golf mk2CL-20vt
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk2CL-20vt
Moi!
Tarina sai alkunsa joskus viime syksyltä kun aloin etsiskellä ns early kakkista, eli pikkupuskureilla ja pikkulasi ovilla olevaa autoa.
Ajatuksena oli siis löytää mahdollisimman hyväkorinen "yksilö", tekniikka kuitenkin tulisi kokemaan pieniä muutoksia joten sillä ei ollut niin väliä..
Foorumin kautta koukkuihin tarttui joulukuussa -86 1,6cl golffi, jolla mittarin mukaan ajettu kohtuulliset 161tkm. Auto oli maalattu yli parisen vuotta sitten alkuperäisellä LD8V sävyllä, eli on väriltään siis tummantuskea metalli. Kori on suhteellisen siisti, pari pientä ilkivaltakolhua ja jotain "maalarin erikoisia" lukuunottamatta ihan ok tähän tarkoitukseen.
Moottorissa oli jotain sanomista, vei kuulemma nestettä ja teki painetta, myyjä epäily oli että kansi olisi halki. No 250km kotimatkalla ja koeajolla ei mitään erikoista koneen käytöksessä ilmennyt, mitänyt paisarin ympäristö oli märkänä. Hieman tutkiskeltuani asiaa huomasin paisarin olevan halki saumasta ja vaihdoin sen uuteen. No tällä tuntui korjaantuneen nestevuoto ja väittäisin että autossa ei sen kummempaa vikaa ollutkaan..
No, sitten itse asiaan. Tässähän tämä kutakuinkin ostokunnossa, pestynä ja puunattuna tosin.
Ja tarkoitus tähän heittää 1,8 20vt tekniikka keulille ja tehdä muutkin tarvittavat muutokset että saadaan auto katsastettua. Tässähän ei ole mitään ihmeellistä sinällään ja näitä swappeja on menossa täälläkin useita, mutta kirjoittelenpahan minäkin nyt omani :)
Muuten esim ulkonäkölinjalla on tarkoitus noudatella perinteistä "vanteet ja tonttiin" kaavaa. Sisäpuolella ei varmaan ainakaan alkuun mitään erityistä, ihan CL-linjalla mennään.
Homma alkoi pikkuhiljaa purkuhommilla, eli konetta pois, taka-akselia pois jnejne.. kuvia ei tullut purkuvaiheessa juurikaan otettua..
Ja muutenkin nyt huomaan että kamera on unohtunut valitettavan usein hyllyyn, kännykällä jotain sentään taltioinut.
Eli moottori ja vaihteisto koko nippuna pois, etu ja taka-akselit pois. Myös tankki tuli tähän vaihdettua ns ruiskumalliseen, sattui semmoinen ylimääräinen olemaan jemmassa.
Akselistot yms osat lähdössä hiekkapuhallukseen ja maalaukseen
ja muutaman päivän päästä ne näyttivät tälle
Konehuonetta yritin tiskta kovasti mutta päädyin kuitenkin maalaamaan sen koska pientä ruostetäplää yms patinaa oli 30vuoden aikana kertynyt senverran ettei niille mahtanut mitään
eli tämmöistä täällä roplaillaan, tarkoitus olisi ihan tämän kesän aikana saada kikotin ajoon :)
Tarina sai alkunsa joskus viime syksyltä kun aloin etsiskellä ns early kakkista, eli pikkupuskureilla ja pikkulasi ovilla olevaa autoa.
Ajatuksena oli siis löytää mahdollisimman hyväkorinen "yksilö", tekniikka kuitenkin tulisi kokemaan pieniä muutoksia joten sillä ei ollut niin väliä..
Foorumin kautta koukkuihin tarttui joulukuussa -86 1,6cl golffi, jolla mittarin mukaan ajettu kohtuulliset 161tkm. Auto oli maalattu yli parisen vuotta sitten alkuperäisellä LD8V sävyllä, eli on väriltään siis tummantuskea metalli. Kori on suhteellisen siisti, pari pientä ilkivaltakolhua ja jotain "maalarin erikoisia" lukuunottamatta ihan ok tähän tarkoitukseen.
Moottorissa oli jotain sanomista, vei kuulemma nestettä ja teki painetta, myyjä epäily oli että kansi olisi halki. No 250km kotimatkalla ja koeajolla ei mitään erikoista koneen käytöksessä ilmennyt, mitänyt paisarin ympäristö oli märkänä. Hieman tutkiskeltuani asiaa huomasin paisarin olevan halki saumasta ja vaihdoin sen uuteen. No tällä tuntui korjaantuneen nestevuoto ja väittäisin että autossa ei sen kummempaa vikaa ollutkaan..
No, sitten itse asiaan. Tässähän tämä kutakuinkin ostokunnossa, pestynä ja puunattuna tosin.
Ja tarkoitus tähän heittää 1,8 20vt tekniikka keulille ja tehdä muutkin tarvittavat muutokset että saadaan auto katsastettua. Tässähän ei ole mitään ihmeellistä sinällään ja näitä swappeja on menossa täälläkin useita, mutta kirjoittelenpahan minäkin nyt omani :)
Muuten esim ulkonäkölinjalla on tarkoitus noudatella perinteistä "vanteet ja tonttiin" kaavaa. Sisäpuolella ei varmaan ainakaan alkuun mitään erityistä, ihan CL-linjalla mennään.
Homma alkoi pikkuhiljaa purkuhommilla, eli konetta pois, taka-akselia pois jnejne.. kuvia ei tullut purkuvaiheessa juurikaan otettua..
Ja muutenkin nyt huomaan että kamera on unohtunut valitettavan usein hyllyyn, kännykällä jotain sentään taltioinut.
Eli moottori ja vaihteisto koko nippuna pois, etu ja taka-akselit pois. Myös tankki tuli tähän vaihdettua ns ruiskumalliseen, sattui semmoinen ylimääräinen olemaan jemmassa.
Akselistot yms osat lähdössä hiekkapuhallukseen ja maalaukseen
ja muutaman päivän päästä ne näyttivät tälle
Konehuonetta yritin tiskta kovasti mutta päädyin kuitenkin maalaamaan sen koska pientä ruostetäplää yms patinaa oli 30vuoden aikana kertynyt senverran ettei niille mahtanut mitään
eli tämmöistä täällä roplaillaan, tarkoitus olisi ihan tämän kesän aikana saada kikotin ajoon :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Mielenkiinnolla seurataan miten projekti edistyy! :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Voomeran?
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Tätä projektii on upeeta livenäkii katella ;) Hyvän näköstä touhuumista!
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
vai Voomeran:) kyllä tää enemmän kääntyy retroilun puolelle jo ulko/sisä värikombon puoleenkin. Ei sillä etteikö tommoinen race look olisi ehkäpä hieman kiinnostanutkin joo..
Tämmöistä carvalaggia kun alkaa tuunaamaan niin tarvitsee vaihdella vähän yhtä sun toista palikkaa, joten projektia varten tuli ostettua osien luovuttajaksi muumipassatti
näissähän on paljon kaikkea hyödyllistä, mm 02a laatikko + vaijerikeppi, Isot etunavat, Nestekytkin+poljinasetelma, isoa syyläriä, vauhtipyörää jnejne.. pikkunippeliä
Jaa niin, tulihan se moottorikin jo hankittua
Tämmöistä carvalaggia kun alkaa tuunaamaan niin tarvitsee vaihdella vähän yhtä sun toista palikkaa, joten projektia varten tuli ostettua osien luovuttajaksi muumipassatti
näissähän on paljon kaikkea hyödyllistä, mm 02a laatikko + vaijerikeppi, Isot etunavat, Nestekytkin+poljinasetelma, isoa syyläriä, vauhtipyörää jnejne.. pikkunippeliä
Jaa niin, tulihan se moottorikin jo hankittua
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Moottori tuli siis hankittua kaikkine apulaitteineen, ecuineen yms hilppeineen päivineen. Konekoodi on "kai" ARY, eli muutettu AGUn eculla ja kaasuläpällä sähkökaasusta vaijeritoimiseksi. Tarkoitus siis ropotella kone kiinni Motronicilla siten, että mk2 oma mittaristo jää käyttöön. Ecusta on valmiiksi deletoitu kaikki ajonestot jne haittaamasta harrastamista :)
Moottoriin tuli vaihdettua turbon öljynpaluu, koska nelikosta kotoisin olevan koneen letku koukkasi ilkeästi kakkiksen takakannakkeen linjalta
Muuten koneelle ei ihmeempiä tullut tehtyä, mitä nyt venttiilikoppa ja imusarja saivat uutta väriä päälleen. Kone periaatteessa valmis nostattavaksi konehuoneeseen..
Apurunko tuli kasattua, tukivarsiin uretaanipuslat tottakai.
etupalkkiinkin tuli urtsikkapuslat homattua aikanaan g60:ä varten, no laitoin ne nyt tähän
Mietiskelin että laitanko tehostetun ohjauksen vai kasaanko vanhalla tehostamattomalla, no noita tehostettuja hammastankoja oli kertynyt nurkkiin senverran että kyllä tähän nyt tehostettu ohjaus tulee :)
Pumppu tuli jostain mk4 1,4 golffista, sain tuon moniurahihnapyörän samalla.
Katselin että 1,6 golffissa on 430mm syyläri ja tähän oli uusi laitettu ihan vasta, mitäs raati on mieltä riittääkö jäähdytysteho?
Passatissa on kyllä 525mm leveä mutta on senverran rapsakan näköinen etten siihen taida puuttua kyllä :)
Moottoriin tuli vaihdettua turbon öljynpaluu, koska nelikosta kotoisin olevan koneen letku koukkasi ilkeästi kakkiksen takakannakkeen linjalta
Muuten koneelle ei ihmeempiä tullut tehtyä, mitä nyt venttiilikoppa ja imusarja saivat uutta väriä päälleen. Kone periaatteessa valmis nostattavaksi konehuoneeseen..
Apurunko tuli kasattua, tukivarsiin uretaanipuslat tottakai.
etupalkkiinkin tuli urtsikkapuslat homattua aikanaan g60:ä varten, no laitoin ne nyt tähän
Mietiskelin että laitanko tehostetun ohjauksen vai kasaanko vanhalla tehostamattomalla, no noita tehostettuja hammastankoja oli kertynyt nurkkiin senverran että kyllä tähän nyt tehostettu ohjaus tulee :)
Pumppu tuli jostain mk4 1,4 golffista, sain tuon moniurahihnapyörän samalla.
Katselin että 1,6 golffissa on 430mm syyläri ja tähän oli uusi laitettu ihan vasta, mitäs raati on mieltä riittääkö jäähdytysteho?
Passatissa on kyllä 525mm leveä mutta on senverran rapsakan näköinen etten siihen taida puuttua kyllä :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Pitihän tähän tietysti joku alustasarjakin hommata. Päädyin nyt sitten monien kehumaan BC-racing settiin
ja samantien pääsi ruuvaamaan kiinni, takapää muutenkin alkaa olla jarunesteitä vaille valmista
Vaihdelaatikkokin tuli ruuvattua jo kiinni moottoriin, kytkimeksi tuli saschin vr6 setti kevennetyn g60 vauhtipyörän kera. Kuvia ei valitetavasti tästä tullut napsittua. Vauhtipyörä ja kytkinkamat tuli ostettua E-lähikaupasta(@Ebay), niinkuin moni muukin osanen..
Maalin kuivuttua kasaaminen voi alkaa, apurunko valmiina nostettavaksi koriin kiinni. Moottorin kannakkeet on g60 vastaavat.
Kuten kuvasta näkyy, autoon tuli laitettua 02a laatikon tarvitsema vaijerikeppi, en muista tuliko ylempänä asiaa mainittua.
Muutenkin siis auto on tarkoitus tehdä täysin vastaamaan alustaltaan g60 mallia.
Tästä kuvassa muuten huomaa hyvin mikä on 256mm jäähdytetyn levyn satulan ja G60 satulan ero, vaikka molemmat ns Girling54 mallia
ja samantien pääsi ruuvaamaan kiinni, takapää muutenkin alkaa olla jarunesteitä vaille valmista
Vaihdelaatikkokin tuli ruuvattua jo kiinni moottoriin, kytkimeksi tuli saschin vr6 setti kevennetyn g60 vauhtipyörän kera. Kuvia ei valitetavasti tästä tullut napsittua. Vauhtipyörä ja kytkinkamat tuli ostettua E-lähikaupasta(@Ebay), niinkuin moni muukin osanen..
Maalin kuivuttua kasaaminen voi alkaa, apurunko valmiina nostettavaksi koriin kiinni. Moottorin kannakkeet on g60 vastaavat.
Kuten kuvasta näkyy, autoon tuli laitettua 02a laatikon tarvitsema vaijerikeppi, en muista tuliko ylempänä asiaa mainittua.
Muutenkin siis auto on tarkoitus tehdä täysin vastaamaan alustaltaan g60 mallia.
Tästä kuvassa muuten huomaa hyvin mikä on 256mm jäähdytetyn levyn satulan ja G60 satulan ero, vaikka molemmat ns Girling54 mallia
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Takasatuloiden väri on bueno. Kai tulee eteenkin? :) eikö eteen olis voinnu S2:n satulatkin laittaa?
Minkälainen vannepolitiikka?
Muutenkin hyvällä mallilla? Kai tän kesällä näkee Biffissä ;)
Minkälainen vannepolitiikka?
Muutenkin hyvällä mallilla? Kai tän kesällä näkee Biffissä ;)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
joo tottakai eteen ja taakse satuloihin sama sävy. Punaiset ne on olevinaan, saattaa tuo kännykkä vähän sotkea väriä kuvassa..
Audin satulat ois ollu joo ihan hyvä vaihtoehto, mutta päädyin nyt G:n satuloihin kun tulivat sopivasti vastaan.
Vannepolitiikka on ihan hallussa :) ja kyllä tällä biffiin on tarkoitus ajella
Audin satulat ois ollu joo ihan hyvä vaihtoehto, mutta päädyin nyt G:n satuloihin kun tulivat sopivasti vastaan.
Vannepolitiikka on ihan hallussa :) ja kyllä tällä biffiin on tarkoitus ajella
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Joo, eli kone tuli tuossa jokunen ilta sitten nostettua paikalleen
ja siellä köllöttää, näyttää vielä ihan siistille kun ei ole johtoja eikä putkia/letkuja pilaamassa maisemaa :)
no eipä siinä muuta kun eteenpäin, vesijohtohommat kuvassa kutakuinkin valmiit ja sitten sähköjen kimppuun
Sähköt siis siten että moottori itsessään toimii motronicilla ja toimii ilman mittaristoa. Auton mittaristo ottaa käytännössä vaan öljyn/nesteen/kierroslukutiedon koneen antureilta
Kone kun oli paikallaan niin pääsi sovittelemaan downpipea alle. No, ebayn halvin ei ollut yllätysyllätys ihan suoraan sopiva joten kotimaista hitsaustaitoa tarvittiin. Eli hieman joutui laipan juuresta leikkaamaan auki ja kääntämään alaspäin.
eli pikkuhiljaa... kesäksi ajoon :)
ja siellä köllöttää, näyttää vielä ihan siistille kun ei ole johtoja eikä putkia/letkuja pilaamassa maisemaa :)
no eipä siinä muuta kun eteenpäin, vesijohtohommat kuvassa kutakuinkin valmiit ja sitten sähköjen kimppuun
Sähköt siis siten että moottori itsessään toimii motronicilla ja toimii ilman mittaristoa. Auton mittaristo ottaa käytännössä vaan öljyn/nesteen/kierroslukutiedon koneen antureilta
Kone kun oli paikallaan niin pääsi sovittelemaan downpipea alle. No, ebayn halvin ei ollut yllätysyllätys ihan suoraan sopiva joten kotimaista hitsaustaitoa tarvittiin. Eli hieman joutui laipan juuresta leikkaamaan auki ja kääntämään alaspäin.
eli pikkuhiljaa... kesäksi ajoon :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Ja taas on jotai tullut touhuttua niin kirjoitellaan nyt tännekin.
Eli, pakoputki tuli tehtyä. Joskus ainakaan ostin simons/martellius tekeleen G60 golffiin mutta en tykännyt kun oli olevinaan hieman liikaa ääntä ja toisekseen taka-akselin ylitystä en saanut asettumaan mieleiseksi siinä. No, tähän se putki nyt kuitenkin tulee; eli 2,5" putki kolmella vaimentimella.
Liitokset tein V-bandeilla, onpahan tarvittaessa nopea irroitella
Hieman oli mallia leikka/liimaa/askartele, mutta siellä se nyt alla on kokonaisuudesaan
Coolerikin tuli hommattua
ja tietysti sitä piti kokeilla heti keulalle
tämmöistä täällä, jatkuu joskus..
Sähköt on muuten oiken hyvällä mallillaan myös.
Eli, pakoputki tuli tehtyä. Joskus ainakaan ostin simons/martellius tekeleen G60 golffiin mutta en tykännyt kun oli olevinaan hieman liikaa ääntä ja toisekseen taka-akselin ylitystä en saanut asettumaan mieleiseksi siinä. No, tähän se putki nyt kuitenkin tulee; eli 2,5" putki kolmella vaimentimella.
Liitokset tein V-bandeilla, onpahan tarvittaessa nopea irroitella
Hieman oli mallia leikka/liimaa/askartele, mutta siellä se nyt alla on kokonaisuudesaan
Coolerikin tuli hommattua
ja tietysti sitä piti kokeilla heti keulalle
tämmöistä täällä, jatkuu joskus..
Sähköt on muuten oiken hyvällä mallillaan myös.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Onkos kaikki läpivirtaavia vaimentimia? Ainaki oma 2,5" putki kolmel suoral änkäl on nii kova ääninen ettei tohi kovin kauas ajella :D Kerros kui siulle kävi kun siihe pisteesee saat :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Joo läpivirtaavia on. Luotan nyt siihen että tuo solmu pakosarjassa hiljentäis hiukan tätä :)
Myös se vaikuttaa kuinka pitkälle/lyhyelle takaylitys tulee, eli mihin putken pää loppuu..
ainiin, mites tuo jarrupaineen säätimen säätö talliolosuhteissa kuuluis tehdä?
Itse tein sen nyt niin, että takapää omalla painollaan ja säätimen varresta vaan ns löysät pois ja jätin siihen, itse säätimen ruuveihin en puuttunut.
Myös se vaikuttaa kuinka pitkälle/lyhyelle takaylitys tulee, eli mihin putken pää loppuu..
ainiin, mites tuo jarrupaineen säätimen säätö talliolosuhteissa kuuluis tehdä?
Itse tein sen nyt niin, että takapää omalla painollaan ja säätimen varresta vaan ns löysät pois ja jätin siihen, itse säätimen ruuveihin en puuttunut.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä
Samalla tavalla on meikäläinenkin säätimet säätänyt ja takajarruista ei ole konttorilla ollut valittamista.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
hommat taas edistyneet hieman;
Ahtoputket ja cooleri soviteltu keulille. Kaikki mahtuu mukavasti pikkupuskurin kanssa ja kun puskuri, maski yms paikallaan niin päällepäin ei näy mitään erityistä
Etupäätä kasattu muutenkin, Navat, jarrut, vetarit jne paikallaan kuten kuvasta näkyy.
Ei ihan kauheasti puutu enää että voi pudottaa auton pyörilleen :)
Ahtoputket ja cooleri soviteltu keulille. Kaikki mahtuu mukavasti pikkupuskurin kanssa ja kun puskuri, maski yms paikallaan niin päällepäin ei näy mitään erityistä
Etupäätä kasattu muutenkin, Navat, jarrut, vetarit jne paikallaan kuten kuvasta näkyy.
Ei ihan kauheasti puutu enää että voi pudottaa auton pyörilleen :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Asiallista kerrontaa ja siistinnäköistä jälkeä. Syyläriksi laittaisin suosiolla sen isoimman 675mm? mallin, jota on ollut ainakin turbodieselissä. Minkä paksuinen tuo välijäähdytin on, kun noin nätisti sopii syylärin ja puskurin väliin? Miten toteutat kierroslukutiedon mittaristolle? Kakkiksen oma mittaristohan ei taida tuon uudemman ECU:n kierroslukutietoa ymmärtää ihan sellaisenaan.
Itsellä menossa periaatteessa täysin vastaavanlainen projekti ja vieläpä tolla ruskealla (eli kaikkein törkeimmällä :D) sisustalla varustettuun kakkikseen. Josko siitäkin jaksaisi projektitopicin naputella joku päivä.
Itsellä menossa periaatteessa täysin vastaavanlainen projekti ja vieläpä tolla ruskealla (eli kaikkein törkeimmällä :D) sisustalla varustettuun kakkikseen. Josko siitäkin jaksaisi projektitopicin naputella joku päivä.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Kiitoksia,
cooleri on siis MB Sprinter/VW LT orkkis. Tuota ovat paljon käyttäneet ykkis/kakkisprojekteissa maailmalla. Mahtuu juuri runkoaisojen väliin, muutama milli taisi jäädä molemmille puolille tilaa :)
tuossa mittoja http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/im ... B0001Z.jpg
Jäähdyttimen kennoa tuli siirrettyä apumiehen puolelta koneeseen päin senverran että se on suorassa. Kuskin puolen kiinnikettä en muuttanut.
Aika ohuthan tuo cooleri on (ja olisihan sinne mennyt joku yleismallin alumiininen) mutta tuli tuo nyt hankittua niin sillä mennään. Eipähän tarvinnut silputa mitään lukkopellistä, ainoastaan 2kpl 6mm reikää yläkiinnikkeitä varten, alakiinnikkeet tulevat pitkillä pulteilla etupalkin reiistä jotka on g60 coolerille tarkoitettu.
Mittaristohommaan oli valmiit modaukset tässä moottori/johtosarja kombinaatiossa :)
Pitää nyt tuo syyläri asia katsoa miten tuolla kaposella pärjää kun jo vesiletkutkin tullut soviteltua. Nopeahan se on tarvittaessa vaihtaa.
cooleri on siis MB Sprinter/VW LT orkkis. Tuota ovat paljon käyttäneet ykkis/kakkisprojekteissa maailmalla. Mahtuu juuri runkoaisojen väliin, muutama milli taisi jäädä molemmille puolille tilaa :)
tuossa mittoja http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/im ... B0001Z.jpg
Jäähdyttimen kennoa tuli siirrettyä apumiehen puolelta koneeseen päin senverran että se on suorassa. Kuskin puolen kiinnikettä en muuttanut.
Aika ohuthan tuo cooleri on (ja olisihan sinne mennyt joku yleismallin alumiininen) mutta tuli tuo nyt hankittua niin sillä mennään. Eipähän tarvinnut silputa mitään lukkopellistä, ainoastaan 2kpl 6mm reikää yläkiinnikkeitä varten, alakiinnikkeet tulevat pitkillä pulteilla etupalkin reiistä jotka on g60 coolerille tarkoitettu.
Mittaristohommaan oli valmiit modaukset tässä moottori/johtosarja kombinaatiossa :)
Pitää nyt tuo syyläri asia katsoa miten tuolla kaposella pärjää kun jo vesiletkutkin tullut soviteltua. Nopeahan se on tarvittaessa vaihtaa.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Mulla on Corradossa Venton tarvike-syyläri parilla bilteman imevällä flektillä. Ei ikinä lämpöongelmia.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Dona: varmaankin 63cm leveä?
Tämä härveli on nykyään pyörillään jo, senverran ajettukin että pakitin pihalle ja huljauttelin talven pölyt pois pinnasta. pesemistä kyllä riittikin, kun tuli noita maalaushommiakin tehtyä ja tietty hieman vajaalla suojauksella :/
Syyläri tosiaan kapoinen 43cm, mutta vaihdan sen 53cm leveään kyllä. Toivottavasti sillä pärjää. Yksi 12" imevä flekti tuossa nyt on tälläerää kiinni.
Pitäis varmaan joku ilmanputsari investoida jos meinaa tielle lähteä, harmi kun nuo orkkikset ei tuohon nyt käy..
Tämä härveli on nykyään pyörillään jo, senverran ajettukin että pakitin pihalle ja huljauttelin talven pölyt pois pinnasta. pesemistä kyllä riittikin, kun tuli noita maalaushommiakin tehtyä ja tietty hieman vajaalla suojauksella :/
Syyläri tosiaan kapoinen 43cm, mutta vaihdan sen 53cm leveään kyllä. Toivottavasti sillä pärjää. Yksi 12" imevä flekti tuossa nyt on tälläerää kiinni.
Pitäis varmaan joku ilmanputsari investoida jos meinaa tielle lähteä, harmi kun nuo orkkikset ei tuohon nyt käy..
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
No, tää alkais pikkuhiljaan olemaan valmis kesään.
Tämmöinen siitä nyt sit tuli. Parempia kuvia joskus, nää on ihan kännylaatua:
Pientä hienosäätöä vielä sinnetänne mutta pääpiirteittäin tuommoinen.
Ylävesiletku pitäis jostain löytää mallia pitkä parilla vastakkaisella 90kulmalla, Ilmanputsari pitää ihan liikaa ääntä yms pientä..
Tämmöinen siitä nyt sit tuli. Parempia kuvia joskus, nää on ihan kännylaatua:
Pientä hienosäätöä vielä sinnetänne mutta pääpiirteittäin tuommoinen.
Ylävesiletku pitäis jostain löytää mallia pitkä parilla vastakkaisella 90kulmalla, Ilmanputsari pitää ihan liikaa ääntä yms pientä..
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Tämä on hyvä! Omasta mielestä paljon parempi ratkaisu kuin lehdissäkin haaveiltu 1.8T:n vaihtaminen G60:n pellin alle...
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Yksinkertaisen kaunista.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Hienolta näyttää.
Minkäs kokoiset renkaat sulla on noiden Sebringien päällä?
Minkäs kokoiset renkaat sulla on noiden Sebringien päällä?
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Todella hieno golffi ja väri käy hienosti kokonaisuuteen.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Kiitosta vaan!
Kumit on perus 195/50-15
Kumit on perus 195/50-15
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
asiallisesti ja huolella tehtyjä tekniikanvaihtoprojekteja on kiva lukea läpi!
solmu pakosarjassa hiljentää yllättävän paljon ääntä, miten tässä kävi?
solmu pakosarjassa hiljentää yllättävän paljon ääntä, miten tässä kävi?
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Juu. Kyllä tää varsin hiljainen on maantielläkin. Ei tarvii välttämättä kuulosuojausta :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Jos joltakin löytyy noita takakontin merkkejä missä on kromit tallella niin saa tarjota.
Eli "volkswagen" "golf cl" ja tuo vw logo
Eli "volkswagen" "golf cl" ja tuo vw logo
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Werk34:sta saa ihan uutena, tosin Golf tekstiä ei saa CL:llä varustettuna.
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
reilu viikko ja +1000km mittarissa lisää, laite toimii hienosti.
Tuli viime vkonloppuna piipahdettua Jämillä CDLC Big Meetissä tällä; vähän niinkun koeajoa/testiajoa/sisäänajoa.. mukava moottori on kyllä tämmöiseen kevyeen koppaan, ei voi moittia :)
Tuossa jokunen kuvatus tämän hetken lookista missä mennään
Renkaatvanteet BBS RC041 ja 185/35-17 Nankang
Tuli viime vkonloppuna piipahdettua Jämillä CDLC Big Meetissä tällä; vähän niinkun koeajoa/testiajoa/sisäänajoa.. mukava moottori on kyllä tämmöiseen kevyeen koppaan, ei voi moittia :)
Tuossa jokunen kuvatus tämän hetken lookista missä mennään
Renkaatvanteet BBS RC041 ja 185/35-17 Nankang
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Vielä ku inan otat alaspäin, niin toi tähti räjähtää :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
joo... homma on tiedossa, etupää vaatii vaan vähän... töitä :/ mitään ei saa nyt muovikaarien taakse piiloon :)
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Tämän besserwisserin silmään ottaa mutkainen takapuskuri, mutta sen vaihtamista ollaan jo todennäköisesti mietitty..? ;)
Joo, nämä tämmöiset ruskeat kaksioviset CL-Kakkikset on ihan parhaita...
Joo, nämä tämmöiset ruskeat kaksioviset CL-Kakkikset on ihan parhaita...
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Takapuskuri on ostettu motonetista ja banaani on juu ihan uutuuttaan.
Jos joku tietää mistä noita kromilista puskureita saa niin vinkkejä kehiin. Tai jos jollain on hyvä orkkis jemmassa niin kelpaa sekin :)
Mitäs se JiiBee meinaa jetasta :)?
Jos joku tietää mistä noita kromilista puskureita saa niin vinkkejä kehiin. Tai jos jollain on hyvä orkkis jemmassa niin kelpaa sekin :)
Mitäs se JiiBee meinaa jetasta :)?
Re: golf mk2 1,6cl -Pientä päivitystä(20vt pellin alle)
Ei mitään huuhaaöverimadalluksia. Nyt oikeinki hyvä.
Re: golf mk2CL-20vt
jaahans, herätellääs tätä pikkuisen ylöspäin.
Eli toissa ja viime kesä meni fiilistellessä auton kanssa eikä mitään mainittavaa oikein tapahtunut. Hienosti kyllä sopii tämmöinen turbomoottori kevyeen kakkikseen :)
Pieniä päivitys/huolto juttuja olisi nyt tulossa, eli bensapumppua ja sensemmoista. Mikäs pumppu tuonne g60 tankkiin ja kehtoon menee suoriltaan tai pienellä vaivalla? Ajatus on että laittaisi samalla kertaa reilusti paremman, jospa tätä innostuis vähän virittelemään joskus ;)
VR6 pumppu kehtoineen menee kuulemma suoraan paikaalleen ja se riittää ilmeisesti päälle 300 hp mutta jos vaikka vähän parempaa vielä jotain, mitä?
Ainiin ja AGUun käyvää ehjää kaasuläppää saa tarjoilla. Vakkarillista mallia eli osanumero 06A133063F
myös jos löytyy isompaa maffi runkoa vaijerikaasulliseen niin saa huutaa hep! esim vr6..
Eli toissa ja viime kesä meni fiilistellessä auton kanssa eikä mitään mainittavaa oikein tapahtunut. Hienosti kyllä sopii tämmöinen turbomoottori kevyeen kakkikseen :)
Pieniä päivitys/huolto juttuja olisi nyt tulossa, eli bensapumppua ja sensemmoista. Mikäs pumppu tuonne g60 tankkiin ja kehtoon menee suoriltaan tai pienellä vaivalla? Ajatus on että laittaisi samalla kertaa reilusti paremman, jospa tätä innostuis vähän virittelemään joskus ;)
VR6 pumppu kehtoineen menee kuulemma suoraan paikaalleen ja se riittää ilmeisesti päälle 300 hp mutta jos vaikka vähän parempaa vielä jotain, mitä?
Ainiin ja AGUun käyvää ehjää kaasuläppää saa tarjoilla. Vakkarillista mallia eli osanumero 06A133063F
myös jos löytyy isompaa maffi runkoa vaijerikaasulliseen niin saa huutaa hep! esim vr6..
Re: golf mk2CL-20vt
Mites orggis nopeusmittari, saitko sen jotenkin toimimaan? En ainakaan huomannu tekstistä siitä mainintaa.
Re: golf mk2CL-20vt
juu, 1.1 /1.3l mk2 golffin vaijeri on sopiva 02a laatikkkoon.
Bensapumppu tuli muuten päivitettyä tuossa yksi päivä. Pumpuksi tuli walbron gss342. meni pienelllä näpertelyllä orkkispaikalleen g60/vr6 kehtoon.
Bensapumppu tuli muuten päivitettyä tuossa yksi päivä. Pumpuksi tuli walbron gss342. meni pienelllä näpertelyllä orkkispaikalleen g60/vr6 kehtoon.
Re: golf mk2CL-20vt
Hienoa, mulla projekti jäissä hankintoja lukuunottamatta. Ensi syksynä alan projektiin, kesällä mökille sauna pitää rakentaa loppuun. Jalka paranee kohtuullisesti.
Re: golf mk2CL-20vt
viime kesä meni fiilistellessä auton kanssa
Hyvin fiilisteltiinkin, tuommoinen klassikko toimii hienosti viikonloppukruisailuun äijäporukalla
Re: golf mk2CL-20vt
Noniin, nostellaas tätä hieman kun auto on kuitenkin ajossa ihan täysiään.
jotain pientä päivitystä tuli keväällä puuhasteltua ja tämä laitos näyttää tälläerää tämmöiselle :)
Eli päällepäin ei juuri muuta kun possuvanteet eli 928 7-slotit kiillotettuna (lainassa) ja mk1 golffin sivupeilit.
Konehuoneen muutin oikeastaan kokonaan, eli pyritty tekemään audi S3/TT näköiseksi.
Muutettu siis toisenkätinen imusarja, ahtoputket kokonaan ja omaan silmään (ja korvaan) paras muutos, eli vakio ilmanputsari soviteltu myöskin paikalleen :)
jotain pientä päivitystä tuli keväällä puuhasteltua ja tämä laitos näyttää tälläerää tämmöiselle :)
Eli päällepäin ei juuri muuta kun possuvanteet eli 928 7-slotit kiillotettuna (lainassa) ja mk1 golffin sivupeilit.
Konehuoneen muutin oikeastaan kokonaan, eli pyritty tekemään audi S3/TT näköiseksi.
Muutettu siis toisenkätinen imusarja, ahtoputket kokonaan ja omaan silmään (ja korvaan) paras muutos, eli vakio ilmanputsari soviteltu myöskin paikalleen :)
Re: golf mk2CL-20vt
Porno!
Mietin, että voisko akun päälle laittaa joko musta tai auton värinen kansi???
Mietin, että voisko akun päälle laittaa joko musta tai auton värinen kansi???
Re: golf mk2CL-20vt
Mitkäs ilmajouset on ja mistä hommattu?
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: golf mk2CL-20vt
Olikos nuo etulevyt sulla ihan perus Ibiza Cupran 305mm?
Re: golf mk2CL-20vt
Airliftin setti, hommasin tolpat JM-tuonnilta ja kompura yms +V2 ohjausjärjestelmä tuli ebaystä huudettua , oli joku black friday tarjous viime syksyltä.
Joo siis Ibiza Cupran plug play Brembo setti nuo etujarrut on, 305mm levyllä.
Joo siis Ibiza Cupran plug play Brembo setti nuo etujarrut on, 305mm levyllä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa