Vento ja Golf mkII TD projekteja..

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

Vento ja Golf mkII TD projekteja..

ViestiKirjoittaja tanari » 3.1.2011 1:19

Käyttöpeli Vento.
TDI vm 97 mittarissa 382tkm jakopää tehty 360tkm kohdalla.
Kuva

Tarkoitus olis askarrella tuohon uusi pakosarja + ahdin + downpipe ja putkisto.
Välijäähdytin on jo ostettu, pitäisi vielä askarrella kannakkeet + putket ja letkut.

Autosta on korjattu kaikki ruosteet pois + värjätty tilapäisesti mattamustalla.

Tässä kuvassa jo maalattuna, maski ja puskurit pitää vielä maalata.
Kuva

Nyt on asennettu Jom coilover sarja.

IDEA
-> matalaks ON
->umpinaiset kiiltävät vanteet(vaihtoehtoisesti ameeriikan pinnavanteet)
->valkonen väri + puukylki teippaus ;) ON osittain
->sisus orkkis, siisti + ehjä
->moottoriin isompi puhallin + rosteriputket coolerille + siistit siliconiletkut
->Ehkä jenkki puskurit


Golf mk2 Valkonen 3ovinen 89mallinen 1,6bensa + aut.
Kuva

suunnitelma->

1.6bensakone pois ja diesel tilalle
automaatti lootan remppaus ja vahvistus(joutuu tyytymään manuaaliin varmaan)
coiloverit ja koppi tonttii
uudet alustan osat + vanhat osat puhaltaen ja maalaten.
sisusta on alkuperäinen ja tulee pysymäänkin orkkiksena.

tänään auto tuli talliin, kerkesin jo todeta että joutuu ostamaan muutamia osia
-konepelti (valkoinen ehjä, ostos listalla)
-ovenkahva kuskinpuoli(ostin tarvikkeen motonetistä)
-hattuhylly + reunamuovit(sin. väriset)
-lukuisa määrä uusia osia kaupasta.(ostettu 350e:llä)

Päivittelen viestein jatkossa lisää projektista
Viimeksi muokannut tanari, 24.1.2011 15:50. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 3.1.2011 17:41

valkonen väri + puukylki teippaus ;)

Huh huh no makuasia

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 3.1.2011 21:33

noniin, hieno kiina cooleri ostettu.

samalla funtsasin että nahka pitäis varmaa kans ostaa keulaan, tämähän nyt on ihan viimisiä juttuja sitten maalauksen jälkeen.

onneks tulee toi loppiainen niin pääsee hinkkaa vähän jo pohjia ja ovien välejä putsailee ja mattaamaan.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.1.2011 21:52

Täs selkeesti haetaan jotain tän tyylistä lookkia. :)

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 4.1.2011 22:50

heh, ei ihan noin massiivista puu kuosia, mahdollisesti "puuraita" sellanen 10-15cm korkee, minkä alapuolelle "lista" joku 5cm raitana.

no katsotaan jos viikonloppuna sais ensin vähän valkoista väriä pintaan, loppiaisena rankka hionta tuokio :D

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 7.1.2011 8:10

voishan tänne kuviakin laittaa ..

Nyt on antenninreijät hitsattu kiinni, takalokarinkaaret korjattu, pohjatyöt tehty suureen osaan autosta(ovet + kontinkansi on ongelmakohdat vielä)

lauantaina tulee uutta väriä pintaan, ainakin konepeltiin, kattoon, takakylkiin ja mahdollisesti etulokareihin.

takaluukkua on ihan turha lähtee korjaamaan on niin hapan, mielummin ettii paremman tilalle.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 8.1.2011 23:45

Noniin, nyt on saatu takaluukku uusittua + väri pintaan.

onnistui ihan hyvin markan maalaukseks. Pohjat olis voinu hinkata vähän paremmin, mutta ehkä myöhemmin, helppo suihkia sitten lisää väriä pintaan.

maski vaihtuu, siksi siinä ei ole väriä/sitä ei varottu

kuvat -> http://tanari.kuvat.fi

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 10.1.2011 10:27

meinasin tuossa alkaa puskureita filleröimään + hiomaan tasaisiksi, että pääsee vetää valkosta niskaan, tuntuu että niitä usa puskureita ei löydy, niin tuunataan hiukan näitä värjäämällä korinväriin.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 10.1.2011 11:49

tuntuu että niitä usa puskureita ei löydy

En ihmettele yhtään, sillä eipä noita Usa-Volkkareita kovin montaa Suomessa ole. Oman puskimenkin tilasin Jenkkilästä.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 10.1.2011 13:01

heh, taljalta ihan hyvä pointti, pitää varmaa itsekkin tehdä niin. Mennään nyt alkuun vielä näillä vakioilla. Tänään tuli säädettyä takaluukku kohdalleen, kuvisssa se on hiukan vinossa, eikä istunut.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 10.1.2011 17:20

Mulla olis sulle hyvät kiekot vaikka vissiin jotain umpinaisempia kylläkin havittelit.
kuva
7.5x16 et35 jakoina 4x98 ja 4x100

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.1.2011 18:15

anteeksi tietämättömyyteni mutta miten se jenkki-puskin eroaa eurosta?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.1.2011 18:18

Etupuskurissa ei ole kilvelle syvennystä, sekä takapuskurissa "peränylitys" on pitempi, joka mielestäni on aivan törkeän näköinen. Tuo etupuskuri vielä menettelee, mutta en näkisi etsimisen vaivaa pelkän syvennyksen puuttumisen takia.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.1.2011 18:22

Ja näkyvimpänä erona on äärivalot etupuskurin sivuissa.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Mark-3.jpg

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 10.1.2011 19:09

Mulla olis sulle hyvät kiekot vaikka vissiin jotain umpinaisempia kylläkin havittelit.
kuva
7.5x16 et35 jakoina 4x98 ja 4x100


katsellaan tallilla jokupäivä sopisko noi alle.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 10.1.2011 19:43

Tuossapa suora kuvavertaus jenkkipuskimen ja orkkiksen välillä omasta laitteesta:

Kuva Kuva

P.S. Vahvasti epäilen tuota TDI:tä ennen kuin konepellin sisältö paljastetaan. Taitaa kuitenkin olla alkuperäinen Suomi-auto. =)
(Voinhan olla toki väärässäkin)

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 11.1.2011 10:49

P.S. Vahvasti epäilen tuota TDI:tä ennen kuin konepellin sisältö paljastetaan. Taitaa kuitenkin olla alkuperäinen Suomi-auto. =)
(Voinhan olla toki väärässäkin)


totta, tämä auto on siis td. Itsellänihän oli hiukan alkuun termit hukassa ja luulin että tämä on TDI, mutta esikammioinenhan tämä onkin.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 14.1.2011 11:45

Golffista purettu koko keula pois, eli etuakselisto palkkeineen + moottori ja laatikko.

Konehuoneesta pitäisi purkaa vielä ylimääräiset sähköt pois ja tutkia miten hehkureleet ja johdotukset menee. Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman siististi kaikki.

Automaattilootasta oli tasauspyörästö rikki, muuten vaikutti ihan ehjältä, tosin öljyä oli liian vähän.(voi olla et on levyt palanu)

Nyt pitäisi jostain saada edullisesti samanmoinen moottori kuin ventossa, tai sitten 1.6td.

Coilover alusta ja merkitön maski saapui tänään.

Viikonloppuna olisi tarkoitus kipata kori kyljelleen ja raapia pohja puhtaaksi ja vahvike hitsata muutamia paikkoja tulevan kesän koitoksia varten.

Lerha
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.10.2003 11:10

ViestiKirjoittaja Lerha » 14.1.2011 22:22

Kuulostaa hyvälle :) Sori roskista ja KALJOISTA... Mut loppu itellä inspiraatio ja silleen mut onnee uudelle autolle :)

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 18.1.2011 12:15

Noin, nyt on ventossa coilover setti alla. täytyy sanoa että yllättävän hyvä noin halvaksi.

Golffista hitsattu runkopalkinpäälle eteen 10cmx8cm lappu + lokarin ja runkopalkin väliin pieni lappu, pitäis vielä hioa saumat matalaks ja siistiä, niin pääsis loppu konehuoneen kimppuun. Kemppailin vähän vahvistushitsejä myös apurungon kiinnityskohtiin.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 23.1.2011 21:14

nonii, pari kuvaa projektin edetes.

nyt se tippu
taidekuva
rapeaa kuin näkkäri
hitsattu ja koriliimat
Kuva

nyt on kiva lähtee tekemään.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 24.1.2011 13:55

Noniin, nyt on golffiin tilattu uudet osat
-jarrulevyt 12mm jäähdytetyt 239mm
-jarrupalat
-satulat
-alapallot
-raidetangonpäät
-pyörän-navat
-laakerit
-hammastangon kaikki kumit

Näitä pitäisi asennella hiekkapuhallettuihin ja maalattuihin tukivarsiin.
Tukivarsiin muuten tuli pom tangosta sorvatut puslat rosteriholkein ;)

kohta saa tämän kotteron taas takasin pyörilleen.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 25.1.2011 23:50

heh, ei menny taas ihan ku elokuvissa.

laitoin maalattuihin tukivarsiin kiinni 18mm pallonivelet.
prässäsin eka kuskinpuolen vanhan pyöränlaakerin pois olkavarresta, sitten prässäsin apukuskinpuolen laakeria ja huomasin että sehän on ihan erikokonen :D ei perkele, joku laittanu vanhemman mallin olkavarren kuskinpuolelle, ei se pallokaan käy nyt.

Pitänee jostain ostaa kuskinpuolelle 88 uudemman golffin olkavarsi.

Kuitenkin sain nyt edes apukuskinpuolen kokoon.
Uusia osia tuli laakeri+napa+alapallo+coilovertolppa.
tukivarren puslat jää vakioiksi nyt alkuun, uusin ne joskus kesänmittaan.

samalla tallilla ollessani pulttasin kiinni vaihteistopalkin + syylärinkiinnitysraudan.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 30.1.2011 8:28

Ja taas hiukan eteenpäin.

Hioin etupyöräkotelot ja maalasin ne ruosteen-estovärillä, tämän jälkeen suihkutin kiveniskumassan ja maalasin valkoisiksi. Mietin että jaksaiskohan käydä koko pohjan läpi samalla metodilla...

Moottoreita on nyt jo 2kpl tallilla, eli siis 1.6td kiukaita. toinen on ilmeisesti joku vanhempi, koska kannessa on hiukan erillaiset vesi kanavat kuin 89passatin koneen kannessa.

Samalla tuli hommattua uusi sachs kytkinpaketti 200mm saa nähä kauan kestää ennenkun luisto alkaa :D

Nyt tallissa on myös manuaalivaihteisen polkimet ja jarrutehostin, mikä ei ole läpiasti ruostunut.



meinasin nyt tässä tälläviikolla hiukan kuviakin räpsiä ihan teidän iloksi,

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 3.2.2011 23:18

Tuli sitten purettua se passatin moottori(ra).. oli männät ruostunut sylintereihin + ylemmät männänrenkaat jokapytyn männissä jumissa.
Kuva

lohko tuli jo putsattua ja maalattua, jonka jälkeen aloin tutkia paremmin sylintereitä. Sylinterin seinämissä on lähes 0.5mm syvät "kraaterit" Hoonauksenkin jälkeen seiniin jäi pahat jäljet.
Kuva
jäljistä en saanut kuvaa.

tästä koneesta nyt sai kuitenkin hyvän kannen, jossa on pienet alkavat halkeamat vain venttiilien välissä.

Kuva

ei uskalla riskeeraa, joten toinen moottori hyllystä pukkiin!
tämä näytti jo lähes uudelta! ei olaketta, ei jälkiä ruostumisista, STD kokoinen. lohko koodi 1v(eka virhe?) :D Ei nyt tullut sitten tästä uudesta otettua kuvaa, pitänee huomena kunnostautua.

huomenna teijoon pesuun tuo purettu 1v lohko, jonka jälkeen alkaa armoton niputus uusilla laakereilla ja männänrenkailla!

vielä parikuvaa uudesta tarvike etupuskurista ja hiukan muustakin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


http://tanari.kuvat.fi/kuvat/golf/ löytyy kaikki kuvat isompina.Kuva

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 6.2.2011 22:12

JES JES JES JES

nyt on auto taas pyörillään ja jarruputkia vähän vedelty + tehostin ja pääsylkkä laitettu paikalleen. Vaihdoin myös kytkinpolkimellisen poljinasetelman paikalleen.

samalla kerralla tuli hitsattua kuskinpuolelta takalokarinkaaren + takakyljen listanreijät umpeen, vielä pitäis kemppailla ovesta + lokareista.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 7.2.2011 23:42

Tänään sain v1 lohkon koneistamolta. Sylinterit hoonattiin + kansioikaistiin. Samalla sain uudet männänrenkaat. Tämä lysti kustansi 245e..

Lohko nysvättynä
Tuli illalla vielä vähän pensselöityä tuttua vihreetä moottorinkylkeen.

Kannesta tuli hyvinkin puhdas, niin tasopinnalta, kuin kanavienpuoleltakin.
ihan muuten vertailunvuoksi kuva ennen koneistusta tasopinnasta.

Samalla aloittelin hiukan listojenreikien hitsausprojektia. Tuli hiukan hakattua reikien ympäriltä sisäänpäin, tämän jälkeen hitsaus ei noussut niin korkealle, ettei olisi selvinnyt hiomakoneella + tinalla.

säiliöt kävi pesukoneessa, jokapaikka on saanut vähän väriä. Näyttää ihan hyvältä ainakin omaan silmään. Vielä kun saa paikalleen vihreän moottorin mustilla ja valkoisilla höysteillä ;)

Mower
-
Viestit: 111
Liittynyt: 30.11.2006 19:55

ViestiKirjoittaja Mower » 8.2.2011 10:38

Hyvältä näyttää! Ja valmistuu kovaa vauhtia :)

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 9.2.2011 19:33

Tuliko sulla noiden TD-koneiden mukana syöttöpumppuja ahdonalasella syötöllä? Jos on jääny ylimääräiseks, niin voisin lunastaa pois ;)

Onko tuo muuten Luhtiksen farkku tuolla taustalla, toiselta foorumilta siis? :)

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 9.2.2011 22:13

Tuliko sulla noiden TD-koneiden mukana syöttöpumppuja ahdonalasella syötöllä? Jos on jääny ylimääräiseks, niin voisin lunastaa pois ;)


ei kyl oo yhtää ylimäärästä, meinasin tehdä vielä toisenkin moottorin.

Onko tuo muuten Luhtiksen farkku tuolla taustalla, toiselta foorumilta siis? :)


sielähän se retkottaa taustalla.

tänään tuli muuten purettua golffin takapäätä hiukan ja todettua että ei tartte paljon lankaa polttaa.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 16.2.2011 0:16

Ei juma noita tarvikepeltejä, ostin motonetistä etulokarit + hiekkapellin.

apumiehenpuolen lokari istuu vähän liiankin hyvin, ihan tuntuu että istuu ihan kuskinpuolenkin edestä! kuskinpuolen lokari nimittäin jää ihan pohjaan painettuna, niin taakse vedettynä kun se lokari vaan suinkin antaaperiksi, semmoiseen asentoon että sormet mahtuu oven ja lokarin väliin :D

toi kuskinpuoleinen käy ihan yhtä helposti mk1 ja mk2, voi olla että menis mk3kin Todella universaali.

Asensin myös hammastangon paikalleen, ennen asennusta se piti purkaa ja pestä ja rasvata notkeaksi, että jaksaa kääntää rattia 280mm ruorilla.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 16.2.2011 0:44

Kenen tekemiä peltejä Motonetti myy? Yhen lokasuojan oon sieltä ostanu mk6 Escortiin, siihen se meni tosi helposti.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 16.2.2011 15:39

Kenen tekemiä peltejä Motonetti myy?


hiekkapelti oli klonkkerholmin a1 mutta loksut oli joku rhino tai vastaava.

sinäänsä jännää että apparinpuolen lokari sopi täysin suoraan :D mutta se kuskinpuoli on ihan hirvee, vaikka on saman merkkinen.


duunailin tänään hehkureleen johdotuksia hiukan, pitäis vielä miettiä konehuoneen muut sähköt.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 22.2.2011 6:32

jarruputket olis paikallaan, satulat vielä puuttuu edestä.

tilasin lokaritkin klonkerholmin a1:stä. meni hermo sen kuskinlokarin kanssa :D

sit ostin TD mallin syöttöpumpun ja reijittämättömän hattuhyllyn! vielä puuttuis 5vaihteinen laatikko.

moottorin saa koneistamolta ilmeisesti tällä viikolla.
Lohko on koneistamolla apuakselin laakerien vaihdossa, olisin vaihtanut ne itse, mutta uusia STD laakereita ei tunnu saavan mistään, koneistamo tekee sitten nämä uudet "puolivalmiista" laakereista.

hirvee hinku olis päästä kokoomaan konetta.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 25.2.2011 12:44

Noniin imusarja on valmis ja erittäin sporttinen.

Moottorikin on kotiutunut tallille takaisin koneistamolta, apuakseli tuntuu hyvältä.
kampura löysi paikkansa jo samoin öljysuihkut, vielä jos viikonloppuna kerkeis hakkaamaan männät paikalleen uusien renkaiden kanssa, niin alkais olee jo aika bueno vaiheessa.

kuviakin tulee taas kun muistan ottaa.

vw&volvo
-
Viestit: 26
Liittynyt: 14.3.2007 16:47

ViestiKirjoittaja vw&volvo » 1.3.2011 22:48

volkkarin STD apuakselin laakereita sai ainakin viimevuonna tampereen tammerdieselistä 20€ pari
ja ihan hyllystä..

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 2.3.2011 1:32

Pistäs ny vähä kuvia imusarjasta ja vanteist :)

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 2.3.2011 21:35

Noniin tässä parit kuvat

yleiskuva tallilta
Kuva

takavanne 8.5" X13 ja rengas on 175/60 -13"

kansikiinni + uusi imusarja

Kuva

http://tanari.kuvat.fi/golf
Viimeksi muokannut tanari, 2.3.2011 21:46. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

AH
-
Viestit: 176
Liittynyt: 28.2.2005 17:23

ViestiKirjoittaja AH » 2.3.2011 21:39

sinäänsä jännää että apparinpuolen lokari sopi täysin suoraan :D mutta se kuskinpuoli on ihan hirvee, vaikka on saman merkkinen.



Mulla oli mk3:ssa sama homma mutta päinvastoin. =D
Apparinpuoleinen piti tehdä kutakuinkin uusiksi pokkauksesta ylöspäin että sai istumaan oven kaarevuuteen.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 5.3.2011 8:19

Mulla oli mk3:ssa sama homma mutta päinvastoin. =D
Apparinpuoleinen piti tehdä kutakuinkin uusiksi pokkauksesta ylöspäin että sai istumaan oven kaarevuuteen.


tätä hommaa odotan innolla :D meinaa pitäis ventoonkin uusia lokarit, taidan uusia vain palat peltiä alkuperäisiin.


muuten kävin tallilla pällistelee ja tosiaan 9" vanteet on tilattu nyt taakse, kun noi 8.5" olikin niin kapeat.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 7.3.2011 22:31

noniin nyt on 9x13" takavanteet, pitäis vaa hiekkapuhaltaa, tai oikeestaan hiekkapuhalluttaa, maalata, tai maalauttaa.. jotenkin vähän veto veks. :D

nyt on rempatut jarrusatulat odottelemassa kiinni menemistä, kun puuttuu kiinnityspultit.

sovittelin tänään hiukan toista takaluukkua, kiitos redille vanhan luukun irroitus avusta.

purin keulan pellit pois, kun ovat nyt testattu että sopii paikalleen. etulokariin pitäis painatuttaa pari louverssia ja sen jälkeen maalata valkoisella.

todo->
-louverssit
-kaarien leikkaus /pokkaus
-lokarien + hiekkapellin maalaus
-takaluukun maalaus
-konepellin maalaus
-takaluukun asennus + lukonvaihto
-moottorin asennus + vaihteiston asennus
-syylärit yms paskat.
-hehkurele kytkentä+ ylimääräsien johtojen karsinta
-pakoputkisto
-takalokarinkaarien rälläköinti + mankelointi + hitsaus.
- kaikkee ja paljon.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 8.3.2011 21:10

meinaa pitäis ventoonkin uusia lokarit, taidan uusia vain palat peltiä alkuperäisiin.


Onko tuo Venton valkone väri vedetty suoraan ruosteen päälle???

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 9.3.2011 10:51

Onko tuo Venton valkone väri vedetty suoraan ruosteen päälle???


tottakai on! enkai mä nyt lähde 20e maksavia lokasuojia hitsailemaan :D

meinasin et värjään ne kesällä sitten erikseen.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 10.3.2011 6:22

nyt on takaluukku vaihdettu, vielä tosin pitää käyttää irti kun se saa väriä pintaansa.

purin keskikonsolista shifterin alusmuovin, ja jäin ihmettelemään miten se automaatin shifteri on lattiassa kiinni, ilmeisesti pohjasta päin?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 10.3.2011 10:58

Älä sit riko niitä automaattihiluja, jos sul ei oo mitään jälkisijoituspaikkaa niille niin voin olla vaikka niin hullu, että ostan ne sulta.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 10.3.2011 22:22

Älä sit riko niitä automaattihiluja, jos sul ei oo mitään jälkisijoituspaikkaa niille niin voin olla vaikka niin hullu, että ostan ne sulta.


tuu auttaa purkaa niitä :D niin tiedät saavasi ne ehjänä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 11.3.2011 7:52

miten se automaatin shifteri on lattiassa kiinni, ilmeisesti pohjasta päin?

Lähtee koko roska yhtenä palana alapuolelta eli pakoputki ja lämpöpelti pois tieltä ekaks.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 11.3.2011 15:49

kiitos vihjeestä, pitänee tunkata auto kattoon ja vaihdella polypuslat alatukivarsiin ja samalla purkaa nuo automaatti hilppeet pois.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 13.3.2011 10:08

Kuva

tän hetken kuva tallista + autosta.

Kuva

kuvassa myös siniset hellat, vihreet olis ehkä mieluisemmat.

Kuva

moottori pukista irti ja vaihteisto kiinni, niin pääsis ajottamaan pumpun.

Kuva
sit vielä sisusta kuva uuden ratin kanssa. Noiden tammersuojien alla on ihan ehjät vakio siniset penkit.

sitten vielä ventosta kuvapäivitys ->
Kuva

<JiiKoo>
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.8.2010 22:02

ViestiKirjoittaja <JiiKoo> » 13.3.2011 15:03

8.5" X13 ja rengas on 175/60 -13"


Onko kumit edelleen samat ku tuos aiemmin?
olis kans omaan japanilaiseen jäteöljyvatkaimeen vanteet jo valmiina mut ei osaa päättää mitä kumeja siihen päälle rupeis venyttää..

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 13.3.2011 21:38

Quote:
8.5" X13 ja rengas on 175/60 -13"


Onko kumit edelleen samat ku tuos aiemmin?
olis kans omaan japanilaiseen jäteöljyvatkaimeen vanteet jo valmiina mut ei osaa päättää mitä kumeja siihen päälle rupeis venyttää..


siis näissä uudemmissa kuvissa takana olevat maalaamattomat vanteet ovat 9" ja niillä on päällä 175/50 -13 renkaat. edessä oleva maalattu vanne on 8.5" ja siinä on päällä 175/60 -13


PS. ovat ylimääräsenä kohta nuo kaikki, tulee varmaankin toiset vanteet + renkaat.

2kpl 9"
2kpl 8.5"
2kpl 8"
2kpl 175/50 -13 dunlop sp sport 2000
4kpl 175/60 -13 nankang

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 18.3.2011 11:18

noniin, nyt on moottori + vaihteisto liitetty yhteen uudella sachs sportti kytkimellä ja asetelmalla, samalla lootaan tuli uudet öljyt, laitoin melkeen täyteen mittarinvaijerin reijästä.

Moottorin nyt ollessa konehuoneessa, voi keskittyä ahtoputkien syylärin + turbon sijoitteluihin.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa