A3 8P 3.2 -Auto motor showssa auto esillä
Valvoja: ffp jäsenet
A3 8P 3.2 -Auto motor showssa auto esillä
Viime kesänä tuli hankittua tuollainen A3:nen ja jo siinä vaiheessa oli ajatuksissa laittaa sitä hieman erinäköiseksi. Autossahan oli jo valmiiksi isoa vannetta, alustaa ja putkistoa mutta oikein mikään näistä ei miellyttänyt silmää ja musta värikin oli varsin tylsä. Ensimmäinen omistaja oli ruksannut varustelistalta miltei kaiken mahdollisen ja tämä sai tietysti suun hymyyn, tosin esim. tehtaan webasto on tässä autossa todella turha sillä auto seisoi purettuna koko talven :) Kesällä autolla käytiin myös kokemassa Nürburgring
Syksyllä olikin sitten aika aloittaa projekti ja laittaa auto talviseisontaan. Osia tuli tilailtua syksyn ja talven mittaan sekä suunniteltua lähes joka päivä mitä autolle tehtäisiin. Autoa hiukan purettiin ja vietiin JP Autotuningiin Siilinjärvelle jossa se on nyt ollut "hoidossa"
Autoon on tulossa mm. seuraavanlaista:
KW Variante 3
Nothellen kaarilevikkeet ja helmat
Oettingerin etulippa joka integroidaan puskuriin ja kaarilevikkeisiin
Oettingerin maski ja ritilät
Oettingerin hiilikuitulippa
OZ Racing Leonardo 3 3-osaiset vanteet koossa 9.5 x 19"
Recaro Sportster CS etupenkit ja lehmällinen nahkaa
Haldex PP controller
Porsche Cayennen satulat 352x32mm levyillä
LSD -saranat
Listojen silottelua ja järjetön määrä pieniä muokkauksia
Tältä auto näytti kun projekti aloitettiin ja kilometrejä oli takana muistaakseni reilu 40tkm
Vanteiksi tulossa siis tuollaiset 9.5 x 19" OZ:in Leonardo 3:set joka nurkkaan. Hiukan niitäkin tosin tarvii fiksailla ennen alle laittoa :)
Tässä hieman takakaarien sovittelua ja muokkausta paikoilleen, takapuskuriakin on jo yhdistelty, siloiteltu ja sheivattu listoja pois. Tuo takapuskurihan on yhdistelty useammasta puskurista ja siitä löytyy ainakin vakiopuskuria sekä neloskoppaista kolffia. Kilvenupotus muokattiin neloskoppaisen kolffin takapuskurista ja se kavennettiin lyhyelle kilvelle sopivaksi. Samalla heitettiin parkkitutkat menemään ja putkenpäiden ulostulojen kolo fiksattiin umpeen.
Etuhelman liimailua etupuskuriin ja etukaarien sovittelua ja muokkailua paikoilleen, jokainen kaarilevitys piti erikseen sovittaa ja muokata jotta istuivat nätisti. Etupuskuristakin siloiteltiin kaikki ylimääriset listat ja kilvenupotus. Ylimääräistä työtä teetti noiden Nothellen kaarilevikkeiden sovittaminen tuohon Oettingerin helmaan. Loppuen lopuksi tuo on kuitenkin ollut pienimpiä murheita tässä projektissa.
Takakaari alkaa löytää paikkansa uudesta kodistaan. Takaluukkuakin hiukan siloiteltiin pellillä, pieni pokkaus kuitenkin jätettiin joka kiertää myös auton kyljissä. Näin takaluukkuun jää muotoa eikä perästä tule liian massiivista möhköä, myös kylkien linja jatkuu edelleen takaluukussa. Takapuskuri siloiteltuna ja uudella kavennetulla golffin kilvenupotuksella.
Takaluukku nakuteltuna pyöreään muotoonsa ja keula siloiteltuna Oettingerin etulipalla, kilvenupotus päätettiin tässä vaiheessa myös tehdä umpeen. Leikattiin auki tuo kilvenupotus ja "nostettiin" se samalle tasolle muun puskurin kanssa, liimaus, tasoittelut jne. Puskurin ja etuhelman reunoille kairattiin sopivat kolot jotta Nothellen kaarilevitykset istuvat tuohon Oettingerin helmaan nätisti. Samalla tilattiin myös Oettingerin helmaan hiilikuitulippa joka ei sitten ihan sellaisena istunutkaan paikalleen miellyttävällä tavalla, myös Oettingerin maski ja ritilät tulevat keulalle.
Jatkuu kunhan jaksaa naputella...
Syksyllä olikin sitten aika aloittaa projekti ja laittaa auto talviseisontaan. Osia tuli tilailtua syksyn ja talven mittaan sekä suunniteltua lähes joka päivä mitä autolle tehtäisiin. Autoa hiukan purettiin ja vietiin JP Autotuningiin Siilinjärvelle jossa se on nyt ollut "hoidossa"
Autoon on tulossa mm. seuraavanlaista:
KW Variante 3
Nothellen kaarilevikkeet ja helmat
Oettingerin etulippa joka integroidaan puskuriin ja kaarilevikkeisiin
Oettingerin maski ja ritilät
Oettingerin hiilikuitulippa
OZ Racing Leonardo 3 3-osaiset vanteet koossa 9.5 x 19"
Recaro Sportster CS etupenkit ja lehmällinen nahkaa
Haldex PP controller
Porsche Cayennen satulat 352x32mm levyillä
LSD -saranat
Listojen silottelua ja järjetön määrä pieniä muokkauksia
Tältä auto näytti kun projekti aloitettiin ja kilometrejä oli takana muistaakseni reilu 40tkm
Vanteiksi tulossa siis tuollaiset 9.5 x 19" OZ:in Leonardo 3:set joka nurkkaan. Hiukan niitäkin tosin tarvii fiksailla ennen alle laittoa :)
Tässä hieman takakaarien sovittelua ja muokkausta paikoilleen, takapuskuriakin on jo yhdistelty, siloiteltu ja sheivattu listoja pois. Tuo takapuskurihan on yhdistelty useammasta puskurista ja siitä löytyy ainakin vakiopuskuria sekä neloskoppaista kolffia. Kilvenupotus muokattiin neloskoppaisen kolffin takapuskurista ja se kavennettiin lyhyelle kilvelle sopivaksi. Samalla heitettiin parkkitutkat menemään ja putkenpäiden ulostulojen kolo fiksattiin umpeen.
Etuhelman liimailua etupuskuriin ja etukaarien sovittelua ja muokkailua paikoilleen, jokainen kaarilevitys piti erikseen sovittaa ja muokata jotta istuivat nätisti. Etupuskuristakin siloiteltiin kaikki ylimääriset listat ja kilvenupotus. Ylimääräistä työtä teetti noiden Nothellen kaarilevikkeiden sovittaminen tuohon Oettingerin helmaan. Loppuen lopuksi tuo on kuitenkin ollut pienimpiä murheita tässä projektissa.
Takakaari alkaa löytää paikkansa uudesta kodistaan. Takaluukkuakin hiukan siloiteltiin pellillä, pieni pokkaus kuitenkin jätettiin joka kiertää myös auton kyljissä. Näin takaluukkuun jää muotoa eikä perästä tule liian massiivista möhköä, myös kylkien linja jatkuu edelleen takaluukussa. Takapuskuri siloiteltuna ja uudella kavennetulla golffin kilvenupotuksella.
Takaluukku nakuteltuna pyöreään muotoonsa ja keula siloiteltuna Oettingerin etulipalla, kilvenupotus päätettiin tässä vaiheessa myös tehdä umpeen. Leikattiin auki tuo kilvenupotus ja "nostettiin" se samalle tasolle muun puskurin kanssa, liimaus, tasoittelut jne. Puskurin ja etuhelman reunoille kairattiin sopivat kolot jotta Nothellen kaarilevitykset istuvat tuohon Oettingerin helmaan nätisti. Samalla tilattiin myös Oettingerin helmaan hiilikuitulippa joka ei sitten ihan sellaisena istunutkaan paikalleen miellyttävällä tavalla, myös Oettingerin maski ja ritilät tulevat keulalle.
Jatkuu kunhan jaksaa naputella...
Viimeksi muokannut jukkan, 20.4.2007 3:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Recaro Sportster CS etupenkit ja lehmällinen nahkaa
Jone: luetun ymmärtäminen on ilmeisesti kovin heikko? :)
Iiro: kaikista listoista on pyritty eroon eli valitettavasti ei ole kromia tulossa tähän laitteeseen, eikä kyllä juuri muutakaan kiiltävää. Ei edes maalipinta kiillä.
Manuaali tuo todellakin on, automaateilla ajellaan sitten kun ollaan vanhoja (eli ihan kohta)
Kiitoksia vaan kaikille kommenteista, päivittelen tätä taas kunhan saan vaan jostain intoa ja virtaa.
Ihan turhaanko me siis pistettiin lihoiksi nuo uudet Recarot?
Kun Recarolta kerran ei saanut penkkejä mieleisellä verhoilulla niin Eugen Design laitettiin asialle. Tuossa kuvassa muuten näkyy tuota nahkaa jolla penkit verhoillaan. Tuosta nahan väristä voi myös saada hieman suuntaa tulevasta auton värityksestä. Takapenkin selkänojista käy aika hyvin esille millaista sisustaa olen ideoinut ja Eugenhan toteuttaa mitä vaan. Väri nyt tuossa on ihan pyllyllään ja nahat kiiltää ikävästi kun ovat juuri ennen kuvan ottoa saaneet nahanhoitoaineen päällensä.
Kun Recarolta kerran ei saanut penkkejä mieleisellä verhoilulla niin Eugen Design laitettiin asialle. Tuossa kuvassa muuten näkyy tuota nahkaa jolla penkit verhoillaan. Tuosta nahan väristä voi myös saada hieman suuntaa tulevasta auton värityksestä. Takapenkin selkänojista käy aika hyvin esille millaista sisustaa olen ideoinut ja Eugenhan toteuttaa mitä vaan. Väri nyt tuossa on ihan pyllyllään ja nahat kiiltää ikävästi kun ovat juuri ennen kuvan ottoa saaneet nahanhoitoaineen päällensä.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Jatketaanpa hiukan tarinaa näin sunnuntain ratoksi:
Jossain kohtaa projektia alkoi mopo keulimaan ja päätin että tuon auton ovet saa luvan aueta kohti taivasta, ollaanhan tästä kuitenkin tavallaan rakentamassa näyttelypeliä ja tuollaiset ovet muutenkin sopisivat auton teemaan. Tilaukseen meni siis LSD -saranat joiden asennuksen piti olla ihan "bolt-on" Niin ei todellisuudessa kuitenkaan ollut vaan nuo saranat teettivät järjettömän määrän lisätöitä. Asennusohjeiden tutkiskelu jo paljasti että ihan "pulttaa kiinni" saranoista ei ollut kyse sillä jo toisella sivulla ohjeissa käytettiin sanaa: "weld" :D Täältä lisätietoa noista saranoista. Huomatkaa erityisesti: The installation is as easy as bolting on the product. it’s the benchmark for a “ready to install” solution.
* when installing the LSD solution, there is no need to weld or repaint the bodywork or doors. Slight modification of the fender might be necessary.
Voihan ne tietysti varmaan noinkin asentaa ja on riippuvainen automallista, tässä tapauksessa tuollainen asennusmalli ei kuitenkaan tullut kysymykseen.
Kompromisseja ei oltu valmis tekemään joten saranat paikoilleen ja muutokset käyntiin. Ovista jouduttiin poistamaan mm. pokkaus jotta ovi mahtuu liikkumaan, sivuvilkut poistuivat paikoiltaan koska ne eivät mahtuneet enää saranoiden kanssa kyljessä majailemaan ja mitään patentteja/tarvikevilkkuja ei kylkiin haluttu laittaa. Myöhemmin päätettiinkin sitten yhdistää A3:sen vakiopeiliin Skodan peilistä vilkkuosa. Ei muuten mene sekään ihan heittämällä paikoilleen. Saranoiden takia jouduttiin myös sisälokareita muokkaamaan ja kaikkea pientä viilausta ja sovittelua oli enemmän kuin kuviteltiin. No loppuen lopuksi kuitenkin ne ovet sojottivat kohti taivasta.
Ovia jouduttiin hiukan muokkaamaan toisestakin päästä, tällä kertaa syypäänä olivat kylkilistat jotka poistettiin. Listat kun asustivat tuollaisessa urassa jätti se ikävän kolon oveen joka oli poistettava ja pokkaus suoristettava, muutenhan oven ollessa auki olisi tuo listojen vanha kolo näkynyt. Kiinnitysreiät hitsattiin umpeen ja urat täytettiin hiilikuitukitillä, näin ovi sekä kylki ovat nyt niinkuin eivät olisi koskaan sivulistoja tavanneetkaan.
Mattapintaa autoon tosiaan on tulossa ja löytyy siitä ruskeaakin. Maalauksesta myöhemmin.
Jossain kohtaa projektia alkoi mopo keulimaan ja päätin että tuon auton ovet saa luvan aueta kohti taivasta, ollaanhan tästä kuitenkin tavallaan rakentamassa näyttelypeliä ja tuollaiset ovet muutenkin sopisivat auton teemaan. Tilaukseen meni siis LSD -saranat joiden asennuksen piti olla ihan "bolt-on" Niin ei todellisuudessa kuitenkaan ollut vaan nuo saranat teettivät järjettömän määrän lisätöitä. Asennusohjeiden tutkiskelu jo paljasti että ihan "pulttaa kiinni" saranoista ei ollut kyse sillä jo toisella sivulla ohjeissa käytettiin sanaa: "weld" :D Täältä lisätietoa noista saranoista. Huomatkaa erityisesti: The installation is as easy as bolting on the product. it’s the benchmark for a “ready to install” solution.
* when installing the LSD solution, there is no need to weld or repaint the bodywork or doors. Slight modification of the fender might be necessary.
Voihan ne tietysti varmaan noinkin asentaa ja on riippuvainen automallista, tässä tapauksessa tuollainen asennusmalli ei kuitenkaan tullut kysymykseen.
Kompromisseja ei oltu valmis tekemään joten saranat paikoilleen ja muutokset käyntiin. Ovista jouduttiin poistamaan mm. pokkaus jotta ovi mahtuu liikkumaan, sivuvilkut poistuivat paikoiltaan koska ne eivät mahtuneet enää saranoiden kanssa kyljessä majailemaan ja mitään patentteja/tarvikevilkkuja ei kylkiin haluttu laittaa. Myöhemmin päätettiinkin sitten yhdistää A3:sen vakiopeiliin Skodan peilistä vilkkuosa. Ei muuten mene sekään ihan heittämällä paikoilleen. Saranoiden takia jouduttiin myös sisälokareita muokkaamaan ja kaikkea pientä viilausta ja sovittelua oli enemmän kuin kuviteltiin. No loppuen lopuksi kuitenkin ne ovet sojottivat kohti taivasta.
Ovia jouduttiin hiukan muokkaamaan toisestakin päästä, tällä kertaa syypäänä olivat kylkilistat jotka poistettiin. Listat kun asustivat tuollaisessa urassa jätti se ikävän kolon oveen joka oli poistettava ja pokkaus suoristettava, muutenhan oven ollessa auki olisi tuo listojen vanha kolo näkynyt. Kiinnitysreiät hitsattiin umpeen ja urat täytettiin hiilikuitukitillä, näin ovi sekä kylki ovat nyt niinkuin eivät olisi koskaan sivulistoja tavanneetkaan.
Mattapintaa autoon tosiaan on tulossa ja löytyy siitä ruskeaakin. Maalauksesta myöhemmin.
Viimeksi muokannut jukkan, 1.4.2007 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitäs 3 -osaisia BBS:iä sitä liiaksi on näkynyt? LM:iä on jonkin verran liikkeellä mutta eivät nekään ole "kuin" kaksiosaiset. Voin kyllä kuvitella minkä takia nuo 3-osaiset OZ:it ovat harvinaiseksi näyksi jääneet.
Projektia vois taas hieman päivitellä, auto saapui nimittäin kotiin pitkältä Siilinjärven vierailulta. JP Autotuning oli saanut työnsä päätökseen, kori- ja maalaustyöt ovat siis siinä kunnossa että auto alkaa ulkoisesti olemaan asussaan. Vanteet kaipaavat vielä hieman väriä pintaansa että istuvat auton alle nätisti. Sisustasta revittiin heti auton saavuttua vielä kaikki osat irti ja ne menevät joko verhoiluun tai värjättäväksi. Kiirehän tässä vielä tulee että auton ajoissa kuntoon saa.
Sisusta on taas mennyt askeleen eteenpäin ja Recaroiden verhoilut ovat nyt siinä mallissa että odottavat penkkien runkoja maalarilta takaisin. Myös kojetaulu sai ylleen uuden alcantaraisen asun. Suuttimet olisi vielä tarkoitus vaihtaa vanhan TT:n vastaaviin alumiinisiin. Matot tuli myös teetettyä sisustaan sopivalla värityksellä ja jotain polkimiakin tuossa on. Mitään hifi-asennuksia tähän laitteeseen ei olla asentelemassa vaan alkuperäisellä MMI -navilla ja bosen systeemillä ajattelin tulla toimeen. Näiden kaveriksi asennetaan kuitenkin digiviritin ja dvd-soitin.
Sitten voisinkin hieman valottaa auton maalausta josta ei ole ollutkaan vielä puhetta ollenkaan. Eli maalauksen suunnittelu/toteutus on ollut ehkä se kaikkein työläin osuus tässä projektissa vaikka onhan toki noissa koritöissäkin ollut järjetön määrä erilaisia työvaiheita ja käsityötä. No, maalausta suunniteltiin ensin yhdessä Putkosen Jukan kanssa ja käytiin läpi melkoinen määrä erilaista kuvamateriaalia. Projektiin päätettiin ottaa mukaan myös Pihlajamaan Pete joka tuli toteuttamaan kuvioinnin. Peten kanssa sitten vaihdettiin ajatuksia ja kuvia ja löydettiin yhteinen sävel maalauksen toteuttamisessa. Tässä vaiheessa jo oli selvää että järjetön määrä työtä maalaus tulisi teettämään. Ensimmäisen kerran kun maalausideaa hahmoteltiin oikein tosissaan vietimme 12 tunnin päivän kolmistaan JP-Autotuningilla oikeita sävyjä, kuvioita ja maalaustekniikoita etsien.
Eli näin se sitten tehtiin:
Ensin auto maalattiin kokonaan ensimmäisellä sävyllä, eli tuollaisella jännällä vaalean vihreällä: "pohjaväriä" pintaan tämän jälkeen koko auto hiottiin ja teipattiin kokonaan yli. Toisen sävyn kuviot piirrettiin teipatun auton päälle. Tämän jälkeen otetaan veitsi kauniiseen käteen ja leikkaillaan piirreltyjä kuvioita auki. Jokainen voi varmaan tässä vaiheessa jo arvata että ihan perinteinen maalaus ei ole kyseessä. Auto myös purettiin tässä kohtaa jotta kuviot saatiin jatkumaan kun luukut avataan. Kuvioiden irtileikkaamisen jälkeen sitten maalailtiin seuraava väri ja kuviot -muutamaa pientä irto-osaa ei tietenkään sopinut unohtaa. Nyt oli siis pinnassa kaksi sävyä ja kuvioita. Tässä vaiheessa myös huomattiin ettei aikaisemmin valitsemamme kolmas sävy tulisi sopimaan, se päätettiin loppuen lopuksi sekoittaa itse jotta lopputuloksesta saataisiin täydellinen ja värit sopisivat hyvin yhteen.
Edessä oli siis taas välihionta, auton kasaus, teippailua ja kuvioiden hahmottelua vielä vähän lisää teippailua ja pikkuhiljaa kolmannet kuviot alkavat hahmottua Auto purettiin taas maalaukseen ja sai kolmannen värin pintaansa. Tämän jälkeen taas hiontaa, purkamista ja mattalakkaa.
Lopullisia kuvia maalauksesta sitten myöhemmin...
Projektia vois taas hieman päivitellä, auto saapui nimittäin kotiin pitkältä Siilinjärven vierailulta. JP Autotuning oli saanut työnsä päätökseen, kori- ja maalaustyöt ovat siis siinä kunnossa että auto alkaa ulkoisesti olemaan asussaan. Vanteet kaipaavat vielä hieman väriä pintaansa että istuvat auton alle nätisti. Sisustasta revittiin heti auton saavuttua vielä kaikki osat irti ja ne menevät joko verhoiluun tai värjättäväksi. Kiirehän tässä vielä tulee että auton ajoissa kuntoon saa.
Sisusta on taas mennyt askeleen eteenpäin ja Recaroiden verhoilut ovat nyt siinä mallissa että odottavat penkkien runkoja maalarilta takaisin. Myös kojetaulu sai ylleen uuden alcantaraisen asun. Suuttimet olisi vielä tarkoitus vaihtaa vanhan TT:n vastaaviin alumiinisiin. Matot tuli myös teetettyä sisustaan sopivalla värityksellä ja jotain polkimiakin tuossa on. Mitään hifi-asennuksia tähän laitteeseen ei olla asentelemassa vaan alkuperäisellä MMI -navilla ja bosen systeemillä ajattelin tulla toimeen. Näiden kaveriksi asennetaan kuitenkin digiviritin ja dvd-soitin.
Sitten voisinkin hieman valottaa auton maalausta josta ei ole ollutkaan vielä puhetta ollenkaan. Eli maalauksen suunnittelu/toteutus on ollut ehkä se kaikkein työläin osuus tässä projektissa vaikka onhan toki noissa koritöissäkin ollut järjetön määrä erilaisia työvaiheita ja käsityötä. No, maalausta suunniteltiin ensin yhdessä Putkosen Jukan kanssa ja käytiin läpi melkoinen määrä erilaista kuvamateriaalia. Projektiin päätettiin ottaa mukaan myös Pihlajamaan Pete joka tuli toteuttamaan kuvioinnin. Peten kanssa sitten vaihdettiin ajatuksia ja kuvia ja löydettiin yhteinen sävel maalauksen toteuttamisessa. Tässä vaiheessa jo oli selvää että järjetön määrä työtä maalaus tulisi teettämään. Ensimmäisen kerran kun maalausideaa hahmoteltiin oikein tosissaan vietimme 12 tunnin päivän kolmistaan JP-Autotuningilla oikeita sävyjä, kuvioita ja maalaustekniikoita etsien.
Eli näin se sitten tehtiin:
Ensin auto maalattiin kokonaan ensimmäisellä sävyllä, eli tuollaisella jännällä vaalean vihreällä: "pohjaväriä" pintaan tämän jälkeen koko auto hiottiin ja teipattiin kokonaan yli. Toisen sävyn kuviot piirrettiin teipatun auton päälle. Tämän jälkeen otetaan veitsi kauniiseen käteen ja leikkaillaan piirreltyjä kuvioita auki. Jokainen voi varmaan tässä vaiheessa jo arvata että ihan perinteinen maalaus ei ole kyseessä. Auto myös purettiin tässä kohtaa jotta kuviot saatiin jatkumaan kun luukut avataan. Kuvioiden irtileikkaamisen jälkeen sitten maalailtiin seuraava väri ja kuviot -muutamaa pientä irto-osaa ei tietenkään sopinut unohtaa. Nyt oli siis pinnassa kaksi sävyä ja kuvioita. Tässä vaiheessa myös huomattiin ettei aikaisemmin valitsemamme kolmas sävy tulisi sopimaan, se päätettiin loppuen lopuksi sekoittaa itse jotta lopputuloksesta saataisiin täydellinen ja värit sopisivat hyvin yhteen.
Edessä oli siis taas välihionta, auton kasaus, teippailua ja kuvioiden hahmottelua vielä vähän lisää teippailua ja pikkuhiljaa kolmannet kuviot alkavat hahmottua Auto purettiin taas maalaukseen ja sai kolmannen värin pintaansa. Tämän jälkeen taas hiontaa, purkamista ja mattalakkaa.
Lopullisia kuvia maalauksesta sitten myöhemmin...
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Tässä alkaa olemaan auto mun makuun. Lampo-ovet ei kyllä kieltämättä oikein oo mun juttu. Tuo maalaus on kyllä melko erikoinen, ainakin Suomen mittakaavassa. Joissakin USA:n näyttelyissä on näkynyt vastaavanlaisella maalauksella autoja. Tais olla jonkun skeittifirman sponssiauto. Tässä on kyllä hyvä esimerkki sellaisesta autosta, jota on rakennettu ympäriinsä, mutta hyvällä maulla. Esimerkkinä vaikka, jos vertaa siihen samurai hyundaihin, niin viimeistely on kyllä yhtä vaikuttavaa luokkaa, mutta tämä on kyllä 10x hienompi. Iso peukku.
Vielä tuohon ilmajousitus ja kunnon hifit tyylikkäästi asennettuna, niin olisi melko täydellinen (harmi kun hifejä ei tule).
Mikäs tällä autolla oli deadlinena? Joku näyttely vai?
Vielä tuohon ilmajousitus ja kunnon hifit tyylikkäästi asennettuna, niin olisi melko täydellinen (harmi kun hifejä ei tule).
Mikäs tällä autolla oli deadlinena? Joku näyttely vai?
Joko on ehditty hankkia aavikkonavea näyttelyrekvisiitaksi :P
Muutamia naamiointikuviolla maalattuja (tuning)autoja oon (kuvista) bongannut aikaisemminkin, mutta tää on toteutukseltaan varmasti parhaimpia. Ilmajousitus olis show-mielessä hieno lisä, mutta tuo kw taitaa olla paljon parempi ratkaisu urheilullisempaa ajoa ajatellen ja aavistelisin että tällä tullaan myös ajamaankin pelkän esittelyn lisäksi.
Muutamia naamiointikuviolla maalattuja (tuning)autoja oon (kuvista) bongannut aikaisemminkin, mutta tää on toteutukseltaan varmasti parhaimpia. Ilmajousitus olis show-mielessä hieno lisä, mutta tuo kw taitaa olla paljon parempi ratkaisu urheilullisempaa ajoa ajatellen ja aavistelisin että tällä tullaan myös ajamaankin pelkän esittelyn lisäksi.
Kävin Putkosen pajalla tuossa joku aika sitten ja näin tämän livenä - oli melko vaikuttavan näköinen ilmestys luonnossa! Ja silloin puuttui vielä viimeiset kerrokset lakkaa joten on vielä varmaan muuttunut. Aikaa - ja jotain muutakin pientä ;) - tuohon palaa ja lopputulos on kyllä näyttävä ja varmasti mielipiteet jakava. Hienoa työtä kaikkinensa! E: Lukihäröjä korjailtu...
Asiallisen näköinen!
Bongasin tossa sisaruksen ;) http://irc-galleria.net/view.php?nick=t0&image_id=56744139
Bongasin tossa sisaruksen ;) http://irc-galleria.net/view.php?nick=t0&image_id=56744139
Huh, täytyy olla aika ammattilainen.. se on varmaan niin että veitsi on terävimmästä päästä ja muotoiltu jotenkin. Jossakin kuvassa olin näkeväni sellaisen kynän näköisen. Onko maalarinteippi sitten jotain spesiaalia, pehmeämpää tms? Kuvissa on valkoista aika läpikuultavaa ja sitten keltaista kapeaa normiteipin tapaista.
Itse jätän kans sik osomit muille, onhan audista tulossa hieno, mutta jos joku vaikka kolhasee parkkiksella, tai itse töppäilee, niin mitäs sitten? Vaihdetaan koko auton väritystä?
Kojelaudasta pidän, penkit sais kyllä olla myös alcantaraa, värikin penkeissä eri kuin kojelaudassa..
Hifien pois jäänti on mielestäni myös hyvä juttu, joku soitin ja ehkä laadukkaammat kaiuttimet alkup. paikoille niin se riittää meikäläiselle
Ja mikäs tässä projektissa on auton omistajan/haltijan osuus? Olla maksajana? Ja nämä kirjoittelut eivät ole v*ttuilua, vaan rehellinen mielipide mielistelemättä membereitä;)
Kojelaudasta pidän, penkit sais kyllä olla myös alcantaraa, värikin penkeissä eri kuin kojelaudassa..
Hifien pois jäänti on mielestäni myös hyvä juttu, joku soitin ja ehkä laadukkaammat kaiuttimet alkup. paikoille niin se riittää meikäläiselle
Ja mikäs tässä projektissa on auton omistajan/haltijan osuus? Olla maksajana? Ja nämä kirjoittelut eivät ole v*ttuilua, vaan rehellinen mielipide mielistelemättä membereitä;)
Jees, olen samoilla linjoilla kuin muutama edellinenkin. Autosta on tulossa sisältä varsin hieno, kiva kuvio ja tyyli saatu penkkeihin. Kojelauta mielestäni loogisesti alcantara, jottei heijastele. Raskaat humppavehkeet ovat turhat juu, tosin joku 10" subi ja laadukkaat erillissarjat eteen ja taakse olisivat oma ratkaisuni, unohtamatta jotain näytön tapaista kartoille ja videoille. Nahka on kyllä kivan näköistä, mutta alcantara olisi mukavamman tuntuista. Ulkokuoren mattaväri on jees, mutta tuo kuviointi menee hiukka yli. Miksi? Tästä on toivottavasti tulossa jonkun/jonkin demoauto/showauto, mutten kyllä nää mitään järkeä ihan jokapäiväisessä käytössä. Näyttää siltä, kuin auto olisi saanut camohousut ja -takin päällensä. Nojoo, käytännöllisyys ja audin tyylikkyys tuossa on menetetty. Tosin nämä edelliset ovat myös vaan mielipiteitä.
Kiitoksia kommenteista, ihmettelinkin jo kun kaikki oli niin positiivista ;) Mielestäni projekti on silloin onnistunut jos osa vihaa ja osa pitää.
Eiköhän se ole sitten vakuutusyhtiön ongelma jos siihen kolhuja tulee, sitten ihmetellään mitä tehdään. Eikös ne kolhut yleensä korjata? Kiitos kuitenkin että murehditte toisten autoista :D
Kyllä minulle riittää tuo orkkisnäyttö/navi jonka perään tulee DVD -soitin, digiviritin ja ipod. Autossa tällä hetkellä myös bosen audiojärjestelmä joka on välttävä.
noiden kuvien perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä, en ole valitettavasti kuvannut niitä harmaakortin kanssa ja säätänyt sävyjä neutraaliksi jotta toistuisivat absoluuttisen oikein. Toki alcantara ja nappanahka ovat hieman erisävyisiä jo pelkästään sen takia että niissä on aivan erilainen pinta mutta sävyt sopivat erittäin hyvin yhteen.
Kyllä sitä on laskutkin joutunut maksamaan. Enhän minä paljon mitään tee kun olen kädetön ja sen verran fiksu että annan niiden ihmisten tehdä jotka työnsä osaavat. Uskomaton määrä on kuitenkin tunteja kulunut tähänkin projektiin myös minulta kun olen kaikkea säätänyt ja hajottanut :)
Kuvioinnit ei omasta mielestäni mene ollenkaan yli vaan ovat kovinkin hilllityt. Miksi kaikissa asioissa pitäisi aina olla niin valtavasti järkeä? Jos järjellä ajatellaan niin koko autoilu pitäisi lopettaa tältä pallolta välittömästi. Tunteella tässä on vedetty ja ihan itselle siitä tulee "showauto" kun on niin jumalattoman iso ego ;) jokapäiväiset käyttöautot on sitten asia erikseen.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Projektikin on edennyt. Ainakin nyt väliaikaisesti meni Remuksen takapönttö paikoilleen mutta ne DTM -putkenpäät lensi kyllä aika lujaa roskiin, tilalle hitsailtiin jotain TDI -tyylistä joka jää helman alle piiloon.
Vanteet on maalattu ja allekin niitä jo soviteltiin. Sisustan osat alkavat olla valmiita ja huomenna toivottavasti aloitetaan sisustan kasaaminen
Sisusta on siis nyt kokonaan purettuna, katon ulos saaminen oli jokseenkin brutaali toimenpide mutta kyllä mä sen takaluukun kautta ulos otin. Kattoluukun kasettikin jouduttiin tiputtamaan jotta saatiin kaikki osat verhoiluun. En välttämättä tahdo olla paikalla kun sitä kattoa verhoiltuna takaisin sisään yritetään laittaa ;) Kaikkea muutakin on tapahtunut mutta niistä sitten myöhemmin.
Kuvia en ole ehtinyt ottamaan. Auton näkee livenä Turussa ensi viikonloppuna, oli se sitten kuinka pahasti kesken tai ei.
mutta jos joku vaikka kolhasee parkkiksella, tai itse töppäilee, niin mitäs sitten?
Eiköhän se ole sitten vakuutusyhtiön ongelma jos siihen kolhuja tulee, sitten ihmetellään mitä tehdään. Eikös ne kolhut yleensä korjata? Kiitos kuitenkin että murehditte toisten autoista :D
unohtamatta jotain näytön tapaista kartoille ja videoille
Kyllä minulle riittää tuo orkkisnäyttö/navi jonka perään tulee DVD -soitin, digiviritin ja ipod. Autossa tällä hetkellä myös bosen audiojärjestelmä joka on välttävä.
värikin penkeissä eri kuin kojelaudassa..
noiden kuvien perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä, en ole valitettavasti kuvannut niitä harmaakortin kanssa ja säätänyt sävyjä neutraaliksi jotta toistuisivat absoluuttisen oikein. Toki alcantara ja nappanahka ovat hieman erisävyisiä jo pelkästään sen takia että niissä on aivan erilainen pinta mutta sävyt sopivat erittäin hyvin yhteen.
mikäs tässä projektissa on auton omistajan/haltijan osuus? Olla maksajana?
Kyllä sitä on laskutkin joutunut maksamaan. Enhän minä paljon mitään tee kun olen kädetön ja sen verran fiksu että annan niiden ihmisten tehdä jotka työnsä osaavat. Uskomaton määrä on kuitenkin tunteja kulunut tähänkin projektiin myös minulta kun olen kaikkea säätänyt ja hajottanut :)
Ulkokuoren mattaväri on jees, mutta tuo kuviointi menee hiukka yli. Miksi? Tästä on toivottavasti tulossa jonkun/jonkin demoauto/showauto, mutten kyllä nää mitään järkeä ihan jokapäiväisessä käytössä.
Kuvioinnit ei omasta mielestäni mene ollenkaan yli vaan ovat kovinkin hilllityt. Miksi kaikissa asioissa pitäisi aina olla niin valtavasti järkeä? Jos järjellä ajatellaan niin koko autoilu pitäisi lopettaa tältä pallolta välittömästi. Tunteella tässä on vedetty ja ihan itselle siitä tulee "showauto" kun on niin jumalattoman iso ego ;) jokapäiväiset käyttöautot on sitten asia erikseen.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Projektikin on edennyt. Ainakin nyt väliaikaisesti meni Remuksen takapönttö paikoilleen mutta ne DTM -putkenpäät lensi kyllä aika lujaa roskiin, tilalle hitsailtiin jotain TDI -tyylistä joka jää helman alle piiloon.
Vanteet on maalattu ja allekin niitä jo soviteltiin. Sisustan osat alkavat olla valmiita ja huomenna toivottavasti aloitetaan sisustan kasaaminen
Sisusta on siis nyt kokonaan purettuna, katon ulos saaminen oli jokseenkin brutaali toimenpide mutta kyllä mä sen takaluukun kautta ulos otin. Kattoluukun kasettikin jouduttiin tiputtamaan jotta saatiin kaikki osat verhoiluun. En välttämättä tahdo olla paikalla kun sitä kattoa verhoiltuna takaisin sisään yritetään laittaa ;) Kaikkea muutakin on tapahtunut mutta niistä sitten myöhemmin.
Kuvia en ole ehtinyt ottamaan. Auton näkee livenä Turussa ensi viikonloppuna, oli se sitten kuinka pahasti kesken tai ei.
Tämä on kyllä viimeistä piirtoa myöten mun makuun oleva auto. Erityisesti koko auton värimaailma on todella asiallinen! Itse olisin ehkä laittanut hieman erilaiset vanteet tuohon, mutta kunhan noi Ozit menee alle, ni luultavasti mun mielipide muuttuu. Vielä kun Jukka malttaa tontittaa ton todella matalaksi, ni aijai... ;)
Erityisen arvostuksen saa työnjälki (kuvien perusteella), koska jokainen modaus on tehty huolella ja harkiten, oli se sitten Jukan omatekemää tai nou.
Erityisen arvostuksen saa työnjälki (kuvien perusteella), koska jokainen modaus on tehty huolella ja harkiten, oli se sitten Jukan omatekemää tai nou.
Toivottavasti ei jää vaan traileri-autoksi jota kuljetellaan vain messuille.
Tuskinpa sinne asenneltais Haldexin PP controlleria jos siitä trailer queeniä oltais rakentelemassa? Ratavanteet ja rengastus tulee sitten erikseen. Ajamalla mä sen messuillekin vien ja tuolla ollaan toukokuussa myös lähdössä Nyrren kautta Wörtherseehen ajamalla. Valitettavasti vaan tuolla nykyisellä rengastuksella taitaa Nyrrellä ajelu jäädä haaveeksi ja Toyoilla ei oikein 3000km voi ajaa :( Vtuttaa.
koska jokainen modaus on tehty huolella ja harkiten
Näitä suunnitellessa ja ihmetellessä onkin mennyt aikaa ja suurkiitos kuuluu kyllä Putkosen Jukalle ja muille JP Autotuningin sepille jotka sitten toteuttaa nuo asiat niinkuin pitääkin eikä hiukan sinnepäin. Tuossa ei ole yhtään osaa joka olisi mennyt paikoilleen sellaisena kuin valmistaja on sen ajatellut vaan kaikkeen on jotain pientä muokkausta jouduttu/haluttu tehdä. Noissa korihommissa on ihmettelemistä pitemmäksikin aikaa ja kaikki modifikaatiot eivät varmasti avaudu monellekaan ja niin se on tarkoitettukin.
Viimeksi muokannut jukkan, 15.4.2007 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
http://www.olio.fi/a3/ ja tuolta voi hätähousut katella muutaman kuvan lisää :) (ennenku jukkan laittaa ne piiloon).
Vaikka en olekaan mikään maastokuvion ystävä, niin tähän käy kyllä yllättävän hyvin. Jälleen kerran hienoa työtä.
Vaikka en olekaan mikään maastokuvion ystävä, niin tähän käy kyllä yllättävän hyvin. Jälleen kerran hienoa työtä.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
Siinähän se messuille lähtöä odottelee juu:
mustat ritilät ei minun silmääni tuohon keulalle sopinut ollenkaan, siksi ne maalattiinkin tuohon sävyyn. Sisustasta tämä on melkein meikäläisen lempparinäkymä: http://www.olio.fi/a3/pornokatto.jpg :) mutta kokonaisuus on kyllä näkemisen arvoinen.
mustat ritilät ei minun silmääni tuohon keulalle sopinut ollenkaan, siksi ne maalattiinkin tuohon sävyyn. Sisustasta tämä on melkein meikäläisen lempparinäkymä: http://www.olio.fi/a3/pornokatto.jpg :) mutta kokonaisuus on kyllä näkemisen arvoinen.
No joo. Pisteet ensiksikin maalarille järjettömästä työmäärästä mitä tuon maalauksen eteen on tehty, sekä työn jäljestä. Mielipiteen jätän kutenkin kertomatta miltä tuo omaan silmään näyttää - onneksi kuitenkin omistaja on tyytyväinen lopputulokseen.
Korityöt aika pitkälti sitä linjaa mitä itekkin olisi tehnyt - ilman kuitenkin noita jippon denso saranoita joita näkee kaikissa kusilauta kikottimissa. Sivuvilkkujen siirtyminen peileihin olisi kyllä pitänyt tapahtua jo tehtaalla...
Sisusta säväyttää kuitenkin itteä eniten, harvakseltaan kun näkee muun väristä kuin mustaa, keltaista tai valkoisen tapaista sisustaa. Kaikki ruskeet, punaiset, oranssit, vihreet ja siniset sisustat (käläkälä toteutuksia ei lasketa) saa ansaitut sik oossomit. Pisteet siten sisustasta. Ehkä hieman vähemmän ruutu kuviointia ja hieman enemmän "tupla ommelta" kuten kojelaudassa ois ollut rok.
Mites kattoverhoilussa tyynyjen, kuten myös penkeissä saumojen toteutukset on tehty? Noin niin kuin siinä mielessä että tää vielä kilpiin tulee. Kaikissa tuon ikäisissä aa kolkeissa kun taitaa olla niin sivutyynyt kuin kattoverhotkin vakiona?
Korityöt aika pitkälti sitä linjaa mitä itekkin olisi tehnyt - ilman kuitenkin noita jippon denso saranoita joita näkee kaikissa kusilauta kikottimissa. Sivuvilkkujen siirtyminen peileihin olisi kyllä pitänyt tapahtua jo tehtaalla...
Sisusta säväyttää kuitenkin itteä eniten, harvakseltaan kun näkee muun väristä kuin mustaa, keltaista tai valkoisen tapaista sisustaa. Kaikki ruskeet, punaiset, oranssit, vihreet ja siniset sisustat (käläkälä toteutuksia ei lasketa) saa ansaitut sik oossomit. Pisteet siten sisustasta. Ehkä hieman vähemmän ruutu kuviointia ja hieman enemmän "tupla ommelta" kuten kojelaudassa ois ollut rok.
Mites kattoverhoilussa tyynyjen, kuten myös penkeissä saumojen toteutukset on tehty? Noin niin kuin siinä mielessä että tää vielä kilpiin tulee. Kaikissa tuon ikäisissä aa kolkeissa kun taitaa olla niin sivutyynyt kuin kattoverhotkin vakiona?
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
http://miisu.1g.fi/kuvat/puerco/ams2007 ... 9.jpg/full
Miten tuo takavalo on toteutettu? Onko alkuperäiset poistettu vai onko tuossa joku kalvo päällä?
Kuva lainattu puercon sivuilta.
Miten tuo takavalo on toteutettu? Onko alkuperäiset poistettu vai onko tuossa joku kalvo päällä?
Kuva lainattu puercon sivuilta.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa