PG:n remonttia + ohivuoto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

PG:n remonttia + ohivuoto

ViestiKirjoittaja Levis » 27.8.2005 18:56

Tavoitteena öljynvaihtoväli ilman lisäyksiä ja tuossa ahtimen irrotuksen yhteydessä pistän uusiksi:
-jakohihnan
-kiristimen sille
-nostimet
-ohjurinkumit
-venakopan tiiviste
-nesteanturiliitoksen tiiviste kanteen

Noissa ei mitään, mutta mitenkäs kampuran stefa, jakopään puolella. Ei ole märkä, mutta olisiko järkevä uusia. Onko miten tod. näk, että
pultin kanssa tulee ongelmia joka siinä kmapurassa on. Tai voiko jopa vuotaa helpommin uusi tiiviste jos turhia vaihtaa? Uusi ostettuna kuitenkin. Entäs asennus? Eri syvyyteen kuin vanha?

Öljypohjansauma märkä. Vaihto onnistuu miten?

Öljynjäähdyttimen jalan ympärys on selkeästi kosteaa öljystä, mutta maahan asti ei tipu (parkkiruutuun). Vuotaako se mistä tod.näk? Lohkon ja jalan välistä? Näytti olevan irroittaminen suht hankalaa. En saa edes ahtimen tukirautaa sen vierestä irti kun on yksi neljästä 6-kolo pultista nylpännyt. Tietenkin se vaikein irroitettava. Pitää ostaa tähtipää pala ja koitta lyödä se kannan sisään... Eli ei näe kunnolla miten se suodattimen jalka on irroitettavissa. Purkautuuko se öljynjäähdytin osiin? Sen takana näyttäisi olevan kaksi 6-kolo pulttia, jotka jalkaa pitävät. Väliin en mahdu avainta. Jelppiä tarvitaan!
Viimeksi muokannut Levis, 5.11.2005 0:11. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.8.2005 19:31

Elikkäs:
-Ahtimen takajalan ja lohkon välissä on sitten o-rinkula, mikä on takuulla kovettunut (kaasutinkoneissa tuossa on pa-pumppu, ja 16v-koneissa huohotin vissiin).
-Että saa öljynsuodatin jalan irti, pitää ottaa se vesilämmönvaihdin ensin irti. Jotta saa lämmönvaihtimen irti pitää ottaa suodatin pois.
-Öljypohjan tiivisteen vaihto on ihan suoraviivainen homma, ainoat hieman hankalat on vauhtipyörän puoleiset pultit jos on vakiovauhtis, mutta eipä nekään vauhtia pitäisi hidastaa.

Itse laitoin tänään koneen takaisin Corradoon, kaikki tiivisteet uusisin. Kyllä kaikissa kohdissa oli jo merkkejä siitä että ihan pientä mitätöntä tihkumista oli ollut.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 27.8.2005 20:16

Se kampuran tiiviste on sit kovassa. Saa meinaan naputella putken pätkällä aika napakasti vaikka onkin koko alumiinilätkä irti. Sinuna en vaihtais, jos se ei vuoda! Vehkeitä saa huoltaa ja pitääkin, mutta ehjää ei kannata korjata!
Anna vasaralla napsuja niille öp:n pulteille ennenkun rupeet aukaseen. Ja muutenkin putsaa paskat pois huolella ympäriltä. Onnistut kuitenkin saamaan paskaa esim. öljypumpun sihtiin ja kampuran vastapainoihin, kun taiteilet sen pohjan kanssa ;) Se rautanen vesiputki meinaan kampee pahasti vastaa, kun jänkään pohjaa pois...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.8.2005 21:25

Ja jos öljypohja on pois, niin vilkaise kiertokangenlaakerit samalla vaivalla. Ellet ole niitä jo vaihtanu jossain vaiheessa...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.8.2005 2:15

Että saa öljynsuodatin jalan irti, pitää ottaa se vesilämmönvaihdin ensin irti. Jotta saa lämmönvaihtimen irti pitää ottaa suodatin pois.

Saisko lisäselvitystä tuohon? Mikä vesilämmönvaihdin? Millä se on kiinni? Tympii purkaa kun ei tiedä mitä purkas ja mistä!

Ahtimen takajalan ja lohkon välissä on sitten o-rinkula, mikä on takuulla kovettunu

Ahtimen takajalka? ITsellä pultti rikki siitä mikä on 4 kpl:lla 6-kolo pultteja laitettuna lohkoon. Ei siinä mitään o rengasta näy? Sitä kun pystyy hieman kääntämää vaikka yksi pultti onkin kiinni. Sama osako? Vai se musta, ei siis alumiininen, tukirauta josta mulla on juuri kierre rikki. KAikkiaan 3 kpl ongelmallisia pultteja!

Ja stefa kannattaa jättää suoraan ronkkimatta kampiakselin päästä vai? No ei se kallis ollut.

Öp-tiiviste vaihtuu ehkä myöhemmin, ei niin tärkeä vielä listalla, kuhan kyselen onko jotain odottamatonta luvassa.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 28.8.2005 7:46

Öl-Wasserkühler eli se möykky johon ruuvaat öljynsuodattimen kiinni...

Ja kyllä siellä o-rengas on....

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.8.2005 11:58

Siis kyllä uskon että siinä öljyjalassa on o-rengas, mutta siinä ahtimen peräpäässä olevasta kannakkeesta puhuin. Se iso alumiininen joka kiinnittyy ahtimeen kolmella kuusiokololla. Sitä siis en saa irti lohkosta.
Viimeksi muokannut Levis, 15.9.2005 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.8.2005 13:25

Sainpahan viimein sen ahtimen jalan irti. Sellasen kierremäisen kiilan löin pultin päälle ja lähti hienosti auki. Sen alla oli myös reikä lohkoon? Näkyy ilmeisesti tuo jakajan akseli siitä. Mikä reikä se oikein on? Ei mitään näkyvää tarkoitusta sillä näy. Edit:Tosin juuri luin MikaJ:n viestin uudestaan ja se taitaakin olla pa-pumpun voiman otto? Käykö mikä vaan kumitiiviste tähän vai orkkisosaa?

En tosin vieläkään tajua miten se öljynjäähdytin purkaantuu. Sen alumiinisen neliön (vesilämmönvaihdin?) ja lohkon välissä näkyy 6-kolo pultti, mutta miten siihen pääsee käsiksi! Se pultti ei ole siis suodattimen takana, voi senkin takana jotain olla, mutta tuo (vai onkohan niitä 2?) on siinä välissä. Vai katkeaako tuo suodatin jalka ja "jäähdytin" liitoksestaan ja kiinnitys on siellä sisällä johon suodatin tulee?

Onkos muuten mikä ö-suodatin soveltuva tuohon PG-koneeseen? Se alkuperäinenhän sisälsi sen mutterin päädyssä. Niin minkä konemallin suodatin käy sen tilalle jos ei siitä mutterista halua maksaa? Olen tuota saattanut jo kysyäkin...

Ahtimeenkin tuli samalla 3 kpl uusia helicoil kierteitä ja katkennut pulttikin lähti pois. 20 € maksoi se.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 31.8.2005 13:37

Se vesi/öljy lämmönvaihdin lähtee irti kun ruuvaa suodattimen irti, ja sen jälkeen sen lämmönvaihtimen kiinnityspultin.

Suodattimeksi kelpaa ihan tavallinen Golffin suodatin, jos sitä mutteria ei halua.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.8.2005 13:50

Lämmönvaihdin elementti on isolla litteällä mutterilla (24mm?) kiinni siinä putkessa, mihin myös öljynsuodatin kierretään. Sen jälkeen saa ne 3 kuusiokolopulttia auki ja jalan irti lohkosta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.8.2005 20:06

SAin sen lämmönvaihtimen irti ja kiinnikin jo. Suotimen jalan tiivistettä on kahta mallia. Vaihtuu -91 ja sarjanro:n perusteella sitten tietää kumpi käy. Oisko se vaihtunut jossain 20 000 kpl kohdalla? No oma oli kuitenkin vanhempaa mallia ja puolet halvempi kuin uudempi eli n. 5€. PAhvia oli se ja uudempi metallia. Metallisessa oli oikean alanurkan pultti ulompana ja onko sitten lohkossakin jotain eroa, kun ei se ole edes omasssa tasaista siinä kohdassa missä tuossa tiivisteessä on pultinreikä.

Ahtimen jalan pultin sain lyöntihylsyllä jossa on pureva kartiokierre, mikä lie nimeltään, mutta heti irtos. Uusi tiiviste tuli siihenkin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.9.2005 19:00

Vaihdoin nyt ohjurien kivet kumeihin. Paitsi viimeisen. Hajotin sen... huomenna ostamaan uusi tai varalta kaksi!

1. Milläs te muut olette nuo kumit paikalleen laittaneet? Asentaja näytti muutaman asennuksen ja pitkällä 13 mm hylsyllä ne paikalleen naputti. Viimeinen sitten otti ja meni hylsyn sisään. Ite tein 5 1/2 kpl. Kaksi katselin, yksi yhdessä ja loput itse. Hikistä puuhaa.

Asentaja myös oli sitä mieltä, että kampuran stefa kannattaa vaihtaa. Hieman on vuotoa havaittavissa. Sellasta tummaa, suht kuivaa mömmöä siinä ympäristössä. Ei siis vuoda paljon.

Seuraava päivä edit: OStin tavallisen suodattimen ja siihen sellaisen asennustyökalun joka sopii 3/8" räikkään. Sillä on helppo avata suodin pohjastaan.

Lisäksi ostin kampuraan uuden pultin, tarvike osana kylläkin.
2. Ei kai noissa nyt eroja ole? Ei kai niitä ole eri mallisiakin? Kirjan mukaan pitäisi sopia 10/91 asti. 2€ maksoi. Millä sen kampuran saa pysymään paikallaan avatessa sitä pulttia? (sikäli mikäli se tiiviste nyt vaihdetaan edes jos se niin hankalaa kerta on, ilmeisen tiukassa kiinni? Onko katkeamisvaara miten tod. näköinen?
Quote:
Saa meinaan naputella putken pätkällä aika napakasti vaikka onkin koko alumiinilätkä irti.

3. En oikein ymmärrä mitä alumiinilätkää. Tai siis mitä edes naputella pitää. Laatikon puolen stefan olen Sciroccosta vaihtanut, onko kovin erilainen?

Vika o.kumikin tuli asennettua. Toivottavasti ovat hyvin paikoillaan... Ei haluaisi purkaa enää tuota uudestaan!

Ja todellakaan en ole moottoreita paljon laitellut niin tästä syystä kyselen paljon. Numeroin kyssärit... Korin korjaus on paljon tutumpaa puuhaa!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.9.2005 18:11

Eipä teistä nyt hirveästi apuja ollut... Remontti melkein jo valmis. Ahdin vaan takas.

Stefa jäi vaihtamatta. En uskaltanut yksin álkaa. Asentajalle jäi ryyppy päälle ja tein kaiken yksin, toivottavasti se sitten toimii. Ohjurien asennuksen onnistuminen eniten pelottaa. Mikäs kireys pitäs kampuran hihnapyörässä olla? Meni vaan nyt kiinni 1/4" räikällä mitä jaksoin vääntää...

Tein tuollaisen avaimenkin turhaan. Just tosin kuvassa jäi valaisimen johto eteen. Se työkalun pää nojaa pulttiin joka on tuon o.tehostajan tuki. 4 mm latasta tehty. Liekkö olis kestänyt avatessa? Ei mitään käsitystä.

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6yste/lukite.jpg

Näyttääkö stefa liian vuotavalta? Kuivaa tuo möhnä on. Itse en hahmota normaalia hikoilua vuodosta. Eka tollanen minkä näin. Kuvassa näyttää märemmältä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.9.2005 12:32

Kertokaas nyt onko tuo stefa vaihdon tarpeessa mielestänne. Se nyt jäi tollasena paikalleen.

Remonttikin on valmis. Ei savuttanut ennen remonttia eikä nyt. Seurailen mielenkiinnolla öljyn kulutusta.

Jakokin tuntuisi olevan kohdallaan, ainaki ihan samalta tuntuu kuin ennen remonttia.

Nesteanturien jalassa taitaa olla hiusmurtuma, siinä virranjakajan yläpuolle, lohkon etuseinässä. Uusi tiiviste ei auttanut. Hain uuden osan purkamolta. Ilmeisesti tyypillistä, että hajoaa.

Eilen koeajossa ahtoputki irtosi imusarjasta ja sotki konehuonetta öljyllä. Tästä tulikin mieleen, että miten voi testata huohottaako kone liikaa?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.9.2005 12:50

Minä olisin ehdottamasti vaihtanut noinkin paljon vuotavan tiivisteen, mutta joku muu taas ehkä ei (senhän ei kuuluisi vuotaa yhtään). Se vesipalikka on ihan normaali vuotokohta, hapertuu ajan saatossa kun sakemannit on säästänyt ja tehnyt sen halvasta muovista. Huohotusta voi testailla ohivuotamittauksilla helpoiten.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.9.2005 13:04

En uskaltanut alkaa sitä stefaa yksin vaihtamaan ja kukaan ei ajoissa kuvaa kommentoinut. Kuulema niin tiukassa putltti. Ja kiristyskin jotain 90Nm ja 90 astetta päälle. Olis varmaan pitänyt saada keula kunnolla ilmaan, ei tuossa olisi edes mahtunut vääntämään. Ja tosiaan olen amatööri noissa asioissa. Jos tuo alkaa oikein vuotamaan, niin ei tuo iso homma ole jakopäätä auki ottaa. Nyt sentään tiedän miten se tapahtuu.

Remontissa oli muutenki noita jännitystekijöitä ilman tuota kampuran stefaa. Kaikki oli ihan uutta, paitsi ahtimen irroitus jonka olenkin jo 3 kertaa tehnyt. Jakopää ja ohjurin kumit pelotti.

Käynnistäessä nostimet pitivät aikamoista elämää ja yksi ei meinannut rauhoittua lainkaan. 5 min meni että kävi aivan hiljaisesti. Hiljaisempi se nyt on kuin ennen remonttia, hyvä niin.

Millanen laite se ohivuotomittari on? Ja miten se mittaus tapahtuu?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.9.2005 15:25

Ohivuotomittari asennetaan sytytystulpan paikalle, korjaamoilla yleensä on moinen laite. Mitataan kuinka paljon ilmaa vuotaa sylinteristä pois.

Ja sitten kun otat sen pultin joskus ehkä irti siitä kampuran päästä, ohjeiden mukaan se pitää uusia (maksoiko se 3euroa). Vituttaa jos kampiakselista menee kiilaura piloille sen takia jos se löystyy/katkeaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.9.2005 17:57

Mulla on siihen uusi pultti jo, maksoikohan se tarvikkeena 2€. Ei kallis. Stefakin olis valmiina ostettuna.

Täytyy tuota ohivirtausmittausta kysellä. Voiko huohotusta vähentää jotenkin muuten kuin sylintereihin koskemalla? Siis tuota ahtimelle menevää öljyn määrää. EIkös kansi pidä ottaa irti jos jotain männän/öljy renkaita vaihtaa? Vai voiko noita hommia tehdä alakautta kannen ollessa paikallaan?

E: kertooko pelkkä puristusmittaus mitään noista ohivuodoista

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.9.2005 20:59

Tuosta huohotuksesta... mikä noissa 1.8 on ollut aiheuttajana? jos sitä nyt on yleensäkkään esiintynyt.Onko tuo vaan vanha ja väljä. Tein tuon ohivuotomittauksen toissä viimekesänä ja kaikki oli ok. Enkä mitään erikoista silloinkaan huomannut. Nyt kesällä auto kyllä sai happea enenmmän kun kunnolla ja rupesi tyhjäkäyntiventtiilin (vai mikä se nyt virallisesti onkin) letkut kastumaan,ahtimen paluu kiertoputkeen ilmestyi öljyä. Ja nyttemmin selvää märkyyttä. Ahtoputkistoon kertyy öljyä ,tosin ei yhtä paljon kun silloin kun ahdin roiski öljyt pihalle.

Verrattiin toiseen raatoon huohottimen letku irti,ero oli aika huomattava.

Täytyy varmaan uusia testi.Voi tietysti olla että olen tullut hiukan araksi noiden vuotojen suhteen,kun ahtimen kanssa oli alku suhteellisen tuskainen taival.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.9.2005 22:32

Minuakin kiinnostaisi päästä vertaamaan tuota huohotusta johonkin yksilöön joka ei vie öljyä tai on muutenki kunnossa. En tiedä onko tuossa omassa edes mitään liiallista huohotusta. Ahdin ei ainakaan vuoda.

Eilen vaan posahti tuo ahtopaine letku imusarjasta irti niin kyllä sieltä roiskahti öljyä konehuoneeseen. Voiskohan sinne huohottimeen tehdä jonku jutun ettei sitä öljyä tulis liikaa? Jos siis ei ala konetta täysin remppaamaan.

Mikäs siinä Janne sulla teki sen öljyvuodon ahtimessa? Mxu:lla oli väärän lainen öljyletku joka pullautti stefoja.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.9.2005 22:41

Jos sitä öljyä ei kulu niin silloin mielestäni huohutusta ei ole liikaa. Öljyä kuuluukin olla ahtoputkistossa, koska ahdin saa spiraalien voitelun tuosta huohotuksesta.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.9.2005 22:46

^öljyä kuluu,mutta enpä ole pahemmin seurannut paljonko. Pariin otteeseen aina lisäilen 10000km...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.9.2005 23:37

öljyä kuluu,mutta enpä ole pahemmin seurannut paljonko. Pariin otteeseen aina lisäilen 10000km...

Samma här, mutta sitä en tiedä johtuiko ohjurinkumeista kuinka paljon. Auto ei tiputellut öljyä. Seurailen tilannetta.

Edit: Vaihdoin sen anturin jalan. Purkamolta 5€. Se tosin oli sellanen uudempi malli jossa on kolmelle anturille paikka eli jos se sitten kestäs pidempään hajoamatta. Jos vaikka keräis mittariin toisen 200 000 km... Jätin ne anturit mitkä siinä uudessa osassa oli. Toimii, ei kai niitä ole erilaisia? Samat väri oli. Joku -91 Passatti se oli. Ei vuoda liitos enää.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.9.2005 22:58

Mitattiin tänään ohivuotoja. Mittaustuloksilla tosin ei tee mitään koska emme osanneet löytää oikeaa tahtia? mittaukseen. Pariin sylinteriin nimittäin tuli 95% vuodot. Kahdesta saatiin kuitenkin n. 5 % tulos. Mikä on normaalia yleensäkin? Ei mitään tietoa ole.
Olis varmaan venakoppa pitänyt irroittaa, että olis nähnyt missä asennossa nokka milloinkin. Ei jaksanut väsätä.

Kokeiltiin sitten puristuspainemittari, kun tuosta ohivuoto hommasta ei tullut mitään. Se oli helpompi käyttää... Kaikista pytyistä n. 8,1-8,2 asteikon mukaan. Kai tuo on ihan hyvä? Eli tuskin niissä kahdessa sillon on 95% vuotoa!

Edit: Katsoin tuolta teksteistä juuri G60 tekniset tiedot kohtaa ja puristuksia kuuluisi olla 8,0. Heittääköhän tuo Ford huollon mittari vai onko mulla nostettu puristuksia hieman?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 17.9.2005 23:07

Ei siinä ohivuotomittauksessa mitään ihmeellistä pitäis olla En niin tarkkaan muista mikä oli vielä siedettävää falskausta,oisko ollut jotai 10% luokkaa.Joku viisaanpi tietää.Omassa oli viime kesänä n. 8% joka sylinterissä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.9.2005 1:21

Overdrivessä mainittiin kanssa tuo 10 % raja. Voiko ohivuodot olla silti liiallisia jos puristukset ovat kunnossa? Jotenkin en hahmota että mitä eroa noissa kahdessa mittauksessa tarkalleen on. Sen ymmärrän toki että pytyn paineistamalla voi tutkia vuotoja. Esim. pakoputki pakoventtiiliä varten, öljytikun aukko männänrenkaille, viereinen tulpanreikä kansipahvia varten tai paisuntasäiliön kuplinta. Imupuoli vielä jostain kaasuläpältä kenties?

Harmi vaan kun mittaus menni suteen, mutta kai voi olla tyytyväinen noista puristuksistakin?

Huohotuksen takia noi tein ja toinen syy on se moottorin resonanssai 2500-2800 Rpm alueella johon palaa käpy. Popit lohduttaa ja räminää ei kuule. Voiko alakerta jotenkin tehdä sen? Pitäskö se huomata jonain kilkatuksenakin niinkuin 200SX Nipponit pitää?? Mitään ääntä ei kuulu.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 18.9.2005 12:21

Puristussuhde ja puristuspaine on eri asioita. 10.0:1 puristeisessa kasivenasessa on tuolaa 14bar tietämissä puristuspaineet vakionokalla.

Kokeileppa tällä-> http://www.not2fast.com/turbo/compressi ... sure.shtml

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.9.2005 16:12

Jees, tänään huomasin että auto pölläyttää savua startissa. Remontti siis onnistui todella hienosti... Voi olla joku ohjurin kumeista irronnut ja nyt roiskii öljyä läpi sitä kautta. Yksi noista olikin irroitusvaiheessa ilmeisesti liimattu kun oli niin tiukassa. Olisko se sitten taas irronnut? Millä liimalla sen voi nyt sitten laittaa kiinni ja pitäskö noi kaikki taas käydä läpi? Perse.

Olipas kiva tehdä itse remonttia...

Edit: ajossa ei näy mitään poikkeavaa eli tutkitaan nyt sitten hieman pidempää alkaako öljy tikun mukaan katoamaan. Ehkä se oli ryyppy ja vesihöyryä? Alan taas olemaan jo ehkä vainoharhainenkin. Muuttaako muuten sytytystulppa väriä moisesta, jos joku ohjuri vuotaisi?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 29.9.2005 18:46

Seuraileppas sitä öljymäärää. Jos yksi kumi olisi kokonaan irti rupeisi auto syömään öljyä ihan kunnolla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.11.2005 0:14

1500 km takana ja yhtään ei savuta ja öljynpinta ei ole pudonnut lainkaan. Eli remontti onnistui. Voi mennä se vuosi siis todella ilman lisäilyjä!

Lisäksi konehuone on todella siisti. Suodatinjalan ympärys pysynyt täysin puhtaana, nestettä ei tihku liittimistä ja maahan ei putoa öljyä. Kannatti siis ahertaa vaikka vaikealta välillä tuntuikin. Uskaltaa kyllä tehdä toisenkin ohjuringummin vaihdon ja jakopäärempan ainakin volkkariin!

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 5.11.2005 16:37

Mulla on huonoja kokemuksia sen kampuran pultin kanssa.Kannattaa uusia ku ei se montaa euroa maksa.Samalla hammaspyörä.Meni jakopää rempan jälkeen poikki toi pultti ja kauhea homma siitä tuli!Vaikka kiristin kunnolla ja laitoin liimat väliin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.11.2005 11:22

Siis eihän sitä pulttia saa uudestaan laittaakaan kun on venyvää mallia! Ei varmaan ihme jos katkeaa vanha. Itse en vaihtanut enkä edes vanhaa yrittänyt avata. Ei se öljyä tiputa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa