G2 projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.3.2008 21:40

Se on JF-engineeringin valmiste. Noi tuli kummatkin BahnBremmeriltä.

Älä sit riko tuota ennen Ruotsinreissua ;)


Eiköhän sen ehdi moneen kertaan vielä sitä ennen rikkomaan. =)

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Racing

ViestiKirjoittaja gryger » 25.3.2008 8:54

Haifleksiin siis ;)

Sullahan alkaa tämä laite olemaan jo siinä mallissa että eikö jo kannattaisi heivata nuo pläkkipelliset tukihärpäkkeet ja pistää tankoa ja unipalloo alustaan ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.3.2008 10:54

Tulee iso, paha insinööri ja rankaisee semmoisesta..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 25.3.2008 11:17

Tavoitteena ois päästä toukokuun alussa Jurvaan ajamaan, et saa nähä miten käy


Se ei ole enää vaan tavoite vaan sovittu juttu, jonka rikkomisesta seuraa rangaistus:)

Eikä toi nyt enää niin paha ole, vaikkakin nytten toi kaikki pikku näprääminen vie aikaa ihan vixxx paljon. mutta btdt..
Sais vaan omaan värin päälle ja tulis kuivaa ni pääsis kans testaan..

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.4.2008 8:48

Pistin kytkinvaijerin paikalleen ja polkimen liikematka on todella pitkä ja poljintuntuma on jotenkin kummallinen. En tiedä irroittaako kytkin, mut poljin on ainakin ihan erilainen mitä viime syksynä, kun nyt sen saa poljettua ihan tulipeltiin asti kiinni kun muistelisin et se ei ennen menny niin pitkälle. Kaikki kytkimen osat ovat samat mitä ennenkin.

Mitäs tuolla on voinu kasautua väärin?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 1.4.2008 12:02

Onkos siinä automaattisäätoinen vaijeri?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.4.2008 12:09

Siinä on sellanen vaijeri missä joku mokkula keskellä, se ilmeisesti on sellainen automaattisäätö?

Toi kyllä syksyllä vielä toimi ihan hyvin tolla vaijerilla, mut voiko tollainen helposti hajota esim. kun sen on irrottanu tms.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 1.4.2008 12:13

Kyllä siinä on sitten säätö, se pitäisi lukita ennen irroitusta...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.5.2008 21:22

Olikos tää Jurvassa sunnuntaina? Ainakin joku tämmönen ajeli kaarteet aika rauhalliseen, mutta suoralla mentiinkin sitten ihan toista tahtii.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.5.2008 21:54

Juu ekoja testiajoja suorittelin. Ei montaa kierrosta kestäny, kun alkoi ahtimen öljynpaluuletku vuotamaan öljyä pakosarjan päälle ja pientä liekkiäkin antoi, niin piti lopettaa leikki kesken.

Autolla ei ollu ajettu tota ennen kun tallin pihalla ja dynossa, niin meni tosiaan suorien ajeluks, kun ei tolla ajomäärällä vielä uskaltanu luottaa omiin alustaviritelmiin että mikä paikka pettää ensimmäisenä. Se vähä mitä sai ajettua niin ihan ok vaikutelma autosta tuli, et alusta tuntu toimivan ihan hyvin, vaikka pyöränkulmatkin oli vielä säätämättä. Ja jarrut tuntu kans melko tehokkaalta.

Sisusta on vielä vaiheessa, että kun sen saa tehtyä niin sitten vois yrittää päästä leimalle. Kojetaulu on tällä hetkellä muotintekovaiheessa, kun teen sen kusilaidusta ja sitte ovipahvit pitäis nukkauttaa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.5.2008 14:42

Tossa muutama kuva eilisillalta.

KuvaKuvaKuva

Sain noin edellisellä kerralla vaivanneet vuotopaikat tukittua ja auto oli valmiina viikonlopun vw-openia varten. Kävin tallin takapihalla pitämässä vw-openin harjoitteluja ja otin n. 10 vetoa. Hyvin piti kaikki letkut, eikä vuotanu enää öljyä eikä muitakaan nesteitä. Sitte otettiin noi kuvat ja aattelin et otetaas vielä yks veto ja enkös sitte hajoittanu laatikon.

Eli nyt sitte taas kaikki osiksi. Perkele.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.5.2008 15:07

Nii, aina näissä viritetyissä vehkeissä jotain pientä... ;)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.5.2008 16:01

Juu luottopelejä nämä on.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 23.5.2008 20:17

Dopilta laatikko, yön aikana paikalle ja kovaa ajoa kiikalassa huomenna ilman lukkoa... :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.5.2008 20:35

Aika paska tsägä kyllä. :/ Isolasiovia tuo vieläkin kaipaisi.... ;)

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 26.5.2008 8:35

Ei ole todellista. Ei ole tämä alkukesä viritettyjen volkkareiden.
Noh mutta se kuuluu harrastukseen.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.5.2008 9:10

Mikäs lootasta meni?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.5.2008 10:57

Ei ole todellista. Ei ole tämä alkukesä viritettyjen volkkareiden.
Noh mutta se kuuluu harrastukseen.


Joo aika huonosti menee, mut jos se nyt tästä lähtis kulkemaan. Pääsis nyt vaan ajamaan ennenku motivaatio katoaa kokonaan.

Mikäs lootasta meni?


Kolmosvaihde. Muut vaihteet toimii, mut kolmosella rutisee, et kai sieltä on joku ratas tms menny kappaleiks.

Tänään jos ehtis ottaa laatikon pois niin saa sitten viisaammat kattoa mitä sieltä on menny ja toivottavasti saa mahdollisimman nopeasti takas. Vähän vielä elättelen toiveita ens vkl:n kiihdyttelyistä Alastarolla.

Mikäs on helpoin ja nopein tapa irrottaa laatikko? Nosturia ei ole, et pukkien päällä joutuu työskentelemään. Onko helpoin vaan suoraan nostaa koko kone pakettina pois, niin ei tarvii kyykkiä ja yrittää väkisin kammeta laatikkoa irti auton alla?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.5.2008 11:18

Nelosesta tippui helposti loota alas, riippuu miten ylös saat auton.

Varmaan sylettää lukon vaihto toiseen lootaan, voisit melkein kysyä tukkualennusta :d

Menikö ihan vedossa vai heti vaihdon jälkeen? Luulis että 02a kestäis hiukan paremmin.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.5.2008 11:40

Nelosesta tippui helposti loota alas, riippuu miten ylös saat auton.
Menikö ihan vedossa vai heti vaihdon jälkeen?


Niin saako konetta kallistettua niin paljon et laatikon saa vedettyä ulos koneesta? Ilman koneen kallistustahan se ei taida mahtua tulemaan tarpeeks ulos, kun laatikko ottaa runkoaisaan kiinni?

Joo heti kun vaihdoin kolmoselle niin rutina alkoi kuulua. Tuntu et vaihde olis menny ihan paikalleen, mut onhan se mahdollista (todennäköistä) et kämmäsin jotenkin ton vaihdonkin. Tai sitten yritin vaan vaihtaa liian nopeesti ja laatikko ei pysyny mukana.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.5.2008 12:11

Kakkiksesta on kyllä niin näppärä ottaa koko paketti akseleineen ulos kun keulan purkaa. Välttämättä tarvi edes kummoista nosturia.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 26.5.2008 12:18

Itse on kans tullu tuota kakkosen koneen /laatikon purkua tullut harjoiteltua. Nopeimmaksi tavaksi, (kun auto pukeilla) oon havainnu koko kone ja laatikko paketin irrotus kerralla. Riippuen kyllä aika paljon miten on turbo yms. asennukset suunniteltu irroteltaviksi.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 26.5.2008 12:36

Kyllä se laatikko tulee sieltä ihan muljuttamallakin, joskin vänkärin puolen vetarin laippa ottaa siihen moottorin ja vaihdelaatikon välissä olevaan peltiin kiinni ja sen kanssa saa hieman pelailla...tunkin kun muistaa laittaa moottorin alle tukemaan kun startin pultteja irroittelee, niin ei moottori notkahda syliin...Nimim. 3 lootaa kakkikseen vaihtanut...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.5.2008 12:44

Nopeimmaksi tavaksi, (kun auto pukeilla) oon havainnu koko kone ja laatikko paketin irrotus kerralla. Riippuen kyllä aika paljon miten on turbo yms. asennukset suunniteltu irroteltaviksi.


Joo enköhän ota koko koneen pois, niin ei tarvi kontata auton alla. Ei vanhalla selkä taivu enää. Turbo, pakosarja, hukkiksen putki ja downpipe saa olla paikallaan, et ne mahtuu tulemaan koneen mukana. Alkaa toi keulan purku mennä kohta rutiinilla, kun oon sen purkanu tässä kevään aikana jo neljään otteeseen.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 26.5.2008 13:19

Meillähän taitaa olla aika lailla samanlaisia iltapuhteita ja naisväki kotona on tyytyväisenä.

On se kumma kun pari kesää meni niin että ei oikein mitään isoja murheita. Ja nyt saa olla joka rataviikonlopun jälkeen aukomassa paikkoja.

Ootko laatikkoon uusinut mitään osia aiemmin?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.5.2008 14:05

Kyllähän se on yhtä noitumista ja vääntämistä kun ottaa pelkän lootan irti koneen ollessa paikalla. Ja takaisinlaitto toinen. Todellakin nopein kun kiskasee koko paketin kerralla ylös, ei kärsi konehuoneen maalitkaan. Ainoa haitta vaan kun pitää irrottaa putket ja kaikki muut sälät, ellei sitten tiputa kaikkineen palkkeineen päivineen millon syylärit ja muut tulee samassa paketissa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.5.2008 14:46

Ootko laatikkoon uusinut mitään osia aiemmin?


Silloin ku lukko laitettiin, niin toi laatikko katottiin läpi LMS:llä. Ja rattaat oli kuulemma ihan kunnossa eikä sen suurempia kulumia näkyny, et sillon ei uusittu mitään. Sen jälkeen oon nyt ajanu joku 50km.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.5.2008 17:39

Niin kyllähän se kakkisen laatikon irrottaminen konepaikallaan on yhtä noitumista ja vääntämistä mutta ei se nyt niin hankalaa ole että olisin jaksanut konetta alkaa sen takia sieltä pois veivaamaan. 3 kertaa on tullut omaan rotteloon se vaihdettua/irroitettua ja viimesen kerran porukoitten rivarin parkkipaikalla. Sen sieltä pois muljauttaminen on tosiaan hiukan hankalaa. Tietyssä asennossa se sieltä sopii just tulemaan. Ei kai tuohon tuhlaannut kun pari tuntia niin se on irti. Mutta toisaalta pukkien varassa tehdessä ne työasennot on melko vittumaisia. Hitto jos edes joskus saisi tuon operaation suorittaa nosturilla....
Takaisin laitossa kyllä tarvii pari kättä lisää jotta saa sen sinne paikoilleen.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.7.2008 17:23

Hienosti kulki tänään Alastarolla. Kyllä kakkikseenkin sopii voima :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.7.2008 18:36

Luulen että pitää satsata katuslikseihin, että jos vaikka sais ne tehot asvalttiin asti, kun nyt tahtoo mennä sutimiseksi.

Sisustaa kasasin, että jos pääsis hakemaan leiman että sais ajaa ihan kadullakin. Kojelauta nukattiin, kuten myös etuovien ja taka"ovien" pahvit. Mittareille leikkautin tollasen rosterilevyn mihin tuli mittarit. Alunperin oli tarkoitus tehä kokonaan uus kojelauta lasikuidusta ja se on jo muottivaiheessakin, mut sitten ei riittänyt enää mielenkiintoa, et täytyy tehä se sit ens talven aikana.

Kuva

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 20.7.2008 19:42

Luulen että pitää satsata katuslikseihin, että jos vaikka sais ne tehot asvalttiin asti, kun nyt tahtoo mennä sutimiseksi


Sehän oli lauantain teema, riftinki:)

Tua noi joku juttu siinä on, jos onkelmaksi asti muka sutii..
Tars oikeen paneutua ja mittailla, miks nää on niin erilaiset?

Tee tolle kytkinpolkimelle jotain:)

Siistihän se on sisältä(kin)!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 20.7.2008 19:47

Ihan hyvä toi kojelauta on tuollaisenaan!

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 21.7.2008 8:23

Tee tolle kytkinpolkimelle jotain:)


Hyvä se on vaikka vähän kenottaa... :)
Ja tuuninki-polkimiahan toi huutais, et sopii ton mun tuuninki-vaihdekepin nupin kanssa yhteen, et sellaset varmaan tarttis ruuvata paikalleen.

Ihan hyvä toi kojelauta on tuollaisenaan!


Muuten joo, mut se vähän häiritsee kun kummatkin reunat on auki kun leikkasin sieltä 20cm pätkät pois ja nyt sieltä näkyy johdot ja muut. Ja noi reunimmaiset pikkumittarit on niin sivussa ettei niitä näe kunnolla.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.7.2008 11:36

Son sitä ainaista tuotekehitystä :)

Et sit tehnyt kojelaudan päihin sellasia peitejuttuja mistä juteltiin?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 21.7.2008 15:27

Ei ollu motivaatiota edes siihen. Ei kesälomalla näköjään jaksa tehdä mitään...
Lehtilälle kiitokset kojetaulusta!

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.7.2008 21:42

Kiitos kiitos..
No joko on edes kilvissä virtaa että uskaltaa ajella?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.7.2008 10:12

Muutamia pikkuviilauksia pitää vielä tehä ennenku sinne uskaltaa mennä yrittämään, mut tällä viikolla ois tarkoitus.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 23.7.2008 14:21

Ai herranen aika, kyllä se on sitten hieno. Kivasti vauhdittaa omaakin projektia, kun näitä tämmösiä lueskelee.

Oletko konsultoinut katsastuskonttorin mahapaineista inssiä noiden iskarin tolppien osalta?
Ja missä teetit tuon nukkaamisen? Valkealassa on ainakin yksi firma, käytitkö siellä? Ja toteutitko ton penkkien kiinnityksen niiden alkuperäisten penkin jalkojen varaan, jotta etäisyyssäätö pelaa?

...tää on tätä, kun juniorit kasvaa kyselyikään. Eka kysellään ja sit uhmataan... lopuks vaan todetaan, ettei ne omat rahkeet riittäneetkään rakentamaan tämmösiä isojen poikien leluja. :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.7.2008 15:30

Oletko konsultoinut katsastuskonttorin mahapaineista inssiä noiden iskarin tolppien osalta?
Ja missä teetit tuon nukkaamisen? Valkealassa on ainakin yksi firma, käytitkö siellä? Ja toteutitko ton penkkien kiinnityksen niiden alkuperäisten penkin jalkojen varaan, jotta etäisyyssäätö pelaa?

...tää on tätä, kun juniorit kasvaa kyselyikään. Eka kysellään ja sit uhmataan... lopuks vaan todetaan, ettei ne omat rahkeet riittäneetkään rakentamaan tämmösiä isojen poikien leluja. :)


Nukkaus tuli kaverin kautta. Jossain Turun seudulla se tehtiin, ei tietoa missä firmassa.
Penkit on kiinteästi kiinni raudoissa jotka hitsasin alkuperäisiin rautoihin, eli ei ole etäisýyssäätöä.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 23.7.2008 16:43

JJ flock tech ja Jari Järvinen

Homma toimii, työnjälki loistavaa ja järkevään hintaan..

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 24.7.2008 4:49

Muutamia pikkuviilauksia pitää vielä tehä ennenku sinne uskaltaa mennä yrittämään, mut tällä viikolla ois tarkoitus


Joko kävit? Kiposta tehty havainto yleisellä väylällä..;D

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.7.2008 15:25

Mikään ei näköjään jää huomaamatta. =)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 24.7.2008 18:06

Saikos kuskin penkki olla kiinteenä konttorin mukaan?
Itse oisin muistanut että pitää olla liikkuva eteen/taakse.
Täytyy varmaa mennä tutkimaan aken sivuja =)

Onko tämä laitos tulossa ouluun syyskuussa?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.7.2008 19:29

No eihän nyt Suomessa mikään laillista ole :)
Mutta ei se sitä tarkoita ettei niin voisi silti tehdä....

Tyre_87
-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.7.2008 18:01

ViestiKirjoittaja Tyre_87 » 4.8.2008 7:49

On se helppoa kun osaa.. =/

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 19.8.2008 17:45

Eli laitos on jo kilvissä? Onko ollu mitään tekniikkamurheita?
Kyllä mahtava laitos ;)
Ja IMO ne mersun vanteet oli paremmat 8)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.8.2008 18:39

Onko ollu mitään tekniikkamurheita?


On tossa kaikkea pientä ollu, eikä sen takia vielä ole "ehtiny" katastukseen, mut jos nyt vielä ennen talvea ehtis, niin sais runkonumeron siirrettyä ennen talviteloille laittoa.

Yhessä vaiheessa ei käynyt kunnolla ahdoilla ja vikana oli kun yhdestä tulpanjohdosta oli kuori menny rikki. Ja nyt viikonloppuna Kemorassa pakosarja meni vähän särki ja ajot loppu muutaman kierroksen jälkeen. Muutenkaan ei käyny ihan kunnolla tuolla Kemorassa vaan aina kolmen/neljän kierroksen jälkeen alkoi pätkimään ja paukutti putkessa. Ilmeisesti sytkäpuolella on vieläkin jotain häikkää, et täytyy tutkia sitä kunhan saa ton pakosarjan kuntoon.

KuvaKuva


Onko tämä laitos tulossa ouluun syyskuussa?


Ei tää vielä ole oikein siinä kunnossa et sitä kehtais mihinkään näytille viedä.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 20.8.2008 10:20

Nyt vaan lisää tukea pakosarjan ja moottorin välille. Sit kannattaa toi pakoputken alkuosa myös tukea hyvin.

Ja hitsauksessa käyttää apuna lämpöä ja hitsauksen jälkeen lämmön pitäisi tasaantua hitaasti. Apuna esim uuni tahi villalla täytetty laatikko tms.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 11.12.2008 20:19

Joko on projekti kuollut ja kuopattu? Vai rakenteletko sä jotain huippusalaista? Päivitä nyt ihmeessä! :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.12.2008 22:24

Kai sille jotain pientä on tarkoitus tehdä talven aikana. Tarkoitus on kuitenkin pitää muutokset pieninä et auto ois heti keväällä ajossa. Tänä kesänä tuli tuplattua edellisen kesän ajot et 500km kertyi mittariiin.

Tällä hetkellä auto on taas purettuna, saa kattoa mitä sille keksii.

Kuva

TT:n vanteet vaihtuu tollaisiin Porssen 16" vanteisiin. Noi on aika hirveessä kunnossa et ne pitäis kunnostaa.

Kuva

HarriJ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 9.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja HarriJ » 12.12.2008 18:21

Kuvista päätellen ihan joku perushuolto menossa.. öljyt,suodattimet yms. yms. :D

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 18.12.2008 12:33

Täähän näyttää ihan perus talvihuollolta. On se mukavaa kun on näitä leluja niin ei puutu kättenvoiteita.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 18.12.2008 12:38

Tuleeko tähän nyt ne isolasiovet ja isot puskurit? :) Tämä on kyllä kaikinpuolin hieno vekotin !

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.12.2008 12:20

Täähän näyttää ihan perus talvihuollolta. On se mukavaa kun on näitä leluja niin ei puutu kättenvoiteita.


Juu ei näille luottopeleille paljon muuta tarvi tehä ku laittaa bensaa tankkiin.

Tarkoitus olis vielä selvitä noilla samoilla ovilla ja puskureilla.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.2.2009 8:32

Tuli noi vanteet puhallettua, hiottua ja maalattua. Vanteisiin tuli huudettua adapterit ebaysta. Eteen 25mm ja taakse 20mm.

Kuva

Tein tollaset välipalat jotka tuli takanavan ja taka-akselin väliin. Leveyttä 30mm ja noilla saa renkaan vähän lähemmäs lokarin reunaa, kun se jäi pelkästään noilla vanneadaptereilla turhan sisälle. Takajarrusatulat puhalsin ja maalasin ku se oli jääny aikasemmin tekemättä. Vanhat palat ja levyt sai vielä kelvata kun ei niillä oo vielä paljoa ajettu.

KuvaKuvaKuvaKuva


Pakoputken halusin takahelmasta ulos, kun se viime kesänä tuli kyljestä. 3" putkea ei tuolta taka-akselin yli saa kovin helpolla niin piti tehä tollanen ovaali ylitysosa. Putken pinta-ala pitäis suunnilleen pysyä kokoajan samana.

KuvaKuvaKuva

Taka-akseli ja tukivarsien nivellaakerit tuli tarkistettua ja rasvattua. Niissä ei ainakaan tuntunu eikä silmämääräisesti näkyny suurempia kulumia. No eipä niillä nyt oo ajettukaan ku 500km. Et nyt sais alkaa lyömään osia kiinni, että jos tämä olis vaikka tänä vuonna jo heti keväällä ajossa. Ja sisustalle tarttis varmaan kans vielä tehä jotain.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 12.2.2009 0:29

Tossa kun noi välipalat teit niin laskelmoitko samalla taka-akselilta sen aurauksen pienemmälle tai muuten kulmia "paremmiksi"?
Jos tänään sen purkin sais hitsattua ni pääset kiillottamaan sitä, vai pitääkö mun?
Entä ne muut, mittojamittoja?

Ei o juur toi oma prokkis edenny, kaikki on täysin leviänä tai muuten auki (persettä myöden)..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.2.2009 8:27

Ei kai auraus siitä mihinkään muutu jos tasapaksut välipalat laittaa? Kulmahan pysyy samana.

Ei o juur toi oma prokkis edenny, kaikki on täysin leviänä tai muuten auki (persettä myöden)..

word.. Vaikka enää kolme asiaa puuttuu omasta autosta ni olis valmis.. (inspiraatio, raha ja aika)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 12.2.2009 13:45

Tossa kun noi välipalat teit niin laskelmoitko samalla taka-akselilta sen aurauksen pienemmälle tai muuten kulmia "paremmiksi"?
Jos tänään sen purkin sais hitsattua ni pääset kiillottamaan sitä, vai pitääkö mun?


Noi on ihan suorat, mut helpollahan ne pyöränkulmat sais noilla säädettyä kohdilleen kun koneistaa tekis pinnat vinoiks. Täytyy keväällä tulla tarkistuttamaan että mitä ne kulmat siellä takapäässä oikeen on ja koneistaa noista sitten pienet siivut pois.
Juu kyllä siitä pöntöstä tulee mattamusta jos sen mulle antaa kiillotettavaks. =)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 12.2.2009 22:34

Ei kai auraus siitä mihinkään muutu jos tasapaksut välipalat laittaa? Kulmahan pysyy samana.

Ai jaa, joo ei vai?

Omasta puuttuu enää kahta asiaa, rahaa ja aikaa:(
Ei tota enää tehdä inspiraatiolla eikä motivaatiolla, kutsumus tai elämäntapa:)

Juu kyllä siitä pöntöstä tulee mattamusta jos sen mulle antaa kiillotettavaks.

Hyvin sä vedät:)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 21.2.2009 12:38

Alkais toi auton takaosan sisusta olla melkein kunnossa. Tuli sitten pilattua auto kunnolla ja revittyä viimeisetkin racen rippeet pois ja verhoiltua koko sisusta.
Alkoi viime kesän korvatulpat päässä ajelu riittää ja piti saada äänieristystä. Etupäähän tuli pikimattoa ja orkkis lattiamatto. Takalattian tasoitin levyillä. Vielä pitäis tehä yks levy joka peittää ton peräseinän. Ja sitte kojelaudalle tarttis varmaan keksiä jotain...

KuvaKuvaKuvaKuva

Hammastangon kuori oli haljennut, niin hommasin uuden käytetyn tilalle. Se sai puhallus ja maalauskäsittelyn. Sitte tuli myös hankittua mk3 VR6:n vakaaja, kun viime kesä meni kokonaan ilman vakaajaa. Toivottavasti autosta ei nyt tuu kovin puskevaa, kun viime kesänä auto tuntui mukavan yliohjaavalta. Pakoputki on myös nyt paikallaan.

KuvaKuva

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 21.2.2009 17:50

on kyllä siistiä jälke..:)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.2.2009 23:26

Ei se sun Golfis mun mielestä niin hirveän äänekäs ollut mutta vartin koeajon perusteella ei ehkä voi vielä puhua :)

Pitää tulla tässä jonain päivänä vihdoinkin ihmettelemään aikaansaannoksiasi.. Jos vakka se syyläri tarttuis mukaan samalla. :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.4.2009 17:36

Konehuone alkaa täyttymään.

Konetta en ees avannu, et ainoastaan vaihdoin hihnat ja nesteet. Pakosarja vaihtu toiseen, mut muuten osat pysy samoina mitä viime kesänä. Pakosarjan pinnoitin Black Satinilla.

Kuva

Konehuoneen maalasin mustaks ja tulipeltiin tuli alumiinista lämpölevy.

Kuva

Coolerin vesisäiliö tuli konehuoneeseen ja sille tuli parempi pumppu kun viimeksi oli pöntön sisällä pilssipumppu. Pumpulle ja coolerille tuli kannakkeet alumiinista. Syyläri vaihtu toiseen ja nyt pääsi sitte paisuntasäiliöstä eroon. Syylärin päälle tuli tollanen alumiinilevy johon kiinnitin ohjaustehostinnestesäiliön ja huohotinpöntön.
Ahtimelle tein myös paremman tuen.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Muutamia pikkujuttuja vielä puuttuu, mut pian saa yrittää lähteekö toi vielä käyntiin.

Kuva Kuva Kuva Kuva

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 10.4.2009 19:02

Erittäin hienoa jälkeä ! Onko tuollainen vedellä jäähdytetty cooleri parempi/tehokkaampa kuin perinteinen ?
Viimeksi muokannut Uhtuan Parooni, 11.4.2009 8:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 10.4.2009 21:55

Kertokaas nyt hönölle, että mikä idea tuossa chargecoolerissa(?) on. Stripillähän sä voit lyödä vesisäiliön täyteen jääkuutioita tms. ja sillä tavoin jäähdyttää ilmaa, mutta mitäs tapahtuu sitten kun ajetaan normaalia pimppirallia lippalakki takaraivolla?

Vesi lämpenee eikä enää jäähdytä sitä ilmaa samalla tavalla. Ilmeisesti tässäkin tuotoksessa on vedelle oma lauhdutin, joten vesi jäähtyy jonkin verran sitä kautta. Eli esim pitkää matkaa / pimppirallia ajaessa se hyöty on sama kuin normaalilla ilmajäähdytteisellä kennolla varustetulla autolla.

Nyt tarvitaan vinkkejä - miksi tämä on parempi?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.4.2009 0:48

Suurin syy itsellä oli se että halusin coolerin piiloon ja pikkupuskurin taakse ei kunnolla olisi saanut mahtumaan riittävän isoa ilma-ilma kennoa.

On tässä myös varmasti pienemmät virtaushäviöt, koska kennon leveys ei ole kuin n. 10cm. Ahtoputket ovat myös tosi lyhyet verrattuna siihen jos ne olisi pitäny kierrättää keulan kautta. Ja onhan vedellä paljon parempi lämmönjohtavuus mitä ilmalla.

Viime kesänä ei ollut vesisäiliössä mittaria niin en tiedä minkä lämpöiseksi vesi silloin tuli. Imulämmöt oli dynossa n. 50-astetta. Silloin oli tuo huonompi pumppu, että jos niitä nyt saisi siitä alemmas. Keulalla on oma jäähdytyskenno tuolle vedelle.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 11.4.2009 9:37

Morosen, kerros Teemu kuinka paljon tulee maksamaan tuo vesicooleri-systeemi? Onko se ostettu kittinä vai ite väsätty? Olis vaan hieno systeemi meikänkin paskarotteloon...

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 11.4.2009 10:23

Todella hieno!

Vähän googletin tuossa niin löysin muutaman kitin...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.4.2009 10:33

Toi kenno oli ebaysta. En nyt enää tarkkaan muista mitä maksoi, mut oiskohan ollu joku 2-300.
Tossa esim. yks aika halpa. Rahdit on kyl tosi kalliit tossa.

ebay

Sitte toi pumppu on biltemasta. Se on tollanen siipipyöräpumppu ja maksoi reilu satasen. Letkut tehtiin Hi-flexissä. Sitte tarvii vielä vesisäiliön ja jonkun kennon.

Et kai siihen joku reilu 500€ saa upotettua.

mattipuh
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.4.2005 21:48

ViestiKirjoittaja mattipuh » 17.4.2009 11:40

Hieno projekti!

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 17.4.2009 12:03

ei voi mitään muuta ku nostaa hattua:) tsemppiä loppuun asti =)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.4.2009 7:50

Nyt ois Golffi taas otettu liikenteeseen. Ensimmäiset ajot tuli eilen tehtyä ja ihan hyvin se tuntu toimivan. Viikon päästä pääsee sitten Botniaringille testaamaan et miten toimii.

KuvaKuvaKuvaKuva

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 24.4.2009 9:30

Keuliiko tuo hieman vai onko alusta niin epätasainen? Muuten kyllä pirun hieno projekti ja todella hienolla viimeistelyllä. Varsinkin tuo konehuone nosti hymyn suupieliin :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.4.2009 10:07

Juu kyl se vähän. Täytyy nostaa perää, kun ei keulassa oikein oo varaa pudottaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 24.4.2009 10:43

Aina se vähän on keulinu.

todella hienolla viimeistelyllä. Varsinkin tuo konehuone nosti hymyn suupieliin :)


Äläs nyt, Teemu on aika herkkä ton mattamustan kanssa:)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.4.2009 1:22

Äläs ny, sormet verillä olen alumiiniä kiillottanu. =)

Nyt on muutama kymmenen kilometriä autolla takana ja paremmin tuntuu toimivan mitä viime kesänä. Viime kesän sytkäongelmat tais johtua halpamallin tulpanjohdoista ja nyt on alkuperäiset tilalla.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 26.4.2009 4:38

Tuollaiset keulimiset on tämän kanssa täysin irrelevantteja asioita. :)

Kyllä se keulii joka tapauksessa ihan tarpeeksi kun vähän nilkkaa suoristaa..

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 26.4.2009 10:42

No kyllä tuo keuliminen mun mielestä pistää pikkaisen silmään. Muuten erittäin hieno auto, niin tuollainen selvästi näkyvä keuliminen (ainakin kuvien perusteella) pilaa mun mielestä ulkonäköä. Kuitenkin erittäin näyttävä projekti ja kovaa työtä nähty, joten pisteet siitä Teemulle.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.7.2009 14:24

Kuva

Pieniä vaihteistomurheita taas tänäkin kesänä...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.7.2009 20:04

Kahta en vaihda
ilman kytkintä ja neloseltä ykköselle.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 2.9.2009 17:08

Morosen Teemu,
Kertoisitko golfin lootan varaosanumeron, niin ehkä selviäisi että tarttet vain kolmea vaihdetta päästäksesi varttimailin loppuun kiihdytyksessä. Itellä kun myös 02A loota Corradosta ja vielä nelosella pitää vinguttaa tovin ennenkuin vartti on repäisty. Siitähän oli mutinaa Kiikalassa ;)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 3.9.2009 12:00

Rajoitin 8krpm?

Mulla olis sulle se toinen kone, mitä sopis kierrättää vähän enemmän ja ylipaineella..

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.9.2009 16:16

Kertoisitko golfin lootan varaosanumeron, niin ehkä selviäisi että tarttet vain kolmea vaihdetta päästäksesi varttimailin loppuun kiihdytyksessä. Itellä kun myös 02A loota Corradosta ja vielä nelosella pitää vinguttaa tovin ennenkuin vartti on repäisty. Siitähän oli mutinaa Kiikalassa ;)


Kyllä itsekin neloselle joudun vaihtamaan. Kolmonen riittää tossa muistaakseni johonkin 160kmh tienoille (7800rpm). Mut katon tuon osanumeron.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.9.2009 7:53

Kertoisitko golfin lootan varaosanumeron


2ATA26010

Eikös nuo ATA-laatikot mahda olla G60:sta.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

hukkaportti

ViestiKirjoittaja gryger » 4.9.2009 8:13

Katselin tuota sinun pakosarjaa ja portin lähtöä.Toimiiko portti hyvin vaikka näyttäisi olevan lähes 90 asteen mutka ? Itsellä sama operaatio menossa ja tilaa 50% vähemmän käytössä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.9.2009 8:27

ATA-laatikkoa näyttäis olleen käytössä Corradossa 1/89 - 7/90

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.9.2009 9:36

Toimiiko portti hyvin vaikka näyttäisi olevan lähes 90 asteen mutka ?


En ainakaan mitään ongelmia oo huomannu sen toiminnassa.

Tuli muuten käytyä Golfin kanssa vaa'alla . 1050kg ilman kuskia ja tankki arviolta puolillaan. Alle tonniin ois kiva päästä, niin täytyy talvella vaihtaa viime talvena laitettuja äänieristyksiä kevyempiin ja miettiä jos jotain muita paikkoja löytyy mistä sais nipistettyä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.1.2010 8:26

Päivitetäämpä tätäkin tälle vuosikymmenelle.
Tuli vaihdettua vaihdekeppi tollaseen VWMS-kopioon. Noi kepin osat tuli valmiina ja ton telineen levyt leikkautin. Sen verran muutosta piti tehä tohon keppiin, et vaihdoin liikkuvien osien tilalle laakerit, ku noilla mukana tulleilla "liukulaakereilla" keppi oli melko väljä. Vanhan alumiininupin tilalle sorvasin tollasen muovisen.

Yleensä noissa kulkee kummatkin vaijerit sisätiloissa, mut laitoin ton sivuliikkeen auton alle, niin sai siistimmän näköisen tosta.

KuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuva

Kaikki sähköt vedin myös tästä uusiksi toistamiseen ja siirsin sulakkeet, ym taakse niin niihin pääsee helpommin käsiksi. Täytyy laittaa kuvia niistä kunhan saa ne siistittyä.
Jarrut tuli myös päivitettyä pienempiin, et saa 15" vanteen, mut niiltä puuttuu vielä kannake tekemättä.

Kuva

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 26.1.2010 9:11

Oho, ompas siistin näkönen. Onko parempi?

Myy mulle se sun vanha :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.1.2010 9:31

Oho, ompas siistin näkönen. Onko parempi?

Myy mulle se sun vanha :)


No on toi liikkeiltään ainakin aika jämäkkä ku ei oo klappia yhtään. Vanha keppi oli sen verran kulahtanu et siin oli väljyyttä aika paljon.
Toi vanhan kepin teline meni jo kiertoon.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.1.2010 19:12

Kappas, enpä olekaan huomannut että Teemu laittanut lootasta infoa ja Lehtilä jatkanut. Omassani on sitten 2 AYN 01110 merkinnät stanssattu. Mistäs sais noista ATA vs AYN välityssuhteista tietoa?

Jos ei nyt ihan offtopikiksi mene, niin tarkoittaako VWMS VolksWagen MotorSport? Onko vaihto ylös/alas ainoastaan eteen/taakse vai meneekö normihämmennyksellä? Mitäs rattaat tykkää jos kepistä tulee infoa pirun nopeasti? Tahtoo myös tollaisen! :D

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 26.1.2010 20:25


Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.1.2010 6:59

Jos ei nyt ihan offtopikiksi mene, niin tarkoittaako VWMS VolksWagen MotorSport?


Joo toi on kopio VW-motorsportin kepistä, jota on käytetty mk3 kit carissa. Tossa .pdf:ssä (8.5MB) sivulla 169 on kuva siitä kepistä.

http://www.vwmotorsport.com/vwcat/files ... atalog.pdf

Onko vaihto ylös/alas ainoastaan eteen/taakse vai meneekö normihämmennyksellä? Mitäs rattaat tykkää jos kepistä tulee infoa pirun nopeasti? Tahtoo myös tollaisen! :D


Ihan normaalisti toimii toi keppi. Ainut vaan että pakille täytyy vetää toi nuppi taakse. Ja oon laittanu ton sivuliikkeen rajoituksen myös niin että vitonenkaan ei mene päälle ilman nupista vetämistä, niin saa laittaa vaihteet päälle niin että voi työntää keppiä aina vastetta vasten, ni ei tuu vaihdemissejä.
Ja noi vaihdevälit on itseasiassa vähän pidemmät välit mitä tossa mun edellisessä ite jatkamassa kepissä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.1.2010 9:01

käytetty mk3 kit carissa


jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin tuon kaltaista on käytetty A ryhmäläisessä kolmosgolffissa. Siinä oli suorakytkentä H kaaviolla.

Kitcarissa oli sequential vaihteisto ja keppi ei liikkunut sivusuunnassa täten lainkaan.

Suomen VWMS eli LMS noita menestyksekkäästi käytti myös sport 2000 sarjan kilpureissa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.1.2010 9:26

Kitcarissa oli sequential vaihteisto ja keppi ei liikkunut sivusuunnassa täten lainkaan.


Ok. Se on ilmeisesti sitte toi keppi mikä on tossa sivulla 171.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 27.1.2010 10:11

Mitäs rattaat tykkää jos kepistä tulee infoa pirun nopeasti?


jos sen pykälän saa vaan kokonaan päälle niin ei mitään, muuten tulee kyllä sen verran sormille että tietää. Sitte sen seurauksena sileetä ratasta ja silppua..

Siisti on keppi, joskin taidan ite pitäytyä toistaiseksi vielä vanhassa 02a "mod shifterissä"..

Sitte joskus kun on aikaa nöpöstellä niin tuon vision pohjalta tehä jotain, nopeeta ja tehokasta...

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 27.1.2010 13:53

Meikä myös funtsii että mitähän vakiot synkrot mahtaa noissa tykätä pitemmän päälle niistä "tosi nopeista" vaihdoista. Voisin kuvitella ettei ainakaan hyvää ja voi helposti käydä niin että pykälä ei ehkä olekaan kunnolla pesässä kun kytkin nousee ja toinen poljin painuu.. Kaikki tietää kuinka siinä käy.

Maoon pärjänny aina ihan vakioilla liikeradoilla, yhtään askia ei ole tosin hajonnu kovassakaan käytössä vaikka sata kertaa saanu kuulla "Ei VOI kestää" ;) Tossuuhan vehkeet ei oo ikinä saanu ja joskus on kovaakin kulkenu. :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.1.2010 23:40

No kyllä tuolla kepillä tosi nopeesti saa vaihteen paljon helpommin perille asti kun väljällä orkkiskepukalla. Ja taas väljällä orkkiskepukalla saa runnottua synkat ihan yhtä paskaksi kun tuollakin.

Vaihtotuntuma on tuolla aivan eri luokkaa kuin vakiosoppakauhalla.

Sport 2000:ssa ei aikanaan pitkittäissiirtovaijeri kestänyt kovaa käsittelyä, joten se korvattiin crmo tangolla. Tosin silloin pitää olla varsin jäykät moottorin kannakkeet, jotta vaihde pysyy päällä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.3.2010 14:42

Sain noille satuloille kannakkeet nyt tehtyä. Taino työkaveri ne koneisti, et itelle jäi vaan noitten 3D-mallien teko.

Eka tehtiin kannakkeista protot uretaanista noilla sain soviteltua satuloita ja sitte pienien muutosten jälkeen tehtiin nuo varsinaiset kannakkeet. Materiaali on AW 7075, eli normaali alumiinia kovempaa.
Samalla kertaa alumiiniblockin sisältä löyty myös muutamat holkit ja shifteriin uus runko-osa johon saan kunnon laakeroinnin.

KuvaKuvaKuvaKuva

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.3.2010 15:12

Kunnioitettavaa motivaatiota.
Itellä motivatsuuni edelleen hieman kateissa oman rojektin kanssa.. :/


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa