Passat 3bg polttoainesuodatin
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3bg polttoainesuodatin
Tarvitseeko vuoden 2001 3bg passattiin enää vaihtaa vuosittain polttoaineensuodatinta? Olen ymmärtänyt, että autossa on jonkinlainen vedenerotin, jonka avulla polttoaineen seassa oleva vesi ei kerry polttoaineensuodattimeen. Kuinka usein tämä vedenerotin täytyy tyhjentää. Missä vedenerotin tarkemmin sijaitsee.
Ei tullut sitten vaihdettua kun mullakin on 2002 vuotisessa se koko purnukka vaihdettava (ei hylsymallinen).
Mikäs tossa D-suodattimessa on vaihtoväli tai tarve ylipäätään? Viimeksi vaihdettu 55 tkm sitten, ei viittis joka jumalan 38€ osaa vaihtaa jos sille ei tarvetta ole?
No, kai se sen verran voi ahdistaa että tehot laskee ja kulutus nousee sen verran että näillä bensan hinnoilla kannattaa.
(toisaalta, oikein kun se ahdistaisi niin kuluttaisi vähän :D)
Mikäs tossa D-suodattimessa on vaihtoväli tai tarve ylipäätään? Viimeksi vaihdettu 55 tkm sitten, ei viittis joka jumalan 38€ osaa vaihtaa jos sille ei tarvetta ole?
No, kai se sen verran voi ahdistaa että tehot laskee ja kulutus nousee sen verran että näillä bensan hinnoilla kannattaa.
(toisaalta, oikein kun se ahdistaisi niin kuluttaisi vähän :D)
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Yleensä kyllä se polttoaineen kulutus vähenee kun ei polttoaine mene suodattimesta enää läpi.... Mutta käyntihäiriöitä saattaa esiintyä. Että jos haluaa varmuudella päästä määränpäähän on suodatin hyvä joskus vaihtaa. Tiedän että jotkut ovat ajelleet vuosikausia samalla suodattimella ilman ongelmia. Itselläkin joskus vähä venähtäny vaihtoväli...
Pahin suodatin mitä olen nähnyt oli totaalisen tukossa. Auto ei enää käynnistynyt ja suodattimen sisältä sai kaataa ruskeaa lientä!!!
Osa syynä oli että polttoainetankin korkkina oli jokin yleismallin korkki jonka kautta epäpuhtautta oli päässyt tankkiin.
Eli vaihtoväliin vaikuttaa kuinka paljon epäpuhtautta polttoaineen seassa on.
Lisäksi tarvikesuodattimien kanssa kannattaa olla tarkkana varsinkin jos suodatin on sen mallinen jossa vedenerotin on samassa. Joissakin se rakenne on sellainen että ei toimi oikein.
Pahin suodatin mitä olen nähnyt oli totaalisen tukossa. Auto ei enää käynnistynyt ja suodattimen sisältä sai kaataa ruskeaa lientä!!!
Osa syynä oli että polttoainetankin korkkina oli jokin yleismallin korkki jonka kautta epäpuhtautta oli päässyt tankkiin.
Eli vaihtoväliin vaikuttaa kuinka paljon epäpuhtautta polttoaineen seassa on.
Lisäksi tarvikesuodattimien kanssa kannattaa olla tarkkana varsinkin jos suodatin on sen mallinen jossa vedenerotin on samassa. Joissakin se rakenne on sellainen että ei toimi oikein.
Tuo suodatin kuitenkin niin halpa osa, että vaihdan sen joka syksy ennen pakkasia. Jotensakin tyhmää takuta polttoaineongelmien kanssa talven pakkasissa, jos ei jaksa vaihtaa muutaman kympin suodatinta.
Tuollainen 30e sijoitus kerran vuodessa ei paljon tunnu, kun mittariin kertyy 40tkm vuodessa. Eipä ole ainakaan vielä ikinä jäänyt auto matkalle sen takia, että suodattimet olis tukos tai täynnä vettä. Itse olen täyttänyt suodattimen vaihdon yhteydessä forte diesel fuel conditioner aineella. Samalla tulee polttoainelinjoihin pesu, eikä tartte ilmailla tai sahailla konetta sen kummemmin käyntiin.
Tuollainen 30e sijoitus kerran vuodessa ei paljon tunnu, kun mittariin kertyy 40tkm vuodessa. Eipä ole ainakaan vielä ikinä jäänyt auto matkalle sen takia, että suodattimet olis tukos tai täynnä vettä. Itse olen täyttänyt suodattimen vaihdon yhteydessä forte diesel fuel conditioner aineella. Samalla tulee polttoainelinjoihin pesu, eikä tartte ilmailla tai sahailla konetta sen kummemmin käyntiin.
^
sama täällä, joka syksy vaihtoon, ja joku tunnettu, eli Fram, Hengst tai jotain, ei biltema/motonet... kerran laitoin biltema, pohjassa oli vedenpoistoruuvi, en saanut mitenkään pitämään tiiviisti... hain Hengst ja sillä korjaantui.
Ja minä en aja kun ehkä 10-15tkm... vaihdan myös öljyt 15tkm välein. ollut LL huolto 135tkm asti, siitä eteenpäin se 15tkm... nyt mittarissa 185tkm
sama täällä, joka syksy vaihtoon, ja joku tunnettu, eli Fram, Hengst tai jotain, ei biltema/motonet... kerran laitoin biltema, pohjassa oli vedenpoistoruuvi, en saanut mitenkään pitämään tiiviisti... hain Hengst ja sillä korjaantui.
Ja minä en aja kun ehkä 10-15tkm... vaihdan myös öljyt 15tkm välein. ollut LL huolto 135tkm asti, siitä eteenpäin se 15tkm... nyt mittarissa 185tkm
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa