Nopea kysymys lämpinä käyntiin lähtemisestä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

Nopea kysymys lämpinä käyntiin lähtemisestä.

ViestiKirjoittaja Riksteri » 2.11.2011 11:40

Elikkäs nyt kun on ensimmäinen vag-konsernin katiska pihassa arvelin rekisteröityä tänne ja hetihän sitä on kysyttävää.

Hakua käytin tämän ongelman tutkimiseen, mutta löyty sen verran monia konsteja, että kysytäänpä nyt ihan omana aiheenaan tätä.

Eli 360 tkm ajettu tdi golffi, 81kw versio.

Lähtee kylmänä nätisti käyntiin, mutta lämpimänä saa sahata 5-10 sek ja lähtee silti tosi vaivalloisesti käyntiin.

Tänään kävin katsastaa auton ja päästöt oli 0,00 ja ekalla vedolla, mutta pa-suodattimelta koneeseen päin lähtevässä letkussa näkyi ilmakuplia kun inssi ryntäytti tuota konetta.

Johtuuko tuo siis luultavasti tuosta, että vetää ilmaa välistä. (Varmaan ne O-renkaat siinä filsun päälle tulevassa muovitötterössä?

Vai onko tuo nyt sitä konetta mihin pitää laakkosella päivittää softa?

Pa-suodatin jokatapauksessa tarkoitus vaihtaa ennen talvea, mutta vienkö ensin laakkoselle vai osaako joku Joensuun lähimaastossa tehdä tuon ohjelmiston päivityksen?

Toinen etuiskari myös vuotaa, mistä uusi ja mikä tilalle? Kestääkö tarvikeiskarit paljonkin huonommin ku oem?

Toisessa takaiskarissa pohjaanlyöntikumi palasina, kannattaako ruveta vaihtamaan?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.11.2011 14:26

Johtuuko tuo siis luultavasti tuosta, että vetää ilmaa välistä. (Varmaan ne O-renkaat siinä filsun päälle tulevassa muovitötterössä?

Aika yleinen vuotokohta, kannattaa suosiolla laittaa orkkis suodatin.

Vai onko tuo nyt sitä konetta mihin pitää laakkosella päivittää softa?

Ei löydy laakkoselta tuohon muuta apua kun uusi startti ja akku.

Minkä ikäinen oikein mahtaa olla?

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 2.11.2011 14:34

Vuosimalli 1999

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.11.2011 14:55

Softan ominaisuus ja kolvaamalla vaihdettavat piirit.....

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 3.11.2011 8:16

Olisko heittää esim. nettiosoite johonkin sivulle jossa selitetään, että mitä pitää kolvata irti ja mitä tilalle?

Tai vaihtoehtoisesti missä noita fiksataan suomenmaalla?

diffas
-
Viestit: 875
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.11.2011 8:23

Eikös puolilämpösenä huonosti starttaava viittaa myöhäiseen pumpun ajoitukseen?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 3.11.2011 15:34

nuo ilmakuplat siinä polttoaineputkessa on ihan normaaleja noissa vehkeissä..ajoituksista lähtisin liikkeelle

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 3.11.2011 15:34

Puolilämpösenäkin tuo lähtee ihan nätisti, 15 min ku seisoo ei mitää ongelmaa, mutta jos vaikka tankkaa auton ja käynnistää heti niin saa tosiaan sahata.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 4.11.2011 8:07

kannattaa tarkistaa ensin helpoimmat asiat, esim suuttimien ylivuotoputket ettei vedä ilmaa ja jos on tarvike pa-suodatin niin joskus mulla ainakin ollut huonot ne o-renkaat ja saanut ilmaa sieltä,suodattimen hakisin marmorilta.

Sitten siellä ratin alapuolella on releitä ja niistä se 109 numerolla merkitty muistaakseni on käynnistykseen liittyvä.

Kannessa oleva viallinen lämpötila anturikin voi aiheuttaa ongelmia.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 4.11.2011 19:38

109 on hehkun rele ja niin sanottu päävirtarele.. Eli ei lähde käyntiin ollenkaan jos vika siinä..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 4.11.2011 21:35

ite veikkaan kans samaa mitä putko eli softavikaa

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.11.2011 21:42

Kyllä nuo kaikki tuon ikäiset mihin on tullu softaa tehtyä on olleet noita lämpimänä käyntiin sahattavia :D
Eli vaatii sen n. 300rpm/min että alkaa syöttää polttoainetta heti.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.11.2011 17:38

Hamman mod patentti on joku ratkaisu kolvauksen sijaan...
Joskus kötöstin edelliseen autoon sen.

wilhoy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 27.9.2010 13:23

ViestiKirjoittaja wilhoy » 22.11.2011 17:03

tankkasin tankin täytee ja laitoin sitä jäänestoo,mikä poistaa kosteutta ja ym,ym,ym.sen jälkee hävis mulla ainakin tuo lämpimänä ryntäily.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa