Passat CC tyhjentää akkua itsestään

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jukuh
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.7.2017 16:45

Passat CC tyhjentää akkua itsestään

ViestiKirjoittaja jukuh » 7.7.2017 16:54

Kyseessä vuosimallin 2008 2.0 TFSI CC. Pikaista apua kaipailen kun auto syö parissa päivässä täyteen ladatun akun täysin tyhjäksi. Talvella elo sujui mukavasti autuaan tietämättömänä viasta kun auto oli osan yöstä/aamut sisälämppärin päällä ollessa samalla myös ylläpitolatauksessa. Nyt kesän myötä vika alkoi aiheuttamaan harmaita hiuksia.

Tuskaisesti olen nettiä penkonut ja sen verran olen vikaa pystynyt ehkä rajaamaan, että vikaa voisi aiheuttaa autoon jälkiasennettu Kenwood DNX525DAB soitin. Ilmeisesti soitin/CAN-adapteri jää jotenkin henkiin, vaikka autosta katkaisee virrat. Englanninkielisillä palstoilla puhutaan battery-drain ilmiöstä. Jotenkin ongelma liittyy tässä tapauksessa ilmeisesti can-väyläadapteriin, joka ei osaa käskeä soitinta sammuttamaan virtoja.

Mutta tuohon tuo ongelman ratkaisu sitten tyssäsikin kun en millään saa selville mikä palikka autoon pitää vian korjaamiseksi asentaa tai voiko tuolle ongelmalle tehdä jotain vag-commilla tms ohjelmoimalla. Voisiko joku ystävällisesti auttaa mahdollisimman pikaisesti, jotta saan auton ajokuntoon? Pari akkua jo onnistunut tuhoamaan tässä turaillessa. :(

Kenwoodin maahantuojalle olen soitellut ja sieltä ei osattu auttaa.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

Re: Passat CC tyhjentää akkua itsestään

ViestiKirjoittaja Kiku » 8.7.2017 12:00

Todennäköisesti autossa vanha canbus gateway yksikkö joka ei osaa katkaista virtaa soittimelta.
Vaihtamalla kyseisen yksikön uudempaan malliin ongelma todennäköisesti ratkeaa.
Nettiä selaamalla löytyy varmasti oikea vaihtoehto autoosi.
Mulla oli sama homma omassa autossa. Yksikön vaihdon jälkeen akku ei enää tyhjene.
(Vinkki: Kiinasta esim. Aliexpress:stä löytyy 50e hintaan uusi purkki)
3C0907530Q saattaisi sopia autoosi

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: Passat CC tyhjentää akkua itsestään

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 8.7.2017 15:22

Ton ikänen ei ainakaan rns päivityksen yhteydessä tarvii canboxin vaihtoa, mutta en sit tiedä noista tarvikeradioista

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

Re: Passat CC tyhjentää akkua itsestään

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 8.7.2017 20:59

Veikkaisin enemmän et radion kytkeinnöissä häikkä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Passat CC tyhjentää akkua itsestään

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.7.2017 16:58

Vikaa vois tietty koittaa rajata vaikkapa irroittamalla se soitin... jos akun tyhjeneminen loppuu niin katselee sitte onko vika kytkennöissä vaiko siinä adapterissa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Passat CC tyhjentää akkua itsestään

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.7.2017 19:08

Kauankohan se lepotilan odotusaika on?

Jos laittaisi suoraan virtamittarin siihen väylämokkulaan ja/tai soittimeen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ThomasLof ja 29 vierailijaa