A3 -98 ABS vika, 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

A3 -98 ABS vika, 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2011 20:50

Tuollainen vikakoodi:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.lbl
Part No: 1J0 907 379 E
Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Coding: 03604
Shop #: WSC 06435
VCID: 336EC3862BB3

1 Fault Found:
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent


Luonnollisesti ABS ja EDS ei toimi. Sytyttää vikavalon kun nopeus saavuttaa 20km/h. EDS ei ainakaan toimi ennen tuota valon syttymistäkään.

Tero jo miitissä kertoikin neuvoja, mutta ne on jo melkein kaikki unohtuneet. Sulakkeet ja sähkönsyöttö tarkastukseen ja jos ei siitä löyty vikaa niin jarruosia sitten irti pöydälle? Mitä pitää irrottaa ja jääkö auto ajokuntoon siksi aikaa kun romut on pöydällä? Hommaa hankaloittaa kun autolla on neljä käyttäjää ja tarve saattaa tulla patin päivän varoitusajalla.

Noin sanoo Ross-Techin wiki ja siltä pohjalta pitäisi hommaa alkaa selvittää.

Tuossa kuvassa osa nro 2 siis pitäisi saada irti? Eikös tuo alaosa (3) ole se itse mekaniikka jossa nesteet virtaa solenoidien ohjaamina? Sittenhän menee nesteen vaihdoksi ilman takia kun sen avaa. Entä onko se varsinainen ohjausboksi tuossa samassa?

Tuon näköinen se on livenä ja ympyröidyllä kohdalla on liitin. Se varmaankin on myös potentiaalinen vikakohde?

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 3.10.2011 21:03

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=157552

Tuossa omaa painintaa saman ongelman kanssa.

Pumpun pystyy testaakun nappaa tuon pumpulta ohjausboksille (2) menevän johdon ja tyrkkää hyppyjohdoilla 12v meikäläisellä surisi oikein iloisesti joka johti ohjausboksin vaihtotoimenpiteisiin...

Itse nappasin koko mokkulan pöydälle, tosin jälkikäteen tutkittuna tuon elektroniikkaosan saa ehkä alakautta irti ilman koko mokkulan irrotusta...

Vaihtoboksia veikkaan ratkaisuksi, mikäli pumppu pyörii. Soittelin yhteen näitä korjaavaan firmaan ja totesivat että Aten bokseissa vika prosessoripuolella tms ja ei yleensä löydy vikaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.10.2011 21:39

Pumppu pyörii suoraan sähköä syöttämällä. Liittimet näytti erittäin hyväkuntoisilta.

Mistäs sitten jatkettais?.. Mokkula pöydälle ja toinen tilalle?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.10.2011 16:01

Lisätäkseni edelliseen; tarviiko vika nollata diagnostiikkalaitteella vai pelkästään toimiva osa kiinni ja kovaa ajoa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.12.2011 1:12

Jipii. Elektroniikkaosa ja pumppu vaihdettu toiseen käytettyyn ja sama vikakoodi toistuu...

Sitten ei vissiin muuta kun johtojen kimppuun?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2012 1:47

Tähän tuntui korjaus löytyvän; Sulakepohja. Mielenkiintoista oli että sulake oli ehjä ja hyväkuntoisen näköinen, mutta tarvikesulakkeella paksuus oli jotain mm kymmenesosia paksumpi ja se sai pumpun toimimaan. Harmi sinänsä koska kolmeen kertaa tuli totakin mittailtua ilman mitään johtopäätöksia.

Turhaan varmaankin sitten ostettiin 150 € (plus 16 € rahti) ABS-mokkula.

Nyt vaan suunnilleen joka viidennessä liukkaalla tehdyssä tehokkaassa jarrutuksessa sytyttää vikavalon jarrutuksen loppuvaiheessa ja vikakoodi kertoo oikean etuanturin katkonaisesta signaalista. Ostin jo Boschin osan (uutena 20 € autosähköliikkeessä?!) ja koitetaan jarrutella uudestaan kunhan sen saan vaihdettua.

Sen jälkeen taas leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.1.2012 22:46

Höh, valittaa vieläkin katkonaisesta signaalista, mutta tekee sitä vaan ehkä joka 15. jarrutus.

Mitäköhän sitten tekis?..

Edit: Tämä muuten alkoi toimimaan kun kävi liittimet läpi.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

Re: A3 -98 ABS vika, 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 7.9.2017 14:15

Samaa vikaa pukkaa, onkos heikillä miten toiminut?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: A3 -98 ABS vika, 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.9.2017 19:17

Ei oo ollu sen jälkeen mitään vikaa. Vielä. :)

Muistelen että ABS-yksikön läheiset liittimet olisi olleet syynä noiihn viimeisiin vaivoihin, muttä vähän on mutua. Tuo virransyöttö oli se perimmäinen syy mistä kaikki alkoi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa