J2 Flair - ladosta käyttikseksi (myyty)
Valvoja: ffp jäsenet
Ei taida vieläkään olla ihan kohdallaan tuo sytkä. Kylmänä kulkee ja kiihtyy hyvin mutta lämpimänä rupeaa "empimään" kiihdytyksessä ja välillä puutuu. Onkohan tuo nyt sitten liian aikaisella vai myöhäisellä? Ennen tuo varmaan toimi sen takia että lämpöanturi oli rikkinäinen ja ECU luuli koneen olevan kokoajan kylmänä...
Tulee taas monologia. Kesälomareissulta on palattu ja nyt kävin vielä kerran kurkkaamassa sytkää. Olin luullut perusennakon merkkiä vauhtipyörällä YKK-merkiksi. Huoh. No, kun sääti lisää ennakkoa niin tuli yhtäkkiä se YKK-merkkikin esiin ja sitten syttyi se kuuluisa lamppu pään päällä. Tai taisi olla ESL kun syttyi vasta nyt. Ajolenkillä tuntuisi nyt kulkevan ihan kohtuullisesti myös lämpimällä koneella. Nyt pitää vaan ajella että ECU tottuu kaasupolkimeen. Edelleen perussäädöillä kaasupolkimen asento näyttää jotain 10 astetta, vaikka pitäisi olla nollissa, mutta arvo laskee kymmenyksen 10 sekunnissa tjsp.
Nyt tekis mieli tilailla joku erkkasatsi etuoviin... Yksi Xetecin Vector V150.2 odottaa tyhjän panttina kuormaa.
Nyt tekis mieli tilailla joku erkkasatsi etuoviin... Yksi Xetecin Vector V150.2 odottaa tyhjän panttina kuormaa.
Ei ole kunnossa tuo sytytyspuoli. Jossain on vikaa kun auto ei tahdo kulkea. Aamulla töihin tullessa puutui tasakaasulla mutta yleensä kun vaihtoi isompaa/pienempää niin lähti taas. Lounastunnilla kävin kaupungilla ja sieltä takaisin tullessa ei meinannut että eteenpäin päästä kun puutui kokoajan kaikilla kierroksilla ja kaasupolkimen asennoilla. Onneksi on peräkontissa vaihtopuola ja työkalut niin vaihdan heti töistä lähtiessä parkkiksella puolan. Toivottavasti vika on siinä. Muuten repeää perse kun tätä vikaa vaan puskee...
Virranjakajan kannen kontaktipinnat oli ihan lopussa, hapettuneita ja läpilyönneistä kuopilla joten sen vaihdoin tänään. Hetken jo voitonriemuisena kaasuttelin kunnes puutuminen alkoi taas.
Toisaalta kantatiellä kun lähti ohittamaan kaasu pohjassa niin silloin mennään ihan niinkuin pitääkin, vetoja on ja kiihtyy hienosti. Mutta osakaasulla alkaa tuo temppuilu. Oli läppäri apukuskin paikalla ja otin VAG Scopella käyriä niin tuntuu että kaasupolkimen asentoanturin osakaasumittaus on pielessä. Eli tyhjäkäynnilläkin näyttää niinkuin poljinta olis painettu ~25%. Kokoalueen mittaus toimii niinkuin pitääkin. Luultavasti tuo sekoittaa suihkutuksen ja ennakon säädön. Nyt kun olis joku vastaava toimiva ABS-koneellinen auto mistä voisi "referenssimittaukset" niin olis perhanan kätevä. Tietäis onko mun ECU paskana vai kaasupolkimen asentoanturi.
Toisaalta kantatiellä kun lähti ohittamaan kaasu pohjassa niin silloin mennään ihan niinkuin pitääkin, vetoja on ja kiihtyy hienosti. Mutta osakaasulla alkaa tuo temppuilu. Oli läppäri apukuskin paikalla ja otin VAG Scopella käyriä niin tuntuu että kaasupolkimen asentoanturin osakaasumittaus on pielessä. Eli tyhjäkäynnilläkin näyttää niinkuin poljinta olis painettu ~25%. Kokoalueen mittaus toimii niinkuin pitääkin. Luultavasti tuo sekoittaa suihkutuksen ja ennakon säädön. Nyt kun olis joku vastaava toimiva ABS-koneellinen auto mistä voisi "referenssimittaukset" niin olis perhanan kätevä. Tietäis onko mun ECU paskana vai kaasupolkimen asentoanturi.
No pistäppä se jakajan pyörinkin uusiksi.. eräs RP-kakkis kävi kaikissa hienoissa mittauksissa ruiskun yms. osalta ja vikakoodeja puhalsi enemmän kuin paperiin mahtui, mutta eihän siellä muuta vikaa ollut kuin loppuunsa kulahtaneet italialaiset jakajan osat jotka oli alle vuoden ikäiset. Ja kokeileppa toisilla (orkkis) tulpanjohdoilla.
Pyörijä on vaihdettu myös kuukausi sitten. Kansi näytti tältä:
Kävin nyt mittaamassa kaasupolkimen asentoanturin. Osa-alueella kaasu ylhäällä n. 1,2 kΩ, kaasu pohjassa n. 2 kΩ. Kokoalueella ylhäällä n. 2 kΩ ja pohjassa n. 1,2 kΩ. Eli vaikuttais järkeviltä, mittaus menee ristiin että saadaan järkeiltyä onko tulos oikea. Myös VAG-Scopella näytti ihan oikealta (vihreä = osakaasualue, keltainen = kokoalue).
Otin muutaman kuvakaappauksen tuosta puutumisesta VAG-Scopella. Tässä on yksi selostettu: http://entropia.1g.fi/kuvat/Autot/Jetta%20-92/Projektikuvat/puutuu.jpg/_big.jpg
Vikakooditkin lukaisin, siellä oli lambda-anturista koodi. Nollasin sen ja se ei tullut 5 minuutin testilenkillä takaisin, mutta varmaan siinä on jotain vikaa. Alkaa antamaan mitäsattuu-lukemia ja sen takia auto puutuu? Toisaalta taas täyskaasukiihdytys sujuu hienosti koska silloin ei välitetä lambda-säädöstä. Tässähän on järkeä...
Kävin nyt mittaamassa kaasupolkimen asentoanturin. Osa-alueella kaasu ylhäällä n. 1,2 kΩ, kaasu pohjassa n. 2 kΩ. Kokoalueella ylhäällä n. 2 kΩ ja pohjassa n. 1,2 kΩ. Eli vaikuttais järkeviltä, mittaus menee ristiin että saadaan järkeiltyä onko tulos oikea. Myös VAG-Scopella näytti ihan oikealta (vihreä = osakaasualue, keltainen = kokoalue).
Otin muutaman kuvakaappauksen tuosta puutumisesta VAG-Scopella. Tässä on yksi selostettu: http://entropia.1g.fi/kuvat/Autot/Jetta%20-92/Projektikuvat/puutuu.jpg/_big.jpg
Vikakooditkin lukaisin, siellä oli lambda-anturista koodi. Nollasin sen ja se ei tullut 5 minuutin testilenkillä takaisin, mutta varmaan siinä on jotain vikaa. Alkaa antamaan mitäsattuu-lukemia ja sen takia auto puutuu? Toisaalta taas täyskaasukiihdytys sujuu hienosti koska silloin ei välitetä lambda-säädöstä. Tässähän on järkeä...
^Kuulostaa samalta kun profiilin RP-Jetta kylmänä. Piristyksenä mulla on PG:n pakosarja + etuputki, lambda siis nyt aivan katin edessä eli 50-60cm kauempana kuin alunperin-> lambda lämpenee pirun hitaasti jolloin nykii ja puutuu TODELLA ärsyttävästi. Kokeilin toisella miljoonalaatikosta löytyneellä käytetyllä orkkislambdalla-> sama juttu.
Täyskaasulla toimii mullakin ok, sitten kun lambda on lämmennyt ei ongelmaa osakaasullakaan.
Täyskaasulla toimii mullakin ok, sitten kun lambda on lämmennyt ei ongelmaa osakaasullakaan.
Palkkapäivä kun koittaa niin käyn hakemassa Boschin lambdan tilalle. Toivottavasti vika korjaantuu sillä.
jyri.h: Sun ongelmaan voisi auttaa että vaihdat lambdan lämmitettyyn. En nyt tähän hätään muista että onko lämmitetyissä virrat kokoajan lämmitysvastuksella vai ohjaako ECU lämmitystä, mutta voihan sen lämmityksen laittaa päälle vaikka kabiinista kytkimellä. :)
jyri.h: Sun ongelmaan voisi auttaa että vaihdat lambdan lämmitettyyn. En nyt tähän hätään muista että onko lämmitetyissä virrat kokoajan lämmitysvastuksella vai ohjaako ECU lämmitystä, mutta voihan sen lämmityksen laittaa päälle vaikka kabiinista kytkimellä. :)
^Sama ollut mielessä. Uudemmissa joissa lämmitettävä lambda, lämmitysvirtapiiri on ilmeisesti kuumana aina virtojen ollessa päällä. Kun haluttu lämpötila saavutetaan, virrankulutus katkeaa.
ADZ-moottorisen Venton/vastaavan lambda voisi olla oikea valinta Jettaan jos ovat 3 pinnillä eli signaali tulee maadoituspuolelta.
ADZ-moottorisen Venton/vastaavan lambda voisi olla oikea valinta Jettaan jos ovat 3 pinnillä eli signaali tulee maadoituspuolelta.
Hain lambda-anturin ja vaihtohylsyn Motonetistä, mutta vaihto tyssäsi heti alkuunsa. Hylsy ei mahdu edes anturin päälle kun tulipelti on niin lähellä. Eli luovutin sen homman.
Sen sijaan ajattelin että ei voi mitään hävitäkään, joten suoritin italian tune-upin autolle. Eli heitin 25 kilometrin lenkin ja moottorin kierrokset kokoajan >4000 1/min. Lisäksi monta täyskaasukiihdytystä samaan. Nyt tuntuis toimivan. :-D Ilmeisesti paskat puhdistui lambdasta? No, ei nyt riemuita vielä kun ei ole kokemuksia kuin parilta kilometriltä tune-upin jälkeen. Jos puutuminen palaa niin pakko kai viedä pajalle lambda vaihdettavaksi.
Mahtaakohan tuo nykyinen anturi olla edes Bosch?
Edit: Onhan siinä Boschin logo ja osanumero kyljessä, kun kattoi tarkemmin.
Sen sijaan ajattelin että ei voi mitään hävitäkään, joten suoritin italian tune-upin autolle. Eli heitin 25 kilometrin lenkin ja moottorin kierrokset kokoajan >4000 1/min. Lisäksi monta täyskaasukiihdytystä samaan. Nyt tuntuis toimivan. :-D Ilmeisesti paskat puhdistui lambdasta? No, ei nyt riemuita vielä kun ei ole kokemuksia kuin parilta kilometriltä tune-upin jälkeen. Jos puutuminen palaa niin pakko kai viedä pajalle lambda vaihdettavaksi.
Mahtaakohan tuo nykyinen anturi olla edes Bosch?
Edit: Onhan siinä Boschin logo ja osanumero kyljessä, kun kattoi tarkemmin.
Eipä se ilo kauan kestänyt. Tänään heitettiin ~150km lenkki ja takaisin tullessa rupesi tasakaasulla "nypyttämään" ja kerran koitti puutua. Eli lambdanvaihtohommiksi menee. Vielä kun keksisi että millä sen saa ilman väkivaltaa pois... Pitääkö irroittaa imu- ja pakosarjat? Kuinkahan tiukassa ne pultit on?
Tavallisen sopivan kiintolenkin käyt hommaamassa, johdin irti pistokkeesta, pujotat sen avaimen lenkistä ja sillä avaat. Uuden kiristät sillä kiintopuolella ja voitelet kierteen hyvin niin saa auki jos tarvii. Tuo hylsy on kätevä sellaisessa paikassa minne lenkki ei sovi. Ja vastaavasti lenkkiavain kätevä jos hylsy ei sovi :D
Alkaa mennä maku tästä touhusta kun ei onnistu. Puoli tuntia taas ähelsin mutta ei tunnu avautuvan. En ole varma meneekö lenkki edes kunnolla lambdan päälle, mutta johonkin se ottaa kiinni. Siitä kun yrittää vääntää niin koko auto heijaa vääntämisen voimasta mutta ei se anturi irtoa. Suihkaisin äsken CRC-korviketta kunnolla lambdan juureen, pitää varmaan parin tunnin päästä koittaa uudelleen. Sekin kävi mielessä että onko se 22-millinen se lambdan "mutteri"? Pakko sen on kai olla...
Yksityisviestillä tulikin jo vastaavanlaista ohjetta, tosin kaasupillillä lämmitystä. Ei ole moista laitetta saatavilla joten pitää kai koittaa ensin käyttää kone kuumaksi ja sitten varoa ettei polta käsiä... Mahtaako sellaisista kynämallin butaanipolttimista olla iloa? Niissähän liekki palaa sinisenä, eli kuuma on, mutta riittääkö lämpö lämmittämään paikallisesti vain lambdan eikä koko pakosarjaa?
Puuh, vihdoinkin tuli lambda vaihdettua. Ajoin tutun autokorjaajan tallille ja kaveri siinä sitten suihkautti vähän CRC:tä lambdan juureen ja 22-millisen lenkin kertanyppäyksellä lähti helposti auki. Ajattelin että mitäs vittua, mutta sitten hoksasin että taikasana oli kuuma pakosarja. Itse olin koittanu aina kylmällä moottorilla irroitella. Huoh.
No, vaihto sujui hetkessä mutta startatessa röpötti sikana, aina kun painoi kaasua niin pari pyttyä tipahti kokonaan pelistä. Meinasin jo menettää uskoni kun yhden vian korjaa niin uusi ilmaantuu... No, totesin hyvin nopeasti että virranjakajan kannen kiinnitysjalat oli lähteneet irti, mitä ihmettä?!
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Auto käy tasaisesti ja pintakaasulla kulkee hienosti. Toistaiseksi on siis kaikki kunnossa. Mitä nyt akku on vähän huonossa kunnossa, viikon seisonnan jäljiltä tyhjänä ja 20 km ajolenkin aikana ei latautunu tarpeeksi uusintastarttiin. Laitoin nyt aamuksi lämmitystolpasta latauksen päälle pariksi tunniksi. Katotaan pääseekö omin avuin töihin vai pitääkö ottaa vaimon pallosalamasta apuvirtaa.
No, vaihto sujui hetkessä mutta startatessa röpötti sikana, aina kun painoi kaasua niin pari pyttyä tipahti kokonaan pelistä. Meinasin jo menettää uskoni kun yhden vian korjaa niin uusi ilmaantuu... No, totesin hyvin nopeasti että virranjakajan kannen kiinnitysjalat oli lähteneet irti, mitä ihmettä?!
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Auto käy tasaisesti ja pintakaasulla kulkee hienosti. Toistaiseksi on siis kaikki kunnossa. Mitä nyt akku on vähän huonossa kunnossa, viikon seisonnan jäljiltä tyhjänä ja 20 km ajolenkin aikana ei latautunu tarpeeksi uusintastarttiin. Laitoin nyt aamuksi lämmitystolpasta latauksen päälle pariksi tunniksi. Katotaan pääseekö omin avuin töihin vai pitääkö ottaa vaimon pallosalamasta apuvirtaa.
Eilen teki pari kertaa kiihdytyksessä niin että loppui veto tyystin sekunniksi. Sitten jatkettiin niinkuin ei mitään olis tapahtunu. Tänään aamulla töihin lähtiessä piti pyörittää starttia neljä sekuntia että lähti käyntiin (normaalisti hörähtää alle sekunnissa), ja tullessa teki hyytimisen kerran. Lounastauolla lähdin kaupassa käymään niin ei meinannut enää eteenpäin päästä. Tyhjäkäyntiä kävi joten kuten mutta kierroksilla ei tehnyt mitään. Pääsin onneksi liikennevaloista bussipysäkille jonne auto sitten sammui. Epäilin että bensa on lopussa kun mittari oli jo punaisella mutta sitten järkeilin että pakko sen on olla sytytysvika. Irroitin virranjakajan kannen ja pyörijän (olivat nokisia) ja puhdistin sormella irtolian pois. Takaisin paikalleen, lähti käyntiin ja kulki taas niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
Pitänee tilata originaaliosat sytytykseen Motonetin Rossca-osien tilalle...
Edit: Olipas halpoja nuo orkkisosat... Hinnat Speed-Autoteileltä:
Pitänee tilata originaaliosat sytytykseen Motonetin Rossca-osien tilalle...
Edit: Olipas halpoja nuo orkkisosat... Hinnat Speed-Autoteileltä:
Koodi: Valitse kaikki
051 905 207 distributor cap 23.23 e
052 905 225 C rotor 16.92 e
037 905 241 dust cover 3.94 e
44,09 e
Muutaman kerran auto on taas tehnyt tuota vedot katoaa - eikun ei katoakaan - temppua. Sen jälkeen tajusin heti putsata virranjakajaa hieman, sinne kerääntyy ihan kuin nokea joka ilmeisesti aiheuttaa sitten kontaktihäiriötä joka ilmenee vedon katoamisena. Ilmeisesti siis Motonetistä ostettu Intermotor-merkkinen virranjakajan kansi on susi. En suosittele! Pitäis melkein viedä takaisin ja reklamoida.
Jotain tälläistä on luultavasti tapahtunut noiden tarvikeosien kanssa. Pitänee hakea marmorilta ainakin pyörijä ja jakajan kansi alkuun.
ABC CarWashilla oli -30% kesätarjous niin tuli pestyä/pesetettyä Jetsoni ensimmäistä kertaa tälle vuodelle. Otin vielä "vahauksen" kaupan päälle, koko homma kustansi 14,35€. Pillerivanteet huutais keskipeitteitä, tai sitten kun sais jostain 195/50R15 kumit niin vääntäis alle Rial Le Mansit...
(Kuva klikkaamalla isommaksi)
ABC CarWashilla oli -30% kesätarjous niin tuli pestyä/pesetettyä Jetsoni ensimmäistä kertaa tälle vuodelle. Otin vielä "vahauksen" kaupan päälle, koko homma kustansi 14,35€. Pillerivanteet huutais keskipeitteitä, tai sitten kun sais jostain 195/50R15 kumit niin vääntäis alle Rial Le Mansit...
(Kuva klikkaamalla isommaksi)
Mazaman: Itseasiassa tässä on Ducellierin pyörijä ja kansi, jostain syystä. Tietty jos vaihtais koko setin Boschiin niin sais ehkä sitä luotettavuutta.
En vielä uskalla keskilätkistä huutaa kun saattaa olla että äidin luona varastossa on satsi noita. Perheessä ollu useempi Volkkari ja jokaisesta on aina jotain jääny varastoon pyörimään... :)
En vielä uskalla keskilätkistä huutaa kun saattaa olla että äidin luona varastossa on satsi noita. Perheessä ollu useempi Volkkari ja jokaisesta on aina jotain jääny varastoon pyörimään... :)
Auto on vähän huonosti startannut viime aikoina, startti pyöräyttää kierroksen ja sitten ei jaksa enää. Työntäen kun laittaa käyntiin niin sen jälkeen taas lähtee kuin ei mitään olisi ikinä tapahtunutkaan... Eilen töihin lähtiessä piti ottaa mäestä vauhtia että sai käyntiin. Töistä lähtiessä tarkistin että virta- ja maadoituskaapelit on kunnossa, samaten kun heräte. Mutta nytpä ei enää pyöri startti ollenkaan. Solenoidi ei naksahda (kello ei pimene, joten virtaa on). Lisäksi oli taas virranjakajan kiinnitysklipsut auki (mitä vittua!).
Katotaan jos käytetyn startin tuohon saisi tänään. Parempi varmaan viedä tuo hyvin nopeasti johonkin autoliikkeeseen kun vielä tarjoavat kahta tonnia vaihdossa parempaan... Vikoja senkun tulee lisää ja lisää.
Katotaan jos käytetyn startin tuohon saisi tänään. Parempi varmaan viedä tuo hyvin nopeasti johonkin autoliikkeeseen kun vielä tarjoavat kahta tonnia vaihdossa parempaan... Vikoja senkun tulee lisää ja lisää.
Lisäksi oli taas virranjakajan kiinnitysklipsut auki
Veikkaan että kiinnityskynnet saaneet kipeetä joskus irroittaessa ja ovat nyt liian löysät?
Tai jakajan kansi on väärässä asennossa siten ettei kannessa oleva ohjainnystyrä vastaa jakajan rungossa olevaan koloseensa->kansi muljahtaa vinoon ja kynsi lipsahtaa paikoiltaan?
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon.. tätä topikkia on ollut mukava seurata :D
Saattaa olla vähän löysällä ne klipsut, tai sitten tarvikekannessa on vähän alempana ne pidikkeet jolloin ei kiristy tarpeeksi se laitos.
Katsotaan jos Muuramen Hullu Volkkaristi löytäis tänään starttimoottorin tallistaan niin pääsis sitä koittamaan.
Sen jälkeen vois vaikka selvitellä että mikä aiheuttaa ummehtunutta hajua auton sisälle. Vahva veikkaus olisi että jostain vuotaa vettä lattiamaton alle, mutta en oo vielä jaksanu tarkistaa.
Katsotaan jos Muuramen Hullu Volkkaristi löytäis tänään starttimoottorin tallistaan niin pääsis sitä koittamaan.
Sen jälkeen vois vaikka selvitellä että mikä aiheuttaa ummehtunutta hajua auton sisälle. Vahva veikkaus olisi että jostain vuotaa vettä lattiamaton alle, mutta en oo vielä jaksanu tarkistaa.
Onko sulla jo sellainen uudenmallinen vesikaukalo tuulilasin alla? Orkkishan on sellaista pierunkuoren painoista muovipaskaa joka rapisee jo muutaman vuoden jälkeen palasiksi kun yrittää irroittaa, halkeamista sitten vuotaa vettä sisään raitisilmasuodattimen elementin läpi.
3v sitten ostin marmorilta omaani uuden, se on sellaista paksua karheapintaista muovia kuin uusissakin. Ja kestää irroittaakin..
3v sitten ostin marmorilta omaani uuden, se on sellaista paksua karheapintaista muovia kuin uusissakin. Ja kestää irroittaakin..
Aamupäivällä kävin starttia vaihtamaan. Koitin siinä sitten ihan huvikseni että mitä se sanoo kun käännän avaimesta ja kyllähän se startti taas pyörii. Tosin akku oli sen verran tyhjä ettei käyntiin lähtenyt.
Nyt on vähän pasmat sekaisin kun välillä ei edes solenoidi naksahda ja välillä yrittää startata ihan normaalisti. Olisiko virtalukossa vika jos ei anna herätettä startille?
Virtajohto akusta startille on kunnossa. Maajohtoa (vaihteistolta?) runkoon en ole tarkistanut.
Nyt on vähän pasmat sekaisin kun välillä ei edes solenoidi naksahda ja välillä yrittää startata ihan normaalisti. Olisiko virtalukossa vika jos ei anna herätettä startille?
Virtajohto akusta startille on kunnossa. Maajohtoa (vaihteistolta?) runkoon en ole tarkistanut.
Latailin pari tuntia akkua ja kävin taas tutkimassa tilannetta. Otin uudenkarhean starttityökalunkin mukaan.
Hienostihan se starttasi kun otti akulta startin herätteelle virran. Toki tajusin myöhemmin että parisenttinenkin piuha olisi riittänyt mutta eipä se haittaa jos suoraan akun navalta ottaa virran.
Samalla selvisi myös tuo virranjakajan kannen mysteeri. Siinä startatessa kone ravistaa sen verran että molemmat kiinnitysklipsut aukesi. Mutta eipä ole mitään mitä ei nippusiteillä ja jesseteipillä äkkiä korjaisi...
P.s. Ford Focuksesta (vm. ~2000) ei (muka) voi antaa apuvirtaa. Parin tunnin latauksen jälkeen ei Jetsoni lähtenyt enää kaupan pihasta käyntiin ja pyysin viereen ajaneelta naiskuskilta apua. Hän totesi ettei hänen autostaan voi antaa apuvirtaa ja lompsi kauppaan... Naiset.
Hienostihan se starttasi kun otti akulta startin herätteelle virran. Toki tajusin myöhemmin että parisenttinenkin piuha olisi riittänyt mutta eipä se haittaa jos suoraan akun navalta ottaa virran.
Samalla selvisi myös tuo virranjakajan kannen mysteeri. Siinä startatessa kone ravistaa sen verran että molemmat kiinnitysklipsut aukesi. Mutta eipä ole mitään mitä ei nippusiteillä ja jesseteipillä äkkiä korjaisi...
P.s. Ford Focuksesta (vm. ~2000) ei (muka) voi antaa apuvirtaa. Parin tunnin latauksen jälkeen ei Jetsoni lähtenyt enää kaupan pihasta käyntiin ja pyysin viereen ajaneelta naiskuskilta apua. Hän totesi ettei hänen autostaan voi antaa apuvirtaa ja lompsi kauppaan... Naiset.
Tänään ostettiin vaimokkeen kanssa -05 Passat Variant 1.9 TDI (3BG) joten Jetta menee hallituksen painostuksesta myyntiin. :-/
Nyt olis tilaisuus saada korilta todella hyväkuntoinen Jetta jossa tekniikkakin pelaa akun vaihdon jälkeen mallikkaasti!
http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4350783
Nyt olis tilaisuus saada korilta todella hyväkuntoinen Jetta jossa tekniikkakin pelaa akun vaihdon jälkeen mallikkaasti!
http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4350783
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa