Kuinka korvata alkuperäinen sähkölasin nostimen nappi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

Kuinka korvata alkuperäinen sähkölasin nostimen nappi?

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 27.3.2010 23:19

Haluaisin korvata beetlestä alkuperäisen sähkölasin nostimen napin sellaisella itsestään palautuvalla keinukytkimellä. Mutta kuinka kytkentä onnistuu. Kun pähkäilin tuossa sitä alkuperäistä juttua ja totesin että kolme johtoa ja niitä yhdistämällä lasi menee vain alaspäin.. että vissiin diodi hommiksi menee mutta minne ja kuinka .. ?
eli 1 ja 2 napa yhteen lasi menee kerrasta alas ja 1 ja 3 napa yhteen lasi menee sen mukaan kun johtoja pitää yhdessä..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.3.2010 23:47

Sähkölasin virralla diodi lämpeää melkoisesti. Jos ei mistään löydy sopivaa kytkintä niin parempi pistää vaikka neljä pienoisrelettä?

Tietty romarille autoja penkomaan ja jostain voi löytyä mieleinen painike toimivalla kytkennällä...

pornis
-
Viestit: 55
Liittynyt: 1.2.2005 22:02

ViestiKirjoittaja pornis » 28.3.2010 12:49

Kannattaa varmaan laittaa uudet alkuperäiset niin toimii se palautus oikein. Ne napit menee melko helposti rikki jos liiallisella voimalla vääntää suuntaan tai toiseen. Nimimerkillä kokemusta on :)

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 28.3.2010 13:29

Nuita alkuperäisiä johtoja kun katsoo niin tuskin virrat suuria on.... kun eihän tuo suoraa moottorille mee... Kyllä toi 20 ampeerin kytkin luulis riittävän ihan helpolla.. mutta nyt lähinnä etsin sitä kytkentää että miten se on mahdollista ? minne väliin se diodi jne jne...
Ei kannata murehti kestävyyttä jne vaan tarvin nyt sen kytkennän ...
Ja ne orkkis napit kyllä löytyy ja pelaa mutta kun haluan ne vaan pois kun ne on niin isot ja rumat.

ahtih
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.9.2006 19:06

ViestiKirjoittaja ahtih » 29.3.2010 7:40

Jos kytkentä on yhtään samanlainen kun Passatissa, toimii ikkuna kahdella johdolla mutta kytkimessä on vastukset jotka vaikuttaa virtaan ja siten ikkunan toimintaan. Se kolmas johto saattais olla valoa varten,
Ota vanha kytkin mittaukseen ja mittaa ohmit kytkimen kaikissa asennoissa. jonka jälkeen metsästät viisi asentoista palautuvaa kytkintä tilalle ja tinailet vastukset kytkimen ja piuhojen välin.
Mittausta helpottaa tieto, että ruskea piuha on maa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 29.3.2010 15:09

Epäilen myös samaa kuin yläpuolella ^ ,eli kyseessä on CAN -väylällä toteutettu ratkaisu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa