Golf iv vikavalot

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TIKU1
-
Viestit: 58
Liittynyt: 9.6.2009 20:58

Golf iv vikavalot

ViestiKirjoittaja TIKU1 » 11.1.2015 17:35

Kyseessä vm00 2.8 4motion golffi. Auton hankkiessani kajasti mittaristossa ESP valo ja puhui myyjä jostain irti olevasta liittimiestä mitä epäilin ja oikeassa olin. Vikakoodia antoi rattiakselin asentotunnistin. Briteistä tuli uusi/käytetty osa jonka laitoin eilen paikalleen tuloksena että syttyi airbag valo ESP:n kaveriksi. Tänään auto korjaamolle johdon päähän koodien nollaukseen jonka jälkeen auto ei startannut. Apuvirralla käyntiin ja taulussa airbag, ESP ja ABS valot. "tyhjä" akkuko siellä noita valoja vielä polttaa vai mistä haetaan nyt vikaa? ajoin korjaamolta 60km kotiin ja taas starttaa ihan normaalisti eikä aikaisemmin ole oireillut että olisi virrat vähissä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.1.2015 18:19

Kalibroitko ohjauksen tuon asentotunnistimen vaihdon jälkeen, siitä tulee esp:n valo. Airbagin ja abs:n valot ehkä virran vähyydestä tai sitten kun olet vaihtanut sitä anturia, niin sulla on ollut ratti irti ja virrat käyneet päällä ?

TIKU1
-
Viestit: 58
Liittynyt: 9.6.2009 20:58

ViestiKirjoittaja TIKU1 » 11.1.2015 18:31

Kalibroitiin juu mutta tosin ajamaan en pääsyt kalibroionnin jälkeen kun auto ei stratannut. Anturia vaihtaessa oli akunkenkä koko ajan irti.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 11.1.2015 18:46

En tiiä onko samaa vikaa mutta -02 ibiza 1.8turbossa paloi esp ja moottorinvikavalo, kun maf oli rikki. Esp napista ei tapahrunut mitään. Uusi maffi ja kaikki toimi.

TIKU1
-
Viestit: 58
Liittynyt: 9.6.2009 20:58

ViestiKirjoittaja TIKU1 » 12.1.2015 14:38

Nonne. Tänään aamulla kun kävelin parkkihalliin ja starttasin auton niin enää ei pala mittaristossa kuin airbagin valo. Olikohan sitten vaan sitä virran vähyyttä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.1.2015 9:15

Mulla on periaatteessa 2.8 ja 00 mutta vaihdetulla koneella. Ruttujen johdosta välillä on käynnistäminen vaikeaa ja juuri silloin syttyy abs ja esp valo mittaristoon.

Joskus näissä G85 sensorin kalibroinnin jälkeen vaaditaan ajamista jotta istuu kunnolla, välillä saattanut ESP:n valo tupsahdella kunnes on hävinnyt lopullisesti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa