Tuli tossa konttorilla pyörähdettyä ja hylsyhän sieltä napsahti.
Hylätty:
Vasen ulompi raidetangon pää
Korjauskehotus:
Lähivalot suunnattu liian alas
Ja
Vasen helma ruostevaurioitunu.
Helman räkii äkkiä kasaan kun reikä on pikkurillin kokonen ja just nosto kohdassa.
Valot säätää ku avaa pellin ja ruuvaa.
Mites toi raidetangon pää, onko paha homma itse vaihtaa?
Jos jotain vinkkejä kikkoja tai erikoistyökaluja tarvii niin korvahöröllä otan vinkit vastaan.
Kannattaako vaihtaa samointein toisellekkin puolelle?
golf 3 hylsy
Valvoja: ffp jäsenet
Just tuli eilen harrastettua ja ähellettyä. Uskomatonta miten tiukkaan ne parin vuoden sisällä pääsee juuttumaan, vaikka olis putsannut ja rasvannut kierteet.
1) Varmista, että mutterit lähtee irti ja laita irroitusöljyä hyvissä ajoin.
2) Hanki uudet päät molemmille puolille, menee sitten kulmien säädöt samalla kertaa. Ei välttämättä ole väliä, onko ns. parempilaatuiset, vai halvat. Tuntuu molemmat kestävän pari vuotta.
3) Ota ne mutterit ensin auki sekä olasta, että raidetangosta. Hommaa raidetangon pään irroitustyökalu, harvemmin lähtee lekalla naputtelemalla reiän ympäriltä ja sitten raidetangon kierteestä. Eli irroitustyökalu työntämään päätä ylöspäin ja nätti napautus isolla lekalla raidepään kierteeseen. Siihen kierteeseen kannattaa kiertää vanha mutteri hollille, ettei pää leviä lekaa antaessa ja ei ilman rälläkkää mahdukaan tulemaan ulos. Huomaa myös että siinä raidetangossa on suurinpiirtein keskellä 13mm avainväli, josta saa vähän pidettyä vastaan kun kiertää päätä pois tangosta. Myös ylijäreät putkitongit ja kaasupoltin on hyvä olla varuilta. Mittaa mutterin etäisyys raidetangon päästä jos otat sen pois kierteen putsausta varten.
5) Putsaa ja öljyä raidetangon kierteet, kun olet saanut vanhat ähellettyä irti.
4) Vaihda uudet päät, samalla mittaat uuden ja vanhan mahdollisen pituuseron ja yrität saada aurauksen hehtaarilleen.
5) Säädätä kulmat kohdilleen.
1) Varmista, että mutterit lähtee irti ja laita irroitusöljyä hyvissä ajoin.
2) Hanki uudet päät molemmille puolille, menee sitten kulmien säädöt samalla kertaa. Ei välttämättä ole väliä, onko ns. parempilaatuiset, vai halvat. Tuntuu molemmat kestävän pari vuotta.
3) Ota ne mutterit ensin auki sekä olasta, että raidetangosta. Hommaa raidetangon pään irroitustyökalu, harvemmin lähtee lekalla naputtelemalla reiän ympäriltä ja sitten raidetangon kierteestä. Eli irroitustyökalu työntämään päätä ylöspäin ja nätti napautus isolla lekalla raidepään kierteeseen. Siihen kierteeseen kannattaa kiertää vanha mutteri hollille, ettei pää leviä lekaa antaessa ja ei ilman rälläkkää mahdukaan tulemaan ulos. Huomaa myös että siinä raidetangossa on suurinpiirtein keskellä 13mm avainväli, josta saa vähän pidettyä vastaan kun kiertää päätä pois tangosta. Myös ylijäreät putkitongit ja kaasupoltin on hyvä olla varuilta. Mittaa mutterin etäisyys raidetangon päästä jos otat sen pois kierteen putsausta varten.
5) Putsaa ja öljyä raidetangon kierteet, kun olet saanut vanhat ähellettyä irti.
4) Vaihda uudet päät, samalla mittaat uuden ja vanhan mahdollisen pituuseron ja yrität saada aurauksen hehtaarilleen.
5) Säädätä kulmat kohdilleen.
EI se oikeasti kauhean paha rasti ole. Itse ainakin mielellään säästäisin sen satasen ja tekisin itse.
Viimeksi kun vaihdoin niin ostin tällasen ulosvetäjän.
Hieman oli ennakkoluuloja tuon suhteen, mutta tuntu yllättäen toimivan ainakin Corradossa. Hyvinkin kivuttomasti lähti tuolla irti.
Aiemmin irroitin sen napakasti lekalla siihen raidetangon pään viereen lyömällä. Lähti toki niinkin ihan hyvin, mutta ABS-anturi tykkäsi kyttyrää ilmeisesti siitä täräyksestä ja sekin meni vaihtoon...
Mä olen aina laskenut montako kierrosta se vanha vaatii, että lähtee irti ja kiertänyt tasan saman verran uutta paikalleen, jolloin aurauskulmien pitäisi ainakin periaatteessa pysyä kohdallaan. Enkä ole kulmia kyllä säädättänyt sen jälkeen, eikä ole silti renkaat alkaneet kulumaan epätasaisesti.
Toki tämä toimii vain jos uusi ja vanha ovat saman mittaiset.
Viimeksi kun vaihdoin niin ostin tällasen ulosvetäjän.
Hieman oli ennakkoluuloja tuon suhteen, mutta tuntu yllättäen toimivan ainakin Corradossa. Hyvinkin kivuttomasti lähti tuolla irti.
Aiemmin irroitin sen napakasti lekalla siihen raidetangon pään viereen lyömällä. Lähti toki niinkin ihan hyvin, mutta ABS-anturi tykkäsi kyttyrää ilmeisesti siitä täräyksestä ja sekin meni vaihtoon...
Mä olen aina laskenut montako kierrosta se vanha vaatii, että lähtee irti ja kiertänyt tasan saman verran uutta paikalleen, jolloin aurauskulmien pitäisi ainakin periaatteessa pysyä kohdallaan. Enkä ole kulmia kyllä säädättänyt sen jälkeen, eikä ole silti renkaat alkaneet kulumaan epätasaisesti.
Toki tämä toimii vain jos uusi ja vanha ovat saman mittaiset.
Viimeksi muokannut Eemeli, 18.11.2013 13:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ite oon pistäny aurauksen "karkeasäätöön" siten että tekee puolen kerrallaan ja säätää niin että ratti on suorassa. Sit toiselle puolelle sama juttu.
Kaksi kertaa käytetty varmuuden vuoksi säädössä sen jälkeen ja koska molemmilla kerroilla oli toleranssissa niin kolmannella kerralla en säädättänyt. Laitan kyllä ite laserviivottimella sit kesällä tarkkaan varmuuden vuoksi vaikkei vuodessa vielä renkaissa näykään mitään ihmeellistä.
Kaksi kertaa käytetty varmuuden vuoksi säädössä sen jälkeen ja koska molemmilla kerroilla oli toleranssissa niin kolmannella kerralla en säädättänyt. Laitan kyllä ite laserviivottimella sit kesällä tarkkaan varmuuden vuoksi vaikkei vuodessa vielä renkaissa näykään mitään ihmeellistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa