Megasquirtilta kierroslukutieto mittaristolle?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

Megasquirtilta kierroslukutieto mittaristolle?

ViestiKirjoittaja MXU » 10.4.2012 14:38

Onko joku onnistuneesti saanut vakion varvikellon toimimaan megaruutan kanssa? Ilman vakiopuolaa? COP:lla tai hukkakipinällä...? Kyse vanhemmista mittaristoista joissa signaali tulee suoraan puolalta...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 10.4.2012 18:53

On.
Yks toimi suoraan 12v kanttiaallolla, jota megastakin saa ulos.
Yks vaati mittarin puukottamista, mk1 mallin mittari.
Yks vaati copeilta diodien kautta piuhat mittariin.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 10.4.2012 19:18

Itse otin aikoinaan hukkakipinän ohjauksilta diodien läpi releen kelaan ohjauksen.
Releestä siis irroitettu liikkuvat osat etukäteen. Toimii kuin olisi oikea puola kiinni.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 10.4.2012 19:40

Joo, tarkennetaas et kyseessä on tuo projektiosastoltakin tuttu corrado... eli -89... Vissiin alkuperäinen kytkentä menee puolan miinukselta mittaristolle? Tuon mukaan kytkin releen kelan kotelon ulkopuolelle ja megan ohjeen mukaiset vastus ja transistori kopan sisälle. Ilman tuota relettä testasin stimulaattorilla ja sain jonkinlaista kanttiaaltoa pihalle. autossa releen kans ei vaan kuku...

edit. ja tuon hukkiksen ohjaussignaali oli 5 volttia...

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 11.4.2012 9:54

ilmoitteletko jos saat tämän ratkaistua, mulla sama ongelma omassa. tosin ei sitä vielä ole lähdetty edes yrittämään ratkaisemaan.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 11.4.2012 10:48

Jotain löytyi kun osas kirjoittaa ne oikeat sanat googleen...

http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=35301

Tuon mukaan pitäisi olla kaikki kaiketi ok? Käyttämäni rele on valettu epoksilla umpeen... Tarvii koittaa sellaisella josta pääsee tarkistaan sisuskalut (ettei oo sitä diodia...) ja heitellä liikkuvat osat sieltä pois... Palaan astialle kun auto on taas ajokunnossa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa