VW transporter T4 Hehkujen vaihdosta
Valvoja: ffp jäsenet
VW transporter T4 Hehkujen vaihdosta
Niin oppaat eivät anna erikseen vaihto ohjetta hehkutulppien vaihtoon... pystyyköhän noita itse vaihtamaan vai joutuuko viemään pajalle... tietty tarvitsee erikoisavaimia yms sälää, jotta vaihto ei onnistu omassa pajassa... lisäksi tietty joutune purkamaan puol autoo, että pääsee tulppiin käsiksi... nii auto on vw transporter T4 2,5TDi vm-98
Ai ne hehkut eivät olekaan osa kantta? Oman rottelon hanskalokerossa on merkkiliikkeen työtilaus, jossa sanotaan 4 hehkua pimeänä. Olivat pitäneet näppärämpänä vaihtaa koko kannen kuin ahtaassa paikassa olevia hehkuja. Semmonen kahen tonnin hehkuremontti. No mikäpä siinä, nyt syttyy niin jotta paukahtaa. ;)
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.11.2007 23:19
Sen mitä nyt olen kerinnyt katella, niin aika lahjakkaasti on syöttöputkien alla ne hehkut... edellisessä autossa(MB250D) hehkut kun vaihdoin niin oli imusarja tiellä ja 5 pytyn hehkua ei meinannut saada millään vaihettua, mutta pitkällisen uurastuksen jälkeen sekin saatiin onnistuneesti vaihettua ja portterissa näyttäs kanssa yksi hehku olevan lahjakkaasti syöttöpumpun alla sopivasti piilossa.
Taitaa kuitenkin olla viisainta, että jos ite alkaa tekeen homman, niin pa-syöttöputket nevadaan ja sit alkaa vasta raplaamaan hehkuja.
Taitaa kuitenkin olla viisainta, että jos ite alkaa tekeen homman, niin pa-syöttöputket nevadaan ja sit alkaa vasta raplaamaan hehkuja.
Putket olen irrottanut jo ykkösmallin golffin hehkujen vaihtoa varten. Helpottaa usein kummasti. Olisiko tuossakin helpompaa suorittaa irrotus alakautta. Tuossa kuvaa AAB:n alakerran puolelta, hehkuja näkyy.
Juu ja tulipa noi hehkut todellakin vaihettua ja eipä tossa menyt kuin vajaa tunti ja helppo homma. Ei tarvinnut edes purkaa mitään... ainoastaan p-aineen kierto letkut toisesta päästä irti ja purkuhomma oli siinä.
Olivat muuten kaikki 5 hehkua pimeenä ja ihmekkös jos sahhuutti käyntiin... nyt lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Olivat muuten kaikki 5 hehkua pimeenä ja ihmekkös jos sahhuutti käyntiin... nyt lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Millä työkaluilla ja mitä pitää/voi purkaa, että saa hehkun päissä olevat mutterit irti? Ja sen jälkeen vielä hehkut.
Jotain vinkkejä miten ootte saanut hehkut vaihdettua 1.9td:stä.
Kokeilin jo tuossa aamulla hehkujen irrotusta. Irrotin pa-syöttöputket suuttimista niin tuli vähän enemmän tilaa. Ei oikein lenkki silti yllä sinne hehkujen päissä oleviin 8mm muttereihin. Ei sinne oikeen mitkään perustyökalut eikä sormet mahdu. Laitoin takaisin kiinni ne mutterit mitä sain vähän löysättyä ja yritän joskus toiste toisilla työkaluilla ja paremmilla ohjeilla..
Jotain vinkkejä miten ootte saanut hehkut vaihdettua 1.9td:stä.
Kokeilin jo tuossa aamulla hehkujen irrotusta. Irrotin pa-syöttöputket suuttimista niin tuli vähän enemmän tilaa. Ei oikein lenkki silti yllä sinne hehkujen päissä oleviin 8mm muttereihin. Ei sinne oikeen mitkään perustyökalut eikä sormet mahdu. Laitoin takaisin kiinni ne mutterit mitä sain vähän löysättyä ja yritän joskus toiste toisilla työkaluilla ja paremmilla ohjeilla..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa