Lupon korista ja vaihteistosta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

Lupon korista ja vaihteistosta

ViestiKirjoittaja ArtoE » 26.7.2011 15:30

Kävin tuossa menneellä viikolla koeajamassa automaatti Lupoa. Heräsi pari kysymystä:
-Onko Lupoa saanut puoliautomaattina kuten myyjä asian ilmoitti vai onko se automaatti? Vaihdekaavio on suurinpiirtein kuin automaatin. Mietein vaan onko vaihdelaatikko rikki kun vaihdot olivat aika epämukavia automaatiksi ja myyjä sanoi ettei vaihdekeppiä saa laittaa asentoon stop joka on etummaisena, koska silloin engine stop. Eli mikä vaihdelaatikko lupo automaateissa on? Ovatko kaikki automaatit noissa noita puoliautomaatteja, eli toimivat vähän kuin manuaalin vaihdot, ei niin pehmeästi?
-Toisena kysymyksenä on että minkä perusteella etumaskin vilkut ovat toisissa pyöreitä ja toisissa kantikkaita, vuosimalli, varustetaso??

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.7.2011 17:16

Oisko toi nyt se Lupo 3L 1.2tdi malleista tuttu robotti manuaali? Vaihteisto vaihtaa itte automaattisesti isompaa ettei kierrokset juuri ylitä koskaan 2000rpm :D En oo koskaan itte nähnyt ja kokenut moista, mutta oishan se mielenkiintoista käydä kokeilee.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 26.7.2011 18:47

Tuo auto oli 1,4 fsi ja vaihdot tuntu niin oudolta. Kylläkin koeajo autosta oli akku ekaks tyhjä ja sit apuvirralla startattiin ni lähti käymään. Moottorinvikavalokin palo koko ajon ajan mutta voi olla tyhjästä akusta johtuvaa. Mukana oli kyllä vagcom kaapeli mut en jaksanu sitä viel kiinnitellä. Tuo vaihdelaatikko juttu vaan tuntu oudolta.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 28.7.2011 9:32

Eikö kukaan tie tosta vaihteistosta?? Tietämättömiä kuin siat sateliitista... :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.7.2011 9:54

FSI:ssä on samanlainen aski kuin 3L:ssä: tavallinen 5-lovinen joka on automatisoitu eli vaihtaminen voi kestäääääääää... Toi FSI on muutenkin tehty samalla periaatteella 3L eli pihistelyyn. Vilkut ovat erillaisen puskurin takia kulmikkaat 3L ja FSI:ssä, tavismalleissa on pyöreät ja GTI:ssä niillä paikoilla on lisäpitkät.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 28.7.2011 14:40

Eli mahtaako kaiketi moottori oikeastikin sammua jos vaihteen pistää stop-asentoon? Automaatin p-asentoa se ei kaiketi vastaa?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.7.2011 14:50

Kyllä siinä varmaan on start/stop-järjestelmä joka sammuttaa auton liikennevaloissa? Keskikonsolissa pitäisi olla nappi jolla sen saa kytkettyä pois päältä.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 31.7.2011 13:48

Saako Lupoa normaalilla automaatilla? Ulkomailta kun katsoin niin ainakin vaihdekaaviot ja kepit ovat erilaisia. Kolmea erilaista ainakin näky, mutta onko laatikko aina tuo robotti manuaali??

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 31.7.2011 19:47

Tavis 1.4 on perinteisellä automaatilla.

Jowni
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.5.2011 19:51

ViestiKirjoittaja Jowni » 15.2.2012 14:35

mulla on tommonen 1.4 fsi lupo. se stop asento on sammuttamista varten, avain ei lähe virtalukosta ennen ko keppi on stop paikassa. start/stop toimintoa ei mulla ainakaan ole. laatikkohan on hidas robootti vaihteisto, mikä joktuu kuulemma ensimmäisistä tip troniceista?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa