t4 syncro vaihteisto pähkäilyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

t4 syncro vaihteisto pähkäilyä

ViestiKirjoittaja Jore » 6.2.2009 16:29

eli vaihdelaatikkoni alkaa jo olla tiensä päässä(ulina ja vitosen rusahtelu) ja ajattelin laatikon vaihtoa. autossahan on ns."pikkulaatikko" joten ajattelin et ois laittanu samalla sen paremman laatikon jos jatkossa erehtyis sen turbonkin tuikkaman pellin alle, mut miten pikkulaatikon jakovaihteisto käy tuohon "isompaan" askiin? Etkastakin olen koittanut saada apuja mut huonolla tuloksella. viisaammat auttakoon...

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 343
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 6.2.2009 22:55

ns. pikkuaski eli peltiperse aski ja 102Hv vaihteisto ovat eri mallisarjaa eivätkä osat käy ristiin. Isossa laatikossa on samat erot etu ja nelivedoissa kuin pikkuaskissakin. Myös vaihdevivusto on erilainen.

Syncron laatikossa on eri kuoret ja perämurikka kuin etuvedon laatikossa joten etuvedon askin muuttaminen nelivedon askiksi vaatii kuoret ja tasauspyörästön vanhasta.

Myös 150Hv aski on omansa ja siihen ei ole olemassa neliveto osia.

Nelivedoissa, ainakin 102Hv:n askissa on nelivedossa tiheämpi perävälitys kuin etuvedossa mutta rattaat sopii ristiin perämurikasta riippumatta.

Lisäksi 102Hv laatikko ei sovi suoraan 2.4 vauhtipyörän/kytkimen kanssa vaan siihen tarvitaan pari Shimmiä, näitä löytyy multa.

saefix
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 15.3.2009 11:47

ViestiKirjoittaja saefix » 15.3.2009 14:54

Onko mahdollisuuksien rajoissa laittaa 150 hv:n kytkintä ja vauhtipyörää 102 hv syncron axl tilalle. Vaatisi ilmeisesti myös startinkin vaihdon ??


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa