Tietoa Nokka-akseleista?? (MK1 & MK2)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tietoa Nokka-akseleista?? (MK1 & MK2)
Eli kaikkihan tietää, että perus 1.6 ja 1.8 koneisiin saa hieman lisäpontta asentamalla GTi:n, G60 tms. nokka-akselin?? Olis kiva tietää eri nokka-akseleiden arvoja ja koodeja. Mikä nokka on ärjyin ja mitä siitä löytyy nostoja, jne.
Nyt nokat syyniin ja tietoa eetteriin! :)
Nyt nokat syyniin ja tietoa eetteriin! :)
tutkin tuossa oman 8v gtini nokan.. tiettävästi alkuperäinen. Ihmetyttä toi nämä ihmeelliset merkinnät:026 , W20 , 2162 , joku ihme suorakulmainen kolmio , made in germany.. viimeisin on tiedossa mutta mitä hittoa noi muut stanssaukset oikeen kertoo nokasta? oisko noissa jotain nokan auki olo aikoja yms? kun kerkeän niin mittailen vielä palikkaa jos siitä saisi lisää tietoa.
Kuulema vw motorsportin tekemä nokka istuu kumpaakin variaatioon. Myytiin joskus muinoin volkkarilla kittinä, jossa tuli mukana myös isompi suutin. Mutta vakio nokat eivät kyllä käy keskenään.
Yksi vanha vw työntekijä puhui kerran mulle että noissa olisi ollut jotain kulumis onngelmaa?
Tiedossa olisi ehkä yksi tuollainen uusi motorspotin nokka. Mitähän tuollainen voisi pitää arvoa nykyään?
Yksi vanha vw työntekijä puhui kerran mulle että noissa olisi ollut jotain kulumis onngelmaa?
Tiedossa olisi ehkä yksi tuollainen uusi motorspotin nokka. Mitähän tuollainen voisi pitää arvoa nykyään?
Ei noista tehtaan vakionokista löydy ajoitustietoja kätkettynä, se yksi kirjain kertoo nokan tyypin, avautumis aikoja/nostoja ei etkakaan kerro joten pitäisi mitata.
Bensakoneissa on (tietääkseni) 3 hytikkanokkavaihtoehtoa:
1.6 EZ jne sekä 75hp 1.8 omaavat sen miedoimman, olisiko ollut M-tyyppi?
1.8 90hp eli GU/RP jne H/Q merkinnällä
ilmeisesti kaikki 4-pisteruiskulla olevat 1.8 ja 2.0litraiset omaavat sitten G-nokan, lieneekö sama sitten G60:ssä.
Tuollainen uusi motorsportin nokka olisi kiinnostava :D Mitä maksaa?
Bensakoneissa on (tietääkseni) 3 hytikkanokkavaihtoehtoa:
1.6 EZ jne sekä 75hp 1.8 omaavat sen miedoimman, olisiko ollut M-tyyppi?
1.8 90hp eli GU/RP jne H/Q merkinnällä
ilmeisesti kaikki 4-pisteruiskulla olevat 1.8 ja 2.0litraiset omaavat sitten G-nokan, lieneekö sama sitten G60:ssä.
Tuollainen uusi motorsportin nokka olisi kiinnostava :D Mitä maksaa?
Taisin tuossa ylempänä kirjoitella G-nokan osalta perättömiä, mulla on kotosalla jokin virinokka (mahd.Öettinger) ja se on merkitty tuolla G-kirjaimella, mutta tästä puuttuu tyystin kaikki vag-nokkien merkinnät. Nostoa tuossa on digitönärillä mitattuna 10.55mm sekä imu- että pakopuolella. Asteita en ole mitannut kun puuttuu astelevy. Tuota pitäisi kokeilla vakiossa RP-koneessa (G60 pakosarja+PL putkisto)
Korjatkaa joku jolla on GTI-nokka hyllyssä mikä tuo kirjaintunnus niissä on jotten levitä virheellistä tietoa.
Korjatkaa joku jolla on GTI-nokka hyllyssä mikä tuo kirjaintunnus niissä on jotten levitä virheellistä tietoa.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Riippuu ihan minkä ikänen auto on ja minkä päästönormin se joutuu täyttämään. Sen tiedän että 268 asteinen schrick meni vielä 1.6 8v koneessa 2000 mallisessa vähäpäästöisessä autossa läpi. siitä mennään sitten isompiin astelukuihin kun autot tarpeeksi vanhenee, toki sitten moniventtiili koneet vielä erikseen oma juttunsa.
Ja jos jollain on nurkissa shimmilevyjä ykköseen, niin mulle saa tarjota niitä.
Ja jos jollain on nurkissa shimmilevyjä ykköseen, niin mulle saa tarjota niitä.
No niin tämä mun "G-virinokka" onkin sitten ilmeisesti GTI:n vakiokeppi..Tosin konsernin logo puuttuu, missään ei myöskään lue vw, vag tms joten vähän hämäävää.
Merkinnät ovat seuraavat:
1 G -kolmio- 6297 WZO
toisella sivulla:
1 G 049G Germany
Ja nostoa siis 10.55mm imu-pako
Myyjä oli kaveri joka tuntee kakkoset/vastaavan ikäiset vagineet kuin omat taskunsa joten uskoin tietoon öettingerin tuotteesta..
Merkinnät ovat seuraavat:
1 G -kolmio- 6297 WZO
toisella sivulla:
1 G 049G Germany
Ja nostoa siis 10.55mm imu-pako
Myyjä oli kaveri joka tuntee kakkoset/vastaavan ikäiset vagineet kuin omat taskunsa joten uskoin tietoon öettingerin tuotteesta..
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Nyt olisi toi nokka haettuna. Merkinnät: 026. H. 5B. vw:n ja audin leimat. Selvästi ainakin jyrkempi kuin vakio keppi.
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
http://leeviz.kuvat.fi/kuvat/Romuja/IMG ... G/bigthumb
Tässä kuvia omasta Öettingerin (?) nokasta, G-leimattu, volkkarin logoa ei löydy mistään ja myyjä väitti sen olevan nimenomaan Öettingerin tekemä, tiedä sitten. Nostoa tuossa 10.55mm, jos jollain GTI:n G-nokka irrallaan, voisiko mitata paljonko siinä on?
Profiilista näkee jo silmällä ettei mikään hurja nokka ole kyseessä mutta ei semmoista 1-pisteruutan kaveriksi haetakaan:
Profiilista näkee jo silmällä ettei mikään hurja nokka ole kyseessä mutta ei semmoista 1-pisteruutan kaveriksi haetakaan:
Ihan on ainakin identtisen näkönen vakionokkien kanssa. Itelle laitoin ABT 285 asteisen G60 golffiin, loppuviikosta käytännön kokemuksia. Jos on turhan raju, niin voisin vaihtaa miedompaan/geeheen suunniteltuun. Putkesta tehty ja veikkaisin että painoa noin neljännes vanhasta. Nostoa ei juurikaan enempää ole kuin vakiossa, 10,x.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa