avaimen koodaus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

avaimen koodaus

ViestiKirjoittaja Juppe » 22.5.2004 1:27

elikkäs on tommonen -95 1.9 tdi passatti saksasta tuotu kävin paikallisessa volkkari liikkeessä kysymässä toista avainta niin siellä väitettiin että sitä avainta ei pysty koodaan ku auto on tuotu saksasta mahtaako pitää paikkansa?tietääkö joku missä voisin koodauttaa avaimen?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 22.5.2004 12:04

Paikallinen marketin suutarikin mainosti että pystyy tekemään "koodiavaimia" ja kuvassa oli Opelin avain. Kannattaisiko kysyä suutareilta?
Viimeksi muokannut jmr, 28.7.2006 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rigi
-
Viestit: 130
Liittynyt: 30.8.2003 23:54

ViestiKirjoittaja Rigi » 22.5.2004 23:13

Itseäkin kiinostaisi, että miten avaimia saisi, kun ohjekirjan mukaan vaaditut numerot on ilmeisesti kadonneet teille tietymättömille (elleivät ne ole painettu pienenpienelle mustalle muovinpalalle?).
Suutaria hieman kuitenkine päilen.

golf3TD
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.4.2004 16:11

ViestiKirjoittaja golf3TD » 31.5.2004 21:16

Kävin just tossa jumbon suutarilla teettämässä avaimen golffiin. Hintakin oli aika korkea 42euroa.

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 31.5.2004 21:59

juu kävin juuri tänään veljekset keskisellä siellä kyllä onnistu avaimen koodaus..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.6.2004 0:28

Tuo saksasta tuonti juttu on kyllä höpöhöpöä. Mutta siitä olen varma ettei citymarketin suutari pysty sopeuttamaan uutta avainta ajoeston ohjainlaitteeseen. Se onnistuu nykyisin vain ja ainoastaan VW Audi huoltopisteessä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.6.2004 10:13

No entäs VAG-COM:illa?

Ja eihän sitä avainta koodata vaan ajonestolaite autossa, eikö?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.6.2004 10:43

Noitten koodaamiseen tarvii niitä päivän voimassa olevia koodeja, joita ei saa kuin merkkihuollosta... eivätkä niitä kovin mielellään sieltä anna. Sit jos tuon koodin saa, onnistuu VAG-COM:llakin. Uusimmissa ei käsittääkseni tämäkään riitä, testeristä tarvitaan suora yhteys jonnekin tehtaan tjms tietokantaan.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.6.2004 10:44

No onnistuu vag comilla jos saa jostain salasanan (7 numeroinen koodi) (ylläri pylläri, ei saa mistään)

Ja tosiaan kyseessähän on uuden avaimen sopeuttaminen ajonestolaitteeseen.

Edit: Heikki ehti ensin. Tosiaan nykyisin kaikki VW Audit menee tuon V.A.S testerin suojatun yhdeyden kautta. Seattiin ja Skodaan voi vielä jotain kautta onnistua kähläämään jopa 4 numeroisia koodeja.

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 1.6.2004 22:26

veljekset keskisellä suutari kävi vaan avaimen kanssa takahuoneessa ja koodas sen siellä nyt avain toimii.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.6.2004 23:07

Sulla ei ainakaan tuossa nimen alla ole yhtään sellaista autoa jonka ajonestoon pitäisi avain koodata / sopeuttaa, ja jos siellä takahuoneessa ei sillä suutarilla ollu sun autoa, ni tuskin se keskisten ihmesuutari mitään koodannu....

Puurot ja vellit siis menny taas kerran sekaisin

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 2.6.2004 22:18

ny on auto lista päivitetty...aivan sama mut se suutari vaan teki ja koodas avaimen siellä taka huoneessa se otti vaan vanhan avaimen mukaan ja sillee...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.6.2004 0:01

Ja sillä uudella avaimella nyt sitten auto käynnistyy?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.6.2004 0:01

Nii eli se otti siitä vanhasta avaimesta sen sirun ja pisti uuteen. Aika koodari :)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 3.6.2004 12:21

Sedälle kerran kävi niin, että lähti auton kanssa saarelle eli meni oikein yhteysaluksella. No kun pääsivät saarelle ja veivät ensimmäisen erän tavaroita mökkiin ja pistivät auton lukkoon, niin sillä välin avain katosi johonkin. No autoon ei tietenkään ollu vara-avainta, koska sekin oli kadonnut. No merkkiliikkeessä liikkeessä sanoivat, että auto pitää tuoda tänne muuten ei onnistu käynnistys. No kauhean ruljanssin jälkeen auto saatiin kuljetettua merkkiliikkeeseen. Jossa avain koodattiin uudelleen. Nykyisin autoon löytyy 3 koodattua avainta.

Auto oli siis -96 passat tdi

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.6.2004 13:00

Hesus: Joo melekonen hakkeri...

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 3.6.2004 21:50

Jaa, noh tekeene Oulussakin suutarilla uuden avaimen ainakin -97 golffiin ja toimii. Jos jostakin tuntuu tuo 42 euroa avaimesta kalliilta, kysäiseppä Oulun pörhöltä.. 3 malliin olis avain maksanut reilu 120 euroa....

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 3.6.2004 22:03

kyllä ne molemmat avaimet nyt toimii!

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 20.10.2004 22:57

Ihan vain tiedoksi, sama suutari oli nyt lisännyt mainoskylttiinsä, että avaimet odottaessa myös ajonestolla oleviin automalleihin (1995-2003).
Näissä vanhemmissahan on jonkinlainen kiinteäkoodinen siru, mutta miten ne nuo uudemmat avaimet tekee?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.10.2004 23:14

Eikös ne toimi niin että avaimessa on RFID-siru joka "kysyttäessä" lähettää yksilöllisen numerosarjansa ja ajonesto toteaa sen sallituks tai ei?

Ja eiks suutari tee tän vuoden autoihin avaimia?

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 21.10.2004 8:45

Noniin, itellä oli avain käynyt pesukoneen kautta ja jostain kumman syystä ei enää kaukosäätö toiminut =) Sitten Audi huollosta kyselemään, että mitenkä sais uuden toimivan avaimen. No sielä sedät aikansa pähkäiltyään ilmoittivat, että loppuviikosta on "sähkömies" paikalla, jolla on tunnukset systeemin, jolla se pääsee saksan tehtaalta hakemaan tarvittavat koodit yms... No loppuviikoksi sitten varattiin aika avainmen koodaukseen, ja hommassa meni noin 10minuttia kokonaisuudessaan.

Tulee vaan mieleen, että ei taida city marketin suutarilla ihan luvalliset keinot noiden suhteen, jos tosiaan ajonestolaitteenkin pystyy "ohittamaan".

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 21.10.2004 9:16

Tuli vaan mieleen että oliskohan mahollista että semmosissa paikoissa missä ei oo merkkiliikkeitä lähistöllä, tavan suutarit sais "oikeudet" tehä noita avaimia. Kaikkiahan toi ainakin palvelis (suutareita, avaimen teettäjiä sekä automerkkiä)... Tuskin noi suutarit mitään omia systeemejä noihin koodaamisiin on keksineet..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.10.2004 10:06

Käykääs nyt joku ihan mielenkiinnosta hakemassa siltä suutarilta vara-avain ja katsokaa miten se sen sinne koodaa.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 21.10.2004 10:29

Ymmärtääkseni noi jotkut suutarit kopioi/ottaa sen vanhan sirun siitä vanhasta avaimesta. Sinne niiden tarvittavien laitteiden hankinta ainakin VAG:lta on kovin hankalaa/kallista.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.10.2004 10:33

Sen sirun vaihdon mä ymmärrän helposti, mutta millasilla laitteilla niitä kopioidaan?

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 21.10.2004 13:29

Olen antanut itseni ymmärtää, että suutarit todellakin pystyvät kopioimaan tiedot vanhasta avaimesta, jos on kysessä ns. 1 sukuplven ajonesto, eli kiinteällä koodilla. En ole kyllä törmännyt, että uudempiin (muuttuva koodisiin) olisi mahdollista. Koska koodihan on joka käynnistys kerralla eri, minkä vain avain ja käynnistyksenesto "tietävät". Kun uusi avain koodataan, se nimen omaan sopeutetaan vain ja ainoastaan kyseiseen autoon, että auto ja avain puhuvat samaa kieltä..

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 21.10.2004 14:52

OT. Vaihtaako se auton pää sitä omaa koodiaan jos tulee väärä koodi? jos ei, niin sittehä vois tehä semmoisen laitteen mikä vaa lataa kaikki vaihtoehdot tulvana siihe autoo ja sit se auto jossain vaihees lähtee käyntii :)

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 22.10.2004 18:38

Appiukolle sanoivat samaa merkkiliikkeessä, et ei pysty koodaamaan uutta avainta vaikka on ihan ns. Suomi auto (95-variant Golf) Ei ole kuulemma mahdollista selvittää koodia!! No, ei siinä mitään, paikalliseen Prismaan suutarin juttusille; Joo, onnistuu meillä sellainen. Sanoi vielä että jos avain on vahingoittunut niin pahasti että sitä ei voi kopioida niin sekään ei vielä haittaa avaimen tekoa. Viimeinen vaihtoehto on tuoda joku laite, joka kytketään virtalukkoon ja se lukee koodin siitä!Heillä onnistuu kuulemma sellainenkin.Avain teetettiin siellä ja toimi se.

jh79
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.7.2003 12:44

ViestiKirjoittaja jh79 » 22.10.2004 19:11

Tuossa -95 mallissa on vissiin jotain ongelmia sen avaimen tekemisen kanssa ku mulla sanoivat kanssa merkkiliikkeessä että ei onnistu just -95 malliin... no en tiedä miten on avaimen teettäminen tuohon autoon onnistunut kun se on jo uudella omistajalla..

Pete74
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.8.2005 20:24

ViestiKirjoittaja Pete74 » 31.8.2005 20:09

Mulla tehtiin transporteriin -97 uusi avain ihan VW liikkeessä vaan eivätpä saaneet sitä koodattua. Kahtena eri kertana koittivat vaan ei. Ilkesivät vielä ottaa avaimesta hinnan muutenkin jo ylihinnoiteltuun laskuun. Vara-avain siis olisi, mutta sitä ei voi käyttää. Mulla on se tehtaan musta avainkoodilappunenki tallessa. Onkohan Turun suunnalla joku "seppä" joka sais sen toimintaan?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 31.8.2005 21:55

Tarttis kanssa teettää emännän Poloon (6N -96 1.4i) uusi avain.
Luulisin, että siinäkin on jonkinlainen ajonesto, mutta ihan satavarma en ole.

Pitänee ihan ekaksi käydä Myllyn suutarilta kyselemässä..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.8.2005 22:13

Luulisin, että siinäkin on...
Luulis moni muukin koska se tuli pakolliseksi -95 :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.9.2005 7:10

Mie jouduin entiseen autoon rakentamaan ns I sukupolven ajoneston uudemman moottorin asennuksen takia. Moottorinohainlaite ja ajoneston komponentit olivatten kaikki haalittu eri autoista, jopa eri käyttövoimalla toimivista (joka monimutkaisti asiaa entisestään). Paikallisella lukkosepällä teetin sirullisen avaimen, ilmeisesti sirussa oli joku koodi valmiina tai sitten se kopioi sen mun toisen auton avaimesta, en enää muista että miten se meni.

Paikallinen merkkihuolto sai kaikki vehkeet puhumaan samaa kieltä, kun aikansa kyseli koodeja maahantuojalta ja puuhaasteli vaggicomin kanssa.
Myöhemmin menin samaan avainpajaan ja sanoin jotta pitäs saada vara-avain. Ukkeli koneisti oikeanmallisen avaimen, tyrkkäs toimivan ja uuden avaimen johkii pöydäöllä olleeseen vekottimeen ja zip zäp, meillä oli kaksi toimivaa avainta. Tuskin tuokaan mikään himo-koodari oli, mutta ainaki sillä oli vehkeet jolla pystyi kopioimaan avaimessa olevia tietoja...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.11.2005 14:14

Tänään oli emännys käynyt teettämässä Poloon uuden avaimen Myllyn suutarilla. 70€.

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ViestiKirjoittaja MikaR » 9.3.2006 10:29

Onko kenelläkään tietoa missä pystyy teettämään Keski-Phjanmaan alueella avaimen vm-02 autoon?

Useri
-
Viestit: 393
Liittynyt: 17.5.2005 13:33

ViestiKirjoittaja Useri » 9.3.2006 11:50

Mistä se ajonestolaite tietää onko sisässä alkuperäinen avain vai Täysi kopio alkuperäisestä avaimesta ? Jos se suutari tekee 1:1 kopion avaimesta ja siruista niin mistäs ratti tietää mikä siellä on ?

Nopeasti kun googletti niin johan Ykkös-Suutari -Risto Luttinen- :kin tekee
Uutta Suomessa!
Valmistamme auton avaimet kaikenlaisiin ajonestojärjestelmiin, uusimmalla mahdollisella turvallisuustekniikalla."

lähde:http://www.ykkossuutari.com/

on se näköjään laittanut kuvankin miten homma hoituu:
http://www.ykkossuutari.com/images/avai ... oto-01.jpg
siellä Taikuri Luttinen hakkeroituu naapurin autoon.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.3.2006 12:27

Se juuri oliskin hauska tietää miten se tekee sen kopion siitä sirusta.

jBee
-
Viestit: 151
Liittynyt: 25.7.2003 23:24

ViestiKirjoittaja jBee » 15.3.2006 21:52

Maksoin tänään IV Golfin avaimen hävityksestä ja siis uuden tilaamisesta VV-auton kautta 212€! Meinasin pudota tuolilta, kun sain laskun käteeni. Ajattelin, että joillain 100€:lla olisin selvinnyt. Aika suolainen hinta sano.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.3.2006 22:30

Asiaa sivuten: Joku tavaratalon aulassa majaansa pitävä suutari mainosti tekevänsä odottaessa avaimen ajonestolla varustettuihin autoihin. Tiedä sitten miten kehittyneisiin laitteisiin pystyvät avaimen väsäämään.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 15.3.2006 22:33

Joihinkin vanhoihin avaimiinhan tuon ajoneston sirun pysty vaihtamaan avaimesta toiseen

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.3.2006 22:41

Eikä tarvi olla ees kovin vanha, saman näköisiä lasi(?)putkiloita ne näyttäis olevan vielä noissa lähes uusien Audienkin avaimissa, mitä on tullut purettua noita.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.5.2006 10:05

Eli nostetaas vanhaa topiccia ylemmäs.

Tuli sitte ostettua tommonen -95 Audi A4 jossa käynnistyksenesto ja tartteis avain teettää siihen. Rolle tossa ylempänä sanoi että avaimen sisässä ois joku siru minkä pystyy siirtää. Avaimen sisällä löytyy patterin,piirilevyn ja polttimon lisäksi yksi "kapseli" jonka olemassaoloa ihmettelin. Tosin tässä tapauksessahan se siirto ei onnistu koska tarvis toisen avaimen. Ellei teippaa sitä sirua siihen virtalukon lähettyville. =) Avaimien mukana tuli metallinen ja paperinen läpykkä missä ilmeisesti on avaimen "sarjanumero".

Voinko tosiaan teettää avaimen paikallisella suutarilla vai pitääkö se käydä ihan vw:n tiskiltä hakee?

Edit: Userille:Hymiö.

Edit2:Tuli siten käytyä Tuurin (ylimainostetussa) kyläkaupassa niin siellä sijaitseva suutari pystyy tekee avaimen tuohon kotteroon. HInnat 59-80€.
Viimeksi muokannut Sebastian, 17.5.2006 16:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Useri
-
Viestit: 393
Liittynyt: 17.5.2005 13:33

ViestiKirjoittaja Useri » 16.5.2006 10:23

Hei !

Olen paikallinen suutarisi, soita mulle niin juttellaan lisää !

t: Paikallinen Suutarisi juuri kotisi läheltä

suutari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.6.2006 18:27

Avaimista "RW-koodadut" Crypto avaimet

ViestiKirjoittaja suutari » 15.6.2006 18:49

Pieni selvennys varmaan on paikallaan ....
Eli todellakin suutarit pystyy kekemään ajonesto avaimia. Suomessa on tällä hetkellä 11 liikettä jotka pystyy myös tekemään uuden sukupolven avaimia ,joita on v1998- eteenpäin. Avaimia voi koodata autoon esim" SILCA SDD laitteella". 1995 -1998 on niin sanottu kiinteä koodi järjestelmä ,jolloin koodin kopiointi onnistuu "esim. SILCA RW3 laittella"

1995- 1998 (poikkuksia on aina tonne 2001) asti
kopioimiseen tarvii vain toimivan avaimen josta kopioidaan koodi uudelle avaimelle avaimen ei tarvitse olla niin sanottu "MASTER KEY" master keytä tarvitaan vain maahantuojalla jos meet teettää sinne avaimen ja sinulla ei ole master keytä niin ne nostaa lapaset pystyyn ja sanoo että avainta ei voi valmistaa ja uusi ajonesto yksikkö jotka maksavat aika kivas alk.2000e

ELI pieni vihje jos SINULLA ON VAIN YKSI toimiva avain 1995-98 autoon OLISI VARMASTI AIKA teettää uus jos KADOTAT kaikki avaimet niin ajonesto yksikkö menee UUSIKSI jonka hinnat alkaa noin 2kE

1998- Eli Crypto koodatut avainmet (vaihtuva koodi järjestelmä)

Suutarin liike voi helposti koodata autoosi uuden avaimen "11kpl suomessa" jos sinulla on AUTON PIN-CODE tallella näitä koodeja ei tarvitse VAG-konsernin autoihin "1998-noin 2002) malleihin koska SDD pitää sisällä ohjelman jolla sen voi purkaa päivitys on tulossa joten syksyyn mennessä softa pitää sisällä aina 2005 asti .... muissa kuin VAG konsernin autoihin tarviin pin coden pois lukinen FORD alle 2005 mallit joissa ei ole CAN_BUSH järjestelmää 2005 jälkeen tarviin INCODE + OUT CODEN jotta avaimia voi valmistaa .....

on olemassa viellä 2 muuta järjestelmää TEXAS joita on esim Toyotassa 1995- 2003 on perus TEXAS järjestelmä minkä koodaus onnistuu RW3 konella ... ja niissä kaikissa suutareissa joissa on SDD niin löytyy laite koodata TEXAS sirut .-.. 2003 jälkeen tulee TEXAS CRYPTO avaimet joita tällä hetkellä ei voi valmistaa "muutos tulossa syksyllä 2006"

VATS on vain köytössä jossain jenkki autoissa joten se siitä näitä avaimia ei ainkaan minun tietojen mukaan ketään valmista suomessa ja maahan tuojankin kautta on hankaluuksia saada

muutamia autoja joihin ei saaa avaimia kuin maahan tuojalta!!!

BMW kaikki mallit
MB kaikki muut paisi pakut
Volvo 1998 jälkeen
SaaB 1998 jälkeen
Subaru aika moni suljettu poikkeuksia on

MUUT auto mallit on 90% saatavilla SUUTARILTA JOLLA ON LAITTEET

juha siponen

eräs suutari Vantaalta joka valmistaa Ajonesto avaimia jolla on Erään suomen moderneimmat laitteet

PS: kun joku ajatteli että suutareilla ei ole modernit laitteen niin laitteiden hinta on noin 80.000 Euroa ! joten se siitä
Viimeksi muokannut suutari, 15.6.2006 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 15.6.2006 18:59

^ Olipas kamalaa luettavaa, kun ei oo yhtään pilkkua tai pistettä, vaan kaikki yhteen putkeen.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 15.6.2006 19:01

Mutta peruskoulussa on äidinkielen tunnit jääneet välistä, koska oli jälleen kerran aikasta raskasta lukea tekstiä jossa ei ole liioin pilkkuja kuin pisteitäkään...

Aikasta hataralla pohjalla on mm. vagina rintamalla avain politiikka. Äskeisestä päätellen kuka tahansa kellä on autoon jokin avain voi käydä teettään paikallisella kengänpaikkaajalla uuden avaimen autoon - vaikkasta sitten siihen liikkeen vaihdokkiin joka on haettu "koeajoon".

Käpälöintiä: Onnex saman luettavuuden huomasi jo muutkin :-)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.6.2006 19:11

Eikös ajonesto ole mittaristossa ja sen hinta ei ole ihan 2000 €?

suutari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.6.2006 18:27

jaa!!!

ViestiKirjoittaja suutari » 15.6.2006 19:14

Tohon voisi sanoa muutaman sanan .... onneksi autossa on rekisteri ote ja onneksi monella on henkilöllisyys todistus!!! joten se siitä tämä kaikki on vain meidän kaikkien parasta ajatellen ....

Olemme kyllä olleet muutaman viranomaiseen yhteydessä asiasta , mutta kun niitä ei oikeen kiinosta niin minkä me sille voidaan 8(


ja tohon äidinkieleen ... voin sanoa että ei vois vähempää kiinostaa... pää asia varmaan on että asian kaikki ymmärtää , että niitä avaimia on saavilla ilaman maahantuojaa
Viimeksi muokannut suutari, 16.6.2006 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

suutari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.6.2006 18:27

ajonesto

ViestiKirjoittaja suutari » 15.6.2006 19:16

Jos hinta tuntuu korkeelta sitä voi tiedustella maahantuojalta ... 8) muistaakseni halvin oli Fiat punto 1970e ... ja siitä ylöspäin ... aina 4500e ja tämä hinta muuten siten ei pidä uusia avaimia sisällä 8(
Viimeksi muokannut suutari, 16.6.2006 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.6.2006 20:04

Vaginaan voi ohjelmoida uusia avaimia ajonestoon, eli vaikka kaikki häviäisi niin mitään ei ole menetetty. Uudet avaimet ja merkkiliikkeessä ne koodataa mittaristoon. Ei tarvitse mitään uutta mittaristoa/ajonestoyksikköä, luulisi saman onnistuvan muillakin merkeillä. Itsellänikin tarvitsisi seuraavan korjaamokeikan aikana ohjelmoida yksi uusi avain autoon.

suutari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.6.2006 18:27

ViestiKirjoittaja suutari » 16.6.2006 13:44

En viitsi alkaa vaittelmään aiheesta .... v.1998- jälkeen avaimen koodaus onnistuu helposti koska , koodi ei ole kiinteä , Eli siis ECU yksikköön vain ohjelmoidaan uusi avain jonka sisällä on XXX koodi ... mutta vanhoissa on ongelmallinen tilanne , koska koodi on kiinteä.


Just tässä kattelen SDD valikkoa niin ainakin 95-98 GolF pitäisi onnistua ilman avainta "en voi sanoa varmaksi ,kun en ole koskaan kokeillut asiaa".
Muutamassa muussakin VAG estolla olevaan on Softta myös RW avaimiin "95-98"
, mutta toimivuudesta ei ole kokemusta , vaikka olen näitä koukkuja jo 2 vuotta vääntänyt niin ei ole tullut vastaan tullut tarvetta.


Sutari
joka on ilmeisesti muutaman äikän tunnin jättänyt väliin 8)

Jusa_1.8T
-
Viestit: 99
Liittynyt: 24.6.2004 8:38

ViestiKirjoittaja Jusa_1.8T » 16.6.2006 16:06

Niin, näitä laitteitahan näyttää olevan webissäkin:

http://www.lvsales.com/transkey.htm

Hintaa Silca SDD:llä n. 6000 taalaa. RW3:n alle 1000 taalaa. Ei siis ihan 80 000 EURoa niinkuin suutarilla. Nämä hinnat alkavat olla semmoisia että melkein kaikki rikollisliigatkin voivat perustaa oman suutarin ja alkaa pölliä volkkareita ;-)

suutari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.6.2006 18:27

koneiden hinnat

ViestiKirjoittaja suutari » 16.6.2006 16:55

juu SDD saa halvalla mutta ongelma on siinä että tämä 6000$ SDD ei pidä sisällä softia .... joten yhden auto merkin softa maksaa noin 1000$ joten alkaa pikkasen nousee hinta ....

muut konet jotka tarvit on Silca Uncode 399 readerillä noin 20k$ , Triax E-code 20k$ plus kaikki kelkat (a 700$ kpl) ....

Suomesta ostettuna kaikilla softilla

SDD 19k
triax 24k
uncode 26k
RW 3,5k

plus aihiot hyllyyn niin ollaankin sitten siinä 80k

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 16.6.2006 18:51

Hieman enemmän OT.
Kävin kyselemässä noin kuutisen vuotta takaperin, lukonsarjoitusta, nyt jo parivuotta paalissa olleelle Poloiselle. R.I.P
Paikallinen Laakkonen nosti kädet pystyyn, juuri tuohon malliin (-83) emme voi tehdä mitään. (Oisivat edes antaneet haittalevyt, niin oisin tehny ite.)
Voi voi, ja sehän on jo niin vanhakin. Minusta tuntuu, että kun monikin teistä on teettänyt avaimen muualla, kun paikalliselta VW liikkeeltä on tullut rukkaset.
Voiko muusta olla kyse kuin kehtaamisesta? Emmä viitti mä oon vain töissä täällä!

suutari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.6.2006 18:27

sarjotuksiin

ViestiKirjoittaja suutari » 16.6.2006 19:02

No ens kerralla sitten tiedät paikan mistä saa


http://www.phoneback.net/autoavain.htm

"en ole töissä tuolla joten ei ole mainos , mutta tiedän että sieltä saa melkein kaikkiin merkeihin lukkopesän uudelleen sarjotuksen"



on erikoistunut just auton lukkejen sarjotuksiin ... mutta paikasta ei ikävä kyllä saa ajonesto avaimia ....

SiGGE06
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.6.2006 17:52

ViestiKirjoittaja SiGGE06 » 26.7.2006 14:54

osaako kukaan sanoa.... kun avaimen sisällä löytyy patterin,piirilevyn ja polttimon lisäksi yksi "kapseli" eli onko tuo kapseli nyt sitten se siru???
ja onnistuuko sen siirto tollasen stiletti avaimen sisälle???

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 26.7.2006 16:59

On just se. Onnistuu siirto, jos lähtee ehjänä irti.

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 28.7.2006 0:01

Joku Hoppaherra oli tuon sirun irroituksen oikein dokumentoinutkin. http://koti.mbnet.fi/ankym/Ford_avain/avain3.jpg

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 17.7.2007 0:02

Seuraavaa tapahtui tänään:

Mulla ei toimi väylä porterissa eli avaimen koodaus ei onnistu VW:llä (soitin VW:n huoltopäällikölle rannikkokaupungissa). Mitään oikotietä ei kuulemma ole, ellei väylä toimi, vanha 2+2 raato.

Seuraavaksi KVG:sta suutareita Pirkanmaalta (älkää takertuko paikkakuntiin). Toinen vastasi ja sanoi koodauksen onnistuvan. Lähdin siitä ajelemaan kun Motonettiin muutenkin oli asiaa kohden Tamperetta.

Ensiksi yritimme koodata orginaaliavaimesta uuteen orginaaliavaimeen. Ei onnistunut. seuraavaksi kysyin josko vääntäisi uuden ajonestoavaimen ja näin toimittiin. Uusi avain kourassa tärisevin sormin testaamaan ja hörähtihän se.

Suutari siis pystyy tekemään uuden ajonestosirulla olevan avaimen kädenkäänteessä, tosin taitaa onnistumisprosentti olla paljon suurempi vanhan sukupolven ajonestoissa. Hintaa kertyi lähes 50e, mutta toimiipa hyvin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.7.2007 12:03

Tutu satuu olemaan suutari ja se kertoi, että niillä on sellainen vaihtuvakoodisen ajoneston purkulaite, joka seuraa sitä sirun lähettämää algoritmia tietyn ajan ja miettii että miten se menee (se algoritmin purkuun kuluva aika riippuu avaimesta. Joissain menee 2min, joissain 15min.) ja sitten siirtää sen vastaavan algoritmin uudelle sirulle uuteen avaimeen. Kuulemma yli 95% tapauksista uusi avain toimii kuten vanhakin. Toki on olemassa joitain poikkeuksia algoritmeissa, mitä sekään dekooderi ei osaa purkaa ainakaan heti ensimmäisellä yrityksellä. Mutta näin kertoi siis herra avaimenvääntäjä itse. Ja kuulemma aikamoinen lupasota ennenkuin ko. algoritmidekooderin saa ostettua :) Jostain kumman syystä.. :D

Keimo123
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.12.2007 14:07

Audin avaimet

ViestiKirjoittaja Keimo123 » 5.12.2007 14:15

Tilasin merkkiliikkeestä uuden kauko-ohjainavaimen Audiin. Tulos on että vanhojen avainten kaukosäädin ei toimi. Ei kai sen noin pitäisi olla?

Mulla oli ennestään 2 toimivaa kaukosäädintä joissa avaimet poikki ja lisäksi yksi avain ilman kaukosäädintä. Tarkoitus oli tilata 1 perusavain jolloin mulla olisi ollut 2 perusavainta ja 2 vanhaa toimivaa kaukosäädintä (joissa avaimet poikki). Eikö tuo olisi ollut mahdollista?

KIiitos

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.12.2007 17:44

Onko ne vanhat avaimet poistuneet käytöstä jos autolle opetettiin vain se uusi avain?

Oliko kaikki avaimet mukana?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 5.12.2007 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 5.12.2007 18:46

Aika monissa autoissa ei onnistu koodaamaan ns lisäavaimia erikseen, vaan kaikki saatavilla olevat avaimet koodataan kerralla.

Kyllä ne kaikki vanhatkin saa toimimaan, kunhan raahaat ne kaikki sinne korjaamolle.

LOWR1D3R
-
Viestit: 230
Liittynyt: 6.5.2004 19:34

ViestiKirjoittaja LOWR1D3R » 6.12.2007 20:38

Mulla olisi yksi stilettiavain jolla pääsee normaalisti sisään, mutta käynnistettäessä auton ajonesto sammuttaa auton heti. Millä eväillä saadaan tiirikka takaisin eloon, Laakkoselle?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.12.2007 20:42

^Jep. Mulla on kans varmaan 3 tai 4 avainta, joilla pääsee autoon sisään, mutta vain yhdellä saa käyntiin. Koodauksessa ei jokin mennyt ihan putkeen... kun avaimia yritti opettaa ajonestolle eri järjestyksissä, aina vain ensimmäisen suostui ottamaan "omakseen". Jotain hämminkiä kyllä oli tietokantayhteydessä tehtaalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa