Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 16.9.2010 15:48

Kun sulla nyt vaikuttaa olevan jonkun verran tietoa mittariston vaihdosta, niin osaisitko sanoa minkälainen homma on vaihtaa A6:seen (-98 4B) FIS-mittaristo?

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 17.9.2010 7:51

Mittariston hommasinkin jo, kun sopivasti oli tyrkyllä. Täytyy noita numeroita tarkistella.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 17.9.2010 8:20

Saman ikäisestä autosta tuo mittari on, muistaakseni. Eli vois jopa onnistua ilman marmorilla käyntiä, jos samat immot?

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 18.9.2010 9:59

Nyt tarkastin mittareiden koodit:
Vanha:
immo:auz8z0w3270065
4b0919860F

Uusi:
immo:auz7z0x1053632
4b0919881D

Kokeilin uutta mittaristoa paikalleen: fis-näytössä vilahti kuva, mutta ei tullut uudestaan näkyviin. mikähän siinä?
Mites tuon skc:n saan tuosta vanhasta ulos? vai tarviikos sitä. Vag tacho ilmeisesti tarvii oman kaapelin?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.9.2010 8:55

sitä kukaan mistään huomaa ku olet hiljaa...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.9.2010 9:22

Olisi se kuitenkin kiva olla laillinen, mikäli joskus jotakin tapahtuu. Tosiaan nuo osat mitä tossa olin listannut löytyy jo kotoa, joten tuskin iso homma olisi saada kilpiin. Mietin vain byrokratiaa... Joku on varmasti joskus tehnyt tääläkin koneen vaihdon...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.9.2010 13:53

Tarvit varmaankin R32:n vaihteistonkin jotta R32:n päästöt on suoraan verrannolliset sun auton kanssa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.9.2010 14:29

Silti voi olla se tyyppihyväksynnässä oleva päästömäärien alitus ongelmana. Eli kukaan ei ole mitannut että kyseinen kombinaatio alittaisi ne jotkut Euro-3 -päästörajat, vai mikä se sitten lieneekään.

Maalaisjärjellä kuvitellen tuollainen voisi olla poikkeusluvalla sallittu... Eihän ne päästöt nyt niin paljoa voi muuttua.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2010 14:31

Mutta viranomaiset kun ovat tunnettuja tästä joustavuudestaan :)
Rotrexin SC vaan konepellin alle. Tai sit vaihdat vaan pelkän R32 kannen siihen.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 22.9.2010 14:42

Tuota eikös se katsota, että nykyinen kone täyttää päästöt Exxx ja silloin paikalle laitettavan koneen pitää täyttää samat tai paremmat? Sitten jarrut ja alusta vastaamaan ko. mallia. Näinhän niitä mk3 VR6 ja 1.8T on verrattu. Etsi konttori jossa voi jutella aiheesta, eli ei sen laatikon pitäis mikään este olla: ei ne päästöt muutu vaik välitykset on eri, ne mitataan kierrosalueelta. Ymmärtäväinen konttori osaa nähdä asian, niitäkin on..

Ja sitten ilmoittelet mulle kun alat hävittään vanhaa konetta.:)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.9.2010 14:49

Tuota eikös se katsota, että nykyinen kone täyttää päästöt Exxx ja silloin paikalle laitettavan koneen pitää täyttää samat tai paremmat?
Vaan mitataanko se moottori/vaihteisto -kombinaatiolla vai pelkästä moottorista?

Jos kukaan ei ole todistanut em. kombinaation alittavan päästörajat niin suikkapää saattaa suivaantua siitä...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.9.2010 14:52

Olen antanut itseni ymmärtää, että Euro-päästönormit mitataan ns. kuormitustilanteita simuloiden. Olettaisin, että vaihdelaatikko vaikuttaa tuohon.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2010 15:51

Kyllä R32 menee 2.8 koneeseen. Mutta vaatii erikokoset kannenpultit, sähköt, koko yläkerran. Joten samalla sinne laittaa koko koneen.
VTT testeillä saa melkein mitä vaan kilpiin.
Jotkut on saanu noita valmiita kittejä asennettua ilman VTT testejä. Tosin niiden pitää olla CARB yms hyväksyttyjä.

Paljonko muuten maksaa R32? Onko edulisempaa vaihtaa kone, yms kaikki vai maksaa väliraha R32:seen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2010 17:03

No ei todellakaan ole paha hinta, kun nähny pelkästä R32 kampurasta pyydettävän 1500-2000e.
Hmm mitenkähän saisi r32 tungettua G III:seen :))

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 22.9.2010 17:06

Hmm mitenkähän saisi r32 tungettua G III:seen :))


Salaa... ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.9.2010 17:20

Hmm mitenkähän saisi r32 tungettua G III:seen :))


Itekki tehoja laskeskelin eilen illalla. =D

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 22.9.2010 18:03

Luxusta kerrakseen. Ihan snygg peli.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 22.9.2010 21:29

Ikonen kirjoitti:Hmm mitenkähän saisi r32 tungettua G III:seen :))

Tuossa mallia: http://www.youtube.com/watch?v=kSzZG6DtgXc

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.9.2010 21:18

missäs se sitte oli myynnissä?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.9.2010 21:25

Brittien ebayssä ja yhellä foorumilla...
Viimeksi muokannut MTBE, 10.11.2010 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Enriquez
-
Viestit: 114
Liittynyt: 26.6.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Enriquez » 28.9.2010 14:43

oletko tuon projektin nähnyt?
http://uk-mkivs.net/forums/t/234752.aspx?PageIndex=178

Tuli heti mieleen tämä kun tuota tuli selailtua. Kaikkia 178 sivua ei tullut kuitenkaan luettua...

emsii
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja emsii » 10.11.2010 23:24

Rupesin vaa lukee tätä ja aloin miettii et kuulostaa jotenki tutulta nää jutut ja sit tajusinki kenen auto tää on. Vexi muutaman kerran kertoillu noita juttuja mitä oot duunaillu. :)
Sähän oot enempiki ruvennu laittamaan tätä näköjää ja on kyl siisti peli.
Oli se kyllä hieno sillonkin jo kun sait tän.

T.Eero

emsii
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja emsii » 11.11.2010 7:26

Jaa a paha sanoo. Ei kyl oo ihan vaihtumas taas auto kun toi ollu vasta vuoden. :/ Meinas tulla kyl 8p S3:nen mut joku vei suoral kaupal nenän eestä, nii tuli sit toi opc sillon ku vaihoin sen tsportin pois.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 31.1.2011 22:44

ku kattoo ja lukee näitä tarinoita ni tulee väkisinki mielee että oot melkonen guru

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 11.2.2011 15:23

Hienoa jälkeä oot tehnyt tämän kanssa!! Komeat nuo vanteet..
Tuo yksi kuva pelkääjän puolen etulokasuojan sisästä pisti miettimään että kuinkahan paljon itseltä tuolta noita muoveja puuttuukaan... Sisälokasuoja on ainakin kärsinyt niin, ettei siitä ole kuin puolet jäljellä. Sakemanni väitti että oli jänis mennyt pelkääjänpuolen puskurin ilmanottoaukosta sisään..
Ja mites kun pohjapanssarista puhuit niin pitäisikö näissä sellainenkin olla? Itsellä on heti öljypohja vastassa. Olisi kyllä ihan asiallinen olemassa kun tuo öljypohja aika herkkä on iskuille.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 14.2.2011 20:30

Tiedä sitten miltä olisi näyttänyt jos linssien ympärillä olevat "kummut" olisit jättänyt maalaamatta? Näyttää vähän hassulta kun pitkien kromit kiiltelee "yksinään".

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 14.2.2011 20:48

Saattais näyttää yllättävän hyvältä korinvärillä maalattuna. Omasta mielestä ei paha noinkaan.

Stepa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 4.1.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Stepa » 25.2.2011 11:11

Ihan siisti ja varmasti toteuttamiskelpoinen idea. Itseä vaan mietityttää se, et miten toimii pakkasella? ihan siks vaan epäilen, kun itsellä tankinluukku/avaaja pelleilee pakkasella siihen tahtii, et uuden hankinta ois edessä :)

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 25.2.2011 14:33

Itsellä ainaki kun ei oo lämmintä tallipaikkaa missä auto sulaisi, nii viistoperän takakontti ihan jumissa lumesta ja saa antaa riittoisasti öövervaltaa et aukeaisi manuaalisestikkin... Kesällä ihan näppärä idea tietysti

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.2.2011 14:50

^ Auton puhdistus lumesta ja/tai pesu on aika pop. ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.2.2011 16:22

Mites noi moottorit tulee tonne peiliin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.2.2011 16:31

Aa,eli ne ei ole Golfin orkkispeilit joihin on tunetettu jotkin moottorit. =D

Käsitin eka jotakuinkin niin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.2.2011 16:35

Ne on kyllä golfin peilit mutta mallia missä on moottorit sisällä.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 25.2.2011 16:35

Vieläkö noissa peileissä on se "jousto"? Tosin epäilen että tätä autoa pidetään niin ettei sitä tule koskaan tarvitemaan ;)

Alusta asti seuraillut tätäkin topiccia, mutta en ole tainnut kommentoida mitään. Jokatapauksessa asiallinen meininki! Tykkään näistä OEM+ jutuista ja tämä tuon tos:n vitoskoppasen varustelun ohella on yksi tarkimmin seuratuista :P

Jatka samaan malliin, vai joko kohta loppuu varusteet :D

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 25.2.2011 20:46

Blue Haldex-päivitys?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 26.2.2011 7:20

Tarviiko toi takaluukun aukaisia muuta kuin sen tankinaukaisijan moottorin ? Ei esim. vahvempia kaasujousia ?

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 26.2.2011 17:51

Mitenköhän tuommonen blue haldex päivitys vaikuttaa tuon haldexin käyttöikään? Kuluukohan joku osa nopeemmin tms?

Mika.K
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2008 19:32

ViestiKirjoittaja Mika.K » 26.2.2011 19:04

Asiallista jälkeä todella, ilo seurata tällaista projektia. Itsellä kans hommattuna nuo boran valaistut suulakkeet, siitä kysäisisin että mihin johtoihin noi kannattaa kytkeä?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 26.2.2011 21:23

Hyvää tarinaa, siirsin tämän projektipuolelle kun sopii paremmin tänne!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.2.2011 21:24

Kiitos, kiitos. Juu, tais se auton esittely lähteä hieman lapasesta. :D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 26.2.2011 21:45

Mitenköhän tuommonen blue haldex päivitys vaikuttaa tuon haldexin käyttöikään? Kuluukohan joku osa nopeemmin tms?

Ei pitäisi Haldexin mukaan vaikuttaa mitenkään. Väärinkäytöllähän tuon toki saa rikottua.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 26.2.2011 22:18

Olisin mikko hieman toista mieltä. Pumppu on ainakin kovemmalla käytöllä tuon performance purkin kanssa kun vakio eculla. Muutenhan ei mitään eroa olisikaan jos pumppua käytettäisiin saman verran. Mutta onko tämän vaikutus sitten 100km kestossa vai 10000km, sitä ei taas tiedä kukaan kun noita pumppuja on vaihdettu niin eri ikäisista ja eri määrän ajetuista autoista.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 28.2.2011 9:28

No siis luonnollisesti pumpun sähkömoottorin hiilet kuluvat sitä mukaa kun sitä käyttää, mutta ei sieltä mitään tuon purkin takia pitäisi hajota sen herkemmin.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 28.2.2011 18:19

Pakko kysyä mitä MTBE teet työkses/opiskelet. Sen verran vaikeelta tuntuu nää hommat mitä teet, että ei varmaan ihan tyhjältä pohjalta näitä hommia tehdä. Peukut vaan pystyyn tälle projektille.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.2.2011 18:20

Opiskelen TKK:lla kemiaa, töitä kesäksi en ole vielä löytänyt :D Sanotaan kun ostin auton Mikolta niin meni 30min etsiä konepellin avaajaa :D Mut hei tekemällä oppii ja internetistä löytyy mitä vain. Moottoriin en sentään uskalla kajota (vielä) se on mulle pyhäpaikka.
Viimeksi muokannut MTBE, 23.2.2012 3:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 3.3.2011 15:41

Kysytääs tämmöstä kun tunnut tietävän näiden vehkeiden sielunelämästä. :D

Lähettimet hajos molemmista kakeista ja hankin tilalle kolmenappiset. Ei vaan ole nyt mitään virkaa tuolla kolmannella napilla (luukku) joten tiedätkö onko millanen homma 2003 golffiin "unlockata" tuo ominaisuus vai vaatiiko jonkin ohjainlaitteen vaihdon?

Entäpä mittaristoon se että näyttää paljonko sen hetkisellä tankillisella ajaa? Onko mahdollista edes?

Entäpä tuleeko sulle mieleen muita ns. "pienellä säädöllä jokin ominaisuus käyttöön"-kikkoja?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.3.2011 17:30

Kuis se koneesta o kii?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.3.2011 18:17

Sain käsiini HP omnibookin mutta se ei tunnista cd:tä kun on kaikki kovalevyltä pyyhitty ja pitäis startata biosista cd, muttei biossissa ole koko cd.tä.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 4.3.2011 14:42

Eikö anna valita käynnistyskohdetta kun painelet F9 käynnistyessä?

Joku random linkki googlella

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.3.2011 14:48

Antaa valita mutta cd-pesä puuttuu kokonaan valikosta. Sellanen kyllä koneessa on. Eikä diskettiasemaa ole koneessa.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 4.3.2011 15:12

Aivan, lukiolaisen lukemisen sisäistäminen 10+.

Ei kai siinä muu auta kun asentaa käyttistä kovolle jollain muulla koneella.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 5.3.2011 9:59

Pakko kysyä MTBE, että missäpäin asustelet? Olis kiva omaanki Boraan saada jotain pikkuominaisuuksia lisää, mutta ei itellä taidot ja oo vehkeitä siihen :D

Kuinka moni noista ominaisuuksista vaatii isolla näytöllä olevan mittariston?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 5.3.2011 11:02

Mites, kaverilla on tuollainen Golf Mk4 V6 2.8 4-motion -01 ja tälläinen vastaava karvalakkimittaristo ilman mtn herkkuja:
http://img682.imageshack.us/img682/6530/new042.jpg
Olisko siihen mahdollista esim vaihtaa ajotietokoneellinen mittaristo?
Toki siihen pitää sitten ajotietokoneenviiksi vaihtaa ja samalla vaikka vakionopeudensäädin? Onko mahdollista?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 6.3.2011 16:11

Myös E-loppuinen mittaristo on bensakoneiseen, itsellä 1j0920842e.

Mittaristo tosiaan ei ole ongelma, ajonesto ja avaimet pitää koodata toki uudelleen.
Ajotietokone vaatii viiksen ja ulkolämpötila-anturin lisäämisen. Esim Kufateciltä saa valmiin sarjan tätä varten.

Vakionopeussäätimen saa toki myös samalla kun viikset muutenkin on irti. Sehän tarvii toimiakseen viiksen, johtosarjan ja koodauksen moottorinohjaimeen. Kannattaa ostaa asennussarja, jossa mukana kaikki tarvittava, koska johtosarjaa ei saa erikseen.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 20.3.2011 10:34

On tuo vaan helvatun hieno peli ihan vakionakin, mutta vielä noiden herkkujen kanssa huh huh. Jotenkin itse ajelisin mieluummin räjähtämäisillään olevanlla kakkiksella kuin tuommoisella johto paholaisella.. voi johtua ihan siitäkin että en ymmärrä noiden johtojen päälle paljoa mitään... Noh jotkut tykkää äidistä ja jotkut tyttärestä....

Jos varusteet on loppumassa kesken niin kehitä itse lisää sellaisia!!. Ei tuo takaluukun maalaus ole iso homma, jos sitä peruutus kameraa uudemmasta golffista meinaa.. kerran se vaan kirpasee kun rälläkällä peltiä riipasee!!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 29.3.2011 10:46

Hauska pikku yksityiskohta tuo lämpömittari! Kyllä jätkä jaksaa näprätä. Lämpömittarin näyttämään löytyy ilmeisesti syy siitä, että auton käyttäjät ovat heti huolissaan, jos lämpömittari ei näytä niin sanottua vihreetä aluetta. Tästä syystä kaikki lämmöt 80 ja 100 välillä siirretään näyttämään tuota 90 astetta.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 29.3.2011 12:04

Ja se ärrän sisustahan siitä vielä uupuu... ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 29.3.2011 12:18

No, katotaan sitäkin viel. En oikeen haluaisi nahkaa...Recarot saattaa kelpaa :) Mut sen näkee sit, ensin haluisin selvittää ton koneen eka.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.4.2011 22:13

Tolla rahalla mitä tohon R32 tai R36 muutokseen uppoaa, hankit Rotrexin remmiahdin sarjan tai sit jenkkilästä turbosarjan. Hyvä tuurin on ton turbosarjan kanssa(carb yms päästöt ok), niin sen päästöpaperit käy suomeen ja ei tarvii VTT testejä. Ja een jälkeen tehoja saa paljon enemmän irti.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 4.4.2011 22:27

Ikonen kirjoitti:Yolla rahalla mitä tohon R32 tai R36 muutokseen uppoaa, hankit Rotrexin remmiahdin sarjan tai sit jenkkilästä turbosarjan

Mut eihän se ole OOEEÄM :)

Mutta tosissaan jos meinaat niin kyllähän tollanen R36 kone olis aika hieno muutos, toki sitä olisi remmikin. Remmin vinkuminen ja kutosen parkuminen olisivat kyllä takuuvarma paketti :P

R32 kone on sitten se mitä saa tehtaaltakin, eihän se ole niinkään erikoinen :) Tosin melko harvinainen sekin, näillä leveysasteilla...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.4.2011 23:05

Kannattaisi istua alas ja ottaa laskin käteen.
1 Mitä haluaa, 20-60hp lisää? Mikä on kustannus tehokkain tapa saada se? Uusi moottori, vai vanhan viritys esim R32 kansi,nokat, putkisto yms, vai ilokaasut, remmi, turbo?
2. Riittääkö ne tehot tulevaisuudessa vai kasvaako nälkä?
3. Vai pitäisikö vaihtaa autoa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.4.2011 23:51

Tossa V6 on kestävin voimansiirto mitä on VW tehny poiktitaisiin koneisiin. R32 laatikko ei kestä lähellekkään niin paljon tehoja kuin V6 laatikko ja kulmavaihde. Jenkit puhuu jostain 600-700hp. Eli aika paljon.
Soittelisin Promo yms virittäjille ja kyselisin niiltä hintoja ja arvioita päästöistä. Vaikka kaikki pelottelee VTT testeissä, ei ne mahdottomuuksia ole ja ne tarvii vain läpästä kerran :))

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.4.2011 0:04

Ketään en laittomuuksiin kehdoita, mutta ton Rotrexin kitin kuulema pulttaa pois noin 45min kun tietää mitä tekee. :)
Kyllä se toi 02M on aika idiootti varma laatikko, jossain 700-800hp kieppeillä kuulema rupeaa kulmavaihteet repeilemään irti. Että en ottaisi hirveätä ressiä siitä. Toisin kuin joku kakkisn turbottaja 020 laatikolla.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 5.4.2011 13:17

Ehdottomasti painetta imusarjaan. :) Perustelut tulikin jo tuolla ylempänä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.5.2011 21:54

Tuli sitten pientä vikaa kopperoon:
Mittaristoon tupsahti "STOP low oil pressure"
Ei siinä auttanut muuta kuin kone seis ja rullasin vapaalla rauhalliseen paikkaan. Tilailin painesensorit saman päivän aikana. Erityisen kovasti haluisin kiittää erästä tuntematonta, joka lainaili minulle transportterin hinauskoukkua, jotta saimme vedettyä golfin turvaan.
Noh tänään sain vedeltyä pikkasen vikojakin VDCS:llä.

1 Fault Found:
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 1000

Eli ilmeisesti Hall sensori tiensä päässä.
Tilanne on tälläinen tällä hetkellä:
Kuva

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 13.5.2011 10:11

on sulla kyllä motivaatiota puuhata, ja vielä ulkosalla auto palasina aina.

mitäs keulaan on tulossa kun on osat poissa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.5.2011 11:15

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent

Tuota anturia vaihtelen. Siksi on keulasta osat poissa.
Viimeksi muokannut MTBE, 29.6.2011 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

karhjoo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.5.2010 11:47

ViestiKirjoittaja karhjoo » 15.5.2011 11:50

Erittäin asiallista rakentelua ! Varsinkin vahvasta OEM-hengestä iso plussa. Nytkun olet 3.2 litraiseen siirtymässä, niin oletko jo ennelta kartoittanut mahdollisuuksia stroukata ko. moottori ? Pystyykö 3.6 l koneen osia hyödyntämään ?

Anssen
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.10.2009 19:24

ViestiKirjoittaja Anssen » 30.6.2011 8:12

Innolla odotellaan lisäinfoo... ;)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.6.2011 8:50

Ärrärrärrärr...;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.6.2011 19:36

Vai diesel? Kuka tietää?

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 30.6.2011 22:17

3.0TDI V6 ois aika makea keulilla.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.7.2011 12:47

Do dii. Nyt on diili selvä ja R:n motti lähtee kohti Suomea. Varusteina apulaitteet, piuhaa, laatikko, etujarrut, etuakselit ja olka-akselit.
Vielä pitäisi metsästellä Saksasta oikeanpuolisesta autosta:
Jarru/ESP/ABS osia. Pari piuhaa. Alkukäyrät.
Viimeksi muokannut MTBE, 6.7.2011 16:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 6.7.2011 13:13

Tykkää. :)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 7.7.2011 3:08

TYKKÄÄ! paljon =)

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 7.7.2011 16:07

Kun saat uuden koneen paikalleen niin taitaa olla suomen ensimmäinen jälkikäteen laitettu R-tekniikka IV golfiin?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.7.2011 17:23

Voipi olla, nyt pitäis löytää vaan jokin paikka :(

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 7.7.2011 17:41

Mitäs meinaat tehdä vanhalle moottorille?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.7.2011 18:01

Enpas tiiä, ajan kanssa ainakin katon uuden läpi.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 7.7.2011 18:06

Voipi olla, nyt pitäis löytää vaan jokin paikka :(


Toivottavasti ei jää vaihto siitä kiinni. Mielenkiinnolla ootellen edistymistä.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 7.7.2011 18:06

meinaatko vielä ajaa "r32" mallilla tämän vuoden (syksyn) puolella?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.7.2011 18:31

En usko, muttei sitä ikinä tiiä :) Oliko jotain mielessä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.7.2011 4:55

Mikäli kone on vähillä kilometreillä, niin itse tekisin kaiken kattavan perushuollon. Kuitenkin jättäisin vielä kannen ja öljypohjankin paikalleen.

Tosin, jos sinulla on tarkoitus tehonpaskaa tuosta repiä, niin sitten asia erikseen. Alakertaan kunnon pultit, ne laakerit, uudet männät, ymsyms. Rahaa palaa. :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.7.2011 16:03

Ideana olisi pitää normaalina ettei tule ongelmia viranomaisten kanssa :) Myöhemmin mahdollisesti painetta imusarjaan. Kunhan saa ton koneen eka lailliseksi.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.7.2011 16:06

Oliko jotain mielessä?


Lähinnä kävi mielessä että kuinkanhan hankala tapaus olisi istuttaa tämä 24venttiilinen 3koppaseen.

Tämmöstä leikittelyä ajatuksella.eikös olisi paperilla ihan laillinen,vai olenko ihan hakoteillä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2011 16:16

Jo tehot vaan pysyy rajoissa, +20%. Niin muutenhan sen voi pultata kiinni 3 koppaseen.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.7.2011 16:33

pikamatikalla sais laittaa 2,8 litrasen 24venttiilisen.

sieltä on "poika" tulossa,onnea perheenlisäyksen johdosta!

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 8.7.2011 16:45

Eikös pikahuoltoon sisälly VR6:ssa aina öljyjen lisäksi uudet jakoketjut :). Suosittelisin ainakin vilkaisemaan jakopuolle, että kiristimet/laahaimet ovat hyvässä kunnossa. Käyttäisin auki kaikki kopat, kunnon puhdistus imusarjalle, venakopalle ja ö-pohjalle. Se kun on helpompaa nyt irrallaan. Sakemannit kun eivät ole tunnettuja kunnon öljyjen käytöstä... Kun teet muutenkin kaiken niin kunnolla, niin älä tässä kohtaa oio mutkia. Olohuoneeseen vaan moottoripukki siihen sohvapöydän tilalle.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 8.7.2011 16:53

Onneksi ei tule sakemanneilta. Tulee henkilöltä joka on huoltanu ja tietää asioista :) Löyty nimittäin R32 forumilta :)

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 9.7.2011 10:08

Paljonko tuli motille hintaa rahteineen? Pistä vaikka privalla, jos et tässä halua kertoa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2011 22:03

Parempi laittaa ihan erillinen kenno eteen ja termostaatti ohjattu ryöstölaippa.
Tssin toi alkuperänen on hyvä talvella.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2011 22:24

Tietyissä asioissa pitää OEM heittää romukoppaan ja yksi asia on Vr6 sukusten öljynjäähdytys. :)

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.7.2011 22:47

En näe mitään järkeä laittaa tuota vesilämmitteistä öljynjäähdytintä sinne, tuskin r32 osa on edes oikeasti niin erilainen kun vakio. Tuollainen jälkiasenteinen jäähdyttimen lähtö tulee tuon vakion tilalle, vaatii pientä säätöä että kierreosuudet saadaan lyhennettyä oikeaan mittaan, mutta helppo asennus noin muuten, jos konekkin kerran on irti.
Ja noissa laippasarjoissa lukee kyllä yleensä, onko ne termostaatilla vai ilman. Yleisimmät merkit on mocal, setrab, racimex jne. kun ebaystä kattelee.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.7.2011 0:22

Kyllä.
Pelkää ter. laippa vain jäähdyttää.
Alkuperänen + laippa nostaa lämmöt nopeammin oikealla alueelle ja jäähdyttää tarvittaessa.
IMO, minusta lämpöjen tarvii nousta äkkiä oikella alueelle, mutta myös pysyä siellä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.7.2011 9:09

Laitat kuvasankon asetuksista thumbnailit valittaviksi ja sitten ku kuvan kohdalla valitsee listasta sen thumbnail linkin ja linkittää tänne.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.7.2011 17:44

Kädetön kysyy: mistä saan ne tumbernailit :)

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 14.7.2011 21:36

Thumbnailit saa photobucketissa näkyviiin kun avaat jonkun albumin kuvista, siinä sivulla on reunassa "share this photo" laatikko, jos ei siinä ole suoraan thumbnail koodia eli "IMG thumb" niin paina "see more" ja sitten yläpalkista "get link code" ja sieltä rasti "clickable thumbnail". Toivottavasti ei tullu liian vaikeesti selostettua.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.7.2011 22:01

Toi oli tarpeksi selkeä :) Nyt ainakin osasin :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.7.2011 21:53

Muistanko oikein että mkIV R32 ei Suomessa saa vetokoukkua laittaa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.7.2011 22:00

Miksei saisi? Onhan sielä samat paikat koukulle :) Pitää vain ottaa se takahinauslenkki irti. Se on kaiketi se puskuri miksei sitä oikein saa sinne nätisti.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa