kaksoismassa kiinteäksi hitsaamalla
Valvoja: ffp jäsenet
kaksoismassa kiinteäksi hitsaamalla
kaksoismassa vauhtipyörä kiinteäksi hitsaamalla...onko kukaan tehnyt , järeämpiä asetelmia ja levyjä kyllä löytyy...vielä tarvitsisi saada kiinteä vauhtipyörä.
Tehtävissä varmaan mutta en tiedä suostuuko yksikään koneistamo moista tekemään, itse en lähtisi tuohon hommaan kyllä.
Voipi tulla halvemmaksi sorvauttaa / teettää vauhtipyörä ihan umpitavarasta, eli samoilla linjoilla Jappe:n kanssa tässä hommassa, eli ei järkeä.
Eikö mistään toisesta motista löydy kiinteää vp:tä?
Voipi tulla halvemmaksi sorvauttaa / teettää vauhtipyörä ihan umpitavarasta, eli samoilla linjoilla Jappe:n kanssa tässä hommassa, eli ei järkeä.
Eikö mistään toisesta motista löydy kiinteää vp:tä?
kaksoismassa kytkimen kahden lautasen lukituksen voin tehdä pinnoilla , hitsaten vaikka molenmilla yhdessä.... hitsaan sen koko kehältä kiinni pieninä pätkinä ettei vetele ja voinhan sen sitten vaikka sorvailla sauman kohdalta tasapainon takia .....tehdäänkö tasapainotus vauhtipyörälle levyn ja asetelman kera
ei ole paljoa järkeä lähteä hitsailee.Mielummin purkaamolta/ostoilmoitusta ja etsii kiinteän vp:n.Noissa hitsauksissa on vieläpä se ette vauhtis on teräsvalua joka on koneistettu ja jos mikillä ajattelit vetäistä saumat niin melko varmasti hitsaukseen tulee erityisen kova rajapinta joka murtuu helposti irti.Eli ei tule kestämään on mielipiteeni+ettei kannata.
Daa, Älä hitsaa kokokehältä kiinni kun et selvästikkään näytä tietävän mitä oot tekemässä, miten saat sen hitsaatua että tunkeuma on 0.05 mm sama joka paikassa, voihan sen tietty sorvatakin hitsauksen jäkeen, mut toimitat vaan sorvarilkle rötgen kuvat et paljon on hitsi tunkeutunut mistäkin kohdin, ja saat apilan muotoisen vauhtiksen takas, ja jos tonkin onnistut vielä tekee, niin enne hitsausta lämmität vauhtiksen 450 asteiseks, ja hitsin jälkeen 600 asteisekses ja sit 8 tunnnis jäähdytät sen huoneen lämpöön, ei yhtään nopeemmin....
Tai sit vaan otat migin, mielummin tigin ja vedät reippaan sauman koko matkalle ja pyyhkäset sorvissa pinnat suoriksi ja kovaa ajoa vaan, eiköhän se jonkusen 100 tuhatta kestä.... :)
Tasapainoitus tehdään vauhtis + kampura (+ kiertokanget + männät)
asetelma & kytkin pitäis olla painotettuina jo ihan tehtaalta tullessaan, (erikseen)
Tai sit vaan otat migin, mielummin tigin ja vedät reippaan sauman koko matkalle ja pyyhkäset sorvissa pinnat suoriksi ja kovaa ajoa vaan, eiköhän se jonkusen 100 tuhatta kestä.... :)
Tasapainoitus tehdään vauhtis + kampura (+ kiertokanget + männät)
asetelma & kytkin pitäis olla painotettuina jo ihan tehtaalta tullessaan, (erikseen)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ei tuo operaatio ole mahdoton jos tosiaan on kunnon vehkeet! Ei muutaku kokeilemaan!
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 20.9.2008 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen myös sitä mieltä , että sen voi hitsata. Katselin omaa entistä kaksoismassaa ,niin sekin on tasapainotettu painoilla. Ilmeisesti juotettu painot kiinni. Ei muuta kuin punnittee alkuperäisen ja jos tarvii sisälle lisätä ainetta , minkä todennäköisesti joutuu tekemään, niin pyrkii pitämään painon samana ja samoilla säteillä navasta . Lopuksi vain sorvilla oikoo pinnat ja tasapainottaa , niin uskoisin , että toimii. Ja jos osaa hitsata ja koneistaa ,niin varmasti toimii
Miksi tasapainotukseen muka tarttis kampuraa ,kiertokankia,mäntiä, yms koska jos ostat kaupasta vauhtipyörän on se tasapainotettu yksinään ja ei se sun autoa oo nähnytkään.
Miksi tasapainotukseen muka tarttis kampuraa ,kiertokankia,mäntiä, yms koska jos ostat kaupasta vauhtipyörän on se tasapainotettu yksinään ja ei se sun autoa oo nähnytkään.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tämän kun selaa ensin läpi:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55557&highlight=
niin pääsee alkuun.
Eiköhän se tuo perinteinen:
1Z/G60 III-koppainen mosan vauhtipyörä
SRE asetelma
VR6 kytkinlevy + painelaakeri
paketti käy sinulle myös, viisaammat korjatkoon.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55557&highlight=
niin pääsee alkuun.
Eiköhän se tuo perinteinen:
1Z/G60 III-koppainen mosan vauhtipyörä
SRE asetelma
VR6 kytkinlevy + painelaakeri
paketti käy sinulle myös, viisaammat korjatkoon.
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Kaupasta saa uudet kalut ja systeemit tuohon kytkimeen että voit unohtaa koko massapyörän, siis tämän kyseisen pakan saa jokaiseen vag moottorimalliin, jossa on kaksoismassapyörä,
Eli sinne tulee vanhanliiton kytkinasetelmat ja vauhtipyörät, eikä ollut edes kallis paketti... Itse meinaan vaihtaa kunhan se soppeli touran löytyy, niin ei tarvi peljätä että ne massat irtoo..
Eli sinne tulee vanhanliiton kytkinasetelmat ja vauhtipyörät, eikä ollut edes kallis paketti... Itse meinaan vaihtaa kunhan se soppeli touran löytyy, niin ei tarvi peljätä että ne massat irtoo..
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Portterin omistajille tiedoksi: Jos omistatte 2.5TDi Portterin, kannattaa seuraavassa kytkinrempassa vaihtaa hilut 2.4:sen vermeisiin!
Tuossa asiaa aiheesta.
Tuossa asiaa aiheesta.
Niin jos kyseessä on 6-vaihteinen voisin veikata kytkimen ja vauhtipyörän olevan 240 eikä 228, itellä just tuo ongelma että 6 vaihteinen ja rupes ääntään vauhtipyörä. Nyt tulossa teettetty kiintee vauhtipyörä johon laitetaan 225hv tt:n paineasetelma ja levy. Noita vauhtiksia tuntuu löytyvän tuohon 228 halkaisijtaan oleviin vehkeisiin joka nurkalta mutta löydäpäs 240 sopiva :)
Vaatii enempi tarkkuutta lähtöön ja kierrokset nousee/laskee herkemmin, tuli siis rataharrasteautoon. Mutta saa sieltä yhtälailla alkuperäisen painoisiakin, pyysin siis kevyempää.
minä jo aattelin , että noinko se menee , et kiinteän pitää olla puolta keveämpi , että vastaa kaksoismassaa .
mut ei sentään
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa