Viime kesänä tuli hankittua tuollainen A3:nen ja jo siinä vaiheessa oli ajatuksissa laittaa sitä hieman erinäköiseksi. Autossahan oli jo valmiiksi isoa vannetta, alustaa ja putkistoa mutta oikein mikään näistä ei miellyttänyt silmää ja musta värikin oli varsin tylsä. Ensimmäinen omistaja oli ruksannut varustelistalta miltei kaiken mahdollisen ja tämä sai tietysti suun hymyyn, tosin esim. tehtaan webasto on tässä autossa todella turha sillä auto seisoi purettuna koko talven :) Kesällä autolla käytiin myös kokemassa
Nürburgring
Syksyllä olikin sitten aika aloittaa projekti ja laittaa auto talviseisontaan. Osia tuli tilailtua syksyn ja talven mittaan sekä suunniteltua lähes joka päivä mitä autolle tehtäisiin. Autoa hiukan
purettiin ja vietiin JP Autotuningiin Siilinjärvelle jossa se on nyt ollut "hoidossa"
Autoon on tulossa mm. seuraavanlaista:
KW Variante 3
Nothellen kaarilevikkeet ja helmat
Oettingerin etulippa joka integroidaan puskuriin ja kaarilevikkeisiin
Oettingerin maski ja ritilät
Oettingerin hiilikuitulippa
OZ Racing Leonardo 3 3-osaiset vanteet koossa 9.5 x 19"
Recaro Sportster CS etupenkit ja lehmällinen nahkaa
Haldex PP controller
Porsche Cayennen satulat 352x32mm levyillä
LSD -saranat
Listojen silottelua ja järjetön määrä pieniä muokkauksia
Tältä auto näytti kun projekti aloitettiin ja kilometrejä oli takana muistaakseni reilu 40tkm
Vanteiksi tulossa siis tuollaiset 9.5 x 19" OZ:in Leonardo 3:set joka nurkkaan. Hiukan niitäkin tosin tarvii fiksailla ennen alle laittoa :)
Tässä hieman takakaarien sovittelua ja muokkausta paikoilleen,
takapuskuriakin on jo yhdistelty, siloiteltu ja
sheivattu listoja pois. Tuo
takapuskurihan on yhdistelty useammasta puskurista ja siitä löytyy ainakin vakiopuskuria sekä neloskoppaista kolffia. Kilvenupotus muokattiin neloskoppaisen kolffin takapuskurista ja se kavennettiin lyhyelle kilvelle sopivaksi. Samalla heitettiin parkkitutkat menemään ja putkenpäiden ulostulojen kolo fiksattiin umpeen.
Etuhelman liimailua etupuskuriin ja etukaarien sovittelua ja muokkailua paikoilleen, jokainen kaarilevitys piti erikseen sovittaa ja muokata jotta istuivat nätisti. Etupuskuristakin siloiteltiin kaikki ylimääriset listat ja kilvenupotus. Ylimääräistä työtä teetti noiden Nothellen kaarilevikkeiden sovittaminen tuohon Oettingerin helmaan. Loppuen lopuksi tuo on kuitenkin ollut pienimpiä murheita tässä projektissa.
Takakaari alkaa löytää paikkansa uudesta kodistaan.
Takaluukkuakin hiukan siloiteltiin pellillä, pieni pokkaus kuitenkin jätettiin joka kiertää myös auton kyljissä. Näin takaluukkuun jää muotoa eikä perästä tule liian massiivista möhköä, myös kylkien linja jatkuu edelleen takaluukussa.
Takapuskuri siloiteltuna ja uudella kavennetulla golffin kilvenupotuksella.
Takaluukku nakuteltuna pyöreään muotoonsa ja
keula siloiteltuna Oettingerin etulipalla, kilvenupotus päätettiin tässä vaiheessa myös tehdä umpeen. Leikattiin auki tuo kilvenupotus ja "nostettiin" se samalle tasolle muun puskurin kanssa, liimaus, tasoittelut jne. Puskurin ja etuhelman reunoille kairattiin sopivat kolot jotta Nothellen kaarilevitykset istuvat tuohon Oettingerin helmaan nätisti. Samalla tilattiin myös Oettingerin helmaan hiilikuitulippa joka ei sitten ihan sellaisena istunutkaan paikalleen miellyttävällä tavalla, myös Oettingerin maski ja ritilät tulevat keulalle.
Jatkuu kunhan jaksaa naputella...