VW T4 2.5TDI alipainepumpun nakutus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

VW T4 2.5TDI alipainepumpun nakutus

ViestiKirjoittaja mrjj » 20.5.2008 12:56

Elikkäs tuosta surullisen kuuluisasta kilkattajasta...
onko siis itse pumpussa vikaa vaiko vain käyttöakselissa ? Varaosana saa pelkän pumpun ja akselin erikseenkin.
Oisko siinä joku syy miksi pitäisi pakettina vaihtaa ?
Kalkuttaa siis mutta hiljenee hetkeksi kun pumppaa jarrua. auto alle 100tkm ajettu vm01.

Janne

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.5.2008 13:53

Irrottamalla, purkamalla ja jarrukliinerillä pesemällä ovat saaneet jonkin verran hiljenemään. Itse hankin saksasta uuden pumpun, jonka asennusta eilen suunnittelin, jollen epähuomiossa asenna pohjapanssaria takaisin ennen sitä.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 20.5.2008 14:06

niin tietenkin mutta tosiaan mua kiinnosti että onko koko helahoito vaihdetava vaiko vain akeli tai mikä tappi se nyt onkaan nokka-akselista tähän pumppuun.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.5.2008 17:47

T4 2,4D Alipainepumppu --5.94. . . . . . . . . . . . . . . 23-8315 299.90 ?
T4 2,4D Alipainepumppu 5.94-- (ero käyttöaks pituudessa). . 23-8316 248.00 ?
T4 2,5TDi ACV Alipainepumppu 5.94--. . . . . . . . . . . . 23-8316 248.00 ?
Motonet myy pelkkiä pumppuja.
Akseli vaihto voi auttaa, mutta ääni tulee kun jousi/mäntä palautus voimasta kopsahtaa, ei vakavaa mutta ärsyttävää (olen purkanut pumpun öljyvuodon vuoksi). Ei pesut auta siihen vaivaan.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 20.5.2008 20:48

Sen verran kai on vakavaa,että ennenpitkää kuluttaa nokka-akselin tohjoksi.

Se on noissa vanhoissa postin autoissa sen verran kovilla,että mullakin nakutti jo 65 tkm:ssä.
Ostin uuden marmoritiskiltä,olisko ollu jotain 247 euroo.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.5.2008 21:42

Naputtaa pumppu ei nokka akseli (pura pumppu niin näet mihinkä naputtaa, joskin pelkästään akselin vaihto ei sitä vaadi).

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 22.5.2008 10:34

Kiitoksia vastauksista.
Tyydyn siis uusimaan pumpun.

Tulossa saksanmaalta 2kpl pumppuja, jos joku tämän foorumin lukijoista haluaa ostaa toisen eli ylimääräisen niin sen saa 170e
Upouusi pumppu tiivisteineen.
2.5TDI ja korvaa ainakin osakoodilla 074145100A olevan alkuperäisen ACV moottorin pumpun.

V70-TDI
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.5.2008 16:10

ViestiKirjoittaja V70-TDI » 23.5.2008 13:45

Sinne pääsee öljyä siitä akselin välistä ja kun neste ei painu kasaan tulee kilkatus.
Vaihda sinne se tiiviste. Akseli ei varmaan vielä noilla kilometreillä ole kulunut.
Itse vaihdoin vain tiivisteen. Varaosana ei ollut saatavana, mutta varaosaliikkeestä löytyi vastaavanlainen joka kävi paikalleen.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 30.5.2008 22:30

ahaa joo täytyykin tutkia ennenkuin nakkaa meneen, hyvä vinkki.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 11.11.2008 12:22

palaanpas tähän asiaan vielä, orkkis pumppu pöydällä ja kuponkipumppu kiinni.
Millä tän orkkispumpun saa kuntoon ?

Varaosana ei näyttäs saavan muutakuin koneen ja pumpun väliin tulevan tiivistekumin sekä käyttötangon nokka-akselista.

Tanko ja tiiviste ehjät.
Onko muuten merkitystä missä asennossa tangon sinne laittaa jos ei poikittain kuitenkaan ? Meinaan kun siinä on pitkkäisura yhdellä sivulla mutta silti se mahtuu pyörimään siellä paikallaan...

Pumppu oli sisältä jokapakasta täynnä öljyä käsittääkseni kun oumpun kannen avaa niin siellä ei öljyä kuuluisi olla ?

Sen verran halvemman oloisi nuo tarvikepumput etten tiedä miten niihin luottaa.
Ekassa valuvika ja vuoti öljyä, toinen nyt käytössä. EI näitä kokoajan viitsi vaihtaa ja ottaa öljykylpyjä.

Janne


PS: Mitä Suomessa maksaa alkuperäinen ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.11.2008 15:21

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_sh ... 0002704570
Jos vuoti kannen ja pumpun välistä niin sen saa kyllä pitämään. Tuolta löytyy ohje putsaamisesta.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 11.11.2008 20:47

Hmm, siis ulospäin ei näkynyt mitään vuotoja.
Avasin pumpun kannen jota ei siis pumpun irroituksessa tarvi tietenkään tehdä ja siellä männän päällä oli reiluhko määrä öljyä.
Tätä kannen tiivistettä ei saa varaosa eikä siinä ole mitään vikaakaan.

Sen sijaan tämä mäntä tai kalvo vaimikäsenyt oli lienee nyt se mikä falskaa ? Vai mistä tässä on kyse ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 12.11.2008 17:12

Sinulla se yleisin "suunnittelu" vika.

Edellisestä lainattua:
Sinne pääsee öljyä siitä akselin välistä ja kun neste ei painu kasaan tulee kilkatus.
Vaihda sinne se tiiviste. Akseli ei varmaan vielä noilla kilometreillä ole kulunut.
Itse vaihdoin vain tiivisteen. Varaosana ei ollut saatavana, mutta varaosaliikkeestä löytyi vastaavanlainen joka kävi paikalleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa