VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.3.2007 23:45

DCM: oletko kokeillut pudottaa laitteistohallinnasta USB-sarjaportin nopeutta vaikapa 9600 -> 4800?

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 2.3.2007 23:52

DCM: oletko kokeillut pudottaa laitteistohallinnasta USB-sarjaportin nopeutta vaikapa 9600 -> 4800?


En, vaan pelkästään VAG-COMin omasta hallintapaneelista. Pitääkö molemmista paikoista muuttaa? Kokeilin ensin 4800 ja sitten 2400. Ei auttanut. Kokeilen seuraavaksi tuolta XP:n Device Managerista.

Palailen astialle...


-DMC-

gti
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.8.2004 13:40

ViestiKirjoittaja gti » 7.3.2007 20:44

Hankin OBD-USB 2 piuhan mallia jaripetteri ja release 409.1(rekisteröimätön) ohjelman. Sain autoon yhteyden ja kaikki pelasi ihan ok. Seuraavana päivänä, kun yritin ohjelmaa käyttää, niin autoon ei saa enää yhteyttä. Kun painan test nappia, niin oikean puoleinen ledi vain vilkkuu ja sitten tulee ilmoitus: Port Status OK, Interface:Not found

Seuraavat asiat kokeiltu tämän jälkeen:

-Kokeiltu eri sarjaportti nopeuksilla
-Asennettu toiseen läppäriin sama ohjelmaversio ja ajurit
-Tarkastettu auton diagnoosi sulake ja todettu ehjäksi
-kokeiltu ottaa yhteyttä autossa virrat päällä sekä käynnissä ollessa

Mitä voisi vielä koittaa tehdä?
Voisiko adapteri olla mennyt sököksi vai kenties diagnoosijärjestelmä ?

Lisäksi autosta lakkasi samana päivänä toimimasta kaikki ovivalot, kattovalot ja takakontin valo. Sulakkeet ja polttimot on ehjät. Toimivat kyllä jonkin aikaa Vag-Comilla yhteyden yrittämisen jälkeenkin. Voisivatko ongelmat liittyä toisiin ?

Auto Seat Leon Top Sport -03

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.3.2007 21:57

Kuullostaapa varsin oudolta. Voisi olla parasta pistää palikka takaisin testeihin ettei se ole mitenkään viallinen. Kaikki noi kyllä testataan ennen asiakkaalle lähettämistä.

Tuo virheilmoitus on ihan normaali jos auto ei vastaa ja kun toinen ledi vilkkuu niin PC:ltä kyllä oikeaan paikkaa jutellaan. Eihän sulla läppärin kanssa ole mitään invertteriä käytössä?

gti
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.8.2004 13:40

ViestiKirjoittaja gti » 8.3.2007 9:21

Läppärissä oli tupakansytytinlaturi kiinni testausaikana välillä.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.3.2007 9:29

normi laturi ei ole ongelma mutta jotkut halvat inverrerit ovat vaarallisia kun voivat ponkaista läppärin maatason jonnekin ihan muualle kun auton maa on. Laita mulle suoraan mailia niin sovitaan tuon palikan vaihdosta/tarkaastuksesta.

BAC
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 17:39

ViestiKirjoittaja BAC » 8.3.2007 13:34

Missä ois Turussa tai lähistöllä edullinen paikka missä vois lukea vikakoodit ja olis vielä kohtuu hintainen huolto?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.3.2007 12:47

Onko kenelläkään kokemusta yhdistelmästä vag-com ja Skoda felicia (-97). Liitinhän OBD-liitinhän autosta löytyy, mootorinohjausboxissa lukee VW, mutta itse moottori on Skodan oma tekele (1.3l MPI).

Piuhan hankinta olis nyt tarkoituksena, mutta ei ennen kuin varmistuu, että sillä saa jotain tietoja uloskin.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.3.2007 13:02

Kertoo se moottori sulle pari arvoa, sitten jos on bägit, abs:ät tai jotain muuta tehtaan varusteita niin voipi saada niistä ehkä jotain ulos.

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 12.3.2007 11:32

ABS Wheel Speed Signal #2(Right front) - Range/Performance - G45

Tarkoittaako tuo vikakoodi että täytyis vaihtaa anturi kartturin puolelle vai mitä?

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 12.3.2007 13:42

Ei suoraan Vag-com:iin liittyen, mutta;
Toimiiko jaripetterin myymä sarjaporttikaapeli Vag-com:in (311) lisäksi VDS-Pro:n kanssa?
Uskaltaisiko tehdä niillä se Comfortboxin uudelleenkoodaus niin että avoinna olevat ikkunat sulkeutuvat avainperän napista painaen? (vastaa KVW100?)

Edit: Moduulin nimi; KVW100
Viimeksi muokannut Tumpula, 12.3.2007 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.3.2007 14:45

VDS-Pro:hon pitää sanoa etten ole koskaan kokeillut. Mutta jos tuo pelaa VAG-COM yhteesopivan adapterin kanssa niin sitten en näe syytä miksei toimisi. Vielä vähemmän tiedän kommentoida tuohon jälkimmäiseen. Mutta kommentoin kuitenkin... omalla vastuulla... =)

Tream
-
Viestit: 33
Liittynyt: 28.5.2006 15:07

ViestiKirjoittaja Tream » 12.3.2007 15:12

saako vag-comilla kytkettyä ajovaloautomatiikan pois päältä?

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 12.3.2007 19:46

Saa, riippuu tietenkin mistä?

Tream
-
Viestit: 33
Liittynyt: 28.5.2006 15:07

ViestiKirjoittaja Tream » 12.3.2007 22:32

passat 3b -99?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 24.3.2007 23:10

Mitenkä saa vag-comin aktivoinnin siirrettyä uuteen koneeseen?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 25.3.2007 10:29


Nampis
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja Nampis » 25.3.2007 16:44

Moro. Passatin sisävaloissa olis probleemaa: sisävalot palavat koko ajan eivätkä sammu oven sulkeutuessa. On ihan sama minkä oven sulkee, valot eivät sammu. Ovivalot toimivat normaalisti mutta sisävalot siis eivät. Onko sisävalohommeleita mahdollista tutkia vac-com:lla?

Raven^^
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.8.2004 18:05

ViestiKirjoittaja Raven^^ » 26.3.2007 13:15

Mitäs kaikkea tarvii että itse pääsisin vikakoodeja lukemaan?
Auto VR6 g3 -93, liitin on sellanen 2x 2 napainen ilmastoinnin säätimien alapuolella.
Läppäri löytyy, tosin siinä ei ole com porttia, eli on vain USB:tä.

Mikä kaapeli / softa jne?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.3.2007 16:08

2x2-OBD2 -väliadapteri
OBD-DIAG 3001

Esim. noilla pääset USB:stä 2x2:n kiinni ja softana VAG-COM 311.2 tai 409.1.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 1.4.2007 0:16

Pystyykö vag-comilla koodaamaan avaimia uusiksi, jos niin miten?

Jurppa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.9.2006 22:25

ViestiKirjoittaja Jurppa » 1.4.2007 2:58

Kysyisin sellaista kun sain vihdoin ja viimein vag-comin pelittämään että miten sitä käytetään ja varsinkin sen kun sieltä löytyi semmonen VagScope mitä sillä voi katsoa ja miten ja meneekö ne talletukset Logs kansioon ja mikä on siellä semmonen koodi kun wokr shop code.

Kiitoksia ja neuvoja pyydän melko pätevä homma kun vaan osaa käyttää!!!!!


Terveisin Jura

drw
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.4.2007 20:35

ViestiKirjoittaja drw » 2.4.2007 20:39

Olen kokematon tuon vag-comin kanssa, mutta nyt olisi herkullinen tilanne. On meinaan neloskoppasen Golffin kone pöydällä. Olisi mielenkiintoista testata mitä vag-comi sanoo jos tökkään piuhan kiinni. Uskallanko menä kokeilemaan ja testaamaan mitä vikaa softa löytyää, vai onko nyt vaarana että saan jotain sekaisin tai jotain suurempaa tuhoa aikaan..?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.4.2007 21:51

Moottorinohjaimeen sä yhteyden otat ja se antaa sitten läjän vikakoodeja jos pistät siihen sähköt ilman että kone on iskussa. Tai sitten ei. Itse käytän testipenkkinä G4:n mittaristoa joka on työpöydällä ja se piippailee ja vilkuttelee valoja kun heittää sähköt ja antaa tusinan verran vikakoodeja. En mä kyllä näe tuossa juurikaan mitään hyötyä (tai haittaa).

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 6.4.2007 11:49

^^^^^^ Jaripetteri/ gti^^^^

Ratkesiko ongelma?? Mulla on juurikin sama ongelma, sama versio, sama piuha, sama virheilmo ja ajuriongelma.

Latasin ajurin, mutta jostakin syystä se ei suostunut asentumaan...?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 7.4.2007 11:07

No niin, ajuri asentui pienen kikkailun jälkeen, mutta vieläkin interface kummittelee!

gti
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.8.2004 13:40

ViestiKirjoittaja gti » 8.4.2007 13:08

^^^^^^^^^
Yhteyden saanti ongelma ratkesi vaihtamalla adapteri uuteen. Nyt toimii hienosti.

Sisävalo ongelma jatkuu edelleen. Antaa seuraavan vikakoodin:

00953 - interior light time limit
25-00 - unknown switch condition

Onko kellään tietoa viasta?
Mitä olen saanut selvitettyä, niin siellä on "comfort control module" joka voisi olla sökönä valojen osalta. Pystyyköhän vaihtamaan helposti itse?

Nampis
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja Nampis » 9.4.2007 14:38

Kenelläkään kokemuksia tämmöisistä ilmastoinnin vikakoodeista

4 Faults Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
37-00 - Faulty
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
37-00 - Faulty
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty

Jotain konsteja mitä vois ite kokeilla tehdä vai ajanko paskatin suoraan huoltoon?
Kiitos.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.4.2007 17:53

kannattaa ainakin ensimmäiseksi ottaa vikakoodit muistiin johonkin ja poistaa ne sitten vikamuistista ja vähän seurata tulevatko heti takaisin. välistä vikakoodeja voi ilmestyä ihan tyhjästäkin tai jos vaikka akkujännite on talvella käynyt alhana eli joka vikakoodista ei kannata hirveetä paniikkia ottaa vaan tutkasta tulevatko saman tien uudelleen. jos niin sillon on todennäköisesti jotain vikaa jossain. sen enempää edellä oleviin vikakoodeihin ottamatta kantaa.

tueew
-
Viestit: 3
Liittynyt: 2.4.2007 20:47

ViestiKirjoittaja tueew » 10.4.2007 9:16

.
Viimeksi muokannut tueew, 10.2.2018 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.4.2007 10:49

pistä kone käyntiin ja lukaise uudelleen.

tueew
-
Viestit: 3
Liittynyt: 2.4.2007 20:47

ViestiKirjoittaja tueew » 10.4.2007 17:33

.
Viimeksi muokannut tueew, 10.2.2018 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Jamppa-
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.10.2006 22:20

Bora vm 2000 ja SDI vag-com ongelma

ViestiKirjoittaja -Jamppa- » 12.4.2007 21:27

Terve!

Onkos jollain kokemuksia tästä asiasta?

Ostin tuossa kaapelin ja imuttelin vag-com 409.1 ykkösen ohjelman ja siihen rekkaukset. Ei siinä hyvin pelaa mutta ongelma joka itsellä on on airbag valo palaa taulussa? Vika on laakkosen mukaan kuskin penkin sivuturvatyyny, jännite pätkii tai jotain sinnepäin. Joten olisiko vika johdoissa tai liittimessä.

Mutta vag-com ongelma koskee sen piirin lukemista, tulee varoitus että elä lue jos autos on 2000 tai 2001 ja siinä on kyseisen numeroinen piiri. No minulla on juuri tuo piiri. Linkissä lisää juttua -> http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html

Pitäisikö ottaa tosissaan ? Onko kokemuksia??

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 12.4.2007 21:59

^ http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... =airbag%2A

saattais sitä uskaltaa kokeilla, jos on kunnolla jännitettä järjestelmässä.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 19.4.2007 21:27

Kenties ehkä tyhmä kysymys, mutta:

Näkeekö Vag-com:illa auton öljyn paineet?

Autona vm.99 1.9Tdi Passatti AFN-Koneella ja pitäis öljynpaineet mitata. Ennen kuin rupeen anturi irti repimään niin helpompaa olis jos näkis paineet Vag-com:illa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.4.2007 12:27

Ei näe öljynpaineita vag-comilla.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 22.4.2007 21:02

olisko jollain hyvinkään lähistöllä vag-comia, pitäis tsekata ja nollata koodit..

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 3.5.2007 14:49

Passat Variant VR6 1994. ABS-valo palaa aina auton ollessa kylmä ja saattaa sammua jos koneen käynnistää lämpimänä. VAG-COM antaa seuraavat ABS-vikakoodit:


Control Module Part Number: 1H0 907 379 C
Component and/or Version: ABS/EDS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
4 Faults Found:
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
35-00 - -
00265 - ABS Outlet Valve: Front Left (N102)
35-00 - -
00276 - ABS Outlet Valve: Left Rear (N136)
35-00 - -
00280 - Differential Lock Valve 2 (N126)
35-00 - -


Mikä osa autosta on rikki, eli mitä tulee maksamaan?


-M-

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 4.5.2007 10:20

Mulla on sellanen ongelma että tuolla com to obd kaapelilla ja 3.112 vag-commilla ei pääse kiinni 2004 1.6l bensaan ollenkaan. Ilmeisesti autossa on joku uudempi tms. väylä tai vaatii uudemman softan.

Eli millä tuo kilkkeillä onnistuu?

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

Ajm -00/-01 golf

ViestiKirjoittaja Kiku » 6.5.2007 12:45

1 Fault Found:

17948 - Vehicle Speed Signal: Signal too High

P1540 - 35-00 - -
Mistä tuommonen vikakoodi tulee? Tulee sillointällöin ja ei vaikuta kuitenkaan mihinkään(kai?)

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 6.5.2007 15:29

LTR, piuhana siis Jaripetterin valmistama kaapeli?

Antaako mitään virheilmoitusta?

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 9.5.2007 20:29

Voiko ja onko järkevää säätä tyhjäkäyntiä VAG-COMILLA. Kun Tiptronic passat mielestäni kuormittaa hieman liika kun lyö vaihteen D:lle tai R:lle kulutus nousee 1,7l /h jarrupäällä.. Autona Passat Pwd 96 kw...

Stinky
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja Stinky » 11.5.2007 13:55

Morjesta!
Olisko mahdollista saada joku lukemaan vikakoodeja(ABS) 92 mallin VR6 passatista..? eli siellä on se obd2-2? missä on kaksi päätä eli musta ja valkoinen liitin...Joku anturi ilmeisesti pimeänä, mutta ei viitsisi ruveta summassa ostelemaan uusia, jos olisi mahdollista selvitä yhdellä kauppareisulla! Tampereen läheltä.. vielä parempi, jos ylöjärvellä olisi!
Ilmottelehan!
040-7317821 / Aaro H.

http://www.tuning.it/obd2_2_plug_adapter_vag.jpg
Tuollasella piuhalla sopii siis autoon!

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 17.5.2007 23:14

Osaako joku kertoa mikä ilmastoinnissa on vikana ? Ja liittyykö noi kaikki oikeesti ilmastointiin ?


Address 08: Auto HVAC Labels: None
Part No: 8Z0 820 043 D
Component: A2-KLIMAVOLLAUTOMAT 0514

Tässä vikakoodit:

3 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Outoa on se että näitä en löytänyt vikakoodi listalta vaan kun pistin AUTO-SCAN toiminnon scannaan niin nämä löytyivät ilmastoinnin kohdalta ?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 17.5.2007 23:39

Satunnaisesti esiintyneitä, ja ilmakanavien läppiä kääntävien sähkömoottorien ja suuntausventtiilien vikoja, eli vaikuttaa ilmastoinnin toimivuuteen jos vika päällä, ei esim. saa täysin kylmälle/kuumalle tai suunnattua ilmavirtaa oikein.

Pikainen käännös, [lähes unessa] :)

kolme vikaa löydetty:

Suuntausmoottori lämpötilan läpälle
Liike estetty tai ei jännitettä-satunnainen vika

Keskiläpän suuntausmoottorin potentiometri
Avoin virtapiiri tai oikosulku plussaan-satunnainen vika

Lämpötilaläpän suuntausmoottorin potentiometri
Avoin virtapiiri tai oikosulku plussaan-satunnainen vika

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 18.5.2007 11:12

miten viat voi korjata ? Ilmastointi tuntuu toimivan normaalisti vaikka vikoja muka löytyi...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.5.2007 11:25

Älä korjaa sellaista mikä toimii. Vikakoodit voi poistaa ja ajan kanssa tarkkailla tuleeko ne sinne takaisin. Mitään oikeasti vakavaa vikaa siinä ei ole, kun nuo viat ovat siis satunnaisia vikoja.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.5.2007 16:10

Mikähän vaivaa 2.0 tärpätti Ocua? Oli sammunut painettaessa kytkin pohjaan ja tämän jälkeen sytytti check engine valon. Seuraavat koodit antoi vag-com:lla luettaessa:

Koodi: Valitse kaikki

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 06A 906 018 FH
  Component and/or Version: 2.0l R4/2V  MOTR HS V03
           Software Coding: 00011
            Work Shop Code: WSC 31480
4 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
        P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
        P0139 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
        P0102 - 35-00 - -

Nollaus, jonka jälkeen antoi uudestaan tuota MAF koodia

Koodi: Valitse kaikki


VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 06A 906 018 FH
  Component and/or Version: 2.0l R4/2V  MOTR HS V03
           Software Coding: 00011
            Work Shop Code: WSC 31480
1 Fault Found:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
        P0102 - 35-00 - -



Check engine valo kylläkin sammui (syttyi uudestaan myöhemmin auton seistyä hetken paikallaan ja tämän jälkeen uudelleen käynnistettäessä).

MAF vai lambda-anturi vai molemmat?

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 20.5.2007 19:21

mikes75 kirjoitti:Voiko ja onko järkevää säätä tyhjäkäyntiä VAG-COMILLA. Kun Tiptronic passat mielestäni kuormittaa hieman liika kun lyö vaihteen D:lle tai R:lle kulutus nousee 1,7l /h jarrupäällä.. Autona Passat Pwd 96 kw...

Miks sitä pitäis säätää. Kulutuksen nousu on ihan normaalia, kun moottorin kuormitus lisääntyy vaihde päällä.

Stinky
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja Stinky » 21.5.2007 20:19

Mortonki! Osaisko joku kertoa tyhmälle että mitä nämä koodit meinaa varaosien hankintaa silmälläpitäen... Eli antureita ilmeisesti mutta mihin ja kuinkamonta?
Kiitos jo etukäteen!

Chassis Type: 35 - VW Passat B4
Scan: 01,02,03,08,15,25

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 535 907 379 F
Component: ABS/EDS TEVES 02
11 Faults Found:
00261 - Inlet Valve: Rear ABS (N103)
35-00 - -
00279 - Differential Lock Valve 1 (N125)
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-00 - -
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
35-00 - -
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
35-00 - -
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
16-00 - Signal Outside Specifications
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
16-00 - Signal Outside Specifications
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
04-00 - Mechanical Malfunction
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
04-00 - Mechanical Malfunction
00599 - Plausibility of Pressure/Brake Light Switch
04-00 - Mechanical Malfunction

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 21.5.2007 22:02

Olisko tuossa vaan sulake palanut? aika outoa että muka kaikki anturit olis paskana.. ja supply voltagesta oli vikakoodi.. kato ensin abs:n sulake ja nollaa koodit..

Stinky
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja Stinky » 21.5.2007 22:20

Toimii siis toisinaan... Kun auton käynnistää valo syttyy normaalisti ja sammuu... kun lähtee liikkeelle petaali paukuttaa abs:ää kokoajan ja rutisee.. valo saattaa syttyä ja sammua ihan koskavaan... pitäsi tosiaan päästä uudestaan lukemaan noita koodeja... alkaa vaan kiirettä pitään kohtapuoliin... pitäs olla katsastettuna heti kesäkuun alussa 3p.... että jos jollakulla tässä tampereen ympäristössä on vag-com ja obd2-2 niin sopii ilmootella (040-7317821) jos pääsis lukeen koodia =)

Henkka K
-
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2003 7:44

ViestiKirjoittaja Henkka K » 21.5.2007 22:31

Stinky: Kato Vag-comilla mitä nopeuksia anturit näyttävät. Törmäsin tuossa samanlaiseen ongelmaan ja silloin yksi anturi näytti ryömintävauhdissa ihan perunoita. Vika korjaantui siirtämällä anturia lähemmäs kehää.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.5.2007 22:37

Tuossa on kyllä nyt niin monta vikaa samaan aikaan, että ite epäilen jotain virransyöttöongelmia.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.5.2007 1:08

^ eli kannattanee ensin kiinnittää suurinta huomiota => Supply Voltage B+

Stinky
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja Stinky » 23.5.2007 19:31

Vika selvitetty.. osa tulee perjantaina... oikea etu anturi pimeä. jepjep.

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 29.5.2007 3:00

Piti tuossa kytkeä vakkari toimintaan VAG-COMilla mutta sehän myrkyn lykkäs, aina kun koitan kirjautua moottorin ohjaimeen tuolla 11463 koodilla niin yhteys katkea, eikä sitä pysty enää yhdistää ennenkun käyttää autosta virrat pois ja takas päälle. Mikäs moisen voi aiheuttaa?

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 29.5.2007 10:53

^K.Seppä

Siis missä vaiheessa yhteys katkeaa??
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/login_screen.html

Kun painat
Login 11 ?
Vaiko kun olet syöttänyt koodin 11463 ja
Do It! ?

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 29.5.2007 13:34

Niin yhteys katkeaa kun laittaa tuon koodin ja painaa do it! juuri noin kun tuossa kuvassa on.

EDIT: Tänään kävin paikallisella pajalla ja boschin testerillä koitettiin tehdä tuota samaa niin yhteys katkesi aina. Epäili että voisiko ohjainyksikkö olla yhteensopimaton vakkarin kanssa. Eli ei siis ollu vag comissa vika.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 31.5.2007 12:27

^K.Seppä

yhellä hollantilaisella sivustolla mainitaan myös toinen koodivaihtoehto vakkarille jos ECU on "jotain". Mutta koska en hallitse flaaminkieltä (tjsp) niin lienee paras että siirrän vastuun lukijalle, luetun ymmärtämiselle sekä tekemiselle...
http://www.gerritspeek.nl/

Itse oletin että sinun profiilin kulkineessa olisi tehtaalla asennettu vakkari?!

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 31.5.2007 14:33

Onkos tuo jo sähkökaasullinen?

Wille87
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.3.2007 19:05

ViestiKirjoittaja Wille87 » 3.6.2007 22:13

kuinka saa ahtopaineen näkyviin vag-com ohjelmalla??.. auto seat cordoba -00 1.9tdi

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 5.6.2007 3:07

Niin on tuossa sähköinen kaasu muttei ollu vakkaria asennettuna. Tai no ei ole vieläkään... Eivät saaneet merkkiliikkeessäkään laitettua, epäili että joko on viiksi väärin kytketty tai joku muu häiritsee, otin viiksen irti ja koitin itse uudelleen niin sama ongelma jatkuu. Autosähkö korjaaja taas meinasi että pitäis vaihtaa moottorinohjainlaite yhteensopivaksi, että joissain vuosimalleissa ei olisi tukea tuolle cruiselle?

EDIT: niin ja ei toiminu tolla toisellakaan koodilla kun koitin sitäkin

Simppa80
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.2.2007 21:31

ViestiKirjoittaja Simppa80 » 27.6.2007 18:12

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 558 E
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Coding: 04001
Shop #: WSC 06325
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 820 043 D
Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
Coding: 04140
Shop #: WSC 06325
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 861 C
Component: B5-KOMBIINSTR.UN4 D06
Coding: 00142
Shop #: WSC 00766
IMMO-IDENTNR: AUZ8Z0W3230405
No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate

End -------------------------------------------------------


MIKÄ TUO ADD 25 ON JA MITÄHÄN MEINAA? Näkeekö ahtopainetta mistään? Voiko johtua USB:stä ettei Baud rate kohillaan?

Mandu
-
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2006 12:12

ViestiKirjoittaja Mandu » 27.6.2007 23:48

Osaako joku sanoa kuinka, vai voiko ollenkaan, shareware versiossa muuttaa measuringblok:n loggaus nopeutta... eli haluaisin lyhentää sitä mittausten välistä aikaa.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 28.6.2007 20:41

Osaakos joku auttaa miestä hädässä:

Pitäs tuota IQ:ta säätää.

Kone on 180 tkm ajettu 81.kw 1,9TDi AFN jossa Egr tulpattu, pp520 suuttimet, 11.mm nestepää, Evry ja Sebringin takavaimennin. Ohjelma ja turbo on vakio.

Mikä tuon IQ pitäis tuolle koneelle näin arviolta olla? Ja miten päin se nyt todellisuudessa menee, kun pienennät sitä arvoa VAC-Comissa niin vähentääkö vai lisääkö se IQ:ta

Nyt IQ on säädetty VAC-Comista pienimmälle mahdolliselle, eli muutettu sitä 5.numeroista? lukua niin pienelle kun saa. Itse IQ on nyt tyhjäkäynnille noin 2. Tuntuu vaan että ei kulje oikein noilla säädöillä.

Olisin todella kiitollinen jos joku osais auttaa mua tuossa ongelmassa.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 30.6.2007 19:42

Too many communications errors

Mikähän tuohon VAGCOM-kaapeli-ongelmaan olisi apuna. Ennen toimi moitteetta, ja nyt ei millään. Test-toiminnolla portti ja piuha yms. löytyvät.

kaapeli on original key-usb ja ohjelma 704

sit ku alkaa ottaa autoon yhteyttä, niin tulee tuo kerpeleen herja ruutuun.


Edit: vastaan itse itselleni: Nokian PC-suite se siellä yritteli häiritä. Poistin sen ja homma alko pelaan

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

VAG-Com yhteys ongelma

ViestiKirjoittaja HanskiS » 6.7.2007 19:25

Mistähän mahtasa johtua että VAG-Com 311.2 ilmottaa "can't sync baud rate" ?? Käysössä on USB - Serial Adapteri. Kaapeli ja ohjelma toimii kyllä toisessa koneessa jossa on normaali sarjaportti, mutta ei toisessa missä käytän adapteria. Voisko ongelma johtua kommunikointi nopeudesta??

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 8.7.2007 23:20

Jaripetteri!

Sulla tuntuu olevan tietoa näistä asioista niin voisitko kertoa pikkasen tuosta vag-check ohjelmasta?

Heräs kiinnostus kyseiseen softaan kun nurkissa pyörii ylimääräisenä joitain vuosia vanha compaq ipaq h3660, usb:tä siinä ei ole mutta cf- ja pcmcia korttipaikat löytyy! ja nurkissa pyörii vielä tämä kaapeli, eli mitä tarviis hankkia et sais yhteyden profiilin kulkineeseen. Itse ohjelman asentelin jo ja se asentukin moitteetta (versio 1,1,6) ja tuntus toimivankin.
Jos tuolla kaapelilla ei tule toimimaan niin onko muita vaihtoehtoja?
Mitä eroja tässä on vag-comiin, pystyykö esimmerkiksi aktivoimaan vakionopeus säätimen yms.

Ja sit tottakai vähän offtopikkia: onko muita vastaavia softia sulla tiedossa mitkä toimis PDA:ssa?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.7.2007 12:49

jvp:

PocketPC:ssä USB liittimet on vähän hankalia. Nuo kun on tarkoitettu PDA:n liittämiseksi PC:hen eli PDA toimii orjana ja PC masterina. Tuo adapteri vaatisi että PDA toimisi masterina. Jotkut uudemmat osaavat jo tuon mutta ainakin omassa H5550:ssa vaatii erillisen adapterin joko CF tai PCMCIA paikkaan josta saa USB-portin ulos. Viimeksi kuin tarkastelin niin noilla on hintaa jotain 100€ luokkaa.

Itse olen käyttänyt sarjaportti adaptereita PocketPC:n kanssa sellaisen väliadapterin kanssa joka sopii laitteen pohjaliittimeen ja tekee siitä sarjaportin.

PocketPC:lle on myös ELM-piirejä hyödyntäviä ohjelmia (tosin -98:n Passattiin niillä ei pääse kiinni) ja niiden kanssa tarviit sarjaportti adapterin jossa ELM yhteensopiva piiri. Eli jos uuden adapterin hankit niin suosittelen AGV2055 rakennussarjana joka on sarjaporttiin kytkettävä ja sisältää sekä VAG-COM tuen että ELM323 tuen. Tuohon mulla on vielä lisäpalikka joka tekee PocketPC:n telineen sarjaportista yhteensopivan. Pohjaliitin adapterin jos haluaa niin se pitää rakennella itse kun en ole löytänyt valmiina.

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 9.7.2007 19:02

Kiitti vastauksesta!

Tämän tyylistä korttiako tarkoitit:
http://www.digicomp.fi/product_info.php?products_id=213200&referer=mbnet

Kolvi kun ei oikein pysy kädessä ja kotoa löytyy jo tuo usb-obd kaapeli, niin jos tollasen hankinnalla selviäis aluks ja sit myöhemmin ku tarvii tuota ELM-piiriä niin kattelis sulta vaikka obd-diag 4000 tai vastaavaa, jos oikein ymmärsin niin senhän pitäis myös toimii ton tai vastaavan kortin kans.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.7.2007 0:07

hitto ne täyty olla noita CF USB kortteja jotka makso lähes satasen, mulla kun ei PCMCIA paikkaa omassa ole. Tuo vois toimiakkin kunhan laitteelle on tuki PocketPC:hen. USB-sarjaportti piirille joita noissa OBD-adaptereissa käytetään on olemassa PocketPC ajurit.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.7.2007 0:09

Mistähän mahtasa johtua että VAG-Com 311.2 ilmottaa "can't sync baud rate" ?? Käysössä on USB - Serial Adapteri. Kaapeli ja ohjelma toimii kyllä toisessa koneessa jossa on normaali sarjaportti, mutta ei toisessa missä käytän adapteria. Voisko ongelma johtua kommunikointi nopeudesta??


minkä valmistajan usb-sarjaportti? jotkut noista ei pysy mukana OBD:n 5 baudin keskustelun aloitus nopeudessa vaan yksinkertaisesti kyllästyvät odottamaan ja katkaisevat yhteyden.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 11.7.2007 12:12

Mikäs neuvoksi, kun lopetti obd-usb 2.0 sovitin toimintansa? Tähän asti (noin vuoden verran) pelannut moitteetta. Ei saa yhteyttä com -porttiin, parilla eri koneella kokeiltu ja ohjelmat ajureineen uusiksi asennettu. Jaripetterin kaapeli kyseessä.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 11.7.2007 19:10

Mikäs neuvoksi, kun lopetti obd-usb 2.0 sovitin toimintansa? Tähän asti (noin vuoden verran) pelannut moitteetta. Ei saa yhteyttä com -porttiin, parilla eri koneella kokeiltu ja ohjelmat ajureineen uusiksi asennettu. Jaripetterin kaapeli kyseessä.


Itse itselleni vastaten: tuo usb-miniliitinhän siellä oli huonosti juotettu. Korjaantui kolvilla, suurennuslasilla ja kuumaliimalla.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 12.7.2007 12:41

Onko kukaan löytänyt konstia poistaa käytöstä sitä rasittavaa piippausta, joka ilmoittaa polttoaineen vähyydestä?
Pelkkä varoitusvalo riittäisi mielestäni ihan hyvin.
Skoda ollut taloudessa vasta pari viikkoa ja meinas lipsahtaa reitti mettähallituksen puolelle ku toi ykskaks parkaisi kesken ajon...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 14.7.2007 11:55

Mikäs neuvoksi, kun lopetti obd-usb 2.0 sovitin toimintansa? Tähän asti (noin vuoden verran) pelannut moitteetta. Ei saa yhteyttä com -porttiin, parilla eri koneella kokeiltu ja ohjelmat ajureineen uusiksi asennettu. Jaripetterin kaapeli kyseessä.

Itse itselleni vastaten: tuo usb-miniliitinhän siellä oli huonosti juotettu. Korjaantui kolvilla, suurennuslasilla ja kuumaliimalla.


Olishan tuo nyt takuuseen korjattu / vaihdettu. Ei ite olis tarvinnut "rasvata käsiä"... =)

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 14.7.2007 20:50

Vielä vuoden jälkeen takuu mekaaniselle vialle?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 15.7.2007 22:16

Noiden omien mallien kanssa on takuu ollut vähän venyvä käsite.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 16.7.2007 7:42

Mistä löytyy -96 golfista tuo paikka mihin piuha tökätään?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 16.7.2007 10:37

oli siinä koelaudassa jossain lämppärin säätimien lähellä muistaakseni jonkun luukun takana.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.7.2007 11:10

^ Tuhkis pois ja sen vierestä liu'uttaa kannen vasemmalle.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 17.7.2007 18:30

Noniin, nyt on sitten täysi versio vag comista ja on tullut kikkailtua.

Saisiko selviä ohjeita, kuinka touhuan vakionopeussäätimen rs4 audiin? Kun ei tuolla rostekin ohjeilla männyt...

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 27.7.2007 21:54

kuinka muutan koneelta että se lukee usb porttia serial porttina...
ku on se muunnos kaapeli mikä muuttaa usbin serialiksi..?
Ja tarkat ohjeet kiitos..ei oo nää koneet niin hallussa... ;)

marcmann
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.7.2007 21:34

Passatin vaihdelaatikkoherja

ViestiKirjoittaja marcmann » 28.7.2007 9:11

Löytyykö tietoa ao. herjasta mistä mahtaa johtua / mitä tehtävissä.

1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-00 - -

Passat -99 2.8 V6

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.7.2007 18:16

Löytyykö tietoa ao. herjasta mistä mahtaa johtua / mitä tehtävissä.

1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-00 - -

Passat -99 2.8 V6


itse poistaisin koodin ja tarkistaisin tuleeko takaisin ( Implausible Signal = katkonainen signaali). Jos tulee niin sitten selvittäisin onko tuo F125 sensori vaihdettavissa ja joko vaihtaisin sen tai putsaisin liittimiä. -99 autossa varmaan liittimissä on jo senverran hepettumaa että voi aiheuttaa tuollaista.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.7.2007 18:20

kuinka muutan koneelta että se lukee usb porttia serial porttina...
ku on se muunnos kaapeli mikä muuttaa usbin serialiksi..?
Ja tarkat ohjeet kiitos..ei oo nää koneet niin hallussa... ;)


USB-ajuri, jonka asennat tuolle USB-sarjaportille tekee tietokoneen laitehallintaan USB-sarjaportin joka varaa yhden COM-portin itselleen. Tuo löytyy ohjauspaneelista -> järjestelmä -> laitteisto -> laitehallinta -> portit. Ohjelmasta pitää valita sama COM-portti käyttöön minkä tuo USB-sarjapotrtti varaa. Jos ei mahdollista pitää USB-sarjaportin asetuksista käydä vaihtamassa COM-portti sellaiseksi mikä ohjelmasta on valittavissa, VAG-COM:lla pitää olla 1-4.

Aiemmin tässä samassa treadissa on kyllä aihetta käsitelty.

marcmann
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.7.2007 21:34

ViestiKirjoittaja marcmann » 28.7.2007 19:56

Jeps vikakoodi palaa joka kerta kun sen poistaa.
Senverran tuolla uudella adapterilla sain irti, että kun laittaa R päälle tippuu jännite 0 volttiin . Kun auton käynnistää uudelleen niin ettei R:ää käytä niin jännite pysyy 12 voltin tienoilla ja laatikko toimii ns oikein. Taitaa tarvita tohtorin apua?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.7.2007 20:43

Mikä jännite putoaa 0V? K-linja (7) diagnostiikka pistokkeessa? Tuo viittaisi siihen että automaatin ohjainyksikkö menee jotenkin jumii/oikosulkuun tms. ja vetää K-linjan samalla maihin. Ei hyvä tilanne...

joku joka tietää mitä tuo F125 sensori tekee ja sijaitsee voisi osata kertoa voiko se rikkoutuessaan aiheuttaa tuollaista.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 29.7.2007 10:01

näänkö vag-comilla onko autossa lastu?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.7.2007 11:50

näänkö vag-comilla onko autossa lastu?


et suoraan jos lastun valmistaja ei ole halunnut niin. Moottorinohjaimeen kun ottaa yhteyden niin moottorinohjaimen tiedot on mahdoillista muuttaa niin että niissä on vaikka lastun merkki mutta havemmin noin tekevät. Jos kyse on tuosta -99 GTi:stä niin jos se on ihan laiska niin ei ole lastutettu jos se on vaan laiska niin voi olla... =)

Uudemmissa voisi seurata ahtoja ja niistä päätellä onko lastutettu mutta -99 et näe niitäkään. Myös muista arvoista (MAF, kulutus) voi päätellä kaikennäköstä jos tietää mitä vastaavat arvot vakiossa on.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 29.7.2007 11:58

Mulla on abt:n lastu tossa(tai pitäs olla) ja sen haluaisin vielä varmistaa että se on.
Yks tapa on sitte vaa ottaa ecu irti ja sieltä katsoa se että onko vaihdettu lastu jos ei löydy vikakoodia minkä takia olisi esim. varaohjelmalla....kun on noita ahtoja hukassa...Tai sitte ahtomittari kusee.
Ainakaan perstuntumalla ei ole tehoja hävinny tai sitte ne on ollu jo hukassa autoa ostettaessa...
Mutta jos se on muutettu sinne että on lastu niin mistä näen sen?

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 29.7.2007 14:13

ja en kyllä saa toimimaa tota rs232 adapteria,olen nyt kokeillu kaikki usb portit läpi yms...ja vaihellu vag comin asetuksista niitä portteja jokaiselle eriksee mut ei auta...
pitääkö kaapeli olla autossa kiinni ku kokeilee eriportteja?vai pitäiskö tunnistaa pelkkä kaapeli?
kaapelin ku laittaa mihin tahansa usb porttii kiinni niin tulee ilmoitus että löydetty uusi laite ja valmis käytettäväksi jnejne..

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.7.2007 16:14

ei sillä ole väliä missä usb-portissa tuo on kiinni. pistät usb-palikan kiinni ja menet sinne laitehallintaan katsomaan minkä COM-portin USB-sarjaportti itselleen varaa. tuo on se COM-portti mikä VAG-COM:sta otetaan sitten käyttöön. mikään muu ei toimi. jos tuo com-portti on joku muu kuin väliltä 1-4 pitää USB-sarjaportille asettaa jokin tuolta väliltä. selitetty tuossa aiemmin ja edelliselläkin sivulla.

VAG-COM:n testejä tai yhteyksiä varten pitää olla adapterin autossa kiinni kun auto on se joka ohjelmalle vastaa. myös sähköt päällä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.7.2007 17:43

Viitatakseni: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=83101 [EDIT:]kohteena siis 2.0 ADY -95

Sain Vag-Com 409.1 Demoversion asennettua ja yhteyden muodostettua Usb-piuhalla, muu jutustelu onnistuu, mutta ABS:n kanssa jutustelu päättyy kerta toisensa jälkeen virheilmoitukseen: Too Many Communication Errors to Continue! Onko boksi menneen talven lumia, vai mahdollisesti jotain muuta ongelmaa?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 30.7.2007 23:22

tuota liikaa virheitä linjalla voi koittaa korjata tiputtamalla sarjaportin nopeutta 4800 ja latenssi aikaa 8ms kun se yleensä on 16ms. Myös maadoitus viat voivat olla syypää heikkoon signaaliin joka taas aiheuttaa virheitä tiedonsiirtoon.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 31.7.2007 11:39

Saisko 3B-Passattiin ohjelmoitua huoltovälinäyttöön öljynvaihtoväliksi 7500km? Tuossa aiemmin oli juttua kanavien 43-45 avulla tehtävistä toimenpiteistä joilla moinen voisi onnistua, mutta tämän mukaan autossani ei moisia kanavia löydy.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 31.7.2007 12:17

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html tuon ohjeen mukaan pitäisi saada 100km tarkkuudella sopiva öljynvaihto ilmoitus viriteltyä.

mrboofygoofy
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.6.2005 23:38

ViestiKirjoittaja mrboofygoofy » 31.7.2007 18:45

Olisiko kenelläkään mäntsälä-järvenpää akselillla VAG-comia käytössä? Meinaa vähän sytkät pätkiä, joten olisi kiva tarkistella vikakoodit...Yhteydenotot [email protected]
Kiitokset jo etukäteen.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 1.8.2007 20:09

onko ideoita mistä kannattaisi etsiä vikaa kun Ibiza -03 1.4 koneella ei meinaa päästää engine blokkiin kiinni kokeiltu vaihtaa 9600->4800 jne.. pitäisi päästä lukemaan vika koodit miksi syttyy EPC valo ja moottorin valo.. jotenkin varmaan liittyy jarruihin kun tuntuu että välillä se syttyy kun painaa jarrua


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa