskimmäinen tulos (kaksi muuta oli +0.3 ja -0.1)
11.09.2008 18:13
60-120 km/h: 6.0 s
60-70 km/h: 1.1 s
60-80 km/h: 1.8 s
60-90 km/h: 2.7 s
60-100 km/h: 3.6 s
60-110 km/h: 4.7 s
60-120 km/h: 6.0 s
60-70 km/h: 20 m
60-80 km/h: 35 m
60-90 km/h: 56 m
60-100 km/h: 82 m
60-110 km/h: 114 m
60-120 km/h: 157 m
Peak: 122 km/h
Ja mittalaitteina Nokia E71, Tempes Gtx ja Insmat InSirf III bluetooth GPS.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa