Vento 2.0 sähkövika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

Vento 2.0 sähkövika

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 5.7.2008 17:19

Mistä lie johtunee seuraava henkimaailman vika venton sielunelämässä: Varsinkin kostealla kelillä veto pätkii niin, että käy kierrokset nollassa, yrittää käydä kunnes yleensä lopulta se sitten sammuu. Mittaristosta ja muualta ei sammu valot joten totaalisesta sähköjen kadosta ei ole kyse. Virranjakajan kansi, pyörijä ja sytytysjohdot on ok, hermot ja taidot ei.
Viedäkkö korjaamolle vai manaajalle...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.7.2008 18:39

Puolapaketti sökö.

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 5.7.2008 19:06

Mitäs tämä puolapaketti sisältää..?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.7.2008 13:16

Puolan ja sytytysyksikön.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 7.7.2008 16:31

Itselläni oli joskus Golffissa vastaavaa ongelmaa ja vika löytyi lambdasta, että kannattaa sekin tarkistaa

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 7.7.2008 20:12

En usko että olisi lambadassa vikaa, kuitenkin vasta katsastettu, hyvät päästöt jne.
Uusin alkuun nuo huokeimmat sähkökilkkeet, jos sitten ei kummene niin puolahässäkän hommaukseen.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 7.7.2008 20:19

miks se on just sähkövika?

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 8.7.2008 6:45

Ei mullakaan päästöissä mitään varsinaista vikaa ollut huomattavissa, mutta kostealla ilmalla kun aloin mittailemaan Boschin KTS:llä ohjainlaiteen saamia tietoja niin selvise että lambdan-arvot huiteli jossain ihan muualla kuin kartoilla, kuivalla kelillä vikaa/ominaisuutta ei ilmennyt.

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 8.7.2008 19:31

Tuntuu vaan jotenkin hullulta ajatus lambadaviasta, täytyy uskoa viisaampia ja ottaa sekin vaihtoehto huomioon. Taitanee olla amatööriremppaajalle halvin vaihtoehto viedä kottero korjaamolle vikadiagnoosiin, entä alkaa summittaisesti niitänäitä uusimaan...

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 17.7.2008 18:15

Vika senkun jatkuu. On käynyt korjaamolla, vikakoodeja 0, ilmamäärämittarin, maadoituksia ja kaasuläppäkotelon putsasivat, eikä löytynyt vikaa. Itse olen vaihtanut puolapaketin, eikä sekään vaikuttanut asiaan. Tiistaina menee uudestaan pajalle, saa nähdä löytävätkö vikaa vai laskuttavat taas valohoidosta. Kyllä vituttaa tällä hetkellä omistaa vanha volkkari.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.7.2008 19:18

Digifantin virtarele vois kanssa oikutella.

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 17.7.2008 19:46

Saavat korjaamolla tutkia, jos eivät saa selville niin sitten pitää koko paska käydä itellä läpi. Ei vaan meinaa motivoida tämmöset henkimaailman viat. Mekaanisten vikojen kanssa aina pärjää loppujen lopuksi. Jospa ei menis koko kesä tapellessa...

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 22.7.2008 18:28

Kävi kottero tänään pitemmän ajan korjaamolla. Lambda paskana, sen vaihdon johdosta käynti parani, mutta henkiin auto herää vasta 4000rpm jälkeen, nykyttää siis edelleen.
Kovasti on tutkittu korjaamossa vaan vikaa ei tunnu löytyvän, ilmamäärämittarin hommaus seuraavana mielessä vaan miten lie sellaisen hinta, varsinkin kun kapistus on hitachin tuote?

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 13.8.2008 18:05

Vika löydetty, kolmos sylinterin pakoventtiili palanut. Ihanan kallista askaretta tiedossa. Ensimmäinen ja viimeinen volkkari tällä miehellä.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 13.8.2008 18:09

Eihän toi venttiili ole edes sähkövika :)

Osta Daewoo seuraavaks, ni tiedät mitä viat on...

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 13.8.2008 18:26

No ei, alkaa tuntumaan monioire potilaalta tuo mun hyvin pieksetty harmini.
Kyllä ne venttiilit varmasti käryää, kun on vuosikausia lambada ollu todennäköisesti pimeänä. Mysteeriksi taisi jäädä edellämainittujen oireiden syyt.
Tarinan opetus: Varokaa autotrokareita, huonosti huollettuja autoja ja kiertäkää pienet korjaamot kaukaa.

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 3.9.2008 17:13

Takaisin alkupisteeseen:
Nyt on kallis kansiremontti tehty ja vika edelleen haussa. Eipäs tullut Vepsäläisen venttiilipalo diagnoosista muuta kuin rahanpaloa ja armotonta vitutusta, suosittelisin ko. liikkeen muuttamista polkupyörä/invalidirullatuoli korjaamoksi, ei olisi kaiken maailman töpseleitä ja lemmareita jotka tuntuivat joka kerta jäävän auki ja laittamatta.
Nyt on rempattavat paikat vähissä, olisko jollain joka viitsii lukea ketjun ajatuksia mahdollisesta ongelma kohdasta..?
Pörhölle pitää viiä enivei, kuulemma työkseen siellä näitä volkskaapeleita roppaavat :)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 5.9.2008 19:23

Vie mielummin suomen autohuoltoon. Sekin on merkkihuolto, mutta palvelu ja työn jälki on pikkuisen muuta kuin pörhöllä.

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 12.9.2008 11:02

Tulikos se ilmämäärämittari sitten loppuenlopuksi vaihdettua? Oskilloskooppi jälleen hyvä apuväline antureiden yms. mittauksessa. Eipäs muuten silmään osunut niinkin yksinkertainen toimenpide kuin tulppien vaihto.

rmsaari
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 12.9.2008 15:52

vw nykii

ViestiKirjoittaja rmsaari » 13.9.2008 7:41

kattokaa johtosarja joka menöö `kaasarille`,venttiilikopan kulman kohdalta sekä muovi rasiasta ulos tullessaan johdoista kuoret hinkkaantunu,lyö läpi.teippasin ja lakkasi nykimästä1000-3000 väliltä.

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 13.9.2008 15:53

Ilmamäärämittarin vaihto ei vaikuttanut vikaan, ja tulpat on uusittu. Johtosarjakin on korjaamon toimesta tsekattu.
Pajalla on kottero viikon maannu, tuntuis että pitäs alkaa vika pikkuhiljaa löytymään.
Seuraavaksi varaan ajan manaajalle.

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 15.9.2008 10:37

Hall-anturi? Näitäkin vikoja on nähty.

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 15.9.2008 15:37

Hall anturi on testattu, antaa vikakoodin kuulemma jos on särki. On se vaan kumma juttu että 4000rpm jälkeen vetää lähes normaalisti, sitä ennen kierrosten nousu vaivalloista ja nykivää.
Yks tuttu väläytti että voisi olla katti paskana, ei se kyllä ole helissyt eikä mitään ääntä pitänyt. Ja miten pirussa meni leimasta hyvillä päästöillä läpi jos lambada oli kerta paskana..
Ahistaiskos tuo putkesta niin paljon että ei päästäis paineet kuin korkeilla jengoilla.
Ja kylmänä ei pysy käynnissä ilman pintakaasua. Ei ne kesäiset 120km/h vauhdissa nykäisytkään oikein terveeltä tuntunu.
Ei voi tapauksesta olla enää muuta kun huvittunut, ei se näiden laatu taida kummempaa olla uudemmissakaan mitä täältä juttuja lukee...

Nimim. Miksi vitussa en ostanut tojotaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.9.2008 16:24

Milläs koneella tämä on? 2E?

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 15.9.2008 16:26

Kone on ADY.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.9.2008 16:29

Tutkippas isv:n/kassuläppä syysteemin sähköt. Pistokkeet ja johdot.

Antaako mitään koodia?

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 15.9.2008 16:55

Kaasuläppä värkki on käytetty auki, aukeaa normaalisti (oon itse nähny korjaamolla kun oli letkuissa), sisävärkitkin oli korjaamon valohoitajan mielestä ehjät... Koodeja ei sisässä. Bensapaineet on kunnossa, ainoa outo juttu asiassa on sammutuksen jälkeen naksutus kaasuläpältä, kuuluu asiaan?

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 24.9.2008 19:24

Tilanne: Mekaaninen vika pois suljettu.
Hall anturi antaa samaa jännitettä kuin on akun jännite, kuuluuko asiaan..?
Kaasuläpän tikitys sammuttamisen jälkeen edelleen ihmetyttää.

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 4.10.2008 13:52

Kaasuläppähän se pääsyyllinen oli, ei ole vajaan kahden vuoden aikana sellaisia vetoja ollu kun nytten on. Kallista hupia vaan saapahan ajella toimivalla pelillä, menee vaimon kauppakassina vielä vuosia...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.10.2008 19:24

Millä tuo varmistui?

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 4.10.2008 19:28

Osan vaihdolla ja tarvittavilla säätötoimenpiteillä, usko volkkareihin hiipuu takaisin pikkuhiljaa...

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

Oliskos tälle analyysiä?

ViestiKirjoittaja Whity » 5.10.2008 21:11

Mulla kuulostaa tuo pätkiminen samanlaiselle.

Oon sen verran paikantanu että joku pätkii ilmeisesti ruiskun relettä. Rele on jo vaihdettu mutta ei ollut apua. Rele kuumeneeki jonkin verran. Moottorin tehovajeita en ole huomannu.

Ajattelin jos joku tietäis voiko joku noista edellisistä analyyseitä liittyä jotenkin tähän ongelmaan (aiheuttaa releen pätkimisen)? Myöskin tietysti kiinnostaa kuinka tuota vikaa nyt lähtis paikallistamaan? Mistä saa tuo rele siis ohjausvirtansa?

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 6.10.2008 16:54

1500€:n remppakokemuksella suosittelen että viet kärryn suoraan merkkiliikeeseen...
Nämä autot voi olla itse saatanan riivaamia.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

ViestiKirjoittaja Whity » 20.10.2008 18:43

Musta kuulostaa että sulla oli tuossa kaksikin eri tyyppistä vikaa samaan aikaan?

Mulla ei ole tehoissa tai muussa mitään vikaa mutta en silti saa pätkintää loppumaan millään. Pätkimisen aiheuttaa bensapumpun rele (taisin aiemmin erheellisesti puhua ruiskun releestä). Mutta mikä tuota relettä sitten väärin ohjaa?

Osaatko eritellä minkä huoltokeikan jälkeen sulta loppui tuo terävä nyintä?

Mulla tilanne pahenee ja nyt kun nykiminen alkaa ei auto kestä ottaa kierroksia enää edes 2000. Ennen en huomannut kierroslukuun mitään korrelaatiota. Välissä vaihdettiin kampiakselin impulssianturi jonka johto oli kokolailla haprastunut.

Rahaa palaa muitten kommenttien mukaan myös merkkihuollossa kun sielläkään ei aina tätä tyyppiä olevia vikoja huolleta kuin valohoidolla. Itse pitää siis ensin ainakin yrittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa