Corradon kattoluukku

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

Corradon kattoluukku

ViestiKirjoittaja Levis » 27.2.2006 13:15

Tuossa luukussahan on ilmeisesti ainakin kolmen tyylisiä vikoja olemassa.

1. tiltti toimii, mutta sisään liu'uttaessa saattaa jäädä sinne ja motti vain naksuu
Korjaus omassa: trimmin säätö moottorista, se pieni ruuvi moottorin pohjassa säätää mikrokytkinten etäisyyksiä. Lisäksi tietenkin kiskojen puhdistus ja rasvaus.
Ilmeisesti myös moottorin teho heikkenee ajan myötä ja tuota tapahtuu. Lisäksi kiskoista kuluu liukumista helpoittava pinnoite pois. Kromisten keinuvipujen poisto lukemani perusteella auttaisi asiaa myös.

2. naarmut kattoluukun maalipinnassa kuskin puolella
Korjaus omassa: kattoverhoilun poisto ja rälläköin hitsaus roiskeita katon tukipelleistä pois ja säädin luukun hieman alemmaksi (edestä 0,5 mm ja takaa 1,0 mm alempana kuin katto pelti)
Syy miksi naarmuttaa: kulunut ohjuri antaa luukun liikkua liikaa. sovitus todella tiukka

3. sisempi luukun verhoilupaneeli rämisee luukun ollessa kiinni. Se ei lukitu ja sormella voi työntää sitä ylöspäin n. 4 mm. Se ei rämise jos se on edes yhtään aukeamassa johonkin suuntaa, se lukittuu.
Korjaus: ei mitään hajuakaan! Apuja!
Viimeksi muokannut Levis, 27.2.2006 15:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 27.2.2006 13:27

En osaa sanoa, mutta tuo nro 1. ratkaisi ainakin meikäläisen probleeman, mikäli toimii. Kiitoksia.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.2.2006 14:39

Kuva
Puuttuuko tuosta jotain vai kuvittelenko vain? Millanen tuo kohta luukusta muilla on? Kuvassa siis takareuna tiltattu ylös.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 27.2.2006 19:09

Corrado Club American sivulla joku heppu oli irrottanu koko sisemmän verhoilun ja liimas käsittääkseni sen kokonaan uusiksi kiinni.
Tossa kattelin yhtä dokumenttia niin näytti ton kattoluukun ja katon välinen ero olevan 1mm molemmissa päissä. Siis siten, että kattoluukku on alempana.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.2.2006 15:13

Tuon verhoilun saa pois tieltä luukun säätöä varten seuraavasti:

1. avaa tiltti asentoon
2. tartu pahvinkehyksistä kiinni ja vedä sitä katon sisään päin. saattaa olla tiukka, mutta kyllä se nykäisemällä irtoaa. Puhtaat kädet, vink, vink!!
3. nyt verhoilu osa on irti (jos haluat säätää vain etureunaa, voit tehdä sen jo nyt tässä vaiheessa, työnnä pahvia vaan peremmälle) ja voit vetää sen takaisin eteenpäin, että ylös noussut osakin verhoilusta putoaa alas
4. voit työntää verhoilun katon sisään
5. Laske luukku alas tiltistä
6. säädä luukun pelti kattoon nähden n. 1 mm alemmas

Kasaamisessa voikin mennä hermo niiden nostinten kanssa jotka nostavat verhoilun ylös. Se pitää saada verhoilun kiskoon takaisin ja se onnistuu parhaiten tiltti-asennossa. Meisselin päällä vaikka kammeten puoli kerrallaan. Tämän jälkeen vasta työnnät verhoilun takaisin paikalleen.

Sitä en muista varmaksi, meneekö verhoilu takaisin paikalleen myös niin, että luukku on kiinni. Voi olla, en muista enää. Usemmat kerrat tuota olen aukonut kun jotain vikoja on ollut. Lähinnä tuon luukun älytön räminä pakottaa sitä välillä aukomaan...

Tuossa olis suht hyödyllinen topik: http://www.corrado-club.ca/ubb/ultimate ... 2;t=000589

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 28.2.2006 18:44

Joo samalta tuo mullakin näytti tuo kolo, ku Leviksellä.

Mikäs on vikana sillo, ku tiltti toimii, mut ei liu'u tuonne katon sisään luukku? Onko kukaan tuota korjannu? Jossain on epäilty noita lukitsimien renkaita, jotta ne olis kulunu eikä enää nouse tuolta montusta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.2.2006 19:22

Lukitsimien renkaita? Siis sen liun alla olevaa pyörää? Sen tehtävä on pitää luisti oikealla korkeudella ja ohjata luistia, että toinen luisti voi tarratessa tukeutua noihin pyöriin. Tuotako tarkoitit vai jotain muuta osaa?

Mitä se tekee sillon ku se yrittää sitä liu'uttaa sisään? Tuleeko jokin ääni, pyöriikö tai naksahtaako motti vai ei tapahdu mitään?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 28.2.2006 20:04

Siis no sen keinun (eli kanadan corrado sivun 3. osa) alla on ne pyörät. Jokku on epäilly et ne on jotenkin kulunu siten, et eivät enää nouse katon sisään mennessä sieltä montusta minne toi lukittuu luukun ollessa kiinni. Selkeetä tekstiä...

Ku tota yrittää liu'uttaa se vetää katon alas ja motti naksahtaa ja luukku pysähtyy siihin. Kuskinpuoli siin vissiin on jökkelis.

Pitää vissiin irroittaa tuo kehys tosta pois ku ehtii ja ruveta kattoo mikä siel jumittaa sitä. Ei ne pyörätkään "näyttäny" olevan kuluneet. Oisko noin et se piru ei lukitu tohon cable guide osaan ja jää kanittaa sinne monttuun.

Mikäs niiden o-renkaitten funktio siin keinussa on?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.2.2006 20:43

Tuo sun vika tuntus johtuvan kitkasta. Liian kova kitka ja motti ei jaksa ja motin lämpösuoja tjsp. antaa periksi. Kokeile puhdistaa ne kiskot hyvin ja voidella uudestaan. Mitäs jos kokeilet poistaa sen puolen kromisen luistin, tai mikä lie osa onkaan jota ne kanadalaiset ovat poistaneet? Tosin molempia ei voi poistaa jos kerta se luukku aukee sitten ulkoakin päin... En kyllä tajunnut mitä kromiosaa ne meinas.

Niiden o-renkaiden funktiota en kyllä tajua. Olen tuota luukkua ajanut ilman kantta monet kerrat, mutta en kyllä ymmärrä miten ne vaikuttaa. Pitäs varmaan uudestaan kokeilla ja tarkkailla niitä. Mulla tuo luukku toimii kyllä, mutta sekin pamahtaa suht lujaa kun liuku sisään alkaa tai siis se luukku ensin laskee. Siihen vikaan vissiin auttas ne uudet o-renkaat, mutta en tajua miten. Hieman laiskasti se myös liikkuu eli oisko ne pyörätkin kulunut ja se pinnoite? Tutkitaan jos taas ku jämhtäää luukku levälleen...

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 28.2.2006 21:10

Mä en tajuu niit kanukkei, ku ne on noita kromiluisteja poistellu. Tietty, jos toisen vain poistaa, ni pysyyhän se toiselta puolelta lukossa kattoa kiinni laittaessa, jolloin se ei välttämättä lähde nouseen tilttiin jos siel katon sisäl, mut melko epävarma "korjaus".
Mä kävin tos ihmettelemässä tuota mekanismia justiinsa. Sama epäilys hiipi mieleen, että putsaus ja rasvaa ni pitäs toimia. Melko kuivalta tuo mekanismi vaikutti ja lamppuki himmenee näköjään ku tilttaa kattoa.
Itteasias samalla mulle tuli mieleen oikeastaan ton o-renkaan tarkoitukseksi lähinnä se, että vapautuessaan lukituksesta tuo o-rengas osuu tuohon kiskoon, jolloin ei kuulu ainakaan niin kovaa ääntä kuin voisi kuulua jos sitä ei olisi. Pehmike kai se vaan on.
Pitäs vissiin taittaa sen lukituksen kolon takareunaa hieman alas notkolleen, jos se sit kevyemmin lähtis tuo pyörä sieltä kolosta liikkeelle...

Emmä ky itse tie mitä mä tol liu'ul sinänsä teen, mut ku sellanen on ni pitäs sen toimiakin.

Lieköhän sullakin hieman jumittaa sit se pyörä siellä kolossaan ennenko lähtee liikkeelle. CCA:n sivuilla oli tohon joku amerikkalainen keksiny korjaukseksi sen jousen löysäämisen, jolloin sen mukaan pyörä irtoaa kolosta vähemmällä voimalla. Tiedä sit miten oikeesti on.

E: Olikos se verhoilu muualta kiskoissa kiinni ku tuolta takaa?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.2.2006 22:09

Verhoilu on vain etureunastaan kiinni. Taaempaa se vaan kulkee siinä kiskolla, mutta putoaa siltä heti pois kun etureuna irtoaa ja pahvia vetää perään päin.

En minäkään tuota luukkua suuremmin tarvi etenkin ku on ilmastointi autossa. Mutta kyllä se niin on, että jos tollanen luukku on, sen pitää myös toimia! Itse en luukkua irroittanut, kun oli kattopahvit irti maalautusta varten. Sillon luukku toimi hienosti, mutta myöhemmin se alkoi jumittelemaan. Aukee hienosti, mutta ku ei se halua mennä kiinni! Olis pitänyt vissiin purkaa koko höskä, hieman vaan suurempia likoja pyyhin ja heitin uutta vaseliinia. Ei ollut suuri apu tuo. Tai kyllähän se jonkin aikaa toimi...

Kerran Lahden VW-miitissä elvistelin rakentamaani kaukosäätö ohjattavaa kattoluukkuani, ni kas perkele, sehän kyllä aukes hienosti, mutta ei halunnut sitten mennä kiinni! Sadekin alkoi sopivasti. Auto käyntiin ja nyrkkiä motin kohtaan, kas, sehän lähti menee kiinni taas. Yleensäkin tuo auton kännistys on auttanut, saa enempi virtaa motti ja jaksaa paremmin vetää.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 1.3.2006 23:31

Hmm...tuolla brittien corrado sivustolla oli sellasta tarinaa, että tuon luukun korkeus kattoon on tärkeä. Se kuulema vaikuttaa paineeseen mikä tolle kromiluistille (se keinuva, jossa se pyörä) tulee. Jos luukku on huonosti säädetty ni se aiheuttaa painetta tohon luistiin, jolloin se ei liu'u. Toinen syy oli se että pyörät luisteissa olis vain kuluneet eikä nouse koloistaan.
Luukun räminä kuulema johtuu kuluneista ohjureista (klappia sen tapin ja ohjurin kans). Siis niistä mitkä on siin luukus kiinni, joita pitkin se tappi kulkee mikä aiheuttaa ton tiltti toiminnon. Lisäksi ton kuluminen aiheuttais myös luukun skraidaantumista. Sivusto oli siis http://the-corrado.net Sieltä hakusanoilla sunroof AND broken tuntui löytyvän kans tarinaa. Ilmeisen tuttu murhe corradon omistajilla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.3.2006 0:24

Oliskohan miten hankala löytää passatin lasinen luukku? 95-97 vissiin kävis heittämällä? Mitähän noilla on hintaa... jos tuo nyt kesällä oikein käy temppuilemaan. Kuumana päivänä siitä on kuitenkin hyvä tuulettaa kuumimmat löylyt pois ennen kuin ilmastointi ehtii mitään tehdä! Lisäksi sen voi jättää kätevästi aukikin ja toivoa että sen saa uudestaan kiinni...

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 3.3.2006 9:01

Voishan sen o-renkaan sinne kromiluistiin vaihtaa isommaksi, jolloin se keinu jäis hieman korkeammalle. Voisi ehkä auttaa tuohon liukuun taakkepäin. Lähtis se pyörä sieltä kiskon montusta helpommin liikkeelle. Jossain mun mielestä oli laitettu hieman teippiä siihen ja taas oli toiminu. Ei kuulema enää paukahtanukaan taakke liu'utettaessa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 6.3.2006 13:22

Törmäsin tällaiseen sepostukseen luukusta: http://www.corrado-club.com/faq/detail_ ... ?FAQID=144

Tuolla on melko paljon yksityiskohtasia kuvia mekanismista.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 10.3.2006 17:04

Törmäsin tuossa parikymmensivuiseen PDF-dokumenttiin, josta saattaa olla teille Corrado-harrastajille iloa. Kattoluukun rakenne, säätö, huolto, korjaus jne. >> KLIK!

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 10.3.2006 19:06

Sama ja paljon muutakin tauhkaa VAGineisiin yleensäkin löytyy myös täältä.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 14.3.2006 8:42

Pitäis omasta raadosta kans avata katto pahvit, sama vika kun Kehnolla..
Vetää noin 1cm:n sisään päin ja jää siiheen.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 14.3.2006 9:14

6. säädä luukun pelti kattoon nähden n. 1 mm alemmas

Tähän kohtaan on sanottava, että oppaissa sanotaankin että 1mm alemmas edestä ja takaa 1 mm ylemmäs kattoa tuo luukku olisi laitettava. Mun moka kun sekoilin tuon ohjeen leviksellekin noin. Kannattaa vielä tarkistaa tuokin sieltä pdf:stä, jos vaikka sekoilen lisää.

Lähteekös tuo kattoluukun kytkin irti ilman koko sisätilan valaisinkotelon irroittamista? Laiskuutta ilmassa hieman ja pitäs vaihtaa ledi sinne.

E: en o ite ehtinyt kattomaan tuota vikaa vielä, mutta syssymmäl. Siit vois tehdä jollaista selostusta, JOS sen saa kuntoon ilman koko laitteiston irroittamista.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.3.2006 13:12

Tuo 1 mm alempana katosta, nappasin Kanadan Corrado sivuilta. Tosin just huomasin, että mun luukku on säädetty 1 mm alemmas edestä ja 1 mm ylemmäs takaa, itse säädin. Se Riippuu aina mistä asennosta se siihen kiinni asentoon tulee. Jos se tulee takaata ni jää ylemmäs, mutta jos se laskee tiltistä, se menee alemmas. Ainakin mun autossa. Lisäksi välipahvi rämisee ajossa, jos luukun laskee kiinni tiltistä. Se lukittuu vain takaata sulkiessa!

Taitaa olla, että mulla vaihtuu tuo luukku Passatin lasiseen versioon... jos perse nyt kestää. No laitetaan se kestämään!

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 29.5.2006 8:04

Eilen oli vihdoin aikaa hieman tutkia, corradon luukkua. Perinteinen ongelmahan se olikin. Kuskin puolen luistin rulla on aivan jumissa. Se jää siihen liun koloon jumiin, toisin kuin apparin puolen suhjahtaa heti ylös. Pitänee vaihtaa tai keksiä joku patentti siihen.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 18.6.2006 20:49

Juu mulla oli sama vika kuin kehnolla ja enlizilla. Siintä kuskinpuolen rullan vierestä oli murtunut pala pois ja se pyörä upposi liian syvälle ja jumitti sen siihen.
Pitää huomenna lähteä ostamaan uusi osa siihen jos niitä vielä saa.
Helppo vika korjata ainakin jos vain saa vielä osia luukkuun volkkarilta.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 19.6.2006 16:09

Älä turhaan, mä otin koko liun pois ainakin väliaikaisesti. Pitää joku prikka / pyörä siihen sitten keksiä joku kerta=)

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 19.6.2006 16:17

21€ makso osa ja tulee seuraavalla viikolla.
Asenne kun on se että kaikki mitä on ollut tehtaalta lähdettäessä myös laitetaan toimimaan jos on rikki mennyt.
Tuohon hintaan kun ei paljon kannata omia räpellyksiä tekemään...

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.6.2006 18:44

muuten meneeks teil toi kattoluukku iha sinne sisää asti? ku mul se ei mee iha tappii asti jää joku n.7cm ulos.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 24.6.2006 19:55

Kyllä mulla näyttäis menevän ihan sisään asti.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 26.6.2006 16:16

no prkl miks mul ei sit mee =D

teeris01
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.10.2004 15:51

ViestiKirjoittaja teeris01 » 29.6.2006 9:48

Onko sille osalle minkä tuze tilasit niin mitään varaosa numeroa? Eilennä sain itteltäni kattoluukun purettua ja sama homma mulla.

teeris01
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.10.2004 15:51

ViestiKirjoittaja teeris01 » 29.6.2006 13:16

Tilattua sain ja sen 21€ makso bernerin tiskillä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.7.2006 18:50

^mistä osasta te oikein puhutte? Ei hahmota.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 1.7.2006 19:09

Se krominen osa minkä päässä on se rulla.
Toi osa lukitsee sen siihen kohtaan ja jos se on rikki niin se ei pääse liukumaan katon sisälle koska ei nouse sen kiskohomman päälle se rulla.

teeris01 se lukee siinä osan kyljessä se numero.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 23.7.2006 0:45

Ongelma ei koske raadon luukkua, mutta golffissa luukku tuskin hirveästi eroaa.

Luukun ollessa suljettuna, luukun etureuna on alempana kuin kattopelti. Kuuluuko luukun olla näin, vai tulisiko luukun ja kattopellin olla samalla tasolla.

Jos tulee olla samalla tasolla, niin kuinka luukun etureunan korkeutta voi säätää?

jikes
-
Viestit: 70
Liittynyt: 7.9.2005 21:27

ViestiKirjoittaja jikes » 23.7.2006 2:12

Katto luukun tulis olla edessä 1mm alempana kun katto ja takaa 1mm ylempänä kun katto. Näin ainakin corradossa ja sitä voi säätää kun "repii" sen katto verhoilun sisä puolelta edestä pois. Molemilla puolilla on 2 torroxia joista voi säätä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 24.7.2006 5:50

Tuon verhoilun saa pois tieltä luukun säätöä varten seuraavasti:

1. avaa tiltti asentoon
2. tartu pahvinkehyksistä kiinni ja vedä sitä katon sisään päin. saattaa olla tiukka, mutta kyllä se nykäisemällä irtoaa. Puhtaat kädet, vink, vink!!
3. nyt verhoilu osa on irti (jos haluat säätää vain etureunaa, voit tehdä sen jo nyt tässä vaiheessa, työnnä pahvia vaan peremmälle) ja voit vetää sen takaisin eteenpäin, että ylös noussut osakin verhoilusta putoaa alas
4. voit työntää verhoilun katon sisään
5. Laske luukku alas tiltistä
6. säädä luukun pelti kattoon nähden n. 1 mm alemmas


Tuo milli ylempänä tai alempana kuin kattopelti lienee yksilökohtaista, missä sen kanssa tarvii edes säädellä. Kunhan nyt ei kuulu huminaa hytttiin. Ja en kyllä voi suositella että pellit säädetään yhtään ylemmäs kuin kattopelti on. Tai jos säätää, kannattaa olla pirun varma siitä että ohjurit ovat kunnossa. Muuten nappaa katon sisäosiin kiinnni ja tekee todella RUmaa jälkeä! Eli luukku niin alas kuin vaan se toimii, ei ääntele ja näyttää suht hyvältä. Ei mikään ohje, muttta vinkki.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 31.7.2006 22:32

Eroaako tuo tehtävälista mitenkään lasiluukullisessa? Ja mistähän pahvista mahtaa olla kyse?[/quote]

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.5.2007 20:36

Jooh, alkoi sitten mullakin jumimaan tuo luukku niin täytyi kaivella ikivanha topic esiin.
Eli toi luukku siis nousee takareunasta ihan ok, mutta ei liu katon sisään. Sisään liuttaessa se vähän liikahtaa pelkääjän puolelta (n. 5mm), mutta kuskin puolelta ei lainkaan. Mistähän tuota vikaa kannattaa alkaa etsimään? Varmaan tuon kattoverhoilun joutuu purkamaan pois. Mitenkäs se lähtee silleen sievästi että sen saa vielä takas paikoilleenkin?

jikes
-
Viestit: 70
Liittynyt: 7.9.2005 21:27

ViestiKirjoittaja jikes » 3.5.2007 20:44

Eemeli

Sulla on toden näköisesti ne pienet vivut rikki siellä luukussa. Ne on joko hopeat tai mustat ja näkee aika hyvin kun sisäverhoilun ottaa luukun kohtalta irti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.5.2007 20:49

Ok. Tarkoitatko tuota verhoilua mikä lähtee irti noilla ohjeilla mitkä tässä topicissakin on jo annettu?
Täytyy tässä joku päivä koittaa räpeltää sitä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.6.2007 20:13

Osaakos kukaan heittää marmoritiskin osanumeroa sille osalle joka rikkoutuessaan aiheuttaa sen että luukku ei enää liu katon sisään? Eli luukku on jumissa kuskinpuolelta.

karvaisuus
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.5.2007 16:23

ViestiKirjoittaja karvaisuus » 12.6.2007 17:55

Mullakin tää sama ongelma et luukku nousee ylös normaalisti, mutta ei liu sisään. Tulis kesällä aika tarpeeseen toi luukku. Mut kertokaa vinkkiä millä sais pelaan

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.6.2007 20:25

Eli sullakin varmaan sama vika kuin mulla. Pelaamaan sitä ei taida saada muuten kuin korjaamalla. Eli kattoverhoilu irti ja tutkimaan mikä sieltä on rikki.
Kiinnostaisi vaan kovasti se osanumero niin voisi ostaa sen valmiiksi. Kun varmaan joutuu tilaamaan sen ja siinä jokunen päivä kestää, niin ei viitsisi ajella ilman kattoverhoilua, eikä myöskään räpeltää sitä kahta kertaa irti.
Tuo osa kun taitaa melkein aina olla kuitenkin sama mikä sieltä pettää.

karvaisuus
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.5.2007 16:23

ViestiKirjoittaja karvaisuus » 12.6.2007 22:30

Onko mitään hajua mitä kyseinen osa maksaa?!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.6.2007 17:51

Kehno:
Ku tota yrittää liu'uttaa se vetää katon alas ja motti naksahtaa ja luukku pysähtyy siihin. Kuskinpuoli siin vissiin on jökkelis.


Enliz:
Pitäis omasta raadosta kans avata katto pahvit, sama vika kun Kehnolla..
Vetää noin 1cm:n sisään päin ja jää siiheen.



Tuze:
Juu mulla oli sama vika kuin kehnolla ja enlizilla. Siintä kuskinpuolen rullan vierestä oli murtunut pala pois ja se pyörä upposi liian syvälle ja jumitti sen siihen.
Pitää huomenna lähteä ostamaan uusi osa siihen jos niitä vielä saa.

21€ makso osa ja tulee seuraavalla viikolla.


Uskoisin että mulla ja Karvaisuudella on samainen osa rikki. Nyt vaan jos joku pystyisi tuon osanumeron kaivamaan niin olisi aika mainio juttu.

Tietysti jos joku näkisi niin suurta vaivaa että kirjoittelisi pienen kertomuksen tuon vian korjaamisesta niin se olisi kyllä loisto suoritus. Tuonne tekstit osioon voisi sen vaikka laittaa koska tuntuu olevan niin kovin yleinen vika. Voisin ehkä itsekin sellaisen joskus kirjoitella jos vaan vaan joskus ehtisi tuota luukkua fiksailemaan.

Mutta se pelkkä osanumerokin auttaisi kovasti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.6.2007 16:37

Eikö tosiaan kukaan joka on tuon pirulaisen korjannut löydä mistään sitä osanumeroa?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.6.2007 23:42

Tommosen pykäsin tonne tekstit -osioon, en ny vaan tiä onko Raatoon ja G3:een samat kilkkeet mut tosta ainakin saa varaosanumerot. Jos ne vaikka sattuiskin käymään ihan päikseen...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.6.2007 11:47

^Paljos maksoi noi osat Golffiin? Mitä kautta tilasit? Porukoilla Golffissa katki tuo kuskin puoleinen ja luukku ei aukea lainkaan.

SAmmyG
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.4.2007 20:51

ViestiKirjoittaja SAmmyG » 19.6.2007 19:46

Kuinkahan toi G3 lasinen katto istuis tohon corraan? ;)

Itsellä sama tyyppivika(t) kuin kaikilla muillakin tuon luukun kanssa. Jos sattuis lasinen meneen pienelläkin taiteilulla paikalleen niin saattaisi olla kannattavaa vaihtaa. Kun kerran joutuu sen kuitenkin purkamaan ja fiksaamaan.

Edit: Canada-poikien foorumilta bongasin, että B3 tai B4 Jetan lasikatto menis ihan samoille kiskoille.. Kukaan kokeillut täällä meillä päin?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.6.2007 21:00

^Passatin lasiluukkuhan ilmeisesti käy ihan suoraan tuon vakion tilalle

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.6.2007 22:42

^^^ Ihan marmoritiskiltä hain, hintaa en nyt suoraan muista. Jostain kuitenkin hiipii semmonen ~150 eukkia mieleen. Tosin tosta muistikuvasta hinnan suhteen en päätäni pölkylle laita, vaikkei se kaunis ookkaan. :) Soittamalla VW:lle selvinnee...
Viimeksi muokannut tpv, 30.7.2007 1:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tapani
-
Viestit: 25
Liittynyt: 8.11.2006 18:41

ViestiKirjoittaja Tapani » 20.6.2007 8:00

Onko tuo satsi ns. korjaus sarja kattoluukulle? Ja onko siinä mukana se osa mikä sieltä ennemin tai myöhemmin katkeaa eikä luukku laske tiltistä alas?

SAmmyG
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.4.2007 20:51

ViestiKirjoittaja SAmmyG » 20.6.2007 10:53

Eli mikä kävi suoraan kiskoille ja millä varaosanumerolla?
(ei selvinneet muutamasta edellisestä viestistä)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.6.2007 12:19

Mulla oottelee motivaatiota kellarissa 3B Passatin lasinen luukku kiskoineen. Ku vaan joskus sen viittis asentaa. Tosin täysin toimiva tuo orkkiskin on, mutta olishan lasinen hienompi...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.7.2007 16:23

No niin, sain oman luukun toimimaan. Otin kokonaan pois sen kuskipuolen kromin värisen keinuvivun ja nyt luukku toimii kuten kuuluukin. En nyt oikein tiedä mikä siellä oli vikana, kun ainakin se keinuvipu näyttäisi ihan ehjältä. Enkä oikein saanut hahmoteltua mikä sen painaa alas kun luukku liukuu katon sisään.
Tuon vivun tosiaan saa otettua pois ilman mitään sen kummempaa luukun tai verhoilujen purkamista. Luukku takareunasta vaan ylös ja näppärillä sormilla sokka pois jonka jälkeen vipu ja sitä jännittävä jousi lähtee vetämällä siitä akselista irti.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 30.7.2007 19:08

Jeps. Tuossa tuli urheiltua kans tuo kromikeinu kuskinpuolelta poies ja luukku toimii. Ilman tuota keinua kuitenkin odotetusti tuo luukku yrittää hieman nousta suljettaessa, joten parempi kait tilata uusi ennen kuin naarmuja on luukussa.

Ja se osanumero nyt kun sitä on pyydelty: 600 357 877 385
Tuo on siis luettu vanhasta osasta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.7.2007 20:39

Mikähän tuossa keinussa sitten on vikana? Mulla se nimittäin on ihan ehjän näköinen.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 30.7.2007 21:12

Kuulema siinä oleva rulla kuluu jonkin verran epätasasisesti ja ilmeisesti rupeaa jumittamaan. Ei tuo mullakaan mitenkään kuluneelta muuten näytä. No se toinen kumirengas on aika finaalissa, mutta noinkohan tuo vaikuttaa muuhun kuin keinun lukittuessa siihin kuoppaan kuuluvaan kolahdukseen...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.8.2007 16:55

Joo, eihän siinä keinuvivussa sitten mitään vikaa ollut. Ostin uuden, mutta jumii silläkin. Vika on siis siinä jossain osassa mikä sen keinuvivun painaa alas. Vaan sitä taas ei kyllä pirukaan saa selville purkamatta tuota luukkua.
Taidan suosiolla antaa tuon vivun olla pois tuolta. Luukkuhan siinä nyt naarmuuntuu, mutta naarmuuntukoot :D

gizmo1985
-
Viestit: 30
Liittynyt: 2.5.2005 19:59

ViestiKirjoittaja gizmo1985 » 13.10.2007 16:51

Mulla on golf III semmonen ongelma että kattoluukku ei mene ollenkaan sinne "kokonaan auki asentoon" ja se toinenkaan asento ei joka kerta toimi, sähköllä siis.. sillä veivillä kyllä liikkuu ongelmitta kumpaankin suuntaan.. olisko moottorissa vai missä jotain vikaa?

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 3.2.2009 18:42

Onkos kellään tallessa tuota kattoluukun pdf dokumenttia? Ei tunnu noista vanhoista linkeistä kaivelemallakaan löytyvän.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 4.2.2009 20:46

Kyllä se tuolta itänaapurin sivustolta vielä löytyi:

http://volkswagen.msk.ru/body/cr/cr_60_body_sunroof.pdf

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 5.2.2009 21:43

Kiitosta, siellä olikin vissiin jotain hotlinkkauksen estoa, niin ei het onnistunu.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 15.3.2009 16:15

Ei minulla kyllä vaan toimi tuo linkki, joten jos joku vois heittää toimivan?

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 16.3.2009 8:38

Ei minulla kyllä vaan toimi tuo linkki, joten jos joku vois heittää toimivan?


Copy + paste

Kopioi + Liitä

-> osoite osoiteriville uudessa selainikkunassa ja sitte uusiksi...

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 14.5.2009 22:04

Saako kattoluukun verhoilulevyn jotenkin paikalleen luukun ollessa kiinni? Mulla katkes tänään jotain siellä mekanismissa ja luukkua ei saa kiinni ilman että kuskinpuolen liukua auttaa käsin samalla kun luukkua sulkee, ja tarttis vielä nyt jonkin aikaa pärjäillä tuolleen tuon kanssa, kun saisi vaan sen verhoilun paikalleen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa