Elikkäs tuosta surullisen kuuluisasta kilkattajasta...
onko siis itse pumpussa vikaa vaiko vain käyttöakselissa ? Varaosana saa pelkän pumpun ja akselin erikseenkin.
Oisko siinä joku syy miksi pitäisi pakettina vaihtaa ?
Kalkuttaa siis mutta hiljenee hetkeksi kun pumppaa jarrua. auto alle 100tkm ajettu vm01.
Janne
VW T4 2.5TDI alipainepumpun nakutus
Valvoja: ffp jäsenet
T4 2,4D Alipainepumppu --5.94. . . . . . . . . . . . . . . 23-8315 299.90 ?
T4 2,4D Alipainepumppu 5.94-- (ero käyttöaks pituudessa). . 23-8316 248.00 ?
T4 2,5TDi ACV Alipainepumppu 5.94--. . . . . . . . . . . . 23-8316 248.00 ?
Motonet myy pelkkiä pumppuja.
Akseli vaihto voi auttaa, mutta ääni tulee kun jousi/mäntä palautus voimasta kopsahtaa, ei vakavaa mutta ärsyttävää (olen purkanut pumpun öljyvuodon vuoksi). Ei pesut auta siihen vaivaan.
T4 2,4D Alipainepumppu 5.94-- (ero käyttöaks pituudessa). . 23-8316 248.00 ?
T4 2,5TDi ACV Alipainepumppu 5.94--. . . . . . . . . . . . 23-8316 248.00 ?
Motonet myy pelkkiä pumppuja.
Akseli vaihto voi auttaa, mutta ääni tulee kun jousi/mäntä palautus voimasta kopsahtaa, ei vakavaa mutta ärsyttävää (olen purkanut pumpun öljyvuodon vuoksi). Ei pesut auta siihen vaivaan.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
palaanpas tähän asiaan vielä, orkkis pumppu pöydällä ja kuponkipumppu kiinni.
Millä tän orkkispumpun saa kuntoon ?
Varaosana ei näyttäs saavan muutakuin koneen ja pumpun väliin tulevan tiivistekumin sekä käyttötangon nokka-akselista.
Tanko ja tiiviste ehjät.
Onko muuten merkitystä missä asennossa tangon sinne laittaa jos ei poikittain kuitenkaan ? Meinaan kun siinä on pitkkäisura yhdellä sivulla mutta silti se mahtuu pyörimään siellä paikallaan...
Pumppu oli sisältä jokapakasta täynnä öljyä käsittääkseni kun oumpun kannen avaa niin siellä ei öljyä kuuluisi olla ?
Sen verran halvemman oloisi nuo tarvikepumput etten tiedä miten niihin luottaa.
Ekassa valuvika ja vuoti öljyä, toinen nyt käytössä. EI näitä kokoajan viitsi vaihtaa ja ottaa öljykylpyjä.
Janne
PS: Mitä Suomessa maksaa alkuperäinen ?
Millä tän orkkispumpun saa kuntoon ?
Varaosana ei näyttäs saavan muutakuin koneen ja pumpun väliin tulevan tiivistekumin sekä käyttötangon nokka-akselista.
Tanko ja tiiviste ehjät.
Onko muuten merkitystä missä asennossa tangon sinne laittaa jos ei poikittain kuitenkaan ? Meinaan kun siinä on pitkkäisura yhdellä sivulla mutta silti se mahtuu pyörimään siellä paikallaan...
Pumppu oli sisältä jokapakasta täynnä öljyä käsittääkseni kun oumpun kannen avaa niin siellä ei öljyä kuuluisi olla ?
Sen verran halvemman oloisi nuo tarvikepumput etten tiedä miten niihin luottaa.
Ekassa valuvika ja vuoti öljyä, toinen nyt käytössä. EI näitä kokoajan viitsi vaihtaa ja ottaa öljykylpyjä.
Janne
PS: Mitä Suomessa maksaa alkuperäinen ?
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_sh ... 0002704570
Jos vuoti kannen ja pumpun välistä niin sen saa kyllä pitämään. Tuolta löytyy ohje putsaamisesta.
Jos vuoti kannen ja pumpun välistä niin sen saa kyllä pitämään. Tuolta löytyy ohje putsaamisesta.
Hmm, siis ulospäin ei näkynyt mitään vuotoja.
Avasin pumpun kannen jota ei siis pumpun irroituksessa tarvi tietenkään tehdä ja siellä männän päällä oli reiluhko määrä öljyä.
Tätä kannen tiivistettä ei saa varaosa eikä siinä ole mitään vikaakaan.
Sen sijaan tämä mäntä tai kalvo vaimikäsenyt oli lienee nyt se mikä falskaa ? Vai mistä tässä on kyse ?
Avasin pumpun kannen jota ei siis pumpun irroituksessa tarvi tietenkään tehdä ja siellä männän päällä oli reiluhko määrä öljyä.
Tätä kannen tiivistettä ei saa varaosa eikä siinä ole mitään vikaakaan.
Sen sijaan tämä mäntä tai kalvo vaimikäsenyt oli lienee nyt se mikä falskaa ? Vai mistä tässä on kyse ?
Sinulla se yleisin "suunnittelu" vika.
Edellisestä lainattua:
Sinne pääsee öljyä siitä akselin välistä ja kun neste ei painu kasaan tulee kilkatus.
Vaihda sinne se tiiviste. Akseli ei varmaan vielä noilla kilometreillä ole kulunut.
Itse vaihdoin vain tiivisteen. Varaosana ei ollut saatavana, mutta varaosaliikkeestä löytyi vastaavanlainen joka kävi paikalleen.
Edellisestä lainattua:
Sinne pääsee öljyä siitä akselin välistä ja kun neste ei painu kasaan tulee kilkatus.
Vaihda sinne se tiiviste. Akseli ei varmaan vielä noilla kilometreillä ole kulunut.
Itse vaihdoin vain tiivisteen. Varaosana ei ollut saatavana, mutta varaosaliikkeestä löytyi vastaavanlainen joka kävi paikalleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa