Golf IV nytkyttää kytkin pohjassa ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

Golf IV nytkyttää kytkin pohjassa ?

ViestiKirjoittaja --Make-- » 31.8.2010 18:17

Vika ilmenee, kun ajaa esim. ykkösellä hitaaseen vauhtiin, kytkin pohjaan vaihde edelleen ykkösellä, hieman jarrua, jonka jälkeen auton antaa liukua ja juuri ennekuin pysähtyy niin alkaa nytkyttämään kunnes auto pysähtyy ikäänkuin kytkin ei olisi irroittanutkaan kunnolla..
Samaa kokeilin, mutta vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä ei nytkytystä.
Olisko asetelmassa tai työsylinterissä vikaa vai onko ominaisuus?

-00 Golf IV Variant 1.9tdi ALH

t.e.m.e
-
Viestit: 7
Liittynyt: 10.4.2004 16:34

ViestiKirjoittaja t.e.m.e » 10.10.2010 13:06

Vähän vastaavaan vikaan tässä ratkaisua haetaan. IV Golf -98 AGR.
Liikennevaloihin tms. saapuessa moottorijarrutuksella kun lopuksi heittää vapaalle auto ravistaa/hytkyttää siihen asti kun on vauhti pysähtynyt. Ei mielestäni auta vaikka käyttäisi kytkintä pohjassa kesken liu'un tai että kierroksia käyttäisi esim.2000rpm:ssä.


Kesällä teki satunnaisesti mutta nyt tekee jokaisella pysähtymisellä...
Olisko se kytkin/kaksoismassavauhtipyörä antautumassa?

edit. niin siis kone AGR eikä AFB niinkuin edellisessä audissa. ;)
Viimeksi muokannut t.e.m.e, 11.10.2010 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 11.10.2010 15:56

Sama vika Bora 1,9TDI AGR -99.

Onkohan kytkin menossa kovaa vauhtia vaihtoon?

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 12.10.2010 14:51

Olen kanssa kokeillut kytkintä polkea ja ei vaikutusta..
Silloin ei nytkyttänyt, kun päästin kytkimen ylös luiskauttamalla kengän polkimelta.
Poljin siis nousi rivakasti napahtaen ylös ja auto ei risteykseen tultaessa enää nytkyttänyt.
Tiedä sitten mikä piru vaivaa??
Kytkimen vaihto tulee nimittäin kalliiksi näin kylmällä kelillä, kun ei ole lämpöstä hallia :(

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 12.10.2010 16:23

Sen verran vikaa paikallistin, että kytkimestä se ainakin itselläni johtuu. Ei se ihmekkään kun kilometrejä on neljättäsataa ja alkuperäsenä mennään vielä. Tehoakin on lisätty. No, vaihtoonhan tuo menis joka tapauksessa niin vahvempaa tilalle.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 12.10.2010 17:00

olisikohan niin että iq arvo säädetty pienelle. on just ja just siinä rytke rajalla, kuten itsellä aikonaan. vaikka tuota ei olisi säädetty, moottorin lämpötila anturi näyttää vikaantuneena väärää arvoa joka vaikuttaa iq arvoon. Tämä itse todettu anturin vaihdon yhteydessä.

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 12.10.2010 18:54

"olisikohan niin että iq arvo säädetty pienelle. on just ja just siinä rytke rajalla, kuten itsellä aikonaan. vaikka tuota ei olisi säädetty, moottorin lämpötila anturi näyttää vikaantuneena väärää arvoa joka vaikuttaa iq arvoon. Tämä itse todettu anturin vaihdon yhteydessä"

Miten se ei sitten rytkytä paikallaan käytettäessä kylmänä/kuumana?
Ainoastaan vedosta, kun heittää vaihteen vapaalle kytkinpoljin ylhäällä tai alhaalla ja himmaa auton kävelyvauhtiin ennen kuin pysähtyy alkaa nytkytys.
Motin lämpötila-anturi on uusittu ja iq on omastani säädetty vag comilla niin pieneksi, kun menee ohjelmalla sai ilman "vasaraa" ja ei rytkytä. Elokuussa leimattu 0.35 savutusarvolla!

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 12.10.2010 19:25

mulla q oli iq liian pienellä niin muuten en huomannut koneen rytkymistä kuin moottorijarrutuksessa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 12.10.2010 21:06

no paljonko se iq nyt on? eli kun arvoa pienentää syöttö lisääntyy.

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 12.10.2010 22:32

2,2

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 12.10.2010 22:41

samalla arvolla alko mullakin rynkytys. 3 ja loppuu

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 13.10.2010 14:25

Aikoinaan omassa golffissa (agr) rytkytti myös ja vika oli liian pienessä IQ:ssa

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 18.10.2010 18:39

Nyt on kokeiltu säätää iq arvoa ja vaikka kuinka eri arvoilla kokeilee niin auto nytkyttelee samaan malliin. Auto siis käy paikallaan kylmänä ja kuumana todella tasaisesti ilman vatkausta, tärinää, tms. Vain ja ainoastaan vedosta, kun heittää vaihteen vapaalle ja pitää kytkinpoljinta ylhäällä tai alhaalla ja himmaa jarrulla auton kävelyvauhtiin niin juuri ennen kuin pysähtyy alkaa nytkytys. Mielestäni ei täriseväksikään säädetty kone pienellä iq/vasara arvolla voi koko autoa nytkyttää vapaalla ikäänkuin jarrua joku painelis hitusen ja tiuhaan tahtiin..
taitaa vika olla paremminkin kytkimessä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa