Transporter (AAB) lämmöt ei nouse.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

Transporter (AAB) lämmöt ei nouse.

ViestiKirjoittaja kimmoj » 28.6.2011 7:52

Moi,
Transportterin lämpömittari tuntuu toimivan vähän miten sattuu. Väillä lämmöt nousevat normaalisti mittarin puoleen väliin, mutta useimmiten mittari näyttää vain yhtä neljäsosaa.

Matka-ajossa mittari seilaa jonkin verran edestakaisin.

Lämppäri puhaltaa lämmintä ilmaa.

Aluksi varmaan kannattaa rajata mittari ja anturi viat pois, selvittämällä koneen todellinen lämpötila rasituksessa. Mikä olisi yksinkertaisin keino tähän? Lämpömittari ylävesiletkun väliin?

/kimmo

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 28.6.2011 9:04

http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... htelevasti

T4 mittaristo niitä eniten aiheuttaa, -96 eteenpäin olevat mallit jo varmempia ja eri viat niissä, mikä vuosimalli kyseessä?

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 28.6.2011 9:10

vm 95.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 28.6.2011 17:10

Liekköhän olisi se kolminapainen 'lutikka' irronnut juotoksestaan tai sitten huonosti pesässään. Allekirjoittaneen '92 portterissa oli tuolle juotettu valmis liitin mihin pukata paikalleen, ja lämpömittari heitteli kuten polttoainemittarikin, juotin lutikan suoraan piirikortille ja ongelmat hävisivät.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 28.6.2011 21:58

Taidan juottaa tuon lutikan ensitöikseni kiinni. Toivotaan, että mullakin korjaantuu sillä.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 1.7.2011 7:33

Juotin sen lutikan kiinni ja nyt on lämpömittari toiminut ainakin pari päivää.

Vähän tuntuu kone lämpiävän liikaa rasituksessa. Kun ajaa 90 km/h, niin lämpömittari on juuri 90 asteen alapuolella, mutta reilua sataa ajaessa nousee arviolta 93C - 94C tienoille. Tuolta se laskee takaisin 90C, kun himmaa vähän vauhtia. Pitäisikö tuosta jo huolestua?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.7.2011 13:47

Voi mittari sekoilla toisinkin päin eli näyttää 110C, silloinhan vesi kiehuu ja sen kyllä kuulee ja näkee, on siitäkin vuosien kokemus ;))

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 4.7.2011 7:12

Kaihtimia ssätelevä vahatermari taisi olla epäkunnossa, kun ajon jälkeen ei ollut avannut kaihtimia ollenkaan. No, otin sen kokonaan pois ja avasin kaihtimet. Mutta koeajolla ei lämpömittari taaskaan toiminut. Olisihan se ollut ihan mukava tietää, että johtuiku se pieni lämpeneminen niistä kaihtimista.

Lisäksi autoon ilmeni aika erikoinen vika: osa valoista palaa, vaikka virrat ovat pois ja valokytkin on kiinniasennossa. En saanut kuskin puoleisia valoja sammomaan millään. Pienen ajolenkin jälkeen sain ne kuitenkin normaalisti sammutettua.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 4.7.2011 9:47

Tuo valo hommeli on varmaan se saksalainen parkkeeraus juttu, kun jätät auton tienlaitaan parkkuun niin käännät vilkun viiksen vasempaan ja virrat pois niin parkki palaa eestä ja takkaa näin säästyy puolet sähköä...

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 4.7.2011 9:50

Jep, villku oli päällä. Ihmettelin, että mitäs hittoa :D Vielä kun saisi sen lämpömittarin toimimaan luotettavsti, niin tietäisi koneen todelliset lämmöt.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.7.2011 18:17

"Vielä kun saisi sen lämpömittarin toimimaan luotettavsti, niin tietäisi koneen todelliset lämmöt."

Niin olisikin, suunniteltu mittaristo sudeksi jo tehtaalla, voit tarkistaa laturin latauksen-liittimet-johto joka lähtee mittaristolle ja paljon muutakin esim.mittariston vaihto uuteen, halvin kun otat ylävesiletkusta lämpöarvot hyttiin toisella lämpömittarilla ja ei maksa montaa ekua ;))

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 5.7.2011 7:40

Lämpömittari kannattaa varmaan laittaa mahdollisimman lähelle letkun koneen puoleista päätä. Nyt ei vaan ole mielikuvaa, että miten pahassa paikassa se koneen puoleinen pää on.

Muistatko sa, että mikä on ylävesiletkun sisähalkaisija?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.7.2011 21:36

Laita sähköisen kiertovesipumpun lähelle/yhteyteen, se pyörii/surraa ensimmäisenä ja viimeisenä jos on kunnossa (ilman virtalukon avainta).

Tuollainen pintalämpömittari ja nippusiteellä kiinni letkuun, toimisiko riittävän tarkasti?
http://www.sunkaupax.fi/digitaalinen-pa ... p-599.html

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 6.7.2011 7:03

Ajattelin sellaista adapteria letkuun ja siihen vaikka motonetin vesilämpömittari. Sen asentamisessa joutuu vaan puljaamaan jäähdytysnesteiden kanssa. Mutta saisi ainakin oikean lämpötilan.

Miten tuon sähköisen vesipumpun toiminnan voi varmistaa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.7.2011 18:06

"Miten tuon sähköisen vesipumpun toiminnan voi varmistaa?"

Akulta suoraan 12v + ja -runkoon pitää lähteä surisemaa, jos ei niin vaihda uusi kesäksi, sitä ohjaa nelinapainen haistelija vesiletkussa sekin helppo vaihtaa, ensin testaat sähköpumpun kunnon.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 6.7.2011 21:18

Ei mitään..
Viimeksi muokannut xniko, 7.7.2011 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.7.2011 22:30

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewfor ... ff35d0e652

Tuoltakin löytyy vw-paketti auttajia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa