Imusarjan tiivisteen vaihto golf2

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

Imusarjan tiivisteen vaihto golf2

ViestiKirjoittaja Manhattani » 8.11.2010 19:00

Elikkä oisko iso homma 1.8i katti koneiseen vaihtaa kun tuppaa nestettä vuotaa aikalailla? Ja tartteeko mitään muuta ostaa kun pelkkä tiiviste? Mitään o renkaita tai muita?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.11.2010 19:14

Imusarjan tiivarin lisäksi tarvit sen kumisen "o-renkaan" joka tiivistää kannesta tulevan vesikanavan imusarjaan. Sieltä o-renkaan alta se neste vuotaa.

Imusarja on kiinni kuusiokoloruuveilla joten hyvän 6-kolosarjan tarttet jotta pääset käsiksi kaikkiin ruuveihin.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 8.11.2010 19:58

Elikkä imusarjan vesikanavan tiiviste rengas todennäköisesti? Entä pitääkö paljon purkaa muita osia että pääsee käsiksi?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 9.11.2010 15:22

Oisko kellään mittoja heittää tuon o renkaan koosta? Ei varaosaliikkeissä tiedetty kokoa eikä kappaleittain myydä. Tulee kuulemma tiivistesatsin mukana.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.11.2010 15:28

Hae alkuperäinen niin saa kappalaittain ja koko on oikea?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.11.2010 15:29

Kyllä hyvästä varaosaputkasta saa O-renkaat vaikka yksitellen. Koko vain pitää tietää. Turhaa mennä kysymään ns. merkkikohtaisena osana muualta kuin marmorilta.

Tiivisteenvaihto: Imusarja irti, tiivisteet uusiksi, imusarja takaisin. :) Ehkä puolen tunnin homma jos pultit lähtee auki.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 9.11.2010 16:55

Nimen omaan tässä sitä kokoa sille renkaalle ainoastaan haen

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 9.11.2010 19:32

Hae nyt marmorilta se kumitiivari, ei varmaan maksa muutamaa euroa enempää. Se kumitiiviste kun ei ole tavallinen pyöreä/nelikulmainen o-rengas, siksi pistin sen heittomerkkeihin ekassa postauksessani. Tarvikkeena et todennäköisesti saa sitä erikseen vaan joudut imusarjan tiivistesarjan ostamaan. Laittaisin kuvan kyseisestä tiivisteestä mutta osa on jossain tallilla uusien mottiosien seassa, ei jaksa lähteä penkomaan.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 10.11.2010 14:56

Marmoritiskiltä tilasin 5,20€ maksoi ja parin päivän sisään tulee.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 19.11.2010 10:16

Tiivisteet ja o rengas vaihettu. Vanha o rengas oli sulanut epämääräseksi löntiksi. Mutta vielä vuotaa jostain vähän, mistä voisi ehtiä? Vesiletkut on kunnossa.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 19.11.2010 16:00

Otkos tarkistanut kaikki moottorilta lähtevät muoviset jäähdytysjärjestelmän letkulähdöt...?Tuppaavat halkeamaan ja saattavat tiputtaa nestettä pihalle niin huomaamattomasti, ettei ilman tarkkaa tutkimista edes hoksaa...

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 19.11.2010 16:10

Menee tarkistukseen.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 24.11.2010 14:06

Huomasin että laatikon lähettyviltä tippasee jostain vettä mutta mistä?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.11.2010 19:22

Kannen päästä lämppärin kennolle lähtevän letkun muovinen istukka halki..

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 24.11.2010 20:06

Sekö mikä on kannessa edestä katsottuna oikealla? Saisko sen korjattua mitenkään? Pystyisikö kuvalla havainnoillistamaan?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.11.2010 21:46

Juuri se. Ei maksa edes marmorilla maltaita ja saahan nuita kaiketi tarvikkeenakin jo nykyjään.
Voihan toki olla että istukassa oleva kuminen tiivistekin vuotaa, mutta yleensä nuo halkeaa aikaa myöten tai liiallisen kiristämisen seurauksena.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 27.11.2010 10:44

Istukka oli ehjä. Uuden o renkaan laitoin ja lämmönkestävää silicoonia kaveriksi ja vieläkin vuotaa jostain mutta mistä? Alkaa ideat olemaan vähissä

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 27.11.2010 13:37

Vuoto selätetty. Nyt vain ei tule kabiiniin lämmintä vaikka lämmöt on muuten normaalisti. Voisko olla vain ilmaa jossain välissä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.11.2010 16:37

Pitäisi ilmata itsestään.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 28.11.2010 10:32

Ei siltä näytä. kennolle menevä letku on lämmin mutta paluu letku kylmä. Tukos jossain? Tai voiko termostaatissa olla vikaa? Lämmöt kutakuinkin normaalina...

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 28.11.2010 12:58

termari ei vaikuta läppärin vesikiertoon. kokeile täyttää nestettä hieman liikaa ja aja vaikka motarilla kovilla kierroksilla, pitäis ilmautua ellei ole tukossa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.11.2010 18:25

Ite teen juurikin noin, että säiliö piripintaan, ajoa parin korttelin ympäri ja taas säiliö piripintaan jos on vajonnut.

Huoltomanuaali kertoi että ylimääräiset tulee pihalle ja niin toi tuntuu toimivan. Aina se on asettunut ylitäytön jälkeen jossain vaiheessa siihen normaalitasolle.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 28.11.2010 18:27

On ne nyt kohdillaan. Termostaatti oli jumissa otin kokonaan pois. Mutta mikä lie kun ajamaan lähtee niin ei lämmöt tahdo oikein nousta mihinkään

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.11.2010 18:29

Siis tä?
otin kokonaan pois
ei lämmöt tahdo oikein nousta

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 28.11.2010 18:30

turha odotella lämmintä hyttiin jos termostaatti irrallaan...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.11.2010 20:04

Nythän se kestää ikuisuuden lämmitä, kun kaikki vesi kiertää jäähdyttimen kautta. Uusi kunnollinen termostaatti paikoilleen ja kovaa ajoa ;)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 28.11.2010 21:05

Eikä siihen edes riitä ikuisuus, sehän ei lämpee suomen olosuhteissa KOSKAAN jos termari puuttuu, oli kesä tai talvi.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 29.11.2010 15:41

Joo semmosta vikaa että lämmöt nousee normaaliin ja nestettä on mutta syylärin alavesiletku on kylmä ja lämppärin kennon paluuletku on kylmä eli ei tule lämmintä hyttiin asti. Missä vika?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.11.2010 17:18

Eikös jäähdyttimen/lauhduttimen jälkeiset letkut yleensäkkin ole viileämpi kuin sisään menevä? Oletko itse yrittänyt auttaa järjestelmän ilmaantumista?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 29.11.2010 17:26

Paluuletkujenkin kuuluisi olla haaleampia...Ilmaantumista on yritetty montakin kertaa...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.11.2010 17:32

No oletko jo laittanut sen termostaatin takaisin sinne missä sen pitää ollakin? Jos et, niin aloita siitä. Ei mikään auto lämpiä ilman termaria!

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 29.11.2010 17:44

Mutta kun se ei lämpiä sen termarinkaan kanssa kunnolla! Termari on 92 astetta

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 29.11.2010 19:45

Usko nyt hyvä mies neuvoja ja aloita siitä termarin takaisinlaitosta. Ilman sitä hommasta ei tule lasta eikä paskaa.

Oletko varma että lämmityslaitteen kotelon sisällä oleva ilmanohjausläppä liikkuu ja sisään virtaava ilma kulkee kennon läpi? Nestehän kiertää kakkiksen kennon läpi riippumatta lämppärin säädöstä, ilmaa vain ohjataan kennon läpi tai ohi lämmönsäätimen asennosta riippuen.

Voihan kenno olla tietysti tukossakin, eli neste ei mene läpi normisti.
Ota letkut irti sieltä konehuoneen puolelta ja huuhtele vesiletkulla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.11.2010 20:27

Ruuvaa vaikka se termari kiinni jumiin niin alkaa sullakin pannu lämpiämään.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.11.2010 21:01

Jos ei lämpiä termarinkaan kanssa, niin sinulla on joko niin pahasti jäässä se laitos, tai ei ole nestettä koneessa.

1. Asenna termostaatti
2. Kaada pakkasenkestävää nestettä koneeseen
3. Käynnistä kone.
4. Puristele letkuja koneen käydessä, tarkkaile lämpömittaria ettei keitä.
5. Kun paisariin tulevasta pikkuletkusta tulee vesi, voit olla varma että vesi kiertää koneessa.
6. Jossei tämän jälkeen ala lämmintä tulemaan ohjaamoon, irroita konehuoneen puolelta lämmityslaitteelta tuleva letku ja varmista että sieltä virtaa nestettä.
7. Kun vesi kiertää, paisari täyteen ja kierroksia jotta saadaan järjestelmä täytettyä piripintaan.


Jossei tällä konstilla ala lämpöä tulemaan niin sitten joutuu joudut tutkimaan sen sisäkennon. Jyri H:n konsti on melko pätevä selvittää onko kenno tukossa. Eli letkut irti konehuoneesta ja toisesta vettä letkulla sisään.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 29.11.2010 21:51

Itseasiassa tuohon kun lisää, että kun kaataa nestettä ja puristelee sitten jo enimmät kuplat pois letkuista. Niissä autoissa missä on ilmausruuveja niin availee niin kauan että tulee nesteitä.

Siinäpä on ohje sitten lähes kaikille autoille. :D

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 30.11.2010 7:58

Noniin tulihan sieltä oikeaakin asiaa! Kiitos nimimerkille Sami- ! Kokeillaan näillä konsteilla...:)

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 4.12.2010 17:47

Milläs porukka on puhdistellut lämppärin kennoja? Jotain viemäripuhdistusainetta?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.12.2010 18:00

Viemärinpuhdistusaineessa usein on lipeää ja se syövyttää alumiinia jota kenno mahdollisesti on.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 4.12.2010 18:15

Entäs jotain asetonia tms?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.12.2010 18:15

Kumi vulkanoituu jos letkun läpi lorotat?

Miten olis joku liuotinpesuaine?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 5.12.2010 9:05

Eli ei muuta kun perus lensitiiniä vain?

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 5.12.2010 9:54

Puutarhaletkulla väärään suuntaan vettä, jos ei paska lähde (yleensä lähtee) niin uutta kennoa.

Näin karkeasti sanottuna.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 7.12.2010 17:21

Kenno puhdistettu em. tavalla. Hyttiin tulee lämmintä heti kun flekti alkaa huutamaan ja lämpiääkin hyvin kabiini mutta ajamaan kun lähtee ja vauhti nousee yli 60km/h alkaa taas kylmää puhaltamaan ja paluu letku lämppäriltä taasen kylmänä ja lämmöt on normaalissa. Missä helvetissä se voi vielä mättää?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.12.2010 18:03

Eikös lämmintä kuulu tulla jo hyvissä ajoin ennen kuin jäähdytyspuhallin käynnistyy?

Niin mikäs se sun termostaatti oli? Valittaavat ettei halvat tarviketermarit oikein toimis...

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 7.12.2010 18:34

Termostaatti on wahler merkkinen ja 87 asteinen...Ja piti siitäkin vielä pulittaa 30€ ! Minusta aika kallis.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.12.2010 18:39

Ja säiliössä pysyy nesteen pinta korkealla?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 7.12.2010 18:42

Kyllä se pysyy mutta lenkin pari käy ajamassa saa lisätä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.12.2010 18:44

Tee useampi lenkki ja lisäile välissä. Tyhjää siellä on jos pinta laskee.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 7.12.2010 19:31

Ja jos loputtomiin saa lisätä vettä on jossain vuoto :)

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 9.12.2010 7:31

Tyhjäkäynnillä puhaltaa lämmintä mutta ajaessa ei. ja pitemmän päälle ajaessa saattaa öljyvaloakin herjata ja lämmöt on normaalissa. Voisiko vesipumppu olla menny?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 9.12.2010 7:37

Ja tuolla motonetissä oli montaa vaihtoehtoa tarjolla. Mikä niistä on oikeanlainen 1.8i RP koneiseen?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 9.12.2010 9:12

Menihän termari oikeinpäin? Vesipumppua ei minuntietääkseni ole kuin kahtamallia, pummpu+ runko, ja pelkkä pumppu. Mutta en usko että on pumpussa vika jos ei vuoda tai hihna ole löysällä. Tai sitten siellä on vaan ilmaaa.. Muistaakseni joku ohje sanoi että ilmaus pitäisi tehdä keula ylös tunkattuna.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 9.12.2010 9:48

Meni mutta sekin termari on aika kummallisessa paikassa kun on alavesiletkun päässä. Eikö se tavallaan ole ylävesiletkun päässä?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 9.12.2010 11:02

Volkkareissa on termostaatti alavesiletkussa, se päästää jäähdyttimestä kylmää vettä kiertoon.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 9.12.2010 16:07

Äsken 40km matkalla rupesi nykimäänkin liekkö joku polttoaine systeemi vain jäässä? Ja kotipihaan tullessa nousi paisarista höyryä ja säiliö tyhjänä...Alkaa jo pikkuhiljaa tympimään kun ei vikaa löydy....

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 9.12.2010 18:46

kansi halki

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 10.12.2010 8:42

Eikai se tietämättään sitäkään halkaise?? Kun lämmötkin pysyy normaalissa eikä nouse yhtään yli normaalin.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 10.12.2010 16:42

Oliko tietäjiä? Tyhjäkäynnillä tulee lämmintä hyttiin mutta isompiin nopeuksiin mennään niin alkaa kylmentyä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.12.2010 18:34

Pysyykö ne nesteetkin paremmin tyhjäkäynnillä ja katoaa kun antaa kierroksia?

Paljonko oot suunnilleen sinne yhteensä kaatanut nestettä? Mulla on muistaakseni viitisen litraa riittänyt, mut nyt ei oo tarkkaa määrää tiedossa.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 10.12.2010 18:38

Paisarin korkki auki ja käyttää kuumaksi ja katsoo alkaako tulla neste kunnolla yli, jos tulee niin kannentiiviste on mennyt.

Tarkista myös, että paisarille menevä pikkuletku on kuuma tyhjäkäynnillä, jos näin ei ole on on jossakin tukos

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.12.2010 18:45

Mulla tulee kuumana nesteet yli säiliöstä ihan kiehumisen takia kun painetta ei ole. Mutta jos ei ihan käyntilämpöiseksi käytä?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 10.12.2010 19:17

Noin 6-7 litraa on menny ja ei tulvi yli

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.12.2010 2:37

6,5 litraa on tilavuus.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 14.12.2010 16:55

Kiitos tiedosta!

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 15.12.2010 15:24

Voisikos tuo nykiminen nyt liittyä jotenkin tähän ongelmaan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 15:31

Miksei, jos kansi on vaikka halki...

Onko öljy tai sytytystulpat mitenkään eksoottisen väristä tai muita kansivian oireita? Näillä keleillä tota pakokaasun ylenmääräistä höyryä on varmaankin hankala erottaa.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 15.12.2010 15:40

Öljy on normaalia. Tulppia en ole tarkistanut, miltä niiden pitäisi näyttää?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 15:52

Kummallisen puhtailta käsittääkseni. Lähinnä epäilyttävää on jos joku tulppa on selvästi erivärinen kuin muut.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2010 16:04

Normaali tulppa on sellanen kahvin värinen, jos täysin puhdas, niin jäähdytinnestettä/vesihöyry pesee sen puhtaaksi, eli jäähdytin nestettä pääsee jostain palotilaan.
Öljynen/karstanen joko seos rikkaalla tai öljyä pääsee palotilaan.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 15.12.2010 18:03

Luulen että se kenno on mennyt vaikka siitä läpi jotenkin vesi virtasikin eikä paskaa irronnut muuta kun haaleni vain vesi. Ja nesteet mahtaa valua jostain välistä pois ajaessa tietenkin kun ei kennolta tule pois mitään ja muualla neste kyllä kiertää. Eli se mahtaa pois sulkea kannen/ kannentiivisteen menemisen? Mutta tuli mieleen että kesällä vaihdoin sen vesiputkenkin vanhan lahottua käsiin ja tilasin alkuperäisen siihen(78e) siitä puuttu kyllä yksi vesilähtö sieltä putken päästä ja yksi lähtö oli siellä putken alkupäässä alavesiletkun lähettyvillä. Laitoin sitten oman patentin että pistin yhden t haaran mistä pitäisi veden jakautua sinne minne pitääkin...Se puuttuva vesilähtö olisi mennyt imusarjalle niin en tiedä onko sillä sitten nyt niin merkitystä? Toivottavasti ymmärtää tekstistä jotain...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 20:13

Jos käytät paikallaan kuumaksi niin säilyykö sulla silloin nesteet?

Ja ootko kattellu ettei vaan mihinkään jalkatilaan valuta vettä?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 15.12.2010 20:29

Säilyy. Ja nestettä en ole sisällä havainnut mutta haisee kyllä tosin hytissä ajoittain.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 21.12.2010 12:57

Kattotaan nyt mitä tapahtuu kun on kannentiivisteen vaihto juuri menossa.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 21.12.2010 17:21

Nyt pelaa kannentiiviste oli mennyt.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.12.2010 18:57

Näyttikö mikään sylinteri pestyltä?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 22.12.2010 7:00

Ei? Eikä kannessa ollu mitään vikaa ja oli jopa suorakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa