Corradon kattoluukku
Valvoja: ffp jäsenet
Corradon kattoluukku
Tuossa luukussahan on ilmeisesti ainakin kolmen tyylisiä vikoja olemassa.
1. tiltti toimii, mutta sisään liu'uttaessa saattaa jäädä sinne ja motti vain naksuu
Korjaus omassa: trimmin säätö moottorista, se pieni ruuvi moottorin pohjassa säätää mikrokytkinten etäisyyksiä. Lisäksi tietenkin kiskojen puhdistus ja rasvaus.
Ilmeisesti myös moottorin teho heikkenee ajan myötä ja tuota tapahtuu. Lisäksi kiskoista kuluu liukumista helpoittava pinnoite pois. Kromisten keinuvipujen poisto lukemani perusteella auttaisi asiaa myös.
2. naarmut kattoluukun maalipinnassa kuskin puolella
Korjaus omassa: kattoverhoilun poisto ja rälläköin hitsaus roiskeita katon tukipelleistä pois ja säädin luukun hieman alemmaksi (edestä 0,5 mm ja takaa 1,0 mm alempana kuin katto pelti)
Syy miksi naarmuttaa: kulunut ohjuri antaa luukun liikkua liikaa. sovitus todella tiukka
3. sisempi luukun verhoilupaneeli rämisee luukun ollessa kiinni. Se ei lukitu ja sormella voi työntää sitä ylöspäin n. 4 mm. Se ei rämise jos se on edes yhtään aukeamassa johonkin suuntaa, se lukittuu.
Korjaus: ei mitään hajuakaan! Apuja!
1. tiltti toimii, mutta sisään liu'uttaessa saattaa jäädä sinne ja motti vain naksuu
Korjaus omassa: trimmin säätö moottorista, se pieni ruuvi moottorin pohjassa säätää mikrokytkinten etäisyyksiä. Lisäksi tietenkin kiskojen puhdistus ja rasvaus.
Ilmeisesti myös moottorin teho heikkenee ajan myötä ja tuota tapahtuu. Lisäksi kiskoista kuluu liukumista helpoittava pinnoite pois. Kromisten keinuvipujen poisto lukemani perusteella auttaisi asiaa myös.
2. naarmut kattoluukun maalipinnassa kuskin puolella
Korjaus omassa: kattoverhoilun poisto ja rälläköin hitsaus roiskeita katon tukipelleistä pois ja säädin luukun hieman alemmaksi (edestä 0,5 mm ja takaa 1,0 mm alempana kuin katto pelti)
Syy miksi naarmuttaa: kulunut ohjuri antaa luukun liikkua liikaa. sovitus todella tiukka
3. sisempi luukun verhoilupaneeli rämisee luukun ollessa kiinni. Se ei lukitu ja sormella voi työntää sitä ylöspäin n. 4 mm. Se ei rämise jos se on edes yhtään aukeamassa johonkin suuntaa, se lukittuu.
Korjaus: ei mitään hajuakaan! Apuja!
Viimeksi muokannut Levis, 27.2.2006 15:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tuon verhoilun saa pois tieltä luukun säätöä varten seuraavasti:
1. avaa tiltti asentoon
2. tartu pahvinkehyksistä kiinni ja vedä sitä katon sisään päin. saattaa olla tiukka, mutta kyllä se nykäisemällä irtoaa. Puhtaat kädet, vink, vink!!
3. nyt verhoilu osa on irti (jos haluat säätää vain etureunaa, voit tehdä sen jo nyt tässä vaiheessa, työnnä pahvia vaan peremmälle) ja voit vetää sen takaisin eteenpäin, että ylös noussut osakin verhoilusta putoaa alas
4. voit työntää verhoilun katon sisään
5. Laske luukku alas tiltistä
6. säädä luukun pelti kattoon nähden n. 1 mm alemmas
Kasaamisessa voikin mennä hermo niiden nostinten kanssa jotka nostavat verhoilun ylös. Se pitää saada verhoilun kiskoon takaisin ja se onnistuu parhaiten tiltti-asennossa. Meisselin päällä vaikka kammeten puoli kerrallaan. Tämän jälkeen vasta työnnät verhoilun takaisin paikalleen.
Sitä en muista varmaksi, meneekö verhoilu takaisin paikalleen myös niin, että luukku on kiinni. Voi olla, en muista enää. Usemmat kerrat tuota olen aukonut kun jotain vikoja on ollut. Lähinnä tuon luukun älytön räminä pakottaa sitä välillä aukomaan...
Tuossa olis suht hyödyllinen topik: http://www.corrado-club.ca/ubb/ultimate ... 2;t=000589
1. avaa tiltti asentoon
2. tartu pahvinkehyksistä kiinni ja vedä sitä katon sisään päin. saattaa olla tiukka, mutta kyllä se nykäisemällä irtoaa. Puhtaat kädet, vink, vink!!
3. nyt verhoilu osa on irti (jos haluat säätää vain etureunaa, voit tehdä sen jo nyt tässä vaiheessa, työnnä pahvia vaan peremmälle) ja voit vetää sen takaisin eteenpäin, että ylös noussut osakin verhoilusta putoaa alas
4. voit työntää verhoilun katon sisään
5. Laske luukku alas tiltistä
6. säädä luukun pelti kattoon nähden n. 1 mm alemmas
Kasaamisessa voikin mennä hermo niiden nostinten kanssa jotka nostavat verhoilun ylös. Se pitää saada verhoilun kiskoon takaisin ja se onnistuu parhaiten tiltti-asennossa. Meisselin päällä vaikka kammeten puoli kerrallaan. Tämän jälkeen vasta työnnät verhoilun takaisin paikalleen.
Sitä en muista varmaksi, meneekö verhoilu takaisin paikalleen myös niin, että luukku on kiinni. Voi olla, en muista enää. Usemmat kerrat tuota olen aukonut kun jotain vikoja on ollut. Lähinnä tuon luukun älytön räminä pakottaa sitä välillä aukomaan...
Tuossa olis suht hyödyllinen topik: http://www.corrado-club.ca/ubb/ultimate ... 2;t=000589
Lukitsimien renkaita? Siis sen liun alla olevaa pyörää? Sen tehtävä on pitää luisti oikealla korkeudella ja ohjata luistia, että toinen luisti voi tarratessa tukeutua noihin pyöriin. Tuotako tarkoitit vai jotain muuta osaa?
Mitä se tekee sillon ku se yrittää sitä liu'uttaa sisään? Tuleeko jokin ääni, pyöriikö tai naksahtaako motti vai ei tapahdu mitään?
Mitä se tekee sillon ku se yrittää sitä liu'uttaa sisään? Tuleeko jokin ääni, pyöriikö tai naksahtaako motti vai ei tapahdu mitään?
Siis no sen keinun (eli kanadan corrado sivun 3. osa) alla on ne pyörät. Jokku on epäilly et ne on jotenkin kulunu siten, et eivät enää nouse katon sisään mennessä sieltä montusta minne toi lukittuu luukun ollessa kiinni. Selkeetä tekstiä...
Ku tota yrittää liu'uttaa se vetää katon alas ja motti naksahtaa ja luukku pysähtyy siihin. Kuskinpuoli siin vissiin on jökkelis.
Pitää vissiin irroittaa tuo kehys tosta pois ku ehtii ja ruveta kattoo mikä siel jumittaa sitä. Ei ne pyörätkään "näyttäny" olevan kuluneet. Oisko noin et se piru ei lukitu tohon cable guide osaan ja jää kanittaa sinne monttuun.
Mikäs niiden o-renkaitten funktio siin keinussa on?
Ku tota yrittää liu'uttaa se vetää katon alas ja motti naksahtaa ja luukku pysähtyy siihin. Kuskinpuoli siin vissiin on jökkelis.
Pitää vissiin irroittaa tuo kehys tosta pois ku ehtii ja ruveta kattoo mikä siel jumittaa sitä. Ei ne pyörätkään "näyttäny" olevan kuluneet. Oisko noin et se piru ei lukitu tohon cable guide osaan ja jää kanittaa sinne monttuun.
Mikäs niiden o-renkaitten funktio siin keinussa on?
Tuo sun vika tuntus johtuvan kitkasta. Liian kova kitka ja motti ei jaksa ja motin lämpösuoja tjsp. antaa periksi. Kokeile puhdistaa ne kiskot hyvin ja voidella uudestaan. Mitäs jos kokeilet poistaa sen puolen kromisen luistin, tai mikä lie osa onkaan jota ne kanadalaiset ovat poistaneet? Tosin molempia ei voi poistaa jos kerta se luukku aukee sitten ulkoakin päin... En kyllä tajunnut mitä kromiosaa ne meinas.
Niiden o-renkaiden funktiota en kyllä tajua. Olen tuota luukkua ajanut ilman kantta monet kerrat, mutta en kyllä ymmärrä miten ne vaikuttaa. Pitäs varmaan uudestaan kokeilla ja tarkkailla niitä. Mulla tuo luukku toimii kyllä, mutta sekin pamahtaa suht lujaa kun liuku sisään alkaa tai siis se luukku ensin laskee. Siihen vikaan vissiin auttas ne uudet o-renkaat, mutta en tajua miten. Hieman laiskasti se myös liikkuu eli oisko ne pyörätkin kulunut ja se pinnoite? Tutkitaan jos taas ku jämhtäää luukku levälleen...
Niiden o-renkaiden funktiota en kyllä tajua. Olen tuota luukkua ajanut ilman kantta monet kerrat, mutta en kyllä ymmärrä miten ne vaikuttaa. Pitäs varmaan uudestaan kokeilla ja tarkkailla niitä. Mulla tuo luukku toimii kyllä, mutta sekin pamahtaa suht lujaa kun liuku sisään alkaa tai siis se luukku ensin laskee. Siihen vikaan vissiin auttas ne uudet o-renkaat, mutta en tajua miten. Hieman laiskasti se myös liikkuu eli oisko ne pyörätkin kulunut ja se pinnoite? Tutkitaan jos taas ku jämhtäää luukku levälleen...
Mä en tajuu niit kanukkei, ku ne on noita kromiluisteja poistellu. Tietty, jos toisen vain poistaa, ni pysyyhän se toiselta puolelta lukossa kattoa kiinni laittaessa, jolloin se ei välttämättä lähde nouseen tilttiin jos siel katon sisäl, mut melko epävarma "korjaus".
Mä kävin tos ihmettelemässä tuota mekanismia justiinsa. Sama epäilys hiipi mieleen, että putsaus ja rasvaa ni pitäs toimia. Melko kuivalta tuo mekanismi vaikutti ja lamppuki himmenee näköjään ku tilttaa kattoa.
Itteasias samalla mulle tuli mieleen oikeastaan ton o-renkaan tarkoitukseksi lähinnä se, että vapautuessaan lukituksesta tuo o-rengas osuu tuohon kiskoon, jolloin ei kuulu ainakaan niin kovaa ääntä kuin voisi kuulua jos sitä ei olisi. Pehmike kai se vaan on.
Pitäs vissiin taittaa sen lukituksen kolon takareunaa hieman alas notkolleen, jos se sit kevyemmin lähtis tuo pyörä sieltä kolosta liikkeelle...
Emmä ky itse tie mitä mä tol liu'ul sinänsä teen, mut ku sellanen on ni pitäs sen toimiakin.
Lieköhän sullakin hieman jumittaa sit se pyörä siellä kolossaan ennenko lähtee liikkeelle. CCA:n sivuilla oli tohon joku amerikkalainen keksiny korjaukseksi sen jousen löysäämisen, jolloin sen mukaan pyörä irtoaa kolosta vähemmällä voimalla. Tiedä sit miten oikeesti on.
E: Olikos se verhoilu muualta kiskoissa kiinni ku tuolta takaa?
Mä kävin tos ihmettelemässä tuota mekanismia justiinsa. Sama epäilys hiipi mieleen, että putsaus ja rasvaa ni pitäs toimia. Melko kuivalta tuo mekanismi vaikutti ja lamppuki himmenee näköjään ku tilttaa kattoa.
Itteasias samalla mulle tuli mieleen oikeastaan ton o-renkaan tarkoitukseksi lähinnä se, että vapautuessaan lukituksesta tuo o-rengas osuu tuohon kiskoon, jolloin ei kuulu ainakaan niin kovaa ääntä kuin voisi kuulua jos sitä ei olisi. Pehmike kai se vaan on.
Pitäs vissiin taittaa sen lukituksen kolon takareunaa hieman alas notkolleen, jos se sit kevyemmin lähtis tuo pyörä sieltä kolosta liikkeelle...
Emmä ky itse tie mitä mä tol liu'ul sinänsä teen, mut ku sellanen on ni pitäs sen toimiakin.
Lieköhän sullakin hieman jumittaa sit se pyörä siellä kolossaan ennenko lähtee liikkeelle. CCA:n sivuilla oli tohon joku amerikkalainen keksiny korjaukseksi sen jousen löysäämisen, jolloin sen mukaan pyörä irtoaa kolosta vähemmällä voimalla. Tiedä sit miten oikeesti on.
E: Olikos se verhoilu muualta kiskoissa kiinni ku tuolta takaa?
Verhoilu on vain etureunastaan kiinni. Taaempaa se vaan kulkee siinä kiskolla, mutta putoaa siltä heti pois kun etureuna irtoaa ja pahvia vetää perään päin.
En minäkään tuota luukkua suuremmin tarvi etenkin ku on ilmastointi autossa. Mutta kyllä se niin on, että jos tollanen luukku on, sen pitää myös toimia! Itse en luukkua irroittanut, kun oli kattopahvit irti maalautusta varten. Sillon luukku toimi hienosti, mutta myöhemmin se alkoi jumittelemaan. Aukee hienosti, mutta ku ei se halua mennä kiinni! Olis pitänyt vissiin purkaa koko höskä, hieman vaan suurempia likoja pyyhin ja heitin uutta vaseliinia. Ei ollut suuri apu tuo. Tai kyllähän se jonkin aikaa toimi...
Kerran Lahden VW-miitissä elvistelin rakentamaani kaukosäätö ohjattavaa kattoluukkuani, ni kas perkele, sehän kyllä aukes hienosti, mutta ei halunnut sitten mennä kiinni! Sadekin alkoi sopivasti. Auto käyntiin ja nyrkkiä motin kohtaan, kas, sehän lähti menee kiinni taas. Yleensäkin tuo auton kännistys on auttanut, saa enempi virtaa motti ja jaksaa paremmin vetää.
En minäkään tuota luukkua suuremmin tarvi etenkin ku on ilmastointi autossa. Mutta kyllä se niin on, että jos tollanen luukku on, sen pitää myös toimia! Itse en luukkua irroittanut, kun oli kattopahvit irti maalautusta varten. Sillon luukku toimi hienosti, mutta myöhemmin se alkoi jumittelemaan. Aukee hienosti, mutta ku ei se halua mennä kiinni! Olis pitänyt vissiin purkaa koko höskä, hieman vaan suurempia likoja pyyhin ja heitin uutta vaseliinia. Ei ollut suuri apu tuo. Tai kyllähän se jonkin aikaa toimi...
Kerran Lahden VW-miitissä elvistelin rakentamaani kaukosäätö ohjattavaa kattoluukkuani, ni kas perkele, sehän kyllä aukes hienosti, mutta ei halunnut sitten mennä kiinni! Sadekin alkoi sopivasti. Auto käyntiin ja nyrkkiä motin kohtaan, kas, sehän lähti menee kiinni taas. Yleensäkin tuo auton kännistys on auttanut, saa enempi virtaa motti ja jaksaa paremmin vetää.
Hmm...tuolla brittien corrado sivustolla oli sellasta tarinaa, että tuon luukun korkeus kattoon on tärkeä. Se kuulema vaikuttaa paineeseen mikä tolle kromiluistille (se keinuva, jossa se pyörä) tulee. Jos luukku on huonosti säädetty ni se aiheuttaa painetta tohon luistiin, jolloin se ei liu'u. Toinen syy oli se että pyörät luisteissa olis vain kuluneet eikä nouse koloistaan.
Luukun räminä kuulema johtuu kuluneista ohjureista (klappia sen tapin ja ohjurin kans). Siis niistä mitkä on siin luukus kiinni, joita pitkin se tappi kulkee mikä aiheuttaa ton tiltti toiminnon. Lisäksi ton kuluminen aiheuttais myös luukun skraidaantumista. Sivusto oli siis http://the-corrado.net Sieltä hakusanoilla sunroof AND broken tuntui löytyvän kans tarinaa. Ilmeisen tuttu murhe corradon omistajilla.
Luukun räminä kuulema johtuu kuluneista ohjureista (klappia sen tapin ja ohjurin kans). Siis niistä mitkä on siin luukus kiinni, joita pitkin se tappi kulkee mikä aiheuttaa ton tiltti toiminnon. Lisäksi ton kuluminen aiheuttais myös luukun skraidaantumista. Sivusto oli siis http://the-corrado.net Sieltä hakusanoilla sunroof AND broken tuntui löytyvän kans tarinaa. Ilmeisen tuttu murhe corradon omistajilla.
Oliskohan miten hankala löytää passatin lasinen luukku? 95-97 vissiin kävis heittämällä? Mitähän noilla on hintaa... jos tuo nyt kesällä oikein käy temppuilemaan. Kuumana päivänä siitä on kuitenkin hyvä tuulettaa kuumimmat löylyt pois ennen kuin ilmastointi ehtii mitään tehdä! Lisäksi sen voi jättää kätevästi aukikin ja toivoa että sen saa uudestaan kiinni...
Voishan sen o-renkaan sinne kromiluistiin vaihtaa isommaksi, jolloin se keinu jäis hieman korkeammalle. Voisi ehkä auttaa tuohon liukuun taakkepäin. Lähtis se pyörä sieltä kiskon montusta helpommin liikkeelle. Jossain mun mielestä oli laitettu hieman teippiä siihen ja taas oli toiminu. Ei kuulema enää paukahtanukaan taakke liu'utettaessa.
Törmäsin tällaiseen sepostukseen luukusta: http://www.corrado-club.com/faq/detail_ ... ?FAQID=144
Tuolla on melko paljon yksityiskohtasia kuvia mekanismista.
Tuolla on melko paljon yksityiskohtasia kuvia mekanismista.
6. säädä luukun pelti kattoon nähden n. 1 mm alemmas
Tähän kohtaan on sanottava, että oppaissa sanotaankin että 1mm alemmas edestä ja takaa 1 mm ylemmäs kattoa tuo luukku olisi laitettava. Mun moka kun sekoilin tuon ohjeen leviksellekin noin. Kannattaa vielä tarkistaa tuokin sieltä pdf:stä, jos vaikka sekoilen lisää.
Lähteekös tuo kattoluukun kytkin irti ilman koko sisätilan valaisinkotelon irroittamista? Laiskuutta ilmassa hieman ja pitäs vaihtaa ledi sinne.
E: en o ite ehtinyt kattomaan tuota vikaa vielä, mutta syssymmäl. Siit vois tehdä jollaista selostusta, JOS sen saa kuntoon ilman koko laitteiston irroittamista.
Tuo 1 mm alempana katosta, nappasin Kanadan Corrado sivuilta. Tosin just huomasin, että mun luukku on säädetty 1 mm alemmas edestä ja 1 mm ylemmäs takaa, itse säädin. Se Riippuu aina mistä asennosta se siihen kiinni asentoon tulee. Jos se tulee takaata ni jää ylemmäs, mutta jos se laskee tiltistä, se menee alemmas. Ainakin mun autossa. Lisäksi välipahvi rämisee ajossa, jos luukun laskee kiinni tiltistä. Se lukittuu vain takaata sulkiessa!
Taitaa olla, että mulla vaihtuu tuo luukku Passatin lasiseen versioon... jos perse nyt kestää. No laitetaan se kestämään!
Taitaa olla, että mulla vaihtuu tuo luukku Passatin lasiseen versioon... jos perse nyt kestää. No laitetaan se kestämään!
Juu mulla oli sama vika kuin kehnolla ja enlizilla. Siintä kuskinpuolen rullan vierestä oli murtunut pala pois ja se pyörä upposi liian syvälle ja jumitti sen siihen.
Pitää huomenna lähteä ostamaan uusi osa siihen jos niitä vielä saa.
Helppo vika korjata ainakin jos vain saa vielä osia luukkuun volkkarilta.
Pitää huomenna lähteä ostamaan uusi osa siihen jos niitä vielä saa.
Helppo vika korjata ainakin jos vain saa vielä osia luukkuun volkkarilta.
Ongelma ei koske raadon luukkua, mutta golffissa luukku tuskin hirveästi eroaa.
Luukun ollessa suljettuna, luukun etureuna on alempana kuin kattopelti. Kuuluuko luukun olla näin, vai tulisiko luukun ja kattopellin olla samalla tasolla.
Jos tulee olla samalla tasolla, niin kuinka luukun etureunan korkeutta voi säätää?
Luukun ollessa suljettuna, luukun etureuna on alempana kuin kattopelti. Kuuluuko luukun olla näin, vai tulisiko luukun ja kattopellin olla samalla tasolla.
Jos tulee olla samalla tasolla, niin kuinka luukun etureunan korkeutta voi säätää?
Tuon verhoilun saa pois tieltä luukun säätöä varten seuraavasti:
1. avaa tiltti asentoon
2. tartu pahvinkehyksistä kiinni ja vedä sitä katon sisään päin. saattaa olla tiukka, mutta kyllä se nykäisemällä irtoaa. Puhtaat kädet, vink, vink!!
3. nyt verhoilu osa on irti (jos haluat säätää vain etureunaa, voit tehdä sen jo nyt tässä vaiheessa, työnnä pahvia vaan peremmälle) ja voit vetää sen takaisin eteenpäin, että ylös noussut osakin verhoilusta putoaa alas
4. voit työntää verhoilun katon sisään
5. Laske luukku alas tiltistä
6. säädä luukun pelti kattoon nähden n. 1 mm alemmas
Tuo milli ylempänä tai alempana kuin kattopelti lienee yksilökohtaista, missä sen kanssa tarvii edes säädellä. Kunhan nyt ei kuulu huminaa hytttiin. Ja en kyllä voi suositella että pellit säädetään yhtään ylemmäs kuin kattopelti on. Tai jos säätää, kannattaa olla pirun varma siitä että ohjurit ovat kunnossa. Muuten nappaa katon sisäosiin kiinnni ja tekee todella RUmaa jälkeä! Eli luukku niin alas kuin vaan se toimii, ei ääntele ja näyttää suht hyvältä. Ei mikään ohje, muttta vinkki.
Jooh, alkoi sitten mullakin jumimaan tuo luukku niin täytyi kaivella ikivanha topic esiin.
Eli toi luukku siis nousee takareunasta ihan ok, mutta ei liu katon sisään. Sisään liuttaessa se vähän liikahtaa pelkääjän puolelta (n. 5mm), mutta kuskin puolelta ei lainkaan. Mistähän tuota vikaa kannattaa alkaa etsimään? Varmaan tuon kattoverhoilun joutuu purkamaan pois. Mitenkäs se lähtee silleen sievästi että sen saa vielä takas paikoilleenkin?
Eli toi luukku siis nousee takareunasta ihan ok, mutta ei liu katon sisään. Sisään liuttaessa se vähän liikahtaa pelkääjän puolelta (n. 5mm), mutta kuskin puolelta ei lainkaan. Mistähän tuota vikaa kannattaa alkaa etsimään? Varmaan tuon kattoverhoilun joutuu purkamaan pois. Mitenkäs se lähtee silleen sievästi että sen saa vielä takas paikoilleenkin?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
Eli sullakin varmaan sama vika kuin mulla. Pelaamaan sitä ei taida saada muuten kuin korjaamalla. Eli kattoverhoilu irti ja tutkimaan mikä sieltä on rikki.
Kiinnostaisi vaan kovasti se osanumero niin voisi ostaa sen valmiiksi. Kun varmaan joutuu tilaamaan sen ja siinä jokunen päivä kestää, niin ei viitsisi ajella ilman kattoverhoilua, eikä myöskään räpeltää sitä kahta kertaa irti.
Tuo osa kun taitaa melkein aina olla kuitenkin sama mikä sieltä pettää.
Kiinnostaisi vaan kovasti se osanumero niin voisi ostaa sen valmiiksi. Kun varmaan joutuu tilaamaan sen ja siinä jokunen päivä kestää, niin ei viitsisi ajella ilman kattoverhoilua, eikä myöskään räpeltää sitä kahta kertaa irti.
Tuo osa kun taitaa melkein aina olla kuitenkin sama mikä sieltä pettää.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
Kehno:
Ku tota yrittää liu'uttaa se vetää katon alas ja motti naksahtaa ja luukku pysähtyy siihin. Kuskinpuoli siin vissiin on jökkelis.
Enliz:
Pitäis omasta raadosta kans avata katto pahvit, sama vika kun Kehnolla..
Vetää noin 1cm:n sisään päin ja jää siiheen.
Tuze:
Juu mulla oli sama vika kuin kehnolla ja enlizilla. Siintä kuskinpuolen rullan vierestä oli murtunut pala pois ja se pyörä upposi liian syvälle ja jumitti sen siihen.
Pitää huomenna lähteä ostamaan uusi osa siihen jos niitä vielä saa.
21€ makso osa ja tulee seuraavalla viikolla.
Uskoisin että mulla ja Karvaisuudella on samainen osa rikki. Nyt vaan jos joku pystyisi tuon osanumeron kaivamaan niin olisi aika mainio juttu.
Tietysti jos joku näkisi niin suurta vaivaa että kirjoittelisi pienen kertomuksen tuon vian korjaamisesta niin se olisi kyllä loisto suoritus. Tuonne tekstit osioon voisi sen vaikka laittaa koska tuntuu olevan niin kovin yleinen vika. Voisin ehkä itsekin sellaisen joskus kirjoitella jos vaan vaan joskus ehtisi tuota luukkua fiksailemaan.
Mutta se pelkkä osanumerokin auttaisi kovasti.
Kuinkahan toi G3 lasinen katto istuis tohon corraan? ;)
Itsellä sama tyyppivika(t) kuin kaikilla muillakin tuon luukun kanssa. Jos sattuis lasinen meneen pienelläkin taiteilulla paikalleen niin saattaisi olla kannattavaa vaihtaa. Kun kerran joutuu sen kuitenkin purkamaan ja fiksaamaan.
Edit: Canada-poikien foorumilta bongasin, että B3 tai B4 Jetan lasikatto menis ihan samoille kiskoille.. Kukaan kokeillut täällä meillä päin?
Itsellä sama tyyppivika(t) kuin kaikilla muillakin tuon luukun kanssa. Jos sattuis lasinen meneen pienelläkin taiteilulla paikalleen niin saattaisi olla kannattavaa vaihtaa. Kun kerran joutuu sen kuitenkin purkamaan ja fiksaamaan.
Edit: Canada-poikien foorumilta bongasin, että B3 tai B4 Jetan lasikatto menis ihan samoille kiskoille.. Kukaan kokeillut täällä meillä päin?
^^^ Ihan marmoritiskiltä hain, hintaa en nyt suoraan muista. Jostain kuitenkin hiipii semmonen ~150 eukkia mieleen. Tosin tosta muistikuvasta hinnan suhteen en päätäni pölkylle laita, vaikkei se kaunis ookkaan. :) Soittamalla VW:lle selvinnee...
Viimeksi muokannut tpv, 30.7.2007 1:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin, sain oman luukun toimimaan. Otin kokonaan pois sen kuskipuolen kromin värisen keinuvivun ja nyt luukku toimii kuten kuuluukin. En nyt oikein tiedä mikä siellä oli vikana, kun ainakin se keinuvipu näyttäisi ihan ehjältä. Enkä oikein saanut hahmoteltua mikä sen painaa alas kun luukku liukuu katon sisään.
Tuon vivun tosiaan saa otettua pois ilman mitään sen kummempaa luukun tai verhoilujen purkamista. Luukku takareunasta vaan ylös ja näppärillä sormilla sokka pois jonka jälkeen vipu ja sitä jännittävä jousi lähtee vetämällä siitä akselista irti.
Tuon vivun tosiaan saa otettua pois ilman mitään sen kummempaa luukun tai verhoilujen purkamista. Luukku takareunasta vaan ylös ja näppärillä sormilla sokka pois jonka jälkeen vipu ja sitä jännittävä jousi lähtee vetämällä siitä akselista irti.
Jeps. Tuossa tuli urheiltua kans tuo kromikeinu kuskinpuolelta poies ja luukku toimii. Ilman tuota keinua kuitenkin odotetusti tuo luukku yrittää hieman nousta suljettaessa, joten parempi kait tilata uusi ennen kuin naarmuja on luukussa.
Ja se osanumero nyt kun sitä on pyydelty: 600 357 877 385
Tuo on siis luettu vanhasta osasta.
Ja se osanumero nyt kun sitä on pyydelty: 600 357 877 385
Tuo on siis luettu vanhasta osasta.
Joo, eihän siinä keinuvivussa sitten mitään vikaa ollut. Ostin uuden, mutta jumii silläkin. Vika on siis siinä jossain osassa mikä sen keinuvivun painaa alas. Vaan sitä taas ei kyllä pirukaan saa selville purkamatta tuota luukkua.
Taidan suosiolla antaa tuon vivun olla pois tuolta. Luukkuhan siinä nyt naarmuuntuu, mutta naarmuuntukoot :D
Taidan suosiolla antaa tuon vivun olla pois tuolta. Luukkuhan siinä nyt naarmuuntuu, mutta naarmuuntukoot :D
Kyllä se tuolta itänaapurin sivustolta vielä löytyi:
http://volkswagen.msk.ru/body/cr/cr_60_body_sunroof.pdf
http://volkswagen.msk.ru/body/cr/cr_60_body_sunroof.pdf
Saako kattoluukun verhoilulevyn jotenkin paikalleen luukun ollessa kiinni? Mulla katkes tänään jotain siellä mekanismissa ja luukkua ei saa kiinni ilman että kuskinpuolen liukua auttaa käsin samalla kun luukkua sulkee, ja tarttis vielä nyt jonkin aikaa pärjäillä tuolleen tuon kanssa, kun saisi vaan sen verhoilun paikalleen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa