passat palasi takaisin maalaamosta...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
passat palasi takaisin maalaamosta...
Kuten otsikko kertoo,sain passatin takaisin pajalta.Nyt on uusi peili,etusivulasi (30% kalvo laitettu volkkarilla)ikkunan kromilistat ja kuskinpuolen ovet maalattu:suorassa auringonpaisteessa sävy näytttää melko hyvältä mutta heti kun hämärtyy niin on lähes harmaa, vaikka sininen pitäis olla,ja valon kanssa kun katsoin niin on valumaa ja näyttäis että toinen ovi olis paukkupullolla vedetty ku on tummempaa läikkää siellä täällä..mikä mukavinta niin appelsiinilla molemmat ovet.Saako sitä ensinnäkään samaan sävyyn millään,ei muuten mutta näkee suoraa että on kolaroitu ku toinen puoli kiiltää uuttuuttaan harmaana ja toinen haalea sininen....onko ehdotuksia miten asiaa hoidetaan,palautteen tietty annan..
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
onko maalaamolla minkälainen vastuu riittääkö että ovat ottaneet saman sävyn vai pitäiskö se sada istumaan vanhempaakin pintaan hyvin.Huomenna menen aiheesta sanomaan ja luulen saavani vastauksen joka menee suunniilleen näin: sulla on auto sen verran vuosia nähnyt (03) ettei sitä voi mitenkään saada samanlaiseksi. Pointti on siinä että voinko vaatia sen samanlaiseksi vaikka joutuisivatkin maalaamaan koko auton.
Olenko oikeassa kun arvaan että maalaamon valinnan ratkaisi hinta? Mikäli maalari on ammattitaitoinen niin ei näitä ongelmia tuu vastaan, vaikka auto olisi kuina vanha ja virttynyt. Ainoa ongelma mikä noissa ammattitaitoisissa maalareissa pakkaa olemaan on se että ne ei osaa vätää maalia appelsinipinnalla kuten tehtaalla on tehty:-)
Ammattitaitoinen maalari myös korjaa virheensä ilman mutinoita, "maalari" taasen ei, vaan selittelee just noita: auto on -03 mallia ja virttynyt... -selityksiä.
Ammattitaitoinen maalari myös korjaa virheensä ilman mutinoita, "maalari" taasen ei, vaan selittelee just noita: auto on -03 mallia ja virttynyt... -selityksiä.
Ruiskulla ei samaa jälkeä saa kun mitä tehtaan robotilla.
Aina siinä pinnassa on semmonen pieni röpelö jos sitä ei hio ja kiillota maalauksen jälkeen..
Tietysti kovettajan, sekä ohentimen nopeus vähän siihen pintaan myös vaikuttaa ja moni muukin asia esim. ruiskutuspaine, maalin paksuus, ruiskutusnopeus ja kerrosvahvuus..
Ja se pinta siitä saattaa tasottua muutaman viikon ajan kun lakka kuivuu, haihtuu ja kutistuu.
Ja se värikoodi antaa yleensä kartasta katottuna monta eri variaatioa, koska tehtaallakin aina monta eri maalierää ja siitä mikä parhaalta näyttää pitäs aina tehdä värimalli ja verrata vanhaan pintaan että näkee vastaako se eri valossa katsottuna (esim Loisteputken valossa, auringon valossa ym..) , koska eri väreillä on eri ominaisuudet.
Aina siinä pinnassa on semmonen pieni röpelö jos sitä ei hio ja kiillota maalauksen jälkeen..
Tietysti kovettajan, sekä ohentimen nopeus vähän siihen pintaan myös vaikuttaa ja moni muukin asia esim. ruiskutuspaine, maalin paksuus, ruiskutusnopeus ja kerrosvahvuus..
Ja se pinta siitä saattaa tasottua muutaman viikon ajan kun lakka kuivuu, haihtuu ja kutistuu.
Ja se värikoodi antaa yleensä kartasta katottuna monta eri variaatioa, koska tehtaallakin aina monta eri maalierää ja siitä mikä parhaalta näyttää pitäs aina tehdä värimalli ja verrata vanhaan pintaan että näkee vastaako se eri valossa katsottuna (esim Loisteputken valossa, auringon valossa ym..) , koska eri väreillä on eri ominaisuudet.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Kyllä tässä on maalaamon virhe aivan ilman kyselyjä.. Ihmetyttää kyllä, miksi kyseisen maalaamon omistaja/maalari on tommosen edes päästäny ulos?? Ite oon melko tarkka mitä ovesta päästän pihalle, pieni paikkakunta JNE.. Ja kyllä sitä "tehtaanpintaa" saa kun laittaa viskositeetin ja paineet kohilleen!
Mulla on ~puolen vuoden sisään maalattu kahdesta autosta puskurit ja toisesta etukulma eikä "appelsiini" röpelöstä ole tietoakaan.
Eri liikkeissäkin vielä (eri merkkihuoltojen kautta). Toinen valkoinen perusväri, toinen viininpunainen metalliväri.
Se taasen on totta että metalliväriä on pirun vaikea saada sellaiseksi että se näyttäisi joka suunnasta ja joka valossa *ihan* samalta kuin tehtaan maalaus (toki pitää olla hyvin paljon sinnepäin, ja ellei ole niin reklamaatioon sävytyskin vaan). Yleensä joutuu tyytymään siihen että näyttää päivänvalossa samalta; omassakin puskurissa on tummassa varjossa ollessa selvä ero, mutta tämä johtuu juuri eri maalien erilaisesta "hile" määrästä/laadusta ja siitä miten ja mihin suuntaan ne valoa taittavat...
Sitten on nuo halpamaalaamot erikseen jotka vetää värin pintaan ilman lakkoja, huonolla pohjatyöllä, tms.
Eri liikkeissäkin vielä (eri merkkihuoltojen kautta). Toinen valkoinen perusväri, toinen viininpunainen metalliväri.
Se taasen on totta että metalliväriä on pirun vaikea saada sellaiseksi että se näyttäisi joka suunnasta ja joka valossa *ihan* samalta kuin tehtaan maalaus (toki pitää olla hyvin paljon sinnepäin, ja ellei ole niin reklamaatioon sävytyskin vaan). Yleensä joutuu tyytymään siihen että näyttää päivänvalossa samalta; omassakin puskurissa on tummassa varjossa ollessa selvä ero, mutta tämä johtuu juuri eri maalien erilaisesta "hile" määrästä/laadusta ja siitä miten ja mihin suuntaan ne valoa taittavat...
Sitten on nuo halpamaalaamot erikseen jotka vetää värin pintaan ilman lakkoja, huonolla pohjatyöllä, tms.
"maalarit" ja Maalarit
Jos se "maalari" ottaa työstään hinnan, on se myös vastuussa työnsä jäljestä. Tee kirjallinen reklamaatio+ kuvat (kopiot itselle) ja toimita se perille todistajan kanssa. Jos ei suostu korjaamaan, tee valitus esim. kuluttaja-asiamiehelle. Ei huonoa laatua saa koskaan hyväksyä. Valitettavasti tämä kaikki vaatii itseltä aikaa ja vaivaa. On kuitenkin muistettava vaatia korvausta myös ajasta ja esim. matka- ja puhelinkuluista.
OIKEA maalari tekee tarvittavan määrän sävykokeita, jotta se oikea värisävy löytyy.
OIKEA maalari tekee tarvittavan määrän sävykokeita, jotta se oikea värisävy löytyy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 80 vierailijaa