Hei!
Ekaa kertaa kirjotelen tänne foormulle, ja neuvoja kaipailisin viisammilta.
Olen jokunen aika sitten ostanu remonttiautoksi -84 vuoden caddyn. Mutta nyt on remppa onneksi ohi, ja remppautolle ei olis tarvetta enään. Alunperin meinasin auton jo myydä, mutta kauppoja tehtäessä tulin katuma päälle.
Jollakin kierolla tavalla oon tykästyny caddylääni. Joten ajattelin pitää sitä elämäni ensimmäisenä projektina. Aihio on ok, se liikkuu edes taakse, ja on katsastettu pari viikkoa sitten ;)
En autolle ajatellut tehdä muuta kuin korjata ruostevauriot (lavalle uudet maalit ja turkkilevyt päälle) , maalata auton, laittaa sisustaa uusiksi (vaihtaa konsolin, verhoilla, äänieristää ja jotain pientä rokkikoneasentelua)
En oo ennemmin pahemmin korjaillu autoa, paitsi joskus vaihtanu jarrupalat ja kesä/talvirenkaat .. Mutta eihän sitä opi jos ei kokeile.
Ja itse asiaan.
- Seuraaviin seikkoihin tarttisin viisaammilta neuvoa
-Nyttenhän sit pitäis löytää se luovuttaja auto osille, kun tarttisin sisälle penkit, konsolin, mittariston, ovipahvit .. Peltiosista tarttisin lokasuojien pellit, ovet ja 5 vaihteisen vaihdelaatikon.
Tietäisin 87 vuoden golffin halvalla, mutta sopiiko ton auton lokasuojat omaani, vaihdelaatiko siinä ainakin olis, mutta ihan sen takia ei viittis koko autoa ostaa, jos muut haluamani osat ei sit sovi. Tokihan joku voi tarjota myöskin yksityisiestillä mulle osia, tai sitten kertoa minkävuoden poloja,golffeja mun kannattais metsästää.
- Caddys on sitten perä ihan pirun ylhäällä, ja nokka melkein maassa. Minkäslaista jousta sinne pitäis laittaa että sen noka sais mahdollisimman ylhäälle? Vai oliskos helpompaa flipata perä?
-Mitäs maalia porukat suosittelee, jos meinaa suorittaa telalla maalauksen, (ajattelin limen vihreetä jos auton madaltaa, ja mustaa jos sen nokan korottaa)
Mutta akuutein asia olis tosiaan saada noi lokasuojan pellit (motonetis 40e kpl) ja ratkoa toi jousiongelma. Noihin sisälmys asiohin perehdytään sitten kun kuoret olis kunnossa. Mutta se olis tosiaan pop jos sais jonkun uudemman konsolin sopimaan caddyyn ton vanhan ja ruman tilalle.
Eipä tässä vaiheessa olla mitään täydellistä lopputulosta hakemassa, vaan haluan kokeilla riittääkö mulla rahkeet ja kärsivällisyys laittaa autoa ”edustus” kelpoiseksi. Jos joskus myöhemmin hommais jonkun 60-luvun projektin sitten, jos ton kanssa menee hyvin.
Toivottavasti joku jaksaa lukea tarinan ja neuvoa kysymyksissäni...
EDIT: muutettu tekstiä luettavampaa muotoon.
Caddyyn liittyviä neuvoja kaipaisin (kori ja alusta)
Valvoja: ffp jäsenet
Caddyyn liittyviä neuvoja kaipaisin (kori ja alusta)
Viimeksi muokannut fr0g_, 21.8.2009 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On sulla melkoset rojektit...
Käkkylä on oikein hyvä valinta projektiksi, mutta sen verran valotan että Golffeissa tuntuu olevan melkosesti erilaiset osat kuin Caddyssä, ainakin mitä tuon lokari asian tarkistin netistä.
Eli aloita se Caddy projekti, mutta unohda se Golffi.
Siis, saahan niitä osia sinne sopimaan, kun sovitetaan, mutta jos ymmärsin oikein, niin ollaan vielä harjoittelu pisteessä. Suosittelen etsimään helpompia tapoja auton ehostukseen, kuten alan "tyyninkiä" myyvät liikkeet, niistä saa paremmin alkajaisiksi semmosta Bolt-on juttua.
Mut hei, Tsemppiä sulle, jostainhan se on aloitettava!! =)
EDIT: Laita kuvalinkkiä, niin voidaan porukalla ehdotella, mitä sille vois tehdä.
Käkkylä on oikein hyvä valinta projektiksi, mutta sen verran valotan että Golffeissa tuntuu olevan melkosesti erilaiset osat kuin Caddyssä, ainakin mitä tuon lokari asian tarkistin netistä.
Eli aloita se Caddy projekti, mutta unohda se Golffi.
Siis, saahan niitä osia sinne sopimaan, kun sovitetaan, mutta jos ymmärsin oikein, niin ollaan vielä harjoittelu pisteessä. Suosittelen etsimään helpompia tapoja auton ehostukseen, kuten alan "tyyninkiä" myyvät liikkeet, niistä saa paremmin alkajaisiksi semmosta Bolt-on juttua.
Mut hei, Tsemppiä sulle, jostainhan se on aloitettava!! =)
EDIT: Laita kuvalinkkiä, niin voidaan porukalla ehdotella, mitä sille vois tehdä.
Lokasuojan pellit
Muistaakseni katselin motonetin sivuilta noita peltiosia, niin siinä oli maininta että ne oli caddylle ja golffille... Mutta tais olla olla sitten ykköskopan golffi.. Pellit makso kappaleelta 40€, en nyt sit tie onko noi kalliit, ja saako niit halvemalla hostain muualta.
No tekemistä löytyy kyl, mutta ei onneksi pahemmin oo hitsausta tiedossa.. vielä. Mutta tosiaan tavoitteena on saada kuoret valmiiksi, ja sitten vasta aletaan vääntään mahdollisesti sisustaa.
Voin laittaa kuvalinkkia myöhemmin saan otettuu kuvias tosta rumiluksesta :D
No tekemistä löytyy kyl, mutta ei onneksi pahemmin oo hitsausta tiedossa.. vielä. Mutta tosiaan tavoitteena on saada kuoret valmiiksi, ja sitten vasta aletaan vääntään mahdollisesti sisustaa.
Voin laittaa kuvalinkkia myöhemmin saan otettuu kuvias tosta rumiluksesta :D
Juu nuo kakkoskoppaisen lokasuojat voi kyllä unohtaa. Kakkoskoppaisessa golfissa nuo lokasuojat on leveämmät ja muutenkin erimuotoiset.
Noista ovista senverran että neliovisen ykköskoppaisen jetan ja golfin ovet käy caddyyn. Voin sanoa että hyvät ovet on harvassa ja suht hintavia kun löytyy.
Vaihdelaatikkoa ei kannata ottaa bensamallista, välitykset on bensassa ja dieselissä erilaiset. Kaikki 020 malliset laatikot sopivat kyllä fyysisesti paikoileen. Laatikoissa lukee pohjassa koodi jonka avulla selviää laatikon välitykset netistä.
5 vaihteinen laatikko vaatii sitten vaihdelaatikon päätykorvakkeen modailua. Voi olla että jostain saa valmiinakin sopivaa kannaketta. Itse yhdistin 4 ja 5 lovisten kannakkeet. Seuraava modailun paikka on pakkilukko ja vivusto. Yhtä tankoa joutuu vähän jatkamaan tai ostamaan oikean pituisen. Pakkilukosta joutuu varmaan ottamaan myös siivun pois, nämä toimet sen takia että viides vaihde ja pakki mahtuu samaan aikaan kaaviolle.
Akseliflippi madaltaa takapäätä n. 10cm. Kannattaa katsella ensin vähän etupäätä että onko siellä vaan iskarit lopussa vai ihan oikeaa madallussettiä. Ykköskoppaisen golfin ym. iskarit menee bolt-on ja kakkoskoppaisenkin menee helposti vähän reikiä isontamalla.
Jos meinaat laittaa 1.6TD konetta samalla tilalle, niin alustalle ei tarvitse tehdä muutoksia. Kaikissa ykköskoppaisissa caddyissa on lähes sama alusta kuin tehokkaimmassa mallissa joka on 1.8 bensa (90hv). Dieselissä on vahvemmat etujouset vielä lisäksi. Maahantuojalta pyytää alustan vastaavuustodistuksen tai jotkut ovat katsastaneet motonetistä kerätyllä osalistallakin. Jos laitat välijäähyä tai katsastat moottorin ns. omavalmisteena niin tarvitset vielä dynolapun.
Kytkimistä senverran että caddyssa on vakiona 210mm kytkin jota kannattaa hyödyntää mielummin kuin golfien tjs. 190 tai 200mm kytkimiä. Sachs race kytkinpaketti on ihan hyvä tai sitten sintterilevy.
Caddy ja muut vanhat dieselit on ihan hyviä harjoittelukohteita. Tekniikka näissä on yksinkertaista ja helppo korjailla.
Tässäpä oli vähän asiasta ja asian vierestä juttua. Onnea projektille!
Noista ovista senverran että neliovisen ykköskoppaisen jetan ja golfin ovet käy caddyyn. Voin sanoa että hyvät ovet on harvassa ja suht hintavia kun löytyy.
Vaihdelaatikkoa ei kannata ottaa bensamallista, välitykset on bensassa ja dieselissä erilaiset. Kaikki 020 malliset laatikot sopivat kyllä fyysisesti paikoileen. Laatikoissa lukee pohjassa koodi jonka avulla selviää laatikon välitykset netistä.
5 vaihteinen laatikko vaatii sitten vaihdelaatikon päätykorvakkeen modailua. Voi olla että jostain saa valmiinakin sopivaa kannaketta. Itse yhdistin 4 ja 5 lovisten kannakkeet. Seuraava modailun paikka on pakkilukko ja vivusto. Yhtä tankoa joutuu vähän jatkamaan tai ostamaan oikean pituisen. Pakkilukosta joutuu varmaan ottamaan myös siivun pois, nämä toimet sen takia että viides vaihde ja pakki mahtuu samaan aikaan kaaviolle.
Akseliflippi madaltaa takapäätä n. 10cm. Kannattaa katsella ensin vähän etupäätä että onko siellä vaan iskarit lopussa vai ihan oikeaa madallussettiä. Ykköskoppaisen golfin ym. iskarit menee bolt-on ja kakkoskoppaisenkin menee helposti vähän reikiä isontamalla.
Jos meinaat laittaa 1.6TD konetta samalla tilalle, niin alustalle ei tarvitse tehdä muutoksia. Kaikissa ykköskoppaisissa caddyissa on lähes sama alusta kuin tehokkaimmassa mallissa joka on 1.8 bensa (90hv). Dieselissä on vahvemmat etujouset vielä lisäksi. Maahantuojalta pyytää alustan vastaavuustodistuksen tai jotkut ovat katsastaneet motonetistä kerätyllä osalistallakin. Jos laitat välijäähyä tai katsastat moottorin ns. omavalmisteena niin tarvitset vielä dynolapun.
Kytkimistä senverran että caddyssa on vakiona 210mm kytkin jota kannattaa hyödyntää mielummin kuin golfien tjs. 190 tai 200mm kytkimiä. Sachs race kytkinpaketti on ihan hyvä tai sitten sintterilevy.
Caddy ja muut vanhat dieselit on ihan hyviä harjoittelukohteita. Tekniikka näissä on yksinkertaista ja helppo korjailla.
Tässäpä oli vähän asiasta ja asian vierestä juttua. Onnea projektille!
Kiva huomata että muutkin rakentelevat caddyjä.
Oma lootani on dieseli 1,6 vuosimallista ei nyt muistia. Oma kiinnostuksseni olisi korottaa autoa ihan törkeästi ja mietinkin helpointa vaihtoehtoa siihen...? riittääkö että hakee vaan vastaavanlaiset mutta pitemmät iskarit ja jouset , mutta pitääkö tukivarsia suuremmalti tällöin muuttaa edessä? Kuinka paljon cadyä ylipäätään saa / pysytyy korottaamaan? onko caddyissä yleensä tuo peräpää ihan säädettävissä vakiona?
Aikomuksena rakentaa överi työauto, korottaa, laittaa vinssit, tyrvakaaret, hiiappi, työvalot yms. sälää
Myös mielenkiinnosta kyselisin vaihtoehtoa laitta vw countryn laatikko/perä yms. caddyyn? tosin nehän on periaatteessa Golffin 2 koppamalleja rttä kuinka ton diesselin laitto siihen kiinni onnaa?
Myöskin kiinnostaisi tietää onko kukaa turbottanut koskan näitä kyseennmallisia vw:n 1,6 dieseleitä? Konehan on kuitenkin aika yleinen mm. audi 80 dieselissähän on sama...
mietteitä...?
Oma lootani on dieseli 1,6 vuosimallista ei nyt muistia. Oma kiinnostuksseni olisi korottaa autoa ihan törkeästi ja mietinkin helpointa vaihtoehtoa siihen...? riittääkö että hakee vaan vastaavanlaiset mutta pitemmät iskarit ja jouset , mutta pitääkö tukivarsia suuremmalti tällöin muuttaa edessä? Kuinka paljon cadyä ylipäätään saa / pysytyy korottaamaan? onko caddyissä yleensä tuo peräpää ihan säädettävissä vakiona?
Aikomuksena rakentaa överi työauto, korottaa, laittaa vinssit, tyrvakaaret, hiiappi, työvalot yms. sälää
Myös mielenkiinnosta kyselisin vaihtoehtoa laitta vw countryn laatikko/perä yms. caddyyn? tosin nehän on periaatteessa Golffin 2 koppamalleja rttä kuinka ton diesselin laitto siihen kiinni onnaa?
Myöskin kiinnostaisi tietää onko kukaa turbottanut koskan näitä kyseennmallisia vw:n 1,6 dieseleitä? Konehan on kuitenkin aika yleinen mm. audi 80 dieselissähän on sama...
mietteitä...?
Oman alustan osilla nostaminen ei oikein onnistu, jossain määrin toki muttei ehkä riittävästi. Edestä menee tukivarret huonoon kulmaan samoin kuin vetoakselit. Takaa onnistuukin sitten mielikuvituksen rajoissa. Nosta Caddyn koppa mkII Countryn apurungon päälle, saat nelivetoisen ja se näyttääkin korotetulta.
Myöskin kiinnostaisi tietää onko kukaa turbottanut koskan näitä kyseennmallisia vw:n 1,6 dieseleitä? Konehan on kuitenkin aika yleinen mm. audi 80 dieselissähän on sama...
Onhan noita vaikka kuinkapaljon turbotettuina. Varmaan ensimmäinen toimenpide caddyissa on vaihtaa turbotekniikka ja 5v laatikko keulille :). Itselläni on juurikin audi 80 1.6TD RA 80hv moottori caddyssa. Tälläkin foorumilla on ainakin yksi tai kaksikin 1.9TDI tekniikalla olevaa caddya.
Haku löytää.
Itsekkin joskus mietin että olisi voinut laittaa vähän överiksi koko caddyn. Vähän korottaa ja laittaa maastorenkaat alle. Itsellänikin on työkäytössä tuo ollut. Talven aikana olisi tarkoitus maalata army vihreällä auto ja tehdä teräspuskurit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa