Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.7.2015 12:35

Koska söörtsi imee persettä, eikä kellään normaalilla ihmisellä oo aikaa alkaa kahlaamaan kaikkia hakutuloksia, ku hakusana on esim. vaikka "Passatin kytkin", ni ajattelin laittaa tämmösen ketjun pystyyn, johon voi käydä postaamassa pikasen kysymyksen ja joku viisas sitte kysymykselle vastauksen. Mikäli tämä ei ylläpidolle passaa mitenkään päin, ni painakaa deleteä. Mutta asiaan! >

Mulla on -01 1.8T Passatti ja kytkinpolkimelta löytyy katkasia. Nyt kiinnostaiski tämän katkasian funktio ko. autossa. Uudemmissa vaggilaisissa tämä kytkin estää mm. käynnistyksen kytkinpoljin ylhäällä, mutta tässä mun kiulussa ei tommosta toimintoa ole, koska auto toimi normaalisti vaikkei tuo kytkin ottanutkaan. Vastauksia, anyone??

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 5.7.2015 13:00

Nyt kiinnostaiski tämän katkasian funktio ko. autossa.
Vakkaria varten.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.7.2015 13:39

Jahas. Että sillä ei muuta virkaa oo?

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 13.7.2015 13:12

Oon laittamassa tuollaseen vw 1.8 8v koneeseen peltipakosarjaa, kireempää nokka yms. kysymys kuuluukin kannattaako tuohon käydä keventämässä vauhtipyörä?.Punnitsin tuon vauhtipyörän ja se paino ~5.8kg.Ja mitenkä tuon vauhtipyörän tasapainotus tapahtuu jos sen keventää?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.7.2015 13:53

Vauhtipyörän tasapainotus tehdään yleensä yhdessä kampiakselin kanssa. Itte en ihan herkästi lähtis pikkuvirien kans vauhtipyörää keventelemään. Voi tulla ärsyttävä ajaa varsinki jos nokaks tulee joku jyrkkä.

Hexodus
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.7.2015 17:03

ViestiKirjoittaja Hexodus » 13.7.2015 17:12

Kyselläänpä täältä kun en jaksanut uutta topickia näin pienelle murheelle perustaa.

Eli -97 1.8 Venton ohjaustehostin tärrää. Paikallaan kääntäessä tuntuu "pykällystä" ja ajossa ravistelee vähän nopeudesta riippuen. Nopea googel kertoi että vika voi olla laakereissa tai moniurahihnassa? Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä ensimmäisenä paikallistamaan? Tehostimella on tarpeeksi nesteitä, ei vuoda tai edes hikoile mistään.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.7.2015 21:43

No kato ensimmäisenä remmin kunto. Jos on menny kovaks koppuraks, ni vaiha se. Onko kiristysvara lopussa? Voi se olla laakerivikaki. Ota remmi pois päältä ja kokeile välykset. Olikos tässä oma pikku remmi tehostajalle?

-rampe-
-
Viestit: 40
Liittynyt: 27.3.2015 18:18

ViestiKirjoittaja -rampe- » 18.7.2015 17:28

Onkos monikin asennellut itse noita takalasin 'spoilereita/lippoja'.
Kyseessä siis Golf 3 ja tarkoitus olisi laittaa tuollainen lippa lasin yläpuolelle.
Nyt itsellä ei oikeen raksuta mitään yksinkertaista ratkaisua miten sen lipan saisi tuettua pidemmäksi aikaa jotta sikamassa kerkeisi kuivumaan. Kuormaliinaa ehdin jo miettimään mutta taitaa alkaa vetämään epätasaisesti. Teipillä tuskin saa tarpeeksi kovaa painetta tuohon. Ehdotuksia?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.7.2015 17:36

Ihan maalarinteipillä laitettiin pitoon velipojan golfiin aikoinaan ja hyvin pysyi liimaus.

-rampe-
-
Viestit: 40
Liittynyt: 27.3.2015 18:18

ViestiKirjoittaja -rampe- » 19.7.2015 22:17

Jees, no täytyy kokeilla.

Mites kun pitäisi autoa tunkata ja huomasin että kuskinpuolen helman nostokohta on kadonnut jonnekkin (yllätys yllätys) niin mihis kohtaan tuon tunkin uskaltaa sijoittaa ja tämän jälkeen pukki? Ohjekirjaa ei ole ja netistä yrittänyt hieman selailla mutta ei tunnu löytyvän. Ja kyseessä siis mk3

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.7.2015 6:59

Itse nostan yleensä kaikki volkkarit siitä mistä taka-akseli kiinnittyy koriin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.7.2015 13:12

Nostot kannattaa suorittaa takapäässä siittä taka-akselin kiinnityskohdasta (vaijeria varoen) ja etupäässä siittä missä alatukivarsi liittyy apurunkoon. Pikku kumilätty väliin jos haluaa varjella esim vaikka maalipintaa.

Ja mitä tuohon spoilerin liimailuun tulee, niin ihan jeesusteipillä tuettiin kuivumisen ajaks. Liimana mulla oli vaan Wurthin lasiliima.

Näinikkään.
Kuva
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.7.2015 14:08

Joistakin jeesusteipeistä jää jo lyhyessä ajassa liimapinta peltiin irrottaessa joten kannattaa testata se ensin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.7.2015 16:22

Ja sitäkö ei saa siittä pois?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.7.2015 16:37

Saa toki mutta onhan siinä yks työvaihe lisää.
Ja ei kaikki jesarit jätä. Nyt oli jotain 3M mustaa teippiä itellä niin kaikki liimat jäi.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 21.7.2015 17:57

Polo 6R, madallusjouset olisi tarkoitus yrittää vaihtaa. Vanhempiin volkkareihin (mk2&mk3) noita coileja ja jousia tullut vaihdeltua, onko miten paljon pahempi rasti? Tarviiko jotain erikoisempia työkaluja ettei tarvitsisi kesken operaation kaupoille lähteä?

Tälläisen ohjeen löysin mk6(?) golffiin, onko alustat periaatteessa saman tyyppiset?
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=67825

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.7.2015 17:04

Oisko kellään heittää vinkkiä mistä saisi MK1 cabrioon harmaan vinyylirätin? Noita Sonnenlandin kangasrättejä on maailmalla vaikka kuinka ja jopa minulla yksi, mutta vinyylirättiä en ole vielä löytänyt.

Petri85
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.7.2015 10:52

ViestiKirjoittaja Petri85 » 25.7.2015 14:28

Hyvät volkkaristit. Peltiosia autoon ettimässä joten kysynkin kannattaako ulkomailta( saksasta tai briteistä tilata, vai ihan kotosuomesta.
Onko ulkomailla osat sen halvempia? Ja autohan golf 2 vm.89 neliovinen versio

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.7.2015 14:32

Ei kai ne varmaan hirveitä Kekkoslandiassakaan maksa mutta www.alvadi.ee ainakin osoittautunut vissiin ihan OK mestaksi peltiosille.

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

ViestiKirjoittaja Jännämies » 26.7.2015 16:52

Missä sijaitsee Farkku Golf 3 takaluusterin valon katkaisija? Ei valo toimi enkä löydä mistää painokatkaisijaa sille.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.7.2015 17:44

Olisko se lukossa?

pekkude
-
Viestit: 51
Liittynyt: 24.12.2014 20:02

ViestiKirjoittaja pekkude » 28.7.2015 20:36

Meneekö rälläkällä hiotut jarrulevyt läpi katsastuksesta? Tuli hylky "ruosteisista levyistä" Motonetissä nuo ei maksa paljon mitään mutta tilaustavaraa ja pitäisi rottelo saada leimalle nopeasti.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.7.2015 5:46

Jos meinaat että palan vastinpintaa pitäisi rälläkällä puhdistella, niin ei kelpaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 29.7.2015 14:10

Teet vihaisia jarrutuksia niin se palan vastinpinta putsaantuu sillä. Jos ei putsaannu niin satuloille puhdistusta, tuskinpa menisi jarruvoimatestistäkään silloin edes läpi.

Jos on isot reunat levyissä niin ne voit vetää rälläkällä pois ja jollain teräsviilalla vähän kiillotella sitä ulkoreunaakin.

pekkude
-
Viestit: 51
Liittynyt: 24.12.2014 20:02

ViestiKirjoittaja pekkude » 4.8.2015 8:56

Perhepiirissä on yksi katsastusmies ja häneltä kun kysyin asiaa, vastaus oli että saa hioa rälläkällä jos muuten on mennyt jarrutesteistä läpi. Tuli kuitenkin hommattua uudet levyt jo, joten asia kunnossa siltä osin.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 6.8.2015 18:58

Kysynpä tässä viestiketjussa, tiedä vaikka löytyisi apuja.

Laiteltiin tänään tuohon 3C Passat Varianttiin Eibachin Pro Kit madallusjouset ja keula tipahti ihan ok korkeudelle, käyttis kun on kyseessä, mutta perä jäi harmittavan korkeaksi. Muutama sentti pitäisi ainakin saada alemmaksi, että sattuisi silmään. Onko odotettavissa, että perä putoaisi jousien asettuessa vai onko tilanne vaan tuollainen? Kokemuksia, ideoita, anyone?

-rampe-
-
Viestit: 40
Liittynyt: 27.3.2015 18:18

ViestiKirjoittaja -rampe- » 8.8.2015 16:23

Missä sijaitsee mk3 valojen korkeudensäätö moottori? Onko molemmilla umpioilla sama moottori vai omat?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.8.2015 16:56

Umpion sisältä nuo tapaa löytyä ;)

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 8.8.2015 22:04

ja mk-3 valoja on myös ilman noita säätömoottoreita, johdot saattaa olla, mutta kiinni muovin palassa, joka on säätömoottorin paikalla umpiossa.
näin oli omassa farkussa, katsastuksessa käskettiin korjata rikkinäiset moottorit, joita ei kummassakaan umpiossa edes ollut, johtosarja autossa kyllä oli niitä varten, samoin säätörulla kojetaulussa..

-rampe-
-
Viestit: 40
Liittynyt: 27.3.2015 18:18

ViestiKirjoittaja -rampe- » 14.8.2015 13:23

Joo eipä niittä moottoreitä näköjään ollut, säätörulla kyll on.
Mistä nettikaupasta, esim Saksasta porukka on tilaillut tuning osia?

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 18.8.2015 9:24

Onko helppo homma vaihtaa se vaihdelaatikon akselin päässä oleva tiiviste?
Kyseessä siis mk2 jetan 5v. 020 laatikko.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.8.2015 10:58

Oisko tämän sivun loppupuolella oikea ohje??

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 18.8.2015 11:42

justiinsa tuo, kiitos

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 18.8.2015 17:00

Pikku ongelmaa mk3 16v gti:n laatikon kanssa. Ainoo ongelma itseasiassa on että paikallaan ollessa vapaalta ykköselle vaihtaessa rusahtaa. Jos ykkösen laittaa esim kakkosen kautta niin ei rusahda eikä vauhdissakaan rusahtele. Ykkönen toimii muuten ihan normaalisti ei pompi päältä pois tai pidä ylimääräsiä ääniä. Auttaiskohan öljyjen vaihto?

Edit. Ja mitähän öljyä tonne kannattais laittaa? Ilmeisesti 02A laatikko kyseessä? Onko toi motonetin myymä febi mistään kotosin?
Viimeksi muokannut Oippa, 19.8.2015 0:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ezki77
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.8.2015 18:50

Passat 2009 käsijarruautomatiikka

ViestiKirjoittaja Ezki77 » 18.8.2015 18:58

Niin, tuo napista toimiva kässäri jää välillä päälle, ei siis kertapainalluksella vapauta jarrua aina. Mikähän siinä?
Ittellä tietämys päivittämättä sitten vuodelta käppärinvaijeri.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 19.8.2015 15:36

Noita nappeja on mennyt paljon rikki, on kuluva osa koska sitä tuhansia kertoja painellaan.

Ainakin kahteen kertaan jo muuttunut osanumeron viimeinen kirjain napille, en nyt muista viimeisintä, uusi maksaa marmorilla muutaman kympin ja helppo vaihtaa itse noin kahdessa minuutissa, viidessä jos vähän vastustaa..

jakep1982
-
Viestit: 17
Liittynyt: 23.1.2014 12:41

ViestiKirjoittaja jakep1982 » 19.8.2015 19:53

Tilasiin BKD Octaviaan uuden Sachsin kaksoismassan ja täydellisen kytkinsetin, tuli Italiasta alle neljään sataan. Kysymys kuuluukin näin. Kaksoismassassa on kolme tappia, onko ne jotain asetelman keskitystä varten vai? Yksi tapeista ottanut pientä hittiä kuljetuksen aikana, liikkuu pari milliä kolossaan, mutta pysyy kiinni kuitenkin. Uskaltaako ton vaan rykäistä paikoilleen, vai lähettää takaisin ja uutta tilalle? Nopeata vastausta kaivataan.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 21.8.2015 8:36

Tuli tossa vaihettuu mk2 jettaan mk3 moottori (adz) ja nyt pitäis jonkinlainen polttoainepumppu tohon laittaa.Minkälainen polttoainepumppu tohon käy?

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 26.8.2015 0:47

Kuva

Mikä anturi toi on tossa heti ilmanputsarin jälkeen ja mitä oireita rikkinäisellä on?

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

ViestiKirjoittaja Ande » 27.8.2015 16:19

laitetaanko ilmastoinnin o-renkaat kuivana paikalleen vai rasvataanko jollain, millä?

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 27.8.2015 17:34

omaan 3-koriseen golffiin laitoin suoraan pussista, ilman mitään rasvoja ja hyvin toimiva ja tiivis tuosta tuli.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.8.2015 9:49

Kompuraöljyllä olisi hyvä voidella.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 4.9.2015 16:07

Menee tyhmiin kysymyksiin, joten miten 80 audista saa viiksipaketin irt? 91vm kyseessä. Ratti ja se yläsuojus jäi suorastaan käteen mutta tuntuu et tuo loppu on hitsattu rattiputkeen. Perinteinen lämppärinkennon vaihto meneillään ja tarttis ajoon saada romu.. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen

E: oliha siellä ristipää mikä lukittee koko paketin. Oli aikasemmi kiire naapuriin kaljalle niin ei ehtiny tutkia kunnolla. No homma jatkuu, kojelauta on jo irti..

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.9.2015 14:41

Golf V ja lämmitetyt tuulilasinpesurin suuttimet. Ovatko jotenkin yhteydessä peilinlämmitykseen vai lämpenevätkö automaattisesti ulkolämpötilan mukaan ?

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 12.10.2015 18:12

mitähän mahtaisi tyhjäksi purettu mk-3 farkku golffin korikehikko painaa?
300-400kg?

korigrilliin alle sopivia siirtopyöriä etsin, kalustepyörä nimikkeellä.

Zuunah
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.5.2015 19:51

ViestiKirjoittaja Zuunah » 12.10.2015 20:08

VAG-varaosakoodi hakusessa. Kyseessä siis hammastettu mutteri, jolla kiristetään ohjaustehostimen pumpun hihna 55 kW AAM-moottorissa. VW-partsbase näyttää vain mutterin läpi tulevalle pultille varaosakoodin.

Osan 16 ympärillä oleva mutteri alla olevasta linkistä.

http://www.partsbase.org/vw/vento-eu-ve ... -steering/

Kuva myös itse osasta:

http://aijaa.com/geGyog

Ja jos jollakulla on tämmöinen myydä edullisesti, olisin enemmän kuin onnellinen :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2015 20:23

Pultti ja mutteri tulee samassa.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 12.10.2015 21:08

Voit kiristää vaikkei hammastusta olisi, kampeat jollain raudalla tehostinta, ja kiristät kun sopivasti kammettu.

Zuunah
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.5.2015 19:51

ViestiKirjoittaja Zuunah » 12.10.2015 22:26

Pultti ja mutteri tulee samassa.


Kiitoksia paljon ! :D Enpä tuota tajunnutkaan, kun tuo Slamitin varaosalistaus näytti sen olevan pelkkä pultti. Lisäksi tarkemmin tutkimatta katsoin sen olevan käytössä niin monessa Volkswagen kulkupelissä, että arvelin tuon hammasmutterin olevan sovelluskohtainen osa.

Voit kiristää vaikkei hammastusta olisi, kampeat jollain raudalla tehostinta, ja kiristät kun sopivasti kammettu.


Totta tuokin, ajattelin vain, että mukavampi saada tuo alkuperäinen kiristyssysteemi toimivaksi, niin on todella helppo kiristää ihan yksin työskennellessäkin. :P

Kohti merkkiliikettä siis ! Nostan hattua tasokkaille ja nopeille vastauksille. ^^

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.10.2015 19:10

Heips! Osaiskos joku kertoa mulle, että mistä aparaatista on peräsin W-nokka-akseli?? A-on 2.0 2E ja G60:ssä käytetty, jne jne, mutta tämä W on mulle ihan outo. Googlekaan ei anna autuutta tässä asiassa, niin ajattelin kääntyä viisaampien puoleen. :)

ohcd900
-
Viestit: 32
Liittynyt: 24.12.2014 21:20

ViestiKirjoittaja ohcd900 » 20.10.2015 10:59

Kiperä juttu.

Kuinka paha rasti on vaihtaa kytkinlevy GOLF IV 1.6 16v BCB:n ?
'Ongelma' on, että kytkin ottaa vasta aika ylhäältä. Autolla on ajettu n 260tkm ja kytkintä ei ole vaihdettu ja nyt olen selvästi huomannut, että "ottoraja" on siirtynyt yhä vaan ylemmäs.

Onko suotavaa / tarvitseeko tuohon vaihtaa muita osia samalla ?

Minulla on käytössä monttu ja jos vaikka vaihdelaatikko tarvitsee kannatusta minulla on moottorinosturi.

Jos joku jaksaisi alustaa vaikka YV:llä. Olisin kiitollinen. Vaikka olen useamman vuoden touhunnut autojen kanssa voimansiirtoon ei ole ikinä tarvinnut puuttua...

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 2.11.2015 20:26

Saako uusia jarrulevyn kiinnityspultteja ostettua vaggilaiseen, vai pitääkö purkaamolta bongata uusi ruosteinen pultti? :) Uhrina ykköskorin Rs Octavia. Lienee varmaan sama pultti muissakin 312mm etujarruilla varustetuissa vehkeissä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.11.2015 20:51

Sama M6x16 ollu jo vuodesta -77.

Itelle myytiin vaan 20 mm pitkiä joista otin pätkän pois ettei ole liikaa ruostumassa jotta saa joskus poiskin.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.11.2015 23:36

Ruuvi on tosiaan M6*16, mutta vanhoissa se on ristipää, uudemmissa torx. Tässä varaosanumero torx-kantaiselle ruuville N10648301

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 3.11.2015 21:47

Kiitos paljon vastauksista. Sitten shoppailemaan. :)

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.11.2015 7:49

Jos pulttikauppa on lähempänä kuin marmori niin hakee sieltä M6 uppokantapultteja ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.11.2015 10:59

1.8t AVJ-moottorin jakopään vaihtoon tarvittavien osien varaosanumerot?
Vois suorittaa vertailuja hieman helpommin.

Ja paljonko tommoseen vaihtoon on aikaa ohjeistettu?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 9.11.2015 19:21

Golf V ja etuistuimien välinen kyynärnoja. Pitäisikö nojan jotenkin lukittua pituus suunnassa ?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.1.2016 14:44

Heissan. Mulla on Passatti AWT koneella, ja siinä on se toisioilmapumppu pitäny toisinaan melkosta jurnutusta kylmäkäynnistysten yhteydessä, eli loppunsa eellä vissiin on mokoma. Nyt kuuluuki kymysys, että tuleekos siittä vikakoodeja tai muuta mukavaa jos nappaan töpselin irti koko keksinnöltä? Koska ihan turhahan se käytännössä on.

???

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 9.1.2016 17:39

Muistaakseeni ei sytytä vikavaloa muta muistiin tulee vikakoodi, sen tehtävähän on et moottori lämpee nopeammin. ota johto irti ja kokeile,.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 10.1.2016 7:59

Jos auto 2001 tai uudempi, niin voi pompata katsastuksessa OBD-testissä vaikkei vikavalo palakaan, jos kuitenkin vikakoodi ohjainlaiteessa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.1.2016 9:56

2001 on tuo mun Passatti ja tosiaan vaatii obd-testin katsastuksessa.
Lienee parempi ostella uusi pumppu sitte ku vanha leviää lopullisesti. 170€ näytti olevan Atp:llä uusi.

-rampe-
-
Viestit: 40
Liittynyt: 27.3.2015 18:18

ViestiKirjoittaja -rampe- » 10.1.2016 14:23

Onkos -94 GTI Golffissa mekaaninen jarrupaineensäädin? Mistä tietää onko?
Eli onnistuukohan enää coilover alustasarjan muutoskatsastus..

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 10.1.2016 14:28

On, jos ei ole aabeeässää. Tosin jos otteeseen merkataan vain yksi korkeus ilman vaihteluväliä, niin menee coileillakin. Riippunee katsastusmiehestä, mutta kannattaa kysellä valmiiksi missä näin suostutaan tekemään.

-rampe-
-
Viestit: 40
Liittynyt: 27.3.2015 18:18

ViestiKirjoittaja -rampe- » 10.1.2016 18:31

Joo tosiaan on abs jarruilla, eli ei ole mekaaninen jarrupaineensäädin?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 12.1.2016 7:38

Noilla kovilla pakkasilla sisko kertoi, että (fordista) lohkolämmityselementti rikki, eikä näin ollen oikein auto käynnistynyt. Sanoin että akku taitas olla lopuillaan jos ei meinaa jaksaa kylmänä lähteä tulille. Siskon mieskin sanoi että akku on kyllä kunnossa, mutta lohkari ei.
En sen enempää siitä vääntänyt, mutta omasta mielestä auton "kuuluu" käynnistyä kylmänäkin, jos kaikki on kunnossa. Onhan se vähän raakaa, mutta kuitenkin pitäisi käynnistyä.
Omaan poloon ostin uuden akun, kun alkoi startatessa kyykkäämään ilman lämmitystä käynnistettäessä. Lämpösemmällä akku pelasikin, mutta pakkanen paljasti akun tilan.
Mites tuo asian laita on? Eikö tuo käynnistyvyys varmisteta timmissä olevalla akulla, eikä pelkällä esilämmityksellä? Lämmitystähän ei ole aina mahdollista kuitenkaan käyttää.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.1.2016 10:51

Jos bensakone niin pitäis lähteä helposti. Jos diesel ja kaikki hehkut ehjiä niin pitäis lähteä helposti. Jos diesel ja kaikki hehkut mykkänä niin saa starttailla 20-30 asteen pakkasessa 15min putkeen (omakohtaista kokemusta...)

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 12.1.2016 12:46

Joku bensakone siinä on, c-max mikä lie kampe. Voihan sillä lohkarin uusimisella vähän lisäaikaa saada ennen kuin oikeasti sen uuden akun saa kaupasta hakea, mutta sittepähän huomaa kun ei se lähde tulille edes lämmityksen jälkeen... :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.1.2016 14:31

6.2d Chevyssä uudet hehkut ja napista extra hehkutus. Uudet akut ja ei puhettakaan että lähtisi käyntiin -24c kelissä. Hyvä että jaksaa startti pyörittää konetta. :)
Toisin kuin Golf 2 8v Gti, -34c ja kerrasta käyntiin, tosin kuulosti aika raa´alle.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

ViestiKirjoittaja Ande » 22.1.2016 12:11

Runkolaakereiden asennus koneeseen? Mielestäni kuvia otin kun purin mut johonkihan ne on sit hävinny.. Eli 6 uralista laakeria ja 4 tasasta. Oletan uralliset menee tonne lohkoon, mutta minkä pukin alle yksi urallinen menee? Kone 2.0l 16v 9A jos sillä on väliä..
E: vai päihin molemille puolille tasaset ja keskelle urat molemmin puolin?

clust
-
Viestit: 124
Liittynyt: 8.7.2008 19:10

ViestiKirjoittaja clust » 23.1.2016 9:55

Tätä itsekin ihmettelin ja mietittiin, että onko käynyt Mahlen osien pakkaajalle virhe. Mutta niin se vain on, että nelospukkiin urallinen molemmin puolin. Näin sanoo ainakin Bentleyn manuaali. Mahlen sarja (029HS18067000) sisälsi liuskat kaikkiin pukkeihin, neljä sileää ja kuusi urallista. Etkassa nelospukki kuitenkin on omalla osanumerollaan:

026 198 421, päittäisliuskat
026 198 491, pukit 1-3 ja 5
026 198 491 A, pukki 4

Ihmettelyä aiheesta löytyy täältä:

http://vwdiesel.net/forum/index.php?topic=14997.0

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.1.2016 12:07

Onko siellä joku haarottuvat öljykanava joka tarvii enemmän virtausta?

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

ViestiKirjoittaja Ande » 23.1.2016 13:46

Jep, näin se oli. Kiitoksia! Nyt ku älys kattoo nelosen pukkii ja kankee nii näki kyl et se on ollu uritettu koko matkalta.

Laqpis_
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.11.2016 0:43

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja Laqpis_ » 9.12.2016 1:37

Kysymys G3 ajotietokoneen asennukseen.

Autoon on vaihdettu viiksi ja mittaristo (johto viikseltä laitettu paikkaan V) mutta nappia painamalla mitään mullistavaa mittaristossa ei tapahdu joten tarvitseeko lisätä jotain muuta noiden kahden lisäksi? (tiedän anturit pitää laittaa mutta eikai se ole este MFA toimivuudelle?)

Anssi.
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.12.2016 20:33

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja Anssi. » 18.12.2016 20:51

Kysytäänpäs täällä onko jollain ollut golffin kanssa vastaavaa ongelmaa... Kyseessä siis 1,4 golf mkv.

Autosta kuuluu naksahdus/vaimea kolahdus kun pyörille välittyy veto. Erityisesti liikkeelle lähtiessä parilla ensimmäisellä vaihteella kytkintä nostaessa. Tämän lisäksi ääni kuuluu myös jos ajaa veto päällä ja "pumppaa" kaasua hiljaisessa vauhdissa. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen moottorintukikumit, mutta silmämääräisesti tarkasteltuna näyttävät olevan ok. Moottori ei käsin tunnu heiluvan yhtään enempää kuin perheen toisessa lähes samanlaisessa autossa (a3 8p). Vetonivelten suojakumit on ehjät ja ratin kääntely ei vaikuta millään tavalla.

Jani Petteri
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.1.2017 22:06

Re:

ViestiKirjoittaja Jani Petteri » 30.1.2017 0:25

Jultsu kirjoitti:Teet vihaisia jarrutuksia niin se palan vastinpinta putsaantuu sillä. Jos ei putsaannu niin satuloille puhdistusta, tuskinpa menisi jarruvoimatestistäkään silloin edes läpi.

Jos on isot reunat levyissä niin ne voit vetää rälläkällä pois ja jollain teräsviilalla vähän kiillotella sitä ulkoreunaakin.

Joskus laitoin karkeaa hiomapaperia levyn ja jarrupalan väliin ja ajelin hyvin hiljakseen kevyesti jarrua painelen, hyvä tuli ja meni leimasta läpi.

Jani Petteri
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.1.2017 22:06

Re:

ViestiKirjoittaja Jani Petteri » 30.1.2017 0:37

T.Hell kirjoitti:Noilla kovilla pakkasilla sisko kertoi, että (fordista) lohkolämmityselementti rikki, eikä näin ollen oikein auto käynnistynyt. Sanoin että akku taitas olla lopuillaan jos ei meinaa jaksaa kylmänä lähteä tulille. Siskon mieskin sanoi että akku on kyllä kunnossa, mutta lohkari ei.
En sen enempää siitä vääntänyt, mutta omasta mielestä auton "kuuluu" käynnistyä kylmänäkin, jos kaikki on kunnossa. Onhan se vähän raakaa, mutta kuitenkin pitäisi käynnistyä.
Omaan poloon ostin uuden akun, kun alkoi startatessa kyykkäämään ilman lämmitystä käynnistettäessä. Lämpösemmällä akku pelasikin, mutta pakkanen paljasti akun tilan.
Mites tuo asian laita on? Eikö tuo käynnistyvyys varmisteta timmissä olevalla akulla, eikä pelkällä esilämmityksellä? Lämmitystähän ei ole aina mahdollista kuitenkaan käyttää.

Laitoin edelliseen E-sarjan mersuun 100ah AGM-akun (biltema) ja hyvin käynnistyi 220cdi -36 pakkasta ilman esilämmitystä pari vuorokautta seisoneena.

Jani Petteri
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.1.2017 22:06

Re: Re:

ViestiKirjoittaja Jani Petteri » 30.1.2017 0:43

Jani Petteri kirjoitti:
T.Hell kirjoitti:Noilla kovilla pakkasilla sisko kertoi, että (fordista) lohkolämmityselementti rikki, eikä näin ollen oikein auto käynnistynyt. Sanoin että akku taitas olla lopuillaan jos ei meinaa jaksaa kylmänä lähteä tulille. Siskon mieskin sanoi että akku on kyllä kunnossa, mutta lohkari ei.
En sen enempää siitä vääntänyt, mutta omasta mielestä auton "kuuluu" käynnistyä kylmänäkin, jos kaikki on kunnossa. Onhan se vähän raakaa, mutta kuitenkin pitäisi käynnistyä.
Omaan poloon ostin uuden akun, kun alkoi startatessa kyykkäämään ilman lämmitystä käynnistettäessä. Lämpösemmällä akku pelasikin, mutta pakkanen paljasti akun tilan.
Mites tuo asian laita on? Eikö tuo käynnistyvyys varmisteta timmissä olevalla akulla, eikä pelkällä esilämmityksellä? Lämmitystähän ei ole aina mahdollista kuitenkaan käyttää.

Laitoin edelliseen E-sarjan mersuun 100ah AGM-akun (biltema) ja hyvin käynnistyi 220cdi -36 pakkasta ilman esilämmitystä pari vuorokautta seisoneena.

Toki myös moottoriöljyllä on vaikutusta, kaikki öljyt ei ole notkeita kovilla pakkasilla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.11.2017 1:48

Kysymys 3bg Passatin lisäilmapumpusta (auxiliary airpump). Onko jotenkin ohjelmoitavissa pois käytöstä?? Alkaa vedellä viimeisiään, ja on sytyttänyt moottorin vikavalonkin jo pari kertaa.

Tuo kun ei käsittääkseni ole millään tavalla auton toimintaan vaikuttava laite, vaan ainoastaan kylmäkäynnistyksen aikaisia päästölukemia kaunistelemaan suunniteltu turhake, ni mieluusti hakkeroisin sen pois käytöstä kokonaan, kuin että ostaisin uuden kalliin pumpun.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja Jultsu » 10.11.2017 5:28

Näin muistelisin lukeneeni että kyllä. Vaatii syöttökarttojen käpistelyä, VCDS:llä ei siis tuota hommaa tehdä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.3.2018 17:51

Pääsiäisiä vakkihörhöille!

Auttakaapas tolloa! Mun pitäs Mk1 Cabriosta saada lampunpesurit ehjänä pois puskurin maalausta varten. Miten tämä tapahtuu?? Kyseessä Karmann korisarjalla oleva -90 Golf.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.3.2018 20:32

Itse itselleni vastaten.

Pesurin peitemuovit lähtee ihan kampeamalla irti pesureitten päältä.
Kuva

Alta paljastuu 30mm mutteri, jonka läysäämällä lähtee persuri irti.
Kuva

integrale
-
Viestit: 65
Liittynyt: 4.2.2013 17:36

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja integrale » 4.4.2018 21:23

Mikä rengaskoko hyvä Mk1 Golfiin kun vanne 8x15" ?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.4.2018 21:35

195/45/15 voisi olla aika hyvä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa