avaimen koodaus
Valvoja: ffp jäsenet
avaimen koodaus
elikkäs on tommonen -95 1.9 tdi passatti saksasta tuotu kävin paikallisessa volkkari liikkeessä kysymässä toista avainta niin siellä väitettiin että sitä avainta ei pysty koodaan ku auto on tuotu saksasta mahtaako pitää paikkansa?tietääkö joku missä voisin koodauttaa avaimen?
Paikallinen marketin suutarikin mainosti että pystyy tekemään "koodiavaimia" ja kuvassa oli Opelin avain. Kannattaisiko kysyä suutareilta?
Viimeksi muokannut jmr, 28.7.2006 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noitten koodaamiseen tarvii niitä päivän voimassa olevia koodeja, joita ei saa kuin merkkihuollosta... eivätkä niitä kovin mielellään sieltä anna. Sit jos tuon koodin saa, onnistuu VAG-COM:llakin. Uusimmissa ei käsittääkseni tämäkään riitä, testeristä tarvitaan suora yhteys jonnekin tehtaan tjms tietokantaan.
No onnistuu vag comilla jos saa jostain salasanan (7 numeroinen koodi) (ylläri pylläri, ei saa mistään)
Ja tosiaan kyseessähän on uuden avaimen sopeuttaminen ajonestolaitteeseen.
Edit: Heikki ehti ensin. Tosiaan nykyisin kaikki VW Audit menee tuon V.A.S testerin suojatun yhdeyden kautta. Seattiin ja Skodaan voi vielä jotain kautta onnistua kähläämään jopa 4 numeroisia koodeja.
Ja tosiaan kyseessähän on uuden avaimen sopeuttaminen ajonestolaitteeseen.
Edit: Heikki ehti ensin. Tosiaan nykyisin kaikki VW Audit menee tuon V.A.S testerin suojatun yhdeyden kautta. Seattiin ja Skodaan voi vielä jotain kautta onnistua kähläämään jopa 4 numeroisia koodeja.
Sedälle kerran kävi niin, että lähti auton kanssa saarelle eli meni oikein yhteysaluksella. No kun pääsivät saarelle ja veivät ensimmäisen erän tavaroita mökkiin ja pistivät auton lukkoon, niin sillä välin avain katosi johonkin. No autoon ei tietenkään ollu vara-avainta, koska sekin oli kadonnut. No merkkiliikkeessä liikkeessä sanoivat, että auto pitää tuoda tänne muuten ei onnistu käynnistys. No kauhean ruljanssin jälkeen auto saatiin kuljetettua merkkiliikkeeseen. Jossa avain koodattiin uudelleen. Nykyisin autoon löytyy 3 koodattua avainta.
Auto oli siis -96 passat tdi
Auto oli siis -96 passat tdi
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noniin, itellä oli avain käynyt pesukoneen kautta ja jostain kumman syystä ei enää kaukosäätö toiminut =) Sitten Audi huollosta kyselemään, että mitenkä sais uuden toimivan avaimen. No sielä sedät aikansa pähkäiltyään ilmoittivat, että loppuviikosta on "sähkömies" paikalla, jolla on tunnukset systeemin, jolla se pääsee saksan tehtaalta hakemaan tarvittavat koodit yms... No loppuviikoksi sitten varattiin aika avainmen koodaukseen, ja hommassa meni noin 10minuttia kokonaisuudessaan.
Tulee vaan mieleen, että ei taida city marketin suutarilla ihan luvalliset keinot noiden suhteen, jos tosiaan ajonestolaitteenkin pystyy "ohittamaan".
Tulee vaan mieleen, että ei taida city marketin suutarilla ihan luvalliset keinot noiden suhteen, jos tosiaan ajonestolaitteenkin pystyy "ohittamaan".
Tuli vaan mieleen että oliskohan mahollista että semmosissa paikoissa missä ei oo merkkiliikkeitä lähistöllä, tavan suutarit sais "oikeudet" tehä noita avaimia. Kaikkiahan toi ainakin palvelis (suutareita, avaimen teettäjiä sekä automerkkiä)... Tuskin noi suutarit mitään omia systeemejä noihin koodaamisiin on keksineet..
Olen antanut itseni ymmärtää, että suutarit todellakin pystyvät kopioimaan tiedot vanhasta avaimesta, jos on kysessä ns. 1 sukuplven ajonesto, eli kiinteällä koodilla. En ole kyllä törmännyt, että uudempiin (muuttuva koodisiin) olisi mahdollista. Koska koodihan on joka käynnistys kerralla eri, minkä vain avain ja käynnistyksenesto "tietävät". Kun uusi avain koodataan, se nimen omaan sopeutetaan vain ja ainoastaan kyseiseen autoon, että auto ja avain puhuvat samaa kieltä..
Appiukolle sanoivat samaa merkkiliikkeessä, et ei pysty koodaamaan uutta avainta vaikka on ihan ns. Suomi auto (95-variant Golf) Ei ole kuulemma mahdollista selvittää koodia!! No, ei siinä mitään, paikalliseen Prismaan suutarin juttusille; Joo, onnistuu meillä sellainen. Sanoi vielä että jos avain on vahingoittunut niin pahasti että sitä ei voi kopioida niin sekään ei vielä haittaa avaimen tekoa. Viimeinen vaihtoehto on tuoda joku laite, joka kytketään virtalukkoon ja se lukee koodin siitä!Heillä onnistuu kuulemma sellainenkin.Avain teetettiin siellä ja toimi se.
Mulla tehtiin transporteriin -97 uusi avain ihan VW liikkeessä vaan eivätpä saaneet sitä koodattua. Kahtena eri kertana koittivat vaan ei. Ilkesivät vielä ottaa avaimesta hinnan muutenkin jo ylihinnoiteltuun laskuun. Vara-avain siis olisi, mutta sitä ei voi käyttää. Mulla on se tehtaan musta avainkoodilappunenki tallessa. Onkohan Turun suunnalla joku "seppä" joka sais sen toimintaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mie jouduin entiseen autoon rakentamaan ns I sukupolven ajoneston uudemman moottorin asennuksen takia. Moottorinohainlaite ja ajoneston komponentit olivatten kaikki haalittu eri autoista, jopa eri käyttövoimalla toimivista (joka monimutkaisti asiaa entisestään). Paikallisella lukkosepällä teetin sirullisen avaimen, ilmeisesti sirussa oli joku koodi valmiina tai sitten se kopioi sen mun toisen auton avaimesta, en enää muista että miten se meni.
Paikallinen merkkihuolto sai kaikki vehkeet puhumaan samaa kieltä, kun aikansa kyseli koodeja maahantuojalta ja puuhaasteli vaggicomin kanssa.
Myöhemmin menin samaan avainpajaan ja sanoin jotta pitäs saada vara-avain. Ukkeli koneisti oikeanmallisen avaimen, tyrkkäs toimivan ja uuden avaimen johkii pöydäöllä olleeseen vekottimeen ja zip zäp, meillä oli kaksi toimivaa avainta. Tuskin tuokaan mikään himo-koodari oli, mutta ainaki sillä oli vehkeet jolla pystyi kopioimaan avaimessa olevia tietoja...
Paikallinen merkkihuolto sai kaikki vehkeet puhumaan samaa kieltä, kun aikansa kyseli koodeja maahantuojalta ja puuhaasteli vaggicomin kanssa.
Myöhemmin menin samaan avainpajaan ja sanoin jotta pitäs saada vara-avain. Ukkeli koneisti oikeanmallisen avaimen, tyrkkäs toimivan ja uuden avaimen johkii pöydäöllä olleeseen vekottimeen ja zip zäp, meillä oli kaksi toimivaa avainta. Tuskin tuokaan mikään himo-koodari oli, mutta ainaki sillä oli vehkeet jolla pystyi kopioimaan avaimessa olevia tietoja...
Mistä se ajonestolaite tietää onko sisässä alkuperäinen avain vai Täysi kopio alkuperäisestä avaimesta ? Jos se suutari tekee 1:1 kopion avaimesta ja siruista niin mistäs ratti tietää mikä siellä on ?
Nopeasti kun googletti niin johan Ykkös-Suutari -Risto Luttinen- :kin tekee
lähde:http://www.ykkossuutari.com/
on se näköjään laittanut kuvankin miten homma hoituu:
http://www.ykkossuutari.com/images/avai ... oto-01.jpg
siellä Taikuri Luttinen hakkeroituu naapurin autoon.
Nopeasti kun googletti niin johan Ykkös-Suutari -Risto Luttinen- :kin tekee
Uutta Suomessa!
Valmistamme auton avaimet kaikenlaisiin ajonestojärjestelmiin, uusimmalla mahdollisella turvallisuustekniikalla."
lähde:http://www.ykkossuutari.com/
on se näköjään laittanut kuvankin miten homma hoituu:
http://www.ykkossuutari.com/images/avai ... oto-01.jpg
siellä Taikuri Luttinen hakkeroituu naapurin autoon.
Eli nostetaas vanhaa topiccia ylemmäs.
Tuli sitte ostettua tommonen -95 Audi A4 jossa käynnistyksenesto ja tartteis avain teettää siihen. Rolle tossa ylempänä sanoi että avaimen sisässä ois joku siru minkä pystyy siirtää. Avaimen sisällä löytyy patterin,piirilevyn ja polttimon lisäksi yksi "kapseli" jonka olemassaoloa ihmettelin. Tosin tässä tapauksessahan se siirto ei onnistu koska tarvis toisen avaimen. Ellei teippaa sitä sirua siihen virtalukon lähettyville. =) Avaimien mukana tuli metallinen ja paperinen läpykkä missä ilmeisesti on avaimen "sarjanumero".
Voinko tosiaan teettää avaimen paikallisella suutarilla vai pitääkö se käydä ihan vw:n tiskiltä hakee?
Edit: Userille:Hymiö.
Edit2:Tuli siten käytyä Tuurin (ylimainostetussa) kyläkaupassa niin siellä sijaitseva suutari pystyy tekee avaimen tuohon kotteroon. HInnat 59-80€.
Tuli sitte ostettua tommonen -95 Audi A4 jossa käynnistyksenesto ja tartteis avain teettää siihen. Rolle tossa ylempänä sanoi että avaimen sisässä ois joku siru minkä pystyy siirtää. Avaimen sisällä löytyy patterin,piirilevyn ja polttimon lisäksi yksi "kapseli" jonka olemassaoloa ihmettelin. Tosin tässä tapauksessahan se siirto ei onnistu koska tarvis toisen avaimen. Ellei teippaa sitä sirua siihen virtalukon lähettyville. =) Avaimien mukana tuli metallinen ja paperinen läpykkä missä ilmeisesti on avaimen "sarjanumero".
Voinko tosiaan teettää avaimen paikallisella suutarilla vai pitääkö se käydä ihan vw:n tiskiltä hakee?
Edit: Userille:Hymiö.
Edit2:Tuli siten käytyä Tuurin (ylimainostetussa) kyläkaupassa niin siellä sijaitseva suutari pystyy tekee avaimen tuohon kotteroon. HInnat 59-80€.
Viimeksi muokannut Sebastian, 17.5.2006 16:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avaimista "RW-koodadut" Crypto avaimet
Pieni selvennys varmaan on paikallaan ....
Eli todellakin suutarit pystyy kekemään ajonesto avaimia. Suomessa on tällä hetkellä 11 liikettä jotka pystyy myös tekemään uuden sukupolven avaimia ,joita on v1998- eteenpäin. Avaimia voi koodata autoon esim" SILCA SDD laitteella". 1995 -1998 on niin sanottu kiinteä koodi järjestelmä ,jolloin koodin kopiointi onnistuu "esim. SILCA RW3 laittella"
1995- 1998 (poikkuksia on aina tonne 2001) asti
kopioimiseen tarvii vain toimivan avaimen josta kopioidaan koodi uudelle avaimelle avaimen ei tarvitse olla niin sanottu "MASTER KEY" master keytä tarvitaan vain maahantuojalla jos meet teettää sinne avaimen ja sinulla ei ole master keytä niin ne nostaa lapaset pystyyn ja sanoo että avainta ei voi valmistaa ja uusi ajonesto yksikkö jotka maksavat aika kivas alk.2000e
ELI pieni vihje jos SINULLA ON VAIN YKSI toimiva avain 1995-98 autoon OLISI VARMASTI AIKA teettää uus jos KADOTAT kaikki avaimet niin ajonesto yksikkö menee UUSIKSI jonka hinnat alkaa noin 2kE
1998- Eli Crypto koodatut avainmet (vaihtuva koodi järjestelmä)
Suutarin liike voi helposti koodata autoosi uuden avaimen "11kpl suomessa" jos sinulla on AUTON PIN-CODE tallella näitä koodeja ei tarvitse VAG-konsernin autoihin "1998-noin 2002) malleihin koska SDD pitää sisällä ohjelman jolla sen voi purkaa päivitys on tulossa joten syksyyn mennessä softa pitää sisällä aina 2005 asti .... muissa kuin VAG konsernin autoihin tarviin pin coden pois lukinen FORD alle 2005 mallit joissa ei ole CAN_BUSH järjestelmää 2005 jälkeen tarviin INCODE + OUT CODEN jotta avaimia voi valmistaa .....
on olemassa viellä 2 muuta järjestelmää TEXAS joita on esim Toyotassa 1995- 2003 on perus TEXAS järjestelmä minkä koodaus onnistuu RW3 konella ... ja niissä kaikissa suutareissa joissa on SDD niin löytyy laite koodata TEXAS sirut .-.. 2003 jälkeen tulee TEXAS CRYPTO avaimet joita tällä hetkellä ei voi valmistaa "muutos tulossa syksyllä 2006"
VATS on vain köytössä jossain jenkki autoissa joten se siitä näitä avaimia ei ainkaan minun tietojen mukaan ketään valmista suomessa ja maahan tuojankin kautta on hankaluuksia saada
muutamia autoja joihin ei saaa avaimia kuin maahan tuojalta!!!
BMW kaikki mallit
MB kaikki muut paisi pakut
Volvo 1998 jälkeen
SaaB 1998 jälkeen
Subaru aika moni suljettu poikkeuksia on
MUUT auto mallit on 90% saatavilla SUUTARILTA JOLLA ON LAITTEET
juha siponen
eräs suutari Vantaalta joka valmistaa Ajonesto avaimia jolla on Erään suomen moderneimmat laitteet
PS: kun joku ajatteli että suutareilla ei ole modernit laitteen niin laitteiden hinta on noin 80.000 Euroa ! joten se siitä
Eli todellakin suutarit pystyy kekemään ajonesto avaimia. Suomessa on tällä hetkellä 11 liikettä jotka pystyy myös tekemään uuden sukupolven avaimia ,joita on v1998- eteenpäin. Avaimia voi koodata autoon esim" SILCA SDD laitteella". 1995 -1998 on niin sanottu kiinteä koodi järjestelmä ,jolloin koodin kopiointi onnistuu "esim. SILCA RW3 laittella"
1995- 1998 (poikkuksia on aina tonne 2001) asti
kopioimiseen tarvii vain toimivan avaimen josta kopioidaan koodi uudelle avaimelle avaimen ei tarvitse olla niin sanottu "MASTER KEY" master keytä tarvitaan vain maahantuojalla jos meet teettää sinne avaimen ja sinulla ei ole master keytä niin ne nostaa lapaset pystyyn ja sanoo että avainta ei voi valmistaa ja uusi ajonesto yksikkö jotka maksavat aika kivas alk.2000e
ELI pieni vihje jos SINULLA ON VAIN YKSI toimiva avain 1995-98 autoon OLISI VARMASTI AIKA teettää uus jos KADOTAT kaikki avaimet niin ajonesto yksikkö menee UUSIKSI jonka hinnat alkaa noin 2kE
1998- Eli Crypto koodatut avainmet (vaihtuva koodi järjestelmä)
Suutarin liike voi helposti koodata autoosi uuden avaimen "11kpl suomessa" jos sinulla on AUTON PIN-CODE tallella näitä koodeja ei tarvitse VAG-konsernin autoihin "1998-noin 2002) malleihin koska SDD pitää sisällä ohjelman jolla sen voi purkaa päivitys on tulossa joten syksyyn mennessä softa pitää sisällä aina 2005 asti .... muissa kuin VAG konsernin autoihin tarviin pin coden pois lukinen FORD alle 2005 mallit joissa ei ole CAN_BUSH järjestelmää 2005 jälkeen tarviin INCODE + OUT CODEN jotta avaimia voi valmistaa .....
on olemassa viellä 2 muuta järjestelmää TEXAS joita on esim Toyotassa 1995- 2003 on perus TEXAS järjestelmä minkä koodaus onnistuu RW3 konella ... ja niissä kaikissa suutareissa joissa on SDD niin löytyy laite koodata TEXAS sirut .-.. 2003 jälkeen tulee TEXAS CRYPTO avaimet joita tällä hetkellä ei voi valmistaa "muutos tulossa syksyllä 2006"
VATS on vain köytössä jossain jenkki autoissa joten se siitä näitä avaimia ei ainkaan minun tietojen mukaan ketään valmista suomessa ja maahan tuojankin kautta on hankaluuksia saada
muutamia autoja joihin ei saaa avaimia kuin maahan tuojalta!!!
BMW kaikki mallit
MB kaikki muut paisi pakut
Volvo 1998 jälkeen
SaaB 1998 jälkeen
Subaru aika moni suljettu poikkeuksia on
MUUT auto mallit on 90% saatavilla SUUTARILTA JOLLA ON LAITTEET
juha siponen
eräs suutari Vantaalta joka valmistaa Ajonesto avaimia jolla on Erään suomen moderneimmat laitteet
PS: kun joku ajatteli että suutareilla ei ole modernit laitteen niin laitteiden hinta on noin 80.000 Euroa ! joten se siitä
Viimeksi muokannut suutari, 15.6.2006 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mutta peruskoulussa on äidinkielen tunnit jääneet välistä, koska oli jälleen kerran aikasta raskasta lukea tekstiä jossa ei ole liioin pilkkuja kuin pisteitäkään...
Aikasta hataralla pohjalla on mm. vagina rintamalla avain politiikka. Äskeisestä päätellen kuka tahansa kellä on autoon jokin avain voi käydä teettään paikallisella kengänpaikkaajalla uuden avaimen autoon - vaikkasta sitten siihen liikkeen vaihdokkiin joka on haettu "koeajoon".
Käpälöintiä: Onnex saman luettavuuden huomasi jo muutkin :-)
Aikasta hataralla pohjalla on mm. vagina rintamalla avain politiikka. Äskeisestä päätellen kuka tahansa kellä on autoon jokin avain voi käydä teettään paikallisella kengänpaikkaajalla uuden avaimen autoon - vaikkasta sitten siihen liikkeen vaihdokkiin joka on haettu "koeajoon".
Käpälöintiä: Onnex saman luettavuuden huomasi jo muutkin :-)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
jaa!!!
Tohon voisi sanoa muutaman sanan .... onneksi autossa on rekisteri ote ja onneksi monella on henkilöllisyys todistus!!! joten se siitä tämä kaikki on vain meidän kaikkien parasta ajatellen ....
Olemme kyllä olleet muutaman viranomaiseen yhteydessä asiasta , mutta kun niitä ei oikeen kiinosta niin minkä me sille voidaan 8(
ja tohon äidinkieleen ... voin sanoa että ei vois vähempää kiinostaa... pää asia varmaan on että asian kaikki ymmärtää , että niitä avaimia on saavilla ilaman maahantuojaa
Olemme kyllä olleet muutaman viranomaiseen yhteydessä asiasta , mutta kun niitä ei oikeen kiinosta niin minkä me sille voidaan 8(
ja tohon äidinkieleen ... voin sanoa että ei vois vähempää kiinostaa... pää asia varmaan on että asian kaikki ymmärtää , että niitä avaimia on saavilla ilaman maahantuojaa
Viimeksi muokannut suutari, 16.6.2006 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaginaan voi ohjelmoida uusia avaimia ajonestoon, eli vaikka kaikki häviäisi niin mitään ei ole menetetty. Uudet avaimet ja merkkiliikkeessä ne koodataa mittaristoon. Ei tarvitse mitään uutta mittaristoa/ajonestoyksikköä, luulisi saman onnistuvan muillakin merkeillä. Itsellänikin tarvitsisi seuraavan korjaamokeikan aikana ohjelmoida yksi uusi avain autoon.
En viitsi alkaa vaittelmään aiheesta .... v.1998- jälkeen avaimen koodaus onnistuu helposti koska , koodi ei ole kiinteä , Eli siis ECU yksikköön vain ohjelmoidaan uusi avain jonka sisällä on XXX koodi ... mutta vanhoissa on ongelmallinen tilanne , koska koodi on kiinteä.
Just tässä kattelen SDD valikkoa niin ainakin 95-98 GolF pitäisi onnistua ilman avainta "en voi sanoa varmaksi ,kun en ole koskaan kokeillut asiaa".
Muutamassa muussakin VAG estolla olevaan on Softta myös RW avaimiin "95-98"
, mutta toimivuudesta ei ole kokemusta , vaikka olen näitä koukkuja jo 2 vuotta vääntänyt niin ei ole tullut vastaan tullut tarvetta.
Sutari
joka on ilmeisesti muutaman äikän tunnin jättänyt väliin 8)
Just tässä kattelen SDD valikkoa niin ainakin 95-98 GolF pitäisi onnistua ilman avainta "en voi sanoa varmaksi ,kun en ole koskaan kokeillut asiaa".
Muutamassa muussakin VAG estolla olevaan on Softta myös RW avaimiin "95-98"
, mutta toimivuudesta ei ole kokemusta , vaikka olen näitä koukkuja jo 2 vuotta vääntänyt niin ei ole tullut vastaan tullut tarvetta.
Sutari
joka on ilmeisesti muutaman äikän tunnin jättänyt väliin 8)
Niin, näitä laitteitahan näyttää olevan webissäkin:
http://www.lvsales.com/transkey.htm
Hintaa Silca SDD:llä n. 6000 taalaa. RW3:n alle 1000 taalaa. Ei siis ihan 80 000 EURoa niinkuin suutarilla. Nämä hinnat alkavat olla semmoisia että melkein kaikki rikollisliigatkin voivat perustaa oman suutarin ja alkaa pölliä volkkareita ;-)
http://www.lvsales.com/transkey.htm
Hintaa Silca SDD:llä n. 6000 taalaa. RW3:n alle 1000 taalaa. Ei siis ihan 80 000 EURoa niinkuin suutarilla. Nämä hinnat alkavat olla semmoisia että melkein kaikki rikollisliigatkin voivat perustaa oman suutarin ja alkaa pölliä volkkareita ;-)
koneiden hinnat
juu SDD saa halvalla mutta ongelma on siinä että tämä 6000$ SDD ei pidä sisällä softia .... joten yhden auto merkin softa maksaa noin 1000$ joten alkaa pikkasen nousee hinta ....
muut konet jotka tarvit on Silca Uncode 399 readerillä noin 20k$ , Triax E-code 20k$ plus kaikki kelkat (a 700$ kpl) ....
Suomesta ostettuna kaikilla softilla
SDD 19k
triax 24k
uncode 26k
RW 3,5k
plus aihiot hyllyyn niin ollaankin sitten siinä 80k
muut konet jotka tarvit on Silca Uncode 399 readerillä noin 20k$ , Triax E-code 20k$ plus kaikki kelkat (a 700$ kpl) ....
Suomesta ostettuna kaikilla softilla
SDD 19k
triax 24k
uncode 26k
RW 3,5k
plus aihiot hyllyyn niin ollaankin sitten siinä 80k
Hieman enemmän OT.
Kävin kyselemässä noin kuutisen vuotta takaperin, lukonsarjoitusta, nyt jo parivuotta paalissa olleelle Poloiselle. R.I.P
Paikallinen Laakkonen nosti kädet pystyyn, juuri tuohon malliin (-83) emme voi tehdä mitään. (Oisivat edes antaneet haittalevyt, niin oisin tehny ite.)
Voi voi, ja sehän on jo niin vanhakin. Minusta tuntuu, että kun monikin teistä on teettänyt avaimen muualla, kun paikalliselta VW liikkeeltä on tullut rukkaset.
Voiko muusta olla kyse kuin kehtaamisesta? Emmä viitti mä oon vain töissä täällä!
Kävin kyselemässä noin kuutisen vuotta takaperin, lukonsarjoitusta, nyt jo parivuotta paalissa olleelle Poloiselle. R.I.P
Paikallinen Laakkonen nosti kädet pystyyn, juuri tuohon malliin (-83) emme voi tehdä mitään. (Oisivat edes antaneet haittalevyt, niin oisin tehny ite.)
Voi voi, ja sehän on jo niin vanhakin. Minusta tuntuu, että kun monikin teistä on teettänyt avaimen muualla, kun paikalliselta VW liikkeeltä on tullut rukkaset.
Voiko muusta olla kyse kuin kehtaamisesta? Emmä viitti mä oon vain töissä täällä!
sarjotuksiin
No ens kerralla sitten tiedät paikan mistä saa
http://www.phoneback.net/autoavain.htm
"en ole töissä tuolla joten ei ole mainos , mutta tiedän että sieltä saa melkein kaikkiin merkeihin lukkopesän uudelleen sarjotuksen"
on erikoistunut just auton lukkejen sarjotuksiin ... mutta paikasta ei ikävä kyllä saa ajonesto avaimia ....
http://www.phoneback.net/autoavain.htm
"en ole töissä tuolla joten ei ole mainos , mutta tiedän että sieltä saa melkein kaikkiin merkeihin lukkopesän uudelleen sarjotuksen"
on erikoistunut just auton lukkejen sarjotuksiin ... mutta paikasta ei ikävä kyllä saa ajonesto avaimia ....
Joku Hoppaherra oli tuon sirun irroituksen oikein dokumentoinutkin. http://koti.mbnet.fi/ankym/Ford_avain/avain3.jpg
Seuraavaa tapahtui tänään:
Mulla ei toimi väylä porterissa eli avaimen koodaus ei onnistu VW:llä (soitin VW:n huoltopäällikölle rannikkokaupungissa). Mitään oikotietä ei kuulemma ole, ellei väylä toimi, vanha 2+2 raato.
Seuraavaksi KVG:sta suutareita Pirkanmaalta (älkää takertuko paikkakuntiin). Toinen vastasi ja sanoi koodauksen onnistuvan. Lähdin siitä ajelemaan kun Motonettiin muutenkin oli asiaa kohden Tamperetta.
Ensiksi yritimme koodata orginaaliavaimesta uuteen orginaaliavaimeen. Ei onnistunut. seuraavaksi kysyin josko vääntäisi uuden ajonestoavaimen ja näin toimittiin. Uusi avain kourassa tärisevin sormin testaamaan ja hörähtihän se.
Suutari siis pystyy tekemään uuden ajonestosirulla olevan avaimen kädenkäänteessä, tosin taitaa onnistumisprosentti olla paljon suurempi vanhan sukupolven ajonestoissa. Hintaa kertyi lähes 50e, mutta toimiipa hyvin.
Mulla ei toimi väylä porterissa eli avaimen koodaus ei onnistu VW:llä (soitin VW:n huoltopäällikölle rannikkokaupungissa). Mitään oikotietä ei kuulemma ole, ellei väylä toimi, vanha 2+2 raato.
Seuraavaksi KVG:sta suutareita Pirkanmaalta (älkää takertuko paikkakuntiin). Toinen vastasi ja sanoi koodauksen onnistuvan. Lähdin siitä ajelemaan kun Motonettiin muutenkin oli asiaa kohden Tamperetta.
Ensiksi yritimme koodata orginaaliavaimesta uuteen orginaaliavaimeen. Ei onnistunut. seuraavaksi kysyin josko vääntäisi uuden ajonestoavaimen ja näin toimittiin. Uusi avain kourassa tärisevin sormin testaamaan ja hörähtihän se.
Suutari siis pystyy tekemään uuden ajonestosirulla olevan avaimen kädenkäänteessä, tosin taitaa onnistumisprosentti olla paljon suurempi vanhan sukupolven ajonestoissa. Hintaa kertyi lähes 50e, mutta toimiipa hyvin.
Tutu satuu olemaan suutari ja se kertoi, että niillä on sellainen vaihtuvakoodisen ajoneston purkulaite, joka seuraa sitä sirun lähettämää algoritmia tietyn ajan ja miettii että miten se menee (se algoritmin purkuun kuluva aika riippuu avaimesta. Joissain menee 2min, joissain 15min.) ja sitten siirtää sen vastaavan algoritmin uudelle sirulle uuteen avaimeen. Kuulemma yli 95% tapauksista uusi avain toimii kuten vanhakin. Toki on olemassa joitain poikkeuksia algoritmeissa, mitä sekään dekooderi ei osaa purkaa ainakaan heti ensimmäisellä yrityksellä. Mutta näin kertoi siis herra avaimenvääntäjä itse. Ja kuulemma aikamoinen lupasota ennenkuin ko. algoritmidekooderin saa ostettua :) Jostain kumman syystä.. :D
Audin avaimet
Tilasin merkkiliikkeestä uuden kauko-ohjainavaimen Audiin. Tulos on että vanhojen avainten kaukosäädin ei toimi. Ei kai sen noin pitäisi olla?
Mulla oli ennestään 2 toimivaa kaukosäädintä joissa avaimet poikki ja lisäksi yksi avain ilman kaukosäädintä. Tarkoitus oli tilata 1 perusavain jolloin mulla olisi ollut 2 perusavainta ja 2 vanhaa toimivaa kaukosäädintä (joissa avaimet poikki). Eikö tuo olisi ollut mahdollista?
KIiitos
Mulla oli ennestään 2 toimivaa kaukosäädintä joissa avaimet poikki ja lisäksi yksi avain ilman kaukosäädintä. Tarkoitus oli tilata 1 perusavain jolloin mulla olisi ollut 2 perusavainta ja 2 vanhaa toimivaa kaukosäädintä (joissa avaimet poikki). Eikö tuo olisi ollut mahdollista?
KIiitos
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko ne vanhat avaimet poistuneet käytöstä jos autolle opetettiin vain se uusi avain?
Oliko kaikki avaimet mukana?
Oliko kaikki avaimet mukana?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 5.12.2007 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Jep. Mulla on kans varmaan 3 tai 4 avainta, joilla pääsee autoon sisään, mutta vain yhdellä saa käyntiin. Koodauksessa ei jokin mennyt ihan putkeen... kun avaimia yritti opettaa ajonestolle eri järjestyksissä, aina vain ensimmäisen suostui ottamaan "omakseen". Jotain hämminkiä kyllä oli tietokantayhteydessä tehtaalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa