Käynnistysvaikeuksia borassa?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
Käynnistysvaikeuksia borassa?
lisää ongelmia, tälläi -10 pakkasasteessa lähtee kyllä ihan hyvin johdonpäästä käymään, mutta puolilämpillä moottorilla 5min kaupassa käynnin jälkeen saa sahata pitkään, hehkuvalo vilkahtaa sekunnin ajan, antaisko joku lämpöanturi väärää tietoa moottorin lämmöstä??
Pumpun ajoitus myöhäisellä/pielessä. Tarkista vag- comilla ja säädä kohdilleen. itsellä sama ongelma syksyllä juurikin puolilämpimänä jolloin sen ei kuulukaan antaa hehkuja.Sai sahata pitkään ennenkuin lähti.Jostain syystä se tuppaa lähes aina myöhäiselle jäämään esim. hihnan vaihdon yhteydessä.? Netti täynnä tarinoita ko. käynnistysongelmasta. Usein vaihdetaan hihna, mutta ei tarkisteta samalla pumpun hienosäätöä vag-comilla.Käydessä ongelmaa ei huomaa koska siellä joku solenoidi säätää automaattisesti ennakkoa, mutta kylmänä kone tarvitsee käynnistyäkjseen hyvin sen ennakon.Oma tarina tuossa seat club sivuilla otsikolla Ahu ei hehkuta tarpeeksi.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
taitaa vahvistua softaongelmaksi tämä oire.. koitin säätää pumpun siivapyörästä sen 2mm mitä reiät antoi myöten, ei vaikutusta käynnistyvyyteen, on sitten kummassa tahansa ääripäässä säädöt.. mutta kun laitoin hetkeksi ison laturin antamaan henkeä akkuun, niin johan pamahtaa käyntiin välittömästi, mukava ominaisuus ohjelmassa tämmönen pyörimisnopeusvaatimus näin talvikäyttöä ajatellen, kun silloinhan tuo akku yleensä tuppaa olemaan hiukan vajaa, kun takalasinlämmittimet sun muut huutaa aina täysillä koitettaessa saada volkkarin lasit pysymään edes hiukan läpinäkyvinä....
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
Hih. Kyllä se nyt ainakin kaapelissa käyttöä vaatii ja ennakon asettamista oikeaan.
Itsekin korjasin omastani tuon "ominaisuuden". Tosin johtunee rakenteellisistakin muutoksista, että lämpimänä joutuu pari tahtia enemmän pyörittämään kun taas kylmänä kirjaimellisesti räjähtää käyntiin. Nyt se tekee sitä milloin vain.
Itsekin korjasin omastani tuon "ominaisuuden". Tosin johtunee rakenteellisistakin muutoksista, että lämpimänä joutuu pari tahtia enemmän pyörittämään kun taas kylmänä kirjaimellisesti räjähtää käyntiin. Nyt se tekee sitä milloin vain.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa