Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.3.2013 23:44

Production process: Low Pressure Casting Process + Heat Treatment
Materials: Al Si 7 Mg

Eli tuskin on perus-alua....?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.3.2013 23:45

onhan noita braideja, oz, bbs yms korjattu onnistuneesti. laillista se ei kyllä ole mutta paljon noita hitsataan

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.3.2013 23:52

Nyt on tilattu uusi ultra ja hitsattu menee vararenkaaksi. Lisäksi muita suunnitelmia on viety eteenpäin. Tutkiskelin tänään MFA:n näyttöä johon testiksi kokeilin eilen ottaa 0-100km/h lähdön. Pikkasen otti pitoa irti ja rajotin paukku, mutta jotakin sentään sain aikaiseksi.

Kuva

Olisi kohta mahdollisesti myynnissä yksi pari KW säädettäviä, mikäli jollakulla olis tarvis?

Tänään lähdetään sitten Viroon tämän näköisellä autolla...

Kuva

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.4.2013 23:59

Tänään lähdetään sitten Viroon tämän näköisellä autolla...


Ainakin tuosta reissusta olet selvinnyt, kun juuri ennen kahta olit Korsossa kurkistamassa konehuoneeseen, mahtoiko olla millaisia huolia? Rauhallisesti ainakin katosit paikalta, juuri kun virkavalta tuli paikalle nuolemaan nurkkia :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.4.2013 0:04

Ongelmia öljynpaineen kanssa... Liian korkeaksi meneepi.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.4.2013 23:29

Virosta tarttui US R32 mallin ovipahvit ja kattosisustat pilareineen. Kuvia sitten joskun jaksaa taas innostaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 26.4.2013 22:26

^sisustan värimaailma on vaihtumassa siihen ainoaa oikeaan?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.4.2013 16:16

R32 US-mallin ovipahvi.
Kuva

Tuohon sitten keksitään jotakin jännää.

Sitten kattoverhoilu pilareineen:

Kuva

Asian mukaisilla varoituksilla, tietysti jenkkityyliin:
Kuva Kuva

Ongelmia:

Kuva

Kattoverhoiluun on suunniteltu kattobagit, spacerit/adapterit tulossa kahvoille.

Kuva

Turvavyön suojat anni mallista pitäneen hommata US-mallissa erinlaiset vyöt.

Kuva

Takavalot eivät ole liiketunnistimilla, pitää soveltaa.

Toinen ultra jossa halkeama, uutta odotellessa.

Kuva

Kattoluukun vedettävästä suojasta sain sliderit rikki, eli ne muoviset osat sinne metallisiin henkareihin. Ne pitää metsästää, kun tuskin löytyy varaosana tiskiltäkään.

Muuta:

Porken korkit:

Kuva Kuva

Bilsteinit B16 asennettu, GP takatukivarret ja säädettävät koiranluut myös.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 28.4.2013 22:12

Tuo musta kattoverhoilu on kyllä iha parasta. Ukolla on A6 tuo ja jotenki niin paljon arvokkaamman näkönen kun koko sisusta samassa värissä.


Törmäsinpä tänään kemiaa lueskellessa metyylitertiaalibutyylieetteriin ;) Ensimmäinen ajatus oli tämä projekti...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.4.2013 23:57

<--- profiilin IV farkku on ensimmäinen laite, jossa sisäkatto ja pilarit ovat väärää väriä. Ei millään tahdo tottua ja taustapeilin jouduinkin heti tilaisuuden tullen korvaamaan mustalla vaihtoehdolla. Tiedä siten vaihtuuko sisäkaton väri vasta auton vaihdolla, (farmarineloseen ei valmista mustaa ole).

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 29.4.2013 0:04

Kovastihan ihmiset on noita värjänneet :) Kaverikin juuri värjäilee farkun kattoa, saapi nyt nähdä mitä tulee :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.5.2013 2:26

Noh jokos tämäkin väki hyväksyy tälläisen värin?

Kuva


Ilmeisesti R:ssä on eri raideväli edessä. Tässä kuva Bilsteinin tolpasta ja kumista vanne 8x18 et 30. Kaareen on kumilla tilaa 2mm.

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 19.5.2013 21:26

Värikokonaisuus on bueno, valkoinen antaa mukavasti ryhdikkyyttä. Ja äänimaailma on kyl huikea...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 20.5.2013 9:47

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.5.2013 14:00

Kuva

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 20.5.2013 15:50

Seliseli... :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.5.2013 3:35

Päivitystä, nyt on alle laitettu tälläiset:

Kuva

Ei omasta autosta kuva, mutta hyvin sopii bilsteinin kaveriksi.

Joustoa on vähän ja nitinää kuuluu, muuten tuntuu ihan luotettavalle. Säätökin tapahtuu 34mm lenkillä, joten on hieman järeämpää kuin edellisen merkin tukivarret. Suunnilleen saman paksuista kuin vetari. Samaan pakettiin otin säädettävät takakoiranluut, mutten ole keksinyt mitään käyttöä säädettävyydelle.

Kokemuksia Bilteinistä, todella mukavat KW variant 1 jälkeen, ainoa huono, että on matalimmillaan edestä, silti jää 30mm ylemmäs kuin KW. Ehkä olen tulossa vanhaksi, mutta pidän vähän pehmeämmästä kyydistä bilsteinin kanssa. Ainoa huono puoli on jousien paksuus, joka rajoittaa erittäin paljon vanne valikoimaa, ihan kuin jarrut jo eivät tekisi sitä tarpeeksi. Tästä päästään etulokarien maltillisella levityksellä, suunnitelmissa olisi 10-15mm, samalle tasolle takalokarien kanssa, myös magnesiumvanteet kaipaavat lisää leveyttä lokarilta. Mikäli joku haluaa pientä pelti näpertelyä, saa ilmottautua.

Mustaverhoilu:
Muuttaa ilmettä todella hyvin, tosin vielä odottelen muita loppuja osia, R32:ssa on airbagit katon reunassa, jolloin kattopahvikin on leveämpi. Tulee myös pimeämpi tunnelma kabiiniin.

Kuva

Tästä johtuen kahvat eivät yletä kiinni, odotan siis Etelä-Suomen osavaltiosta airbagin "telineitä", eli suomeksi adaptereita kahvoille.

Slamitilta odottelen vielä mustia osia turvavöihin, takaluukkuun ja jonnekkin vielä.

Kokeeksi testasin Honkkarin ebaytä, löysin sieltä mustan aurinko/rillikotelon, tilasin testiksi ja ihan pro:ksi osottautui.
Kuva Kuva Kuva

Lisäksi tuttu maalasi sisätutkat, mustiksi, niitä kuin ei olisi saanut mustana. Enkä halunut mennä muihin malleihin, johtuen sensorien suuntauksista ja hinnasta, muistaakseni 300€ hujakoilla oleva kattovalo on hieman liikaa itelleni.

Kuva

Harmi kun ei ole toisia Mg-vanteita, olisi kauhea himo kietasta katusliksit ja laittaa kori rullalle. Kaiketi sitä painoa pitää sitten viilailla pikkuhiljaa. Painosta puheenollen, vakio R tataa olla 2000kg suurin massa, omassa "vain" 1910kg. Vähän oudolle tuntuu, että oma auto olisi "kevyempi", sillä kun miettii kuinka paljon tohon on kaikkea hiluvitkutinta ja ankkapilliä asennettu.

Tulevaisuudessa on tulossa laatikkorempa, ensiksi 4 alkoi antautumaan, ja nyt on ilmennyt 3 vaihteen kanssa samaa. Hyvin menee vaihde päälle ja pysyy, mutta kuullostaa ettei olisi ihan hollilla "krää" äänellä. Näin ainoastaan jos vaihtaa 3-4 alle 3500rpm, isommilla kierroksilla ei ole väliä. Tuo myös poksuu hieman alemmilla kierroksilla, lieneekö paksulla...

Updatea, nyt on saattovalot väsätty golfiin, eli kun virrat kääntää pois ja väläyttää pysyy etuvalot päällä noin minuutin, himmentyvän peilit vedetty, samoin sadesensorin piuhat, jalkatilan valot, Us tankinavaus systeemi.

Tällänen spagetti sielä on tällä hetkellä:

Kuva

Tarkoitus on vaihtaa kojis jossain kohdin jolloin tapahtuu johtojen siistiminen. No stress.

Us nappulat:
Kuva

Jalkatilan valot:

Kuva Kuva Kuva

Sopii ihan kivasti yhteen R8 ledin kanssa:

Kuva

Vielä odotetaan US apparinpuolelle paria lisänappulaa ja liittimiä ovipahviin. Euro ja US mallissa siis erinlaiset ovipahvit. Seuraavaa tullaan kytkemään vielä: parkkitutkat, muistimoduuli ja takaluukkumodi.

Harjoittelin hieman kalikali-pullon käyttöä ja testasin sitä moottorinmuoviin. Tälläinen siitä tuli sitten.
Kuva Kuva

Imusarjasta lähti maali, se pitäneen korjailla vielä....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.6.2013 23:40

Bug runissakin tuli käytyä ja ihmeteltyä. Hauska reissu oli kaikin puolin, vähän kallis tuppasi vain olemaan.

Radalla tuli käytyä ekaan kertaa elämässä, hieman oli outoa ajaa potta päässä ja prätkähanskat mallia hiilikuiturystyset kädessä. Hauskaa oli kun oppi tuntemaan minne suuntaan rata kääntyy. Radalla lämmöt nousi öljyillä heti 2 kiekan jälkeen 120C ja joutui välillä himmailemaan ja taas. 4 kierrosta oli maksimi, sitten 30min jäähdytys ja uudestaan muutama kierros,tarvinneen lisätä se ylimääräinen viilentäjä. Vedetkin pomppasi 105C.
Viimeksi muokannut MTBE, 6.3.2015 17:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 12.6.2013 17:20

meininki on kautta linjan asiallinen. onkos noi tukivarret gruvenpartsin ainoat teräsosat?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.6.2013 19:45

Enpä tiedä, mutta ainakin asiallisen oloiset ja kookkaat. Hieman ärsyttää tuo nitinä niissä mutta kaiketi niiden kanssa voi elää

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 13.6.2013 12:04

Olisko paha laittaa vaikka akkukotelon kuori tai joku muu kotelo noitten johtohärveleiden peittämiseks. Vähän pistää silmään tuolta muuten siististä konehuoneesta. Paisari voisi olla vaikka musta, toki pieni railo läpinäkyvää että näkee missä pinta menee.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.6.2013 14:26

Tarkoituksena on siistiä johdotukset ja kaikki ylimääräinen pois, kunhan aikaa riittää. Nyt ei vain oikein tahtonut olla aikaa tuollaiseen. Kyllä kaikki kaksi aivosolua Ruotsin jälkeen raksuttaa eri toteutusvaihtoehtoja.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.6.2013 19:19

^jotain tämänsuuntaista?: Jonen ex-Bor-4 (S3:n paisunta-ja pissapojansäiliön suojamuovi.), click2 ,
AO-topiccia

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.6.2013 20:31

Tuon suuntaista on käynyt mielessä, mutta myös että piilottaisi kaikki "ylimääräiset" säiliöt ja sähköt. Piilottamisella helpottuisi koneen huolto ja tarkkailu vuotojen varalta. Hieman skeptisyys vainoaa viime vuoden vuotojen jälkeen :)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 15.6.2013 0:23

btw: Tuliko sisustan osissa mukana US-mallin konsolin takaosaa, tai onko tarkoitus sellainen hankkia? Click
Tuohon kun lisäisi sopivasti Smartin ambient valoja, katkaisisi US-konsolin kyynärnojan kohdalta, liittäisi euromallin loppupään mukitelineineen ym. niin olisi aika bueno paketti kasassa.... hmm.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 15.6.2013 21:45

Eipä tullut, enpä ollut yllättynyt että Nick oli noita valoja viritellyt. Sillä on jokin perverssi noihin ambient valoihin :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.6.2013 17:20

Minua on hieman häirinnyt kruisen valon palaminen mittaristossa koko ajan, sillä en ole sitä aina jaksanut (koskaan) napsauttaa pois päältä. No sain vähän vihiä ja ongelma ratkaistu.

Kuva

Tuon sinisen 501 softassa osoitteella 0x1EE E9->F9 muuttaa binäärisessä muodossa xxx0xxxx->xxx1xxxx saa vakkarin valon palamaan vain kun on "tarttunut" johonkin nopeuteen. Valo sammuu normaalisti vakkarin poistumisella esim jarrua painettaessa.

Passat 3BG ja 503 softassa löytyy 0x220 osoitteesta. Alunperin tuo on toiminnassa ainakin 2008 Transussa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 17.6.2013 21:41

Sen verran on tullut tuijotettua tuota vakkarinvaloa itsekkin, että muutos kuulostaa varsin mielekkäältä. Kysymys kuuluukin, millä tuota arvoa editoit ja mahtaako osoite olla sama kaikissa G4:ssa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.6.2013 22:28

Vag Tacholla luin softan mittaristosta ja xiv32 muokkasin ja työnsin takaisin, veikkaan että VDO puol ja täysnäytöllisissä voisi olla. Muuta käryä ei ole. Eli taas ne 2002+ mittaristot...

Nyt olisi tarkoitus laittaa auto laihdutuskuurille. Takapenkit lähtikin jo säilytykseen ja kovasti käy mietinnät lisäkilojen karistamiseen fiksusti...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.7.2013 1:44

On kyllä upeita muutoksia hienoon autoon! Sulla tuntuis olevan tietoa kaikenlaisista "pikku" muutoksista aika lailla niin kysytäänpäs tässä samalla kun itseä on mietityttänyt, että oiskohan millanen homma lisätä omaan kippoon nuo himmenevät sivupeilit, kun taustapeili jo himmenee? Tai kiinnostusta olisi myös lisätä kääntyvät peilit, mutta kukahan noissa osais neuvoa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.7.2013 9:02

Kiitos kiitos.
Eihän tuopahan pitäisi olla, mikäli vain löytyy oikean kokoisia himmentyviä laseja. Mk4 ovat tunkeneet audin laseja. Ne lasit on vain sairaan hintasia, 300€/kpl luokkaa. En sitten tiedä kytkennöistä tarkemmin. Olisikohan nuin uudessa mallissa canpurkki joka hoitaa kaiken? Toisaalta ei sivupeilejä sieltä purkista ohjata, joten varmaan selviytyy piuhojen ryöstämisellä sivupeileille.

Taittuvat voivat olla mielenkiintoisia. Sen voisi lähteä toteuttamaan audin 361 releellä (taittuu aina kun lukitsee/ avaa keskuslukon), tai rinnakkaismallin can boxilla, olettaen että vdcs antaa boxille koodata samat ominaisuudet kuin nykyiseen. Pitäisi aluksi löytää peili joka istuisi autoon ja siinä olisi kääntömoottori sisällä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.7.2013 14:35

Hieman päivitystä. Nyt on ollut aika paljon töitä ja vähän kaikkea jotka ovat vieneet aikaa.

Mutta laitetaanpas muutama kuva tännekin mietittäväksi.

Kuva

Kuva Kuva

Suurkiitokset Hartille seurasta ja hjelpistä!
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:24. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.7.2013 14:59

Onko ehtaa köykäkuitua vai teippiä? Jos on aitoa niin sitten vielä konepelti ja lokarit niin päästään asiaan ja hanki tohon takalasiin sellainen lasinen tulppa, tulee paljon siistimpi.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 14.7.2013 16:11

Sandels :)

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 14.7.2013 18:19

Oli back to parkkipaikkavirittelylle! Aitoa kuitua on, nousee kontin pumput aika iloisella nopeudella nyt

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.7.2013 18:54

Melkein kannattaa sitten hankkia pykälää tai kahta heikommat pumput, kuidun kanssa, muuten voi pumppujen voima vääntää luukkua solmuun.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 14.7.2013 20:56

Kuten sanottiin, niin konepelti ja loksut seuraavaks. Paljonko tuolla tuli painosäästöä? Niin ja takasivulasit vaihdat kevyemmiks kanssa ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.7.2013 21:32

Lasitulppa on toisessa luukussa kiinni ja siirtyneen tuohon kohtapuoleen. Juu, eiköhän tuon kuidun määrä ole lisääntymään päin... Varmaan vielä maalataan jossain kohin piiloonkin...

Seibonin tekele tuo luukuhan on, eli aitoa itteään pitäisi olla. On hieman luukun modit vaiheessa mutta valmistuneen jossain kohin. Konepeittoa saa ehdotella, mikäli joltain sellainen nurkista löytyneen...

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 16.7.2013 21:47

Taisin nähä tämän korsossa eilen kun ajoin ihan vierestä ohi. :) Hyvin tuo kontti sopi.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.7.2013 23:16

Hyvin mahdollista, tuli sielä pyörittyä töiden puolesta. Onhan se vähän aneeminen ilman spoikkaa ja sinistä väriä, mutta tehdään siihen nyt tarvittavat muutokset ja isketään maaliin. Hötsiin olisi tarkoitus saada valmiiksi, mutta nyt alkaa jo tehdä kiirusta. Sen verran isoja muutoksia autolle on suunniteltu.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.7.2013 16:34

Ja lisää...

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wmpt
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2007 15:33

ViestiKirjoittaja wmpt » 18.7.2013 18:10

Sinnehän ne kesäduunirahat näyttää hyvin uppoovan ;) Ei sillä, hieno on!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.7.2013 20:23

Ei noista paljoa käyhtynyt, löyty käytettynä Suomesta niin oli pakko haalia! Konepelti, jossain vaiheessa. Kattoo jos sattuisi joku sopiva tulemaan edullisesti vastaan.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 18.7.2013 20:44

Nyt vielä siten voimaa tuohon ja jostain vähän hgp palikoita pellin alle.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.7.2013 20:50

Enpä usko, pitää alkaa säästää talven varalle. Pitäisi kämppä löytää yksityisiltä markkinoilta--> Tulee kyllä hiljaista autonrakennuksen osalta vähäksi aikaa.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 18.7.2013 21:54

Tuli kyllä tänään 2x hieraistua silmiä kun Shellillä pysähdyin et mitäköhän nyt on golffiin tehty.

Mut omalla tavallaan näytti melko hauskalta :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.7.2013 23:54

pitikö sitä taas tulla hötsiin ihmettelemään. viime vuonnaki oli tarpeeksi rankkaa :)

seuraavaksi konepelti ja ovet? :) maalit pintaan niin ei näytä niin karulta

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.7.2013 0:08

Juu piti käydä tiskaamassa auto shellillä. Enpä tiedä tuleeko hötsi keikkaa, varmaan jää välistä kun on muuttohommelit yms ja autokin niin keskeneräinen. Tarkoitus on hommata nyt vähän palikoita hiljaisuudessaan ja peittää maalilla nuo piiloon. Laatikonkin kanssa on hieman murheita. Lämmöistä puhumattakaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.7.2013 9:01

Kun puskurit päivität tuohon "teipillä päällystettyyn lasikuituun" niin vanhat voi lähettää minulle. =)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 15.8.2013 23:00

R meneepi kohta talviunille savuteltuaan tarpeeksi, myös kytkin taitaa olla finito.

Tuli sitten tälläinen kaiveltua nettiauton syövereistä ja haettua maanantaina yötämyöden:

Kuva

Kuva Kuva Kuva Kuva

Perushommilla mennään, vikoja ja toimenpiteitä auton kohdalla on muutamia joiden korjaaminen on pakollista.

Korjattavaa:
Hel*** likanen yltä päältä ja sisältä.
Ei grillejä
Pyyhkimet
Haldexi ei toimi
Merkitön maski
Naviton
Jakopään huolto edessä
Kyynernojansalpa
Parkkitutkan 2 sensoria pimeenä
Ei lohkolämppäriä
Kiristin huutaa
Sisälokarit ja alusmuovit hävinneet, mikä pohjapanssari?
Ei mukavuusvilkkua
Kyljet täys jotain bitumia/asfalttia
Outo nykiminen 1500-2000 rpm kohilla 5 ja 6 vaihteella kiihdyttäessä.

Vikaa haldexista:

Kuva

Plussaa
Varusteet:
*Himmentyvä taustapeili, sadetunnistin
*Täysfis mittaristo, ollut navi joskus
*1c0 959 799B moduuli
*Xenonit
*Caracteren (miten nyt kirjoitetaankaan) spoikka ja täytepala
Ihmeen hyvässä kunnossa oleva pohja

Tähän mennessä tehtynä:
Mittariston koodailua, perus löydetyt ominaisuudet
Avaimien uudelleen koodaus, nyt toimii pidenmältä kuin 2 metrin päästä (lähetin vika)
Parkkitutka korjattu
Moottoriöljyt vaihdettu
Yritetty pestä piet pois Isossa Ompussa liukkarilla...Ei mitään.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

spete
-
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2003 9:49

ViestiKirjoittaja spete » 18.8.2013 16:36

Jos tarviit, niin multa löytyy tuon Boratin alkuperäinen maski hyllystä. On meinaan mun maahantuoma varmari.. :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 18.8.2013 17:33

Joo ilman muuta!!!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.8.2013 21:56

Ei mennyt ihan Bora niin kuin piti, vaihdoin öljyt ja n 400km jälkeen kone on niin heikossa hapessa kuin voi ja tehot ihan kadoksissa. Samanlainen ääni (metallinen, ruohonleikkurin siritys) 1500rpm-> kuin tässä VIDEOSSA.

Tyhjäkäynti on hyvä ja ok. Mikään muu ei sitten olekkaan,

Sit päästiin tutkimaan ongelmaa.
Kuva Kuva Kuva

Ainoa mikä löytyi oli tällänen tulppa.

Kuva

Kuva Kuva

Löin kamat kasaa ja toivoin parasta, mutta sielähän se ääni vieläkin on eli viittaa 1 pytyn mäntää/venttiiliakselille.... PRKL. Eli tuli tästäkin projekti sitten.

Koneenvaihto sitten tähänkin... On tullut kateltua 1.8t ja R32 tekniikoita. Tosin Diesel oli pikkasen idea, kun työautoksi ostin ja päästin Piraatin lepäämään. Eiköhän töhönkin tule sitten ARL jatkamaan kulkua.

pornis
-
Viestit: 55
Liittynyt: 1.2.2005 22:02

ViestiKirjoittaja pornis » 23.8.2013 14:16

Vanhempien audi a4 1.9pd tdissä oli kans tuo tulppa irronnut ja samalla särkenyt nokka-akselin sekä yhden nostajan puhkaissu. Tarvikeputkasta sai edullisesti nokka-akseli nostaja setin. Käyntiääni varoitteli jo aikoja sitten, että kaikki ei ollut kohdillaan. Nokka-akselin ja nostajien vaihto muutti tyhjäkäynnin todella nätiksi ja tasaiseksi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.8.2013 14:34

Mikä tuo tulppa on?

pornis
-
Viestit: 55
Liittynyt: 1.2.2005 22:02

ViestiKirjoittaja pornis » 23.8.2013 14:59

Tuo tulppa on tuosta pumppusuuttimien käyttökeinuvivun päässä olevasta öljykanavasta. Siinä menee koko akselin matkalta suora reikä jota pitkin öljy pääsee keinuvipujen väliin. Itse pähkäilin pienessä päässäni, että tulppa on pelkästään tuotantoteknisistä syistä tuossa. Vanhempien audiin löin saman tulpan paikalleen lukitteen kanssa isolla lekalla ja on se siellä nyt jo n.30tkm pysynyt.

_paffa
-
Viestit: 135
Liittynyt: 14.6.2012 0:29

ViestiKirjoittaja _paffa » 23.8.2013 22:13

Avaimien uudelleen koodaus, nyt toimii pidenmältä kuin 2 metrin päästä (lähetin vika)


Kerrotko miten tuo hoidetaan kuntoon? :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.8.2013 22:14

Vaihtamalla lähetin :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.8.2013 22:16

Jonka jälkeen siis vaatii koodauksen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.8.2013 23:40

Juu eli toinen avain vistalukkoon virrat päällä ja toisella ronkkaamalla kuskin lukkopesää...

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 24.8.2013 18:50

Meinasinkin jo kysyä, että milloin tulee Boraan .:R:n konetta keulille.
Mutta mutta, mitenkäs se Golffin kytkin jo nyt antautuu?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.8.2013 19:12

Alusta asti painittu sre ja lukin kaksoismassan kanssa. Eikä näköjään saatu ikinä toimimaan. Pitäisi sen 530+Nm kestää, eikä olla lähelläkään.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.8.2013 17:28

Borattiin tulee nyt ARL kone jatkamaan kulkua. Tarkistetuilla suuttimilla, Slamitilta sitten tilattu kaikki tarpeellinen huoltoon:

Slamititlta:
*haldex pumppu
*jakopään kilkkeet
*vaihteisto ja peräöljyt
*apulaitehihna kiristimineen
*dog bone puslat
*filttereitä

Briteistä sitten
*Arl (srs)
*312mm jarruhilut eteen (srs)
*256mm jarruhilut taakse (srs)
* audi tt:n etualustan hilut eli tukivarret, olka-akselit (srs)
*PD suuttimet tarkistettuina ja kiinnitettynä mottiin (darkside)

Jarrut oli sen verran huonossa hapessa että päätin laittaa nekin kuntoon kun pitäisi leimalla käyttää.
Ainoa mikä puuttuu on TT:n ohjausvaihde, mutta selvinnen ilman sitäkin. Vakaajat tässä Borassa on 20mm edessä, kun normaalisti TT:ssäkin on vain 19mm.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 25.8.2013 17:46

Ei se vakaajan paksuus ole suoraan verrannollinen sen paremmuuteen. Tupannut olemaan että, mitä tehokkaampi vag, sitä ohkaisempi vakaaja edessä ja paksumpi takana, silloin saadaan ajettavuus pois korolla luokasta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.8.2013 18:10

Ei se paksuus mutta pituus, eiku... Tosiaan ajattelin laittaa H&R kanget, mutta ovat liian kalliita tähän hätään. H&R paksuudet on aika paljon suuremmat kuin nämä (25&21mm), ja ihan hyvin toimineet 3.2:ssa. En nyt hae yliohjattavuutta, vaan pienevää kallistelevuutta mutkissa. Oli tässä millin paksumpi takavakaajakin kuin TT:ssä. Vakio R on edessä 23mm ja takana muistaakseni 19mm.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 27.8.2013 4:10

Onko kytkimen ja vauhtipyörän rempasta mitään tietoa? Nythän ne ois helpoin laittaa, kun koneen joutuu muutenkin tiputtamaan keulalta pois jos vaan lompakko kestää.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 27.8.2013 5:55

Ei voi kuin tykätä paksuin peukuin mihin tämäkin "teemana käyttöauto" on menossa ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.8.2013 20:58

Juu, nythän se olisi luonnollista vaihtaa, mutta vähän tutkiskelen mitä arssi kestää. Pitäisi vissiin kovaan vauhtikseen mennä niin kestääkin...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 27.8.2013 23:02


MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.8.2013 0:27

Hmm, pakonokka ja vähän muuta muokkausta ja avot! Noh ehkä pidän tämän käyttiksenä vielä ja tuprutan nokea. Kiitoksia linkistä kuitenkin!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.9.2013 22:55

Nyt päästiin auton kippuun ja heti tyssäsi alussa, ilmeisesti oli käytetty jonkin sortin lukkopultteja 20kpl ja oli vedetty niin kireälle ettei wd40 ja 2metrin jatkovarrella auennut. No siitähän sitten seurasi seuraavaa:

Kuva

Josta sitten alkoi pieni soveltaminen, ei ole ihan kauneimmasta päästä mutta toimi:

Kuva

Alkukuva:

Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.9.2013 23:01

Jatkuu:

Kuva Kuva Kuva

Kuva
Kuva Kuva

Pikkasen oli filsu kakkanen...

spete
-
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2003 9:49

ViestiKirjoittaja spete » 8.9.2013 9:32

Ohhoh! Liekkö vaihdettu kertaakaan sen jälkeen kun se minun toimesta viimeksi vaihdettiin... :D :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.9.2013 16:55

Mitäs tiivisteitä tonne kannattaa vaihtaa kun tulee raakakone johon pitäisi kaikki koota taas?

Tällä hetkellä tilattuna stefat kampuranpäihin.

Ilmeisesti kannattaa ainakin imusarjan, pakoputken, pakosarjantiivisteet ja tandempumpun tiivisteet. Muita ei nyt äkkiseltään mieleen.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.9.2013 17:53

Tuleekos tämä kasautumaan alkuperäisellä ahtimella, vai vaihtuuko sekin?
(nimim. ahdinta vailla.....) ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.9.2013 18:18

Saapi nähdä miten käy ahtimen kanssa, varmaankin kasautuu toistaiseksi vakiolla.

Aski:

Kuva Kuva Kuva

Moottorinkorokkeet:

Kuva Kuva

Apurunko:

Kuva

R:n raidetangot:

Kuva

Poikkituki:

Kuva --->Kuva

Erimuotoista krääsää:

Kuva

Mg:t Pirateen... ja Ultrat boraan...

Kuva Kuva

Vetaritkin on edestä käyty läpi uusilla rasvoilla ja uloimmilla kumilla.

Niputusta:

Powerflexit
Kuva

Cupra R ohajusvaihde:

Kuva

Kasattuna:

Kuva

Apurunko paikallaan:

Kuva
Kuva

Turbon ihmettelyä:

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva

Paketti

Kuva

Vp oli pyörähtänyt pykälän yli, pieni jumppa oli:

Kuva

Kuivumassa:

Kuva


Maalausta:

Kuva Kuva Kuva

Taakse R32 jarruja ultimax ja redstuffia. Iskarille ehkä voisi tehdä jotakin tulevaisuudessa...

Kuva



Etupääkasassa:


Kuva

Yleiskuvaa:

Kuva

Uusi tekniikka kiinni:

Kuva

Konella on ajettu muutama kilometri parkkiksella ja on nipussa, ei vielä ongelmia, paitsi laturi ja akku. Luukun merkit on poistettu, defa asennettu, takaoven kromilistaa liimailtu uudestaan, taka kilven pultit vaihdettu, takapyyhin poistettu, lasitulppa tilalla. Nyt auto odottaa suuntausta, haldex pumpun, haldex öljyn ja peräöljyjen vaihtoa. Myös kampuran pultti pitää kiristää.

Modit Boraan mitä tehty, että muistaa itsekin jatkossa:
Etulevyt 312mm
Takalevyt 256mm jäähdytetyt
Etutukivarret Cupra R:n puslilla ja olka-akselit R32/TT/Cupra...
Ohjausvaihde Cupra R (2,6 kierrosta)
Apurungonpuslat TT/R32/Cupra
Powerflexin kumit etuvakaajassa/ohjausvaihteessa/moottorin kiinnikkeessä
Sassin Sre kytkinpaketti kovalla vauhtipyörällä ja painelaakeri.
Moottorin korotus-sarja 15mm


Borasta antautui sitten öljypohja, eikä sitä laatikkoakaan ole vielä löytynyt. Öljypohjaksi punnitsen vaihtoehtoa vakion ja 1JM198601T välillä.
1.8T löytyy malli: 06A 103 601T johon pitää hankkia myös 06A 115 251 G ja 06A 145 735AB.

Tuo 1JM198601T on siis tälläinen ja suunniteltu 2.0L bensan.

Kuva Kuva

Luonnollisesti tuo hukkaa tuon öljysensorin pohjasta eli pitäneen käydä tikulla useammin. Vag comilla pitää vielä koodata mittaristosta tuo hellan sensori pois. Arl kovasti kaipaa parempia ahtoputkia, muutamankerran poksahtanut irti ja kovasti tutkinnan alla. Myös vw metallisen pohjapanssarin lisääminen on tutkinnan alla, tällä hetkellä turbo-välijäähy on pohjapanssarin tukijalan tiellä.

Onkos kellään tietoa kunnon 02m laatikon korjaajista?

Nyt tuli laitettua vakio öljypohja, sen verran helpompi oli saada ja asialla oli kiire.

Kuva

Samalla tuli laitettu Fumoto venttiili, ihan kätevä laite. Golfissa sellainen ollut jo vuosia.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.12.2013 4:44

Kuva

Onni potkii taas vaihteeksi, jottei vw omistajalle tulisi tylsää niin boran FEL askista alkoi temppuilemaan 5 vaihde. Ei sitten mene 6 vaihteelta 5 vaihteelle ilman välikaasua, mutta 4-> 5 kuten ennenkin. Laatikoihin en olekkaan tutustunut, joten tuleepahan sitäkin kohtapuolin ihmeteltyä. Hirmusen kalliita vain täälä, 1400€, kuten Ruotsissa ja Saksassa, mutta onneksi Briteistä pääsee alle 500€...

Golfin ylijäämä varastoa pengottuna tällänen tuli laitettua:

Kuva

Eli tuossa on tuo keskuslukko apparin puolella. Oven kahvan reikä oli suurempi eli pahvikin vaihtui.
Kytkentää:
1 red/blue T29/22
2 red/green T29/25
3 brown/lilac T29/18
4 brown/yellow T29/2
5 gray/white T29/9

Kuskin puolelle tälläinen sitten:

Kuva

Kytkentää:

Red T5 boot
1 brown/blue T10/9->T2/2 (brown/green), T2/1 (brown/blue)->
2 brown
3 brown
4 gray/ blue t10/10
5

Gray T5 Fuel
1 red/yellow
2 blue/red brown T10/8
3 brown
4 gray/blue T10/10
5

Konehuonetta tuli siistittyä:

Kuva

Nyt olisi tällänen proggis menossa:

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 19.2.2014 1:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 19.12.2013 12:53

Niin tämän piti olla se halpa käyttöauto, jolla vaan ajetaan? ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.3.2014 15:40

Kaiketi tästäkin taitaa tulla pienimuotoinen projekti, etenkin tämän päivä jälkeen....

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 4.3.2014 8:14

Kaiketi tästäkin taitaa tulla pienimuotoinen projekti, etenkin tämän päivä jälkeen....


Saisko vähän tarkennusta? :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.3.2014 10:42

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 4.3.2014 15:32

Komee fender skirt :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.4.2014 22:47

Laitetaan tännekin nopea update Borasta. Ajattelin hieman hyödyntää nurkkiin jääneitä osia aikaisemmista projekteista. Onhan sitä nurkkiin melkein kertynyt yks mk4 pohjainen auto golfia rakentaessa...

Perinteinen mittariston kaliprointi:

Kuva

Sisätilatutkaa (varastosta):

Kuva

Sireeniä, sireeni tuli R32 johtosarjan mukana. Miksei sitä laittaisi tähän sitten:

Kuva

Kustomi ovien johtosarjaa, Usa-mallin johon lisätty muisti, sähköisesti kääntyvät peilit, superb saattovalot (valmiudet):

Kuva Kuva

Pieni varaosa-laatikko:

Kuva

Perus golfin peilit, josta otin vain oven kolmiot:

Kuva

Leonin ikkunanmoottorit jossa kääntyvyyden ohjaus (30€, Itävallasta):

Kuva

Joista hyödynnettiin piirikortit:

Kuva

Leonin peilit joista leivottiin golfin osien kanssa vähän extraa ( 30£). Leonin peilit on T8+T4 liittimllä, golf on T12 liittimellä, eli liittimet golfista. Myös RHD->LHD korjaantui golfin kolmioilla.:

Kuva

Valmis hybridipeili:

Kuva

Downgrade kit

Kuva

Paniikki avaimet molempiin (mikro kytkimet 3,2€, Kiina)

Kuva

Home-coming valojen sarja (rele varastosta):

Kuva

Grilli-modi:

Kuva

Musta peili himmentyvä, sade- toiminto (ebay 12£)

Kuva

Muutama rele pitäisi laitella:

Kuva

Onneksi on tilaa:

Kuva

Maalaukseen valmistautumista:

Kuva Kuva Kuva Kuva

Vaihdelaatikkokin löytyi.... Audi TT kuoriin kasattu kiisselin välityksillä...

Golfista lähti R-linen helmat Boraan, kun kerran on 4 ovisen helmat. 2 ovisen helmat ovat olleet parisen vuotta jo varastossa. Samoin uusi takapuskuri on tulossa boraan. Takapuskin on mallia:

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 4.4.2014 0:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 3.4.2014 23:05

On kyllä ihailtavaa tää miten jannu paneutuu noihin asioihin. Monelta jäisi ja jääkin tekemättä :)

Anna palaa vaan samalla tahdilla :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.4.2014 23:31

Kiitoksia. Myös vain yksi etukajari toimii vain. Sillekin saralle pitäisi jotakin tehdä. Toisen romut on toisen aarre :D

Yksi asia mikä on Borassa huonoa on jarrut, ei nuo 312mm etujarrupäivitys ollut oikein riittävä.
Viimeksi muokannut MTBE, 19.4.2014 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 4.4.2014 5:59

Pakko arvostaa kyllä jätkän tekemisiä!

Jos oot halukas luopuun noista kromisista ovilistoista ja etupuskurin listasta, niin mä voisin ottaa ne :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.4.2014 21:28

Ei nuo kromit ole oikein hyvässä kunnossa....

Muutama rele asennettuna:

Kuva

Tuonne vielä muutama pinni.

Kuva


Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 9.4.2014 9:25

Ei voi kyllä kuin ihailla tätä sähköalan osaamista ja JAKSAMISTA toteuttaa suunnitelmat :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.4.2014 9:49

Kiitoksia. On tässä ollut heikkoja hetkiäkin. Etenkin viimeisen vuoden aikana. Jos tämän nyt kerralla tekisi niin ettei tarvitse kuin maksimissaan öljyjä vaihdella. Pikkasen on motivaatio kadonnut harrastamiseen.

Tälläisestä kasasta otan noita johtoja ja liittimiä/ pinnejä:

Kuva

Suuret kiitokset parille kaverille jotka ovat välillä viitsineet tulla näyttämään valoa parkkihalliin!

Yksi viba kävi johdotuksessa, T10 sininen pin 2 ja 9 meni sekaisin, mutta onneksi sain korjattua sen oven sähkösarjassa helposti (hyvä kirjoittaa muistiin tänne). Muuten kaikki on kopioitu elsan kaavioista.

Jostain syystä golfi purkaa akkua, pitäisi tutkia mikä kytkentä sielä on mennyt hieman väärin. Veikkaan, että joku X75 on siirtynyt 30....75X on siis virta, kun sytytys on päällä ja 30 on aina virrallinen. Kuitenkin golfista pitäisi nyppästä kojis pois ja laittaa kaikki kytkennät paremmin...

Eihän kukaan tarvitse mitään Briteistä, olisi kohta lava lähdössä....
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:30. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 9.4.2014 14:36

Joka kerta, kun tämän topiikin aukaisee, alkaa tehdä mieli laittamaan omaakin autoa enemmälti. Todellaa hyvää jälkeä tähän mennessä, ja varmasti myös jatkossa!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.4.2014 20:01

Joka kerta kun tämän aukaiseen, toteaa miten ihmeessä olen itsekkin jaksanut :)

Oli pieni fiba 456 releen sähköissä. Eli skodan saattovalot saa toimimaan:

30- Virtaan 30 ja 30A sulake
15- 75x ja 30A sulake
TK- T23/1 (oven avaus tunnistus, 1C0 moduuli)
56b Sininen T32/17
56b T17/7 EI T17/4

Nyt olisi johdotukset valmiit. Laitan kuvia kun jaksan. Enkä tee enään yhtään johdotusta tuohon autoon pimeässä, kosteassa ja kylmässä parkkihallissa!!!

Eli nyt on kytketty

Saattovalot (skodan 456 rele)
Taittuvat peilit keskuslukon tahtiin (audin 361 rele+ 79 rele)
Sumuvalot
Penkinlämmittimet
Muistillinen peili ( dippaa peilin kulman alas pakilla)
Sähköpenkki muisti valmiuksella
Sisätilantutkat ja deaktivointi-nappi
Takaluukun avaus (ovesta)
Pensaluukun avaus ovesta
Skodan peilien saattovalot

Kuva

Ei ole ankkuroitu paikoilleen mutta kuitenkin siellä suunnilla ja oikean pituisina.

Tälläset löytykin parvekkelta...

Kuva

Ja tällänen sohvan takaalta.

Kuva

Pieni esikuva visioista:

Kuva


Kuva

Tuli hommattua H&R vakaajatkin tähän vekottimeen, Kw V3 coilit ja tosiaan tuo vaihdelaatikko. Vakaajat perustelin kun vaihdetaan aski ja tiputetaan kuitenkin apurunko, coilit vaihdetaan niin pääsee samalla suuntauksella sitten. Tehdään kerralla kunnolla, ettei tarvitse jatkossa sitten tarvitse tehdä mitään.
Hankintalistalle siis joutuu uudet yläpäänlaakerit ja cupran kumit vaihteeksi.

Kuva

Nuo nyt odottavat pääsyään Espooseen. Tarvitsisi vähän vinkkejä, miten saisi nuo jouset elvytettyä. Ilmeiststi KW käyttää jonkin sorttia pulveria, mutta ilmeisesti puhaltelut+ jokin maali päälle, mutta mikä?

Jaahas, valokuvakori hieman vastustelee... Tuleekohan nuo kuvat takaisin koskaan, ilman että makselee?

Noh kuitenkin tässä nyt ollaan;

Kuva

29.4:

Mattoja, mattoja:

Kuva Kuva

Piraten putkihommia ja öljynpölläytys selvittelyä:

Kuva

Vapun ihmetyksiä....

Auto on nyt maalauksessa ja pari pientä kuvatusta siitä:

[Kuva

Kuva Kuva Kuva

Itselläni oli tylsää niin väkersin ajankuluksi vähän oven välilevyjä:

Kuva Kuva


Sitten hommat jatkuu taas kylmässä parkkihallissa....

Kuva

Kuva

Kuva

Tällänen ilmeistyi:

Kuva

Maalauksen jälkeisiä kuvia:

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:32. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.5.2014 19:11

Kiikalassa tuli sitten nesteet pihalle.
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 24.5.2014 19:50

Kylläpä se onkin mukavan näkönen. Jotenkin rata-automainen.

Onpas hullu homma ettei nesteet pysy sisässä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.5.2014 22:06

Kiitoksia, jotenkin pidän tosta ulkonäöstä enemmän kuin golfinkin. Alunperin oli tosiaan aikomus rakentaa variant R32. Ehkä sitten joskus.... Noh ainakin tonne mahtuu vw-ensihuoltokitti: jäähdytysnestettä, jarrunestettä,öljyä jne paremmin :D

Artzi902
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26.5.2014 19:18

ViestiKirjoittaja Artzi902 » 26.5.2014 19:22

Tiet tuolla kiikalan lentokentän lähistöllä ovat TODELLA heikko kuntoisia
jotenka en mitenkään ihmettele miten meni päästämään nesteitä pihalle. :)

Itse ajelin myös siellä päin ja todellakin sai pelätä öljypohjan puolesta :(

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.5.2014 19:40

Olihan nuo tiet vähän heikot, ei sentään öljyt tulleet vaan vedet pihalle.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 26.5.2014 19:43

Olet tullut aika monta kertaa farkulla vastaan, katsellut sitä useamman kerran että, mikä tossa ei ole oikein vakioon verrattuna.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.5.2014 19:57

Onhan tuo aika vakio. Eikä ole oikein aikomustakaan viedä ääripäähän. Mitä nyt vähän parantelee tuon heikkouksia. Jos nyt yksi vw pysyisi kasassa. Sisusta on tuohon tulossa ja kohta puoliin alusta pitäisi olla kunnossa. Siksi ei ole kaikkia verhoilujakaan paikoillaan. Sen jälkeen sitten jarrujen parannusta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.6.2014 23:52

Vakaimia tuli asennettua

Toiselta puolelta:

Kuva

On muuten aika erikoinen 4motion putki...

Kuva

Enpä ole ennen törmännyt pitkikkäiseen pönttöön 4motionissa.
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.6.2014 13:35

Farmari golf/bora ja octavian 4motion versiot on korin pituuden takia varustettu normaalilla pitkittäisellä vaimentimella.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa