VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

RepoReila
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.7.2008 12:38

ViestiKirjoittaja RepoReila » 16.7.2008 23:43

jaripetteri kirjoitti:Mittaamalla pystyy tarkistamaan ettei kyseessä ole suoraan kytketty johto joita kätyetään joidenkin lukijapurkkien kytkemiseksi OBD-liittimeen

No enpä arvannut että sellaisiakin kaapeleita myytäisiin RS232-kaapeleina...

Eli otinpa johdon irti PC:stä ja mittasin - ja kuten arvelit niin tämähän ei olekaan mitään muuta kuin suora kaapeli!

Kytkentä on tällainen:

Koodi: Valitse kaikki

RS232  OBD
1      5
2      4
3      6
4      7
5      14
6      10
7      2
8      15
9      16


Juhlavaa! Nyt on sitten mahdollisesti:

a) Läppäristä RS232 käräytetty. +12V ring indicaattoriin, RxD:n toimiessa "maana". Plus että läppäri otti testaushetkellä autosta virtaa tupakansytytinliittimestä. Läppäri toimii suoraan 12V:lla ilman isolointia, eli maa YHDISTYY myös jännitesyötön kautta!! Ja K-linjassa sitten todellakin DTR, kuten aiemmin hieman epäilin.

b) Autosta OBD hajalla? Sinne on nyt ainakin syötetty negat. jännitettä DTR-signaalista... Sarjaportti ei onneksi anna paljoa virtaa, mutta en tiedä millaiset suojaukset OBD:ssa on.

Näköjään kaikki pitäisi tehdä itse, kun valmiina ei saa toimivaa!

Mihinkähän tällä tavoin kytketty kaapeli oikeasti kuuluu? Onko kytkentä jostain muualta tuttu? Ikävä juttu jos tämän tuloksena jotain särkyi (varsinkin autosta; läppäriä osaan kyllä korjata ja niitä saa halvalla uusia). Luulisi että myyjälläkin olisi jotain vastuuta jos myy väärää kaapelia RS232-kaapelina.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.7.2008 8:00

Sulle on myyty tai siis toimitettu väärä piuha. Tuota ei ole tarkoitetttu sarjaporttiin kytkettäväksi vain ELM-purkkien ja handheld lukijoiden liittämiseksi OBD-porttiin eikä sitä missään tapuksessa saa kytkeä sarjaporttiin... Ja tosiaan tuossa on vaarana että portti on sökönä.

Auton puolella en usko että on mitään hätää. Akku jännitteelle on oma sulakkeensa ja datalinjatkin tuon todennäköisesti kestävät. PC:n sarjaportti taas on vähän heikompaa sorttia. Kannattaa ottaa myyjään yhteyttä ja selvitellä asiaa. Pahimmassa tapauksessa tavaran toimittaja on tehnyt tuon virheen ja noita on enemmänkin myynnissä.

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 28.7.2008 11:31

Hieman ohi aiheesta:

Toimiiko usb-obd2 kaapeli usb1 portissa? Olisi vanhassa koneessa tarjolla sellainen.

Onko muita keinoja saada vistassa vag-comi toimiin kuin kirjautua pääkäyttäjänä?
En ole saanut silti siinä toimimaan vaikka olen niin yrittänyt tehdä. Heittää vaan herjaa:
No response from controller!

Ohjelmina 311.2 ja 409.1

Voiko johtua kaapelin ajureista, vaikka käytössä on kaapelin mukana toimitetut ajurit?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.7.2008 11:48

Aja sitä VAG-COM ohjelmaa WinXP yhteensopivuus tilassa. Voit valita sieltä käynnostysikonin asetuksista tuon tilan käyttöön.

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 28.7.2008 12:28

Paljon kiitoksia! Toimi kun laitoin win98 tilaan ja löysin oikean portin.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 7.8.2008 19:28

Moro! Mistäs noita vag-comeja saa hommattua..?

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

partco oy

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 7.8.2008 19:58

Oonkohan ymmärtäny jotain väärin luulin että tuolta partcosta vag-com piuhan rakennus sarja käy suoraan läppäriin mut eihän se käynyt..Pitääkö siihen olla vielä joku adapteri??

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.8.2008 22:10

Moro! Mistäs noita vag-comeja saa hommattua..?


http://www.ffp.fi/bb/viewforum.php?f=14

Oonkohan ymmärtäny jotain väärin luulin että tuolta partcosta vag-com piuhan rakennus sarja käy suoraan läppäriin mut eihän se käynyt..Pitääkö siihen olla vielä joku adapteri??


Partcon rakennussarja on sarjaporttiin, onko sulla läppärissä sellainen? Jos ei niin tarviit erillisen USB-sarjaportin (ja niistä kaikki eivät toimi tässä käytössä).

Waudi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2008 23:14

ViestiKirjoittaja Waudi » 7.8.2008 23:18

Tos & V70-TDI: itsellä savu poistui myös vagcom-kaapelista ja lakkasi toimimasta, oliskos tuohon joku konsti saada se taas henkiin kun en googletuksella mitään löytänyt (tsekin ja romanian taito sen verran heikko, niille sivuille haut kyllä vei) ?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.8.2008 6:55

^Niin tuo ecutool piuha?

Ethän vain käyttäny oikeata vag-comia ;) Jos näin teit, piuhan sisäinen ohjelmisto on päivitetty pilalle.

Waudi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2008 23:14

ViestiKirjoittaja Waudi » 8.8.2008 8:01

Olihan se noin; tilasin tosin itsekin pari päivää sitten uuden 704.1 piuhan kun hinnat halventuneet kun uusi 805.0 piuha tullut myyntiin. Pitää olla jatkossa varovaisempi mutta tuolla vanhalla piuhalla ei sitten ilmeisesti tee mitään?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.8.2008 8:07

Sillä voi heittää vesilintua, tai myydä edullisesti jaripetterille ;)
Ilmeisesti siitä mun vanhasta ei ole mitään iloa löytyny?

http://autoecutools.com/download/0405-VAG-COM7041.exe tuosta nyt voi kuitenki ladata sen oikeen ohjelman, josko se sattus tuurilla auttaan.

Waudi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2008 23:14

ViestiKirjoittaja Waudi » 8.8.2008 13:02

Eipä tuo henkiin taida nousta kun usb-portissa jo tunnistus tökkii; eiköhän tuo kuriiri maanantaina uuden piuhan tuo niin pääsee sadesulkeutumisia virittelemään volkkareihin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.8.2008 14:46

^Olispa myös sadetunnistin =) No täs jossai välis pitää hankkia

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.8.2008 15:05

heh... en oo vielä ehtinyt sen enempää noita tutkimaan että saisko fiksattua mutta omaa softaa sinne sisälle saan ainakin. Tosin on niin v-mäinen homma tehdä että ei paljon kannata korjailla ja kun on piraattitavaraa niin ei tuota oikeen voi tehdäkkään.

Mitens tollanen sadesulkeutuminen tehdään? Nimimerkillä Octaviassa kattoluukku ja sadetunnistin...

Waudi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2008 23:14

ViestiKirjoittaja Waudi » 8.8.2008 15:09

Sadesulkeutumisesta lisää tietoa esim. alla olevan linkin takaa; olen ymmärtänyt että jos ikkunoita/kattoluukku auki niin tsekkaa 24h tilannetta ja sulkee ne kun alkaa sataa tai 24h tulee täyteen eli vaikuttaa hyödylliseltä ominaisuudelta. Pitää raportoida lisää jahka saan tuon uuden piuhan ja pääsen testaamaan.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3233378

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.8.2008 15:10

Joku bitti piti laittaa väärinpäin ja sit jos lasit/kattoluukku auki ja rupee sataan -
Luukut menee kiinni...

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=11574

e: waudi ehti ensin;)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.8.2008 15:14

joo useinhan se näissä on että bitti pitää kääntää ja alkaa tapahtua. pitää vaan jonkun selvittää että mikä bitti. kiitos linkeistä alan tutkimaan...

[edit]heh... mullahan taitaa olla tuo jo aktivoituna, ainakin menu muistaakseni löytyy. Onneks sataa pitääkin mennä kokeilemaan. =)[/edit][/url]

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 17.8.2008 7:14

Ostin tuossa Passatin -02 AZM koneella ja yritin lukea moottorista vikakoodit onnistumatta.
Minulla on VAG-COM 311 ja joku kaapeli millä ainakin aikaisemmin olen onnistunut esim. 2000 Audi S4 ja -04 Tdi golfin kanssa.

Mitäs lisävehkeitä tähän nyt tarvitaan?
Ja löytyisikö tähän hätään Kuopiosta keltään vehkeitä joilla lukea koodit?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.8.2008 11:15

Toimiiko piuha ollenkaan autossa...
Väittäisin että pitäis toimia.

Lukases tuo, jos se häirittee yhteyttä.

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 17.8.2008 15:15

Eikös tuolla sanota, että jos auto on 1996 tai uudempi niin ei pitäisi haitata vaikka olisikin "aftermarket" radio?

VAG-Com ei löydä 1,2 kanavista mitään, muista tuntuu löytyvän.
Eli enginestä lukiessa se kysyy jotain retry ja cancel.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.8.2008 16:47

Nimenomaan uudemmat kuin -96 niin haittaa on. Vanhemmis ei.

Mutta jos se kerran toimii muuten (kuin moottorille), vika lienee muualla.

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 23.8.2008 18:53

Moikka
olen ihan alussa diagnostiikan opettelussa
mistä voi johtua tällainen:
avaan vag-com 311.2 ja yritän avata About:tia niin windows herjaa "vag-com lakkasi toimimasta"

läppärissä on vista, eikä auta vaikka kokeilee eri yhteensopivuustiloissa

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 24.8.2008 0:12

läppärissä on vista
Syy löytynee tuosta.

Nuorena on Vista väännettävä.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 24.8.2008 10:15

Kyllä sen jollaki pitäis toimia. Myös vista läppärissä ja sama ohjelmaversio ja toimii.

selvinen
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 24.8.2008 14:04
Viesti:

vakkarin aktivointi

ViestiKirjoittaja selvinen » 24.8.2008 14:07

Morjesta,

onko pääkaupunkiseudulla kaveria joka voisi aktivoida vakionopeudensäätimen sopivalla summalla ?

Auto: vw golf variant 1.9tdi -00 (alh)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.8.2008 22:05


Yippo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.8.2008 13:59

ViestiKirjoittaja Yippo » 26.8.2008 22:00

Täällä tekee Vista-kannettavassa samaa eli softa kaatuu. Sama homma, kaatuu kun yrittää Auto-Scannia lähteä tekemään. Pikkusiskon vanhalla kannettavalla toimii, mutta ei löydä kaikkia palikoita.

EDIT: Piti hetki hakee että mikä kikka se on, mutta löytyhän se sieltä. Kokeillaan huomenissa.
Viimeksi muokannut Yippo, 26.8.2008 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 26.8.2008 22:03

tota Vista juttua on ollut aikaisemmin tässä treadissa, onko niillä tempuilla jo kokeiltu?

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 27.8.2008 10:07

Itselläkin uuden karhea vista läppäri. Aluksi kaatui vag-com 311, mutta kun laitoin win 98 yhteensopivuustilan ja sen raksin missä oli siitä jostain admin oikeuksista juttua päälle niin rupesi pelaamaan...

Yippo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.8.2008 13:59

ViestiKirjoittaja Yippo » 28.8.2008 20:08

Noniin, pelitti paremmin noilla Vista kikoilla, mutta löysi silti vain kolme osoitetta (1, 17 ja olisko ollut 25) T4:sta. Eikö pitäis löytyy kuitenkin enempi.

Tuosta ahtopaine ongelmasta sen verran että luulisin eiitä letku mittarille tulee väärästä paikasta. Vaimon veli sen laittoi ja se nyt tietää autoista enempi kuin minä, mutta oliskohan erehtynyt. Letku tais tulla kellon läheltä, en muistanut vielä tarkemmin katsoa.

Huomenna kun lähetään reissuun, yritän Vag-Comin avustuksella saada jotain dataa autosta ajossa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.8.2008 20:18

No ei tuollaisessa T4:ssa niin kauheasti sitä elektroniikkaa vielä ole.

Yippo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.8.2008 13:59

ViestiKirjoittaja Yippo » 28.8.2008 20:28

No onhan se niinkin. Mitäs tuolta nyt kannattaa tutkia? Ajoitus, MAF, pyydetyt ja tuotetut paineet?

nokitus
-
Viestit: 124
Liittynyt: 21.6.2005 12:40

ViestiKirjoittaja nokitus » 31.8.2008 20:30

Kiitos....
Viimeksi muokannut nokitus, 12.3.2015 20:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 31.8.2008 20:43

CAN-väyläsiin tarvitaan VAG-COM versio 5xx.x tai uudempi. Vaatii myös tuen adapterilta.

Osassa CAN-väyläsistä pääsee kuitenkin moottorinohjaimeen kiinni perinteisen K-linjan kautta ja vanhemmallakin VAG-COM:lla.

-SamiH-
-
Viestit: 77
Liittynyt: 8.11.2004 21:40

ViestiKirjoittaja -SamiH- » 9.9.2008 21:12

Osaako joku auttaa tällasessa asiassa: Laitteistona kivikautinen läppäri XP:llä ja VAG-COM 311:llä. Saan luettua kaikki haluamani vikakoodit jne eli systeemi toimii ok mutta esim. moottorin lämpötilasta saattaa löytyä yksikkönä millisekunti ja arvona jotain ihan muuta.Eli toi näyttää ihan jotain muuta laatua kuin lämpötilaa. Sama on monessa muussakin "laatikossa" Voi olla esim. millisekunteja tms. kun mitataan tyhjäkäyntiä jne.

Mun mielestäni noi mitattavat yksiköt on ikäänkuin väärissä laatikoissa ja ihan sekasin, joten tuota on aika mahdoton lukea kun ei osaa yhdistää suorilta oikeaa arvoa oikeaan laatuun.

Kiitoksia taas jo etukäteen!

Mistäs sai muutettua huoltoväliä jne? En enää muista kun edellisestä käyttökerrasta on yli kaksi vuotta =(

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.9.2008 21:15

Väärä label file autosi ohjaimelle, vag-com näyttää mikä ECU:n numero on ja näyttää mitä label fileä se käyttää siinä moottorinohjaimen "päävalikossa".

Resetointi infot löytyy ross-techin sivuilta.

-SamiH-
-
Viestit: 77
Liittynyt: 8.11.2004 21:40

ViestiKirjoittaja -SamiH- » 10.9.2008 21:22

Mites kun ohjelman Controller info -"laatikosta" löysin VAG Number -kohdasta, että ohjaimena pitäs olla mun ymmärtääkseni 4D0 907 551 F. Vag-comista löytyy 4D0 907 551 mutta se näyttää mitattujen arvojen yksiköt edelleen väärin. Tutkin labelin sisällön ja ko label on tarkoitettu A-loppuisiin ohjaimiin ja mun tapauksessa on F-loppuinen (ymmärtääkseni)...

Seuraavaksi koitin etsiä oikeata labelia Ross-techin label-valikosta mutta sieltä ei edes löydy ko. labelia.

Kyseessä on siis 2.8L V6 (193hv) syncrolla ja korina 3B passat vm -98. Oireena on tyhjäkäynnin heittely ja auton sammuminen toisinaan.

Mitäs mun nyt pitäs tehdä ohjelman ja auton suhteen? En ole tosiaan kauhean perillä ko. ohjelmasta, joten mieluummin vaikka privana jotain vastausta kuin ks. Ross-Techin sivuilta. =(

Marqu
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.8.2008 11:32

ViestiKirjoittaja Marqu » 18.9.2008 10:56

Osaisko joku kertoa että mitä arvoja mittaa tuo VAG-COM:n measure block 08:n kanava 23?

http://img168.imageshack.us/my.php?image=golf2mp4.jpg

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 30.9.2008 10:10

-samih-

Itellä oli tossa GTI Golffissa vastaavanlainen ongelma korjaantui ilmamäärämittarin vaihtamisella...(.Käynnistyi huonosti,sammui yhtäkkiä tyhjäkäynnillä sekä joskus suoraan ajostakin)

Ja tohon ohjelmaan liittyvää kysymyksee vastatkoon viisaammat...

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 5.10.2008 14:51

Hommasin uuden HP:n läppärin jossa on käyttiksenä Vista Business ja vag-com 311.2 ei vaan suostu toimimaan vaikka ajan ohjelmaa Win 98 yhtensopivuustilassa ja laitoin ruksulankin -Suorita tämä ohjelma järjestelmänvalvojana- kohtaan. Porttien testaus kyllä onnistuu ja vastaukset on aivan samat kuin vanhassakin läppärissä. Vanhassa läppärissä oli tosin XP. Ehdotuksia otetaan vastaan mitä voisi vielä kokeilla. Omat taidot alkaa olla jo koeteltu loppuun. Plääääähh

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 22.10.2008 16:45

Kysyn jo ennakkoon ohjeita kaikenvaralle. Kuinka tuolla VAG-COMilla laitetaan ABS-pumppu "ilmaus asentoon". ??

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.10.2008 18:12

Kuinka tuolla VAG-COMilla laitetaan ABS-pumppu "ilmaus asentoon". ??

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html

Kari-J
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.8.2007 19:02

Päivävalojen kytkentä

ViestiKirjoittaja Kari-J » 7.11.2008 11:34

Miten tapahtuu vagcomilla päivävalojen kytkentä on/off IV golfissa ja onko B5 passatissa sama systeemi ja kuinka onnistuu polttimolle tuleva jännitteen muuttelu?Eräs ehdotti 09 kanavaa (cent.elec) mutta se taitaa löytyä vasta V golfissa.Kyseessä normaalit H7/H4

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 7.11.2008 11:48

Miten tapahtuu vagcomilla päivävalojen kytkentä on/off IV golfissa

Ei mitenkään. Valokatkaisijan liittimestä pitää irroittaa TFL-piuha, jos haluaa poistaa ajovaloautomatiikan. B5 passatissa toimii muistaakseni sama menetelmä. Ajovalojen jännitteitä ei noissa pysty muuttelemaan VagComilla (korjatkaa jos olen väärässä).

trolle
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.11.2008 13:36

ViestiKirjoittaja trolle » 12.11.2008 19:38

Saakos tuolla VAG-COM:lla testattua jarrupolkimen sen kytkimen toimintaa? Pitäisi vakkarin takia selvitellä

trolle
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.11.2008 13:36

ViestiKirjoittaja trolle » 17.11.2008 17:18

Mitenkä tuolta VAG-COM:sta näkee nuo vakionopeudensäätimen asetukset, ts. onko vivusta kytkin on vai off asennosta? Eikös ne pitäisi tuolta jostain nähdä..

Piuhan kanssa vähän ongelmaa, porttiasetuksista kun pistää Test niin tulee interface found jne. Mutta sitten kun selaa moduuleja, niin moottorista saa vain vähän tietoja, ja suurin osa muista moduuleista ei toimi ollenkaan, usein myös tulee tietoa vasta kolmannen yrityksen jälkeen (siinä on se TRY1,2,3... jne)

EDIT: Piuhanahan mulla on joku http://www.alpha-bid.com/vagusb.html tuommoinen. Ohjeissa lukee että pitää ladata Twin-USB versio, toisaalta ross-techin sivuil sanotaan että se ei toimi 3rd party kaapeleiden kanssa. Mitä tässä nyt uskoa ?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.11.2008 19:45

^Moottorin eculta measuring blocksista löytyy yks loota, jossa vaihtuu 1 tai 0 asennosta riippuen... en muista tarkemmin;)

Niin kannattaa luottaa niihin ohjeisiin. Pian voi käydä ettei kopio piuha toimi ollenkaan;)

trolle
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.11.2008 13:36

ViestiKirjoittaja trolle » 17.11.2008 20:01

Hmm joo nyt sain toimimaan 01-Enginen alta tulee dataa kyllä.. Tuossa löysin jonkun sivun minkä mukaan vakkarin vivut (eli myös jarru/kytkin kytkimet) pitäisi ollu measuring blocksissa 066 groupin alla. Minulla tuo vain antaa error: no such group tms ilmoiotuksen vanhemmalla 311 ohjelmalla. Uudemmalla taaseen en tuonne pääse, koska ilmaisversiolla saa vain 25 ensimmäistä groupia katseltua.. Onko tuossa bensamallissa (vaijerikaasu & vaijerivakionopeudensäädin) ollenkaan tuota kyseistä groupia tuolla diagnostiikassa? Passatti vm.97

EDIT: Pitääkö vaijerikaasumallissa aktivoida cruise ylipäätään? Jos pitää miten se tapahtuu?

Jupe_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2008 8:54

Huollon nollaus VW TRP -07 2.5

ViestiKirjoittaja Jupe_ » 13.12.2008 9:29

Hommasin tollasen E-SKANNERI VAG PRO laitteen kyseisen auton huoltojen nollaukseen joka pitäis kyllä onnistua laitteella. Ensin tuli lukemaan service 3000km ja nyt alkaa olla jo huollon rajalla mutta mikä tuosta skannerista sitten valitaan kun jatketaan longlife välillä IN1 vai IN2 tuo OIL on varmaankin kiinteälle 15tkm välille?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.12.2008 9:59

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html

Tuolla tarvittava info huoltovälien nollaukseen.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 16.12.2008 10:53

Anteeksi laiskuuteni, kun en jaksanut lukea koko rimpsua läpikotaisin, mutta voisiko joku
ystävällisesti vastata että mikä olisi paras tapa kytkeä läppäri autoon. Eli VAG COM
softaa tarkoitan, mutta minkälainen johto/adapteri pitäisi olla jotta saan ohjelmasta
täyden hyödyn? Onko esim obd.fi sivulta ostettu kaapeli parempi kuin partcosta ostettu
rakennussarja? Auto on vm. 2000 2.5 TDI Caravelle.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 16.12.2008 18:19

minkälainen johto/adapteri pitäisi olla jotta saan ohjelmasta
täyden hyödyn?


Täysi hyöty HEX+CAN USB-kaapelilla Muilla et saa kaikkia ominaisuuksia käyttöön

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 16.12.2008 19:05

Hupsista heijjaa 320€ ;-)

Onko 2000 mallisessa Caravellessä CAN väylä? Jos on niin mitkä kaikki laitteet on sen perässä?

Mikäs olis tosta sitten se toisiksi paras vaihtoehto? Tarkoitus olis lähinnä kuitata
ja selvitellä mahdollisesti tulevia vikoja, ja aktivoida vakkari, kenties tehdä jotain pieniä
säätöjä jos joskus on tarvetta, mutta jos vähän suuremmalla sijoituksella saa paljon
monipuolisemman niin eihän sitä kannata karvalakkimallia sitten ottaa ;-)

Mistä jään paitsi jos teen sen partcon johdon?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 16.12.2008 20:17

Eipä 2000 vuosimallin autossa juurikaan ole juttuja mihin tuota 311.2/409.1 versiota uudempaa VAG-COM/VCDS:sää tarvitaan. CAN-väylää tuossa ei ole.

Mutta se mikä voi aiheutua ongelmaksi on tuo 2.5TDi kone joka tuntuu olevan hankala saada yhteyksiä PC-adaptereilla pois lukien HEX-sarjalaiset kun niissä on tuo sisäinen mikrokontrolleri hoitamassa keskustelua.

Tässä kohtaa uskaltaisin suositella tuota V-Checker VAG Pro CAN -lukijaa joka ei kärsi samoista yhteys ongelmista kuin PC-adapterit. Ihan yhtä pätevä se ei ole kuin HEX-sarjalainen mutta hintakin on puolet pienempi.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 17.12.2008 5:53

Ahaa, kiitoksia tiedosta, no mistäs jään paitsi jos hankin "V-Checker VAG" -lukijan?
Eli ilman PRO sanaa...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.12.2008 7:10

Ilman Prota tuo lukee ja poistaa vikakoodit sekä huoltoilmoitukset, ei muuta. Prossa anturitietojen luku ja kalibointi mahdollisuuksia, lisälaitteiden aktivointeja sekä tukee vielä CAN-väylääkin.

LongCodingia joka CAN-väyläsissä on osassa kontrollereita laitteiden aktivointia/disablointia varten ei tuossa ole tuettuna.

Jupe_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2008 8:54

ViestiKirjoittaja Jupe_ » 17.12.2008 20:20

V-Checker VAG Pro lukija herjaa moottoriosion vikakoodeissa 4653 ole hyvä ja tarkista huoltokirja. Please check service notebook. Regulating limit exceeded. Mitähän tämän takana voi olla? Huollotkin on tehty tähän asti liikkeessä longlife huoltona. Ei katoa poistamalla vikakoodit. -07 VW TRP 2,5 TDI

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 31.12.2008 14:13

Olen omaan A3:eeni (8P) koodannut CH/LH-valot päälle. Autossa siis ei ole vakiona valo/sadetunnistinta. Tuntuu vaan hieman järjettömältä että xenonit toimivat coming home/leaving home valoina eivätkä esim sumuvalot. Nyt kun auton sammuttaa, sammuu valotkin, mutta ovea avatessa syttyy sitten xenonit uudelleen coming home valoiksi. Sama toisin päin, auton lukitusta avattaessa syttyy LH-valot, jotka sammuvat kun kahvasta avaa kuskin oven ja valot tietysti taas syttyvät kun auton käynnistää. Xenonit siis välkkyy turhaan edes takaisin.

Saako jostain vaihdettua mitkä valot CH/LH-valoina toimivat? Käytössäni on HEX-USB+CAN ja uusin softa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 31.12.2008 15:05

Mutulla mutta uskoisin että on vaihdettavissa. Octaviassa kun noita katselin niin LongCoding Helperillä cent. elect. alta muistaisin tuollaisia vaihtoehtoja löytyvän.

[edit]Mulla ei kyllä mielestäni valot välky noin...[/edit]

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 31.12.2008 15:09

Tämä tieto olisi myös oikein kiintoisaa;)
Ei kyllä vielä ole tullut vastaan :/

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 31.12.2008 17:41

Long Coding Helperillä ei ole löytynyt, eikä vielä muualtakaan, mutta tuntuisi oudolta ettei syttyviä valoja pystyisi vaihtamaan. Tai ainakin saamaan niin, ettei xenonit välillä sammu ovea avatessa ja sitten taas syty... Tehdasasenteisessakin xenonit paloi välillä sammumatta, ainakin 1P Leonissani.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 1.1.2009 19:14

Tuntuu vaan hieman järjettömältä että xenonit toimivat coming home/leaving home valoina eivätkä esim sumuvalot.

Oletko kokeillut laittaa päiväajovaloiksi sumareita?


Nyt kun auton sammuttaa, sammuu valotkin, mutta ovea avatessa syttyy sitten xenonit uudelleen coming home valoiksi. Sama toisin päin, auton lukitusta avattaessa syttyy LH-valot, jotka sammuvat kun kahvasta avaa kuskin oven ja valot tietysti taas syttyvät kun auton käynnistää. Xenonit siis välkkyy turhaan edes takaisin.

Ei ne Golfissa (mk5) ainakaan sammu, jos oven aukaisee, tai sammuttaa auton (silloin kun on pimeää), kun CH/LH on aktivoituna. Tosin mulla on valo- ja sadetunnistin asennettuna.

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 1.1.2009 21:01

No eihän ne välky jos on valo/sadetunnistin mutta muuten kyllä, ainakin Audissa. Päiväajovaloiksi en ole kokeillut sumareita, kun autossa on ihan oikeat päiväajovalot, jotka siis ei ole ne normaalit ajovalot. Kaikkea varmaankin pitää kokeilla, koska ilmeisesti kukaan muu ei ole kokeillut ja ongelmaa ratkaissut.

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 2.1.2009 12:20

Kokeilin sitten myös laittaa long coding helperillä täpän sille kohtaa (muistaakseni 09 byte 17 bit 4 tai 5...) jossa sumarit määritellään päiväajovaloiksi, lopputulos; ei vaikutusta ch/lh-valoihin eikä sumuvalojen toimintaan. Kokeilin molemmissa kolmosissani, sekä -08 mallin prefaceliftissä että -09 mallin faceliftissä, ei eroa toiminnassa. Toisaallahan sitten on kerrottu autolle että siinä on xenonien kanssa erilliset päiväajovalot.

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 2.1.2009 21:01

Surkea systeemi, mutta ch/lh valot skeidassa/volkkareissa ainakin polttaa AINA päävaloja.
Sumuvalot olisivat moninkertaisesti loogisempi, mutta ei onnistu millään.

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 4.1.2009 18:04

Tuo lh toimii nätisti niin että kaukosäätimestä lukitus avattaessa valot syttyy ja kaikkia muita ovia saa ihan vapaasti aukoa ja sulkea mutta annas olla kun kosket kuskin oven kahvaan niin valot sammuu... Syttyäkseen sitten taas uudelleen kun auto käynnistetään ja valot kytketään päälle. Ei kaikista järkevin toimintatapa xenonien kanssa. Saisi siis pysyä päällä myös kun kuskin penkille kömmitään.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 16.1.2009 12:04

Saakos VAG-COM:lla säädeltyä TDI koneen (2.5TDi AUF) ajoituksia?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 16.1.2009 13:27

Saakos VAG-COM:lla säädeltyä TDI koneen (2.5TDi AUF) ajoituksia?


Tuolla on juttua tuosta TDIGraphigista joka toimii VAG-COM:n kanssa. Joku dieseleistä enemmän ymmärtävä ja tuota käyttänyt pystynee kertomaan lisää.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 17.1.2009 18:03

Morjes. Paljoa en ole vielä kerennyt tätä kohdetta tutkia joten anteeksi jo etukäteen jos tietoa on tuolla jossain sivuilla rivien välissä.

Eli huomenna olisi auton lastutus (AEB), ja pitäisi katsoa että autossa on kaikki ok.

Tänään kokeilin ohjelmaa ekaa kertaa (ei rekisteröity) ja ensin luin vikakoodit auton käynnessä.
Auto piippasi ja syttyi ABS vika valo ja konelle tuli lukemaan ABS viasta tietoa, siihen loppui se testi.
Sitten luin uudestaan kun sammutin auton, niin ei tullut mitään vikoja.

Nyt kävin ihmettelemään noita "loggaus" juttuja ja MAF, MAP:in tutkimisia, enkä tajua niistä mitään.

Miten tarkastan ahdot? (ulkoisella mittarilla kiihdyttäessä maks. 0,3bar 3k Rpm -->) Nuo Maf, N75, yms. tärkeiden tiedot vai pystynkö ollenkaan?

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 18.1.2009 18:00

Lueskelin tänään koodit tuolla kaapelilla ja tuollaista pukkaa. Onko nyt lamda rikki vai mitä? Ainakin tuo o2 sensor on lamda, mutta etummainen vai takimmainen? Auto Vw golf variant 1.6 16V AZD

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 036 906 034 BH
Component and/or Version: MARELLI 4MV 3773
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
3 Faults Found:
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17598 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Compens. Resistor Short to B+ NETISTÄ)
P1190 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17604 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Reference Voltage Incorrect Signal NETISTÄ)
P1196 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ecutool OBDII piuha ja 409.1

ViestiKirjoittaja a1mo » 21.1.2009 14:10

Onko muilla kokemusta Ecutoolin piuhasta ja mukana tulevasta VAG-COM 409.1 ohjelmasta?
Tilasin kyseisen piuhan, ja mukana tuli ajurit ja VAG-COM. Ja ne asensin mutta ei toimi, kun VAG-COMin aukasee ja painaa sitä TEST nappulaa niin sanoo "RossTech USB interface not found, interface: not found"
Eli onko nämä piuhat ja ihan täyttä kusetusta, vai tarviiko tässä jotain kikkoja saadakseen sen toimimaan?
Laitoin sähköpostia Ecutoolille ja kysyin miksei toimi, mutta ei sieltä vastausta kuulu, ja luulen ettei kuulukaan.

neliveto
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.1.2008 19:13

Avaimen koodaus?

ViestiKirjoittaja neliveto » 21.1.2009 19:14

Eli kyseessä t4 transporter -03.
Pitäisi löytää ohjeet kuinka uusi avain saadaan koodattua vcds:llä.
Käsittääkseni vaatii uuden koodin maahantuojalta?
Sen saaminen ei ole ongelmana vaan kuinka se vag-comilla koodataan?
Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa.
Autossa ei ole keskuslukkoa jos se jotain vaikuttaa.

Kiitos etukäteen.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 23.1.2009 20:05

Sain lainaan tollasen Vchecker Pro:n, ja sain sillä aktvioitua vakkarin ohjeiden mukasesti,
mutta huomasin että siellähän on monessa kohtaa sellanen paikka mihin pitää joku koodi
pukata, eli esim ku sitä vakkaria aktivoidaan... Löytyykö jostain selityksiä koodeille?
Tollahan voi ilmeisesti tehdä vaikka mitä ;-)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.1.2009 20:52

balloon: Poista vikakoodit ja katso ilmestyykö uudestaan. Ovat katkonaisia eli ei välttämättä tarkoita että jotain on rikki. Mahdollisesti liittimen putsaus voi myös auttaa. tosin tuo että koodeja on useampi ei välttis tarkoita hyvää.

a1mo: kotimaisilta myyjitä saisi nopeemin tukea... en tiedä mikä tuo adapteri on mutta uskoisin että toimii samalla tavalla kuin muutkin ei-Ross-Tech adapterit eli asenna USB-Sarjaportti ajurit ja käytä oikealla COM-portilla ohjelmasta.

Raid72: ohjeissa on yleensä nuo login koodit jotka ovat ohjain kohtaisia. eli netti on varmaan helpoin väline login koodin löytämiselle ja on noita joissain huoltomanuskoissakin.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 24.1.2009 10:27

a1mo: kotimaisilta myyjitä saisi nopeemin tukea... en tiedä mikä tuo adapteri on mutta uskoisin että toimii samalla tavalla kuin muutkin ei-Ross-Tech adapterit eli asenna USB-Sarjaportti ajurit ja käytä oikealla COM-portilla ohjelmasta.

pitäis olla KKL-adapteri mutta ei tuo ainkaan samanlainen ole kuin kuvassa, mulla on sininen missä läpinäkyvä kuori.
Nyt portti on oikein ja sanoo nyt: "port status: OK, Interface: not found"

Eli mitäs nyt?
Viimeksi muokannut a1mo, 25.1.2009 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JE83
-
Viestit: 148
Liittynyt: 29.7.2003 12:20

ViestiKirjoittaja JE83 » 24.1.2009 15:28

Sori nyt mahdollisesti tyhmästä kysymyksestä, mutta ihan selvyyden vuoksi kysyn. Eli jos luen läppärillä vikakoodeja -03 Borasta niin onko se kaapeli nimeltään vag-com obd2 - usb-kaapeli? Sitten vaan joku ohjelmisto ja koodit näkee?

Tälläsen löysin Ebaysta: http://tinyurl.com/dn5285 Onkohan millanen?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 24.1.2009 16:16

onko se kaapeli nimeltään vag-com obd2 - usb-kaapeli?


Voi olla tai olla olematta. VAG.COM on Rosstechin tuotemerkki eli se ohjelma jota yleisimmin käytetään. Kaapeli voi olla nimeltään esim. OBD2-USB -kaapeli ja toimii silti. Näitä kaapeleita on myynnissä pilvin pimein. Itselläni on yksi rakennussarjasta tehty.

Tuossa sinun linkissä mainittu kaapeli on ilmoitettu yhteensopivaksi VAG.COM 409.1 -ohjelmaversion kanssa kun osa näistä halpakaapeleista toimii vain vanhemman 311.2-version kanssa. Uudempaa softaa et tuolla kaapelilla pysty käyttämään etkä VAG.COM -ohjelman kaikkia ominaisuuksia. Sinun linkistäsi lainattua tekstiä:

Use this USB Dual-K Line Vag-Com Compatible Cable to perform real-time diagnosis, modify settings and clear error conditions on your vehicle. This is all you need other than your car and a computer.

*Software
Includes a link for the FREE VERSION of Ross-Tech 409.1. The full registered version is available directly from Ross-Tech for $99. Some functions are limited on the free version. See the User Guide.


Alleviivaus minun.

Tuo kaapeli on siis toimiva tuossa ohjelmaversiossa ja $99 panoksella saat kaikki ominaisuudet käyttöösi. Mutta se lisenssi on sitten konekohtainen eli jos vaihdat konetta pitää lisenssi deaktivoida jotenkin jotta voit siirtää sen toiseen koneeseen. Jos kovalevy pamahtaa niin sitten se 99 taalaa menee.

12vwvw
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.11.2008 19:10

ViestiKirjoittaja 12vwvw » 27.1.2009 17:08

Ajaakos tuomonen E-Skanneri VAG Pro saman asian ko tietokoneeseen tulevat ohjelmat ja piuhat

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 27.1.2009 17:40

Ajaakos tuomonen E-Skanneri VAG Pro saman asian ko tietokoneeseen tulevat ohjelmat ja piuhat


Saako sillä luettua eri parametrit erikseen kuten esim. ilmamassamittarin arvot? Jos saa niin sitten se melkein on läppärin veroinen, TDI-graph jää kyllä puuttumaan eli et saa ajonaikaisia arvoja kuvaajaan.

Tuossa on noista speksejä

* E-Skanneri VAG Pro näyttää vikakoodit tekstinä näytöllä suomenkielellä.
* Näyttää reaaliaikaiset anturitiedot jokaisesta ohjausyksiköstä (ECU)
* Aktivoi komponentteja (vakionopeudensäädin, mittaristo yms.)
* Korkealuokkainen LCD-näyttö.
* Toimii kaikissa Volkswagen/Audi-autoissa 1990 luvulta lähtien sekä uudemmissa Skoda ja Seat autoissa joissa OBD2-pistoke.
* Resetoi Oil Service- ja Inspection 1 & 2 -huoltovalot. Myös Long-Life huollot.
* Lukee ja poistaa vikakoodeja (DTC) kaikista 78 järjestelmästä (moottori, ABS, turvatyynyt, automaattilaatikko ym ym..)
* Luotettava ja tarkka.
* Helppokäyttöinen vain yhdellä liitännällä.
* Sammuttaa Check engine, ABS, SRS ym. valot kojetaulusta
* Itsenäinen laite, joka ei tarvitse lisäksi tietokonetta toimiakseen
* E-Skanneri VAG Pro on pienikokoinen, se sopii kätevästi taskuun.
* Erityisesti suunniteltu tee-se-itse -miehille ja pienille korjaamoille.
* Keskustelee turvallisesti ajoneuvon tietokoneen kanssa.
* Ei vaadi paristoja toimiakseen. Ottaa käyttövirran ajoneuvon DLC-liittimestä.
* E-Skanneri VAG Pro toimii myös autoissa, jotka käyttävät CAN-väylää!
* Valmistuttajan myöntämä 1 vuoden takuu.


Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 28.1.2009 9:06

Muutama kysymys:

>* Aktivoi komponentteja (vakionopeudensäädin, mittaristo yms.)

Mitäs sieltä mittaristosta voi aktivoida? Mulla ei ole mitään ajotietokonetta mittaristossa,
voiko sen jotenkin aktivoida, vai onko mittaristo erillainen ajotietokoneellisessa mallissa?

>* Resetoi Oil Service- ja Inspection 1 & 2 -huoltovalot. Myös Long-Life huollot.

Mitä eroa Inspection 1 ja 2 huolloilla? Resetoin molemmat mistään mitään tietämättä ;-)

Toimiiko 2.5TDI (AUF) moottorissa IQ säätö kuten kuvattu TDICLUB foorumissa:

1) Open the Vag-com software.
2) Click on ENGINE.
3) Click on LOG IN
4) Enter 12233 in the login field then click DO IT.
5) Click on ADAPTATION.
6) It should already be in channel 1, which is what you need for IQ adjustments.
7) Note the reported IQ number (usually between 2-4mg/r)
8) Adjust the value from 32768 to something like 32750 and see what the IQ changes to.
9) keep adjusting the value till you get about 1mg/r more than what you started with.
So if your stock setting is 3mg/r, increase it to 4mg/r.
10) save the new value & take for a test drive.

Note: All cars are different. They all come from the factory with different mg/r readings
even if the adaptation value is the same (32768). Go up by 1mg/r, save, then test drive.
Repeat as necessary increasing the IQ reading by 1mg/r till you are comfortable with the
smoke level & the shudder is gone. For most cars, this is around 5mg/r, but as I said,
all cars are different and a little trial & error will be required to fine tune it.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 28.1.2009 18:46

Tarvisin vähän apuja että sais tuon VAG-COMin käyttöön..
Siis nyt olen siinä tilanteessa, että avaan ohjelma ja menen optionsiin ja painan TEST. Vastaus on; "Port status: OK, interface: Not found" Voiko joku kertoa mikä mahtaisi olla väärin ja mitä pitäis tehdä?
Ecutoolin KKL-adapteri ja VAG-COM 409.1

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.1.2009 18:50

No onko se autossa kiinni ja virrat päällä?

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 29.1.2009 8:55

anteekseni hölmöyteni!:D luulin että se sanoo kaiken olevan kunnossa vaikkei olisikaan autossa kiinni. toimii kun laitto piuhan autoon kiinni:)
pitäiskö tällä pystyä tekemään jotain ilman lisenssin ostamista? kun nyt ei voi tehdä yhtään mitään. vikakoodeja lukee vähän aikaa ja sitten keskeyttää ja sanoo että pitäisi rekisteröidä ja aktivoida.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.1.2009 8:58

älä aja sitä full scannia vaan pääset modulien kautta yksittäisiin ohjaimiin kiinni.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 29.1.2009 9:24

juu noinhan se käy. mites tuo huoltovalon nollaus? pitääkö sitä varten aktivoida? nyt en ainkaan pysty sitä nollaamaan. ilmottaa, että pitäisi aktivoida.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 29.1.2009 10:30

No ainakin v.311.2 nollaa valot ja sillä pääsee lukemaan koodit mutta ei tekemään "Adaptation"-toimenpiteitä.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.1.2009 10:45

Huoltoilmoitusten nollaus vaatii rekisteröinnin, osa vikakoodien poistosta mutta ei kaikki, esim Airbagin vikakoodeja ei poisteta ilmaisversiolla. Kyllä se muistuttaa milloin rekisteröimällä saisi lisää tieto ulos...

Ja samoin kuten Doc jos laitoikin niin nuo Adaptoinnin ovat rekisteröinnin takana.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 29.1.2009 10:45

Olen tuon ohjeen mukaan koittanu nollata, ja sen mukaan se tulisi sieltä adaptationin kautta tehtävän. >>ohje<<
Löytyyköhän mistään muualta ohjeita huoltovalon nollaamiseksi ja muittenkin hommien tekemiseksi`?

passat =)
-
Viestit: 22
Liittynyt: 4.11.2007 20:59

ViestiKirjoittaja passat =) » 1.2.2009 18:15

osaako kukaan sanoa että mitä nuo kaikki pinnit on tuossa obd liittimessä? virta ja maa sinne ainaskin tulee...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.2.2009 18:46


passat =)
-
Viestit: 22
Liittynyt: 4.11.2007 20:59

ViestiKirjoittaja passat =) » 1.2.2009 18:59

yksi seppä väitti että on tehnyt tuohon obd liittimeen jonkun johto patentin ja se olisi lisännyt tehoja??

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.2.2009 19:25

aivan varmasti... =)

tai no jos se johtopatentti lähettää uuden ohjelman moottorinohjaimeen niin sitten.

passat =)
-
Viestit: 22
Liittynyt: 4.11.2007 20:59

ViestiKirjoittaja passat =) » 1.2.2009 20:20

näin minäkin sitä mietin... se väitti että on vain yhdistellyt niitä liittimiä... itse en kyllä menisi tökkimään siihen liittimeen mitään johtoja.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.2.2009 19:38

Kaverin 2004 Golf variantin mittaristo antaa satunnaisen koodin:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/01336

Haittaa?
mikrokytkimet saattanee tuon aiheuttaa?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 2.2.2009 21:04

se väitti että on vain yhdistellyt niitä liittimiä... itse en kyllä menisi tökkimään siihen liittimeen mitään johtoja.


Ei se näin ole, pojat. Jokainen asentaja saa uuden firmiksen itselleen kun työntää sukkapuikot pistorasiaan. Kuka aloittaa?

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 5.2.2009 12:46

Ja taas kysymyksiä..

Missä voisi olla vika kun en pääse kaikkiin control moduleihin mihin pitäisi? Alla autoscanin tulos josta päättelisin, että pitäisi päästä kaikkiin osoitteisiin mitkä löytyy scan kohdasta. Kuitenkin antaa tuloksen vain jostain. Kokeilin myös mennä noihin suoraan ja vastaus on: No response from control module

-----------------------------------------------------------------------------------------------
VAG-COM
Windows Based VAG/VAS Emulator
Version: Release 409.1-S
www.Ross-Tech.com
Dealer/Shop Name:
Workshop Code: 000 00000
Self-Diagnosis Log
Thursday, 29 January 2009, 11:23:56
VIN Number: License Plate:
Mileage: Repair Order:
Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 BJ
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 0812
Coding: 00002
Shop #: WSC 00028
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 111 AH
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D10
Coding: 00012
Shop #: WSC 00028
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 3B0 920 802 A
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V18
Coding: 05145
Shop #: WSC 00011
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X1791716
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 52000
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Controller: 1J0 959 799 R
Component: 3A Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 00257
Shop #: WSC 00028
2 Faults Found:
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -
End --------------------------------------------------------------------------------------------------

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 5.2.2009 12:53

Ei siinä sun autossa taida muita ohjainlaitteita olla. Tuossa scannissa on vaan listattuna noi osoitteet mitkä ovat yleisimmin volkkareissa käytössä ja auto-scan käy jokaisessa huhuilemassa olisiko siellä elämää.

Esimerkiksi noi 35 ja 46 eivät voi esiintyä samassa autossa molemmat. Mukavuustoiminnot on vanhemmissa autoissa sisällytetty keskuslukituksen purkkiin, joka löytyy kanavalta 35, jos vain etuikkunat ovat sähköllä. Mikäli takana on sähkölasit tai auto on riittävän uusi, mukavuusjärjestelmän ohjainlaite majailee kanavassa 46 ja sisältää myös keskuslukitustoiminnot. Muut numerot voi tarkistaa sieltä mistä pääsee käsiksi yksittäisiin ohjainlaitteisiin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.2.2009 13:48

Mutta siis keskuslukitus on kanavassa 35, mutta en pääse sinnekään. Pitäisikö siihen päästä?


mukavuusjärjestelmän ohjainlaite majailee kanavassa 46 ja sisältää myös keskuslukitustoiminnot.


luetaan ne vastaukset....

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 5.2.2009 13:48

Ahaa, tämä selvä sitten. Kiitosta vaan!

edit: Joo luin mutta ymmärsin liian hitaasti:D poistinkin jo turhan viestini.

edit2: Viitaten yllä olevaan kyselyyni, niin tässä linkki mistä löytää autossa olevat modulit. >>CONTROL MODULES<<


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa