Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt tarkastin mittareiden koodit:
Vanha:
immo:auz8z0w3270065
4b0919860F
Uusi:
immo:auz7z0x1053632
4b0919881D
Kokeilin uutta mittaristoa paikalleen: fis-näytössä vilahti kuva, mutta ei tullut uudestaan näkyviin. mikähän siinä?
Mites tuon skc:n saan tuosta vanhasta ulos? vai tarviikos sitä. Vag tacho ilmeisesti tarvii oman kaapelin?
Vanha:
immo:auz8z0w3270065
4b0919860F
Uusi:
immo:auz7z0x1053632
4b0919881D
Kokeilin uutta mittaristoa paikalleen: fis-näytössä vilahti kuva, mutta ei tullut uudestaan näkyviin. mikähän siinä?
Mites tuon skc:n saan tuosta vanhasta ulos? vai tarviikos sitä. Vag tacho ilmeisesti tarvii oman kaapelin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Silti voi olla se tyyppihyväksynnässä oleva päästömäärien alitus ongelmana. Eli kukaan ei ole mitannut että kyseinen kombinaatio alittaisi ne jotkut Euro-3 -päästörajat, vai mikä se sitten lieneekään.
Maalaisjärjellä kuvitellen tuollainen voisi olla poikkeusluvalla sallittu... Eihän ne päästöt nyt niin paljoa voi muuttua.
Maalaisjärjellä kuvitellen tuollainen voisi olla poikkeusluvalla sallittu... Eihän ne päästöt nyt niin paljoa voi muuttua.
Tuota eikös se katsota, että nykyinen kone täyttää päästöt Exxx ja silloin paikalle laitettavan koneen pitää täyttää samat tai paremmat? Sitten jarrut ja alusta vastaamaan ko. mallia. Näinhän niitä mk3 VR6 ja 1.8T on verrattu. Etsi konttori jossa voi jutella aiheesta, eli ei sen laatikon pitäis mikään este olla: ei ne päästöt muutu vaik välitykset on eri, ne mitataan kierrosalueelta. Ymmärtäväinen konttori osaa nähdä asian, niitäkin on..
Ja sitten ilmoittelet mulle kun alat hävittään vanhaa konetta.:)
Ja sitten ilmoittelet mulle kun alat hävittään vanhaa konetta.:)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vaan mitataanko se moottori/vaihteisto -kombinaatiolla vai pelkästä moottorista?Tuota eikös se katsota, että nykyinen kone täyttää päästöt Exxx ja silloin paikalle laitettavan koneen pitää täyttää samat tai paremmat?
Jos kukaan ei ole todistanut em. kombinaation alittavan päästörajat niin suikkapää saattaa suivaantua siitä...
Kyllä R32 menee 2.8 koneeseen. Mutta vaatii erikokoset kannenpultit, sähköt, koko yläkerran. Joten samalla sinne laittaa koko koneen.
VTT testeillä saa melkein mitä vaan kilpiin.
Jotkut on saanu noita valmiita kittejä asennettua ilman VTT testejä. Tosin niiden pitää olla CARB yms hyväksyttyjä.
Paljonko muuten maksaa R32? Onko edulisempaa vaihtaa kone, yms kaikki vai maksaa väliraha R32:seen?
VTT testeillä saa melkein mitä vaan kilpiin.
Jotkut on saanu noita valmiita kittejä asennettua ilman VTT testejä. Tosin niiden pitää olla CARB yms hyväksyttyjä.
Paljonko muuten maksaa R32? Onko edulisempaa vaihtaa kone, yms kaikki vai maksaa väliraha R32:seen?
Ikonen kirjoitti:Hmm mitenkähän saisi r32 tungettua G III:seen :))
Tuossa mallia: http://www.youtube.com/watch?v=kSzZG6DtgXc
oletko tuon projektin nähnyt?
http://uk-mkivs.net/forums/t/234752.aspx?PageIndex=178
Tuli heti mieleen tämä kun tuota tuli selailtua. Kaikkia 178 sivua ei tullut kuitenkaan luettua...
http://uk-mkivs.net/forums/t/234752.aspx?PageIndex=178
Tuli heti mieleen tämä kun tuota tuli selailtua. Kaikkia 178 sivua ei tullut kuitenkaan luettua...
Rupesin vaa lukee tätä ja aloin miettii et kuulostaa jotenki tutulta nää jutut ja sit tajusinki kenen auto tää on. Vexi muutaman kerran kertoillu noita juttuja mitä oot duunaillu. :)
Sähän oot enempiki ruvennu laittamaan tätä näköjää ja on kyl siisti peli.
Oli se kyllä hieno sillonkin jo kun sait tän.
T.Eero
Sähän oot enempiki ruvennu laittamaan tätä näköjää ja on kyl siisti peli.
Oli se kyllä hieno sillonkin jo kun sait tän.
T.Eero
Hienoa jälkeä oot tehnyt tämän kanssa!! Komeat nuo vanteet..
Tuo yksi kuva pelkääjän puolen etulokasuojan sisästä pisti miettimään että kuinkahan paljon itseltä tuolta noita muoveja puuttuukaan... Sisälokasuoja on ainakin kärsinyt niin, ettei siitä ole kuin puolet jäljellä. Sakemanni väitti että oli jänis mennyt pelkääjänpuolen puskurin ilmanottoaukosta sisään..
Ja mites kun pohjapanssarista puhuit niin pitäisikö näissä sellainenkin olla? Itsellä on heti öljypohja vastassa. Olisi kyllä ihan asiallinen olemassa kun tuo öljypohja aika herkkä on iskuille.
Tuo yksi kuva pelkääjän puolen etulokasuojan sisästä pisti miettimään että kuinkahan paljon itseltä tuolta noita muoveja puuttuukaan... Sisälokasuoja on ainakin kärsinyt niin, ettei siitä ole kuin puolet jäljellä. Sakemanni väitti että oli jänis mennyt pelkääjänpuolen puskurin ilmanottoaukosta sisään..
Ja mites kun pohjapanssarista puhuit niin pitäisikö näissä sellainenkin olla? Itsellä on heti öljypohja vastassa. Olisi kyllä ihan asiallinen olemassa kun tuo öljypohja aika herkkä on iskuille.
Vieläkö noissa peileissä on se "jousto"? Tosin epäilen että tätä autoa pidetään niin ettei sitä tule koskaan tarvitemaan ;)
Alusta asti seuraillut tätäkin topiccia, mutta en ole tainnut kommentoida mitään. Jokatapauksessa asiallinen meininki! Tykkään näistä OEM+ jutuista ja tämä tuon tos:n vitoskoppasen varustelun ohella on yksi tarkimmin seuratuista :P
Jatka samaan malliin, vai joko kohta loppuu varusteet :D
Alusta asti seuraillut tätäkin topiccia, mutta en ole tainnut kommentoida mitään. Jokatapauksessa asiallinen meininki! Tykkään näistä OEM+ jutuista ja tämä tuon tos:n vitoskoppasen varustelun ohella on yksi tarkimmin seuratuista :P
Jatka samaan malliin, vai joko kohta loppuu varusteet :D
Olisin mikko hieman toista mieltä. Pumppu on ainakin kovemmalla käytöllä tuon performance purkin kanssa kun vakio eculla. Muutenhan ei mitään eroa olisikaan jos pumppua käytettäisiin saman verran. Mutta onko tämän vaikutus sitten 100km kestossa vai 10000km, sitä ei taas tiedä kukaan kun noita pumppuja on vaihdettu niin eri ikäisista ja eri määrän ajetuista autoista.
Opiskelen TKK:lla kemiaa, töitä kesäksi en ole vielä löytänyt :D Sanotaan kun ostin auton Mikolta niin meni 30min etsiä konepellin avaajaa :D Mut hei tekemällä oppii ja internetistä löytyy mitä vain. Moottoriin en sentään uskalla kajota (vielä) se on mulle pyhäpaikka.
Viimeksi muokannut MTBE, 23.2.2012 3:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kysytääs tämmöstä kun tunnut tietävän näiden vehkeiden sielunelämästä. :D
Lähettimet hajos molemmista kakeista ja hankin tilalle kolmenappiset. Ei vaan ole nyt mitään virkaa tuolla kolmannella napilla (luukku) joten tiedätkö onko millanen homma 2003 golffiin "unlockata" tuo ominaisuus vai vaatiiko jonkin ohjainlaitteen vaihdon?
Entäpä mittaristoon se että näyttää paljonko sen hetkisellä tankillisella ajaa? Onko mahdollista edes?
Entäpä tuleeko sulle mieleen muita ns. "pienellä säädöllä jokin ominaisuus käyttöön"-kikkoja?
Lähettimet hajos molemmista kakeista ja hankin tilalle kolmenappiset. Ei vaan ole nyt mitään virkaa tuolla kolmannella napilla (luukku) joten tiedätkö onko millanen homma 2003 golffiin "unlockata" tuo ominaisuus vai vaatiiko jonkin ohjainlaitteen vaihdon?
Entäpä mittaristoon se että näyttää paljonko sen hetkisellä tankillisella ajaa? Onko mahdollista edes?
Entäpä tuleeko sulle mieleen muita ns. "pienellä säädöllä jokin ominaisuus käyttöön"-kikkoja?
Mites, kaverilla on tuollainen Golf Mk4 V6 2.8 4-motion -01 ja tälläinen vastaava karvalakkimittaristo ilman mtn herkkuja:
http://img682.imageshack.us/img682/6530/new042.jpg
Olisko siihen mahdollista esim vaihtaa ajotietokoneellinen mittaristo?
Toki siihen pitää sitten ajotietokoneenviiksi vaihtaa ja samalla vaikka vakionopeudensäädin? Onko mahdollista?
http://img682.imageshack.us/img682/6530/new042.jpg
Olisko siihen mahdollista esim vaihtaa ajotietokoneellinen mittaristo?
Toki siihen pitää sitten ajotietokoneenviiksi vaihtaa ja samalla vaikka vakionopeudensäädin? Onko mahdollista?
Myös E-loppuinen mittaristo on bensakoneiseen, itsellä 1j0920842e.
Mittaristo tosiaan ei ole ongelma, ajonesto ja avaimet pitää koodata toki uudelleen.
Ajotietokone vaatii viiksen ja ulkolämpötila-anturin lisäämisen. Esim Kufateciltä saa valmiin sarjan tätä varten.
Vakionopeussäätimen saa toki myös samalla kun viikset muutenkin on irti. Sehän tarvii toimiakseen viiksen, johtosarjan ja koodauksen moottorinohjaimeen. Kannattaa ostaa asennussarja, jossa mukana kaikki tarvittava, koska johtosarjaa ei saa erikseen.
Mittaristo tosiaan ei ole ongelma, ajonesto ja avaimet pitää koodata toki uudelleen.
Ajotietokone vaatii viiksen ja ulkolämpötila-anturin lisäämisen. Esim Kufateciltä saa valmiin sarjan tätä varten.
Vakionopeussäätimen saa toki myös samalla kun viikset muutenkin on irti. Sehän tarvii toimiakseen viiksen, johtosarjan ja koodauksen moottorinohjaimeen. Kannattaa ostaa asennussarja, jossa mukana kaikki tarvittava, koska johtosarjaa ei saa erikseen.
On tuo vaan helvatun hieno peli ihan vakionakin, mutta vielä noiden herkkujen kanssa huh huh. Jotenkin itse ajelisin mieluummin räjähtämäisillään olevanlla kakkiksella kuin tuommoisella johto paholaisella.. voi johtua ihan siitäkin että en ymmärrä noiden johtojen päälle paljoa mitään... Noh jotkut tykkää äidistä ja jotkut tyttärestä....
Jos varusteet on loppumassa kesken niin kehitä itse lisää sellaisia!!. Ei tuo takaluukun maalaus ole iso homma, jos sitä peruutus kameraa uudemmasta golffista meinaa.. kerran se vaan kirpasee kun rälläkällä peltiä riipasee!!
Jos varusteet on loppumassa kesken niin kehitä itse lisää sellaisia!!. Ei tuo takaluukun maalaus ole iso homma, jos sitä peruutus kameraa uudemmasta golffista meinaa.. kerran se vaan kirpasee kun rälläkällä peltiä riipasee!!
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Hauska pikku yksityiskohta tuo lämpömittari! Kyllä jätkä jaksaa näprätä. Lämpömittarin näyttämään löytyy ilmeisesti syy siitä, että auton käyttäjät ovat heti huolissaan, jos lämpömittari ei näytä niin sanottua vihreetä aluetta. Tästä syystä kaikki lämmöt 80 ja 100 välillä siirretään näyttämään tuota 90 astetta.
Ikonen kirjoitti:Yolla rahalla mitä tohon R32 tai R36 muutokseen uppoaa, hankit Rotrexin remmiahdin sarjan tai sit jenkkilästä turbosarjan
Mut eihän se ole OOEEÄM :)
Mutta tosissaan jos meinaat niin kyllähän tollanen R36 kone olis aika hieno muutos, toki sitä olisi remmikin. Remmin vinkuminen ja kutosen parkuminen olisivat kyllä takuuvarma paketti :P
R32 kone on sitten se mitä saa tehtaaltakin, eihän se ole niinkään erikoinen :) Tosin melko harvinainen sekin, näillä leveysasteilla...
Kannattaisi istua alas ja ottaa laskin käteen.
1 Mitä haluaa, 20-60hp lisää? Mikä on kustannus tehokkain tapa saada se? Uusi moottori, vai vanhan viritys esim R32 kansi,nokat, putkisto yms, vai ilokaasut, remmi, turbo?
2. Riittääkö ne tehot tulevaisuudessa vai kasvaako nälkä?
3. Vai pitäisikö vaihtaa autoa?
1 Mitä haluaa, 20-60hp lisää? Mikä on kustannus tehokkain tapa saada se? Uusi moottori, vai vanhan viritys esim R32 kansi,nokat, putkisto yms, vai ilokaasut, remmi, turbo?
2. Riittääkö ne tehot tulevaisuudessa vai kasvaako nälkä?
3. Vai pitäisikö vaihtaa autoa?
Tossa V6 on kestävin voimansiirto mitä on VW tehny poiktitaisiin koneisiin. R32 laatikko ei kestä lähellekkään niin paljon tehoja kuin V6 laatikko ja kulmavaihde. Jenkit puhuu jostain 600-700hp. Eli aika paljon.
Soittelisin Promo yms virittäjille ja kyselisin niiltä hintoja ja arvioita päästöistä. Vaikka kaikki pelottelee VTT testeissä, ei ne mahdottomuuksia ole ja ne tarvii vain läpästä kerran :))
Soittelisin Promo yms virittäjille ja kyselisin niiltä hintoja ja arvioita päästöistä. Vaikka kaikki pelottelee VTT testeissä, ei ne mahdottomuuksia ole ja ne tarvii vain läpästä kerran :))
Ketään en laittomuuksiin kehdoita, mutta ton Rotrexin kitin kuulema pulttaa pois noin 45min kun tietää mitä tekee. :)
Kyllä se toi 02M on aika idiootti varma laatikko, jossain 700-800hp kieppeillä kuulema rupeaa kulmavaihteet repeilemään irti. Että en ottaisi hirveätä ressiä siitä. Toisin kuin joku kakkisn turbottaja 020 laatikolla.
Kyllä se toi 02M on aika idiootti varma laatikko, jossain 700-800hp kieppeillä kuulema rupeaa kulmavaihteet repeilemään irti. Että en ottaisi hirveätä ressiä siitä. Toisin kuin joku kakkisn turbottaja 020 laatikolla.
Tuli sitten pientä vikaa kopperoon:
Mittaristoon tupsahti "STOP low oil pressure"
Ei siinä auttanut muuta kuin kone seis ja rullasin vapaalla rauhalliseen paikkaan. Tilailin painesensorit saman päivän aikana. Erityisen kovasti haluisin kiittää erästä tuntematonta, joka lainaili minulle transportterin hinauskoukkua, jotta saimme vedettyä golfin turvaan.
Noh tänään sain vedeltyä pikkasen vikojakin VDCS:llä.
1 Fault Found:
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 1000
Eli ilmeisesti Hall sensori tiensä päässä.
Tilanne on tälläinen tällä hetkellä:
Mittaristoon tupsahti "STOP low oil pressure"
Ei siinä auttanut muuta kuin kone seis ja rullasin vapaalla rauhalliseen paikkaan. Tilailin painesensorit saman päivän aikana. Erityisen kovasti haluisin kiittää erästä tuntematonta, joka lainaili minulle transportterin hinauskoukkua, jotta saimme vedettyä golfin turvaan.
Noh tänään sain vedeltyä pikkasen vikojakin VDCS:llä.
1 Fault Found:
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 1000
Eli ilmeisesti Hall sensori tiensä päässä.
Tilanne on tälläinen tällä hetkellä:
Do dii. Nyt on diili selvä ja R:n motti lähtee kohti Suomea. Varusteina apulaitteet, piuhaa, laatikko, etujarrut, etuakselit ja olka-akselit.
Vielä pitäisi metsästellä Saksasta oikeanpuolisesta autosta:
Jarru/ESP/ABS osia. Pari piuhaa. Alkukäyrät.
Vielä pitäisi metsästellä Saksasta oikeanpuolisesta autosta:
Jarru/ESP/ABS osia. Pari piuhaa. Alkukäyrät.
Viimeksi muokannut MTBE, 6.7.2011 16:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mikäli kone on vähillä kilometreillä, niin itse tekisin kaiken kattavan perushuollon. Kuitenkin jättäisin vielä kannen ja öljypohjankin paikalleen.
Tosin, jos sinulla on tarkoitus tehonpaskaa tuosta repiä, niin sitten asia erikseen. Alakertaan kunnon pultit, ne laakerit, uudet männät, ymsyms. Rahaa palaa. :)
Tosin, jos sinulla on tarkoitus tehonpaskaa tuosta repiä, niin sitten asia erikseen. Alakertaan kunnon pultit, ne laakerit, uudet männät, ymsyms. Rahaa palaa. :)
Eikös pikahuoltoon sisälly VR6:ssa aina öljyjen lisäksi uudet jakoketjut :). Suosittelisin ainakin vilkaisemaan jakopuolle, että kiristimet/laahaimet ovat hyvässä kunnossa. Käyttäisin auki kaikki kopat, kunnon puhdistus imusarjalle, venakopalle ja ö-pohjalle. Se kun on helpompaa nyt irrallaan. Sakemannit kun eivät ole tunnettuja kunnon öljyjen käytöstä... Kun teet muutenkin kaiken niin kunnolla, niin älä tässä kohtaa oio mutkia. Olohuoneeseen vaan moottoripukki siihen sohvapöydän tilalle.
En näe mitään järkeä laittaa tuota vesilämmitteistä öljynjäähdytintä sinne, tuskin r32 osa on edes oikeasti niin erilainen kun vakio. Tuollainen jälkiasenteinen jäähdyttimen lähtö tulee tuon vakion tilalle, vaatii pientä säätöä että kierreosuudet saadaan lyhennettyä oikeaan mittaan, mutta helppo asennus noin muuten, jos konekkin kerran on irti.
Ja noissa laippasarjoissa lukee kyllä yleensä, onko ne termostaatilla vai ilman. Yleisimmät merkit on mocal, setrab, racimex jne. kun ebaystä kattelee.
Ja noissa laippasarjoissa lukee kyllä yleensä, onko ne termostaatilla vai ilman. Yleisimmät merkit on mocal, setrab, racimex jne. kun ebaystä kattelee.
Thumbnailit saa photobucketissa näkyviiin kun avaat jonkun albumin kuvista, siinä sivulla on reunassa "share this photo" laatikko, jos ei siinä ole suoraan thumbnail koodia eli "IMG thumb" niin paina "see more" ja sitten yläpalkista "get link code" ja sieltä rasti "clickable thumbnail". Toivottavasti ei tullu liian vaikeesti selostettua.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa