Dieselin haku Venäjältä
Valvoja: ffp jäsenet
Dieselin haku Venäjältä
Kuinkakohan iso tilavuudeltaan on polttoainesäiliö esim jossain volvo fl6 kuorma-autossa. Niitä saa vanhoja suht edullisesti. Tollasella ku kävis pari kertaa kuussa venejällä ja tulis tankki täynnä ni ajelis hienosti siviili autolla ja lämmittäs talonki vielä. Diesel maksaa n 0.43 centtiä litra. Jos ois 500ltr tankki ni avot. Mitäköhän tulli sanoo tollaset jos auto on yksitys käytössä
En ole enempää dieseliin perehtynyt kun bensaa tankkaan mutta onko niissä väriero tms?
Toissa kesänä tullin tietarkistuksissa ottivat näytteen kaverin tankista ja tullimies vain kysyi kaverilta että onhan auto käynyt Venäjällä kun venäjän aineet tankissa.
Mistä lie sitten haistanut/maistanut/arvannut.
Riippuu varmaan rajanylityspaikasta.
Toissa kesänä tullin tietarkistuksissa ottivat näytteen kaverin tankista ja tullimies vain kysyi kaverilta että onhan auto käynyt Venäjällä kun venäjän aineet tankissa.
Mistä lie sitten haistanut/maistanut/arvannut.
Sehän sitte kestää taas.
Riippuu varmaan rajanylityspaikasta.
Eiköhän tuossa niin kävisi, että tulli rupeaisi kirjaamaan auton matkamittarilukemat aika huolella, jos säännöllisemmin vierailisit Venäjällä. Sit jos 500 l häviää 100 km matkalla tjsp, voipi olla pitkä (ja lopulta kalliskin) keskustelu tullin kanssa.
Jos asuisi lähellä rajanylityspaikkaa, niin isotankkinen traktori olisi kenties hyvä diesel-muuli. Kulutusta olisi jossain määrin hankalampi seurata kuin autoissa ja kulutus heittelee erittäin paljon riippuen käytöstä. Lisäksi tuntimittari voisi aina hajota.
Jos asuisi lähellä rajanylityspaikkaa, niin isotankkinen traktori olisi kenties hyvä diesel-muuli. Kulutusta olisi jossain määrin hankalampi seurata kuin autoissa ja kulutus heittelee erittäin paljon riippuen käytöstä. Lisäksi tuntimittari voisi aina hajota.
Onko joku muuttunut tuossa naftarallissa. Rajaseudulla ihmiset käyvät useamman kerran päivässä ja imevät tankin tyhjäksi kotona ja uudestaan.Ei kai sitä ole siinä autossa pakko käyttää jossa sen yli tuo. Ei kai tullimies kilometrejä merkkaa ylittäessä rajaa suhteessa polttoainemäärän näyttöön verrattuna takaisin. Jos noin,niin polttoaine mittari on poistettava ei pakollinen katsastusvaruste. Itellä tarvetta vuositasolla noin 2000ltr dieseliä josta 1000ltr palaa veneillessä. Esim jollain rellulla tai volvo fl6 400ltr tankilla + 60-100 litran kylmäkoneen tankilla tankkausreissuja tulisi 5 vuodessa. Jos kaikki tekis putkeen viikonloppuina niin auto tarvis olla kilvissä ja vakuutuksissa ja veroissa 4vko. 2000ltr maksaa Venäjällä n 860€ ja Suomessa hesan kupeessa n. 2418€ . Passi löytyy, farmisäiliö löytyy, viisumista kuluja sekä auton hankinnasta. Viisumi n120€. Jos yksin auton hommaa niin se täytyy saada todella halvalla tai tankilla saa käydä neljä vuotta + - 0. Mutta jos vaikka 10 kaverin porukassa ostaa volvon ja joka kuukausi vaihtaa omistajaa aina kaverilta kaverille ja täyttää jokaisen varastot eli esim haetaan vuodessa 20000ltr naftaa 8600€ tai suomi hinta 24180 ni rupee kummasti säästöä tulee.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noh, enpä oo kuullut, että kukaan olisi enää piiitkään aikaan käynyt useita kertoja päivässä tankilla, samalla autolla siis. Ei kannata uskoa kaikkea mitä jossain suoli24:llä kirjoitellaan tai hevosmiesten tietotoimisto kertoo.
Ylimääräistä polttoainetta kertyy siitä 10 litran kanisterista, jonka saa tuoda joka kerta. Silleen niitä traktori- ym. puuhalaitepolttoaineita kerrytellään. Kuten jo aiemmin mainittu, polttoaine pitää käyttää siinä ajoneuvossa, jossa se on tuotukin. Tankin tyhjennys ei siis ole luvallista puuhaa. Toki joku saattaa joskus tankkiakin vajuttaaa, mutta ei kukaan, joka haluaa käydä tankilla pidemmälläkin aikavälillä ilman viranomaisongelmia, vedä täyttä tankkia saman tien lapolla tyhjäksi ja lähde pokkana uudelle reissulle.
http://www.ita-savo.fi/uutiset/lahella/ ... sta-269119
Yksityiskäytössä olevalla kuorma-autolla ilman lastia eestaas suhaaminen on kaiken lisäksi sen verran harvinaista, että siinä saa erityishuomiota osakseen ihan väkisinkin. Mielestäni linkin jutun vertaus Viron viinaralliin on hyvä. Mietipä miten suhtauduttaisiin siihen, jos menisi fl6:lla hakemaan täyden lastin SuperAlkosta.
Jos päädyt moisen naftamuulin hankkimaan, raportoi toki miten hommat sujuvat.
Ylimääräistä polttoainetta kertyy siitä 10 litran kanisterista, jonka saa tuoda joka kerta. Silleen niitä traktori- ym. puuhalaitepolttoaineita kerrytellään. Kuten jo aiemmin mainittu, polttoaine pitää käyttää siinä ajoneuvossa, jossa se on tuotukin. Tankin tyhjennys ei siis ole luvallista puuhaa. Toki joku saattaa joskus tankkiakin vajuttaaa, mutta ei kukaan, joka haluaa käydä tankilla pidemmälläkin aikavälillä ilman viranomaisongelmia, vedä täyttä tankkia saman tien lapolla tyhjäksi ja lähde pokkana uudelle reissulle.
http://www.ita-savo.fi/uutiset/lahella/ ... sta-269119
Yksityiskäytössä olevalla kuorma-autolla ilman lastia eestaas suhaaminen on kaiken lisäksi sen verran harvinaista, että siinä saa erityishuomiota osakseen ihan väkisinkin. Mielestäni linkin jutun vertaus Viron viinaralliin on hyvä. Mietipä miten suhtauduttaisiin siihen, jos menisi fl6:lla hakemaan täyden lastin SuperAlkosta.
Jos päädyt moisen naftamuulin hankkimaan, raportoi toki miten hommat sujuvat.
Joo tarkoitus olikin 4 viikon aikajaksolla esim joka lauantai hakea volvon tankki täyteen. Yritin kyllä ettiä tuollaista pykälää missä määrättäisiin käyttämään tuotu polttoaine siinä autossa millä sen tuo mutta en löytänyt. Verrattuna viron viinaralliin niin toi mainitsemani 2000ltr olisi nimen omaan omiin tarpeisiini. Ja tiedän montakin ketkä oikeasti käy pe la su tankilla ja samalla autolla. Ketään rajalla ole kiinnostanut sen enempää. Pikemminkin tulli miehiä naurattaa että sieltä se Pentti taas tulee. Mutta selvityksen alla on tuo kuorma autolla meno ja tulo yksityis käytössä ilman kuorman vientiä ja tuontia
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa