VOI POISTAA
Valvoja: ffp jäsenet
VOI POISTAA
Uudemmissa autoissa kun on vaihtoehtona vaan tuo säteilylämmitin niin tuli tuossa mieleen että onko kukaan testannut lohkolämmittimen käyttöä öljypohjassa?
Nykyään kun saa kaiken mallisia,kierre,laippa ja puristusliitoksella ja tehotkin 550-850w
Tuolla muutama kuva:
http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/20 ... -nopeasti/
Muistaakseni joihinkin ranskalaisiin sai öljypohjanlämmittimen mutta tais olla pintaan liitettävä malli,ns säteilylämmitin.
Ongelmana tuo avensis jossa alkuperäinen säteilylämmitin on luultavasti kärähtänyt ja on todella mahtavassa paikassa vaihtoa ajatellen joten jotain muuta tässä nyt mietitään.
Letkulämmitintä tuohon ei saa eikä kukaan ole sellaista uskaltanut kokeillakkaan.
Nykyään kun saa kaiken mallisia,kierre,laippa ja puristusliitoksella ja tehotkin 550-850w
Tuolla muutama kuva:
http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/20 ... -nopeasti/
Muistaakseni joihinkin ranskalaisiin sai öljypohjanlämmittimen mutta tais olla pintaan liitettävä malli,ns säteilylämmitin.
Ongelmana tuo avensis jossa alkuperäinen säteilylämmitin on luultavasti kärähtänyt ja on todella mahtavassa paikassa vaihtoa ajatellen joten jotain muuta tässä nyt mietitään.
Letkulämmitintä tuohon ei saa eikä kukaan ole sellaista uskaltanut kokeillakkaan.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 28.12.2010 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä työkoneissa öljyjä lämmitellään suoraan vastuksella. Tuollaista henkilöauton vesitilaan tarkoitettua lohkolämmitintä en kyllä lähtisi kokeilemaan, niissä on vastuksen pintalämpötila niin raju, että saattaapi polttaa öljyt. Elikkä öljytilaan laitettavissa vastuksissa teho voi olla sama, mutta vastuselementin pinta-ala on paljon isompi, jolloin sen lämpötila on pienempi.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Kuplassa kuulemma on jonkinlainen öljylämmitys ollut, täytyypä metsästää faktaa.
Avessa on lohkon kyljessä 400w säteilylämmitin joka nyt siis kaput ja uus kustantaa noin 150e.
En sitä kuitenkaan uusi tuon hinnan ja tehottomuuden takia joten jotain muuta on mielessä.
Webasto/eberien kanssa en alkaa takkuamaan, työmatka on 6km/suunta eli akuthan siinä kyrvähtää.
Letkulämmitintä ei tuohon saa defalta eikä calixilta eli joku juttu nyt on miksi ei.
Haittaako letkulämmitin jotain anturia tms, kone on muutenkin täynnä elektroniikkaa, edes tyhjäkäyntiä ei pysty ite säätämään.
Avessa on lohkon kyljessä 400w säteilylämmitin joka nyt siis kaput ja uus kustantaa noin 150e.
En sitä kuitenkaan uusi tuon hinnan ja tehottomuuden takia joten jotain muuta on mielessä.
Webasto/eberien kanssa en alkaa takkuamaan, työmatka on 6km/suunta eli akuthan siinä kyrvähtää.
Letkulämmitintä ei tuohon saa defalta eikä calixilta eli joku juttu nyt on miksi ei.
Haittaako letkulämmitin jotain anturia tms, kone on muutenkin täynnä elektroniikkaa, edes tyhjäkäyntiä ei pysty ite säätämään.
Ei ole vikaa, toyota on kehittänyt systeemin jolla puolet maapallon sademetsää säästyy, kun ajosta päästää kaasun niin noin 10sek pysyy kierrokset 1000rpm ja sitten tiputtaa noin 600-700rpm joka mulle hieman outo tojon nestetoimisen ja lyhytliikkeisen kytkimen takia.
Kaippa tuon sais korjaamolla päivitettyä mutta kyllä sillä nyt pärjää kun on tottunu.
On se mikko hieno mennä aamulla autolle kun ei tarvitse jännittää että mistä luukusta tänään ryömitään sisään.
On tässä nyt 2 päivää ajettu ventolla kun ei volsun reppanasta ovet auennut aamuisin 2h lämmityksestä huolimatta, tojo oli kylmillään eikä ongelmia :)
Viikonloppuna tehtiin reissu vaasa-tampere-jämsä-jyväskylä-saarijärvi-vaasa.
670km jolla keskikulutus 7L, ei paha.
Kaippa tuon sais korjaamolla päivitettyä mutta kyllä sillä nyt pärjää kun on tottunu.
On se mikko hieno mennä aamulla autolle kun ei tarvitse jännittää että mistä luukusta tänään ryömitään sisään.
On tässä nyt 2 päivää ajettu ventolla kun ei volsun reppanasta ovet auennut aamuisin 2h lämmityksestä huolimatta, tojo oli kylmillään eikä ongelmia :)
Viikonloppuna tehtiin reissu vaasa-tampere-jämsä-jyväskylä-saarijärvi-vaasa.
670km jolla keskikulutus 7L, ei paha.
Kuplaan on saanut öljynkeitintä, pultataan alkuperäisen suodinverkon tilalle. Tuon lämpökierukka näyttää suht samantyyliselle kuin lohkolämmittimissä. Teho noin 250W. Ei siis mikään säteilylämmitin kuin 2000-luvun ihmeet. Huonona puolena kuplan tapauksessa se, että maavara pienenee öljypohjan kohdalta jonkun sentin. Varsin pätevä tuommonenkin kierukka olis, sopivasti päivitettynä mallina, nykyautoissakin lohkolämmittimen kaverina.
Fintoys pojat jakaa tietoa hieman nihkeesti tai sitä ei ole.
Tuollainen öljylämmitin vois tosiaan olla nykypeleissä ihan hyvä vaihtoehto.
Muistaakseni joissain relluissa ja 850 volvossa pultataan "säteilylämmitin" öljypohjaan eikä lohkoon mutta kuulemma ainakin volvossa sen teho ei päätä huimaa.
Ehkä näitä jäätyneitä huohottimiakin vois olla vähemmän jos olis kunnon moottorilämmittimet.
Tuollainen öljylämmitin vois tosiaan olla nykypeleissä ihan hyvä vaihtoehto.
Muistaakseni joissain relluissa ja 850 volvossa pultataan "säteilylämmitin" öljypohjaan eikä lohkoon mutta kuulemma ainakin volvossa sen teho ei päätä huimaa.
Ehkä näitä jäätyneitä huohottimiakin vois olla vähemmän jos olis kunnon moottorilämmittimet.
No onhan siihen anjovikseen pakko sopia normaali letkulämppäri.
http://www.defa.com/doc/32742.122302349 ... Hx2008.pdf
Tuolta kun ziigailee sivulta 18 löytyviä 700-sarjan lämmittimiä, luulis sopivan.
Näkyy samalla sivulla olevan öljynlämmittimiäkin.
Ca-ca-calixilta löytyy myös noita perus letkulämppäreitä.
http://www.defa.com/doc/32742.122302349 ... Hx2008.pdf
Tuolta kun ziigailee sivulta 18 löytyviä 700-sarjan lämmittimiä, luulis sopivan.
Näkyy samalla sivulla olevan öljynlämmittimiäkin.
Ca-ca-calixilta löytyy myös noita perus letkulämppäreitä.
Eipä taida tuollaisella pelkällä öljynlämmittimellä olla paljon tekoa. Isännällä on 2.5TDI T5 eikä siihen saanut muuta kuin säteilylämmitintä sekin on olemattoman kokoinen ainakin fyysisesti ja tulee öljypohjan kylkeen. Kyllä oli melko karkean kuuloista käynti startin jälkeen viime talvenakin kun oli 35 raitaa pakkasta.
Velipojalle taas asentelin pari viikkoa sitten bemariin säteilylämppärin jolla oli jo aivan reilusti kokoa. Se ruuvattiin lohkon kylkeen pakosarjan alapuolelle. Sillä nyt uskoisin olevan jo jotain virkaakin.
Velipojalle taas asentelin pari viikkoa sitten bemariin säteilylämppärin jolla oli jo aivan reilusti kokoa. Se ruuvattiin lohkon kylkeen pakosarjan alapuolelle. Sillä nyt uskoisin olevan jo jotain virkaakin.
Joo ei kirjat tunne aveen muuta kun säteilylämmittimen jollainen siis jo löytyy lohkon kyljestä pakosarjan alta.
Tänään pakasta -10 ja auto töissä katoksen alla, 4h letkussa mutta eipä tuo konetta paljoa lämmittänyt, toimii kyllä kun kädellä koitin että onko lämmin.
Letkulämmittimiä saa mutta ei ole paikkaa mihin laittaa, pitää huomioida vesikierto ja kaikenmaailman anturit.
400 sarjan mallit olis sopivan kokoisia jos vaan paikan keksii, 700 sarjan mallinen löytyy hyllystä 1000w tehoisena.
Tänään pakasta -10 ja auto töissä katoksen alla, 4h letkussa mutta eipä tuo konetta paljoa lämmittänyt, toimii kyllä kun kädellä koitin että onko lämmin.
Letkulämmittimiä saa mutta ei ole paikkaa mihin laittaa, pitää huomioida vesikierto ja kaikenmaailman anturit.
400 sarjan mallit olis sopivan kokoisia jos vaan paikan keksii, 700 sarjan mallinen löytyy hyllystä 1000w tehoisena.
Eikö löydy
Kun ei missään vaiheessa keskustelussa käy ilmi Avensiksesi malli ja moottori, niin hieman salapoliisi hommia tehtyäni selvisi, että joihinkin aveihin saa letkulämmitintä toissijaisena lämmittimenä. Eli jos sulla on 2005 tai uudempi 2.0 D-4D kone niin siihen on saatavilla letkulämmitin. Tässä linkkiä.
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
Toivottavasti oli apua. Niin ja ainahan voit soittaa KAHA:lle ja kysyä apuja. Ei jälleenmyyjät tiedä välttämättä kaikkia asioita.
KAHA: +358 9 6156800
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
Toivottavasti oli apua. Niin ja ainahan voit soittaa KAHA:lle ja kysyä apuja. Ei jälleenmyyjät tiedä välttämättä kaikkia asioita.
KAHA: +358 9 6156800
Tänään pakasta -10 ja auto töissä katoksen alla, 4h letkussa mutta eipä tuo konetta paljoa lämmittänyt, toimii kyllä kun kädellä koitin että onko lämmin.
Siis koitit mitä? konetta vai lämmitintä?
Jos säteilylämmitin on kunnossa ja sitä tökkäät sormella, niin oitis palovamman kanssa saat tuskailla seuraavan viikon.
Jos koneen kylki tuntuu lämpimälle, niin sehän riittää.
Eihän lämmitimen tarkoitus ole lämmittää käyntilämpöiseksi.
Järkeä saa käyttää jos sitä löytyy.
Lämmittimen pinnasta hohkasi lämpö eli toimii.
Joo calixilta kuulemma on saanut mutta ei kirjat enää tunne mallia eikä defalta saa ollenkaan.
Sopiihan tuonne yleismallinenkin kunhan vaan letkun koon selvittää mutta eipä nyt ole tarvetta ollut, hyvin lähtee -25 pakkasestakin ilman lämmitintä.
1.8 vvt bensa tuo on, diiseliä ei meillä enää tarvita.
Lämmittimen pinnasta hohkasi lämpö eli toimii.
Joo calixilta kuulemma on saanut mutta ei kirjat enää tunne mallia eikä defalta saa ollenkaan.
Sopiihan tuonne yleismallinenkin kunhan vaan letkun koon selvittää mutta eipä nyt ole tarvetta ollut, hyvin lähtee -25 pakkasestakin ilman lämmitintä.
1.8 vvt bensa tuo on, diiseliä ei meillä enää tarvita.
no just joo. ja sit ku alkaa huohotteleen öljtä sun muuta pientä vikaa niin huuellaan että ei oo v*ttu vaan ku 150tkm ajettu auto ja nyt jo paskana että ihan paskoja laitteita. nimittäin kylmäkäynnistykset rasittaa konetta ihan kunnolla. viime talvena jouduin pistään pakkasesta auton käyntiin ku ei ollu tolppapaikkaa ja joku kerta pahaa teki
edit: luultavasti käyttäjässä vikaa ku ei kolmosetkaan oo kestäny :)
edit: luultavasti käyttäjässä vikaa ku ei kolmosetkaan oo kestäny :)
350tkm ajettu vanha ässänpaska pihalla, mahtaa siinä sitten olla kilometrejä "oikeesti" jos kerran kylmästartti vastaa 600km ajoa. Lasketaan että kylmästartteja tulee 10kpl viikossa vaikka nyt 16viikon ajan, tämä tekee 96tkm vuodessa mukamaskin ylimääräistä ajoa. Eli hyvin se uudesta asti viritetty ässän moottori kestää avaamatta yli miljoona kilsaa ajoa, joten miksi niistä kylmäkäynnistyksistä tarttee murehtia?
Sääli on sairautta, ei ne koneet siitä miksikään mene vaikka kylmänä lyö käyntiin.
Sääli on sairautta, ei ne koneet siitä miksikään mene vaikka kylmänä lyö käyntiin.
Meillä on autot käyttöä varten, ei koristeena.
Töissä tuo on letkun päässä kun siitä sähköpaikasta menee 5e/kk maksua mutta kotona en aina jaksa käydä ulkona letkuun laittamassa kun ei ole pakko.
Näihin kun pääsee ovesta sisälle säässä kun säässä :)
Varsinkin iltavuoroon lähdössä käyn pistämässä käyntiin hieman ennen lähtöä.
211tkm on ave pukattu ja noin 5 tonnia mun ajamana eikä ole muuta kun tankattu.
Leimaa on 10/2011 ja kesärenkaatkin hyvät joten eiköhän nyt ainakin kevääseen tuolla ajella ja katellaan taas jotakin muuta.
Mazda 6 farkkuna kiinnostais ja samoin saab 9-5.
Töissä tuo on letkun päässä kun siitä sähköpaikasta menee 5e/kk maksua mutta kotona en aina jaksa käydä ulkona letkuun laittamassa kun ei ole pakko.
Näihin kun pääsee ovesta sisälle säässä kun säässä :)
Varsinkin iltavuoroon lähdössä käyn pistämässä käyntiin hieman ennen lähtöä.
211tkm on ave pukattu ja noin 5 tonnia mun ajamana eikä ole muuta kun tankattu.
Leimaa on 10/2011 ja kesärenkaatkin hyvät joten eiköhän nyt ainakin kevääseen tuolla ajella ja katellaan taas jotakin muuta.
Mazda 6 farkkuna kiinnostais ja samoin saab 9-5.
Kyllä tuosta moottorin kulumisesta löytyy tutkimustietoakin esim. muistaakseni jommankumman lämmitin valmistajan sivuilta. olisivatkohan mittailleet metallipitoisuuksia starttien jälkeen öljystä - tuosta joskus ennenvanhaan mainostetusta 600km:stä sen paremmin tiedä/muista miten se tuohon tutkimukseen suhtautuu
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa