VW CADDY 1.6D
Valvoja: ffp jäsenet
VW CADDY 1.6D
Kyllä rupeaa huumorintaju loppumaan tuohon paskaan! Kansi koeponnistettu+oikaistu kannentiiviste vaihdettu, vesipumppu, ja termarikin vaihdettu ja ei lämmöt pysy kurissa millään! Eikö kenelläkään ole mitään aavistusta mikä käkkylää vaivaa?
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Re: VW CADDY 1.6D
Milloin alkoi oireilla ja oliko mitään edeltävää syytä tälle? Lohkon suoruus tarkastettu?
Re: VW CADDY 1.6D
Kiertääkö vesi? jäähdytin tukossa?
Re: VW CADDY 1.6D
Noh noh... vanhat autot tarvitsevat ymmärrystä ja hellyyttä sekä lehmän hermot.
1. Miten lämpöongelma on havainnoitu? Mittarin perusteella? Jos mittarin, niin mitä näyttää viisari, vilkkuuko valo? Mittaristossa voi olla häikkää ja valo vilkuttelee jäähdytysnesteen alhaisesta tasosta.
2. Kierron varmistaminen, joka jo mainittiin. Paisuntasäiliössä pitäisi jatkuvasti kiertää vesi.
3. Missä tilanteissa ongelma ilmenee? Tällä haen sitä, että voisiko kyse olla flektin toimimattomuudesta? Normaaliajossa flekti pyörii hyvin harvoin, mutta vartin paikoillaan käyttämällä lämmöt nousevat, jos flekti ei lähdekään liikkeelle.
4. Vaikuttaako lämppärin käyttö? Pysyvätkö lämmöt alempana kun puhalluttaa sisälle kuumaa?
1. Miten lämpöongelma on havainnoitu? Mittarin perusteella? Jos mittarin, niin mitä näyttää viisari, vilkkuuko valo? Mittaristossa voi olla häikkää ja valo vilkuttelee jäähdytysnesteen alhaisesta tasosta.
2. Kierron varmistaminen, joka jo mainittiin. Paisuntasäiliössä pitäisi jatkuvasti kiertää vesi.
3. Missä tilanteissa ongelma ilmenee? Tällä haen sitä, että voisiko kyse olla flektin toimimattomuudesta? Normaaliajossa flekti pyörii hyvin harvoin, mutta vartin paikoillaan käyttämällä lämmöt nousevat, jos flekti ei lähdekään liikkeelle.
4. Vaikuttaako lämppärin käyttö? Pysyvätkö lämmöt alempana kun puhalluttaa sisälle kuumaa?
Re: VW CADDY 1.6D
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=5&t=212609
Ilmeisest kyseessä sama tapaus... olis kyllä voinut saman otsikon alle jatkaa eikä avata uutta ketjua...
Ilmeisest kyseessä sama tapaus... olis kyllä voinut saman otsikon alle jatkaa eikä avata uutta ketjua...
Re: VW CADDY 1.6D
Auto oireili jo ennen remonttia samalla tavalla. Lohkon suoruutta ei tarkistettu. Ylä ja alavesi letkut lämpimät ja syyläri myöskin lämmin joka kohdasta. Termostaatti kyllä aukeaa kun kattilassa koitin. Lämppärin käyttö vaikuttaa! Kun ajaa lämmitys kuumalla ja kolmosella niin lämmöt pysyy suhkot keskellä mittaria valon kohdalla mutta kun pistää lämmityksen kylmälle niin ei mene minuuttiakaan niin lämmöt nousee 2-3 viisarin verran ylöspäin ja rupeaa valo vilkkumaan. Flekti kyllä rupeaa pyörimään kun lämmöt tarpeeksi nousevat. Syylärin päästä lähtevä pikkuletku joka menee paisuntasäiliöön niin sieltä tulee vettä välillä ihan taukoamatta ja sitten välillä sieltä vähän väliä tulee vähän ihan kuin "sylkisi" vain nestettä sieltä.
Re: VW CADDY 1.6D
Sellainen kikka on, että vaihtaa paisarin korkin, se säätää painetta, se vois auttaa.
Re: VW CADDY 1.6D
Paisarin korkin vaihto on varmasti järkevä kokeilla.
Jos nesteen seassa ei ole öljyä, eikä savua valkoista, niin edelleen vähän epäilisin lämpömittarin luotettavuutta. Esim. yksi tarvikemittari näytti liikaa, koska moottorin ja rungon maakontakti oli huono.
Itsellä on yleismittarissa myös lämpötilan mittaus piuhan päässä. Sillä on aika näppärä mittailla paljonko on oikeasti lämpöä.
Toisaalta, voihan se syyläri lämmetä ja olla silti vähän tukossa. Jos kennossa on kalkkeumaa tmv. jäämää sisäpinnat täynnä, ei lämpö vaan siirry ihan samalla tavalla kuin ilman schaibaa. Mister-autossa näkyisi olevan Hellan jäähdytin 45 euroa, että aika halpa kokeilu vaihtaa sekin.
Jos nesteen seassa ei ole öljyä, eikä savua valkoista, niin edelleen vähän epäilisin lämpömittarin luotettavuutta. Esim. yksi tarvikemittari näytti liikaa, koska moottorin ja rungon maakontakti oli huono.
Itsellä on yleismittarissa myös lämpötilan mittaus piuhan päässä. Sillä on aika näppärä mittailla paljonko on oikeasti lämpöä.
Toisaalta, voihan se syyläri lämmetä ja olla silti vähän tukossa. Jos kennossa on kalkkeumaa tmv. jäämää sisäpinnat täynnä, ei lämpö vaan siirry ihan samalla tavalla kuin ilman schaibaa. Mister-autossa näkyisi olevan Hellan jäähdytin 45 euroa, että aika halpa kokeilu vaihtaa sekin.
Re: VW CADDY 1.6D
Ennen remonttia jäähdytysnesteen sekaan ilmestyi öljymönjää ja siksi remontti tehtiin. Onko porukalla ehdotuksia millä aineella/toimenpiteellä järjestelmän saisi täysin puhtaaksi ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa