Vw Bora + MK1 Golf Cabrio GTi + Mk1 Golf GTD

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

Vw Bora + MK1 Golf Cabrio GTi + Mk1 Golf GTD

ViestiKirjoittaja MBT » 2.9.2012 20:48

Mistäköhän sitä alottaisi... Jonkun aikaa olin etsiskellyt itselleni jonkunlaista harrasteautoa. Nettivaraosan puolelta löytyi sitten tämä yksilä. Auto oli oulussa, joten jonkin aikaa emmin auton hakemista, mutta kun hinta saatiin kohdillee, lähdettiin pakun ja trailerin kanssa kohti pohjoista.

Kuva

Vuosimalli on 1974 ja koneena 1.6L voimanpesä. Sisusta vaikutti aluksi aika pahalle, kajarin reijät ovipahveissa ja pitkän seisottamisen takia nahkaiset ovipahvit osittain homeessa, mutta iloinen yllätys paljastui penkeistä. Autossa oli uudesta asti ollut leopardikuosilliset penkin pääliset ja niiden alta paljastui priimat mustat penkit.

Kuva

Muutama ruostepaikka löytyi. Yksi helmasta ja yksi etulokarista. Muuten kovapeltinen ja pohja vaikuttaa täysin kovalta. Eipä autolla ole ajettukkaan kuin alle 100 000km, josta todisteena löytyy viimeisin katsastuslappu ja aken paperi rekisteristä poistosta. Auton historia on tiedossa uudesta asti ja olenkin ensimmäinen omistaja, joka ei kuulu samaan perheeseen aikaisempien omistajien kanssa.

Suunnitelmia on paljon, mm. tekniikka ja voimansiirto olisi tarkoitus päivittää vähän uudempaan, mutta siinä on mutta... Tässähän on edessä jarrulevyt vaihdelaatikon kyljessä, joten tietääkö kukaan mistä vehkeestä saisin sopivat osat, jotta levyt saisi omille paikoilleen?

Uusi väri ulos, ilmajouset. Sisustan verhoilua vaaleaksi pitää miettiä vielä kahdesti, kun paljastui noinkin hyvät penkit.

Kaikki vinkit ja tiedät tämän suhteen on tervetullutta, etenkin tuon voimansiirron ja jarrujen suhteen. Niin ja mikäköhän näissä mahtaa olla pulttijako?
Viimeksi muokannut MBT, 28.3.2015 16:24. Yhteensä muokattu 13 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.9.2012 11:43

Mielenkiintoinen projekti :) Tuliko purkuosia/autoja mukana? Joku vuosi sitten tuli myytyä Ouluun päin pari K70 osiksi johonkin entisöitiprojektiin. Tekniikka on NSU:ta, kaiken joutuu siis soveltaan itse. Volkkarin kans yhteistä taitaa olla vaan kytkinlevy :D Ja pulttijaoksi veikkaan hatusta vedettynä 5x130.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 3.9.2012 15:17

Eli tekniikan joutunee vaihtamaan johonki uudempaan volkkariin :) Varaosia tuli yksi pakettiautollinen ja kaikkia osia en ottanut edes mukaan.

Kuva

Lisää kuvia löyty täältä http://tomvi.kuvat.fi/kuvat/Vw+K70L/

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.9.2012 16:08

Ovet ei ainakaan ole meiltä lähteneistä purkuautoista, on siis toinen tapaus se. Moottorivalintaa vähän haittaa vakiomoottorin matalat tehot, 100hv on tehokkain moottori :/ Joku 1,8 20v kaasarikone vois muuten olla sopiva tuommoseen :D Pirtsakka mielikuva mulle on jääny vakiokoneistakin, vertailukohtana kyllä oli samaan aikaan 99 saabit, että nykyään vois tulla eri mielikuvat...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2012 16:24

Näitä on aina mukava katsoa kun aletaan vanhaa ehostamaan! Jaksa vaan viedä kunnolla loppuun asti niin hyvä tulee :)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 3.9.2012 18:01

Mitään tehovehjettähän tästä ei tulla tekemään, kunhan pystyy tarvittaessa motarilla ajaan ja jonkunsortin ohituskiihtyvyys löytyy. Rekisteriotteeseen ei ole merkitty tehoja, joten saa nähdä miten se vaikuttaa asiaan.

Kyllä tämä kunnialla koitetaan viedä loppuun, kunhan tietäisi mistä autosta saisi noita alustan osia sovitettua tähän. Aiheuttaa harmaita hiuksia noiden jarrujen takia :D

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.9.2012 18:17

Ei se rekisteriotteesta tehojen puuttuminen vaikuta mihinkään, 100hv+20% max :(

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 3.9.2012 19:06

Audi 100s coupessa on muistaakseni jarrulevyt kans vaihdelaatikon kupeessa,kävisköhän siitä myös kone tuohon??

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 3.9.2012 19:16

Ideanahan on siis laittaa sellainen moottori ja voimansiirto, että levyt saadaan siirrettyä nurkkiin ja vaihdelaatikkoon nykyisen 4 pykälän tilalle 5 + pakki tottakai.

Voi olla tuon 100S coupen moottorin löytäminen vielä vaikeampaa, mitä K70:n. Pitää ilmeisesti ostaa Golf tms. ja koittaa siirtää sieltä koko etupyörän ripustus tuohon.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 4.9.2012 21:59

Hieno peli, ei enää joka päivä liikenteessä näe. Korit alkaa olemaan yleensä aika huonoja, ilmeisesti tämä yksilö suht kova?
Ei tuo moottori/vaihteisto paketti niin onneton ole... tuota 1.6 konetta on 75hv ja 90 hv versioina ja sitten isolohko on 1.8 100hv kone, ihan pirteitä koneita niin kuin MJF muisteli. Siinä 1.8 koneessa on kireämpi nokka, sylinterikansi isoilla kanavilla, parempi jäähdyttäjä + flektin siipi yms. Vähän kun puristusta nostaa, tupla kaasarit (imusarja vähän haastava) niin on jo ihan toinen peli.
Tuohon omaan laatikkoon on haasteellista sovitella muuta konetta. Kone on kiinni laatikon päällä ja sitten tuo kone pyörii vielä väärään suuntaan.
Jos konetta on alettava muuttamaan, niin varmaan helpoin ratkaisu on sovitella koko tekniikka paketti jostain pitkittäismoottorisesta, Audi 80, A4, VW Passat yms. ja samasta pelistä koko eturipustus?
Pulttijako tosiaan 5x130, joten Possun vanteet sopii...

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 5.9.2012 18:12

Noniin. Mukava saada tietoa tuosta koneestakin. Koitan saada auton ainakin leimattua nykyisellä tekniikalla, sillä ennen kesän loppumista olisi kiva saada tämä kilpien väliin.

Siihen lopputulokseen tulin itsekkin, että esim. muumikeula passatista moottori, voimansiirto, jarrut ja ripustukset eteen. Raideleveyskin olisi lähes identtinen. Täytyy tarkistaa vielä nuo 80 Audit, unohdin vallan että niissä on pitkittäis kone.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 5.9.2012 18:22

Tästä tulee vielä jotain hottia :)

Sitten sellain pikkuhuomautus, että umpikeulaisessa passatissa on poikittain kone, ei pitkittäin.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 6.9.2012 20:54

Ha, hyvä huomautus. Ostetaan siis 80 Audi, josta naitetaan osat tähän. Kuskinpuolen takarumpu oli jumissa ostettaessa, mutta nyt sekin pyörii.

Ensi viikolla ostamaan motonetistä vähän tulppia ja muuta osaa, jos se saataisiin vaikka käymään ja sitten kokeillaan saada kilvet tähän vehkeeseen.

Edit: Niin ja osaako joku suositella, miten tekonahkaisista ovipahveista sais homeen pois?

eki80
ffp jäsen
Viestit: 97
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 6.9.2012 23:22

Kokeileppa varovasti marseille saippuaa.

Pistäppä viestiä niin pääse paikanpäälle kurkkiin tuota.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.9.2012 0:06

Tekonahkaanhan voi kokeilla melkein mitä vain, kunhan ei pinta sula, vaikkapa: http://www.biovasa.fi/puhdistus-desinfi ... poistoaine

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 7.9.2012 9:30

Erittäin hieno mallivalinta projektiksi! Juurikin siksi, ettei näitä ole juuri kellään. K70:tä tullut katseltua itsekin jo vuosia.

Noista konevaihtoehdoista sen verran, että sopisikos tuonne pituuden puolesta vitonen? Hyväkuntoinen 2.0 pannu ois hyllyssä joutilaana ;)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 7.9.2012 10:55

Kiitos eki, pitää kokeilla. Kyllä se vitonenkin konehuoneeseen varmaan mahtuis, mutten näe mitään hyvää syytä laittaa sitä sinne, kun kevyempikin moottori ajaisi saman asian.

1.8 tai 2.0 kone + laatikko kasikympistä ja siihen G60 kylkeen... ehkä... ehkä joskus tulevaisuudessa 1.4 TFSI tms. aika näyttää mitä sinne tulee.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 16.9.2012 15:13

Noniin nyt on 2 päivää päästy kunnolla pakertamaan tämän parissa. Käyntiin auto saatiin, kun aukastiin pensa pumppu ja saatiin jumiutunut takaisku toimimaan ja tankki korvattiin pullolla. Tankin otin pois, kun oli vuosien saatossa kertyny sen verta roskaa sinne, että lähtö oli tukossa.

Tankki ja koho pitää viikolla pestä ja putsata kunnolla, niin pääsee laittamaan takaisin. Takaanta otin rummut auki, ei nestevuotoja, joten perus huolto ja takaisin kasaan.

Pohjasta löyty kuin löytykin 2 pehmeää kohtaa, Toisesta menee juuri ja juuri sormi läpi ja toinen onkin puolen kämmenen kokoinen. No ei vielä paha. Niin ja peräpäästä tuli oikastua jostain osumasta tullut isompi lommo.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 24.9.2012 19:27

Takaa tosiaan jäi jarrut edelliskerran jäljiltä jarrut auki. Kuskinpuolelta meni takaa jarrusylinteri vaihtoon ja jumiutuneen mutterin takia myös sylinteriin tuleva jarruputki. Sylinteri oli sama kuin kuplassa, joten motonetissä ei tarvinut paljoa köyhtyä siitä. Rummuista hiottiin kantti pois ja nyt ne on ilmausta vailla.

Samalla kun jarruja laitettiin takaa, korjattiin takapään ruosteet. Sisälokarin sisältä löytyi mätää, josta päivä alkoi pienen koputtelun jälkeen konttiin.

Mätä osuus pois

Kuva
Kuva

Uutta peltiä ja kemppiliimaa. Korjattu osuus suojattiin reseptilla: Sinkki, pohjamaali, maali ja alustamassa vielä päälle.

Kuva

Apparinpuolen helmanpäädystä löytyki vähän enemmän mätää, mitä ensin luulin, mutta ei mitään vakavaa. Sama resepti tännekkin.

Kuva
Kuva

Tietääkös kukaan, saako jostain tälläseen vilkunrelettä? 5 napaa näytti olevan. Ebaysta löysin, mutta 20£ rahdeilla en lähde yhtä relettä tilaamaan.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 24.9.2012 20:40

hyvältähän se vaikuttaa, mutta pitäisköhän nuo paikkapalat kuitenkin tehdä vielä kokonaan uusiksi?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 24.9.2012 20:51

Miksi? Apparin puolelta pitää varmaan tehdä pidemmältä matkalta tuo sisälle menevä kantti uusiksi, joten sen muoto tulee valmiiksi vasta sitten.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 25.9.2012 6:18

mustonenj meinasi varmaan, että tähän tyyliin: http://retrorides.proboards.com/index.c ... read=70135

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 25.9.2012 9:58

Tolla sivulla on kyllä uskomattoman paljon hyviä ohjeita omien korjauspalojen valmistukseen!

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 25.9.2012 16:59

Niin eikös tonne alle jääny vielä mätää muhimaan?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 25.9.2012 17:43

Pitääkin koittaa soveltaa noista kuvista mitä tuolla oli, vaikkei löydy varmaan puoliakaan noista työkaluista :D

Ei jäänyt mätää muhimaan, en vain ottanut kuvia alemmista paikoista.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 7.10.2012 14:02

Noniin nyt alkaa olemaan ruosteet korjattu. Etujalkotilasta löyty vähän enemmän haperoa, mitä aluksi näytti, ei kuitenkaan mitään akuuttia.

Kuva

Kuva

Vanhat pois ja samalla kaavalla uutta tilalle mitä aikasemminkin. Valmiista ei tullutkaan näköjään otettua kuvaa. Runkopalkin sisällä oli vähän maata ja märkää, mutta ne sai helposti pois ja kuivattua.

Etulokarista leikkasin happamen osan pois ja kävin töissä tekemässä uuden.

Kuva
Kuva
Kuva

Tankin ja pakoputken sain laitettua takaisin ja epäilyistä huolimatta, tankin uusi lähtö toimii moitteetta, eikä edes vuoda alleen :D

Sitten niihin sähköihin... Vilkut ei toimi, ei edes uudella releellä, bensapinnan anturi ilmeisesti, sillä mittaristossa ei tapahdu mitään muutosta, vaikka kohoa liikuttelee. Tietääkö kukaan tuon ohmi määrää tai miten sen saisi mitattua? Käyköhän jostain toisesta laitteesta anturi tuonne?

veikkojuhani
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.10.2012 19:55

Varaosia Angelissa

ViestiKirjoittaja veikkojuhani » 9.10.2012 20:03

Ihan vaan tiedoksi alan harrastajille, että Angelin kylästä jokunen km pohjoiseen on tien vieressä tuommoinen samanmoinen Volkkari. Ei ihan priimakunnossa, mutta noin pikaisesti katsottuna varmaan kunnostettavissa. Tai sitten ainakin varaosiksi.

Ja Angeli on siis Inarin kunnassa, ihan Norjan rajalla, n. 50 km Karigasniemestä etelään. Ei ehkä ihan sunnuntaiajelun päässä, mutta tiedoksi nyt kuitenkin...

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 11.11.2012 17:45

Tämä on laitettu talvehtimaan, joten keväällä jatkuu. Talven aikana pitää ettiä sopivat porschen vanteet ja mahdollisesti ilmajouset. Museotarkastajalla tosin ajattelin käyttää ihan mielenkiinnosta, kunhan leima ensin irtoaa.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 12.11.2012 9:56

Ilmajouset, possu vanteet ja museotarkastus. Kuulostaa hyvältä samassa lauseessa =) :P

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.11.2012 16:09

Juu no museotarkastajalla käydään ihan mielenkiinnosta, että onko sitä ylipäätään mahdollista saada.

Sen arvion perusteella edetään sitten. Ainahan vanteet ja alustan saa vaihdettua takaisin orkkiksiin, jos haluaa museoida myöhemmin.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 15.11.2012 9:36

Kunhan kiusasin =) Jos kaikki muutokset tehdään autoon niin että museoleimaus myöhemmin on helposti mahdollista niin se on hyvä asia, noitakaan kun ei ihan joka nurkalla enään kasva. Eri asia joku 1302-1303 tusina kupla minkä nyt voi pilkkoa ihan vapaasti koska aihioita riittää =)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 13.5.2013 22:48

Noniin tännekkin taas jotain uutta talven jälkeen.

Toissa vkl kävin K:n kaivamassa tallista esille, käynnistysongelmia oli tiedossa heti alkuun. Orkkis pumppu ei vain jaksa imeä ainetta tarpeeksi tankista (kalvo väsähtänyt?) joten biltemasta sähköpumppu tilalle.

Tankin lähdön tein myös uusiksi, koska vanha hikoili jostain hitsaussaumasta. Eipähän hikoile enään ja nyt pumppu imee aineen tankista. Lähtee myös helpommin käyntiin uudella pumpulla. Rumpuihin vaihdoin uudet jarrukenkien jouset, lukitustapit ja mitä nyt asennussarjassa mukana tulikaan.

Kuva

Talven aikana tankin kohokin alkoi toimimaan jollain tapaa, ainakin mittaristossa palaa valo bensan vähyydestä :D

Vetarin suojakumi pitäisi laittaa paikoilleen, käyttää etujarrut auki ja sen jälkeen auto lähtee uusien sähköjen tekoon. Ennen heinäkuuta olisi tarkoitus saada kilvet, niin lomien aikana kerkee laittamaan muita puutteita ja maalaamaan auton yli.

Jonkinsortin vanteetkin pitäisi etsiä, volkkarin alkuperäisestä esitteestä katsoin, että tähän on tehtaalta saanut fuchs tyylisiä peltivanteita, joten ehkä sellaiset jos löytyy. Jonkinlaista madallustakin kaipaisi.

Pikkuhiljaa ja täytyisi muistaa ottaa kamera taas joku kerta mukaan tallille.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 14.5.2013 8:21

Eikös tossa oo 5x130 pulttijako? Jotkut kaposet porssekiekot alle, niin säilyy se alkuperänen fiilis.

esim nämä

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 14.5.2013 19:41

Luulin itsekkin, että olisi possun jako, mutta volkkaripalstalla tms. oli mainintaa, että ois ihan omansa? Joku viisaampi korjatkoon.

Täytyy saattaa tämä ensin kilpiin ja maalata yli ennen kun alkaa muuta tekemään :D

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 15.5.2013 19:37

Kellään tietoa, että käykö tähän jonkun toisen auton ilmansuodatin? Motonetistä ei saa enään ja olisi kiva sellainenkin olla paikoillaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.5.2013 20:12

Mittaa minkä kokoinen siihen menee ja sitten vaan motonettiin mittaileen?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 6.6.2013 17:44

Tämäkin edistyy hissunkissun. Vetarin suojakumin vaihdoin ja vanteetkin menin tilaamaan :D Niistä lisää kun saapuvat, mutta porschea tulee alle.

Lauantaina koitan saada etusatulat käteen tarkastusmielessä ja ilmattua jarrut.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 16.6.2013 20:57

Taas homma edistyy kohti kilvitystä.

Kiitos appiukon, kaikki sähköt toimivat nytten. Valtaosa taisi olla vain kosketusvikoja ja palaneita polttimoita. Myös käsijarru tuli säädettyä ja herkisteltyä sen osia. Vaijerin voisi tosin uusia.

Vanteet saapui ebaysta viikossa. Kokoa hurjat 5,5x15" et45

Kuva

Noille pitää sitten keksiä jotkin renkaat. Varmaan 165/50-60 R15

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 24.6.2013 19:21

Niinhän siinä kävi, että kilvet tuli :) Katsastus suoritettu kiitettävällä arvosanalla yli 10 seisonnan jälkeen. Nyt aletaan valmistautumaan ylimaalaukseen.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 3.7.2013 22:42

Erittäin sopiva vannevalinta ja muutenkin autokulttuurihistoriallinen pelastus. ;)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 5.7.2013 18:33

Kiitos kiitos :) Mukavaa kun joku joskus kommentoikin jotain. Sulla näyttäis olevan sopivat kumitkin tarjolla noille vanteille ;) Tulee vaan liikaa hintaa lähtee hakeen niitä.

K on nyt työpaikalla ja olen tämän viikon hieronut pohjia siihen. Ensiviikon aikana koitetaan saada pohjamaali pintaan ja siihen sitten väri ennen lomien loppumista.

Kuva

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 13.7.2013 17:18

Dodiin kovan pukertamisen jälkeen K sai eilen perjantaina uuden maalin päälleen ja tänään lauantaina kävin sen kokoamassa. Värinä pysyi alkuperäinen Kasanrot L30B, mutta ensikertalaisena kun maalasin, niin sanomista tuli.

Joissain kohdissa selvästi liian ohut kerros maalia, lommoja joita et huomannut vanhassa pinnassa, pari valumaa ja kiitos huonon ruiskun pari tippaakin siellä täällä. No vesihiontaa ja osittaista uudelleen maalausta tiedossa. Ensikertalaiseksi ja ulkona maalatuksi kuitenki menettelee joten kuten.

Kuva

Ovien alta puuttuu vielä kromi listat ja perästä mallimerkintä, pitää ne askarrella vielä kiinni jossain kohtaa.

Kuva

Etuvilkkuihin unohtui näköjään teipit vielä kiinni. Jos sitä vielä tän vkl aikana tilaisi kumit, niin pääsee vanteitakin sovitteleen alle jossain kohtaa kesää.

http://tomvi.kuvat.fi/kuvat/Vw+K70L/ tuolta löytyy kuvia lisää koko projektista.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 13.7.2013 23:44

Etkö purkanut K:ta yhtään ku maalasit, eli puskurit, valot, maski ja kaikki lasit oli paikoillaan??

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 14.7.2013 1:47

Peilit, valot, takapuskuri, maski, antenni,korissa olevat listat + osa ikkunoiden kromilistoista, pyyhkijät jne oli irti maalauksen aikana. Laseja en uskaltanut alkaa irroittamaan, tiivisteiden löytäminen kun voi olla haasteellista.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 14.7.2013 21:52

hieno projekti. vanteet luulisi passaavan tuohon mitä parhaimmin.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 15.7.2013 11:25

Kiitos kiitos, renkaat tilasin eilen, joten odotellaan niitä loppuviikoksi/ensiviikon alkuun saapuvaksi ja katsellaan sitten kuinka nuo alut sopii alle.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 11.8.2013 17:42

Nyt muutama kuva alustan ja vanteiden kanssa. Ens kaudelle joko isommat samanlaiset vanteet tai sitten isommat kumit, jotta etukaaret saadan enemmän täyteen. Takaa kierteet tapissa, edestä niin ylhäällä kuin saa :D joten taakse hakusessa myös lyhyemmät iskarit tai jos sais pussit talven aikana väsättyä. Talven aikana tarkoitus myös maalata uudestaan, tälläkertaa ammattilaisen toimesta.

Kuva

Kuva

Kuva

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 11.8.2013 18:49

On se hieno, eikä taida paljon näitäkään tulla vastaan?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.8.2013 20:09

Ei se tarvii ku leveyttä vanteisiin ja parempaa istuvuutta. :)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.8.2013 16:38

Juu ei näitä montaa suomessa ole, rekisterissä olevia ilmeisesti alta 10kpl ja ei tuonne kauheasta leveämpi vanne mahdu, taakse ainakaan.

Pussirojuja alettu haalimaan kasaan ja ens kaudelle rengastus muuttuu profiilin osalta 50 -> 60

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 12.8.2013 16:41

näkisin että lähdössä rengastuksen osilta väärään suuntaan: Jos kerta pussirojut tulee niin ehdottomasti vanne 17 ja kumiksi jotai 185/35 suuntaista

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.8.2013 18:59

Se on yksi vaihtoehto, mutta mielestäni näin vanhaan autoon ei vain sovi niin ohkanen kumi. Makuasioita tietysti, mutta samalla säilyy edes pieni ajomukavuus.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.8.2013 19:25

Ei tämmöseen mitään kuminauhoja, vähän isommat kumit nykysille vanteille vaan.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 29.9.2013 21:39

K päätyi tänään talvehtimaan, tosin pitää se herätellä henkiin vielä ennen seuravaa ajokautta ylimaalausta varten. Sitkeä käyntivika häiritsee vieläkin, moottorin lämmetessä alkaa rötäämään ja sammuu. Kondensaattori, puola ja virranjakajan kansi vaihdettu aikasempien hilujen lisäksi. P-suodatin menee vielä vaihtoon, kun näytti olevan vähän roskaa pohjalla.

Ja jottei talvella olisi tylsää, niin ostin "käyttöautoksi" toisen punaisen, 4-ovisen, 1.6l ja rakennellun volkkarin.

Kuva

Niin paljon samaa, mutta loppupeleissä ei mitään yhteistä :D 25v ikäero näkyy.

Kuva
Kuva

Edessä 8,5 ja takana 10" leveet RH ZW4:t, talven aikana jos taikoisi eteen lisää leveyttä ja kaikkea muuta pientä. Kasa paketteja ebaysta jo matkalla.

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 2.10.2013 16:34

Nätti on Borakin, vähän ehkä silmiin pistää noi etupuskurin ilmanottoaukot..

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.10.2013 12:36

Koska K on nukkumassa, niin on ollut aikaa panostaa Boraan, joten homma etenee taas haluamaani suuntaan, eli osia haalittu ja laiteltu paikoilleen.

Ebaysta onnistuin löytämään xenon look umpiot, ovat siis likimain identtiset kopiot oem umpioista ilman mitään anneleita jne turhia härpäkkeitä. Valoteho edellisiin umpioihin verrattuna parani huomattavasti, vaikka nyt normi polttimot ja aikasemmin oli xenonit.

Kuva

Voipi olla, että pitää noihinkin lyhkäsiin xenonit laittaa.

Kuva

Maskiin palasi myöskin krominen merkki uusien umpioiden kanssa ja puskurin ritilät vaihtu originaaleihin. Lokasuojiin myös kirkkaat vilkut, mutta talven aikana pitää kokeilla miltä ne näyttäisi punaisena.

Kuva

Talven aikana pitää vielä vaihtaa/asentaa:
- Takajouset lyhyempiin/jäykempiin
- GLI takavalot
- Orkkis merkki kontin luukkuun (tilattu)
- Eteen leveämmät ulkolipat
- Poikkituki konehuoneeseen (on jo olemassa)
- S3 vakaaja (on jo olemassa)
- Erillissarja eteen
- B-pilarit mustaksi
- Koukku irti

Muita osia joita tullu laitettua on W8 kattovalo ja konepeltiin äänieristysmatto ja kontissa humppaa alpinen 8" aktiivi. Soitinkin vaihtui Pioneeriin.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.1.2014 19:36

Nostellaas tätä hetkellisen tauon jälkeen...

K:lle ei ole kummia tapahtunut, taakse tilasin MK1 golffin coilit ja autoa on alettu purkamaan uudelleen maalaus ajatellen. Helmi- maaliskuun vaihteessa menee ammattilaiselle, väri pysyy samana. Pääsiäisenä tätä voi tulla katselemaan messukeskukseen, ellei jotain radikaalia tapahdu :)

Boralle on tullut tehtyä yhtä sun toista... Katsastuksesta meni läpi hienosti, ei huomautiksia onneksi. Lyhyisiin ja pitkiin tilasin xenon sarjat ebaysta (18€/sarja) mutta lyhkäsiin ne loppupeleissä ainoastaan asentelin, näissä kun jopa xenon hyväksyntä. Lampun pesurit löytyy, mutta auto sen verta vanha, ettei automaattista korkeudensäätöä vielä tarvitse, tältä osin siis laillinen asennus. Xenonit ovat 35w ja 4300K.

Taakse tuli bc:n lyhyemmät/jäykemmät jouset, jos vaikka saisi kesäksi persettä hieman alemmaksi. Mankeliakin täytyy taakse vähän näyttää, niin ei tule vanne niin rumasti kaaresta ulos ja pääsee vähän alemmaksikin.

Taakse tiensä löysi GLI valot ja peruutusvaloihin ledit, näkee taas vähän paremmin siihenkin suuntaan. Keväällä kun auto menee myllytykseen, niin katosta lähtee tuo musta teippi samalla pois. Tulee hieman freesimpi, eikä näytä ihan niin amikselta enään. Samassa yhteydessä täytyy vaihtaa tuo peräkontin merkki kromiseen ja maski varmaankin maalattava takaisin punaiseksi.

Vanteista olikin jo aikaisemmin puhetta, niihin tuli eteen leveämmät kehät ja tulevan kesän setti on 9x18 205/40 eteen ja 10x18 225/40 taakse. Renkaina toimii falkenit joka nurkassa.

Kuva

Näkee tuota keskiön väriä hieman. Hyvin tumma lila, mutta auringossa taittaa reilusti ruskeaan ja melko reippaasti näyttäisi olevan metallihohtoa mukana. Lippoja en aivan peiliksi saanut, liekö sitten laikassa tai rätissä vika jolla noita kiillottelin. Riittänee tälläerää, takavanteiden lippoja pitää vielä käsitellä ennen kesää.

25nm kiristin kehäpultit, eikös se aika sopiva ole? Pultteihin sipasin vielä vähän kierrelukitetta varmuuden vuoksi.

Kuva

Tampereellekkin tuli vihdoin talvi (ilmankin olisi pärjännyt) niin pääsin pesemään auton kunnolla. Muutama kuva loppuun talvilookista. Korkeus siis sama mitä kesälläkin, vanteina 6x14" pellit nastoilla  :lol: 

Kuva

Kuva

Kuva

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 13.1.2014 7:02

Mites ois vaikka orkkis tai muut pölärit noihin pelteihin? Jos siis kyse rahasta ellei tuu parempaa vanteistusta talveksi.
Nuo kun nyt pilaa, miun silmään, kokonaisuuden aika pitkälti. Muutenhan tää on siisti kapistus.
Viimeksi muokannut vwnut, 21.1.2014 5:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 13.1.2014 13:56

Nätti on Bora. MIkä et kesävanteissa?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 13.1.2014 15:40

Pitää katsoa jos jotkin mahdollisimman umpinaiset Vw pölärit löytäis noille.

Kyllähän se kitkojen osto vähän rahasta on kiinni, melko arvokkaita nuo 17"

Vanteiden speksit nykyisellä kokoonpanolla seuraavat:
- Edessä 9x18 et ~53 205/40
-Takana 10x18 et40 225/40

Molemmissa päissä sitten vielä jaonmuutos spaceri välissä, niiden paksuutta en ulkomuistista muista, mutta voin käydä mittaamassa jos Jap3 on tarvetta.

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 15.1.2014 8:08

No ei mua varten tartte erikseen lähtee mittailee. :) Ajattelin vaan kesäks uutta rengastusta omaan kulkineeseen niin tuli mieleen että minkä levyiset rimmit mahtuu vielä pyörii..

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 15.1.2014 15:44

Mainittakoon nyt vielä, että kaaret on vakiot. Kesäksi voisi kyllä takakaaria vähän mankeloida.

tombbis
-
Viestit: 108
Liittynyt: 1.1.2013 21:56

ViestiKirjoittaja tombbis » 19.1.2014 19:26

Mistä oot hommannu noi gli:n takavalot?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 19.1.2014 19:51

Britti ebaystä varmaankin..

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 21.1.2014 16:34

Ebayn ihmemaailman kautta tulivat juu.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 29.3.2014 16:03

Noniin kesäkausi on avattu Tampereella, K:n saa hakea maalarilta Maanantaina, joten vielä kerkesi Boran kanssa nypläämään. (K:n voi nähdä pääsiäisenä Helsingissä)

Kesätassut alle ja vähän maatakohden...

Kuva

Kuva

Takaa kierteet tappiin, piti vaihtaa BC:n jouset, mutteivat sopineet vaikkakin IV Golffista pitivät olla... Edestä olisi kierrettä, mutta säätölautanen ottaa vanteeseen kiinni, jos sitä laskee ja vanteen ulospäin tuominen ei ole vaihtoehto.

Taakse vaihdoin kokopunaiset valot, GLi:n valot myynnissä jos jollain on tarvetta.

Kuva

Kuva

Etu ja takavanne tulee melkein yhtäpaljon kaaresta ulos, mutta taakse pitää antaa hiukan mankelia, ettei vahingossakaan kuormapäällä polta maaleja.

Joku kuitenkin kysyy, niin vanne/rengas kombo on seuraava:

-Edessä 9x18" ET~23 205/40 Falken
-Takana 10x18 ET25 225/40 Falken

Sisustakin meni vaihtoon, sinne tuli mustaa nahkaa, vaikkakin se oli vaihtoehdoista viimeisenä. Löytyy ristiselän säädöt ja lämppärit, kunnoltaan muutenkin lähes priimat.

Kuva

Ryhdiltään vastaavat mitä GTi:n Recarot, mutta ainoat erot on tekstien puute ja se, että Recaroissa pääntuki uppoaa hieman penkkiin. Boraa ei liene koskaan saanut virallisilla Recaroilla?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.3.2014 16:38

Nuo taitaa olla VW:n tekeleet Recaron korvikkeiksi, löytynee GTi:stä -01 eteenpäin.
Vanhemmissa sitten nuo "oikeat Recarot"

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 2.4.2014 18:03

Joo nehän ne.

K tuli maalarilta kotio ja niputtaminen alkanut. Toivotaan, että tämä 2,5 viikkoa riittää kaikkeen :D

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 7.5.2014 23:02

Pääsiäinen oli ja meni hyvän aikaa sitten, K:lla onnistunut reissu american car show:n ja takas ilman ongelmia, kuitenkin siitä autosta puuttui se jokin.

Kotiin päästyä auto myyntiin ja hakuun jotain tehokkaampaa. Ensisijaisesti piti ostaa MK1 Escort, josta olisi sitten laitellut mieleisän, ei vain sopivia tullut vastaan.

Soittamalla tarjottiin sitten MK1 Cabriota, vieläpä lähi kunnassa ja eikun kattomaan. Aikalailla priima kunnossa kuten myyjä puhuikin, joten kaupat lukkoon. K70 ja Golf vaihtoivat omistajia.

Kyseessä siis vm. -78 joka muutama vuosi sitten rakennettu aikalailla kokonaan. Koneena Mk1 GTI:n 1.8L 8v ja muutenkin sen pohjalta on kaikki osat avossa. Sisusta oli verhoiltu uudelleen samassa yhteydessä, sekä katon ulkoverhoilu vaihdettu uuteen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Muttei nyt ihan ilman tekemistä jäädä, niin vähän jotain tulevia juttuja.

- Mittariston polttimoiden uusinta. Mistä polttimot, millaiset ja miten vaihtuu?
- Kojelaudan sisällä yksin ilmanvaihdon putki pitää ääntä töyssyissä
- Alustan vaihto korkeussäädettävään
- Vanteet
- Maskiin krominen merkki?

Noilla pääsee ainakin hyvään alkuun.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.5.2014 17:58

Mittariston valot vaihtuu ihan perinteisesti mittari irroittamalla, polttimoita on siellä kahta eri mallia. Joko marmorilta uudet tai sitten mallien kanssa tarvikeliikkeeseen ja sieltä kattelee suunnilleen sopivat.

Maskin merkki pitää sitten valita sen mukaan mikä maski tuossa on kiinni, niitä on kahta erilaista riippuen kiinnitystavasta. Omasta miljoonalaatikosta voi ehkä löyä sopiva.

Ja mikä alusta tuossa on nyt kiinni?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 8.5.2014 20:58

Ahaa, kiitokset tiedosta :) Pitää alkaa siis perehtymään mittariston irroittamiseen ja ottaa polttimot käteen.

Alustana on nyt Fk:n kiinteä, myyjän mukaan -80mm tiputtava, mutta olisiko kuitenkin joku -60/40 sarja? Täytyisi tunkata auto ylös ja katsoa, että onko siellä jotain säätöjä, kun ainakin takaiskari näyttäisi, että siinä olisi 4 eri pykälää johon korkeutta voisi säätää.

Melko kova töyssissä ja tien pinnan rikot tuntuu, mutta samalla myös erittäin jämäkkä ja siinä mielessä hyvä ajaa. Eteen saa tarjota coileja jos ylimääräisenä sattuu olemaan.

Takakaariin ajattelin hommata myös ne pienet muovisuojat ja jos lisätehoa alkaisi etsimään ensimmäisenä rosterisella pakosarjalla.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.5.2014 21:43

Oiskohan kuitenkin vaan 40/30 madaltava :D Ei taatusti ainakaan 80mm madaltava. Säädettävää vaan kehiin, vannepuolelle hiukan muutoksia ni kyllä tästä oikein näppärän saa.

Millä muuten on nuo penkit verhoiltu? Millä kankaalla?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.5.2014 22:03

Mä voin myydä ronalin urs:it valkoisena tuohon. kerää katseet varmasti.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 8.5.2014 22:06

Juu taakse tosiaan coilit on jo olemassa, eteen tarvitsisi kanssa, mutta melkein pitää ne vanteet saada ensimmäisenä.

Ei niin mitään tietoa, että millaista kangasta tuo on kun en niistä kauheasti tiedä :D

Kellään muuten tietoa, että onko LA 46 (muistaakseni) Science Green Vw:n oma väri, kun en googlella ainakaan mitään löytänyt? Myyjä vain puhui, että volkkarin värikartasta on otettu tuo vihreä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.5.2014 22:58

VW Science Green LA6S, on ihan VW:n oma väri. :)
Löytyy uudemmista Volkkareista, taisi olla 9N Polossa ainakin..

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 9.5.2014 19:44

Tilaat caddyn coilit eteen niin taitaa olla halvin reissu.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 9.5.2014 21:56

Noniin, kiitos vahvistuksesta värille :)

Caddyn iskarit on jo ebayssa valmiina katottuna :D Mitenkä noissa menee akselipainot, että onkohan toi GTi:n 1.8l 8v kone paljonkin painavampi mitä muut?

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 10.5.2014 8:48

Eikait noissa isoja eroja ole.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 13.5.2014 18:51

Noni en sitten kiinnitä asiaan huomiota sen kummemmin.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 30.6.2014 16:22

Nostellaas tätä.

Kummallekkaan ei ole kummia tapahtunut, Borasta läks teippi pois katosta ja se myllytettiin samalla. Hattuhyllyn maalasin mustaksi :D

Kuva
Kuva

Golffiin on alkanut tekemään lisää voimaa mieli, mutta miten?

ADR: 20v kansi pitäisi mennä tuon lohkon päälle ja sitä viilaamalla saisi potkua, mutta osaako kukaan varmistaa, että sopiiko se vai eikö? Pakosarjan vaihto tietysti rosteriseen.

Ideoita/kokemuksia kellään? 16V kansi ei tule kysymykseen, ei tarvitse ehdottaa ja vaparina tulee säilymään.

asanen
-
Viestit: 38
Liittynyt: 5.8.2012 16:02

ViestiKirjoittaja asanen » 5.7.2014 19:00

On Tuo bora kyllä hyvällämaulla rakennettu. Bongattu tänään passionin terassin vierestä tampereella.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 6.7.2014 10:09

No kiitoksia, siinähän se illan/yön aikana seisoi, kun Klubilla olin.

Sen verta on keretty rakentamaankin taas eteenpäin, että apparin puolella on nyt myös iso peili :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 20.10.2014 21:06

Koukku vielä pois ;)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 21.10.2014 15:52

Päivitetäämpäs tätäkin nyt pitkästä aikaa...

Bora on saanut penkkien kaveriksi kasan tummia sisustan osia ja taakse nahkaiset ovipahvit, eteen vielä hakusessa jotta saisi sisustan 1/2 vaiheen valmiiksi. 2/2 varmaan sitten ensi kesänä edessä.

Kuva

Sisustasta siis aikalailla ikkunoista alas kaikki irti, paitsi kojelauta ja vaihtoon. Samalla uusin vaihdekepin ja käsijarrun verhoilut, tuli mustaa nahkaa punaisin ompelein.

Hattuhyllyn verhoilin uudestaa. Edellisen omistajan laittama punainen kangas oli liian vaalea tai haalistunut ja ompeleet miten sattuu. Punaista nahkaa salmiakki tikkauksella tilalle ja paljon parempi 8)

Kuva

Refleksi putki on nyt upotettuna tuohon, kun aikaisemmin se oli samalla tasolla. Kuva vääristää sävyä, aika liki sama auton kanssa.

16" alut hain talvivanteiksi, ei jaksanut katsella enään 14" peltejä.

Pari syksyistä kuvaa borsta vielä tähän loppuun. Ensi kesänä olisi tarkoitus rullata ainakin eri vanteilla, mielellään alempana ja muutama muutos ulkokuoreen tarkoitus tehdä.

Kuva

Kuva

Vanteet siis myynnissä spacereiden kanssa tai ilman, yv:llä voi kysellä jos kiinnostaa.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 21.10.2014 17:11

Kuva

Otin omankäden oikeuden ja laitan tämän tähän. Kaksi marjaa mansikka ja mustikka

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.4.2015 14:29

Jotain eloa tännekkin (niinkuin ketään kiinnostaisi)

Boran alla pyörineet RH:t myin pois nyt kevään kynnyksellä ja jo aikaisin syksyllä/alku talvesta ostin nuo nyt alla olevat vannekset. Ebayn kautta tuli siis BBS RS2 8,5x18" et32 spekseillä, päälle tuli 205/40 gummit. Edessä 15mm spacer ja takana 20mm että sain jaon kohdilleen.

Kuva

Pohjanmaalta tuli lunastettua talteen highline listat ja GLi takapuskurin alaosa. Pääsiäisen pyhinä maalasin ja laittelin kiinni, muuttu ilme kummasti :)

Kuva

Korkeutta säädettiin myös pääsiäisenä, edestä lähti vakaaja pois kokonaan ja kierteet otettiin niin alas kuin sai, samalla takaa lähti säätöpalat pois, joten nykyisellä alustalla ei tuon alemmaksi pääse. Takaa pitää melkeimpä nostaa siksi aikaa, että saa jäykemmät jouset. Akselin siirto täytyy myös suorittaa jossain kohtaa.

Ihan ensimmäisenä auto kaipaa lisää maalia, lakkavikaa on niin konepellissä, peilin kuoressa, etupuskurissa ja lokasuojassakin :( Gli helmat tulee kiinni vasta kuin eteen löydetään ja hankitaan fiksu lippa (jubi)

Kuva

Etupuskurin markerit on nyt viikon seilannut jossain Helsinki - Tampere välillä... pääsiäisen pyhinä tulivat kuitenkin jenkeistä hesaan asti...


Avolle ei ole tapahtunut oikein mitään, leimasin sen ja hommasin taakse orkkis valot. Pakosarja odottelee edelleen vaihtamista.


Golf MK1 GTD

Ei kahta ilman kolmatta... Talvella ostin yhden ykkösen lisää, pitkään haaveena olleen kovakattoisen. 1.6 GTD elikkäs 1.6 TD:n papereilla. Tuli ilman tekniikkaa, sisustasta puuttuu yhtä sun toista, mutta eihän se maksanutkaan kuin 200€ ja sain vieläpä vähän osia mukaan, mm. kromi maskin.

Kuva

Kaunishan se ei ole ja vaatii työtä, mm. komeat rallikaaret kavennetaan orkkis mittoihin. Lattiassa piti olla kuskin puolella kämmenen kokoinen reikä ja apparin puolella 2 peukalon pään kokoista...

Kuva

Todellisuudessa kuskin puolelle meni ton verta uutta peltiä, apparin puolelle riittää ehkä puolet tuosta. Tai eihän siellä reikää ollut luvattua enempää, mutta popniitti paikkoja senkin edesä. Taisi parhaassa kohtaa olla 4 kerrosta peltiä...

Takahelma, ja sivuhelmat on joskus vaihdettu, joten ne on ehjät. Takaluukku pitää korjata, ellei löydy ruosteetonta.

Osia on haalittuna jo levyjarrullinen kakkiksen taka-akseli, eteen isot jarrut ja taakse uudet valot. Tekniikka pysyy dieselinä, joko 1.6 tai 1.9 ja haaveena olisi saada se toimimaan remmillä. Väriksi tulee orkkis keltainen ja sisälle jotain beigeä/rusehtavaa nahkaa.

Tälle ei kuitenkaan ole asetettu mitään aikataulua, valmistuu sitten joskus.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa