Pioneer kotiteatterin vahvistim vikaa Av receiver vsx-323

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Pasuuna -98
-
Viestit: 135
Liittynyt: 28.10.2014 22:14

Pioneer kotiteatterin vahvistim vikaa Av receiver vsx-323

ViestiKirjoittaja Pasuuna -98 » 19.2.2015 3:47

Meillä vuoden vanha pioneerin kyseinen malli, vuoden aikana ei hirveästi olla katsottu elokuvia. 2kk jälkeen laitteesta rupesi häviämään ääni itsestään, mikä mahtaisi olla vikana?
Alussa ei tehnyt ollenkaan, eilen meni hermot kun ääni sammu koko aika, yritin vaikka ja painaa mitä, se on siis aina pitänyt sammuttaa ennen kun ääni palaa. Johtoihin ei ole koskettu ensiasennuksen jälkeen, ei edes imurilla läheltä että joku johto olisi irti puoliksi. Jos hyvä päivä on niin saattaa olla temppuilematta leffan ajan. Kun ajattelis että kun alussa toimi niin laitteeseen olisi tullu vika, ettei vois olla käyttäjässä vikaa vaikka niin paljon on asetuksia että sitäkään ajatusta en sulkisi pois, mutta mikä toiminto olisi semmonen?
Viimeksi muokannut Pasuuna -98, 19.2.2015 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.2.2015 14:32

Aloita vaikka irroittamalla aivan kaikki kaapelit laitteesta, resetoi se (ohjekirjassa varmaan neuvotaan miten) ja kytke yksi kaiutin kiinni ja kokeile toimiiko. Jos toimii niin kytke toinen jne jne.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 19.2.2015 16:33

Olisit käynyt vaihtamassa takuuseen, jos 2kk vanha vahvari rupeaa temppuilemaan.. Onko enää takuuta jäljellä? Tuskin tuo mikään vahvistimen ominaisuus on että ääni häviää itsestään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.2.2015 17:12

Eihän se mikään lämpösuoja olis?

Pasuuna -98
-
Viestit: 135
Liittynyt: 28.10.2014 22:14

ViestiKirjoittaja Pasuuna -98 » 19.2.2015 17:26

Vuosi oli takuuta, tammikuussa on menny umpeen. Ei vaan saanu vietyä ja kaskas, jotenkin aina luulin että noissa on se 2v. Pitää kattoo onko tossa joku resetoi nappula ja kokeilla sen jälkeen. En usko tohon lämpösuojaan kun ei se lämpimäks pääse, eilenkin teki heti kun alko leffaa katsoon.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.2.2015 18:01

On suomessa onneksi tuo virhevastuulaki. Ei se takuun päättyminen lopeta korvausvelvoitetta myyjältä jos tuotteessa on vikaa. ;)
Vähän enempi vaan saattaa joutua näkemään vaivaa että saa asian etenemään

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 19.2.2015 20:12

Menee virhevastuun piikkiin, kuluttaja asiamieheen yhteyttä jos myyjä alkaa kiukuttelemaan. On tehty ,toimii.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.2.2015 20:13

Jurikin näin, tuollaisen laitteen oletettava käyttöikä täytyy olla pitempi kuin takuun alainen yksi vuosi.

Pasuuna -98
-
Viestit: 135
Liittynyt: 28.10.2014 22:14

ViestiKirjoittaja Pasuuna -98 » 20.2.2015 3:28

Tiedän että periaatteessa ovat vielä vastuussa mutta kyllä ne yleensä vetoaa takuuseen ja niitten on helppo nostaa kädet pystyyn, se on pidempi juttu alkaa tappeleen. Se mitä ihmettelen itsessä etten laiskuutta jaksanut irrottaa tuota kun oli muitakin asioita/tekemistä kun kaikki pienetkin asiat vaivaa vähänkin ja kyllä luulen ettei ole ominaisuuksissa vika koska se rupes alussa tekeen ensiksi vähän äänen katkeilua (avopuoliso sanoi ja en uskonut ennen kun itse asian totesin) ja se on pahentunut koko aika. Mutta täytyy todeta et en olisi uskonut että näihin voi tulla vikaa ja vielä kuitenkin merkki vahvistin. Kaupassa oli jos jonkun näköstä kiinalaista ja sillon pois suljin ne ekana että vaikkakin ostin halvemmasta päästä mutta ajattelin etten tingi merkistä. Kiitos vastauksista.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.2.2015 14:14

Vaikka Gigantti/Panohiiri siiihen antaa sen vuoden takuun niin EU:n kuluttajasuojalaki velvoittaa jo antamaan 2 vuoden takuun. Että ei muuta ku romut Gigantin tiskille.

Maksuton kahden vuoden takuu (lakisääteinen)

EU:n sääntöjen mukaan sinulla on oikeus vähintään kahden vuoden maksuttomaan takuuaikaan riippumatta siitä, oletko ostanut tavaran kaupasta vai verkkokaupasta.

Tämä kahden vuoden takuu on vain vähimmäisoikeus: oman maasi sääntöjen mukaan sinulla saattaa olla oikeus lisäsuojaan. On hyvä muistaa, että EU:n säännöistä poikkeamisen on aina oltava kuluttajan edun mukaista.


Löytyy täältä.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 20.2.2015 15:59

Pasuuna -98 kirjoitti:Tiedän että periaatteessa ovat vielä vastuussa mutta kyllä ne yleensä vetoaa takuuseen ja niitten on helppo nostaa kädet pystyyn

Ei tässä kuitenkaan ole kyseessä mikään periaate, vaan virhevastuulaki.
Kun asiallisesti asiasta ilmoittaa ja vetoaa virhevastuuseen, niin yksikään järkevä myyjä ei kyllä nostele käsiään pystyyn pari kuukautta takuun umpeutumisen jälkeen hajonneen laitteen kohdalla. Ei ole varmasti parasta mahdollista mainosta liikkeelle jos asiakas joutuu hoitamaan nämä asiat kuluttaja-asiamiehen välityksellä.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 21.2.2015 7:22

Näin on. Eiku romut tiskille ja sana : virhevastuu tiskillä. Monesti ilme muuttuu jo myyjällä,vaikka ei olekkaan tuotteen valmistaja. Siitä sitten soitat kuluttaja-asiamiehelle saman tien jos yhtään ämpyilee. Mitä en usko tapahtuvankaan. Ottavat tuotteen ja ilmoittavat asian edistymisestä.

Pasuuna -98
-
Viestit: 135
Liittynyt: 28.10.2014 22:14

ViestiKirjoittaja Pasuuna -98 » 22.2.2015 7:30

Juu kiitos kaikille neuvoista..


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa