Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Passat avf lähtee ihan hyvin käyntiin tuonne -12 asti. Sen jälkeen vaatii piiitkän starttauksen, jonka aikana kone yrittelee ja keventää starttausta mutta ei jää käyntiin. Sitte ku lähtee nii kerralla käy hyvin.
Hehkut uusittu 2v sitte ja kaikilla lähtee kun lähtee ja pakoputken alta lumi menee mustaksi. Kiekkamittari nousee startin aikana.
Hehkut uusittu 2v sitte ja kaikilla lähtee kun lähtee ja pakoputken alta lumi menee mustaksi. Kiekkamittari nousee startin aikana.
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Oireet osuvat kyllä hyvin yhteen palaneiden hehkujen kanssa. Tosin hehkut kestää n. 150 tkm...yleismittarilla ne voisi mitata.
Toinen vaihtoehto olisi vikaantunut jäähd.nesteen lämpöanturi, joka pitäisi tsekata testerillä. Muistathan että anturissa on kaksi erillistä anturia, joista toinen antaa signaalin mittaristolle ja toinen ECUlle.
Toinen vaihtoehto olisi vikaantunut jäähd.nesteen lämpöanturi, joka pitäisi tsekata testerillä. Muistathan että anturissa on kaksi erillistä anturia, joista toinen antaa signaalin mittaristolle ja toinen ECUlle.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Hehkut mitattu vastusmittarilla lukemat 1,1-1,4välillä uudessa 1,2. Mikä lie tuon luvun yksikkö.
Anturi vaihdettu 2v sitte. Jos hehkut rikki ni eikai tuo -12 lähe ku palmun alta.
Anturi vaihdettu 2v sitte. Jos hehkut rikki ni eikai tuo -12 lähe ku palmun alta.
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Omalle AVF:lle tuollainen pakkanen oli raja silloin kun oli 2 tai 3 hehkua täysin mykkänä.
Nyppäise sen lämpöanturin piuha kokonaan irti, niin ECU luulee olevan hirmupakkanen päällä.
Nyppäise sen lämpöanturin piuha kokonaan irti, niin ECU luulee olevan hirmupakkanen päällä.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Hehkutus kestää -18 10sek. Pitää tutkia anturia. Pari kolme peräkkäustä hehkutusta ei paranna tilannetta
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Mites akun ja startin kunto? Pitäis pyörittää yli 250 rpm
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Akku 2v varta 80, pyörittää reippaasti 3-400
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Onko hehkujen virransaanti tarkistettu?
Ja kyllä nuo voi ongelmitta ilman hehkuja toimia yllättävän kylmässä.
Ite muutama vuosi sitten havahduin parin kympin pakkasilla käynnistyksen takkuisuuteen. Löytyi 1 ehjä hehkutulppa.
Tämä siis ilman esilämmitystä hyvällä agm-akulla..
Ja kyllä nuo voi ongelmitta ilman hehkuja toimia yllättävän kylmässä.
Ite muutama vuosi sitten havahduin parin kympin pakkasilla käynnistyksen takkuisuuteen. Löytyi 1 ehjä hehkutulppa.
Tämä siis ilman esilämmitystä hyvällä agm-akulla..
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Hehkuille tulee virta. Lämpötila-anturin eliminoiminen ei vaikuta. Hehkuttaa 10sek.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Tehtiin tuohon nyt jakopää. Sen seurauksena lähtee nyt hyvin käyntiin -20 (kun nyt viimein sen verran tuli pakkasta) ja polttoainnen kulutus laski hieman.
Testerillä tarkistin niin syncroangle just 0. Vanhalla jakopäällä oli pikkusen pielessä mutta toleranssissa +3 -3. Eipä ois uskonu että noin ranttu. AVBßä -5 ja lähti pakkasesta hyvin käyntiin.
Testerillä tarkistin niin syncroangle just 0. Vanhalla jakopäällä oli pikkusen pielessä mutta toleranssissa +3 -3. Eipä ois uskonu että noin ranttu. AVBßä -5 ja lähti pakkasesta hyvin käyntiin.
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Onko käsitystä siitä oliko jako hieman myöhäisellä?
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
En muista. Tuli aateltua että ku on toleransseissa ni on ok
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Sen takia utelin kun tuohon aikaan typen oksideja pyrittiin vähentämään siirtämällä ruiskutusta teho-optimista hieman myöhäisemmälle, mikä sai aikaan kaikkien muiden saastekomponenttien ja kulutuksen lisääntymisen.
Jos oikein muistan, niin VW väitti tuon kasvattavan kulutusta 4%.
Jos oikein muistan, niin VW väitti tuon kasvattavan kulutusta 4%.
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
HAlosseppä kirjoitti:Tehtiin tuohon nyt jakopää. Sen seurauksena lähtee nyt hyvin käyntiin -20 (kun nyt viimein sen verran tuli pakkasta) ja polttoainnen kulutus laski hieman.
Testerillä tarkistin niin syncroangle just 0. Vanhalla jakopäällä oli pikkusen pielessä mutta toleranssissa +3 -3. Eipä ois uskonu että noin ranttu. AVBßä -5 ja lähti pakkasesta hyvin käyntiin.
Näissä on semmonen ominaisuus että jos syncro angle on tarpeeksi kaukana tuosta +-3 toleranssista niin raportoitu syncro angle jäpittää itsepäisesti nollassa eikä välttämättä anna edes vikakoodeja.
On aikojen saatossa vienyt useamman ammattimekaanikonkin harhateille.
Re: Avf huono pakkaskäynnistyvyys
Kizmo kirjoitti:HAlosseppä kirjoitti:Tehtiin tuohon nyt jakopää. Sen seurauksena lähtee nyt hyvin käyntiin -20 (kun nyt viimein sen verran tuli pakkasta) ja polttoainnen kulutus laski hieman.
Testerillä tarkistin niin syncroangle just 0. Vanhalla jakopäällä oli pikkusen pielessä mutta toleranssissa +3 -3. Eipä ois uskonu että noin ranttu. AVBßä -5 ja lähti pakkasesta hyvin käyntiin.
Näissä on semmonen ominaisuus että jos syncro angle on tarpeeksi kaukana tuosta +-3 toleranssista niin raportoitu syncro angle jäpittää itsepäisesti nollassa eikä välttämättä anna edes vikakoodeja.
On aikojen saatossa vienyt useamman ammattimekaanikonkin harhateille.
Joo omassa autossa se arvo kulkee +0.1 tai -0.1 ja siitä eteenpäin 0.5 pykälissä, kai tuossa joku logiikka on jollain insinöörillä ollut tehdä se oikean arvon näyttö tuolla kymmenesosalla ja sitten tuo päin persettä oleva tilanne pelkällä 0.0
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa