Corrado

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

Corrado

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 23.6.2010 9:23

Kuva


Koneena VR6T
Etujarrut vaihdettu hieman isompiin
Alusta korkeussäädettävä, tukivarsien puslat powerflexit
Ulkokuori melko vakio, tarkoitus pitää tälläisenä
Sisusta vakio (lisämittareita ahtopaine, öljynpaine, bensanpaine sekä plx R-500)
Vanteet 17", toinen sarja vanteita odottaa seuraavaa talvea ja silloin tapahtuvaa kunnostusta, samoin konehuone tarkoitus siistiä ensi talven aikana

Auto on matkanvarrella kerännyt melko kiitettävän määrän pieniä lommoja pelteihinsä sekä naarmuja puskureihin, eli myös maalausta kaipaisi...

Kaikki tehdyt muutokset on merkitty rekisteriotteeseen.

Muutama lisäkuva:
edestä
sivusta
Viimeksi muokannut Mikko__, 6.11.2012 20:45. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 23.6.2010 9:46

Asia tekniikka. Onko minkälaista teholukemaa antanut? Maltatko laittaa koneen kokoonpanosta infoa?

_Wisse_
-
Viestit: 211
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 24.6.2010 0:40

hieno kampe! kiinnostaisi vähän miten olet otteeseen laitattanu tbo-speksit? ..alkuperäauto taitaa olla g60? konepellistä ja parista muusta yksityiskohdasta pääteltynä, vai onko jonkinlainen sliipperi juoni?=D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.6.2010 10:55

Mielenkiintoinen tekniikka. Pistä vaan juttua tästä tuonne Corrado Clubinkin puolelle.
Mitenkäs kun mä olen ollut siinä uskossa että toi g60 konepelti ei oikein mahdu olemaan vr6 koneen kanssa? Vai olenko ollut väärässä (siinäkin) taas?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 24.6.2010 11:58

^^^ Ei ole penkissä tullut käytyä suljetunalueen säädöissä, tarkoitus kyllä jossain vaiheessa on, maf pitää ensin vaihtaa isompaan. Koneen kokoonpanossa ei nyt mitään ihmeellistä ole, puristukset on 8.5, muuten melko pitkälle vakio osat.

^^ Alkuperäinen auto tosiaan on g60, tekniikkan vaihtoon taas on sellainen tarina että käyttöautona minulla oli vr6 vento viiden vuoden ajan, mutta siinä yksilössä alkoi olemaan ruostetta ympäri autoa ja uudeksi käyttöautoksi ostin sitten viime kesänä A4 1.8t . Venton hitsaaminen ei tässä vaiheessa innostanut yhtään ja kun tuollainen melko vähällä määrällä ruostetta varustettu corrado tuli vastaan niin tuli se sitten ostettua. Corrado oli aikanaan vaihtoehtona kun ventoa ostin mutta pienten sisätilojen takia tuli päädyttyä ventoon. Tuo g60 lätkä sinne on tahallaa jätetty...

^Ei tuossa paljon ylimääräistä tilaa koneen ja pellin väliin jää, mutta jämäkällä koneen kannakekumilla tuo pieni välikin riittää.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.6.2010 22:51

Öööö nyt ei tyhmä ymmärrä. eli toi oli G60 ja siihen vaihdettu Vr6 turbolla. Millä selityksillä ton sai kilpiin? Teho? Eli 160hp+20%? entäs vähäpäästösyys testit?
Onko tässä ruvettava väsämään Vr6+ahdin Golf III jonka vertailu malli on 1.9TD +20% xD

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.6.2010 23:24

^ Corradojahan on tehty -88 alkaen. Luulisi niistä löytyvän yksilö, jonka papereissa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä.
Tehokkain malli VR6 - 140 kW + 20 % saapi vireistää...

VR6T Syncronkin leimaamisen pitäisi onnistua, kunhan tekee sen Passatin kuoriin.
Viimeksi muokannut jii_bee, 1.11.2010 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.6.2010 23:30

Tää on niin epäreilua.... Mitenköhän ne suhtautuisi syncro Corradoon xD

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 25.6.2010 0:27

Jii_bee on oikeassa, eli tämän leimaamiseen ei tarvittu sokeaa katsastusmiestä tai muutakaan kikkailua/selityksiä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.6.2010 9:47

Broidillakin oli aikanaan '92 VR6 Corrado, jota ei oltu merkitty vähäpäästöiseksi. Muuttoauto, niillä on ollut lievemmät säännökset. Siinä ois ollu hyvä aihio turbotukseen, mutta meni myymään auton. Syncronkin siitä olis teksisesti aika pienellä vaivalla saanut, mutta sen kilpiin saattaminen olis kyllä vaatinut vähän enemmän paperityötä.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.11.2010 14:00

Kesän ajan corrado toimi perheen toisena kulkuneuvona ja kilometrejäkin kertyi mittariin kohtalaisesti. Tässä hieman tarinaa alku kesästä nykyhetkeen...

Juhannuksen jälkeen alkoi jäähdytin vuotaa toisesta päädystä melko reippaanlaisesti. Lähimpään varaosapuljuun visiitti ja 1.9 diesel golfin jäähdytin keulalle väliaikaisesti kun ei maksanut monta kymppiä. Oli mitoiltaan kuitenkin pienempi (6cm korkeudelta ja 5mm paksuudelta) kuin tuo vr6 golffin jäähdytin mikä keulilta vuotavana lähti, ja tämä aiheutti sen että lämpimillä ilmoilla koneen lämmöt pyrkivät nousemaan turhan korkealle.
Jonkun hetken etsimisen jälkeen päädyin 42mm paksuun alujäähdyttimeen joka on vr6 golffiin tarkoitettu, tällä lämmöt pysyivät halutuissa rajoissa.

Lämpöongelmista päästyäni ja taas hetken ajettuani kytkimeen tuli joku häiriö, ei irrottanut kunnolla vaikka poljin oli pohjassa. Ilmaa ei järjestelmässä ollut eikä sylinterit vuotaneet läpi, joten ei paljon jäänyt vaihtoehtoja kuin ottaa paketti irti...

kuva 1
kuva 2

Ajatuksena oli että samalla kun tuo kone tossa lattialla on niin teempä downpipen 3" putkesta tuon 2,5" tilalle, mutta niin se vaan karkas homma lapasesta...

yleiskuva
pienempiä osia

Lohko ja kansi lähtivät koneistamolle, uutta osaa laitetaan kasatessa seuraavasti: 2.9 männät, uudet laakerit, nostaja, venttiilivarren kumit, öljypumppu sekä lähes kaikki tiivisteet. Kytkimen häiriöön syyllinen oli viallinen asetelma, se vaihtuu kanssa.

Tällähetkellä tilanne on sellainen että enää lohko puuttu, pitäisi se käydä koneistamolta hakemassa tänään ja aloitella pikkuhiljaa kasausta...

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 1.11.2010 17:06

On motti tosiaan palasina :) Kannattanee ostaa joku kunnon moottorinohjaus-systeemi (tatech tms) niin saat kaikki irti föönistä ja kahdella softalla tieliikennekäyttöön 20% paineilla ja suljettuun revittelyyn 3bar paineistuksella ;)

BTW, tämähän joutas jo rojektipuolelle kun on kerta karannut lapasesta..

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 4.11.2010 21:37

Kenenkäs valmistajan kytkin/asetelma tuo oli joka antautui? Mikä ahdin ja pakosarja sulla on tuossa käytössä? Miten olet pudottanut puristuksia? Männillä vai välilaipalla kannen ja lohkon väliin?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.11.2010 11:25

Ei tähän ainakaan vielä moottorin ohjaus ole vaihtumassa, toimii tuo oma kiitettävästi.

Ei kai tämä nyt vielä niin rojekti ole, kunhan vähän huolletaan/uusitaan kuluneita osia :)


Jenkeistä tuo kytkin on tullut yksityiseltä myyjältä, uutena kylläkin. Valmistajasta ei varmuutta. Toimi alkuun hyvin ja piti kyllä aina, mutta irrotuksen kanssa tuli ongelmia.

Pakosarja ja ahdin (garrett) tilattu useempi vuosi sitten kineticiltä kanadasta. Onhan ahtimeenkin kertynyt jo kilometrejä 90tkm mutta hyvässä kunnossa edelleen...

Kansipahvilla puristukset on saatu alas, se tuli saksasta elringin paketissa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 5.11.2010 13:17

kunhan vähän huolletaan/uusitaan kuluneita osia

Kuuluisia viimeisiä sanoja :D

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.11.2010 15:29

^Näinhän se meinaa olla :) Nyt on jo kaikki tarpeellinen hommattuna ei pitäisi tämän enempää homma laajentua...

Lohko tosiaan on nyt tallissa mutta kasausta ei vielä alotettu, pistetään kuvia kun saan jotain nippuun... (menee varmaan ensiviikolle tuo kasailun alotus)

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 7.11.2010 23:17

Paikansitko vian tuosta kytkimestä mikä siinä irroituksessa alkoi tökkimään. Tuliko tuon kytkimen mukana kevennettyä vauhtipyörää?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 8.11.2010 8:24

^jotain sieltä on pettänyt liittyen näihin kynsiin joita painelaakeri painaa, täytyis purkaa tuo asetelma jotta näkis tarkemmin mitä on tapahtunut.

Ei tullut vauhtipyörää mukana tuossa setissä, koneessa tosin on kevennetty malli ollut kiinni jo pitkän aikaa.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 8.11.2010 12:17

oikken komija kikotin...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.11.2010 20:09

Koneen kasailua aloteltu. Homman alottelin laittamalla kampuran kiinni ja tiputtelemalla männät lohkoon siihen soveltuvalla työkalulla , tuohan on yhdistelmä normaalista männänrengaspuristimesta ja vr6:seen tarkoitetusta asennustyökalusta, näin sen takia koska uudet männänrenkaat tarrasivat kiinni tuohon muoviin kiinni jos ei niitä ensin puristanut kasaan tuolla puristimella. Vanhan männän asennus onnistuu hyvin tuolla pelkälleenkin ilman puristinta kun niistä on renkaiden kulmat vähän pyöristyny...

Siellä ne lepää, samalla tuli laitettua vähän muutakin lohkoon kiinni. Lohko ympäri ja kanget kiinni, samalla myös uusi öljypumppu paikalleen.

Öljypohja kiinni ja lohko toisinpäin ja tähän jäätiin. Kannen kanssa kerkisin kanssa vähän puuhastella ja se näyttää nyt tältä.

Tästä jatketaan...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.11.2010 21:29

Siistiä jälkeä näyttää syntyvän. Turbotettuja vr6:sia ei paljoa kyllä suomessa näy, jatka samaan malliin.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 12.11.2010 19:48


Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.11.2010 21:42

Tämä sopii paremmin projektiosastolle kun täällä tapahtuukin eikä vain haaveilla! Kerrankin VR6 hyötykäytössä ;)

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 13.11.2010 16:15

paljonkos noit koneja on tulossa noille etupyörille?siis katsastuskonttorin jälkeen :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.11.2010 17:15

Olihan niitä hevosia penkissä käydessä 222 kappaletta konetehona :) Kattoo nyt jos joskus uskaltaa niitä suljetunalueen tehoja käydä koittamassa...

Lauantaipäivä tuli oltua kaverin tallissa kytkintä vaihtamassa 1.8t passattiin, kaveri tulee avuks kun tuohon omaan audiin pitäisi sama homma lähiaikoina tehdä, siitä juttua aikanaan... Illalla kävin kuitenkin omassa tallisssa laittamassa tulet lämmityspannuun niin siinä samalla tuli hieman askarreltua ,myös koneen sähköt löysi paikalleen.

Tänään aamulla tuli kanssa pyörähdettyä tallissa sen verran että kerkisin hieman koria työntää eteenpäin.

Tuohon väliin pitäisi seuraavaksi laitella osasia paikalleen. Tänään tuli myös haettua appiukon mig kylmästä konehallista tuonne omaan lämpimään talliin talvisäilytykseen. Pääsee nyt hitsailemaan uutta downpipeä 3" putkesta.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 14.11.2010 22:04

Hieno paketti! Tämä pitäis päästä kuulemaan livenä....joutuuko ensi kesään odottamaan? ;)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 14.11.2010 22:17

Hieno paketti! Tämä pitäis päästä kuulemaan livenä....joutuuko ensi kesään odottamaan? ;)


Toi kyllä kuulostaa todella hienolta, olis pitänyt jos tehtaalta tulla ahdettuna =)

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 14.11.2010 23:16

Mistäs kohdasta öljynsuodattimenjalasta ryöstät ahtimelle öljyn?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 15.11.2010 8:40

Saa nähdä, mutta jos kaikki menee hyvin ja kelit pysyy tälläsinä niin voi olla että sisäänajoa suoritetaan vielä tämän vuoden puolella mahdollisesti lahden sekä ilolan miitteihin :)

Öljylähtö on otettu vasemman puoleisen paineanturin paikasta.

Naski
-
Viestit: 22
Liittynyt: 16.5.2009 15:00

ViestiKirjoittaja Naski » 15.11.2010 17:42

Milläs tavalla toi vaihelaatikko on putsattu?(maalattukkin näköjään). Oma pitäis maalta mut ei oikei meinaa puhdistua millään, teijossa käynyt pari kertaa mutta ei lähde paskat irti.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 15.11.2010 19:00

Melko vahvaa pesuainetta/liuotinta käytin, ja erilaisia harjoja. Joitain kohtia sai melko karkeella harjalla putsailla moneen kertaan, meinasin jo yhessä vaiheessa että seuraavaks on otettava teräsharja käyttöön... :)

Naski
-
Viestit: 22
Liittynyt: 16.5.2009 15:00

ViestiKirjoittaja Naski » 15.11.2010 19:04

Joo, tinnerilläkään kun ei meinaa lähteä koloista pois paskat. Hiilidioksidijäällä seuraavaksi puhaltelemaan jossei lähde :)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 15.11.2010 20:15

Voisko soodapuhallus olla asiaa vaikka tälläisellä vehkeellä (kts linkki)? Ite meinasin jossain välissä kokeilla..

http://www.aircooledtech.com/tools-on-the-cheap/soda_blaster/

ps. melekosta vauhtia etenee koneremppa, huh huh.

Naski
-
Viestit: 22
Liittynyt: 16.5.2009 15:00

ViestiKirjoittaja Naski » 15.11.2010 20:35

Kätevältä vaikuttaa toi DIY soodapuhallus, ainakin pienempiin osiin. http://www.saimaantp.fi/saimaan_teollis ... istus.html tota meinasin itse koittaa. Konehuoneenkin sais puhtoseksi ja kun kyseiset laitteet löytyy samasta hallista kun oma "työpaikka" :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 20.11.2010 14:45

Näin siinä sitten pääsi käymään.

Koneen paikalleenlaiton jälkeen kasailin keulaa. Lamput ja maski.

Ahdinta paikalleen.

Tässä alkaa jo kaikki olla paikallaan. Ensimmäistä kertaa käyntiin laittaessa vuoti ohjaustehostimen painelähtö pumpulta, uudet prikat oli välissä niin en ollut kiristänyt aivan tarpeeksi.

Talvirenkaiksi heitin tollasen setin mikä on jäänyt nurkkiin pyörimään, vanteet sekä renkaat kummatkin melko huonossa kunnossa, mutta noilla nyt pärjää sen mitä tarvii...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.2.2011 10:30

Vähän hiljasempaa ollu tallissa n.kk ennen ja jälkeen joulun, mutta kun se kevät alkaa taas lähestyä väkisin.

Jotain on sentään saatu aikaseks.

Vakioanturit hyödynnetään vedenlämmössä, kampiakselilla sekä nokalla sekä kaasuläpällä. Imuilman anturi vaihtui nopeammin reagoivaan sekä maffin tilalle tuli map. Tällähetkellä systeemi kytketty, vakioanturit on "skaalattu" , ja kone käy...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.3.2011 22:36

Hetken on taas ollut hiljasta ollu tämän suhteen, nyt kuitenkin auto otettu liikenne käyttöön. Tänään tuli ajettua alipaine alueen säätöjä kohilleen ja melko nopeasti löytyivätkin, siinä samalla sitten tuli laitettua myös karttaa kuntoon vähän ylipaineen puolellekkin. (0,4 bar asti)
Tyhjäkäyntiventtiilin säädöt otettava nyt seuraavaksi tarkemman syynin alle, nyt toimii vasta lämpimällä koneella jotenkin.

Myös kesä vanteita on mallailtu paikalleen.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.5.2011 20:31

Tänään käyty näyttämässä autoa katsastusasemalla, hylky tuli. Syynä väljä etupyörän laakeri. Se on nyt korjattu ja huomenna uusinta kierrokselle.

Paljon (mutta toisaalta vähän) on tapahtunut edellisen kirjoituksen ja tämän hetken välissä. Noin viikko tuosta edellisestä kirjoituksesta alkoi auto käyttäytyä hieman oudosti ja seoksiin joutui tekemään alipainealueelle hieman korjauksia. Seuraavan kerran ajossa alkoi nykiminen ja tyhjäkäynnillä pakoputkesta kuuluis "putputus". Tulpat vaihtoon mutta vika ei korjaantunut. Puristusmittaus kertoi sitten hieman lisää, 5 ja 6 sylinterin puristukset 5-6bar luokkaa. Tässä vaiheessa mieleen piirtyi kuva sulaneista männistä, porautusta vaativasta lohkosta yms... Toisaalta sytkä oli ollut hyvin maltillisesti säädetty joten ihmetytti tämä tilanne.
Eihän siinä muuta kun kantta irti ja ihmetys oli suuri kun venttiilit olivat ok, sylinterien seinät sekä männät myös, mitäs hittoa, renkaat poikki? No ei muutakun mäntiä ylös alkaen 6 pytystä, ja selvis tämäkin homma, männät murtuneet renkaiden välistä, vitos pytty sama, niin myös 2-4. Ainoa ero 5 ja 6 männillä 2-4 mäntiin oli että olivat pettäneet myös alemman puristusrenkaan ja öljyrenkaan välistä. Onni tällä kertaa oli että palaset olivat pysyneet omilla paikoillaan ja sylinterien seinämät olivat hyvät. Syksyllä männät uusiessani luulin laittavani oem männät mutta tarkempi tutkiskelu (jälkikäteen) on osoittanut mäntien olleen tarvike tavaraa ja huomattavasti heikompi laatuisia. Kokeilin murtaa vanhasta oem männästä palasen laittamalla ruuvarin männänrenkaan uraan ja vasaraa perään, murtumisjälki on aivan erilainen tehtäessä tämä tarvike männille. Alkuperäiset 340tkm ajetut männät kestivät huomattavasti enemmän ahtoja ja ennakkoa n.20tkm ajan muuten samalla kokoonpanolla.

Viikko meni miettiessä että mitäs sitten, noh ei siinä vaihtoehtoja ollut jos auton liikenteeseen haluaa. Tavaraa tilaukseen ja lopulta vajaa 3vk mäntien tilauksesta oli paketti perillä. Ketutus käyrästä johtuen homman kuvaaminen jäi vähiin, ensimmäisestä asennus tuokiosta tuli otettua yksi kuva. Wössnerit sieltä kurkkii ja arpin pinnapultit tuli samalla laitettua.

Jottei sydän pääsis liian helpolla niin viime viikonloppuna alkoi pienen kiihdytyksen jälkeen taas nykiminen ja putputus, tällä kertaa kyse oli tulpasta, mutta sydän jo lopetti lyömisen hetkeksi… :)

Tulihan jotain oppirahoja maksettua, mutta täytyy ottaa huomioon että ennen tätä on tuolla koneella ajettu liki 100tkm paineistettuna ilman ongelmia...

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 5.5.2011 13:51

Huomaa kyllä, että tuo VR moottori on tehty kuin silmällä pitäen ahtamista. Vaparina tuntuu jotenkin kärsivän ilman puutteesta vasta kovilla kierroksilla saa sitä tarpeeksi ja sit lähtee.

Mietitkö turbottamisen kanssa remmiahdinta vai oliko tuo pakokaasuahdin sen verran halvempi? Remmi voisi soveltua paremmin moottorin ominaisuuksiin keskialueella ja alhaalta lisää täyttöä.
Miten muuten jos saa kysyä niin minkä verran tuolle ahtamiselle tuli hintaa? Tuliko monta euroa per hevosvoima.
Hommasitko alkuperäiset männät tilalle? Oliko kovin arvokkaat?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.5.2011 23:03

Katsastuksen sakkokierros käyty tänään ja taas voi ajella vuoden. Tämän hetken yleisilme. Eilen illalla tuli laiteltua sivuvilkut peilien "jalkoihin". Vilkun lasi sais olla hieman savun värinen muttei tuollaisena kirkkaanakaan erotu liiaksi tuossa paikassa.

Kyllä sitä remmiahdintakin mietti mutta olivat hieman kalliita verrattuna pakokaasuahtimeen, ja mahdollisuudet tehojen lisäämiseen olisivat loppuneet nopeasti. Ja kyllä tuolle ilma myös yläkierroksillakin maittaa...

Kyllähän tuohon on euroja mennyt, ei ole tullut laskettua...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.5.2011 7:57

Asia meininkiä kaikin puolin. Kuulostaa kyllä melko peruslujalta jos tuommosia määriä menee vanhoilla männillä.

Suotta laskee paljoko rahaa menee, tulee vaan paha mieli. Pitäähän sitä jotain harrastaa. Oliko nuo uudet männät eri rutuilla?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 7.5.2011 17:25

Nuo on 8,5 puristuksella tuon metallisen tiivisteen kanssa.
Alkuperäsillä männillä on tullu ajettua vakio puristuksilla ja 0,7 paineilla ongelmitta n. 50tkm, (+tuo 20tkm 8,5 puristuksilla) mikä on mielestäni melko hyvin vakioille.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.5.2011 13:11

Vakio lohko yms.
Olisi kiva jututtaa ton moottorin suunitteliaa, miks siitä on tosiaan noin vahva/kestävä tehty... Huhut kertoo että siitä piti tulla diesel.. tiedä sit.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.5.2011 21:41

Niin, parempi näin että ylikestävä bensamoottorina kuin heikko diiselinä. Ehkäpä AAZ olis myös kannattanut pensselöidä ennen markkinoille tuontia.. :D

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 31.5.2011 21:47

Tänään on konehuoneen yleisilme hieman vaihtunut. Tästä lähdettii liikkeelle ja tähän päädyttiin. Jäi tuo projektin kuvaus taas heikolle kun eihän se ihan heittämällä mennyt. Ensimäisenä vastusti laturin kannake, otti uuteen imusarjaan kiinni. Kannakkeesta täytyi nirhasta pieni palanen pois. Toisena vakio flektit ja niiden kehikko, tähän ongelmaan olin kyllä varautunut litteillä flekteillä mutta niiden vaihto alkuperästen tilalle olisi voinut sujua helpommin. Joutui sahailemaan vakio kehikkoa melko reilusti ja useaan otteeseen. Noihin taas tuhrautui turhaan aikaa, mutta nyt on myös ahtoputket uusittu tarvittavilta osin ja auto käyntikunnossa.

Homma jatkuu tästä taas jossain välissä, imusarjan vaihdolla oli muukin tarkoitus kun pelkästään ahtoputkiston lyhentäminen...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.5.2011 23:15

Vieläkun jaksaisi värkätä sellaisen tuplapleniumi-sarjan missä on otettu huomioon tuo imukanavien pituus-erot. Sama pakopuolelle.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.6.2011 7:46

Tuossa corradossa on niin vähän tilaa keulassa että ei oikein muunlaista imusarjaa saa kovin helposti mahtumaan. Toisenlaisen pakosarjan hyöty ei välttämättä tässä toisi rahalle vastinetta.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.6.2011 7:59

Eipä se tila ole golfissa tahi ventossakaan sen isompi, joten jostain pitää tinkiä. :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.6.2011 8:44

Kummatkin (vento vr6 sekä corrado) omistaneena voin sanoa että eroa on aika paljonkin. Golffissa/ventossa tilaa on huomattavasti enemmän koneen etupuolelle, corradossa taas tulipelti on pakosarjankohdalta paljon taaempana kuin golfissa/ventossa. Joten ventoon/golffiin on paljon enemmän tilaa sovitella tuollainen isompi imusarja.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 10.6.2011 12:06


Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 10.6.2011 13:52

Hei äijä on virittänyt näköjään lisää kun on ilmestynyt punamustat tulpan"hatut" :P ;)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.8.2011 14:12

Nyt ajeltu taas n. kk seisottamisen jälkeen kolmisen viikkoa. Sytytyksen vaihto jakasta tuohon 1.8t puoliin osoittaunut toimivaksi ratkaisuksi. Ennen sai latausaika olla puolalle n. 3.5ms ja tulpista kärkiväli pienennetty jotta toimi, nyt latausaika 2,5ms, kärkiväliin ei koskettu ja kipinää riittää...

Jakajan aluperäinen hall-anturi kyykkäsi viikko sitten. Niitähän tuohon vr6 jakajaan ei enää taida saada niin korvasin sen 1.9tdin nokan asentoanturilla mikä oli hyllyyn ylimääräiseksi päätynyt, toimii hyvin mutta sille täytyisi tehdä vielä parempi kiinnitys. Vaihtoehtona olisi myös hommata coilback version ylempi ketjukotelo +asentoanturi sekä nokkapyörään tuleva "levy".

Eilen tuli testattua 80-120 väli "lentävällä lähdöllä" ja racecrono näytti 2,9sek (2-3 vaihto). Pelkällä kolmosella tuo väli meni 3.3sek (kolmosella ei olla vielä 80 kohdalla alueella, kun kierroksia on alle 3000rpm). Eihän tuo mikään virallinen mittaus ole mutta useamman toiston tuloksena varmaan ehkä sinnepäin...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.8.2011 19:40

asiallisen olosia aikoja^ se on se vääntö mikä vie.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 13.9.2011 18:59

Mitäs tälle kuuluu? Miten olet saanut ohjauksen pelaamaan?

Itellä olis tarkoitus tehdä ens talvena omaan kotteroon hiukan kansiremonttia.mahdollisesti kellaria tutkitaan ja tarvittaessa huolletaan myös. Jotenka mistä hankit nämä "oem" männät jotka eivät kestäneetkään? ja mitä mahtoivat kustantaa?

suljetun alueen käppyrät olis kiva nähdä jos semmosia löytyy..

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 15.9.2011 11:22

Eipä tässä oo ihmeempiä ollu, ajeltu vaan... Ohjaus pelailee hyvin, käppyröitä ei vielä ole käyty ottamassa. Tänään olis tarkotus käydä illalla tankkaamassa ja samalla kattoa miltä kulutus tälläsessä rauhallisessa seka ajossa näyttää. Tähän mennessä en oo kulutuksia kattellu yhtään.

Ne hajonneet männät oli yksityiseltä ostettu. Fourseasontuningilta saa kolbenschmidtin mäntäsarjaa mielestäni sopuhintaan, sieltä kannattaa tilailla jos tarviit. (vertaa arzin hinta n.135€/kpl)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 26.9.2011 14:02

Sehän alkaa ajokausi olla pikkuhiljaa loppupuolella. Alkaa hahmottua mitä sitä tekis tulevan talven aikana.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.9.2011 14:19

Missäs kulmavaihde ja takaperä on? :))

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 26.9.2011 14:38

Siellähän se kulmavaihde on toisella puolella :) Tosin se tosta tiputetaan pois... :(

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.9.2011 15:47

Sanot vaan katsastuksessa, että jäykkäperä on vaihtunut erillisjousitettuun ja jätät kardaanin pois :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 19.10.2011 19:03

Jaahas, se on kesän ajelut tehty, auto nyt tallissa liikennekäytöstä poistettuna.

Tuli myös ihmeteltyä tota 02m laatikkoa, ei meinannut lähteä se holkki irti mikä välittää voiman kulmavaihteelle. Laatikko auki ja tasauspyörästö syliin niin jo irtos... Nyt se on sitten etuvetosen laatikko. Noita kannakkeita on sitten yks ylimääränen kanssa jos joku sattuu tarviimaan...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 19.10.2011 20:26

tämä rojekti kiinnostaa aina vaan enemmän. varmasti kaiken vaivan arvoista tuo laatikon vaihto.

ennenkun päivitit dta-boxiin,millä ohjasit moottoria? giac/c2 ja piggyback?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.10.2011 23:36

Alkoko entinen loota antamaan periksi, vai onko tämä sellaista ennakoivaa korjausta?

Kait sinä tehot päivität talven aikaan sille tasolle että tuosta laatikko-jumpasta on hyötyä? :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 20.10.2011 16:45

Aikaisemmin on ajettu 315 suuttimilla ja vakioecu+ piggybag, sekä 440 suuttimilla ja "turbokäyttöön" lastu saksasta +piggybag. Toimi noilla ihan joka sään käyttöautona ongelmitta useemman vuoden.

Tossa kattellu vähän muitten rojekteja niin esim Teemullahan golffissa meni noita 02a laatikoita useempikin ja samoin donalla, tämän takia en tuohon 02a:han lukkoa ole viittinyt hommata niin on säilynyt vielä ehjänä, tuntuu toi ykspyöräveto toimivan sulakkeena.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.10.2011 18:06

No joo, pitänee paikkaansa. 02A tietenkin kestää jos sitä käyttää oikein. Kaikenmaaliman repimiset sun muut lapsellisuudet kun jättää pois, ja käyttää kytkintä järkevästi niin kyllä se aikansa kestää sekin. Kolmonenhan tuo tuntuu olevan herkin vaihde vissiinkin kys. laatikossa jo oikeilla vääntölukemilla. Neljästäsadasta tuo ei vielä tunnu välittävän, ja kakkosellakin pystyy paikaltaan lähtemään kytkinpotkulla. Sen verran olen ite koeponnistanut omaani diiselin perässä.

Et lukkoa tuohon kyytiin asentanut kun käytit laatikon halki? Olispa ollu helppo asentaa. :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 21.10.2011 18:15

...
Viimeksi muokannut Mikko__, 15.2.2013 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mower
-
Viestit: 111
Liittynyt: 30.11.2006 19:55

ViestiKirjoittaja Mower » 23.10.2011 21:00

02A tietenkin kestää jos sitä käyttää oikein. Kaikenmaaliman repimiset sun muut lapsellisuudet kun jättää pois, ja käyttää kytkintä järkevästi niin kyllä se aikansa kestää sekin.


Joopajoo, Vähän on ympäripyöreetä.

ja kakkosellakin pystyy paikaltaan lähtemään kytkinpotkulla. Sen verran olen ite koeponnistanut omaani diiselin perässä.



Näitähän viritellään ihan sen takia että pääsee sitten ajelemaan kiltitisti että ei vaan hajoa..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.10.2011 22:44

tuntuis diisseli-miehillä kestävän paremmin nuo laatikot vaikka kovempia vääntöjä olis.
ja eikös teemulla menny taas ihan vedossa nuita rattaita?

eikä tuo nyt tavatonta ole että tasauspyörästön niitit lentelee kuorista läpi :) tämä siis alkuperäisellä tasauspyörästöllä. vai onko pelaquinsin tai muun vastaavan paketeilla käyny näin jollaki?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.10.2011 22:53

Mower kirjoitti:Näitähän viritellään ihan sen takia että pääsee sitten ajelemaan kiltitisti että ei vaan hajoa..


Niinpäniin, voihan sillä viritetylläkin autolla ajaa järkevästi mutta kovasti? Kortin päällekin mokoma pelleily välillä käy.

Eipä näistä diiseleistä niin paljon tuota vääntöä loppuunsa saa, etteikö vr6:lla pääsisi pikkuvireillä edelle. 400hp ja vääntöä on jo pieksämään tdi-miehet mennen tullen.

Enpä ole kuullut että diiseleissä olisi 02A-tyypin laatikoissa perän niitit antautunu. En ole itseasiassa kuullut että kellään olisi edes hajonnut virityskäytössä muuta kuin nuita 020-sarjan lootia, minkä itsekin yhden rikoin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.10.2011 1:57

Niittien lähtö on enemmä 020 ongelma.
02a taas perä-pinion puskee toisiaan erilleen = kuoret ei kestä sitä, vaan joustaa ja sitä kautta 3 rattaiden sileäksi meno, kun välys kasvaa liikaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.10.2011 22:09

Sami-: tarkoitakko ettet ole kuullu ketään jolla olis menny 02a rikki virityskäytössä? tuntuupa niitä olevan tälläki foorumilla.

ja eikös aki-76 kestäny 020 ihan kohtalaisesti vääntöjä?

ja rallipiireissä on ihan samallalailla hajoillu 020-lootasta noita 3-rattaita kuin 02A. tämä siis sen jälkeen ku perän niitti ongelmat on poistunu parempien perien jälkeen.

itse hain juurikin sitä tuolla diisseli-bensa vertailulla että ihan kait nuo 02A on kestäny pöllö-miesten käytössä n.500nm väännöillä kun taas bensa-miehillä on hajoillu pienemmillä väännöilläki. että voisko olla jossain muussa vika kuin suoranaisesti väännöissä? tästä on puhuttu kahvipöydissä ja ihmetelty mistä se sit loppujen lopuksi johtuu

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

02a

ViestiKirjoittaja mza_ » 25.10.2011 20:11

Itse kaksi 02j laatikkoa rikkonenaa voipi sanoa että hajoaa nekin..

Ensimmäimestä meni tasauspyörästön ristitappi poikki, näytti siltä et leikannut kiinni ensin jonko jälkee lähten pyörimään mukana. tehoa oli silloin 180hp ja 402nm tosin suhteellisen paljon kuminpoltto leikkejä...

Toisesta laatikosta surahti 2. rattaat aivan sileäksi vedättäessä ja about parhaan väännön kohdalla (2500rpm), tehoa silloin 200hp ja 470nm

ja sitten vaihdettiinkin vehkeet neljästä päästä ruopivaan =)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa