vm-98 on golf. Kone 1.6 bensa, ovia 2
Mittariston taustavalojen säätö ei toiminut ja valojen varoitussummerissa oli jotain häikkää, kun ostin auton pari viikkoa sitten. Etu valot syttyi kerran vähän viiveellä.
Mutta, nyt. Vaihdoin autoon laturin laakerit ja laitoin akun kaapelit kiinni niin muuttui asiat:
-Mittari valot säätyvät mutta jos valot voimakkaalla, niin joku rele naksuu.
-Kauko-ohjattu keskuslukitus toimii vain takaluukkuun.
-Keskuslukko toimii kuitenkin avaimella
-Sähkölasit eikä sähköpeilit toimi enää, ei kuskin eikä apparin ovesta
-Keskuslukon napit kuskin ovessa toimii kuitenkin.
-Ajo valot jää 1/10 kerrasta syttymättä.
Niin ja kerran peruutusvalot jäi päälle.
Mitä tälle pitäisi tehdä toinen autoni on -78 joten nämä sähköjutut on vähän hakusessa. Olen ajanut tällä autolla alle 100 km joten tuli aika yht. äkkiä nämä viat.
Osaisiko joku antaa hyviä neuvoja?
Sähköt sekaisin mk4 golf
Valvoja: ffp jäsenet
Eilen tutkin autoa ja huomasin että se kaukalo moottoritilan ja ohjaamon välissä oli täynnä lehtiä ja multaa. irroitin pyyhkiän varret ja suojamuovit ja tyhjensin kaukalon. Mikä tiivis muovikotelo on kuskin puolela siinä kaukalossa? En viitsinyt turhaan vielä avata kun pitäisi sitä varten irroittaa pyyhkijän mekanismit.
Onko siinä jotain mikä olisi voinut kastua ja nyt vaikuttaisi sähköihin? Vai onko se moottorinohjausyksikkö? Kone käy kuitenkin ihan ok.
Onko siinä jotain mikä olisi voinut kastua ja nyt vaikuttaisi sähköihin? Vai onko se moottorinohjausyksikkö? Kone käy kuitenkin ihan ok.
Vielä jatkaa temppuilua.
Tarkistin kotelon- kuivaa oli. Käytin kaikki sulakkeet irti ja releitä heiluttelin. Väissä jo toimi illan, mutta taas oireilee. Ajossa huomasin ettei etuvalot toimineet vaikka valot oli päällä. Valot pois katkaisijasta ja uudestaan päälle niin toimivat taas.
Öljyn merkkivalokin syttyi kaarteessa vaikka öljyä tarpeeksi. sammui kyllä kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan.. Joskus tyhjäkäyntikin aaltoilee..
Antakaa jotain vihjeitä mitä tarkistaisin
Tarkistin kotelon- kuivaa oli. Käytin kaikki sulakkeet irti ja releitä heiluttelin. Väissä jo toimi illan, mutta taas oireilee. Ajossa huomasin ettei etuvalot toimineet vaikka valot oli päällä. Valot pois katkaisijasta ja uudestaan päälle niin toimivat taas.
Öljyn merkkivalokin syttyi kaarteessa vaikka öljyä tarpeeksi. sammui kyllä kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan.. Joskus tyhjäkäyntikin aaltoilee..
Antakaa jotain vihjeitä mitä tarkistaisin
Kaikki maadoituspisteet ainakin kannattaa käydä läpi, ettei ole hapettunut korin ja liittimien välistä... Myös muita liitoksia kannattaa tarkastella kosteuden ja hapettumien varalta.
Monesti tuollaiset monissa eri paikoissa esiintyvät oireet johtuvat juurikin jonkin maadoituspisteen tai johdon kosketushäiriöstä....
Eriyisesti kannattaa keskittyä sen kaukalon alueella oleviin liitoksiin, samoin siellä kojelaudan alla olevat maadoitukset tarkistaa... En osaa tarkkaan sanoa missä maadoituspisteitä ko. autossa on, mutta kyllä niitä sieltä löytyy kun katselee.. jossain siellä releiden ja sulakkeiden vieressä ainakin on.. Akku-kori-moottori maadoitukset myös kannattaa katsoa tarkasti..
Monesti tuollaiset monissa eri paikoissa esiintyvät oireet johtuvat juurikin jonkin maadoituspisteen tai johdon kosketushäiriöstä....
Eriyisesti kannattaa keskittyä sen kaukalon alueella oleviin liitoksiin, samoin siellä kojelaudan alla olevat maadoitukset tarkistaa... En osaa tarkkaan sanoa missä maadoituspisteitä ko. autossa on, mutta kyllä niitä sieltä löytyy kun katselee.. jossain siellä releiden ja sulakkeiden vieressä ainakin on.. Akku-kori-moottori maadoitukset myös kannattaa katsoa tarkasti..
Putsasin nyt ne akun alla olevat maa pisteet ja sen akulta tulevan maapiuhan moottorin ja rungon maapisteet. Onko maadoituspaikkoja jossain muualla vielä?
Niistä pääsulakkeista akun päällä, yksi oli sulanut muovia siitä sivulta ja kosketuspinta olis sulaneessa muovissa. Purin sen kotelon ja putsasin kaikki pinnat.
Niin ja autolla en uskalla nyt ajaa. Öljynpaineen varoitusvalo syttyy nyt aina kun on ajanut 100 metriä. Kuin tuon saisi helpoiten mitattua onko paineet kunnossa? Vai onko paineantureita mennyt rikki näissä?
- maadoituspaikat hukassa
- Öljynpaineen varoitusvalo
Voisiko saada vinkkejä näihin?
Niistä pääsulakkeista akun päällä, yksi oli sulanut muovia siitä sivulta ja kosketuspinta olis sulaneessa muovissa. Purin sen kotelon ja putsasin kaikki pinnat.
Niin ja autolla en uskalla nyt ajaa. Öljynpaineen varoitusvalo syttyy nyt aina kun on ajanut 100 metriä. Kuin tuon saisi helpoiten mitattua onko paineet kunnossa? Vai onko paineantureita mennyt rikki näissä?
- maadoituspaikat hukassa
- Öljynpaineen varoitusvalo
Voisiko saada vinkkejä näihin?
Avasin sen joskus jo, mutta muistaakseni oli kääritty johdot johonkin mustaan kangasteippiin(luultavasti alkuperäiseen). En lähtenyt sitä sitten purkamaan, onko silti tarvetta? Tuntui ainakin ihan normaalilta johtonipulta.
Unohdetaan tuo oljynpaine ongelma. kysyn sitä tuolla tekniikka bensa puolella, kuuluu varmaan sille puolen.
Unohdetaan tuo oljynpaine ongelma. kysyn sitä tuolla tekniikka bensa puolella, kuuluu varmaan sille puolen.
Hei, jos on yhtään samanalinen kuin mk4 V6 4motion niin muistelisin että kojelaudan alla ainakin vasemmalla pysty pinnassa, keskellä konsolia ihan alhaalla ja vasemmassa laidassa taisi olla maadoitus pisteitä. Lisäksi takaluukun luona muistaakseni vasemmalla oli yksi. Kone huoneessa vasemmalla akun alla 3kpl keskellä yksi ja oikeassa laidassa myöskin pari jos vain muistan oikein. kannattaa myös tarkistaa noihin ongelma kohtin liittyvät liittimet että onko hapettumaa.
Aivan oikein musta kangas teippi on originellia tehtaan jäljiltä.. helvetin ilkeetä vaan purkaa.. viikko kestää että se liima lähtee sormista.. -.-
Suosittelen kyselemään foorumilaisilta joilla on vag com ja katotte vikakoodit sieltä niin voi kertoa enemmän tuosta mikä siellä voisi olla vikana. laakkoselle kun menee ni saa ittensä kipeeksi maksaa.
Muuta ei nyt tule mieleen
Aivan oikein musta kangas teippi on originellia tehtaan jäljiltä.. helvetin ilkeetä vaan purkaa.. viikko kestää että se liima lähtee sormista.. -.-
Suosittelen kyselemään foorumilaisilta joilla on vag com ja katotte vikakoodit sieltä niin voi kertoa enemmän tuosta mikä siellä voisi olla vikana. laakkoselle kun menee ni saa ittensä kipeeksi maksaa.
Muuta ei nyt tule mieleen
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: StevenCag ja 33 vierailijaa