Moro
Kysyisin onko 3b 1.8 turbomotti (vm 99) mahdollista asentaa 2 litraisen alt motin tilalle (vm 03) kyseessä vanhempikorisen motti uudempaan. Mites sähköt jos muut saa vaihdettua?
Moottori swappi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Moottori swappi
Asennus itsessään varmaankin onnistuu, mutta jos tieliikennekäyttöön on tulossa, niin suosittelen ihan ensiksi selvittämään, mitkä päästövaatimukset tuo '99 koneenluovuttaja täyttää, ja vertaamaan niitä 2003 vaatimuksiin. Sen tiedän varmasti sanoa, että muutoksia on tuolla aikavälillä tullut. (mm. OBD vaatimus) Hyvänä nyrkkisääntönä moottorinvaihdossa on hyvä pitää sitä, että vaihtokone otetaan vähintään samanikäisestä autosta.
Viimeksi muokannut Stinky76, 18.10.2016 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Moottori swappi
Ei pitäne enää paikkansa. Euro2-autot riittää että täyttää katsastuksen aikana normaalit päästömittaukset.
Re: Moottori swappi
harald kirjoitti:Ei pitäne enää paikkansa. Euro2-autot riittää että täyttää katsastuksen aikana normaalit päästömittaukset.
2003:sta ei kyllä Euro2:ta saa tekemälläkään
Re: Moottori swappi
Jos saat puijattua katsuria että sinne on mennyt AWT-koodilla oleva moottori (myös euro4) pitäis sen puolesta homma olla ok.
Re: Moottori swappi
Jultsu kirjoitti:Jos saat puijattua katsuria että sinne on mennyt AWT-koodilla oleva moottori (myös euro4) pitäis sen puolesta homma olla ok.
Jollakinhan se uuden moottorin päästötaso täytyy muutoskatsastuksessa osoittaa ja pääsääntöisesti se tehdään sen luovuttaja-auton (entistä) rekkaria tai valmistenumeroa käyttäen. Jomman kumman perusteella katsuri sitten tarkistaa päästöhyväksynnät ym. saastelaitevaatimukset. Toinen vaihtoehto on moottorin numerolla yksilöity todistus maahantuojalta.
Että aika epätodennäköistä on tuollaisen huijauksen onnistuminen..
Viimeksi muokannut Stinky76, 18.10.2016 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Moottori swappi
Voihan siinä hetkinen vierähtää että löytää nettivaraosasta sopivalla moottorilla varustetun kolariauton josta sitten voisi "lainata" tuota rekisteritunnusta tai runkonumeroa (jonka saa bilteman sivuilta rekkarilla), mutta en näe suurta riskiä käryämiselle tässä.
Re: Moottori swappi
Avk:lla olisi juurikin tämä luovuttaja vanhempi koppainen
Re: Moottori swappi
Sen auton tiedoilla ei tee mitään eikä niitä saa kertoakaan kenellekään, tarvitset jonkun ihan randomauton tiedot netistä josta nyt vaan sattuis löytymään tuo AWT.
Re: Moottori swappi
Jo on ohjeet, kun ihan laittomuuksiin yllytetään! No, jokainen taaplaa tavallaan. Kärysit tai et, niin siinä ohessa syyllistyt lisäksi väärän tiedon antamiseen, kun osaluetteloon teet selvityksen osien alkuperästä, ehkä jopa väärennettyjen kuittien/kauppakirjojen kera.
Kyllä minua ainakin vituttaisi ja metelin nostaisin, jos kävis ilmi, että joku on "varastanut" netin välityksellä mun kolariautosta moottorin!
Totta siitä moottorista sitten rälläköidään numerokin pois ja meistetään tilalle uusi, niin ettei inssi huomaa? Ihan perusjuttuja moottorin muutoskatsastuksessa tuo numeron tarkastaminen.
Kyllä minua ainakin vituttaisi ja metelin nostaisin, jos kävis ilmi, että joku on "varastanut" netin välityksellä mun kolariautosta moottorin!
Totta siitä moottorista sitten rälläköidään numerokin pois ja meistetään tilalle uusi, niin ettei inssi huomaa? Ihan perusjuttuja moottorin muutoskatsastuksessa tuo numeron tarkastaminen.
Re: Moottori swappi
Mitenkä musta tuntuu että se 1.8 turbokone ei kuitenkaan kauaa pysyisi vakiona, se lienee sitten jo maanpetokseen ja murhaan verrattavissa oleva rikos, jokainen toki saa tehdä omatuntonsa mukaan asioita.
Re: Moottori swappi
Jultsu kirjoitti:Mitenkä musta tuntuu että se 1.8 turbokone ei kuitenkaan kauaa pysyisi vakiona, se lienee sitten jo maanpetokseen ja murhaan verrattavissa oleva rikos, jokainen toki saa tehdä omatuntonsa mukaan asioita.
Pienempi paha se muutoksen jälkeinen virittäminen ja sen ilmoittamatta jättäminen kuitenkin on, kuin varastaminen.
Re: Moottori swappi
Kyllähän tuon noin vähän venkslaamalla voisi saada kilpiin, mutta on siinä aina pieni riski, jos jonkun random VIN-numeron jostain kolariautosta ottaa.
Joku muu vaikka oikeasti ottaa samasta autosta moottorin, ja sitten trafin tiedoissa onkin kaksi moottoria, jotka otettu samasta autosta. Kai tommosessa tilanteessa vähän selviteltäis, että mikäs tässä on nyt homman nimi?
Mutta niinkuin monessa vastaavanlaisessa vaparista turboon ajatuksista sanotaan, niin helpoin ja ehkä jopa halvempikin tapa voisi olla hommata suoraan turbollinen 3BG.
Mutta yhden moottoriswapin tehneenä täytyy sanoa, että on siinäkin puolensa. Vanhan moottorin irroitus ja kaikki uuden asennuksen vaatimat hommat on semmosta "mukavaa" oppimista ja harrastamista. Se on sitten itsestä kiinni, miten aikaa ja rahaa viitsii mihinkin käyttää.
Joku muu vaikka oikeasti ottaa samasta autosta moottorin, ja sitten trafin tiedoissa onkin kaksi moottoria, jotka otettu samasta autosta. Kai tommosessa tilanteessa vähän selviteltäis, että mikäs tässä on nyt homman nimi?
Mutta niinkuin monessa vastaavanlaisessa vaparista turboon ajatuksista sanotaan, niin helpoin ja ehkä jopa halvempikin tapa voisi olla hommata suoraan turbollinen 3BG.
Mutta yhden moottoriswapin tehneenä täytyy sanoa, että on siinäkin puolensa. Vanhan moottorin irroitus ja kaikki uuden asennuksen vaatimat hommat on semmosta "mukavaa" oppimista ja harrastamista. Se on sitten itsestä kiinni, miten aikaa ja rahaa viitsii mihinkin käyttää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa