golf iv jarrupalojen varoitin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

golf iv jarrupalojen varoitin

ViestiKirjoittaja j-lo » 24.3.2013 0:42

Onko -00 golffissa etupalat kulumisen varoittajilla. Mistä sen voi tarkistaa?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 24.3.2013 0:49

Katso tuleeko paloille johto vaiko ei. Käyttöoppaasta voi hakea vinkkiä, mutta se ei kerro onko varoitin ohitettu vaiko ei.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 24.3.2013 0:52

Ok

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 24.3.2013 14:25

Mahdollinen varoitin on kuskin puolella. Itsellä on omassa -00 vuosimallissa tuo varoitin.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.4.2013 15:36

Pistän tähän samaan ketjuun. Eli ostin motonetistä jarrupalat golf iv vm.99 1.8t koneelliseen autoon eteen. No näissä motonetin boschin paloissa ei ollut tätä kuluneisuudentunnistinta ollenkaan. Eli varmaankin voin viedä noi palat motonettiin takaisin ja saan jonkun lahjakortin jarrupalojen summalle. Onko motonetistä mahdollista vaatia puhdasta rahojen palautusta eikä mitään lahjakortteja?

No varsinainen kysymys on se että paljonko Laakkosella maksaa jarrupalat tunnistimella tähän golffiin? Tuleeko siinä paketissa mukana neljä palaa, eli sarja?

Mietin myös sellaista että jos laitan nämä motonetin palat niin tuota jarrupalojen kuluneisuudesta kertovaa liitintä tuskin voi jättää tuohon vapaasti roikkumaan tyhiltään, se antaa varmasti hälytystä jos ei ole sitä vastakappaletta kiinni joka tulisi siis normaalisti jarrupalalta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.4.2013 15:40

Eikö sen poppakonsteilla saa luulemaan että palat on ok?

Tarviiko joku oikeasti tuollaista varoitusvaloa?

Edit:Siinähän se onkin.

Eli johdot yhteen niin loppuu valon palaminen.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 20.4.2013 15:58

Eiköhän sieltä motonetistä saa sellaisetkin palat missä se varoitin on? Ite hain just pari viikkoa takaperin tuohon tdi ocuun palat sieltä ja niissä paloissa oli varottimen johto mutta itse autossa ei ole varoitinta ---> paloista piuhat poikki ja palat paikalleen.

Toki toinen vaihtoehto on tuo johtojen yhteen liittäminen..

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.4.2013 19:30

Joo no pistin ne johdot yhteen ja siltä osin olisi kunnossa toi vikavalo. Toinen ongelma iski heti perään. En saanut millään ilveellä puristettua/ruuvattua sitä jarrumäntää tarpeeksi sisälle että uudet jarrupalat olisivat mahtuneet satulan etuosan ja jarrumännän väliin niin että vielä jarrulevy olisi ollut välissä :D. On nyt n. 1-2mm kiinni ettei mahtunut. Pistin sitten takapalaksi uuden ja etupalaksi vanhan, no näin meni helposti, pitää varmaan sitten ostaa motonetistä se mäntätyökalu. Ei tossa nyt montaa minuuttia mene kun noi jarrut avaa. Pitää huomenna katsoa toi toinen puoli.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.4.2013 19:36

Kai sulla oli säiliön kansi auki ku painoit?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 20.4.2013 20:04

Ei kyllä tartte olla jarrunesteensäiliön korkin auki (en oo ikinä avannu mistään vehkeestä) ja etupään jarrut ei tartte sitä "pyöritystyökalua" eli pitäis ihan normi puristimella mennä pohjaan asti männän kunhan painaa vaan

ttompp
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.2.2013 19:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja ttompp » 20.4.2013 20:07

^ samaa mieltä. kyllä isoilla papukaijapihdeillä pitäis mennä eikä tartte korkkeja availla.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.4.2013 20:08

Oolpsrait ehkä A4 :aan ja Passattiin (nämä mallit lukevat jarrupalalaatikossa) menee paksumpi jarrupala kuin mitä tähän 1.8T golffiin. Puristin siinä meni mutkalle kun oikein voimalla väänsin mäntää sisällepäin, olihan mulla siinä toki puupalikka välissä. Että jooh...taisto jatkuu huomenna. Millä hiomapaperikarkeudella tota palaa kannattaa yrittää hioo ohkasemmaksi? Mahtaa vaan olla aika kovaa kamaa toi jarrupala?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 20.4.2013 20:18

Jos ne palat on väärät niin eikö ne kannattais käydä vaihtamaan oikeiksi? Hioa niitä nyt voi karheallakin, kyllähän se pinta siitä sitten tasottuu muotoonsa levyä vasten kun jarruttelee. Käyttäisin ehkä jotain p80-120 paperia mutta ennemmin oikeat palat ko. autoon.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.4.2013 20:45

Ovat ne oikeat palat, tai siis ainakin teoriassa. Kun katson motonetin nettisivuilta tuolla tuotenumerolla joka on paloissa niin lukee että käyvät 1.8T golffiin.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 20.4.2013 21:01

No kyllähän niitten pitäis sitten sinne mennä ilman kulutuspinnan hiomista.. Jos ei mee ja mäntä on pohjassa niin ihme on

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 20.4.2013 21:28

En kyllä lähtis ittekään hiomaan uusia paloja. Jos oikea pala on, niin pitäähän sen siihen mennäkin ilman halkomista.

Mitkä niitten palan kriittiset mitat ovat? Esimerkiksi Ferodot, mitkä ittelleni asensin, tarjoaa Golffiin eteen tämmöisillä mitoilla: 156,5x61x19,5 mm. Nämä palat on merkitty käymään Golf IV 1.8T GTi vm. 97 - 03 ja menivät paikoilleen ilman mielenvikast väkivaltaa.

Ja kyl pitäisin sitä jarrunestesäiliön korkkia auki männän puristamistoimenpiteen ajan.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.4.2013 22:12

Ne palat kyllä mahtuisivat sinne "helposti" jos ne kitinänvaimennustarrat ottais pois jarrulevyjen takaata. En sit tiedä miten vaikuttais jos ottais pois? Ihan papukaijapihdeillä vai pitäisi saada se mäntä työnnettyä kokonaan taakse? Taidan ottaa suoraan putkipihdit työkaluksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.4.2013 22:28

Jos joskus vaihdat taakse niin hae suosiolla se puristin. On meinaan todella kätevä ja tukevakin vielä.

Ite kun hankin niin ei enää tulis mieleenkään toimia ilman sitä...

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 20.4.2013 22:30

Etusatuloissa tosiaan riittää pelkkä puristus eli ei tarvitse pyörittää samalla. Tosin se työkalu Mätänetissä on sen verta edukas, että kannattaa hommata ihan jatkookin ajatellen vaikkei nyt käyttäisikään.

Ferodoissa ei ainakaan mitään erikseen näkyvää kitinätarraa ole nuita kuvan täppiä lukuun ottamatta:

Kuva
http://www.cambridgemotorsport.com/shop_images/FCP590H_-_Seat_Leon___Toledo_Front_-_Ferodo_DS2500.jpg

Kuparitahnaa väliin eikä tähän saakka ole kitisseet etujarrut :)

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.4.2013 22:59

Hart. Niin tossa Ferodon jarrupaloissa ei ole tuo mustalta näyttävä takalevy mitään kumia vaan ihan kovaa jarrupalaa?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.4.2013 23:03

Tänään juuri kaverille laittelin ferodot audi tt:seen niin premier ja sl sarjan paloissa on se kitinänvaimennus tarra takana, mutta ei se ole niin paksu että ei jarrut mahtuisi kiinni.
Ja jarrunestesäilön korkki on hyvä avata kun puristetaan mäntiä sisään jos neste on maksimissa, muuten pistää vastaan eikä männät puristu kunnolla, tai sitten korkki pettää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.4.2013 23:30

Niin tossa Ferodon jarrupaloissa ei ole tuo mustalta näyttävä takalevy mitään kumia vaan ihan kovaa jarrupalaa?
Noissa Ferodon rase-paloissa ei ole kun metallia ja kitkamateriaalia.

Ärsyttävät katuajossa. Kolme kertaa jaksoin laittaa kuparitahnaa väliin ja puolisen vuotta oli hiljaa kunnes taas vinkuna alkoi. Piti laittaa kitinäkumit väliin. Ihmeen jäykkää se on kun en huomannut poljintuntumassa mitään eroa, vaikka odotukset oli todella epäluuloiset. Ja oli muistaakseni oikein biltsun laatua.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 21.4.2013 12:50

En olisi kyllä itsekään uskonut mutta toi jarrusäiliön korkin avaus ratkaisi ongelman. Sieltähän vuotaa jarrunestettä yli jo siinä vaiheessa kun yhdellä puolella on vielä vanhat palat ja toisella puolella olen männän työntänyt sisälle.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.4.2013 13:28

Tietenkin se helpottaa kun paine purkautuu jostain kautta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa