Egr vuotaa öljyä.
Valvoja: ffp jäsenet
Egr vuotaa öljyä.
Katsastuksessa tippui 2 pisaraa öljyä nosturille, joten katsuri antoi korjauskehoitteen. Näyttäis toi egr puhaltavan paskaa pihalle. Onkos tolle jotain edullista korjausta tehtävissä?
Tossa vielä kuva mötikästä: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 010365.jpg
Tossa vielä kuva mötikästä: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 010365.jpg
-
- -
-
- -
-
- -
jep
Eipä sitten auta kuin iso pykälä pesään ja jarrut pohjaan. Meleko julmaa mutta elämä on...
Noin minäkin sen meinasin. Millainen on scenario, jolloin auto alkaa käymään moottoriöljyllä?
Voiko esim. turbo hajotessaan aiheuttaa öljyllä käymisen? Ton egr venttiilin ajattelin kyl putsata ja laittaa aina katsastukseen mennessä kiinni.
Noin minäkin sen meinasin. Millainen on scenario, jolloin auto alkaa käymään moottoriöljyllä?
Voiko esim. turbo hajotessaan aiheuttaa öljyllä käymisen? Ton egr venttiilin ajattelin kyl putsata ja laittaa aina katsastukseen mennessä kiinni.
-
- -
- Viesti:
Kannattaa yleensä puhdistaa/tarvittaessa vaihtaa se egr-venttiili. Ei sitä sinne turhan takia ole laitettu, eikä se myöskään konetta/imusarjaa ainakaan itselläni yhtään likasta. Mittarissa 308tkm, imusarjan täysin puhdas (tietysti musta reunoilta), eikä myöskään egr-venttiili kovin likainen ollut. Kyseessä siis cordoba AHU-koneella.
Mulla on kanssa vähän ristiriitaisia kokemuksia tuosta egr:än ja imusarjan likaantumisesta. Monesti näkee kuvia aika hurjassa kunossa olevista imusarjoista joissa on parhaimmillaan sentin kerros karstaa ja pari tällaista olen putsannutkin. Itellä oli -97 ahu koneisessa toledossa 300tkm mittarissa kun otin imusarjan irti ja yllätyksekseni huomasin et reunoilla oli vaan ohut tummanruskea kerros tahmeaa mönjää ja kannen imukanavien yläosat oli ihan kirkkaat. Ja varmasti ei ollu edellinen omistaja irroittanut ja putsannut sarjaa. Kummallisesti vaihtelee tuo karstan määrä.
-
- -
- Viesti:
Mulla oli kyllä oikeesti karstaa ja reilusti kun on ollu egr käytössä, kuvaa en huomannut napata. Kyseessä SDi-polo ja ajettu 250tkm. Kaikissa laitteissa ei kai noin pahasti karstaa, mutta omassa oli kyllä pahassa kunnossa, joten tulppaukselle ääni täältä. Itse laitoin vaan egr-venttilin laippaan umpi"tiivisteen" eli pellistä umpilaippa väliin ja venttiili jäi paikoilleen.
-
- -
Tuossa ohimennen vaivihkaa kysäsin katsurilta kun työportteria käytin leimalla, että tarkistetaanko tuo egr:n olemassaolo / toiminta katsastuksessa, niin sanoi että periaatteessa silmämääräinen tarkistus kuuluu, mutta häntä ei ainakaan henk.koht. kiinnosta onko se imusarjaan ulostaja paikallaan vai ei.
Että omalla vastuulla ja pieni peleko persiis leimalle vaan. Tosin itse kun seuraavan kerran Passattia leimalle vien niin egr:n puuttuminen taitaa olla niitä pienimpiä murheita... :) Onneks siihen on vielä yli vuosi aikaa niin kerkiää keksimään satuja inssille.
Että omalla vastuulla ja pieni peleko persiis leimalle vaan. Tosin itse kun seuraavan kerran Passattia leimalle vien niin egr:n puuttuminen taitaa olla niitä pienimpiä murheita... :) Onneks siihen on vielä yli vuosi aikaa niin kerkiää keksimään satuja inssille.
-
- uusi tulokas
egr:n puhdistus
Miten EGR:n puhdistaa parhaiten?
-
- -
- Viesti:
Itse otin imusarjan ja EGR:n irti laitoin ämpäriin, lisäsin sopivan paljon konetiskiainetta toistin tämän pari kertaa. Liukeni aika kivasti,isoimmat rapsuttelin sopivalla esineelllä irti.Mulla nyt ei kauheen paljon karstaa ollutkaan.Osa on laittanut liukenemaan polttoäljyyn,osa varmaan rapstuttelee kuivana..tyyli vapaa kuhan lopputulos on hyvä.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”