Golf Country

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

Golf Country

ViestiKirjoittaja Bingi » 5.10.2010 20:21

Terve

Mahdollisesti tuleva vw countristi.
Olisi 192 000 km ajettu laatikko ja etuvetoakseli vikainen country suht halvalla tiedossa, mutta askarruttaa kovasti mistä laatikko ja mikä siihen käypii...

Joten tulin tänne kyselemään enemmän tietäviltä asiosta.

Ilmeisesti vetoakseli(t) ovat irronneet jommasta kummasta päästä ja hajottaneet vaihteiston.

Netistä olen etsiskellyt tietoa ja ne mitä on löytyny ovat vähän ristiriidassa toisiinsa, jotkut kertovat että countryssä on 020 laatikko ja osa kertoo että 02c.

Miten tämä asia nyt on ?

Miten tuo voiman välitys takaperälle on toteutettu, kulmavaihteellahan se väliteteään kardaanille? Voiko jostain normaalista etuvetoisen laatikosta rakentaa tähän sopivan vai käykä ainoastaan syncrot ?

Kiitos vastauksistanne ja toivottavasti joku asiassa auttaa
Viimeksi muokannut Bingi, 1.11.2010 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 6.10.2010 22:17

Pääsin katsomaan autoa ja taka kontissa olevan tarran mukaan autossa olisi AXR loota.

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =8&t=30438
Heti löytyi juttua kun tiesi oikean tyypin

Eikö kellään ole omakohtaisia kokemuksia ? eikö herätä mitään keskustelua ?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.10.2010 22:36

Countryn laatikoita on kyllä aika harvoin myynnissä, mataliin malleihin löytyy paremmin. Itellä ois matalaan jemmassa laatikko ja vetarit, mutta välitykset ei oo samat. Yhelle kantrimiehelle möin etuvetolaatikon ja se hyödynsi sisukset siitä, kytkinkoppahan noissa on suurin ero. Jos kelpaa pitemmät välitykset, niin tarjoa yyveellä jotain osista.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 7.10.2010 23:11

Etu vetoakselit on kunnossa ja auto liikkuikin ajamalla eteen ja taakseppäin ilman mitään ihmeellisempää ääntä tai muuta, ainakin kardaanin joku alumiininen suoja oli revynnyt irti . Mikä lieneekään ?

http://i514.photobucket.com/albums/t350 ... G_1022.jpg
Pitääpäs tutkia huomenna auto nosturin nokassa enemmän.

Onko se viskokytkin missä paikkaa tuota voiman siirtoa ?


Edit. Tuo pelti siis kuului rätti niveleen ja on siinä kiinteästi.
Viimeksi muokannut Bingi, 27.10.2010 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.10.2010 23:36

Ei mulla tuommosta suojaa ookkaa, nappaa irti.

Visko on alumiininen pyöreä mötikkä kardaanin ja perän välissä heti perän edessä.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 9.10.2010 13:56

voikos tuota viskon toimintaa testata mitenkään ?

Jos keulan nostaa tunkilla ilmaan jossa on rattaat, peräänhän pitäisi tällöin tulla veto ? mutta toimiiko kikka käytännössä ?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 9.10.2010 14:27

Hiekalle meet ja lähet täyskaasulla, pitäs sutata takaakin heti eikä kohta.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 9.10.2010 20:44

tänään oli nosturissa


KArdaani oli etulaipasta enään yhdellä pultilla ja se kumi siitä sökönä, vaihteensiirrin vääntynyt ja jumitti kardaanin laippaa.
Kardaani oli epäkeskossa ja hakannut ohjaus tehostinta ja se vuoti öljyä

ihmetytti vain että yksi niistä kolmesta kardaanin/laipan kiinnitys pulteista löytyi konehuoneesta ikkunan etupuolella olevasta "kotelosta".... aivan kuin se olisi jäänyt laittamatta paikalleen. Autossa oli myös erikokoiset renkaat edessä ja takana? sehän voi hajottaa perät ?

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 10.10.2010 23:11

http://i514.photobucket.com/albums/t350 ... laippa.jpg

Nuita kumeja käytetään kait myös joissain mersuissa ?
Akseli lähtikin nätisti irti... perästä irti, kiinnikkeet auki ja ripeä nykäisy niin akseli olikin jo käsissä

Hammastangon otin ventosta ja vaihdoin siinä olevan boori osan vanhasta jotta sain boorit sopimaan.

Mutta tämä kumi asia ? jonkun suusta kuulin että countryssä kuuluukin olla erikokoiset renkaat ?
Viimeksi muokannut Bingi, 27.10.2010 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 10.10.2010 23:26

Ei kuulu missään neliveto volkkarissa olla erikokoiset renkaat edessä ja takana. Countryssä on erikokoiset renkaat kuin matalissa malleissa. Kaikkien neljän pitää kuitenkin olla samalla halkaisijalla. Nuita kardaanin kumilaippoja saa tarvikeliikkeistäkin suoraan käypäsiä kohtuu suolaseen hintaan. Ota malli mukaan ja mene vertailemaan.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 11.10.2010 23:49

http://i514.photobucket.com/albums/t350 ... G_1082.jpg




Tämä ongelma vielä on, tuo kardaanin pää oli aivan läjässä. Mutta onko tuo "holkki tarpeellinen?

sisällä on kumi ja sen sisällä valkea muovi, tämä tulee kulmavaihteen akselinpäähän.

Vieressä takapäästä ehjä kardaani.

Jos tuon sisuksen saisi jostain niin sorvissa menisi tehhä uusi holkki ja hitsata se tuohon.
Toki jos löytäisi käytetyn kardaanin niin olishan se parempi niinkin.
Viimeksi muokannut Bingi, 27.10.2010 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 12.10.2010 0:05

Esim. motonetistä:

II-Syncro Kardaanin keskityshela etu/taka (ø31x51mm)
Tuote
18-4286
Nimike
Kard keskityshela VAG-4WD
Hinta
21.90 €

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 12.10.2010 22:08

Multa löytys koko kardaani.

Tuo laatikko on muuten 020-tyyppinen.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 12.10.2010 23:40

Kiitos !

Minä en tiedä oikeita nimiä suurimmalle osalle auton pikkunippeleistä joten hankalaa niitä löytääkkään : D


Se näkyikin olevan prässättynä siinä.

samalla tilasin vaihteen siirtimen osia ja niveliä, ei löytynyt kuin 4 vaihdetta vaihdekepillä.


Edit. sattuikin että keskitys helat loppuneet

Edit 18.10

Motonetin paketit ei ole vieläkään saapuneet, toivottavasti tulevat lähipäivinä..
Pajalaan oli tulossa purkuun yksi coundry tällä viikolla, sieltä saan hommattua (toivottavasti) kaiken tarpeellisen.

Onko mitään osia mitä kannattaa ostaa varastoon ?

Jos joku tarvii omaan autoonsa osia niin voi kysyä minulta numeron sinne, purkaamon kaveri puhuu hyvää suomea.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 27.10.2010 23:49

Kuva
Kuva

Etummaisen rättinivelen kiinnityksen joutui muuttamaan kun ruuvin kannat olis sorvanu hammastagon uuteen malliin !

Tämän teetin kyläsepällä kun sillä on sorvi, aika kätevästi tekasi tuon.

Ylemmässä näkyy tuo miten se on ollut kiinni.

Kasailin voimansiirron ja neliveto toimi kuin toimikin ! Pienen jäällä sutituksen jälkeen tosin kuului ilkeä pamaus ja neliveto katosi. kardaanin taaempi nivel oli sökö. Noh vaihdoin molemmat ( ovat samat kuin jossakin vw moottorissa etuvetarin sisänivel 4011-11 numerolla)

Edittiä


Pajalan coundru menikin kunnostukseen. harmi ! Ja vaihteet alkoi pelaamaan mutta koitan saada siltikin ehjät osat vaihteen valitsijaan


Nyt taas toimii, mutta pakki valot hukassa, tällöinhän ei toimi myöskään neliveto pakilla ? Pitänee huomena alottaa pakki anturista katsomaan missä kiikastaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 28.10.2010 17:52

Neliveto ei pelaa tosiaan pakilla, jos ei valokaan pala. Sen pakkivalokytkimen voi purkaa ja vaihtaa luultavasti hitsautuneet hilut pakin kohalle vaikka vitosen napilta. Joka vaihteelle muistaakseni oma pieni kytkin sen pakkivalokytkimen sisällä. Brokevw.com sivuilla aiheesta lisää. Tuolla ja jollakin brittifoorumilla kehotetaan releyttämään pakkivalot, säästyy se kallis ja harvinainen kytkin. Uuttahan ei enää saa. Ykkös-gtin kytkin näyttäs asettuvan paikalleen, mutta liitokset pitää patentoida. Sitäkään ei tosin uutena enää saa, ostin viimesen :)

Viikonloppuna menee luultavasti golffi kaupaksi ja jää ylimääräseks paljo syncron osaa, laitan sitte ilmotuksen.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 28.10.2010 18:03

Avasin jo sen anturin ja hyvältä vaikutti. yhsessä kielessä oli kiinni jotain pehmeää metallia kuin lyijyä. Mistä lie laatikon uumenista kulkeutunut ? : O

Ei auttanut, täytyy siirtyä siis muihin mahdollisuuksiin. Meneekö virta lampuille sen perän vapaakytkimen(kö?) kautta vai onko se reititetty myös toista kautta ?

Tarkoitatko kytkimellä tätä perän sähkö laitetta ?

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 1.11.2010 14:15

Noniin pakkivalo toimii, vaihoin tosiaan yhen kielen johtimentoisesta niinkuin pellikka sano.
periaatteessa tuossa tunnistimessa on kaksi johdinta joita ei tarvittaisi ollenkaan, sillä ne ovat yhteydessä toisiin ja ovat varmaankin vain varmuuden vuoksi.

Nestelämpömittari on kanssa ihan mykkänä, mikä on mittarin anturi ? ylävesilekussa on kaksi anturia, toinen varmaankin moottorin ohjaukselle ? näyttivät molemmat aikalailla samaa ohmi määrää. Kumpi niistä on mittarille, värit taisivat olla musta ja sininen.

Edit. Muutin tämän toipikin nimen, voisi olla ihan yleinen Country keskustelu niin ei synny liikaa tälläisiä aiheita ja pysyy foorumi selkeämpänä ja tieto löytyisi paremmin
Viimeksi muokannut Bingi, 3.11.2010 9:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.11.2010 15:28

Sininen tais olla moottoriohjaukselle kun jos se rikki niin kone ei meinaa oikein skulata.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 1.11.2010 19:04

sininen moottorinohjaukselle ja musta mittarille

golfficountry
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.11.2010 20:48

visko

ViestiKirjoittaja golfficountry » 25.11.2010 21:29

kukapa osaisi kertoa mistä löytyis ehjä viskokytkin -90 countryyn...apuva!!!

kun ei näitä countryn osia tahdo olla missään,niin aattelin kysyä täältä...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.11.2010 21:46

Eiköhän se oo sama kuin missä vaan syncro-kakkiksessa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.11.2010 23:11

Jos en aivan väärässä (olen kummiskin) niin noin takaperät/viskot on. Golf-jetta-vento II/III. Golf III vr6 ja Transportterit. Kuulema T4 on isompi perä/visko kuin muissa.
Passatista en tiedä.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 26.11.2010 0:36

Passatissa käsittääkseni sama. Mulla ois visko, josta helicoilit porsineet kardaanin kiinnityksestä. Muuten toimiva kampe, myyntiosastolta löytöö koko kasa.

golfficountry
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.11.2010 20:48

Visko

ViestiKirjoittaja golfficountry » 26.11.2010 22:17

Eli onko helicoilit ne kierre holkit, mitkä on viskossa kiinni?? onko viskossa silikoniöljyt kuiteskin tallessa??

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 26.11.2010 23:39

Justiin ne kierreholkit. Muuten tuo viime talven ja nyt kesän pelas moitteetta. Ei ole viivettä, luultavasti sillon siellä on öljyt olemassa. En oo availlu.

golfficountry
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.11.2010 20:48

visko

ViestiKirjoittaja golfficountry » 27.11.2010 12:04

Mistä niitä helicoileja saa uusia?? eikös niissä ole jotkut o-renkaat tiivistämässä siinä holkin juuressa?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 27.11.2010 14:05

Ehkä viisain viedä koneistamolle, jos ei aiempaa kokemusta tai tietoa ole. Muutaman euron/kympin per kierre ottaavat.

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 21.1.2011 22:00

iltoja

Mitä öljyä perään ? Vaihatin aurauksien sääjön yhteyssä perän öljyt ja nyt se mötikkä sylkee niitä pihale ?! tainu lorahtaa liika löysät öljy sinne ?

kaketsu
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26.1.2011 17:36

ViestiKirjoittaja kaketsu » 23.2.2011 23:33

Mikä on tuo musta osa tuossa ylhäällä mihin menee 2 johtoa? ei ole kyse kuvan autosta vaan itsellä countryssä on samanlainen systeemi. Siihen osaan on sulanut melkein reikä?! Ongelmana on että neliveto ei toimi pakilla, pakkivalot toimii normaalisti..

Kuva

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 22.8.2011 1:52

nelivedon vapaa kytkin.

kun kytket pakin päälle laatikon kyljessä oleva tunnistin välittää tiedon tuolle mötikälle joka kytkee nelivedon päälle.

Hei ei kellään sattuis olemaan countryyn sopivaa perää lojumassa kulmissa ?

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 27.9.2011 14:49

Hei

Onko tällä foorumilla ketään joka on vaihtanut diselin countryyn ?

Edit

Hmm, country pomppasi iskaritestissä... onko kellään nurkissa ylimääräsiä iskareita tai tietoa mistä löytyy ?

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 3.10.2011 23:40

hmmm, kovin hiljaista tuntuu olevan näillä main...

Jetan iskari oli muutaman sentin lyhyempi kuin countryn.

Pari mahollisuuttahan olisi saada modaamalla sopimaan jostain muusta kakkiksesta tai mikä ikinä nyt olisi lähimpänä ja millä saisi parhaan toiminnan aikaan.

Liian lyhyen iskunvaimentimen alapäätähän voisi jatkaa hitsaamalla vanhan iskarin katsaistu alapää uuteen kiinni. Ei varmaani mene läpi katsastuksessa jos katsastus setä sen huomaa, mutta toki tämän voisi tehdä siististi niin jäisi huomaamatta. ongelmaksi tulisi se että öljyt ei saa lämmitä liikaa ja että tolpasta pitäisi saada suora.

Sitten voisi taka-akselissa olevaa korvakkoa muuttaa. se kun on vain parinmillin raudasta kantattu ja hitsattu kiinni taka-akseliin. rälläköi vanhan irti ja hitsaa uuden muutaman sentin korkeamman ja mielellään vähän paksumman korvakon tilalle, pieni rapakko ajelu päälle niin sitä ei kukaan huomaa. sen jälkeen olisi valinnan varaa että millaisen iskarit haluaa laittaa :D
Kuva

Minun tietääkseni iskunvaimentimen korvakoita saa muuttaa. ainakin ofroad hommissa noita ovat touhunneet. ?!

Miuggi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 19.11.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Miuggi » 6.10.2011 15:49


countristi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.11.2011 10:42

ViestiKirjoittaja countristi » 15.11.2011 10:50

Korvakkeet hitsattu ja 2 viikkoa sitten käytin leimalla. leima tuli ja hyvä mieli. on mulla kuviakin, mutta en osaa niitä tänne laittaa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa