golf iv 4motion v6 -> tdi 4motion

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

golf iv 4motion v6 -> tdi 4motion

ViestiKirjoittaja Ani » 11.3.2011 18:39

Kysellään taas tyhmiä kun ei kukaan tuttu eikä oikeastaan kukaan keneltä olen tätä asiaa kysellyt ole vastausta tiennyt..

Eli mietin tuollaisen pienoisen projektin hankkimista itselle jossa pitäisi koko konehuone korjata pienoisen vahingon takia..

Kyseessä olis siis v6 (vr6) 4motion golffi jonka kone pitäisi vaihtaa uuteen.. Mutta kun vanhana diisselistinä tekisi mieli vaihtaa konehuoneeseen tdi kone, mutta meneekö esim ahv/asv kone 4motionin vaihdelaatikkoon kiinni jos vanha kone on ollut se AQP/AUE/BDE (vr6)..

Eli unohdanko tdi:n upottamisen ja hankin jostain uuden vr koneen ja nautin bensakoneen murinoista?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 11.3.2011 18:59

Taitaapa olla V6:sen vaihteisto ja varsinkin kytkinkoppa aika totaalisesti erinlainen kuin neloskoneiden. Johtuen ilmeisesti mm kytkimenpuolella olevasta jakoketjusta?

Tosin kyllä kai tuollaiseen löytyisi se tdi 4motionin laatikkokin jostain. Lisäksi tulee kyllä aika mukavasti sähköhommia.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 11.3.2011 19:14

Noh sähköt joutuu muutenkin vaihtamaan kun hieman oli kerännyt kone lämpöä ja käräyttänyt kaiken ympäriltään..

Mutta kiitokset tiedosta lootan osalta :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.3.2011 15:50

Kova jätkä vaihtaisi sinne tilalle tuon uuden 170-heppaisen 2.0 TDI:n... ;)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.3.2011 16:16

Vaikkei varmaan järkeä oliskaan, miten 2,5 V6 TDI menisi tuonne Golffiin?
- ainakin äänimaailma V6 dieselissä on huomattavasti hauskempi kuin nelos tdi:ssä..:)
Luulisi myös V6 TDI moottoreita olevan tarjollakin mukavasti? (vaikka taitaa kiinnikkeiden ym. osalta tuoda oman päänvaivansa kun V6 TDI:tä ei väärinpäin taida missään alunperin olla?)

Ainakaan iskutilavuudesta luulisi ongelmaa tulevan..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.3.2011 16:34

Eipä taija mennä mitenkään. Tuo kun on oikea 90 asteen V6 kun poikittaiset VR6 sukuisia.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 13.3.2011 18:50

Jep.. Ei toi aito v6 tiisseli sinne konehuoneeseen mene vaikka miten kehittelis kiinnikkeitä.. Ellei sit tosissaan halua sitä upottaa isolla kenkälusikalla ja isolla kasalla hitsilankaa..

Mut sit tosiaan pitäis vaihtaa vaihdelaatikko pitkittäiskoneelliseen sopivaks ja sit taasen pitäis muuttaa akseliväliä kun moottori ei asetu ihan samaan kohtaan kuin pitkittäiskoneellisissa ja muuta mukavaa..

Ja toi nykyinen golffi kyl saa olla viimeinen 2.0tdi mitä tulen itselle laittamaan et pysyn edelleen vieläkin siinä 1.9tdi:ssä..

Katsotaan nyt kun ruotsista löytyis tarvittavilla moottori/laatikko hiluilla varusteltu diisseli nelonen..

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.3.2011 19:03

kyllä se vois sinne konehuoneseen mahtuakin oikein päin sijoitettuna, oheislaitteille vaan jää hintsusti tilaa :D

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 13.3.2011 19:24

Ja myönnetään etten ole mikään hirveä fanaatikko tuolle vag konsernin 2.5tdi koneelle.. Se on ehkä turhan kallis kone meikäläisen lompakolle :)

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 13.3.2011 22:40

Älä unohda konsernin oikeaa 2.5 tdi moottoria, R5 tyyppiä :) Noitahan on porttereissa poikittain, saisi laatikot ja kaek. Sopivuudesta en taas tiedä, mutta olis ainaki erilaine.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 73 vierailijaa